Data: 2016-09-06 09:53:36 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Wtrysk przy hamowaniu silnikiem | |
Panuje powszechna opinia, że podczas hamowania silnikiem komputer nie podaje impulsów na wtryskiwacze, bo nie ma to sensu. W samochodach pewnie tak jest, może w innych motocyklach też, ale w Hayce z sygnaturki tak się nie dzieje - zrobiłem sobie wskaźnik braku wtrysku i zapłonu (mam dziwny problem z tym, że motocykl czasami, bardzo rzadko, kręci i nie może odpalić, i próbuję go w ten sposób zdiagnozować) i zauważyłem, że podczas hamowania silnikiem, nawet z bardzo wysokich obrotów, wtrysk nadal się pojawia. Co jest w sumie zgodne z tym, że jak wyłączę silnik podczas hamowania silnikiem, to słychać że motor pracuje inaczej, hamuje odrobinę bardziej.
Czujnik TPS mam dobrze skalibrowany - komputer w trybie diagnostycznym pokazuje "kreseczkę" na środku wyświetlacza. Teraz pytania: 1. Dlaczego tak się dzieje? Czy ma to jakąś zaletę? Przecież to marnowanie paliwa. 2. Czy gdybym pokusił się o poprawianie fabryki i zrobił układ, który elektronicznie odcinałby wtrysk przy wysokich obrotach i zamkniętym gazie, to spalanie spadłoby o tyle, że warto się w to bawić, czy nawet pół litra na setkę by nie było? -- [ GSX 1300R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ] [ PMS PJ S+ p+ M++ W P+:+ X++ L+ B+ M++ Z+++ T- w- CB++ ] [ http://www.chmurka.net/ ] |
|
Data: 2016-09-06 15:03:32 | |
Autor: paramic | |
Wtrysk przy hamowaniu silnikiem | |
Może to być podyktowane zbyt dużym "oporem" silnika
i w konsekwencji uślizgiem koła przy nagłym zamknięciu gazu. Michał Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lTcrooa1Imn2Nv8%gof@news.chmurka.net... Panuje powszechna opinia, że podczas hamowania silnikiem komputer nie podaje impulsów na wtryskiwacze, bo nie ma to sensu. W samochodach pewnie tak jest, może w innych motocyklach też, ale w Hayce z sygnaturki tak się nie dzieje - zrobiłem sobie wskaźnik braku wtrysku i zapłonu (mam dziwny problem z tym, że motocykl czasami, bardzo rzadko, kręci i nie może odpalić, i próbuję go w ten sposób zdiagnozować) i zauważyłem, że podczas hamowania silnikiem, nawet z bardzo wysokich obrotów, wtrysk nadal się pojawia. Co jest w sumie zgodne z tym, że jak wyłączę silnik podczas hamowania silnikiem, to słychać że motor pracuje inaczej, hamuje odrobinę bardziej. Czujnik TPS mam dobrze skalibrowany - komputer w trybie diagnostycznym pokazuje "kreseczkę" na środku wyświetlacza. Teraz pytania: 1. Dlaczego tak się dzieje? Czy ma to jakąś zaletę? Przecież to marnowanie paliwa. 2. Czy gdybym pokusił się o poprawianie fabryki i zrobił układ, który elektronicznie odcinałby wtrysk przy wysokich obrotach i zamkniętym gazie, to spalanie spadłoby o tyle, że warto się w to bawić, czy nawet pół litra na setkę by nie było? -- [ GSX 1300R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ] [ PMS PJ S+ p+ M++ W P+:+ X++ L+ B+ M++ Z+++ T- w- CB++ ] [ http://www.chmurka.net/ ] -- - Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus |
|
Data: 2016-09-06 15:13:59 | |
Autor: Grzegorz Rogala | |
Wtrysk przy hamowaniu silnikiem | |
W dniu 2016-09-06 o 11:53, Adam Wysocki pisze:
[cut] 1. Dlaczego tak się dzieje? Czy ma to jakąś zaletę? Przecież to marnowanieMotocykl = urzadzenie do zabawy = nie wazne ile pali. Chyba ze ekologia ;) 2. Czy gdybym pokusił się o poprawianie fabryki i zrobił układ, któryA dawka paliwa na zamknietym gazie jest taka sama jak na otwartym? -- Pozdr! Rogal GSX1300RL2 XT660ZA http://www.rogal.riders.pl -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- - |
|
Data: 2016-09-07 09:20:27 | |
Autor: RadoslawF | |
Wtrysk przy hamowaniu silnikiem | |
W dniu 2016-09-06 o 11:53, Adam Wysocki pisze:
Panuje powszechna opinia, że podczas hamowania silnikiem komputer nie Opinia nieprawdziwa. Paliwo jest dawkowane w ilości jak przy wolnych obrotach. Pozdrawiam |
|
Data: 2016-09-07 13:19:22 | |
Autor: Mari@ | |
Wtrysk przy hamowaniu silnikiem | |
W dniu 2016-09-07 o 09:20, RadoslawF pisze:
W dniu 2016-09-06 o 11:53, Adam Wysocki pisze:*** To dlaczego komputer wyświetla spalanie 0,0 l/100km przy hamowaniu silnikiem? Pozdrawiam -- + "Mari@" & "BrownSugar" GSX 1100F & 211 idea + + Slow Rider & Road Lamer MC President + + "cos byc musi do cholery za zakretem" + +-- -- -- -- -- mariarider[malpa]op.pl -- -- -- -- -- + |
|
Data: 2016-09-07 21:38:38 | |
Autor: RadoslawF | |
Wtrysk przy hamowaniu silnikiem | |
W dniu 2016-09-07 o 13:19, Mari@ pisze:
Bo jest mało precyzyjny.*** To dlaczego komputer wyświetla spalanie 0,0 l/100km przy hamowaniuPanuje powszechna opinia, że podczas hamowania silnikiem komputer nie Pozdrawiam |
|
Data: 2016-09-08 11:33:28 | |
Autor: krak | |
Wtrysk przy hamowaniu silnikiem | |
W dniu 2016-09-07 21:38, RadoslawF pisze:
Przy hamowaniu silnikiem wyświetla 0 i podaje paliwo w ilości dla wolnych obrotów a na wolnych obrotach wyświetla 0,7l/100km i podaje tyle samo paliwa?Bo jest mało precyzyjny.Paliwo jest dawkowane w ilości jak przy wolnych obrotach.*** To dlaczego komputer wyświetla spalanie 0,0 l/100km przy hamowaniu Pozdrawiam |
|
Data: 2016-09-08 18:00:50 | |
Autor: Budzik | |
Wtrysk przy hamowaniu silnikiem | |
Użytkownik Mari@ mariarider@wywalto.op.pl ...
u mnie wyswietla 2.0, tyle samo jak jade "na luzie" z predkoscia wieksza niz powiedzmy 20-30km/h.*** To dlaczego komputer wyświetla spalanie 0,0 l/100km przy hamowaniuPanuje powszechna opinia, że podczas hamowania silnikiem komputer |
|
Data: 2016-09-07 23:24:13 | |
Autor: gizmacz | |
Wtrysk przy hamowaniu silnikiem | |
W dniu 07.09.2016 o 09:20, RadoslawF pisze:
Paliwo jest dawkowane w ilości jak przy wolnych obrotach. Możesz coś więcej na ten temat? Skąd taka pewność, no i przede wszystkim - po co? g. |
|
Data: 2016-09-08 18:56:10 | |
Autor: max650 | |
Wtrysk przy hamowaniu silnikiem | |
Użytkownik "gizmacz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57d0852c$0$662$65785112@news.neostrada.pl... W dniu 07.09.2016 o 09:20, RadoslawF pisze:>Paliwo jest dawkowane w ilości jak przy wolnych obrotach. Możesz coś więcej na ten temat? Skąd taka pewność, no i przede wszystkim - po co? g. Podczas hamowania silnikiem, układ wtryskowy jest odcinany do momentu zejścia na minimalne obroty (wolne). Gdyby silnik nie dostawał w ogóle paliwa, to by zgasł. |
|
Data: 2016-09-09 12:21:54 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Wtrysk przy hamowaniu silnikiem | |
max650 <max650@odwa.peel> wrote:
Możesz coś więcej na ten temat? Skąd taka pewność, no i przede wszystkim - po co? No i właśnie u mnie nie jest :) -- [ GSX 1300R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ] [ PMS PJ S+ p+ M++ W P+:+ X++ L+ B+ M++ Z+++ T- w- CB++ ] [ http://www.chmurka.net/ ] |
|
Data: 2016-09-09 22:37:14 | |
Autor: gizmacz | |
Wtrysk przy hamowaniu silnikiem | |
W dniu 08.09.2016 o 18:56, max650 pisze:
Podczas hamowania silnikiem, układ wtryskowy jest odcinany do momentu No to by zgasł, i co z tego? Obroty biegu jałowego to np. 750obr/min, podczas hamowania silnikiem np. 1500obr/min. I jaka różnica, czy zgaśnie, czy nie jak i tak jest napędzany kołami do tych 1500obr/min? g. |
|
Data: 2016-09-10 10:44:23 | |
Autor: RadoslawF | |
Wtrysk przy hamowaniu silnikiem | |
W dniu 2016-09-09 o 22:37, gizmacz pisze:
Dla współczesnego silnika takie odpalanie jest szkodliwe.Podczas hamowania silnikiem, układ wtryskowy jest odcinany do momentu Znasz jakiś model gdzie producent dopuszcza odpalanie na pych czy zaciąg zamiast rozrusznika ? Pozdrawiam |
|
Data: 2016-09-10 11:39:52 | |
Autor: masti | |
Wtrysk przy hamowaniu silnikiem | |
RadoslawF wrote:
W dniu 2016-09-09 o 22:37, gizmacz pisze: a w jakim nie pozwala? I czym różni się odpalanie na pych od rozrusznika? -- BMW R1100GS '94 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-09-10 20:38:37 | |
Autor: gizmacz | |
Wtrysk przy hamowaniu silnikiem | |
W dniu 10.09.2016 o 10:44, RadoslawF pisze:
Dla współczesnego silnika takie odpalanie jest szkodliwe. Dobra, może już nie brnij dalej w ten absurd. Wskazane przez Ciebie przypadki to nieruchomy silnik. Przy hamowaniu silnikiem cały czas on pracuje. g. |
|
Data: 2016-09-12 10:40:46 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Wtrysk przy hamowaniu silnikiem | |
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
No to by zgasł, i co z tego? Dlaczego? -- [ GSX 1300R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ] [ PMS PJ S+ p+ M++ W P+:+ X++ L+ B+ M++ Z+++ T- w- CB++ ] [ http://www.chmurka.net/ ] |
|
Data: 2016-10-05 15:00:38 | |
Autor: mali73pg | |
Wtrysk przy hamowaniu silnikiem | |
RadoslawF do kata i wiecej nie pisze bredni i glupot. W (hi) busie nie odcina paliwa do konca bo po 1. Po puszczeniu gazu latwo by blokowalo nam tylne kolo, po 2 przy dole by szarpalo z racji duzej masy krecacej sie w silniku. W
Ps. Fizyki pan nie zmienisz, musisz zaakceptowac. |
|
Data: 2016-10-06 19:17:44 | |
Autor: RadoslawF | |
Wtrysk przy hamowaniu silnikiem | |
W dniu 2016-10-06 o 00:00, mali73pg@gmail.com pisze:
RadoslawF do kata i wiecej nie pisze bredni i glupot. Czyli jak napisałem ze nie odcina całkiem paliwa to nie miałem racji ? W (hi) busie nie odcina paliwa do konca bo po 1. Po puszczeniu gazu latwo by blokowalo nam tylne kolo, po 2 przy dole by szarpalo z racji duzej masy krecacej sie w silniku.Ale można komuś przypisać coś czego nie napisał. Pozdrawiam |
|
Data: 2016-09-09 12:21:21 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Wtrysk przy hamowaniu silnikiem | |
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
Panuje powszechna opinia, że podczas hamowania silnikiem komputer nie Ok, rozmawiałem z mechanikiem i wiem coś więcej. Niektóre motocykle mają fabrycznie włączony "fuel cut-off", czyli odcinanie wtrysku na wysokich obrotach przy zamkniętym gazie, inne nie. Suzuki zazwyczaj nie mają. Podobno jest to po to, żeby było mniejsze szarpnięcie po dodaniu gazu w takiej sytuacji. Podobno w nowszych ECU można to skonfigurować. -- [ GSX 1300R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ] [ PMS PJ S+ p+ M++ W P+:+ X++ L+ B+ M++ Z+++ T- w- CB++ ] [ http://www.chmurka.net/ ] |
|
Data: 2016-10-07 15:13:13 | |
Autor: BUNIEK | |
Wtrysk przy hamowaniu silnikiem | |
Panuje powszechna opinia, że podczas hamowania silnikiem komputer nieOpinia nieprawdziwa. W Toyocie Avensis 2.0 paliwo nie jest podawane podczas hamowania silnikiem, nawet niekiedy da sie odczuć kiedy zaczyna podawać. Natomiast czasami po pałowaniu podaje paliwo podczas hamowania silnikiem - ale tu chodzi o schłodzenie wtryskiwaczy. Buniek |