Wszyscy jesteśmy przestępcami?

Data: 2010-01-28 10:33:42
Autor: Stefan
Wszyscy jesteśmy przestępcami?
Przemysław Adam Śmiejek pisze:
Witam,

właśnie się natknąłem na KK:

==========
Art. 288. § 1. [...]

A art. 269b KK widziales?

Kto wytwarza, pozyskuje, zbywa lub udostÄ™pnia innym osobom [...]  kody
dostępu lub inne dane umożliwiające dostęp do informacji przechowywanych
w systemie komputerowym lub sieci teleinformatycznej, podlega karze
pozbawienia wolności do lat 3.

Podalbym Ci linka do pelnej ustawy, ale sie boje.

Data: 2010-01-28 13:29:19
Autor: Massai
Stefan wrote:

Przemysław Adam Śmiejek pisze:
> Witam,
> Art. 288. § 1. [...]

A art. 269b KK widziales?

Kto wytwarza, pozyskuje, zbywa lub udostępnia innym osobom [...]
[...]

Właśnie założyłem konto jednemu userowi o dość szerokich
uprawnieniach. Leżę i kwiczę. Wytworzyłem kod i udostepniłem go...

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-01-28 15:44:42
Autor: Ajgor
Wszyscy jeste¶my przestępcami?
Użytkownik "Massai" napisał w wiadomo¶ci news:hjs3ff$gt5$1news.onet.pl...

Wła¶nie założyłem konto jednemu userowi o do¶ć szerokich
uprawnieniach. Leżę i kwiczę. Wytworzyłem kod i udostepniłem go...

Ja jeszcze gorzej. mam w domu sieć lokaln± (Jeden stacjonarny i laptop żony przez router). CELOWO dałem żonie hasło do tej sieci.
Chyba dożywocie dostanę...

Czy jest jaki¶ przepis dotycz±cy głupoty ustawodawcy?

Data: 2010-01-28 15:54:26
Autor: Maddy
W dniu 28-01-2010 15:44, Ajgor pisze:
Użytkownik "Massai" napisał w wiadomości news:hjs3ff$gt5$1news.onet.pl...

Właśnie założyłem konto jednemu userowi o dość szerokich
uprawnieniach. Leżę i kwiczę. Wytworzyłem kod i udostepniłem go...

Ja jeszcze gorzej. mam w domu sieć lokalną (Jeden stacjonarny i laptop żony
przez router). CELOWO dałem żonie hasło do tej sieci.
Chyba doĹĽywocie dostanÄ™...

A tam jedna ĹĽona, pikuĹ›.
Kolega ma bar, w barze wifi na hasło. Hasło daje każdemu klientowi który zapyta.

Prawie przestępczość zorganizowana!

> Czy jest jakiś przepis dotyczący głupoty ustawodawcy?

Musiałby go wprowadzić ustawodawca. Niestety, ten pomimo głupoty zachowuje instynkt samozachowawczy.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-01-29 03:58:37
Autor: Ajgor
Wszyscy jeste¶my przestępcami?
Użytkownik "Maddy"  napisał w wiadomo¶ci news:hjs92i$j55$1nemesis.news.neostrada.pl...

Ja jeszcze gorzej. mam w domu sieć lokaln± (Jeden stacjonarny i laptop żony
przez router). CELOWO dałem żonie hasło do tej sieci.
Chyba dożywocie dostanę...

A tam jedna żona, piku¶.
Kolega ma bar, w barze wifi na hasło. Hasło daje każdemu klientowi który zapyta.

Prawie przestępczo¶ć zorganizowana!

W dodatku recydywista !!!

Data: 2010-01-29 15:22:27
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 28 Jan 2010, Ajgor wrote:

Czy jest jaki¶ przepis dotycz±cy głupoty ustawodawcy?

  Ale jak uwierzyłe¶, że *w tym* miejscu jest głupota, to
IMVHO dałe¶ się podpu¶cić :)
  A co do głupoty, to jest problem: ci sami ustawodawcy,
którzy ograniczaj± "wolno¶ć wła¶cicielsk±", tworz± prawo
autorskie i inne takie (na widok ktorych starożytnym
Rzymianom chyba by się włos zjeżył), powołuj± się na
"zasady prawa rzymskiego".
  A te niestety stanowi± m.in. o ratio legis ustawodawcy:
ustawodawca CO¦ CHCIAŁ wyrazić przepisem i tego masz
się trzymać, podważanie woli cesarza jest niedopuszczalne ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-01-30 11:33:13
Autor: Ajgor
Wszyscy jeste¶my przestępcami?

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.1001291518500.664quad...
[...]

Taaa. Dura lex, sed lex. Gdyby wszyscy w historii się tej bzdury trzymali, to prawo rzymskie obowi±zywało by do dzi¶,
bo nikt by go nie zmienił. Nie było by rewolucji, przewrotów itd. Wszystkie tego typu zdarzenia historyczne zaczynaj± się od
obywatelskiego nieposłuszeństwa wobec stanowionego prawa.

Wszyscy jesteśmy przestępcami?