Wtyczka Schuko (bez bolca) -> "C/E/F" (z bolcem)

Data: 2009-10-03 01:05:46
Autor: rth
Wtyczka Schuko (bez bolca) -> "C/E/F" (z bolcem)
Hej,

 mam urządzenie (miernik poboru energii) wyposażone w zintegrowaną
wtyczkę Schuko, czyli z uziemieniem w postaci dwóch sprężynek po
bokach gniazdka, bez dziury na bolec uziemiający:

http://de.wikipedia.org/wiki/Schuko
http://en.wikipedia.org/wiki/Schuko

Podłączenie w PL jest bardzo utrudnione, bo praktycznie wszystkie
gniazdka są wyposażone w bolec uziemiający. Wtyczka nie jest
"uniwersalna" (t.j. nie ma dziury na owy bolec).

 Ma ktoś pomysł skąd pozyskać przejściówkę (a praktycznie to pewnie
dwie, przed i za miernikiem)? Na Allegro jakoś nie widzę, z Google też
niewiele wynika.

 Zrezygnowanie z uziemienia nie wchodzi w grę, to jest teraz tak robię
dla niewielkich urządzeń, ale chciałbym to podłączyć przez np. UPS czy
pralkę.

Data: 2009-10-03 11:28:42
Autor: Prawusek
"rth" <rtomanek@gmail.com> wrote in message
[...]

Skoro jest to system niemiecki lepiej wymienić wtyki na polskie.
Przejściówki można szukać w AJM Conrad i w Elfa...
Inna sprawa - jeżeli jest to miernik przejściówki powinny być w komplecie
lub jako opcja do kupienia.

Data: 2009-10-03 04:00:18
Autor: rth
On 3 Paź, 11:28, "Prawusek" <prawu...@interia.pl> wrote:
Skoro jest to system niemiecki lepiej wymienić wtyki na polskie.

 Jak pisałem, wtyczka jest ZINTEGROWANA; stanowi część obudowy
miernika. Wymiana nie jest możliwa.

Przejściówki można szukać w AJM Conrad i w Elfa...
Inna sprawa - jeżeli jest to miernik przejściówki powinny być w komplecie
lub jako opcja do kupienia.

 Miernik jest właśnie kupiony w Conrad, tyle że w Berlinie...

 Co do przejściówek -- o dziwo nie jest tak prosto; póki co nie udało
mi się nic znaleźć. Ciężko mi uwierzyć, że nie da się tego kupić, bo
przecież nie jest to jakaś kompletna egzotyka.

Data: 2009-10-03 12:12:27
Autor: Prawusek

http://sklep.avt.pl/p/pl/4823956/przejsciowka+sieciowa+uniwersalna.html

Data: 2009-10-03 04:01:16
Autor: rth
On 3 Paź, 12:12, Prawusek <prawu...@interia.pl> wrote:
>  Zrezygnowanie z uziemienia nie wchodzi w grę, to jest teraz tak robię
> dla niewielkich urządzeń, ale chciałbym to podłączyć przez np. UPS czy
> [...]

Jak większość "uniwersalnych", także i ta nie obsługuje uziemienia :(

Data: 2009-10-03 13:29:12
Autor: Prawusek

> [...]

http://sklep.avt.pl/p/pl/4823956/przejsciowka+sieciowa+uniwersalna.html

Jak większość "uniwersalnych", także i ta nie obsługuje uziemienia :(

Pozostaje tylko dorobić sobie przejściówki "na kablu" czyli niemieckie
gniazdo i wtyczka i taka para polska w postaci przedłużaczy. A propos - co
to za miernik?

Data: 2009-10-04 09:55:37
Autor: rth
On 3 Paź, 13:29, "Prawusek" <prawu...@interia.pl> wrote:
Pozostaje tylko dorobić sobie przejściówki "na kablu" czyli niemieckie
gniazdo i wtyczka i taka para polska w postaci przedłużaczy. A propos - co
to za miernik?

 Voltcraft Energy-Check 3000.

Data: 2009-10-03 14:00:39
Autor: Prawusek
Wtyczka Schuko (bez bolca) -> "C/E/F" (z bolcem)

"rth" <rtomanek@gmail.com> wrote in message

Może się nada:
http://www.conrad.pl/?art=624399&back=serch - obciążalność 3,6 kW
A na wyjściu powinien wystarczyć kabel do zasilania komputra - ma wtyk
niemiecki uniwersalny i trzy żyły - wystarczy obciąć wtyk wyjsciowy i
zamontowac polskie gniazdo przelotowe z kołkiem uziemiajacym.

Data: 2009-10-04 11:01:08
Autor: Qwerty
rth pisze:
Hej,

 mam urządzenie (miernik poboru energii) wyposażone w zintegrowaną
wtyczkę Schuko, czyli z uziemieniem w postaci dwóch sprężynek po
bokach gniazdka, bez dziury na bolec uziemiający:

Kup sobie "niemiecki" przedłużacz i wymień wtyczkę na "polską".

Data: 2009-10-04 10:00:31
Autor: rth
On 4 Paź, 11:01, Qwerty <kojle...@jadamspam.pl> wrote:
rth pisze:
> [...]
> bokach gniazdka, bez dziury na bolec uziemiający:

Kup sobie "niemiecki" przedłużacz i wymień wtyczkę na "polską".

Idea słuszna, gdybym miał pod ręką jakikolwiek niemiecki Baumarkt, z
którego mógłbym pozyskać ichniejszą wtyczkę + gniazdko to tak bym
właśnie zrobił :)

Data: 2009-10-05 09:22:54
Autor: Qwerty
rth pisze:

Idea słuszna, gdybym miał pod ręką jakikolwiek niemiecki Baumarkt, z
którego mógłbym pozyskać ichniejszą wtyczkę + gniazdko to tak bym
właśnie zrobił :)

Bywają w polskich, ostatnio widziałem Leroy Merlin.

Data: 2009-10-05 09:28:53
Autor: Prawusek

"Qwerty" <kojletjo@jadamspam.pl> wrote in message
rth pisze:

> [...]
> właśnie zrobił :)

Bywają w polskich, ostatnio widziałem Leroy Merlin.

Podałem linki - do gniazd przelotowych (na kabel) z uziemienim typu Schuko i
przedłużaczy typu Schuko - uniwersalny (wtyk wchodzi do polskich gniazd z
kołkiem).

Data: 2009-10-04 11:45:36
Autor: pawelWN
Wtyczka Schuko (bez bolca) -> "C/E/F" (z bolcem)
Tez mialem podobny problem. Przejsciowke znalazlem w OBI we Wrocławiu. z jednej strony żeńska schuko a z drugiej meska normalna z otworem na bolec uziemiajacy. Rzeczywiscie trudno to bylo znalezc.

pawelWN

Data: 2009-10-04 09:56:07
Autor: rth
On 4 Paź, 11:45, "pawelWN" <pawe...@poczta.onet.plzzz> wrote:
Tez mialem podobny problem. Przejsciowke znalazlem w OBI we Wrocławiu. z
jednej strony żeńska schuko a z drugiej meska normalna z otworem na bolec
uziemiajacy. Rzeczywiscie trudno to bylo znalezc.

 O, dzięki za hinta. Poszukam w Obi.

Data: 2009-10-04 11:49:06
Autor: Prawusek
"pawelWN" <pawelwn@poczta.onet.plzzz> wrote in message
Tez mialem podobny problem. Przejsciowke znalazlem w OBI we Wrocławiu. z
jednej strony żeńska schuko a z drugiej meska normalna z otworem na bolec
uziemiajacy. Rzeczywiscie trudno to bylo znalezc.

-- pozdrawiam
pawelWN

http://cd.brilux.pl/doc/akcesoria/53_54.pdf

Data: 2009-10-04 12:52:46
Autor: Prawusek

http://www.elektro-sklep.pl/index.php?products=product&prod_id=78

Data: 2009-10-04 13:20:09
Autor: Prawusek

http://www.centrumelektroniki.pl/Gniazdo_typu_niemieckiego_16A250V_gumowe_czarna_2210,p47834.html

Data: 2009-10-04 09:58:43
Autor: rth
Wtyczka Schuko (bez bolca) -> "C/E/F" (z bolcem)
Z takich luzem, to najrozsądniejsze cenowo znalazłem tutaj:
http://muzyczny.pl/pokaz.pl?id=119256
http://muzyczny.pl/pokaz.pl?id=116527

Wtyczka Schuko (bez bolca) -> "C/E/F" (z bolcem)