Wszystkim miłośnikom Żydów polecam.

Data: 2011-09-27 15:02:37
Autor: stevep
Wszystkim miłośnikom Żydów polecam.
# PO-LIN. OKRUCHY PAMIĘCI
Film dokumentalny
Produkcja: Polska, Niemcy
Rok produkcji: 2008
Premiera: 2008. 10. 09
Dane techniczne: Barwny. 82 min.
Galeria zdjęć (17)

PO-LIN to w języku hebrajskim nazwa Polski. Słowa te, oznaczające "tu  zamieszkamy", zostały wypowiedziane przez przybywających do naszego kraju  Żydów, którzy uciekali z Niemiec przed pogromami i zarazami. Tak głosi  XIII-wieczna legenda. "PO-LIN", dokument cenionej operator Jolanty  Dylewskiej, prawie w całości oparty jest na materiałach archiwalnych -  efekcie wieloletnich poszukiwań na całym świecie. Autorami tych unikalnych  nagrań byli Żydzi, którzy wyemigrowali do USA, ale w latach trzydziestych  XX wieku przyjeżdżali do Polski, by odwiedzić swoich krewnych. Często  przywozili ze sobą kamery. Te amatorskie filmy pokazują codzienne życie  Żydów w przedwojennej Polsce, ocalając dla nas kawałek historii, która  minęła bezpowrotnie po wrześniu 1939 roku. Jolanta Dylewska odwiedziła z  kamerą 19 miejsc, z których pochodziły oryginalne nagrania, odnajdując  przy okazji ostatnich żyjących świadków tej epoki. Komentarz do filmu,  czytany w polskiej wersji językowej przez Piotra Fronczewskiego, powstał  dzięki Księgom Pamięci (Sifrei Zikaron), pisanym przez tych, którzy  ocaleli. W wyniku żmudnych poszukiwań, za sprawą informacji z ksiąg i  wspomnień polskich świadków, pamiętających czasy koegzystencji z Żydami,  autorce udało się zidentyfikować wielu bohaterów amatorskich filmów.  "Po-lin" to poruszające spojrzenie na świat, który odszedł na zawsze,  zmieciony z powierzchni ziemi przez wojenną zawieruchę. Przed wojną w  Polsce mieszkało 3,5 miliona Żydów, blisko 10 procent ludności kraju. Tu  rodzili się i umierali. Kochali, modlili się i cierpieli. Tu była ich  ojczyzna. Po-lin... #
Ze strony:
http://tiny.pl/h1mrb
Arcyciekawy film, my chyba więcej wiemy o pierwotnych ludach w Amazonii  niż o Żydach, którzy przed wojną stanowili 10% ludności Polski.. Ja  oglądałem na Canal +.

--
stevep

Data: 2011-09-27 10:57:20
Autor: Antenka
On 27 Wrz, 15:02, stevep <stevep...@tkdami.net> wrote:
[...]

Używam klienta poczty Opera Mail:http://www.opera.com/mail/

Burczymucho, wypad z tym czosnkiem.

Antenka

Data: 2011-09-28 03:42:52
Autor: stevep
Dnia 27-09-2011 o 19:57:20 Antenka <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał(a):

[...]

Miotła i Łysa Góra.

--
stevep

Data: 2011-09-28 04:23:53
Autor: Grzegorz Z.
stevep napisał:

[...]

A nie lepiej najpierw - zgodna z tradycjami w pewnych stronach świata -
ceremonia obrzezania?

--
Socjalizm nigdy nie zapuścił w Ameryce korzeni bo biedni w tym kraju nie
uważają się za wyzyskiwany proletariat, tylko za milionerów w przejściowych

Data: 2011-09-28 15:16:08
Autor: Antenka
Wszystkim miłośnikom Żydów polecam.
On 28 Wrz, 04:23, "Grzegorz Z." <jackspar...@noname.com> wrote:

ceremonia obrzezania? <

Głupi zbok. Idź do burczymuchy może ci pomoże w tej kwestii.

Antenka

P.s. Nie zapomnij wziąć ostrego noża.

Data: 2011-09-29 00:36:24
Autor: Grzegorz Z.
Antenka napisał:

On 28 Wrz, 04:23, "Grzegorz Z." <jackspar...@noname.com> wrote:

ceremonia obrzezania? <

Głupi zbok.

Zbok? A gdzie szacunek dla kultury i dla tradycji?

Data: 2011-09-29 03:56:38
Autor: stevep
Dnia 29-09-2011 o 00:16:08 Antenka <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał(a):

[...]

A ty nie zapominaj o miotle.

--
stevep

Data: 2011-09-29 00:31:27
Autor: Antenka
Wszystkim miłośnikom Żydów polecam.
On 29 Wrz, 03:56, stevep <stevep...@tkdami.net> wrote:

A ty nie zapominaj o miotle.<

Chyba o młotku, żeby stuknąć cię w ten głupi gor. :-o))

Antenka

Data: 2011-09-29 15:22:37
Autor: Grzegorz Z.
Antenka napisał:

On 29 Wrz, 03:56, stevep <stevep...@tkdami.net> wrote:

A ty nie zapominaj o miotle.<

Chyba o młotku, żeby stuknąć cię w ten głupi gor. :-o))

I o swoich grzesznych chuciach pamiętaj, że trzeba nad nimi panować i je
jakoś ograniczyć, bo w przeciwnym razie trafisz do piekła.

Rach ciach rach ciach!

Data: 2011-09-29 15:58:24
Autor: stevep
Dnia 29-09-2011 o 09:31:27 Antenka <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał(a):

On 29 Wrz, 03:56, stevep <stevep...@tkdami.net> wrote:

A ty nie zapominaj o miotle.<

Chyba o młotku, żeby stuknąć cię w ten głupi gor. :-o))

Antenka
Do swojego głupiego łba użyj gumowy.

--
stevep

Data: 2011-09-27 18:23:27
Autor: abc
Wszystkim miłośnikom Żydów polecam.
my chyba więcej wiemy o pierwotnych ludach w Amazonii  niż o Żydach,

Po 20 latach nieustającego obżydzania?  Niemożliwe!

Data: 2011-09-28 03:43:32
Autor: stevep
Dnia 27-09-2011 o 18:23:27 abc <abc@wp.pl> napisał(a):

my chyba więcej wiemy o pierwotnych ludach w Amazonii  niż o Żydach,

Po 20 latach nieustającego obżydzania?  Niemożliwe!

Najpierw obejrzyj, potem popgadamy.

--
stevep

Data: 2011-09-29 19:44:06
Autor: japawel
[...]

Kogo to interesuje tłumoku ? Byli i ich nie ma, teraz strzelają do
Palestyńczyków i wzorem Hitlera budują getta do nich.
Może książka "Przedsiębiorstwo Holocaust" ?

Data: 2011-09-30 04:38:04
Autor: stevep
Dnia 29-09-2011 o 19:44:06 <japawel@onet.pl> napisał(a):

[...]

To strzelają zza grobu idioto?

--
stevep

Data: 2011-09-30 08:46:04
Autor: Antenka
On 30 Wrz, 04:38, stevep <stevep...@tkdami.net> wrote:

To strzelają zza grobu idioto? <

Imbecyl-pantofelek się odezwał! :-o))

Antenka

Data: 2011-10-01 04:50:06
Autor: stevep
Dnia 30-09-2011 o 17:46:04 Antenka <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał(a):

On 30 Wrz, 04:38, stevep <stevep...@tkdami.net> wrote:

To strzelają zza grobu idioto? <

Imbecyl-pantofelek się odezwał! :-o))

Antenka
Serio, nie sądziłem, że masz aż takie kwalifikacje.

--
stevep

Data: 2011-09-30 08:44:54
Autor: Antenka
On 29 Wrz, 19:44, japa...@onet.pl wrote:
> Arcyciekawy film, my chyba wi cej wiemy o pierwotnych ludach w Amazonii
> ni o ydach, kt rzy przed wojn stanowili 10% ludno ci Polski. Ja
> ogl da em na Canal +.
> stevep

Kogo to interesuje t umoku ? Byli i ich nie ma, teraz strzelaj do
Palesty czyk w i wzorem Hitlera buduj getta do nich.
Mo e ksi ka "Przedsi biorstwo Holocaust" ?

Japa nie certol się z tym czortem burczymuchą. Potraktuj go osinowym
kołkiem. Tylko celnie, proszę! :-o))

Antenka

Data: 2011-10-01 04:50:53
Autor: stevep
Dnia 30-09-2011 o 17:44:54 Antenka <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał(a):

> [...]

Mo e ksi ka "Przedsi biorstwo Holocaust" ?

Japa nie certol się z tym czortem burczymuchą. Potraktuj go osinowym

Uważaj na kij od miotły bo może być osinowy.  ;)

--
stevep

Wszystkim miłośnikom Żydów polecam.