Wtyczka Schuko (bez bolca) -> "C/E/F" (z bolcem)

Data: 2009-10-03 12:12:27
Autor: Prawusek
Wtyczka Schuko (bez bolca) -> "C/E/F" (z bolcem)
On Sat, 03 Oct 2009 01:05:46 -0700, rth wrote:

Hej,

 mam urządzenie (miernik poboru energii) wyposażone w zintegrowaną
wtyczkę Schuko, czyli z uziemieniem w postaci dwóch sprężynek po
bokach gniazdka, bez dziury na bolec uziemiający:

http://de.wikipedia.org/wiki/Schuko
http://en.wikipedia.org/wiki/Schuko

Podłączenie w PL jest bardzo utrudnione, bo praktycznie wszystkie
gniazdka są wyposażone w bolec uziemiający. Wtyczka nie jest
"uniwersalna" (t.j. nie ma dziury na owy bolec).

 Ma ktoś pomysł skąd pozyskać przejściówkę (a praktycznie to pewnie
dwie, przed i za miernikiem)? Na Allegro jakoś nie widzę, z Google też
niewiele wynika.

 Zrezygnowanie z uziemienia nie wchodzi w grę, to jest teraz tak robię
dla niewielkich urządzeń, ale chciałbym to podłączyć przez np. UPS czy
pralkę.

http://sklep.avt.pl/p/pl/4823956/przejsciowka+sieciowa+uniwersalna.html

Data: 2009-10-03 04:01:16
Autor: rth
On 3 Paź, 12:12, Prawusek <prawu...@interia.pl> wrote:
>  Zrezygnowanie z uziemienia nie wchodzi w grę, to jest teraz tak robię
> dla niewielkich urządzeń, ale chciałbym to podłączyć przez np. UPS czy
> [...]

Jak większość "uniwersalnych", także i ta nie obsługuje uziemienia :(

Data: 2009-10-03 13:29:12
Autor: Prawusek

"rth" <rtomanek@gmail.com> wrote in message
> [...]

http://sklep.avt.pl/p/pl/4823956/przejsciowka+sieciowa+uniwersalna.html

Jak większość "uniwersalnych", także i ta nie obsługuje uziemienia :(

Pozostaje tylko dorobić sobie przejściówki "na kablu" czyli niemieckie
gniazdo i wtyczka i taka para polska w postaci przedłużaczy. A propos - co
to za miernik?

Data: 2009-10-04 09:55:37
Autor: rth
On 3 Paź, 13:29, "Prawusek" <prawu...@interia.pl> wrote:
Pozostaje tylko dorobić sobie przejściówki "na kablu" czyli niemieckie
gniazdo i wtyczka i taka para polska w postaci przedłużaczy. A propos - co
to za miernik?

 Voltcraft Energy-Check 3000.

Data: 2009-10-03 14:00:39
Autor: Prawusek
Wtyczka Schuko (bez bolca) -> "C/E/F" (z bolcem)

"rth" <rtomanek@gmail.com> wrote in message

Może się nada:
http://www.conrad.pl/?art=624399&back=serch - obciążalność 3,6 kW
A na wyjściu powinien wystarczyć kabel do zasilania komputra - ma wtyk
niemiecki uniwersalny i trzy żyły - wystarczy obciąć wtyk wyjsciowy i
zamontowac polskie gniazdo przelotowe z kołkiem uziemiajacym.

Wtyczka Schuko (bez bolca) -> "C/E/F" (z bolcem)