Wtyczkologia stosowana

Data: 2017-01-13 14:51:32
Autor: ąćęłńóśźż
Wtyczkologia stosowana
Macie patent na zapamiętanie, jak wcelować (180°) wtyczką USB / Sata / eSata w gniazdko, np. z tyłu obudowy, bez połamania?
No mnie już qu...ica jasna ogarnia na myśl o matkach tych, co wymyślili te płaskie wtyczki...

Data: 2017-01-13 07:04:33
Autor: sczygiel
Wtyczkologia stosowana
W dniu piątek, 13 stycznia 2017 14:50:09 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
Macie patent na zapamiętanie, jak wcelować (180°) wtyczką USB / Sata / eSata w gniazdko, np. z tyłu obudowy, bez połamania?
No mnie już qu...ica jasna ogarnia na myśl o matkach tych, co wymyślili te płaskie wtyczki...

Na nich zawsze jest logo/znaczek/napis wypukły.
Napisem do góry/w strone widoczną.
Czyli napis powinien byc do góry w laptopie lub w strone usera w tymże laptopie.
W komputerze powinien być skierowany w kierunku góry jak płyta główna lezy na plecach.

Data: 2017-01-13 17:38:02
Autor: RadoslawF
Wtyczkologia stosowana
W dniu 2017-01-13 o 16:04, sczygiel@gmail.com pisze:

[...]

USB bywa na płytach odwrotnie.
Na pendriwach napisy są często z obu stron, z jednej pojemność a drugiej
nazwa producenta.
Poprawna rada jest taka że jak z tyłu jest ciężkie dojście to się tam
nic okazyjnie nie dokłada tylko wyprowadza za dwa gniazda na panel
przedni. W wersji oszczędniej wyprowadza dwa kabelki (przedłużacze) na przód.

Pozdrawiam

Data: 2017-01-14 03:16:40
Autor: sczygiel
Wtyczkologia stosowana
W dniu piątek, 13 stycznia 2017 17:55:03 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:

> [...]
> W komputerze powinien być skierowany w kierunku góry jak płyta główna lezy na plecach.

Pewnie że bywa, ale jednak zasada jest jak wyżej.
A że nie ma zamordyzmu to może być różnie. Ale jak już ktos ma cokolwiek zakładać przy wtykaniu czegos w usb to lepiej sie stosowac do powyższej zasady wtedy statystycznie częsciej sie sprawnie uda wsadzić wtyczke (no chyba że ktos ma taka odwrotna plyte ;) )

Na pendriwach napisy są często z obu stron, z jednej pojemność a drugiej
nazwa producenta.

Pendrive i wszelkie dongle to maja nie tylko taką wade jak opisałeś ale i to ze czasem są bez powodu bardzo szerokie lub grube. I wtedy mimo ze mamy 2 gniazda to jak wsadzimy jednego pendrive to juz nic innego w to gniazdo nie wsadzimy.

Poprawna rada jest taka że jak z tyłu jest ciężkie dojście to się tam
nic okazyjnie nie dokłada tylko wyprowadza za dwa gniazda na panel
przedni. W wersji oszczędniej wyprowadza dwa kabelki (przedłużacze) na przód.

W laptopie też? :)
Złosliwie pytam bo moja odpowiedź jest jedyna poprawna na zadane pytanie. Twoje rozszerzenie to optymalizacja sytuacji pytającego :)

Data: 2017-01-16 01:48:26
Autor: RadoslawF
Wtyczkologia stosowana
W dniu 2017-01-14 o 12:16, sczygiel@gmail.com pisze:

[...]

Czyli to nie zasada a statystyczna większość.
I zamiast zakładać że będzie tak czy inaczej wyprowadź sobie kabelek
lub gniazda na przód komputera.

[...]

Rozmowa dotyczyła stacjonarnego.

Złosliwie pytam bo moja odpowiedź jest jedyna poprawna na zadane pytanie. Twoje rozszerzenie to optymalizacja sytuacji pytającego :)

Nie jest ani jedyna ani poprawna.

Pozdrawiam

Data: 2017-01-14 16:37:38
Autor: Jan StoĹźek
Wtyczkologia stosowana
Po głębokim namyśle sczygiel@gmail.com napisał w piątek, 13 stycznia 2017 16:04:

Na nich zawsze jest logo/znaczek/napis wypukły.
Napisem do góry/w strone widoczną.

Ściślej rzecz biorąc - logo USB do góry. Logo producenta i inne napisy już niekoniecznie. --
Pozdrawiam,

(js).

PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi kolejnymi literami.

Data: 2017-01-13 15:00:36
Autor: t-1
Wtyczkologia stosowana
W dniu 2017-01-13 o 14:51,  ąćęłńóśźż pisze:
Macie patent na zapamiętanie, jak wcelować (180°) wtyczką USB / Sata / eSata w gniazdko, np. z tyłu obudowy, bez połamania?
No mnie już qu...ica jasna ogarnia na myśl o matkach tych, co wymyślili te płaskie wtyczki...

Po palcu. I delikatnie.

Data: 2017-01-13 15:11:06
Autor: ąćęłńóśźż
Wtyczkologia stosowana
Ale którą stroną w którą stronę?
Jak się pomylisz o 180°, to dziecka nie będzie...

-- -- -
Po palcu.
I delikatnie.

Data: 2017-01-13 16:19:38
Autor: t-1
Wtyczkologia stosowana
W dniu 2017-01-13 o 15:11,  ąćęłńóśźż pisze:
Ale którą stroną w którą stronę?
Jak się pomylisz o 180°, to dziecka nie będzie...

-- -- -
Po palcu.
I delikatnie.

Z reguły znaczkiem USB (lub stykami jak są na wierzchu) do góry.

Data: 2017-01-13 17:02:56
Autor: ąćęłńóśźż
Wtyczkologia stosowana
Najwięcej gniazd mam pionowo i te pionowe stanowią największy kłopot.
W poziomych USB "pełny metal" wtyczki zwykle jest z wierzchu, a "przecięty metal" zwykle od spodu, choć mam coś jednego (pendrajw?) na odwrót :-/

Pytam też o Sata/eSata !!!
USB trudno połamać, eSata/Sata ma plastikowe zatrzaski, tylko czekam aż pekną :-((

RJ-45 też nie znormalizowali :-((

-- -- -
Z reguły znaczkiem USB do góry.

Data: 2017-01-14 03:20:30
Autor: sczygiel
Wtyczkologia stosowana
W dniu sobota, 14 stycznia 2017 07:56:05 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
[...]

O ile USB było projektowane jako wtyczka/gniazdo pancernoodporne o tyle ani sata ani rj nie są przewidziane jako standard "częstowtykalny".
Dlatego tam raczej nie ma regułki co i jak. Trzeba sobie albo samemu zapamietac, albo zaznaczyć i patrzeć jak sie wtyka.

Ostatnio widzialemtaki patent ze se lolek zielonym mazakiem/lakierem pomalowal góre wtyczki i pasek na górze gniazdka.
I jak wtykal to wiedzial co i jak.

Poza patrzeniem co i jak sie wtyka to żelaznej reguły nie będzie. Bo zawsze sie znajdzie inżynier co zastosuje odwrotne gniazdko bo mu bylo wygodnie poprowadzić scieżki albo były o 2 grosze tańsze albo miał worek takich i szkoda było kupować nowe jak te sie marnują. A ty potem masz problem ;)

Data: 2017-01-14 23:59:10
Autor: ąćęłńóśźż
Wtyczkologia stosowana
Trafiasz wtyczką eSata w gniazdo nawet frontowe?
Trafić za pierwszym podejściem to można koncentrykiem lub trapezowymi mini/mikro USB - w tych trapezowych często dodatkowo sam plastik wtyczki jest niesymetryczny, trafiasz 10/10.
Kiedyś poszli po rozum do głowy i zaczęli oznaczać gniazda kolorami (np. przy kartach dźwiękowych czy granatowe d-Sub monitora), widać jak długa jest jeszcze przed nami droga postępu ;-)
USB trafiło na rynek zupełnie przypadkiem (inzynier w laboratorium MS zrobił sobie gniazdko i wtyczkę warsztatowe, bo akurat mu było potrzebne).

-- -- -
O ile USB było projektowane jako wtyczka/gniazdo pancernoodporne

Data: 2017-01-15 00:39:25
Autor: sczygiel
Wtyczkologia stosowana
W dniu sobota, 14 stycznia 2017 23:58:51 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
> [...]

-- -- -
> O ile USB było projektowane jako wtyczka/gniazdo pancernoodporne

Ja zaś czytałem o rzeszy mądrych głów które ciężko dumały jak to usb zrobić aby było pancerne.

W sumie nieistotne.
Gniazdek i wtyczek znamy multum i w sumie idealnego nie ma.
O ile jack-a sie wtyka bezproblemowo i jest relatywnie wytrzymały o tyle ma feler bo styka niezwiązane ze sobą styki podczas wtykania.

rj-ki są ok ale lubia sie zakleszczać albo łamac sobie języczki.

DB-ki nie dają sie wtykać bez patrzenia.

Te magnetyczne applowe (teraz do kupienia jako niekiedy całkiem dobre podróbki) maja te wade ze nie zawsze odpowiednio mocno stykają i połączenie jest takie se.

Reszty (w tym krawędziówki, sata, IDE, BNC, chinch) nie opisuje bo to mniej lub bardziej rzadko wtykane lub "lokalne" folklory albo złacza o malutkiej ilości sygnałów.

W sumie faworyta trudno znaleźć. USB nie wygląda źle w tym towarzystwie. Nawet bym powiedział że jest relatywnie dobre....

Wtyczkologia stosowana