Wszyscy jesteśmy przestępcami?

Data: 2010-01-27 22:50:36
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Wszyscy jesteśmy przestępcami?
Witam,

właśnie się natknąłem na KK:

==========
Art. 288. § 1. Kto cudzą rzecz niszczy, uszkadza lub czyni niezdatną do
użytku, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

§ 2. W wypadku mniejszej wagi, sprawca podlega grzywnie, karze
ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.
==========

A kto w życiu raz czegoś komuś nie zniszczył, niech pierwszy rzuci
kamieniem... Czyli jak złamałem cudzy ołówek, to podlegam grzywnie,
karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-01-27 22:33:44
Autor: BK
Wszyscy jeste¶my przestępcami?
On 27 Sty, 22:50, Przemysław Adam ¦miejek <niec...@spamu.pl> wrote:
Witam,

wła¶nie się natkn±łem na KK:

=========> Art. 288. § 1. Kto cudz± rzecz niszczy, uszkadza lub czyni niezdatn± do
użytku, podlega karze pozbawienia wolno¶ci od 3 miesięcy do lat 5.

§ 2. W wypadku mniejszej wagi, sprawca podlega grzywnie, karze
ograniczenia wolno¶ci albo pozbawienia wolno¶ci do roku.
=========>
A kto w życiu raz czego¶ komu¶ nie zniszczył, niech pierwszy rzuci
kamieniem... Czyli jak złamałem cudzy ołówek, to podlegam grzywnie,
karze ograniczenia wolno¶ci albo pozbawienia wolno¶ci do roku?

--
Przemysław Adam ¦miejek

Strach sie bac co nam grozi jak zaczniesz czytac inne ustawy ;)

Data: 2010-01-28 08:45:16
Autor: Jacek_P
BK napisal:
Strach sie bac co nam grozi jak zaczniesz czytac inne ustawy ;)

To tak, jak z czytaniem Encyklopedii Zdrowia. Znajdziesz u siebie
wszystkie mozliwe choroby :)

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-01-27 22:58:45
Autor: Robert Tomasik
Wszyscy jesteśmy przestępcam i?

Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:hjqasf$v9j$1news.interia.pl...
Witam,

właśnie się natknąłem na KK:

==========
[...]

Po pierwsze potrzebne jest celowe działanie. No i wartość, po do 250 zł to wykroczenie.

Data: 2010-01-27 23:37:22
Autor: SDD
Wszyscy jeste¶my przestępcami?

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hjqd1f$8gs$1inews.gazeta.pl...
pozbawienia wolno¶ci do roku?

Po pierwsze potrzebne jest celowe działanie. No i warto¶ć, po do 250 zł to wykroczenie.

A poza tym jeszcze kwestia szkodliwosci spolecznej.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-01-28 09:57:21
Autor: Przemysław Adam Śmiejek

W dniu 2010-01-27 22:58, Robert Tomasik pisze:

[...]

Tyle, że celowe jest w KW, a tu nic nie napisano o celowości.

No i wartość, po do 250 zł
to wykroczenie.

No ale tu nic nie napisano o tym. W KW napisano, ĹĽe do 250 jest
wykroczenie i ma być celowe. A tu nie.

Podsumujmy:

a) celowe do 250: wykroczenie i przestępstwo
b) niecelowe do 250: przestępstwo
c) celowe powyżej 250: przestępstwo
d) niecelowe powyżej 250: przestępstwo

gdzie Ĺşle rozumujÄ™?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-01-28 01:17:02
Autor: BK
On Jan 28, 9:57 am, Przemysław Adam ¦miejek <niec...@spamu.pl> wrote:
W dniu 2010-01-27 22:58, Robert Tomasik pisze:

> Użytkownik "Przemysław Adam ¦miejek" <niec...@spamu.pl> napisał w
> wiadomo¶cinews:hjqasf$v9j$1news.interia.pl...

> Po pierwsze potrzebne jest celowe działanie.

Tyle, że celowe jest w KW, a tu nic nie napisano o celowo¶ci.

> No i warto¶ć, po do 250 zł
> to wykroczenie.

No ale tu nic nie napisano o tym. W KW napisano, że do 250 jest
wykroczenie i ma być celowe. A tu nie.

Podsumujmy:

a) celowe do 250: wykroczenie i przestępstwo

Jeden czy nie moze byc i wykroczeniem i przestepstwem.

b) niecelowe do 250: przestępstwo
c) celowe powyżej 250: przestępstwo
d) niecelowe powyżej 250: przestępstwo

gdzie Ľle rozumuję?

Praktycznie wszedzie. Kodeks karny najlepiej czytac w ukladzie czesc
ogolna + wlasciwy przepis ze szczegolowej. Jak ktos nie zna czesci
ogolnej to powinien sobie dla wlasnego dobra darowac interpretowanie
czesci szczegolowej. Podstawowa rzecz - zniszczenie rzeczy to
wystepek, wystepek mozna popelnic umyslnie. Nieumyslny wystepek jest
karany jedynie kiedy ustawa wyraznie tak mowi - art. 8 KK. Zeby byla
mozliwosc ukarania kogos za nieumyslne przestepstwo musialby byc
przepis np. "Kto nieumyslnie cudza rzecz niszczy". Skoro przepis 288
KK nigdzie nie mowi o nieumyslnosci karane jest tylko umyslne
niszczenie rzeczy cudzej.

Data: 2010-01-28 10:27:45
Autor: Gotfryd Smolik news
Wszyscy jesteśmy przestępcami?
On Wed, 27 Jan 2010, Przemysław Adam ¦miejek wrote:

Witam,

wła¶nie się natkn±łem na KK:

==========
[...]

kamieniem...

  Wykryto "syndrom trawniczka" ;)
  Zacytuj jeszcze art.8 ww. ustawy, z naciskiem na ostatni± czę¶ć
(po przecinku) oraz art.1.3.

Czyli jak złamałem cudzy ołówek

  Umy¶lnie?
  To jeszcze do rozważenia jest art.1.2

to podlegam grzywnie,
karze ograniczenia wolno¶ci albo pozbawienia wolno¶ci do roku?

  Wysoki S±d się zastanowi :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-01-28 10:33:42
Autor: Stefan
Wszyscy jesteśmy przestępcami?
Przemysław Adam Śmiejek pisze:
Witam,

właśnie się natknąłem na KK:

==========
Art. 288. § 1. [...]

A art. 269b KK widziales?

Kto wytwarza, pozyskuje, zbywa lub udostÄ™pnia innym osobom [...]  kody
dostępu lub inne dane umożliwiające dostęp do informacji przechowywanych
w systemie komputerowym lub sieci teleinformatycznej, podlega karze
pozbawienia wolności do lat 3.

Podalbym Ci linka do pelnej ustawy, ale sie boje.

Data: 2010-01-28 13:29:19
Autor: Massai
Stefan wrote:

Przemysław Adam Śmiejek pisze:
> Witam,
> Art. 288. § 1. [...]

A art. 269b KK widziales?

Kto wytwarza, pozyskuje, zbywa lub udostępnia innym osobom [...]
[...]

Właśnie założyłem konto jednemu userowi o dość szerokich
uprawnieniach. Leżę i kwiczę. Wytworzyłem kod i udostepniłem go...

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-01-28 15:44:42
Autor: Ajgor
Wszyscy jeste¶my przestępcami?
Użytkownik "Massai" napisał w wiadomo¶ci news:hjs3ff$gt5$1news.onet.pl...

Wła¶nie założyłem konto jednemu userowi o do¶ć szerokich
uprawnieniach. Leżę i kwiczę. Wytworzyłem kod i udostepniłem go...

Ja jeszcze gorzej. mam w domu sieć lokaln± (Jeden stacjonarny i laptop żony przez router). CELOWO dałem żonie hasło do tej sieci.
Chyba dożywocie dostanę...

Czy jest jaki¶ przepis dotycz±cy głupoty ustawodawcy?

Data: 2010-01-28 15:54:26
Autor: Maddy
W dniu 28-01-2010 15:44, Ajgor pisze:
Użytkownik "Massai" napisał w wiadomości news:hjs3ff$gt5$1news.onet.pl...

Właśnie założyłem konto jednemu userowi o dość szerokich
uprawnieniach. Leżę i kwiczę. Wytworzyłem kod i udostepniłem go...

Ja jeszcze gorzej. mam w domu sieć lokalną (Jeden stacjonarny i laptop żony
przez router). CELOWO dałem żonie hasło do tej sieci.
Chyba doĹĽywocie dostanÄ™...

A tam jedna ĹĽona, pikuĹ›.
Kolega ma bar, w barze wifi na hasło. Hasło daje każdemu klientowi który zapyta.

Prawie przestępczość zorganizowana!

> Czy jest jakiś przepis dotyczący głupoty ustawodawcy?

Musiałby go wprowadzić ustawodawca. Niestety, ten pomimo głupoty zachowuje instynkt samozachowawczy.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-01-29 03:58:37
Autor: Ajgor
Wszyscy jeste¶my przestępcami?
Użytkownik "Maddy"  napisał w wiadomo¶ci news:hjs92i$j55$1nemesis.news.neostrada.pl...

Ja jeszcze gorzej. mam w domu sieć lokaln± (Jeden stacjonarny i laptop żony
przez router). CELOWO dałem żonie hasło do tej sieci.
Chyba dożywocie dostanę...

A tam jedna żona, piku¶.
Kolega ma bar, w barze wifi na hasło. Hasło daje każdemu klientowi który zapyta.

Prawie przestępczo¶ć zorganizowana!

W dodatku recydywista !!!

Data: 2010-01-29 15:22:27
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 28 Jan 2010, Ajgor wrote:

Czy jest jaki¶ przepis dotycz±cy głupoty ustawodawcy?

  Ale jak uwierzyłe¶, że *w tym* miejscu jest głupota, to
IMVHO dałe¶ się podpu¶cić :)
  A co do głupoty, to jest problem: ci sami ustawodawcy,
którzy ograniczaj± "wolno¶ć wła¶cicielsk±", tworz± prawo
autorskie i inne takie (na widok ktorych starożytnym
Rzymianom chyba by się włos zjeżył), powołuj± się na
"zasady prawa rzymskiego".
  A te niestety stanowi± m.in. o ratio legis ustawodawcy:
ustawodawca CO¦ CHCIAŁ wyrazić przepisem i tego masz
się trzymać, podważanie woli cesarza jest niedopuszczalne ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-01-30 11:33:13
Autor: Ajgor
Wszyscy jeste¶my przestępcami?

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.1001291518500.664quad...
[...]

Taaa. Dura lex, sed lex. Gdyby wszyscy w historii się tej bzdury trzymali, to prawo rzymskie obowi±zywało by do dzi¶,
bo nikt by go nie zmienił. Nie było by rewolucji, przewrotów itd. Wszystkie tego typu zdarzenia historyczne zaczynaj± się od
obywatelskiego nieposłuszeństwa wobec stanowionego prawa.

Data: 2010-01-28 14:32:59
Autor: mi
Wszyscy jeste�my przest�pcami?
wĹ&#65533;aĹ&#65533;nie siÄ&#65533; natknÄ&#65533;Ĺ&#65533;em na KK:

To towarzysz zdziwiony, że ustroje naiwno¶ci społecznej penalizuj± wszystko co
samo na drzewo nie ucieka a w innych krajach z powodzeniem jest przedmiotem
prawa cywilnego? Cóż, nazywa się to dysonans poznawczy. Zapewniam jednak, że
bardzo dobrze robi na percepcję rzeczywisto¶ci. Witajcie w życiu, towarzyszu,
może będ± z was jeszcze ludzie.

mi

Data: 2010-01-29 15:29:37
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 28 Jan 2010, mi wrote:

wĹ&#65533;aĹ&#65533;nie siÄ&#65533; natknÄ&#65533;Ĺ&#65533;em na KK:

To towarzysz zdziwiony, że ustroje naiwno¶ci społecznej penalizuj± wszystko co
samo na drzewo nie ucieka

  Acz mam w±tpliwo¶ci, czy wydłubany i omawiany przykład jest dobry ;),
to z powyższym również nie mogę się zgodzić, tyle że ... w drug± stronę.
  Uciekanie na drzewo, ba, siedzenie w głębinach Kosmosu może nie być
wystarczaj±ce :>

  Otóż po zakończeniu stanu wojennego, do zakończenia którego wł±cznie
(i przez cały PRL) obowi±zywała zasada iż zastrzeżone wył±cznie do
licencjonowanego używania s± *wybrane* pasma fal elektromagnetycznych,
zasadę zmieniono tak że WSZYSTKIE s± "wył±czone", za¶ swobodnie
używać wolno tylko "wskazanych".
  Fakt, dla "wskazanych" nast±piła znaczna liberalizacja.
  Ale...
  Jako że nie potkn±łem się o stosowny przepis (acz przyznaję, że jako¶
bardzo aktywnie nie szukałem), wychodzi że (w odróżnieniu od PRL,
kiedy schematy były publikowane w literaturze) za nielegalne można
uznać np. fototelefony.
  Strach się bać.

  W tym - nomen omen - ¶wietle, wychodzi mi że Słońce też ¶wieci
"nielegalnie". Przynajmniej w .pl

  Tak sobie czasem my¶lę, gdzie to może być granica absurdu
w przeregulowaniu wszystkiego.
(i w tym zakresie się zgadzamy)

pzdr, Gotfryd

Wszyscy jesteśmy przestępcami?