'Wszystko przez zbyt ma³y parking'

Data: 2020-10-18 17:49:27
Autor: ąćęłńóśźż
'Wszystko przez zbyt ma³y parking'
"Wstrzymano budowê":
https://warszawa.naszemiasto.pl/wstrzymano-budowe-mieszkan-tbs-w-miejscu-bazaru-banacha/ar/c1-7930525
"Dla 195 mieszkañ zaproponowano jedynie 97 miejsc parkingowych.
Plan zagospodarowania regionu mówi o zapewnieniu jednego miejsca parkingowego na jedno mieszkanie."

To i tak kpina, powinny byæ 1,5 miejsca na mieszkanie + 2 miejsca na lokal us³ugowy.
O kilowatach nic nie pisz±...

Data: 2020-10-18 19:20:17
Autor: PiteR
'Wszystko przez zbyt ma³y parking'
in <news:5f8c6408$0$605$65785112news.neostrada.pl>

tak trzymaæ!

nie przeno¶cie nam Londynu do Warszawy.

--
Piter

#ZawszeGratem

Data: 2020-10-20 18:11:50
Autor: LEPEK
W dniu 18.10.2020 o 17:49, ±æê³ñ󶼿 pisze:
[...]

Ja wiem?
OK, je¶li budowali niezgodnie z przepisami (nie mieli zamiaru zbudowaæ wymaganej ilo¶ci miejsc parkingowych), no to rzeczywi¶cie powinni przerwaæ budowê i przeprojektowaæ oraz zbudowaæ zgodnie z prawem.
Ale ja tam sobie wyobra¿am sytuacje, gdzie kto¶ buduje (nawet na sprzeda¿) budynki mieszkalne, czy us³ugowo-mieszkalne bez, albo prawie bez miejsc parkingowych. No bo klient, bêd±c ¶wiadomy takiego projektu (¿e nie bêdzie miejsc parkingowych) mo¿e chcieæ kupiæ taki lokal. Mo¿e nawet to byæ pewnego rodzaju atut dla niego. Nasz klient - nasz pannn. Chcesz mieæ na osiedlu 1,5, czy 2, a mo¿e 4 miejsca na mieszkanie? Szukaj takiej oferty. Chcesz mieæ 3 miejsca wy³±cznie dla siebie? Kup je (albo wybuduj siê, nawet w centrum NY, je¶li ciê staæ). Ale obowi±zek zapewniania wszêdzie 1,5x jest bez sensu w wielu sytuacjach.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdañski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2020-10-20 18:29:28
Autor: _Master_
W dniu 2020-10-20 o 18:11, LEPEK pisze:
Ale obowi±zek zapewniania wszêdzie 1,5x jest bez sensu w wielu sytuacjach.

Tak dzia³a pañstwo opiekuñcze.
Ono wie za Ciebie ile Ci potrzeba miejsc parkingowych.

Oczywi¶cie plan zagospodarowanie zieleñ komunikacja...

Ale ilo¶æ miejsc? Ilu niepotrzebnych urzêdasów to wymy¶li³o?

Data: 2020-10-20 19:59:56
Autor: Budzik
'Wszystko przez zbyt ma³y parking'
U¿ytkownik _Master_ Master@z.pl ...

[...]

Fajnie to brzmi w teorii...
A w praktyce? Ludzie kupi± takie mieszkania i beda parkowaæ na pobliskich osiedlach... Tam ludzie sie wkurwia i op³otuja osiedla, zrobi± bramki etc.
Tego chcecie?

Sa jakies standardy (pr±d, kibel w domu, ocieplenie), nie wudaje sie zeby miejsca parkingowe by³y jakos bardzo wygórowane.
Problemem nie jest to ze wymaga sie miejsc parkingowych, problemem jest to ze dzia³ka budowlana np w okolicach Poznania kosztuje 400z³ za metr kwadratowy...

Zapraszam na niektore nowe osiedla - np. Saperska w Poznaniu. Zaparkowanie tam graniczy z cudem...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")

Data: 2020-10-20 20:59:35
Autor: J.F.
'Wszystko przez zbyt ma³y parking'
U¿ytkownik "_Master_"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5f8f1068$0$546$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Tak po prawdzie - jak ktos mlody, to moze nie zwroci uwagi.
A potem bedzie kl±l na Straz miejska, parkowal na trawniku, domagal sie jego zabetonowania i dociagniecia linii metra, i glosowal przeciw prezydentowi :-)

Ilosc obecnie wydaje sie w miare dobra, pytanie raczej jak to obeszli - ktos nie dopatrzyl, czy z urzedasami zmniejszyli wymagana liczbe, bo oczywiscie w
"eleganckie mieszkania na wynajem" samochod to rzecz luksusowa.

I tylko jedna mam watpliwosc ... po co tyle miejsca, jesli ropa sie wkrotce skonczy :-)
Ale ... ten budynek dluzej wytrzyma ?

J.

Data: 2020-10-20 21:52:15
Autor: _Master_
W dniu 2020-10-20 o 20:59, J.F. pisze:
Tak po prawdzie - jak ktos mlody, to moze nie zwroci uwagi.
A potem bedzie kl±l na Straz miejska, parkowal na trawniku,

Bez jaj. Gówniarzeria raczej mieszkañ nie kupuje i to na kredyt.

Data: 2020-10-20 23:55:15
Autor: WS
On Tuesday, October 20, 2020 at 9:52:18 PM UTC+2, _Master_ wrote:
> [...]
> A potem bedzie kl±l na Straz miejska, parkowal na trawniku,

Bez jaj. Gówniarzeria raczej mieszkañ nie kupuje i to na kredyt..

Hm, nie wiem czy to gownarzeria ;) ale mieszkania w wiekszosci kupuja ludzie zaraz po studiach zaczynajac prace, glownie w korpo...
Kupujac nie mysla o parkingach (przyzwyczajeni do zbiorkomu, eko-sreko w glowe nabite ;) ), po kilku latach dorastaja, zakladaja rodziny, okazuje sie, ze bez samochodu ani rusz... i zaczyna sie masakra, np. u znajomego w Krk jak sie nie przyjedzie przed 18 to parkowanie w najlepszym wypadku ~300m przed szlabanem wjazdowym na osiedle.

Data: 2020-10-21 10:13:27
Autor: _Master_
W dniu 2020-10-21 o 08:55, WS pisze:
Kupujac nie mysla o parkingach

To mój matrix jest inny ;-)

Data: 2020-10-21 15:45:04
Autor: J.F.
'Wszystko przez zbyt ma³y parking'
U¿ytkownik "WS"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:500b91dc-bf68-4ae1-84d1-12366f329f96o@googlegroups.com...
[...]

Hm, 300m to jeszcze ujdzie.
Ale zbuduja mu kolejny budynek bez parkingu i 300m nie starczy :-)

J.

Data: 2020-10-21 08:41:55
Autor: ±æê³ñ󶼿
'Wszystko przez zbyt ma³y parking'
IMO g³ównie gówniarzeria.
Dla starych to roboty nie ma ;-)

-- -- -
Gówniarzeria raczej mieszkañ nie kupuje i to na kredyt.

Data: 2020-10-21 07:57:55
Autor: Cavallino
W dniu 20-10-2020 o 18:11, LEPEK pisze:
[...]

Ale mo¿e miasto nie chce, ¿eby klient parkowa³ sobie potem auto w miejskiej przestrzeni, zamiast na swoim miejscu pod blokiem.

Data: 2020-11-17 10:39:45
Autor: m4rkiz
On 2020-10-20 18:11, LEPEK wrote:
[...]

problem jest taki ¿e budynek mieszkalny stoi 50+ lat i nawet je¿eli nie bêdzie sytuacji w której teraz janusze nakupi± bez parkingu a stan± u s±siadów (bo taniej) to ta sytuacja mo¿e siê szybko zmienic

mo¿e rozwi±zaniem by³oby wymaganie np. dodatkowego okre¶lonego terenu nie zabudowanego ¿adn± infrastruktur± na powierzchni na ka¿de mieszkanie, tak ¿e je¿eli oka¿e siê ¿e problem np. z samochodami jest to da siê zrobiæ ten parking

....ale tak tylko teoretyzujê bo dwudziesty pi±ty rok mieszkam kilometry od najbli¿szych bloków

Data: 2020-11-17 17:58:29
Autor: T.
W dniu 2020-10-18 o 17:49, ±æê³ñ󶼿 pisze:
[...]

Ciekawe, ¿e jak ma siê dom na prywatnej posesji to MUSI byæ miejsce na parkowanie 2 szt. samochodów (w dodatku takie miejsca nie mog± byæ zbyt blisko s±siada, ogrodzenia, itp., itd.). Domy wielorodzinne obecnie te¿ s± prywatne - dlaczego mieszkania s± zwolnione z tego obowi±zku? Niech mieszkañcy kupuj± odpowiedni teren i p³ac± za niego chocia¿ podatki...
T.

'Wszystko przez zbyt ma³y parking'