Wtrysk przy hamowaniu silnikiem

Data: 2016-09-06 09:53:36
Autor: Adam Wysocki
Wtrysk przy hamowaniu silnikiem
Panuje powszechna opinia, że podczas hamowania silnikiem komputer nie podaje impulsów na wtryskiwacze, bo nie ma to sensu. W samochodach pewnie tak jest, może w innych motocyklach też, ale w Hayce z sygnaturki tak się nie dzieje - zrobiłem sobie wskaźnik braku wtrysku i zapłonu (mam dziwny problem z tym, że motocykl czasami, bardzo rzadko, kręci i nie może odpalić, i próbuję go w ten sposób zdiagnozować) i zauważyłem, że podczas hamowania silnikiem, nawet z bardzo wysokich obrotów, wtrysk nadal się pojawia. Co jest w sumie zgodne z tym, że jak wyłączę silnik podczas hamowania silnikiem, to słychać że motor pracuje inaczej, hamuje odrobinę bardziej.

Czujnik TPS mam dobrze skalibrowany - komputer w trybie diagnostycznym pokazuje "kreseczkę" na środku wyświetlacza.

Teraz pytania:

1. Dlaczego tak się dzieje? Czy ma to jakąś zaletę? Przecież to marnowanie paliwa.

2. Czy gdybym pokusił się o poprawianie fabryki i zrobił układ, który elektronicznie odcinałby wtrysk przy wysokich obrotach i zamkniętym gazie, to spalanie spadłoby o tyle, że warto się w to bawić, czy nawet pół litra na setkę by nie było?

--
[ GSX 1300R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
[ PMS PJ S+ p+ M++ W P+:+ X++ L+ B+ M++ Z+++ T- w- CB++ ]

Data: 2016-09-06 15:03:32
Autor: paramic
Wtrysk przy hamowaniu silnikiem
Może to być podyktowane zbyt dużym "oporem" silnika
i w konsekwencji uślizgiem koła przy nagłym zamknięciu gazu.

Michał

Data: 2016-09-06 15:13:59
Autor: Grzegorz Rogala
Wtrysk przy hamowaniu silnikiem
W dniu 2016-09-06 o 11:53, Adam Wysocki pisze:
[cut]
1. Dlaczego tak się dzieje? Czy ma to jakąś zaletę? Przecież to marnowanie
paliwa.
Motocykl = urzadzenie do zabawy = nie wazne ile pali.
Chyba ze ekologia ;)

[...]
A dawka paliwa na zamknietym gazie jest taka sama jak na otwartym?

--
Pozdr!
Rogal

Data: 2016-09-07 09:20:27
Autor: RadoslawF
[...]

Opinia nieprawdziwa.
Paliwo jest dawkowane w ilości jak przy wolnych obrotach.

Pozdrawiam

Data: 2016-09-07 13:19:22
Autor: Mari@
W dniu 2016-09-07 o 09:20, RadoslawF pisze:
[...]

*** To dlaczego komputer wyświetla spalanie 0,0 l/100km przy hamowaniu silnikiem?

+ "Mari@" & "BrownSugar" GSX 1100F & 211 idea +
+    Slow Rider & Road Lamer MC President     +
+    "cos byc musi do cholery za zakretem"    +
+-- -- -- -- --   mariarider[malpa]op.pl -- -- -- -- -- +

Data: 2016-09-07 21:38:38
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-09-07 o 13:19, Mari@ pisze:

[...]

Bo jest mało precyzyjny.

Pozdrawiam

Data: 2016-09-08 11:33:28
Autor: krak
W dniu 2016-09-07 21:38, RadoslawF pisze:

[...]

Przy hamowaniu silnikiem wyświetla 0 i podaje paliwo w ilości dla wolnych obrotów a na wolnych obrotach wyświetla 0,7l/100km i podaje tyle samo paliwa?
Pozdrawiam

Data: 2016-09-08 18:00:50
Autor: Budzik
Wtrysk przy hamowaniu silnikiem
Użytkownik Mari@ mariarider@wywalto.op.pl ...

[...]

u mnie wyswietla 2.0, tyle samo jak jade "na luzie" z predkoscia wieksza niz powiedzmy 20-30km/h.

Data: 2016-09-07 23:24:13
Autor: gizmacz
W dniu 07.09.2016 o 09:20, RadoslawF pisze:
Paliwo jest dawkowane w ilości jak przy wolnych obrotach.

Możesz coś więcej na ten temat? Skąd taka pewność, no i przede wszystkim - po co?

g.

Data: 2016-09-08 18:56:10
Autor: max650

Użytkownik "gizmacz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57d0852c$0$662$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
>Paliwo jest dawkowane w ilości jak przy wolnych obrotach.

Możesz coś więcej na ten temat? Skąd taka pewność, no i przede wszystkim - po co?

Podczas hamowania silnikiem, układ wtryskowy jest odcinany do momentu zejścia na minimalne obroty (wolne). Gdyby silnik nie dostawał w ogóle paliwa, to by zgasł.

Data: 2016-09-09 12:21:54
Autor: Adam Wysocki
max650 <max650@odwa.peel> wrote:

[...]

No i właśnie u mnie nie jest :)

Data: 2016-09-09 22:37:14
Autor: gizmacz
W dniu 08.09.2016 o 18:56, max650 pisze:
Podczas hamowania silnikiem, układ wtryskowy jest odcinany do momentu
zejścia na minimalne obroty (wolne). Gdyby silnik nie dostawał w ogóle
paliwa, to by zgasł.

No to by zgasł, i co z tego?
Obroty biegu jałowego to np. 750obr/min, podczas hamowania silnikiem np. 1500obr/min. I jaka różnica, czy zgaśnie, czy nie jak i tak jest napędzany kołami do tych 1500obr/min?

g.

Data: 2016-09-10 10:44:23
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-09-09 o 22:37, gizmacz pisze:

[...]

Dla współczesnego silnika takie odpalanie jest szkodliwe.
Znasz jakiś model gdzie producent dopuszcza odpalanie na pych
czy zaciąg zamiast rozrusznika ?

Pozdrawiam

Data: 2016-09-10 11:39:52
Autor: masti
RadoslawF wrote:

[...]

a w jakim nie pozwala?
I czym różni się odpalanie na pych od rozrusznika?

--
BMW R1100GS '94

Data: 2016-09-10 20:38:37
Autor: gizmacz
W dniu 10.09.2016 o 10:44, RadoslawF pisze:
Dla współczesnego silnika takie odpalanie jest szkodliwe.
Znasz jakiś model gdzie producent dopuszcza odpalanie na pych
czy zaciąg zamiast rozrusznika ?

Dobra, może już nie brnij dalej w ten absurd.
Wskazane przez Ciebie przypadki to nieruchomy silnik. Przy hamowaniu silnikiem cały czas on pracuje.

g.

Data: 2016-10-05 15:00:38
Autor: mali73pg
Wtrysk przy hamowaniu silnikiem
RadoslawF do kata i wiecej nie pisze bredni i glupot. W (hi) busie nie odcina paliwa do konca bo po 1. Po puszczeniu gazu latwo by blokowalo nam tylne kolo, po 2 przy dole by szarpalo z racji duzej masy krecacej sie w silniku. W
Ps. Fizyki pan nie zmienisz, musisz zaakceptowac.

Data: 2016-10-06 19:17:44
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-10-06 o 00:00, mali73pg@gmail.com pisze:
RadoslawF do kata i wiecej nie pisze bredni i glupot.

Czyli jak napisałem ze nie odcina całkiem paliwa to nie miałem racji ?

[...]

Ale można komuś przypisać coś czego nie napisał.

Pozdrawiam

Data: 2016-09-09 12:21:21
Autor: Adam Wysocki
[...]

Ok, rozmawiałem z mechanikiem i wiem coś więcej.

Niektóre motocykle mają fabrycznie włączony "fuel cut-off", czyli odcinanie wtrysku na wysokich obrotach przy zamkniętym gazie, inne nie. Suzuki zazwyczaj nie mają. Podobno jest to po to, żeby było mniejsze szarpnięcie po dodaniu gazu w takiej sytuacji. Podobno w nowszych ECU można to skonfigurować.

Data: 2016-10-07 15:13:13
Autor: BUNIEK
[...]

W Toyocie Avensis 2.0 paliwo nie jest podawane podczas hamowania silnikiem, nawet niekiedy da sie odczuć kiedy zaczyna podawać.
Natomiast czasami po pałowaniu podaje paliwo podczas hamowania silnikiem - ale tu chodzi o schłodzenie wtryskiwaczy.

Buniek

Wtrysk przy hamowaniu silnikiem