Wszyscy jesteśmy przestępcam i?

Data: 2010-01-27 22:58:45
Autor: Robert Tomasik
Wszyscy jesteśmy przestępcam i?

Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:hjqasf$v9j$1news.interia.pl...
Witam,

właśnie się natknąłem na KK:

==========
Art. 288. § 1. Kto cudzą rzecz niszczy, uszkadza lub czyni niezdatną do
użytku, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

§ 2. W wypadku mniejszej wagi, sprawca podlega grzywnie, karze
ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.
==========

A kto w życiu raz czegoś komuś nie zniszczył, niech pierwszy rzuci
kamieniem... Czyli jak złamałem cudzy ołówek, to podlegam grzywnie,
karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku?

Po pierwsze potrzebne jest celowe działanie. No i wartość, po do 250 zł to wykroczenie.

Data: 2010-01-27 23:37:22
Autor: SDD
Wszyscy jeste¶my przestępcami?

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hjqd1f$8gs$1inews.gazeta.pl...
pozbawienia wolno¶ci do roku?

Po pierwsze potrzebne jest celowe działanie. No i warto¶ć, po do 250 zł to wykroczenie.

A poza tym jeszcze kwestia szkodliwosci spolecznej.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-01-28 09:57:21
Autor: Przemysław Adam Śmiejek

W dniu 2010-01-27 22:58, Robert Tomasik pisze:

[...]

Tyle, że celowe jest w KW, a tu nic nie napisano o celowości.

No i wartość, po do 250 zł
to wykroczenie.

No ale tu nic nie napisano o tym. W KW napisano, ĹĽe do 250 jest
wykroczenie i ma być celowe. A tu nie.

Podsumujmy:

a) celowe do 250: wykroczenie i przestępstwo
b) niecelowe do 250: przestępstwo
c) celowe powyżej 250: przestępstwo
d) niecelowe powyżej 250: przestępstwo

gdzie Ĺşle rozumujÄ™?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-01-28 01:17:02
Autor: BK
On Jan 28, 9:57 am, Przemysław Adam ¦miejek <niec...@spamu.pl> wrote:
W dniu 2010-01-27 22:58, Robert Tomasik pisze:

> Użytkownik "Przemysław Adam ¦miejek" <niec...@spamu.pl> napisał w
> wiadomo¶cinews:hjqasf$v9j$1news.interia.pl...

> Po pierwsze potrzebne jest celowe działanie.

Tyle, że celowe jest w KW, a tu nic nie napisano o celowo¶ci.

> No i warto¶ć, po do 250 zł
> to wykroczenie.

No ale tu nic nie napisano o tym. W KW napisano, że do 250 jest
wykroczenie i ma być celowe. A tu nie.

Podsumujmy:

a) celowe do 250: wykroczenie i przestępstwo

Jeden czy nie moze byc i wykroczeniem i przestepstwem.

b) niecelowe do 250: przestępstwo
c) celowe powyżej 250: przestępstwo
d) niecelowe powyżej 250: przestępstwo

gdzie Ľle rozumuję?

Praktycznie wszedzie. Kodeks karny najlepiej czytac w ukladzie czesc
ogolna + wlasciwy przepis ze szczegolowej. Jak ktos nie zna czesci
ogolnej to powinien sobie dla wlasnego dobra darowac interpretowanie
czesci szczegolowej. Podstawowa rzecz - zniszczenie rzeczy to
wystepek, wystepek mozna popelnic umyslnie. Nieumyslny wystepek jest
karany jedynie kiedy ustawa wyraznie tak mowi - art. 8 KK. Zeby byla
mozliwosc ukarania kogos za nieumyslne przestepstwo musialby byc
przepis np. "Kto nieumyslnie cudza rzecz niszczy". Skoro przepis 288
KK nigdzie nie mowi o nieumyslnosci karane jest tylko umyslne
niszczenie rzeczy cudzej.

Wszyscy jesteśmy przestępcam i?