Wszystko się kręci wokół Srebrnej 16

Data: 2019-01-31 03:52:20
Autor: Bruno Brunowski
Wszystko się kręci wokół Srebrnej 16
"Na posiedzenie komisji weryfikacyjnej do spraw reprywatyzacji stawił się znany warszawski adwokat Robert Nowaczyk. (...)
Świadek kontynuował wątek Jakuba R. W zaskakujący sposób pojawił się adres Srebrnej 16, gdzie spółka związana ze środowiskiem PiS chciała zbudować wieżowiec.
- R. systematycznie spotykał się z panem Prusem, panem Wąsikiem, panem Bejdą. Te spotkania były od 2008 roku i samo zatrudnienie pana R. polegało na tym, że pan Wąsik rekomendował pana R. Było spotkanie miedzy Wąsikiem, R. a Marcinem Bajko i tam został rekomendowany do urzędu jako człowiek, który praktycznie nie miał żadnej wiedzy na temat reprywatyzacji. R. skończył prawo, ale w Paryżu, a został rekomendowany na najważniejszy urząd, mógł zwracać kamienice lub nie zwracać. Jak opowiadał mi R., głównym celem tej rekomendacji było załatwienie sprawy Srebrnej 16. Problem polegał na tym, że tam są otwarte roszczenia reprywatyzacyjne. Póki nie zostaną zamknięte, nie ma możliwości, żeby ktoś coś tam wybudował. Wszystko co się dzieje, dzieje się z pokrzywdzeniem ludzi, którzy walczą o Srebrną 16. Prosił mnie, żeby spróbował skupić roszczenia wobec Srebrnej 16, wtedy Srebrna 16 miałaby czysta sprawę - opowiadał mecenas Nowaczyk. Na uwagę o pokrzywdzeniu spadkobierców włączył się przewodniczący Jaki.
- Spadkobierców, którymi są teraz pan i pan Marek M. - zauważył.
- Tam jest 12 rodzin, a ja reprezentuje jedną rodzinę - ripostował przesłuchiwany.
W serii pytań od Sławomira Potapowicza wrócił watek Srebrnej 16. Członek komisji dopytywał, czy N. obiecał mu parasol ochronny? - Powiedział, że jeśli przeznaczę 30 procent tego, co uzyskuję, to będę miał ochronę służb - przywoływał i dodał, że R. przedstawił listę kilkunastu spraw, którymi zajmował się Nowaczyk, co - w jego opinii - uwiarygodniło ofertę byłego wicedyrektora BGN.
- Na Włodarzewskiej co tydzień upijali się do nieprzytomności z agentami CBA, opowiedział mi o tym dopiero po odejściu z urzędu. Propozycja padła w 2016, informacje (o kontaktach z CBA - red.) pojawiały się już 2013-2015. Systematycznie opowiadał mi o kontaktach z panami Bejdą, Wąsikiem, Kamińskim, Prusem i posłem Krajewskim. Była propozycja żeby poszedł na jedno ze spotkań, ale odmówiłem - opowiadał Nowaczyk.
Mówił też o roli zatrudnienia R. w urzędzie miasta. - Jakub R. mówił, że jego zatrudnienie w BGN-ie było po to, by wyczyścić sprawę Srebrnej 16. Wyczyszczenie terenu pół hektara ze wszystkich roszczeń zasadnych i niezasadnych. Żeby było czysto, wtedy byłoby to teren inwestycyjny - stwierdził."

https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,nowaczyk-jakub-r-prosil-mnie-brbym-skupil-roszczenia-do-srebrnej-16,283545.html

--
Bruno

Data: 2019-01-31 19:40:50
Autor: Pajdak
Użytkownik "Bruno Brunowski" <brunoj@interia.pl> napisał w wiadomości news:1e9e79ac-c400-4252-8564-5e898f0bd08agooglegroups.com...
"Na posiedzenie komisji weryfikacyjnej do spraw reprywatyzacji stawił się znany warszawski adwokat Robert Nowaczyk.

Oglądałem.Facet leciał w ciula z "komisja", a komisja odgrywała rolę pajaców.

--
Pajdak

Wszystko się kręci wokół Srebrnej 16