Wszyscy obchodzimy Dzie Ziemi

Data: 2011-04-22 16:55:13
Autor: Grzegorz Z.
Wszyscy obchodzimy Dzie Ziemi
Światowy Dzień Ziemi, który przypada 22 kwietnia, w tym roku obchodzony
jest pod hasłem „Las całkiem blisko nas” – rok 2011 ogłoszony jest przez
ONZ Międzynarodowym Rokiem Lasów. Święto naszej planety to ogromna akcja
ekologów, mająca na celu ochronę przyrody we wszystkich krajach i na
wszystkich kontynentach. Tegoroczny temat obchodów Światowego Dnia Ziemi ma w Polsce szczególnie
mocne uzasadnienie – lasy stanowią prawie 30 proc. powierzchni naszego
kraju.

Ekolodzy podkreślają, że wszelkie działania związane z ochroną przyrody na
terenie lasów mają ogromny wpływ na stan środowiska naszego kraju.

Zdecydowana większość polskich lasów jest zarządzana przez Państwowe
Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe, które od 10 lat jest partnerem obchodów
Dnia Ziemi w Polsce.

Każdy może zrobić coś dla Ziemi

Organizatorzy obchodów z Sieci Dnia Ziemi (Earth Day Network) twierdzą, że
każdy może zrobić coś, by pomóc naturze: można zrezygnować z plastikowych
torebek, zasadzić drzewo, jeść lokalną żywność lub po prostu przekazać
pieniądze na ochronę przyrody.

Nie zawsze zdajemy sobie sprawę, że nasze życie jest częścią życia Ziemi –
przypominają również polscy ekolodzy.

Katarzyna Guzek z Greenpeace mówi, że powinniśmy zdawać sobie sprawę z
tego, że nasze codzienne decyzje i wybory wpływają na życie naszego
środowiska, a w dalszej konsekwencji mają wymiar globalny. – To, że
wybieramy produkty, które powstają na miejscu, bez transportu z odległych
miejsc, czy energooszczędne urządzenia domowe, wpływa na emisję gazów
cieplarnianych do atmosfery. Warto zastanowić się, czy wszystko, co
kupujemy jest nam niezbędne – podkreśla. Ekolożka zaznacza, że w szczególności powinniśmy pamiętać o oszczędzaniu
prądu , wody i powtórnym obiegu rzeczy zużytych, czyli recyklingu, bo w
wymiarze globalnym ma to wpływ na zmiany klimatyczne.

Cieszmy się naturą

– W Światowym Dniu Ziemi w miarę możliwości warto cieszyć się naturą –
zachęca Katarzyna Guzek. Przedstawicielka Greenpeace podkreśla jednak, że po wypoczynku na łonie
przyrody trzeba zadbać o to, żeby nie pozostawiać po sobie śmieci. To
najpowszechniejsza bolączka parków narodowych i innych miejsc chętnie
odwiedzanych przez turystów.

W ubiegłym roku Światowy Dzień Ziemi obchodziło ponad 17 tys. organizacji z
ponad 140 krajów.

W Polsce festyn finałowy Światowego Dnia Ziemi 2011 odbędzie się 8 maja w
parku Pole Mokotowskie w Warszawie. http://tvp.info/informacje/nauka/dzis-swiatowy-dzien-ziemi/4376224

Data: 2011-04-22 16:58:52
Autor: Mieszyslaw Rambowski
Wszyscy obchodzimy Dzień Ziemi

Użytkownik "Grzegorz Z." <jacksparrow@noname.com> napisał w wiadomości news:kzo3o1o7gfns.tnera7h177xr$.dlg40tude.net...
[...]

Podstawowe pytanie.
Czy Ziemia o tym wie?

Data: 2011-04-22 17:05:33
Autor: Andrzej Zbierzchowski
Wszyscy obchodzimy Dzie Ziemi
W dniu 2011-04-22 16:55, Grzegorz Z. pisze:
[ciach!]

Kto obchodzi, ten obchodzi...

http://i.ytimg.com/vi/kno8rAKxl8Q/0.jpg
--
http://plfoto.com/4922/autor.html

Data: 2011-04-22 17:11:45
Autor: Bazyli
Wszyscy obchodzimy Dzie Ziemi
"Grzegorz Z." <jacksparrow@noname.com> wrote in message news:kzo3o1o7gfns.tnera7h177xr$.dlg40tude.net...

wiatowy Dzie Ziemi (...)

Ty, spamer, NTG.

--
Bazyli

Data: 2011-04-22 19:21:14
Autor: Grzegorz Z.
Wszyscy obchodzimy Dzie Ziemi
Bazyli napisa:

"Grzegorz Z." <jacksparrow@noname.com> wrote in message news:kzo3o1o7gfns.tnera7h177xr$.dlg40tude.net...

wiatowy Dzie Ziemi (...)

Ty, spamer, NTG.

Wszyscy moemy piewa confiteor, dlaczego od czasu do czasu wszyscy nie
moemy obchodzi Dnia Ziemi?

Data: 2011-04-23 07:13:44
Autor: Artur Kosmal
Wszyscy obchodzimy Dzie Ziemi
Grzegorz Z. wrote:
Bazyli napisa:

[...]

Alez mozemy. Mozemy tez sobie zrobic salatke jarzynowa i robic tysiace innych rzeczy. Tylko to NTG :)

Data: 2011-04-23 00:34:08
Autor: zbig
On 23 Kwi, 07:13, Artur Kosmal <arturkos...@gazeta.pl> wrote:
Grzegorz Z. wrote:
> [...]

> mo emy obchodzi Dnia Ziemi?

Alez mozemy. Mozemy tez sobie zrobic salatke jarzynowa i robic tysiace

TG
Grzegorz prowokacyjnie zachca nas do obchodw dnia Ziemi, gdy jest
to temat wykorzystywany przez politykw wszystkich opcji.
Konserwatyci wsz w tym podstpn podprogowa propagand
materialistycznej afirmacji przyrody uyteczn w walce ze
wiatopogldem idealistycznym. Dla rnego rodzaju "zielonych",
lewakw, hedonistw spod znaku Wodnika to normalna partyjna robota.

Wszyscy obchodzimy Dzie Ziemi