Wszystko będzie zamknięte

Data: 2020-11-04 17:39:20
Autor: Animka
Wszystko będzie zamknięte
Wszystko będzie zamknięte oprócz sklepów i kościołów.

Jaka jest różnica zarażenia się np. w kinie, a kościele?

- Epidemia jest fundamentalnym zagrożeniem dla tysięcy istnień ludzkich. Brońmy nasze mamy, dziadków, ale i chrońmy się sami - apelował Mateusz Morawiecki.

--
animka

Data: 2020-11-04 08:51:52
Autor: rowerex
Wszystko będzie zamknięte
W dniu środa, 4 listopada 2020 17:39:48 UTC+1 użytkownik Animka napisał:
[...]

Taki "szczególik" z dzisiejszej konferencji: cyt: "jeżeli epidemia dotknie powyżej 50 (70-75) przypadków na 100 tys. mieszkańców, to (cośtam...)"

No dobra, ale jak taki wskaźnik hipotetycznie może zostać obliczony, czyli kto będzie "dotkniętym", czy "dotknięty" teraz, czy może już wcześniej, na ile wcześniej, w ogóle założenia do uzyskania tej wartości?

Wyniki będą "raczej" bardzo zależne od przyjętych założeń...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-11-04 11:00:22
Autor: rowerex
Wszystko będzie zamknięte
W dniu środa, 4 listopada 2020 17:51:54 UTC+1 użytkownik row...@op.pl napisał:

Taki "szczególik" z dzisiejszej konferencji: cyt: "jeżeli epidemia dotknie powyżej 50 (70-75) przypadków na 100 tys. mieszkańców, to (cośtam...)"

No dobra, ale jak taki wskaźnik hipotetycznie może zostać obliczony

Sam sobie odpowiem - z "popularnego" źródła mniej więcej tak: średnia liczba nowych(*) zakażeń z ostatnich 7 dni podzielona przez liczbę mieszkańców Polski (38,3 mln) i przeliczona na 100 tysięcy... No jakiś wskaźnik to jest - inna sprawa, co on pokazuje wziąwszy pod uwagę liczbę testów oraz to kogo się kieruje na testy, a kogo nie...

(*) "Nowych", tzn. "potwierdzonych" danego dnia, choć należałoby chyba powiedzieć, że "ujawnionych poprzez ich opublikowanie danego dnia" i chyba niekoniecznie z próbek zawsze pobranych dzień wcześniej (wszak niektóre laboratoria narzekają, mają zatory).

Do przekroczenia 70 (narodowa kwarantanna, cokolwiek to znaczy) potrzeba pow. 26900 "nowych przypadków" dziennie przez tydzień.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-11-05 03:23:40
Autor: przemek.jedrzejczak
Wszystko będzie zamknięte
Wlochy srednia wieku 80
Niemcy 82
Austria 80
Polska 76 Krajowy raport włoskiego Instytutu Służby Zdrowia ogłosił, że w kraju tym średni wiek osób obecnie zakażonych koronawirusem to 53 lata, a średnio 80 lat miały ofiary śmiertelne COVID-19.

zarazaja sie wszyscy a umieraja starcy, w Polsce troche wczesniej bo srednia zycia krotsza ale na zachodzie europy straszny korona wirus glownie czysci domy starcow z tzw lezakow ... lockdown, rozwalanie gospodarki czy zamykanie szkol jest calkowicie bez sensu ... trzeba bylo izolowac dziadkow (ktorzy teraz paralizuja sluzbe zdrowia) i dac przechorowac reszcie

ps szykuje sie ogolnoeuropejska zmiana swin przy korycie, fejs czy twitter jeszcze kotroluje tresci ale na tik toku mlodzi zieja nienawiscia do politykow

Data: 2020-11-05 14:04:02
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Wszystko będzie zamknięte
Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 5 Nov 2020 03:23:40 -0800 (PST)  doszła do mnie wiadomość  <9139d5ea-1b2f-4fec-bf79-b6c72d0e4286o@googlegroups.com>  od przemek.jedrzejczak@gmail.com  :
[...]

Dać przechorować reszcie, powiadasz? Leć polizać deskę sedesową lub klamkę do sracza na
dworcu, a będziesz miał okazję.
Tu jest ładny kalkulator ryzyka:
https://mocos.pl/pl/risk.html

Data: 2020-11-05 06:02:01
Autor: rowerex
Wszystko będzie zamknięte
W dniu czwartek, 5 listopada 2020 14:04:04 UTC+1 użytkownik Olaf Frikiov Skiorvensen napisał:
Leć polizać deskę sedesową lub klamkę do sracza na
dworcu, a będziesz miał okazję.

Odnośnie nadmiaru higieny:

http://www.phie.pl/pdf/phe-2011/phe-2011-3-377.pdf

"(...) badania  Ichinohe  i wsp. [33](*) donoszą, że korzystna  rola mikroflory  jelitowej nie ogranicza się wyłącznie do przewodu pokarmowego, ale może także pozytywnie wpływać na odpowiedź immunologiczną w płucach podczas zakażenia wirusem grypy"

(*): https://www.pnas.org/content/pnas/108/13/5354.full.pdf

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-11-05 15:28:29
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Wszystko będzie zamknięte
Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 5 Nov 2020 06:02:01 -0800 (PST)  doszła do mnie wiadomość  <0a0c12dd-8890-439a-963d-107ee87baf1bo@googlegroups.com>  od rowerex@op.pl  :
[...]

No ale lizanie desek sedesowych generalnie nie jest zbyt zdrowe, tak twierdzi
medycyna(można mieć sporego pecha).

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-11-06 15:04:35
Autor: _Master_
Wszystko będzie zamknięte
W dniu 2020-11-05 o 15:28, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
No ale lizanie desek sedesowych generalnie nie jest zbyt zdrowe, tak twierdzi
medycyna(można mieć sporego pecha).

Medycyna opiera się na statystyce.

Nie bądź taki pewny że konowały nie zmienią zdania. ;-)

Data: 2020-11-06 20:00:25
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Wszystko będzie zamknięte
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 6 Nov 2020 15:04:35 +0100  doszła do mnie wiadomość  <5fa557f2$0$6343$65785112@news.neostrada.pl>  od _Master_ <Master@z.pl>  :
[...]

W tajemnicy ci powiem, nie, nie zmienią.
Tak na marginesie, to nikt ci nie broni lizać desek sedesowych i klamek.
Jest też medycyna alternatywna, cieciorka w odbycie, słoniowe dawki witaminy
C(lewoskrętnej), lewatywy z fusów od kawy, zappery pana Taratajcio, magnetyzery,
pochłaniacze złej karmy i modlitwa, w ostateczności egzorcyzmy.
Masz w czym przebierać.

Data: 2020-11-06 22:42:24
Autor: _Master_
Wszystko będzie zamknięte
Kolejny błyskotliwy.

Kojarzysz wychowanie bezstresowe?

Tak samo jest dobre/skuteczne jak życie bez zarazków i bakterii

Data: 2020-11-06 15:03:26
Autor: _Master_
Wszystko będzie zamknięte
W dniu 2020-11-05 o 15:02, rowerex@op.pl pisze:
[...]

Mało tego.
Są związki między florą jelitową a schorzeniami psychicznymi.
Nie to nie żarty.

I tu możemy łagodnie przejść do roli jaką psychika odgrywa w zwalczaniu chorób.

Ale takie Runty mogą tego nie ogarnąć dlatego darujemy im przegrzanie zwojów mózgowych ;-)

Data: 2020-11-06 14:00:03
Autor: rowerex
Wszystko będzie zamknięte
W dniu piątek, 6 listopada 2020 15:03:29 UTC+1 użytkownik _Master_ napisał:
> [...]
> zakażenia wirusem grypy"

Mało tego.
Są związki między florą jelitową a schorzeniami psychicznymi.

Nawet nie żarty, tylko znam gościa używającego pseudonimu Rowerex, który lata temu doszedł do tego, że pewne grupy żywności powodują całkowity rozstrój psychiczny i fizyczny, a aby było śmieszniej, jest to żywność powszechnie uważana za zdrową.

A już poważniej - znam to doskonale i borykam się z tym od lat - np surowe warzywa, nawet te "ekologiczne", np. brokuły, kalafior, seler naciowy, marchew, cytrusy typu pomarańcze, a kiwi to szczególnie - wszystko to działa na mnie niemal jak trucizna.

Nie że boli brzuch, czy coś, bo nic nie boli - po prostu rozstrój nerwowy, budzenie się rano z poczuciem, że spada się w studnię bez dna, niezdolność do wysiłku fizycznego, ciało przechodzi na "bieg jałowy" i nie da się zmusić do do choćby nieco szybszej jazdy rowerem...

Wystarczy odstawić tą "zdrową żywność" i po paru dniach wszystko wraca do normy. Ale że to całkiem smaczne rzeczy, to od czasu do czasu do nich wracam. Kiedyś wracałem z nieświadomością skutków, ale po przeanalizowaniu faktów wyciągnąłem pewne wnioski co do możliwych przyczyn "dziwnych zachować psychiki i organizmu", kilka razy jeszcze przetestowałem i mniej więcej nabrałem pewności.

W jelitach mamy niemal drugi mózg połączony i komunikujący się z tym właściwym, a mikrobiota przez ten drugi mózg może nieco sterować tym właściwym - no i moje niektóre bakterie przy pewnych potrawach robią mi specyficzny "szum" na "łączach" między mózgiem jelitowym i właściwym, i to taki który zakłóca akurat obszary odpowiedzialne za samopoczucie itp. No i przewalone po prostu :)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-11-07 00:56:00
Autor: Animka
Wszystko będzie zamknięte
W dniu 2020-11-06 o 23:00, rowerex@op.pl pisze:
[...]

Mnie boli (może nie od wszystkiego). Lekarka powiedziała mi, żebym nie jadła surowizny, nawet jabłek. Tylko upieczone.
Parę dni temu kupiłam dosyć ładną marchew do ugotowania. Straciłam tylko czas na obieranie i gotowanie, bo to była gorzka trucizna. Musiałam to wywalić.
Pewnie spryskali czymś, żeby miala ładny wygląd.

[...]

Pewnie masz depresję i zespół jelita drażliwego. Ja miałam nadczynność tarczycy. Teraz hormony tarczycy już są w normie, ale żołądek mam wrażliwy na trucizny.

[...]

W jelitach to masz....no powinieneś wiedzieć co.
Jako ciekawostke napiszę, że słynni śpiewacy operowi i inni mający dar pięknego śpiewania mają na mózgach czy w mózgach taki mały guzek i to on sprawia, ze dana osoba ma dar śpiewania.
Nie mogę sobie udarować, że zmarł na raka mózgu najlepszy śpiewak operowy. Występował w Metropolitan Opera i wszyscy wstawali na jego widok, nie na widok jakiegoś swojego rodaka, ale właśnie na cześć niego. (Dimitri Chworostowski). Nasz Polak Marek Torzewski też ma piękny głos i podobno też ma raka-jak mówiła jego córka.

--
animka

Data: 2020-11-07 04:12:20
Autor: rowerex
Wszystko będzie zamknięte
W dniu sobota, 7 listopada 2020 01:04:26 UTC+1 użytkownik Animka napisał:
Parę dni temu kupiłam dosyć ładną marchew do ugotowania.

To też - jak już mnie nachodzi chęć na warzywa mimo obaw, to jak ognia unikam kupowania warzyw wymytych do czysta typu: marchew, buraki, korzeń selera (kto, czym i jak myje?), bo z doświadczenia wyszło mi, że powodują dodatkowe niekorzystne skutki - kupuję więc tylko te porządnie wybrudzone Matką Ziemią.

Pewnie masz depresję i zespół jelita drażliwego. Ja miałam nadczynność tarczycy. Teraz hormony tarczycy już są w normie, ale żołądek mam wrażliwy na trucizny.

Żołądek, to mały pikuś - żądzą jelita i mikrobiota jelitowa:

https://pl.wikipedia.org/wiki/O%C5%9B_jelitowo-m%C3%B3zgowa

Zależność jest obustronna dla osób wrażliwych:

- raz, to co jedzą wpływa albo na same jelita, albo częściej na florę jelitową, a to razem wpływa na mózg zaburzając co się da (lęki, bóle, wydolność, ogólne "przymulenie")
- dwa, stres wpływa na pracę jelit i ich stan, a to odbija się na florze jelitowej, a ta razem z jelitami daje kolejnego kopniaka mózgowi, czyli można wpaść w błędne koło.
W jelitach to masz....no powinieneś wiedzieć co.

Tyle, że kolejno i malejąco: najwięcej jest wody, potem bakterii, a niestrawionej treści jest najmniej...

A same jelita są "wyposażone" w 400-500 milionów neuronów, tych samych co w mózgu - ponoć to jakieś 2/3 wszystkich neuronów kota i jakieś 0,5% neuronów w ludzkim mózgu (stwierdzenie "myśleć żołądkiem" powinno być zmienione na "myśleć jelitami").

Wracają do tematu, obawiam się że żywność będzie co raz bardziej i częściej sterylizowana a ludzie popadną w obsesję higieny i sterylności - wtedy żaden nowy wirus nie będzie potrzebny, bo ludzkość wykończy się sama. Wtedy w zasadzie będzie można otworzyć tylko kościoły, bo w nich jest woda święcona, a w wodzie święconej wykrywa się często bakterie fekalne, których brak u ludzi powoduje (co pokazują badania naukowe) wiele "na chłopski rozum" niezwiązanych z tym chorób... - może dlatego niektóre "cudowne źródła" są uzdrawiające - po prostu zawierają cenne dla człowiek bakterie, które zasiedlają organizm pijących i po prostu leczą ich dolegliwości...

A leczyć bakterie potrafią, bo badania wykazują, że flora jelitowa tworzy związku chemiczne działające analogicznie do wytwarzanych przez ludzi antybiotyków i innych leków, a te krążą po krwioobiegu - stąd nie dziwne, że może to wpływać korzystnie, na odporność na atak wirusowy w bardzo odległym od jelit organie jakim są płuca...

Flora bakteryjna na skórze też odgrywa niebagatelną rolę w ochronie ciała człowieka - problem w tym, że dezynfekcją się tę florę unicestwia, a skóra, w tym błony śluzowa to pierwsza linia obrony organizmu...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-11-07 13:59:04
Autor: Kviat
Wszystko będzie zamknięte
W dniu 07.11.2020 o 13:12, rowerex@op.pl pisze:
[...]

A nie obawiasz się, że "producenci" (albo sklepikarze...) warzyw mają tego świadomość i celowo mogą "brudzić" warzywa? I wtedy cholera wie czym brudzą...
Tak jak z jajkami, kiedy odkryli, że niektórzy klienci wolą te "brudne" (bo niby z chowu naturalnego...), to zaczęli jajka brudzić.

Ja tam wolę już wstępnie umyte... mniej wody marnuję. No i producenci dostarczający umyte warzywa do sklepów to jednak podlegają jakiejś tam kontroli i partie towaru są sprawdzane. Jest oczywiście szansa, ale raczej niewielka, że jakiś producent nie dopatrzy i ktoś się czymś zatruje, ale taka "reklama" jest kosztowna i raczej tego mocno pilnują.
I za dopuszczenie takiego produktu do sprzedaży można dostać zarzuty karne...
Nie rozumiem, w jaki sposób umycie czegoś może spowodować dodatkowe niekorzystne skutki... mniej brudu może spowodować większe skutki?
Myjesz warzywa przed spożyciem, czy może takie z piaskiem wrzucasz do sałatki?
Większa szansa na zatrucie jest z takiego nieumytego "prosto z pola". Cholera wie, czy akurat jakaś krowa, albo lis na to nie nasikał czy coś tam innego zrobił (albo jakaś pielgrzymka przechodziła obok pola...), a ja w domu nie mam laboratorium żeby sprawdzić chociaż wyrywkowo... takie wstępnie umycie przed dostarczeniem do sklepu zmniejsza prawdopodobieństwo przywleczenia jakiejś glisty do domu.
Nie bez powodu średnia długość życia ludzi rośnie, a nie maleje.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2020-11-07 06:06:53
Autor: rowerex
Wszystko będzie zamknięte
W dniu sobota, 7 listopada 2020 13:59:06 UTC+1 użytkownik Kviat napisał:

[...]

Koszty :) Po co czyścić brudne, a potem brudzić?
Nie rozumiem, w jaki sposób umycie czegoś może spowodować dodatkowe niekorzystne skutki...

Nie przedstawię Ci dowodów naukowych, to są moje doświadczenia, których nie uznaję za "pewnik", ale nazbyt często się sprawdzały.

mniej brudu może spowodować większe skutki?

Może poteoretyzujmy - warzywo rośnie w ziemi więc powierzchnia zewnętrzna warzywa (skórka) ma kontakt z ziemią, zaś owa powierzchnia ewoluowała miliardy lat by chronić warzywo przed atakami z zewnątrz. Zapewne skórka warzywa ma swój unikalny mikrobiom, który jest symbiotyczny w stosunku do warzywa.

Homo Sapiens ewoluował wraz z warzywami i też ma swój mikrobiom, a on musi zasiedlić organizm z zewnątrz, czyli najlepiej poprzez przewód pokarmowy, a też i przez ludzką skórę. Zatem mikrobiom ludzki i ten w warzywach jest w dużej części wspólny, bo wszystko ewoluowało razem....

Warzywo pokryte ziemią to zestaw: - warstwa naturalnego otoczenia warzywa (ziemia)
- bardzo duża część nienaruszonej warstwy zewnętrznej warzywa (skórka)
- w większości naturalny mikrobiom na granicy warstw.

Mycie usuwa ziemię, usuwa mikrobiom żyjący w ziemi oraz na granicy warstw i wykonywane jest przemysłowo zapewne pod ciśnieniem, zatem może naruszać w nieznanym stopniu warstwę zewnętrzną warzywa...

I najważniejsze - warzywo wyrwane jest warzywem wciąż żywym - wymycie go z mikrobiomu i z pozostałości ziemi wstawia go zdecydowanie bardziej na ataki z zewnątrz.

Jak ktoś przebiera warzywa w sklepie dotykając je gołymi rękami, to gdy przebiera ubrudzone, to ubrudzi sobie paluchy, ale możliwe, że niemal nie ubrudzi warzywa, bo do warzywa ciągle jest przyklejona warstwa ziemi.

Jak ktoś przebiera gołymi rękami warzywa myte, to łapami dotyka warzywo całkowicie bezpośrednio - to samo przy kontakcie umytego warzywa z innymi powierzchniami...

Będzie? Teoria pewnie pełna dziur, ale kto wie... ;-)

Myjesz warzywa przed spożyciem, czy może takie z piaskiem wrzucasz do sałatki?

Oczywiście, że myję, ale nie wymyję wszystkiego i nie jest to "drugie mycie" po "myciu przemysłowym".

Rozwiązaniem jest obieranie warzyw ze powierzchni zewnętrznych (skórki) - problem w tym, że spora część ważnych dla człowieka składników odżywczych znajduje się w owej obranej i wyrzuconej do śmietnika części...

Rozwiązaniem też jest sterylizacja i pakowanie w folie - może ktoś zwrócił uwagę na informację o tym, że niektórzy dostawcy warzyw do szkolnych stołówek dostarczają każdą pojedynczą sztukę warzywa szczelnie zapakowaną w folię...

Większa szansa na zatrucie jest z takiego nieumytego "prosto z pola"..

Skład owego "pola", to nasze naturalne środowisko życia od czasu wyewoluowania pierwszych ssaków - izolacja od tego środowiska, to późniejsze alergie, choroby układu pokarmowego itp.

Cholera wie, czy akurat jakaś krowa, albo lis na to nie nasikał czy coś tam innego zrobił (albo jakaś pielgrzymka przechodziła obok pola...), a

Nawóz naturalny? Rośliny rośną dzięki gównom, sikom, temu co zgnije i zostanie rozłożone przez bakterie, grzyby, pleśnie itp - a wszystko to naczynia ściśle połączone - twierdzenie, że w środku marchewki nie ma nic ze zwierzęcego czy ptasiego gówna czy sików jest naiwnością :)

Powyższe wywody są do zmodyfikowania, zaprzeczenia, obalenia - na razie tak to widzę, jak jeszcze przemyślę, poczytam i posłucham, to może zobaczę to inaczej :)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-11-07 20:02:51
Autor: Kviat
Wszystko będzie zamknięte
W dniu 07.11.2020 o 15:06, rowerex@op.pl pisze:
[...]

Tzw. producent czyści, bo żaden duży market nie kupi brudnych, sklepikarz kupuje czyste w hurtowni czy w innym makro i brudzi żeby lepiej się sprzedawały, że niby brudne są bardziej naturalne niż te naturalne, ale czystsze. Nie sądzisz chyba, że sprzedawca z warzywniaka sam zbiera plony z pola albo wybiera jajka z kurnika....

[...]

Ale zamierzasz to warzywo zjeść, czy chronić przed zepsuciem jak najdłużej się da?

W niektórych krajach jest obowiązek sprzedaży jaj w sklepie z chłodziarek. Skorupka jajka ma naturalną powłokę chroniącą przed wnikaniem mikrobów, a w tych krajach jest właśnie wymóg "kąpieli" jajek w środkach dezynfekujących (czy czymś takim), która tę powłokę niszczy.
Ma to wady i zalety. Zaleta, że spada prawdopodobieństwo zarażenia klienta salmonellą, a wada, że jajko szybciej się psuje (stąd wymóg chłodziarek w sklepie).
W XXI wieku raczej mało kto trzyma duży zapas jajek i warzyw z ziemiance, tylko zwykle na bieżąco zjada i chodzi do sklepu.
Ja tam wolę kupić w sklepie wstępnie wyczyszczone i przynajmniej co jakiś czas (jeśli nie każda partia) profesjonalnie sprawdzone przez fachowców, niż tygodniami trzymać zapas w piwnicy "brudny prosto z pola" i nie wiedzieć co hoduję na tym "unikalnym mikrobiomie" skórki warzywa.

[...]

Ale średnia życia znacząco wydłużyła się całkiem niedawno. To zapewne przypadek, że zbiegło się to z wynalezieniem chłodziarek, środków czyszczących, sterylizacji, mycia rąk przed jedzeniem...

Warzywo pokryte ziemią to zestaw:
- warstwa naturalnego otoczenia warzywa (ziemia)
- bardzo duża część nienaruszonej warstwy zewnętrznej warzywa (skórka)
- w większości naturalny mikrobiom na granicy warstw.

+ pasożyty i inne świństwa.

To ja już wolę bez ziemi.

Mycie usuwa ziemię, usuwa mikrobiom żyjący w ziemi oraz na granicy warstw
i wykonywane jest przemysłowo zapewne pod ciśnieniem, zatem może naruszać w
nieznanym stopniu warstwę zewnętrzną warzywa...

No to będzie usunięta. Trudno, zjem o 0,005 kg warzyw mniej.
Albo kupię drugą czystą marchewkę.

I najważniejsze - warzywo wyrwane jest warzywem wciąż żywym - wymycie go
z mikrobiomu i z pozostałości ziemi wstawia go zdecydowanie bardziej na ataki
z zewnątrz.

U mnie żeby coś warzywo zaatakowało, to musiałoby się przedostać najpierw przez ścianę chłodziarki. Przez te dwa trzy dni, zanim zjem, wytrzymają. Mam solidną chłodziarkę i czystą w środku.
Ale rozumiem ludzi, którzy np. ziemniaki trzymają w piwnicy na zapas i wtedy faktycznie masz rację, takie wysterylizowane znacznie szybciej się popsują.

[...]

Ja warzywa myję po zakupie...

Ale faktycznie spotkałem się z sytuacją, która mnie zdziwiła.
Jak byłem u rodziny w Szkocji (co istotne, kuzynka urodzona w Szkocji z mężem "prawdziwym" Szkotem z dziada pradziada), to przyglądałem się jak przygotowuje obiad. Zdziwiłem się, że nie umyła (nawet nie opłukała) pieczarek, na moje pytanie o co kaman, zdziwiona spytała o co mi chodzi, przecież są czyste, prosto ze sklepu, po to są czyste, żeby wody dodatkowo nie marnować. Z rozmowy wynikało, że tam tak wszyscy robią, dletego ona bardziej się zdziwiła moim pytaniem. Nawet np. marchew obierają bez mycia, takie prosto z paczki.
Zaznaczyłem, że (w/g mnie) istotne jest to, że urodzona i wychowana już tam, bo u nas nie spotkałem gospodyni, która chociaż nie opłukałaby warzyw czy owoców przed przygotowaniem jedzenia.

Oczywiście, że myję, ale nie wymyję wszystkiego i nie jest to "drugie mycie"
po "myciu przemysłowym".

No nie jestem przekonany. W sensie, czy mycie przemysłowe to jakieś zło.
Przeczierz nie myją tego kwasem azotowym, detergentami, czy macają w cyjanku...
Jako pierwsze mycie dla mnie jest ok. Co oni nie wymyją, ja domyję. A tak musiałbym myć dwa razy dłużej.

Rozwiązaniem jest obieranie warzyw ze powierzchni zewnętrznych (skórki) -
problem w tym, że spora część ważnych dla człowieka składników odżywczych
znajduje się w owej obranej i wyrzuconej do śmietnika części...

Trochę racji w tym jest... ale nadal wolałbym zjeść taką skórkę z dużym prawdopodobieństwoem wcześniej przebadaną przez fachowców w laboratorium, czy się coś na niej nie zalęgło, niż taką prosto z pola.
Nie bez powodu urodziłem się w wieku XX, a nie XVII ;)

[...]

Pakowanie każdej sztuki w osobny pokrowiec z tworzywa sztucznego, to zwykłe przegięcie pały i powinno być karalne.
Mam nadzieję, że już niedługo będzie, gdy wyspy ze śmieciami zaczną dobijać do brzegów, to może politycy w końcu zauważą problem.

[...]

Oraz dłuższe i zdrowsze życie.

Tzw. naturalne środowisko ma dwie strony medalu.

[...]

Racja, ale nie pisałem tego dlatego, że mam pretensje do natury, że rośliny odżywiają się kupą... Problem w tym, że te siki i gówna często są z niespodzianką.
Aż zerknąłem do googla... szacują, że problem związany np. z glistą może dotyczyć nawet 18% społeczeństwa.
Przyznam szczerze, że zaskoczył mnie taki duży procent.

Powyższe wywody są do zmodyfikowania, zaprzeczenia, obalenia - na razie tak to
widzę, jak jeszcze przemyślę, poczytam i posłucham, to może zobaczę to inaczej
:)

Ja tam wierzę naukowcom, że jedzenie bardziej czyste jest bezpieczniejsze, niż mniej czyste :)

https://pl.wikipedia.org/wiki/Sporysz

I właśnie to dzięki naukowcom mamy dzisiaj bezpieczny chleb... i LSD :P

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2020-11-07 22:04:33
Autor: Robert Tomasik
Wszystko będzie zamknięte
W dniu 07.11.2020 o 20:02, Kviat pisze:

[...]

Wszędzie po drodze przeważnie bywa jakaś giełda albo inny pośrednik.
Choć znam takich producentów, co to wożą do sklepików. Zwłąszcza w
wypadku specjalistycznej produkcji. Przykładowo na naszym terenie modle
są tzw. "oscypki". Możesz jechać tam, gdzie się owe owce wypasa i kupić
ser. Masz pewność, że to będzie z owczego sera, ale żadnej pewności co
do warunków higienicznych przy produkcji.

Możesz kupić oscypki na jakimś stoisku, czy bazarze. Tam masz stosunkowo
najmniejsze szanse kupić serek owczy, a i ponieważ nikt nad tym nie
panuje, to tak naprawdę nic nie wiesz. Zdarzają się farbowane zamiast
wędzenia przykładowo.

Niby najbezpieczniej by było kupić w sklepach sieciowych. Tylko trzeba
czytać, co się kupuje. Bo albo napisana jest prawda, że to z mleka
krowiego "z dodatkiem mleka owczego". Zaręczał, że ten dodatek jest tak
samo iluzoryczny , jak dodatek soku z kaktusa w soku z kaktusa wiodących
producentów soku. Albo po sprawdzeniu okazuje się, że etykieta jest
sfałszowana w całości i nic nie wiadomo.

Piszę o oscypkach, bo akurat przy tym chwilowo robię.  Ale tak samo jest
z opisywanymi przez Was jajkami, mięsem, owocami i warzywami. Znam jedną
bardzo bogatą rodzinę, która ma koło domu malutki sadzik. Kilka pokoleń
zajmuje się handlem jabłkami z tegto sadu w ten sposób, że jeżdżą w
kierunku Warszawy, pod Warszawą kupują jabłka i sprzedają je w
Warszawie, jako jabłka z gór z plantacji ekologicznych.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-11-08 00:40:31
Autor: Marcin Debowski
Wszystko będzie zamknięte
On 2020-11-07, rowerex@op.pl <rowerex@op.pl> wrote:
[...]

Brudzenie podbić może cenę.

[...]

Z tymi miliardami lat bym trochę uważał :)

[...]

Bardziej bym się obawiał mycia z powodu, że to dodatkowy krok w produkcji gdzie łatwo można dowalić chemii, np. środków grzybobójczych, czy jakiś "wosków" powodujących, że roślina wolniej traci wodę.

--
Marcin

Data: 2020-11-09 12:40:38
Autor: Olin
Wszystko będzie zamknięte
Dnia Fri, 6 Nov 2020 14:00:03 -0800 (PST), rowerex@op.pl napisał(a):

[...]

Może warto o tym porozmawiać z lekarzem, bo Twój organizm zwyczajnie czegoś
nie toleruje.

Nawisem mówiąc, "ekologiczna" żywność w zasadzie niczym się nie różni od
"przemysłowej", co już dawno zbadali uczeni:

https://natemat.pl/182421,zywnosc-organiczna-fanaberia-dla-bogatych-czy-klucz-do-zdrowia#

<<Czy organicznym obiadem najemy się bardziej?

Na to pytanie odpowiedzieli kilka lat temu naukowcy z Stanford University
badania zatytułowanego "Czy żywność organiczna jest bezpieczniejsza lub
zdrowsza niż jej tradycyjne odpowiedniki?".

W podsumowaniu napisano wprost, że nie znaleziono dowodów na to, że żywność
organiczna dostarcza organizmowi więcej substancji odżywczych niż
"normalne" jedzenia. Jednocześnie zauważono, że organiczna dieta może w
zmniejszać ryzyko kontaktu z pozostałościami pestycydów i bakterii
odpornych na antybiotyki. Jak dodano, po zbadaniu dorosłych stosujących
różne diety - nie stwierdzono istotnych różnic w ich organizmach.

Niemal identyczne wnioski przedstawili autorzy tegorocznego badania,
przeprowadzonego na włoskim Uniwersytecie Basilicata. Po porównaniu
organicznych i "nieorganicznych" produktów pochodzenia zwierzęcego, takich
jak nabiał, jajka i mięso, stwierdzono, że ,,badania naukowe nie wykazują,
by produkty ekologiczne były bardziej pożywne i bezpieczniejsze niż
konwencjonalna żywność".

Jeśli dać wiarę naukowcom ,,zdrowa żywność" nie sprawi, że gwałtownie
poprawi się nasze zdrowie. W ekstremalnych przypadkach może sprawić, że
będzie dokładnie odwrotnie. Kilka lat temu organiczna paranoja w Wielkiej
Brytanii doprowadziła do tego, że wiele osób decydowało się na droższe,
organiczne zakupy, ale... w mniejszej ilości. Z tego powodu prawie 30 proc.
obywateli nie było w stanie spożywać zalecanej dziennej dawki warzyw.>>

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

ubóstwie."
autor nieznany

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-11-07 09:10:11
Autor: Shrek
Wszystko będzie zamknięte
W dniu 06.11.2020 o 15:03, _Master_ pisze:

Mało tego.
Są związki między florą jelitową a schorzeniami psychicznymi.
Nie to nie żarty.
Oczywiście, że nie - azory i ich pany mają poryte berety i w sposób owyczyisty istnieje tu związek z ich sraczką na usenecie:P

Shrek

Data: 2020-11-05 14:55:07
Autor: Olin
Wszystko będzie zamknięte
Dnia Thu, 05 Nov 2020 14:04:02 +0100, Olaf Frikiov Skiorvensen napisał(a):

Leć polizać deskę sedesową lub klamkę do sracza na
dworcu,

Ja bym na deskę aż tak nie narzekał, bo wcale nie jest szczególnie
śmiercionośna:

https://www.medonet.pl/zdrowie/zdrowie-dla-kazdego,7-najbrudniejszych-rzeczy-swiata-- ktorych-codziennie-dotykasz,artykul,1656106.html

Najbrudniejsze przedmioty - telefon komórkowy
Najbrudniejsze przedmioty - pieniądze
Najbrudniejsze przedmioty - koszyk sklepowy
Najbrudniejsze przedmioty - szminka i tusz do rzęs
Najbrudniejsze przedmioty - klawiatura komputera
Najbrudniejsze przedmioty - gąbka kuchenna
Najbrudniejsze przedmioty - suszarka do rąk w publicznej toalecie

Dla zaciekawionych jeszcze to:
https://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/choroby-zakazne/5-miejsc-w-ktorych-bakterii-kalowych-jest-wiecej-niz-w-toalecie-aa-r9Xx-fYtx-mJz4.html

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

pewno znowu coś ukradli."
Michaił Sałtykow Szczedrin

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-11-05 06:19:54
Autor: rowerex
Wszystko będzie zamknięte
W dniu czwartek, 5 listopada 2020 14:55:35 UTC+1 użytkownik Olin napisał:

[...]

Onet locuta, causa finita

Proponuję obejrzeć film: "Mikrobiota - moc w twoim brzuchu" (był w październiku na Planete+, może jeszcze powtórzą)

prod: ARTE FRANCE, 2019r
fr.: Microbiote: les fabuleux pouvoirs du ventre"; ang.: "Microbiota: The amazing power of the gut"

Polecam scenę wcierania przyschniętego krowiego placka w twarz, a szczególnie
epizod z piciem koktailu z kałem sąsiada.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-11-05 15:32:53
Autor: Olin
Wszystko będzie zamknięte
Dnia Thu, 5 Nov 2020 06:19:54 -0800 (PST), rowerex@op.pl napisał(a):

[...]

To pewnie jakieś popłuczyny po "Sal?, czyli 120 dni Sodomy" Passoliniego.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

wykorzystania do prac domowych"
św. Tomasz z Akwinu

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-11-05 07:27:25
Autor: rowerex
Wszystko będzie zamknięte
W dniu czwartek, 5 listopada 2020 15:32:53 UTC+1 użytkownik Olin napisał:
> [...]

> epizod z piciem koktailu z kałem sąsiada.

To pewnie jakieś popłuczyny po "Sal?, czyli 120 dni Sodomy" Passoliniego.

ROTFL! :-)))))))))))))))))))))

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-11-05 15:49:46
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Wszystko będzie zamknięte
Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 5 Nov 2020 15:32:53 +0100  doszła do mnie wiadomość  <ljtjubk1l99n.bhvt4fdugv3x.dlg@40tude.net>  od Olin <kuku@adres.w.stopce>  :
[...]

Lepsze atrakcje znajdziesz w "Sweet Movie" Dušana Makavejeva.
https://pl.wikipedia.org/wiki/S%C5%82odki_film
Jak będziesz miał okazję, to obejrzyj.

Data: 2020-11-05 20:04:47
Autor: ąćęłńóśźż
Wszystko będzie zamknięte
Cienkie, może po "Gąsienicy".

-- -- -
To pewnie jakieś popłuczyny po "Sal?, czyli 120 dni Sodomy" Passoliniego.

Data: 2020-11-05 15:14:47
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Wszystko będzie zamknięte
Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 5 Nov 2020 14:55:07 +0100  doszła do mnie wiadomość  <1r9n60pfambso$.r90i2l245wp3.dlg@40tude.net>  od Olin <kuku@adres.w.stopce>  :
[...]

No fakt, ale ja nawiązuję do jednego pana, co to był sceptykiem i polizał.
Złapał naszego przyjaciela, ale co było dalej to nie wiem, mie śledziłem sprawy.

Data: 2020-11-06 14:58:24
Autor: _Master_
Wszystko będzie zamknięte
Pierdolenie.

Wiadomo że izolowanie od cholerstwa nie jest najlepszą OBRONĄ

Teraz się potwierdziło. Ludzie którzy niedawno przeszli przeziębienia radzą sobie lepiej z Covidem.

I na co to jest dowód?

Że ta wspaniała medycyna gówno wie tylko się wiele domyśla ;-)

Data: 2020-11-05 14:32:02
Autor: J.F.
Wszystko będzie zamknięte
Użytkownik  Przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9139d5ea-1b2f-4fec-bf79-b6c72d0e4286o@googlegroups.com...
[...]

Albo i nie, bo idzie druga fala takze w tych doswiadczonych krajach.

ps szykuje sie ogolnoeuropejska zmiana swin przy korycie, fejs czy twitter jeszcze kotroluje tresci ale na tik toku mlodzi zieja nienawiscia do politykow

Mowisz, ze ostatnie niezalezne medium ?
Kto by pomyslal :-)

A moze nienawisc sponsorowana ? :-)

J.

Data: 2020-11-14 10:07:30
Autor: m4rkiz
Wszystko będzie zamknięte
ps szykuje sie ogolnoeuropejska zmiana swin przy korycie, fejs czy twitter jeszcze kotroluje tresci ale na tik toku mlodzi zieja nienawiscia do politykow

przecież ta historia powtarza się non stop, przyjdzie kolejny populista, zawinie ich jako swoich wyborców i dogada się pod stołem z obecnymi towarzyszami...

Data: 2020-11-18 01:02:07
Autor: Przemek Jedrzejczak
Wszystko będzie zamknięte
-- przecież ta historia powtarza się non stop, przyjdzie kolejny populista, zawinie ich jako swoich wyborców i dogada się pod stołem z obecnymi towarzyszami...

chyba ze padnie propozycja aby wykluczyc z polityki starcow :-) osiagnales wiek emerytalny wiec wyp... ze sceny politycznej wnuki nianczyc :-) wezmy Bidena (77 lata czyli wiek papieski) spi pewnie 20h na dobe, zapomina co powiedzial 10 minut temu, robi w pieluche itp

Data: 2020-11-14 06:05:17
Autor: Mordoklejek Zygzakowaty
Wszystko będzie zamknięte
row...@op.pl napisał(a):

Do przekroczenia 70 (narodowa kwarantanna, cokolwiek to znaczy) potrzeba pow. 26900 "nowych przypadków" dziennie przez tydzień. Pozdr- -Rowerex

Będzie jak powiedziała Merkelowa. 2/3 ludków chwyci kowida, większość nawet go nie zauważy.
Dziś mamy taką sytuację że na 100 testów 40% jest pozytywnych. I co? I nico.

Data: 2020-11-18 00:59:05
Autor: Przemek Jedrzejczak
Wszystko będzie zamknięte
-- Będzie jak powiedziała Merkelowa. 2/3 ludków chwyci kowida, większość nawet go nie zauważy.

hm dziwne to jakby grypa ?

-- Dziś mamy taką sytuację że na 100 testów 40% jest pozytywnych. I co? I nico.

testuja coraz mlodszych aby utrzymac slupki statystyk i nastroj grozy :-) od czasu do czasu jakis celebryta wrzuci fotke z skrzywionym dziobkiem na insta (wiecie ludzie konam na wirusa) i pandemia trwa w najlepsze

Data: 2020-11-04 19:36:47
Autor: ąćęłńóśźż
Wszystko będzie zamknięte
Wybierasz się do kina?
Z monitorem?

-- -- -
Jaka jest różnica zarażenia się np. w kinie, a kościele?

Data: 2020-11-06 14:54:35
Autor: _Master_
Wszystko będzie zamknięte
Ty to Animka masz problemy.

A wiesz co najlepiej działa w lokdałnie?

30% spadek ludzi pracujących.

Mówimy o 30% z 20 milionów

Kościoły sklepy i demonstracje to PRYSZCZ.

Data: 2020-11-08 12:45:13
Autor: Henryk Hajdan
Wszystko będzie zamknięte
W dniu 06.11.2020 o 14:54, _Master_ pisze:
Ty to Animka masz problemy.

A wiesz co najlepiej działa w lokdałnie?

30% spadek ludzi pracujących.

Mówimy o 30% z 20 milionów

Kościoły sklepy i demonstracje to PRYSZCZ.

problem jest taki, że nikt, nawet premier Mateusz Morawiecki, nie wie jaka będzie ta narodowa kwarantanna;

kto wymyśla branże które muszą być zamknięte ?
Po co w sklepach są te plexi szyby, jeśli klient i tak stoi obok tej szyby i gada przez maskę z kasjerem ?
Po co sprzedawcy mają rękawiczki (nie wszyscy), jesli złapią wirusa na rękawiczce i przenoszą tego wirusa na przedmioty przez siebie dotykane, a dotykają każdego bo muszą zeskanować.
Inna sprawa, że w pokojowej temperaturze wirus na opakowaniach , papierach utrzymuje się do kilku dni
https://www.bing.com/search?q=ile+wirus+przeżywa+na+przedmiotach

ale ktoś musi tego wirusa tam pozostawić.
kasjer w sklepie po każdym kliencie powinien dezynfekować ręce, rękawiczki lub najlepiej wymieniac rękawiczki na nowe. Wtedy będzie to miało sens.
To samo w banku, jesli ktoś idzie po gotówkę, kasjer dotyka wielu banknotów, na 10% z nich może być wirus, powinien za każdym razem dezynfekować ręce.

Dobry przykład w punktach pobrań krwi:
1 pacjent = 1 para rękawiczek.

Data: 2020-11-08 06:17:59
Autor: rowerex
Wszystko będzie zamknięte
W dniu niedziela, 8 listopada 2020 12:45:33 UTC+1 użytkownik Henryk Hajdan napisał:
> [...]

kto wymyśla branże które muszą być zamknięte ?
(...)
papierach utrzymuje się do kilku dni
ale ktoś musi tego wirusa tam pozostawić.
kasjer w sklepie po każdym kliencie powinien (...) rękawiczki lub najlepiej wymieniac (...) Wtedy będzie to miało sens.
To samo w banku (...)

Dobry przykład w punktach pobrań krwi:
1 pacjent = 1 para rękawiczek.

Logika, racjonalizm, spostrzegawczość - widzisz, potrafisz ocenić, wyciągasz logiczne wnioski - czyli myślisz - gratuluję :) Wystarczy komplementów? :)

Co dalej? Może pytanie: jak oceniasz szanse jakiegokolwiek powstrzymania zakażeń, gdy widzisz to czego część tu opisałeś?

Dalsze pytanie - jak te szanse ocenili autorzy tych przepisów? Nie wierzę w brak jakiejkolwiek analizy, nie wierzę, że autorzy tych analiz i tych przepisów nie dostrzegali tego o czym piszesz, bo przecież chodzą do sklepów, spotykają się ze sobą, mają doradców epidemiologów, ludzi inteligentnych i wykształconych...

Próbuję sobie wytłumaczyć to wcielając się w rządzących: więc zróbmy "coś", no i rzucamy pomysły, pytamy "ekspertów", pomysły analizujemy i odsiewamy. Kryteria wszelakie, od skutków medycznych, po społeczne i również polityczne.
Jest lista pomysłów - robimy analizę ich skuteczności, robimy bilans strat i zysków. I co? I prawie nic, bo nie przerabialiśmy tego, bo nie jesteśmy Chinami i nie wyprowadzimy wojska na ulicę, a podsumowując pomysły realne wychodzi, że po prostu nie wiemy co z nich wyjdzie... Ale, uwaga: naiwnie, ba, świadomie naiwnie liczymy, że "może to coś da" - więc bierzemy i wprowadzamy...

Zapewne na liście owych pomysłów był pomysł właściwy i skuteczny - patrz: wirus Ebola - Ebola zakaża inaczej, trzeba się nieco postarać o zakażenie - ale walczy się z nią stosując najcięższą artylerię, totalną izolację, kontrolę, kwarantannę każdej zagrożonej strefy. Wykonalne w skali kraju? Pewnie tak, ale jakim kosztem?

Czy ja bronię rządzących? Dobre pytanie... Z ich totalnego ganienia zacząłem przechodzić na próbę ich zrozumienia, ale w tym rozumieniu się gubię - bo czy można było zrobić to lepiej, czy można było uniknąć absurdów? Czy zawalony został "początek"? Czy w ogóle mieliśmy jakąkolwiek szansę by ograniczyć zakażenia? Czy rządzący mogli rządzonym przedstawić wszystko inaczej, bardziej zrozumiale, bardziej wiarygodnie, bardziej ich uświadomić? Uwaga: na te pytania odpowie historia i analizujący tę historię naukowcy i inni specjaliści, ale za dziesiątki lat...

Narzekaczom na "nienosząych maseczek" odpowiadam tak: a czy ktoś zakładał, że "każdy się podporządkuje"? Komu w historii ludzkości udało się edyktem, rozporządzeniem, bullą, prawem, ogłoszeniem zmusić każdą jednostkę ludzką do podporządkowania się? (wg mnie tylko jednemu się udało, i nie był człowiekiem i to wcale nie jest to Stwórca). Czy w przypadku takiej pandemii bez podporządkowania się każdej jednostki jest jakaś szansa jej ograniczenia?

No i szum medialny, szum generowanych przez tzw. "ekspertów" pieprzących co popadnie, potem wycofujących się z tego - i szum "copywriterów", a nie dziennikarzy - przecież treści na portalach informacyjnych nie pochodzą od dziennikarzy, tylko w większości od szarych "copywriterów" których zadaniem jest zadbanie o poczytność portalu...

Nie znam środowiska naukowego - ale wielu zapewne doskonałym w swym fachu naukowcom, lekarzom itp powiedziałbym jedno: "ugryź się 10 razy w język, zanim palniesz coś co pójdzie w świat, a potem się z tego wycofasz, albo zostaniesz źle zrozumiany, bo z siebie zrobisz idiotę z siebie, a ludziom zrobisz krzywdę, a jak nie wiesz co powiedzieć, to milcz jak grób i rób swoje"

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-11-09 12:33:04
Autor: Olin
Wszystko będzie zamknięte
Dnia Sun, 8 Nov 2020 06:17:59 -0800 (PST), rowerex@op.pl napisał(a):

[...]

Od marca na pewno było dość czasu żeby przygotować szpitale, sprzęt i
personel. Nie musieliby teraz tego robić na łapu-capu. Przede wszystkim
powinien funkcjonować centralny system pozwalający monitorować zajętość
łóżek w poszczególnych szpitalach, żeby karetki nie jeździły godzinami od w
poszukiwaniu wolnego miejsca. Podobno część respiratorów jest ciągle wolna,
ale dziwnym trafem karetki stoją pod szpitalami i czekają, kiedy ktoś umrze
i zrobi się wolne łóżko.

Do tego jednak trzeba kogoś kompetentnego, a takich wśród misiewiczów
próżno szukać. O wiele lepiej szło im przepychanie Maliniaka na drugą
kadencję i negocjowanie dostępu do koryta, zwane rekonstrukcją rządu.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Stefan Kisielewski

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-11-09 13:48:51
Autor: Animka
Wszystko będzie zamknięte
W dniu 2020-11-09 o 12:33, Olin pisze:
[...]

Dlaczeni nikt z karetki nie zadzwoni na jakiś odpowiedni numer telefonu i ktoś kompetentny powie do którego szpitala karetka ma jechać. Widocznie jeszcze nie zrobili specjalnej linii tel. dla karetek i dlatego karetki jeżdżą "w ciemno" nie wiedząc czy w danym szpitalu przyjmą czy nie, a to powinna być decyzja odgorna-"proszę jechać do szpitala takiego a takiego".

--
animka

Data: 2020-11-09 14:25:10
Autor: Olin
Wszystko będzie zamknięte
Dnia Mon, 9 Nov 2020 13:48:51 +0100, Animka napisał(a):

Dlaczeni nikt z karetki nie zadzwoni na jakiś odpowiedni numer telefonu i ktoś kompetentny powie do którego szpitala karetka ma jechać.

Bo takiego numeru nie ma.

to powinna być decyzja odgorna-"proszę jechać do szpitala takiego a takiego".

Do szpitali wkraczają żołnierze WOT, więc wszystko bez wątpienia się
odmieni, tylko wątpię, czy na lepsze. Dyrektorzy szpitali nie są
zachwyceni, ale władza ludowa zawsze wiedziała lepiej.

https://www.rp.pl/Rzad-PiS/201109654-Dyrektorzy-nie-chca-zolnierzy-WOT-w-szpitalach.html

"Żołnierze WOT mają swoje działania rozpocząć już w poniedziałek. Dowództwo
WOT twierdzi, że chęć do współpracy z wojskiem zadeklarowało ponad 300
placówek.

Tymczasem 140 dyrektorów szpitali podpisało się pod listem Zarządu Związku
Pracodawców Szpitali Powiatowych do ministra zdrowia Adama Niedzielskiego.

Związek zauważa w nim, że postulował o pomoc wojska w walce z epidemią -
ale chodziło o wsparcie techniczne lub administracyjne, w zakresie
wyznaczonym przez dyrektorów placówek.

Podpisani pod listem dyrektorzy szpitali zauważają, że polecenie utworzenia
miejsca dla żołnierza, który będzie sprawozdawał liczbę wolnych łóżek, jest
ingerowaniem w zakres i podważaniem kompetencji kierujących szpitalami
dyrektorów.

"Jest to też jawne i bezpośrednie wyrażenie do nich braku zaufania ze
strony NFZ" - czytamy w liście opublikowanym przez RMF FM."

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
Jacek Czaputowicz

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-11-09 18:29:53
Autor: Animka
Wszystko będzie zamknięte
W dniu 2020-11-09 o 14:25, Olin pisze:
[...]

Powinni utworzyć  dla ułatwienia.
Dlaczego karetki mają krążyć po szpitalach i jeszcze czekać godzinami.

[...]

Z jednej strony dobra decyzja, z drugiej strony zła, bo zaraza będzie się rozsiewać jeszcze bardziej.

--
animka

Data: 2020-11-10 11:19:49
Autor: Olin
Wszystko będzie zamknięte
Dnia Mon, 9 Nov 2020 18:29:53 +0100, Animka napisał(a):

Bo takiego numeru nie ma.

Powinni utworzyć  dla ułatwienia.
Dlaczego karetki mają krążyć po szpitalach i jeszcze czekać godzinami.

No ale nie było na to czasu. Zaraza przyszła wszak niespodziewanie i od
lutego, a najpóźniej marca, nie było okazji sie zająć tak błahym problemem.

Z jednej strony dobra decyzja, z drugiej strony zła, bo zaraza będzie się rozsiewać jeszcze bardziej.

Z tego co czytam, przede wszystkim nie wiadomo co ci wojacy mieliby robić,
więc pałętają się po szpitalu i w sumie tylko przeszkadzają i zajmują czas.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Mark Twain

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-11-10 12:37:45
Autor: Robert Tomasik
Wszystko będzie zamknięte
W dniu 10.11.2020 o 11:22, Olin pisze:
Z tego co czytam, przede wszystkim nie wiadomo co ci wojacy mieliby robić, więc pałętają się po szpitalu i w sumie tylko przeszkadzają i zajmują czas.

W centrum Onkologicznym w Brzozowie po prostu pilnują, by się tam nikt
nie plątał. Jak rodzina przywozi pacjenta, to przejmują "na bramce" i
odnoszą doczesny dobytek pacjenta do łóżka. Jak trzeba, to pchają wózek
z pacjentem. W ten sposób rodziny pacjentów się po szpitalu nie plątają.
Wydaje się bardzo sensowny sposób wykorzystania WOT. Nie widziałem ich w
innym szpitalu, ale mało się plątam.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-11-10 14:35:38
Autor: Olin
Wszystko będzie zamknięte
Dnia Tue, 10 Nov 2020 12:37:45 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

[...]

Media mętnego donoszą, że nie wszędzie wygląda to tak budująco:

https://wyborcza.pl/7,75398,26496200,zolnierze-melduja-sie-w-szpitalach-do-liczenia-lozek-dyrektorzy.html

<<Patrol przyszedł w niedzielę. To jest tak naprawdę kłopot, bo trzeba się
tymi żołnierzami zajmować, jakby nie dosyć było innej roboty. Zażyczyli
sobie osobnego pokoju z komputerem. Dostali, ale i tak kompletnie nie
wiedzieli, jak się zabrać do roboty, bo na oddział nie mają prawa wchodzić.
My mamy 70 łóżek covidowych, ale chorych już ponad 100. Zdziwili się i
poszli.
Zdziwiłem się, jak przyszli, bo to nie żaden WOT, tylko trzy czerwone
berety. Posłałem ich na szkolenie BHP. Potem spytałem o dokumenty. Musi być
przecież podstawa do urzędowania wojska w szpitalu. A oni, że mają rozkaz.
Jaki rozkaz? No, ustny rozkaz! Mówię im na to: ,,Wy macie rozkaz, ale ja nie
mam nic".  ......................................... Skoro nie ma
przepisów, na podstawie których sami mogliby liczyć łóżka, to żeby
przynajmniej im co tych kilka godzin dawać informację na karteczce, ile
jest tych wolnych łóżek, a żołnierze niech podadzą dalej. Tylko po co taka
szopka? Zadzwoniłem w końcu do ich dowódcy i tłumaczę, jak jest. Spytał, co
ma robić? Mówię, żeby ich zabrał. No i przysłał po nich auto. Odjechali.>>

 Żeby uniknąć zarzutów o defetyzm przytoczę również bardziej optymistyczną
historię:
<<U mnie pojawili się chłopak i dziewczyna z WOT i jeszcze dwójka z
rezerwy. Mówię sobie, że pójdę z nimi na miękko, i pytam o jakieś
upoważnienia. A oni, że dowódca kazał, to przyszli. Rozkazu na piśmie nie
ma, wszystko na gębę. Mają uzupełniać tabelkę. No i policzyli szybko łóżka.
Zaraz potem mówią: ,,Co się tu będziemy nudzić, niech nam pan coś da do
roboty". Pomogli przy prostych rzeczach przy chorych. Fajni tacy młodzi.>>

W sumie ponoć - rutynowo - chodzi o propagandę:

<<Dyrektor jednego ze szpitali: - To jakaś tragikomedia. Baza danych o
liczbie łóżek covidowych powinna być w Instytucie Kardiologii w Aninie,
dokąd wszyscy musimy zgłaszać każdego pacjenta z koronawirusem. Czemu
Ministerstwo Zdrowia z niej nie korzysta? Akcja z żołnierzami to
propagandowa ściema, zresztą jak wiele innych w czasie tej epidemii.>>

Data: 2020-11-10 15:07:40
Autor: Animka
Wszystko będzie zamknięte
W dniu 2020-11-10 o 14:35, Olin pisze:

Zdziwiłem się, jak przyszli, bo to nie żaden WOT, tylko trzy czerwone
berety.

Te czerwone berety to chyba spadochroniarze?

--
animka

Data: 2020-11-08 14:33:44
Autor: cef
Wszystko będzie zamknięte
W dniu 2020-11-08 o 12:45, Henryk Hajdan pisze:
[...]

Skąd w ogóle sugestia, że te decyzje są przemyślane?

Data: 2020-11-08 16:30:24
Autor: t-1
Wszystko będzie zamknięte
W dniu 2020-11-04 o 17:39, Animka pisze:
[...]

W kościele jest widno a w kinie ciemno.
Różne rzeczy po ciemku mogą się zdarzyć.

Data: 2020-11-08 19:27:34
Autor: Animka
Wszystko będzie zamknięte
W dniu 2020-11-08 o 16:30, t-1 pisze:
[...]

Tak było zawsze i tak jest dzisiaj.

Ostatnio zamknęli kościół na Sadybie przy ul. Goraszewskiej, bo ksiądz zaraził się koronowirusem. Ciekawa jestem ile osób zdążył zarazić.

--
animka

Wszystko będzie zamknięte