Wulkanizator w Łodzi - drugie podejście

Data: 2009-04-30 15:07:36
Autor: Kuba Stasiak
Wulkanizator w Łodzi - drugie podejście
Jakiś czas temu na forum pytałem o takiego, który naprawi mi w Łodzi oponę rowerową, ponieważ najbliższy mojego domu od razu gdy usłyszał "opona rowerowa" powiedział "NIE!".

Jedyną sensowną odpowiedź jaką uzyskałem to bym poszukał na Zumi firm wulkanizacyjnych i tam popytał. A więc napisałem do przynajmniej 10 firm. Uzyskałem dość ciekawe odpowiedzi:

1 - Nie naprawiamy opon rowerowych i osobiście nie słyszłem żeby to ktoś robił.

2 - takiego dużego  uszkodzenia nie naprawia się , zostało przecięte opasanie
( sznurki ) wzmacniające oponę

3 - W przeciwieństwie do opon samochodowych, opona rowerowa jest wykonana na
bazie kałczuku syntetycznego.Łatka na zimno nie da sie przykleic.Grzanie też
nic nie da ponieważ grzałka opone rowerową roztopi. Jeżeli chce sie Pan
pozbyc kłopotu to zalecam zakup nowej opony.

4 - Niestety nie naprawiamy opon rowerowych.

5 - reszta firm nawet nie raczyła odpisać.

Przypomnę jeszcze główny wątek:

http://tiny.pl/zphl

i wygląd samej opony, który podesłałem serwisom:

http://www.inimicus.yoyo.pl/img/dsc00388.jpg

http://www.inimicus.yoyo.pl/img/dsc00389.jpg

Pytanie:

To w końcu jak to jest. Naprawia się opony rowerowe czy nie? W końcu kosztowała mnie 100PLn i szkoda mi ją wyrzucić bo ma przejechane tylko 300km.

--
http://inimicus.bikestats.pl/

Data: 2009-04-30 07:47:57
Autor: Saurus
Wulkanizator w Łodzi - drugie podejście
Gdybyś podklejał od środka to koniecznie czymś grubym i mocnym. Kiedyś
prowizorycznie chciałem załatać kilka mm rozcięcie w oponie zwykłą
łatką (takie cienkie w końcu nie są). Podczas pompowania strzeliło jak
z rewolweru w tej samej chwili gdy zauważyłem że z "grubej" łatki
wychodzi przez rozcięcie bąbel, jak balon z gumy do żucia ;)

Data: 2009-04-30 15:11:41
Autor: kml

Użytkownik "Kuba Stasiak" <mp3fan@op.pl> napisał w wiadomości news:gtc7qp$km0$1news.onet.pl...
Jakiś czas temu na forum pytałem o takiego, który naprawi mi w Łodzi oponę rowerową, ponieważ najbliższy mojego domu od razu gdy usłyszał "opona rowerowa" powiedział "NIE!".

A wysyłałeś im zdjęcia? Jeżeli tak i powiedzieli, że sie nie da to zapewne się nie da a jeżeli nikt nie chce to może kup DUŻĄ łatkę (sklep auto) i sam to podklej? Ciekawe czy to rozcięcie rozejdzie się dalej.

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 22/04/2009

Data: 2009-04-30 15:24:53
Autor: kml

Użytkownik "Kuba Stasiak" <mp3fan@op.pl> napisał w wiadomości news:gtc8hv$o2h$1news.onet.pl...

i wygląd samej opony, który podesłałem serwisom:

Nie jestem gumiarzem i nie znam się ale skoro nikt nie chce tego robić to... klej i duża łata w dłoń? :) W najgorszym wypadku się rozwali do końca...

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 22/04/2009

Data: 2009-04-30 15:36:17
Autor: Kuba Stasiak
Wulkanizator w Łodzi - drugie podejście
Nie jestem gumiarzem i nie znam się ale skoro nikt nie chce tego robić to... klej i duża łata w dłoń? :) W najgorszym wypadku się rozwali do końca...

W ostateczności tak zrobię. Myslałem tylko, że jakiś "fachowiec" się tego podejmie, zwłaszcza, że miałem tego typu porady gdy sie użalałem, że Shwalbe Marathon XR po 300km mi się rozdupcył :(

Data: 2009-04-30 15:39:21
Autor: kml

Użytkownik "Kuba Stasiak" <mp3fan@op.pl> napisał w wiadomości news:gtc9gi$rb7$1news.onet.pl...
[...]

Kojarze tamten wątek ale nie dokładnie więc tak gwoli ścisłości: on tak sam czy go rozciąleś o coś bo mnie to na rozcięcie wygląda ;P

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 22/04/2009

Data: 2009-04-30 15:48:19
Autor: Kuba Stasiak

http://tiny.pl/zpql

Data: 2009-04-30 16:19:11
Autor: Coaster
Wulkanizator w Łodzi - drugie podejś cie
Kuba Stasiak wrote:
[...]
Pytanie:

To w końcu jak to jest. Naprawia się opony rowerowe czy nie? W końcu kosztowała mnie 100PLn i szkoda mi ją wyrzucić bo ma przejechane tylko 300km.

Pamietaj, ze jest wieksze prawdopodobiensztwo walniecia rozcietej opony niz calej. Wazne czy bedzie sz uzywal jej rekreacyjnie - na ile cenisz swoje zdrowie?

A kiedys robilo sie tak:
1. zapatrujesz sie w dratwe i smole (przy malym rozcierciu raczej ciensza) - powinienes dostac w artykulach szewskich.
2. smolujesz dratwe i zszywasz rozciecie w oponie (najlepiej takim sciegiem, jakim sie zszywa zagle). Dodatkowo mozesz wlozyc latke z kwalka starej opony. Bedzie utrzymywana przez cisnienie detki. Ta naprawa, ktora widzialem na wlasne oczy byla tylko z dratwa i smola.

o-- -|
     |-- -o
o-- -|
     |-- -o
o-- -|
     |-- -o

Jak dobrze szyjes, mozesz sprobowac. Nie uzywalem tak zszytej opony ale widzialem kiedys w miejskim u pewnej pani - rok na pewno trzymalo...

Pamietaj tylko, ze taka naprawa jest _PROWIZORYCZNA_, na takiej oponie nie mozna juz polegac w 100% i na przod nie powinno sie jej dawac.
Moze ci walnac znienacka jak bedziesz jechal z duza predkoscia i co wtedy?

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-04-30 16:36:24
Autor: dziki
[...]

albo macie lewych, albo leniwych wulkanizatorow. Fakt faktem, ze opone rowerowa trudniej zalatac, ale da sie. Sam kilkukrotnie latalem tak opony UST, w tym zeszloroczne szmaciane (czyt. bardzo cienkie) Schwalbe, a rozciecie mialo jakies 0.5cm albo troszke wiecej(w kazdym razie uszczelniacz Flat Joe juz nie lapal). Jak to masz do 1cm to raczej powinno sie dac zalatac. Za to roznie moze byc z trwaloscia tej naprawy, bo naciecie masz dluzsze takze w pesymistycznym przypadku cisnienie wewn opony moze je powiekszyc i zrobi ci sie w tym miejscu bula powietrza; wtedy juz tylko dratwa zostaje.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-04-30 17:50:32
Autor: Michał Krawczyk
Kuba Stasiak wrote:
To w końcu jak to jest. Naprawia się opony rowerowe czy nie? W końcu
kosztowała mnie 100PLn i szkoda mi ją wyrzucić bo ma przejechane tylko
300km.

Ta opona nie wygląda tragicznie. Ja rozciąłem na ostrym kamieniu prawie nową tioge red phoenix na długości ok 1 cm prawie pod kątem prostym do oplotu. Generalnie beznadziejnie.
W akcie rozpaczy podkleiłem to wszystko zwykłą łatką rowerową (taka z jednej strony pomarańczowa z drugiej czarna). I o dziwo pomogło. Opona przejechała kilka ładnych tysięcy kilometrów w różnych warunkach pompowana do ok 4 atm. W tej chwili widzę że łatka się trochę rozciągnęła i jest niewielkie wybrzuszenie z boku opony. Teraz i tak muszę ją zmienić bo jest już prawie łysa (przednia opona).

Podklej to po prostu porządnie dobrą łatką. Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-04-30 22:47:27
Autor: Michal Rekowicz
Wulkanizator w Łodzi - drugie podejście

i wygląd samej opony, który podesłałem serwisom:

http://www.inimicus.yoyo.pl/img/dsc00388.jpg

http://www.inimicus.yoyo.pl/img/dsc00389.jpg

Ja rozcialem prawie identycznie opone w swoim specu, tylko troche wieksza mialem dziure.
Przejechane moze z 800 km wiec szkoda bylo mi zmieniac, zrobilem tak:
wycialem z butelki pet podkladke wieksza ze 2 razy niz dziura
do tego kawalek starej detki wiekszy troche niz podkladka z butelki
posmarowalem opone na rozcieciu silikonem do epdm , na to pet,
silikon, podkladka z detki,
potem troszke pudru dla dzieci , wsadzilem detke, napompowalem, zalozylem na kolo
z wierzchu opone smarnalem jeszcze paluchem ubabranym w silikonie.
Na dzien dzisiejszy zdalo egzamin - powietrze trzyma, nigdzie nie ma wybrzuszenia - przyznam szczerze, ze po naprawie nie mialem kapcia jeszcze, wiec nie wiem czy opona nie skleila sie z detka (niby temu mial zapobiec puder).
W sumie kilkanascie minut babrania sie, mysle ze warto sprobowac
Pozdrawiam
/michal

Wulkanizator w Łodzi - drugie podejście