Wtyczka Schuko (bez bolca) -> "C/E/F" (z bolcem)

Data: 2009-10-03 11:28:42
Autor: Prawusek
Wtyczka Schuko (bez bolca) -> "C/E/F" (z bolcem)
"rth" <rtomanek@gmail.com> wrote in message
Hej,

 mam urządzenie (miernik poboru energii) wyposażone w zintegrowaną
wtyczkę Schuko, czyli z uziemieniem w postaci dwóch sprężynek po
bokach gniazdka, bez dziury na bolec uziemiający:

http://de.wikipedia.org/wiki/Schuko
http://en.wikipedia.org/wiki/Schuko

Podłączenie w PL jest bardzo utrudnione, bo praktycznie wszystkie
gniazdka są wyposażone w bolec uziemiający. Wtyczka nie jest
"uniwersalna" (t.j. nie ma dziury na owy bolec).

 Ma ktoś pomysł skąd pozyskać przejściówkę (a praktycznie to pewnie
dwie, przed i za miernikiem)? Na Allegro jakoś nie widzę, z Google też
niewiele wynika.

 Zrezygnowanie z uziemienia nie wchodzi w grę, to jest teraz tak robię
dla niewielkich urządzeń, ale chciałbym to podłączyć przez np. UPS czy
pralkę.

Skoro jest to system niemiecki lepiej wymienić wtyki na polskie.
Przejściówki można szukać w AJM Conrad i w Elfa...
Inna sprawa - jeżeli jest to miernik przejściówki powinny być w komplecie
lub jako opcja do kupienia.

Data: 2009-10-03 04:00:18
Autor: rth
On 3 Paź, 11:28, "Prawusek" <prawu...@interia.pl> wrote:
Skoro jest to system niemiecki lepiej wymienić wtyki na polskie.

 Jak pisałem, wtyczka jest ZINTEGROWANA; stanowi część obudowy
miernika. Wymiana nie jest możliwa.

Przejściówki można szukać w AJM Conrad i w Elfa...
Inna sprawa - jeżeli jest to miernik przejściówki powinny być w komplecie
lub jako opcja do kupienia.

 Miernik jest właśnie kupiony w Conrad, tyle że w Berlinie...

 Co do przejściówek -- o dziwo nie jest tak prosto; póki co nie udało
mi się nic znaleźć. Ciężko mi uwierzyć, że nie da się tego kupić, bo
przecież nie jest to jakaś kompletna egzotyka.

Wtyczka Schuko (bez bolca) -> "C/E/F" (z bolcem)