Data: 2013-04-24 04:08:53 | |
Autor: Zbrochaty | |
Wwa - namiar na warsztat - rozwiercenie sztycy alu fi=27mm | |
Czesc,
no i dopadlo mnie rowniez, zostawilem rower na jakies 1,5 miesiaca, w tym czasie uzywalem innego... Mimo, ze siodlo na zacisk i ruszane bylo 2 miesiace wczesniej to sie zapieklo, solanka zrobila swoje Rama CR-MO, sztyca alu 27mm, wszyskie sposoby zawiodly, w tej chwili tylko uciecie i rozwiercenie frezem 27mm Pytanie o namiar na dobry warsztat. Czy ktos z was moze jakis sprawdzony warsztat polecic (Warszawa) pozdr, Zbrochaty |
|
Data: 2013-04-24 13:48:17 | |
Autor: live_evil | |
Wwa - namiar na warsztat - rozwiercenie sztycy alu fi=27mm | |
On 24.04.2013 13:08, Zbrochaty wrote:
Mimo, ze siodlo na zacisk i ruszane bylo 2 miesiace wczesniej to sie A kluczem do rur (tzw. rurhakiem) prĂłbowaĹeĹ? -- live_evil |
|
Data: 2013-04-24 05:16:37 | |
Autor: Zbrochaty | |
Wwa - namiar na warsztat - rozwiercenie sztycy alu fi=27mm | |
A kluczem do rur (tzw. rurhakiem) próbowałeś? Siodlo zdjete, koncowka sztycy zgnieciona, rower do gory kolami, sztyca w imadle warsztatowym, krecenie rama moze dac tylko taki skutek, ze rama sie wygnie, albo sztyca sie ukreci, widac jak pracuje na skrecanie... wbicie o 1-2mm ciezkim mlotem tez nie pomoglo. Oczywiscie srodki penetrujace wpuszczalem i jezdzilem rowerem bez zacisku Zbrochaty |
|
Data: 2013-04-24 21:19:19 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Wwa - namiar na warsztat - rozwiercenie sztycy alu fi=27mm | |
Użytkownik Zbrochaty napisał:
Druga wersja - przymocować do resztek sztycy kawał gładkiego pręta stalowego i zorganizować na nim "koniobijkę" - koniec nagwintować i nakręcić mutrę z kontrą, na pręt naciągnąć bijnik - choćby ściągnięty z trzonka obuch młotka (najwygodniejszy jest stalowy, przewiercony osiowo walec ale i obuch młotka ujdzie) i tłuc aż wylezie. -- Darek |
|
Data: 2013-04-24 14:04:26 | |
Autor: Zbrochaty | |
Wwa - namiar na warsztat - rozwiercenie sztycy alu fi=27mm | |
Druga wersja - przymocować do resztek sztycy kawał gładkiego pręta a dlaczego mialaby "wylezc" w ten sposob, skoro probowalem ją wbic ciezkim mlotem w przeciwna strone tzn z w strone suportu? (siodlo mialo czasami nizsza pozycje, zatem jest przestrzen "w glab") jakby sztyca sie ruszyla chocby o 1 mm w dol to potem daloby rade krecic nią i jednocześnie ciągnąć do gory Zbrochaty |
|
Data: 2013-04-24 23:14:06 | |
Autor: Paweł Olaszek | |
Wwa - namiar na warsztat - rozwiercenie sztycy alu fi=27mm | |
W dniu 2013-04-24 23:04, Zbrochaty pisze:
Druga wersja - przymocować do resztek sztycy kawał gładkiego pręta z tego samego powodu, dla którego gdy nabijasz siekierę to tłuczesz styliskiem o ziemię a nie młotem w obuch. Można by też pofilozofować że tłukąc w sztycę to ją spęczasz, a ciągnąc to ją... ciągniesz :-) No sam już nie wiem ;-) Próbowałeś to podgrzać? -- Pozdrawiam, Paweł |
|
Data: 2013-04-25 08:13:16 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Wwa - namiar na warsztat - rozwiercenie sztycy alu fi=27mm | |
Użytkownik Paweł Olaszek napisał:
W dniu 2013-04-24 23:04, Zbrochaty pisze: Najpierw podgrzać (zmiażdżenie warstw korozyjnych) a potem głęboko schłodzić - stopy Al maja prawie dwa razy większą rozszerzalność cieplną od stali ferrytyczno - austenitycznych, ferrytycznych i martenzytycznych. Zatem grzejąc całość klinujemy bardziej sztycę w rurze, chłodząc - luzujemy. Oczywiście w dostępnym w praktyce zakresie temperatur (lód z solą - -17 stopni Celsjusza, gaśnica śniegowa - do -80 stopni) całkowitego zluzowania pewnie nie osiągnie - ale proponowanym ściągaczem udarowym (koniobijką popularnie zwanym) łatwiej będzie robotę wykonać. -- Darek |
|
Data: 2013-04-25 08:39:52 | |
Autor: Paweł Olaszek | |
Wwa - namiar na warsztat - rozwiercenie sztycy alu fi=27mm | |
W dniu 2013-04-25 08:13, "Dariusz K. Ładziak" pisze:
Użytkownik Paweł Olaszek napisał:
dokładnie o to chodzi. Wiercenie moim zdaniem będzie bardzo trudno zrealizować z uwagi na kłopotliwe mocowanie i kłopot z osiowym ustawieniem. -- pozdrawiam, Paweł |
|
Data: 2013-04-25 10:38:38 | |
Autor: PeJot | |
Wwa - namiar na warsztat - rozwiercenie sztycy alu fi=27mm | |
W dniu 2013-04-25 08:13, "Dariusz K. Ładziak" pisze:
Oczywiście w dostępnym w praktyce zakresie Stara warsztatowa metoda, używana ku utrapieniu behapowców i strażaków, którzy muszą pilnować by gaśnice były pełne :) -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-04-25 19:04:38 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Wwa - namiar na warsztat - rozwiercenie sztycy alu fi=27mm | |
Użytkownik PeJot napisał:
W dniu 2013-04-25 08:13, "Dariusz K. Ładziak" pisze: Takoż metoda na toczenie i frezowanie elementów gumowych - choć niewątpliwie (ale nie wszyscy mają do tego dostęp) ciekły azot jest skuteczniejszy. -- Darek |
|
Data: 2013-04-25 00:58:34 | |
Autor: rmikke | |
Wwa - namiar na warsztat - rozwiercenie sztycy alu fi=27mm | |
W dniu środa, 24 kwietnia 2013 21:19:19 UTC+2 użytkownik Dariusz K. Ładziak napisał:
Użytkownik Zbrochaty napisał: Masz jakiś obrazek? Bo nie umiem sobie tego wyobrazić, ani wyguglać.... |
|
Data: 2013-04-25 10:44:45 | |
Autor: Paweł Olaszek | |
Wwa - namiar na warsztat - rozwiercenie sztycy alu fi=27mm | |
W dniu 2013-04-25 09:58, rmikke pisze:
wyguglać... ściągacz bezwładnościowy. -- pozdrawiam, Paweł |
|
Data: 2013-04-25 02:05:09 | |
Autor: rmikke | |
Wwa - namiar na warsztat - rozwiercenie sztycy alu fi=27mm | |
W dniu czwartek, 25 kwietnia 2013 10:44:45 UTC+2 użytkownik Paweł Olaszek napisał:
W dniu 2013-04-25 09:58, rmikke pisze: Dzięki :D Czyli po prostu młotek, który zamiast wpychać - wyciąga. Logiczne :D |
|
Data: 2013-04-24 13:51:26 | |
Autor: qrt | |
Wwa - namiar na warsztat - rozwiercenie sztycy alu fi=27mm | |
Dnia Wed, 24 Apr 2013 13:48:17 +0200, live_evil napisał(a):
On 24.04.2013 13:08, Zbrochaty wrote: tylko włożyć najpierw coś do sztycy. Kij od miotły albo jakaś inną rurę bo inaczej taki klucz poprostu zmiażdży sztycę. |
|
Data: 2013-04-24 21:15:34 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Wwa - namiar na warsztat - rozwiercenie sztycy alu fi=27mm | |
Użytkownik Zbrochaty napisał:
Czesc, Rama stalowa? Zabezpieczyć lakier warstwą wosku lub smoły (do zmycia naftą po całej zabawie) i wytrawić aluminium ługiem sodowym (najprostsze źródło - "Kret" czyli preparat do przepychania rur) Ług aluminium żre z szumem (uwaga - trzeba wietrzyć żeby wodór się w zbytnich stężeniach nie gromadził) a stali po prostu nie rusza. -- Darek |
|
Data: 2013-04-24 22:11:23 | |
Autor: ToMasz | |
Wwa - namiar na warsztat - rozwiercenie sztycy alu fi=27mm | |
W dniu 24.04.2013 21:15, "Dariusz K. Ładziak" pisze:
Użytkownik Zbrochaty napisał:to nie daje rezultatu. ja kiedyś kapałem od strony mechanizmu korbowego kwas, (rama wisiała bokiem) buzowało tak że rura była ciepła, ale przez 3 dni nie dało rezultatu. Powiem jak to zrobiłem. cieńki długi brzeszczot, zamocowany "na chama" do wyrzynarki, 30 minut i rura alu była tak nacięta że spokojnie mozna było wbić długi śrubokręt, (pomiędzy ściankę ramy a sztycę) tak aby sztyca się wgniotła do środka. 10 cm wgniecenia rury i całość puściła. ToMasz |
|
Data: 2013-04-30 15:19:54 | |
Autor: Zbrochaty | |
Wwa - namiar na warsztat - rozwiercenie sztycy alu fi=27mm | |
On 24 Kwi, 13:08, Zbrochaty <zbroch...@gmail.com> wrote:
Czesc, Drugi już serwis rowerowy podchodzil do tematu... Chlodzenie, podgrzewanie itd nic nie skutkuje, mimo "podlewania" czarodziejskimi miksturami przez dluzszy czas. Mocniej nie mozna - ryzyko zwichrowania/ pekniecia ramy Dlatego ponawiam pytanie o dobry warsztat slusarski, moze ktos z Was rozwiercal aluminiowa sztyce frezem? pzdr, Zbrochaty |