Wtrysk vs. gaznik - jakie problemy?

Data: 2012-08-02 10:34:58
Autor: Kuczu
Wtrysk vs. gaznik - jakie problemy?
W dniu 2012-08-01 22:45, Mikolaj Jopczynski pisze:
Witajcie,

Zastanawiam sie (i licze, ze mi w tym pomozecie) jak wyglada awaryjnosc
silnikow (jako ogol) z wtryskiem i bez.

tak samo. Tyle ze do gaznikow trzeba czesciej zagladac.

Wiadomo, ze jak jest wtrysk, to jest sterownik, jak jest sterownik, to
jest elektronika - a to kolejny element, ktory moze sie zepsuc.

Zdarza sie to bardzo rzadko. Na tyle rzadko ze problem mozna pominac. Problemem bywa intalacja elelektryczna jesli jakis domorosly elektromechanik pchal w nia swoje brudne paluchy.

No i wtrysk jest "pozniejszy" wiec .... wszystkie pierdy zwiazane z
dopalaniem spalin, ekologia i innymi szitami ;)

Nie ma dopalania. Jest sonda (sondy) lambda i, coraz czesciej, katalizator. Sprawia to czesto problem przy wymianie kompletnego wydechu. Ale od czego o2-eliminator...

Pytanie jak z diagnostyka? Serwisowaniem wtryskow. Bo zakladam, ze nie
ma odb2 jak w przypadku puszek?

Nie ma odb ale w przypadku wielocylidrowych wtryskowcow trzeba od czasu do czasu synchronizowac przepustnice. Najslabszym elementem ukladu bywaja sondy lambda i wysokocisnieniowe pompy paliwa. No i mnie osobiscie wkurwia ciagle bzyczenie pompy paliwa. I te beznadziejnie wysokie wolne obroty.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-08-02 11:14:30
Autor: de Fresz
On 2012-08-02 10:34:58 +0200, Kuczu <qczu666@gmail.com> said:

[...]

Ale jak siê co¶ jebie, to trza to nierzadko diagnozowaæ (i kasowaæ pó¼niej b³êdy) poprzez kompjuter serwisowy, a to ju¿ nawet nie ka¿dy serwis ma.

de Fresz

Data: 2012-08-02 09:19:35
Autor: AZ
On 2012-08-02, de Fresz <defresz@NOSPAMo2.pl> wrote:

Nie ma odb ale w przypadku wielocylidrowych wtryskowcow trzeba od czasu do czasu synchronizowac przepustnice. Najslabszym elementem ukladu bywaja sondy lambda i wysokocisnieniowe pompy paliwa.

Ale jak się coś jebie, to trza to nierzadko diagnozować (i kasować później błędy) poprzez kompjuter serwisowy, a to już nawet nie każdy serwis ma.

No i wytryski wiaza sie z calym okolowytryskowym stuffem ktory tez tani
nie jest, a jest to: sonda(y) lambada, silniczek krokowy, przeplywomierz.
Kumpel chcial w Triumphie Tigerze zsynchronizowac przepustnice to pozniej
nie dalo sie ustawic wolnych obrotow i trzeba bylo jezdzic po ASO, a w gazniku dokrecasz srupke gotowe.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-08-02 11:25:55
Autor: Kuczu
W dniu 2012-08-02 11:19, AZ pisze:

[...]

A Buell ma srupke !

Data: 2012-08-02 09:34:52
Autor: AZ
On 2012-08-02, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:
[...]

No my juz tu wszyscy wiemy, ze ten Buell to zajebiste moto jest, prawie jak
moje KHI. --
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-08-02 12:27:12
Autor: Kuczu
W dniu 2012-08-02 11:34, AZ pisze:
On 2012-08-02, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:
[...]

Nie, nie jest tak zajebisty jak Twoj ZZR. Ot po prostu zwykly motocykl do jezdzenia ktory, wbrew opiniom teoretykow z internetu, nie chce sie popsuc i bardzo sprawnie sie porusza, skreca i hamuje. Jedyne co mi w nim nie pasuje to przelaczniki rodem z jakiegos japonczyka. Ma za to fajna galke pozwalajaca zmieniac napiecie wstepne tylnego amortyzatora w czasie jazdy.

Data: 2012-08-02 10:34:18
Autor: AZ
On 2012-08-02, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:

No my juz tu wszyscy wiemy, ze ten Buell to zajebiste moto jest, prawie jak
moje KHI.

Nie, nie jest tak zajebisty jak Twoj ZZR.
Czytaj. Napisalem "prawie jak".

Ot po prostu zwykly motocykl do jezdzenia ktory, wbrew opiniom teoretykow z internetu, nie chce sie popsuc i bardzo sprawnie sie porusza, skreca i hamuje.
O to to to, ladnie opisales mi motocykl, moze teraz do teorytyka internetu
newroma to dotrze.

Ma za to fajna galke pozwalajaca zmieniac napiecie wstepne tylnego amortyzatora w czasie jazdy.

Prawie jak BMW ;-) Z ciekawosci - jak to wyglada i gdzie jest mocowane? U mnie fsumie tez jest ale na secie pasazera wiec jedynie pasazer moze pokrecic galka...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-08-02 12:50:07
Autor: Kuczu
W dniu 2012-08-02 12:34, AZ pisze:

Prawie jak BMW ;-) Z ciekawosci - jak to wyglada i gdzie jest mocowane?
U mnie fsumie tez jest ale na secie pasazera wiec jedynie pasazer moze
pokrecic galka...

Polewo, kilkanascie centrymetrow ponizej dupy kierownika jest taka spore czarne pokretlo. Przy napisie Ulysses.

http://www.bikewalls.com/pictures/Buell_Ulysses_XB12X_2009__03_1024x768.jpg

Data: 2012-08-02 13:14:18
Autor: Roman Niewiarowski
Wtrysk vs. gaznik - jakie problemy?
W dniu 2012-08-02 12:34, AZ pisze:

O to to to, ladnie opisales mi motocykl, moze teraz do teorytyka internetu
newroma to dotrze.

A gdzie ja przedstawialem opinie jak wyzej opisal Kuczu na temat jego motocykla? Pokaz cycata.

pozdr
newrom
PS. i nie zapomnij ze pare razy napisalem ze kawasaki jest najzajebistsze na swiecie!
--
RD07 - http://otomoto.pl/show?id=M3278128
DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601

Data: 2012-08-02 11:23:59
Autor: AZ
On 2012-08-02, Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> wrote:
O to to to, ladnie opisales mi motocykl, moze teraz do teorytyka internetu
newroma to dotrze.

A gdzie ja przedstawialem opinie jak wyzej opisal Kuczu na temat jego motocykla? Pokaz cycata.

Kuczu opisywal KHI.

PS. i nie zapomnij ze pare razy napisalem ze kawasaki jest najzajebistsze na swiecie!

Pamietam ale to nadal za malo.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-08-02 13:43:33
Autor: Leszek Karlik
Wtrysk vs. gaznik - jakie problemy?
On Thu, 02 Aug 2012 11:19:35 +0200, AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

[...]
[...]

Ale to można ściągnąć darmowy program z internetu i kupić kabelek OBD2 na
Allegro za 30 zł i już nie trzeba jeździć do ASO.

Mi tam się podoba że podpinam laptopa do wtyczki pod siedzeniem i nie muszę
grzebać w śrupkach w gaźniku. 21 wiek, panie.

--
Leszek 'Leslie' Karlik
ST995i i NTV650

Data: 2012-08-02 11:48:19
Autor: AZ
On 2012-08-02, Leszek Karlik <leslie@hell.pl> wrote:
[...]

W jakich srupkach w gazniku? Kolo lewej nogi krece, nad zebatka zdawcza.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-08-02 11:24:56
Autor: Kuczu
W dniu 2012-08-02 11:14, de Fresz pisze:
On 2012-08-02 10:34:58 +0200, Kuczu <qczu666@gmail.com> said:

[...]

Tak, masz racje. Dlatego nie jestem zwolennikiem wtrysku i traktuje go jako zlo konieczne.

BTW. Do Buella wystarczy kabelek i darmowy soft sciagniety z netu. Schemat kabelka tez znaleziony w necie. Mozna tym nawet grzebac w mapach i testowac poszczegolne skladniki ukladu.