Wwa - namiar na warsztat - rozwiercenie sztycy alu fi=27mm

Data: 2013-04-24 13:48:17
Autor: live_evil
Wwa - namiar na warsztat - rozwiercenie sztycy alu fi=27mm
On 24.04.2013 13:08, Zbrochaty wrote:
Mimo, ze siodlo na zacisk i ruszane bylo 2 miesiace wczesniej to sie
zapieklo, solanka zrobila swoje
Rama CR-MO, sztyca alu 27mm, wszyskie sposoby zawiodly, w tej chwili
tylko uciecie i rozwiercenie frezem 27mm

A kluczem do rur (tzw. rurhakiem) próbowałeś?

--
live_evil

Data: 2013-04-24 05:16:37
Autor: Zbrochaty
Wwa - namiar na warsztat - rozwiercenie sztycy alu fi=27mm

A kluczem do rur (tzw. rurhakiem) próbowałeś?

Siodlo zdjete, koncowka sztycy zgnieciona, rower do gory kolami,
sztyca w imadle warsztatowym, krecenie rama moze dac tylko taki
skutek, ze rama sie wygnie, albo sztyca sie ukreci, widac jak pracuje
na skrecanie...
wbicie o 1-2mm ciezkim mlotem tez nie pomoglo. Oczywiscie srodki
penetrujace wpuszczalem i jezdzilem rowerem bez zacisku

Zbrochaty

Data: 2013-04-24 21:19:19
Autor: Dariusz K. Ładziak
Użytkownik Zbrochaty napisał:

[...]

Druga wersja - przymocować do resztek sztycy kawał gładkiego pręta stalowego i zorganizować na nim "koniobijkę" - koniec nagwintować i nakręcić mutrę z kontrą, na pręt naciągnąć bijnik - choćby ściągnięty z trzonka obuch młotka (najwygodniejszy jest stalowy, przewiercony osiowo walec ale i obuch młotka ujdzie) i tłuc aż wylezie.

--
Darek

Data: 2013-04-24 14:04:26
Autor: Zbrochaty
[...]

a dlaczego mialaby "wylezc" w ten sposob, skoro probowalem ją wbic
ciezkim mlotem w przeciwna strone tzn z w strone suportu? (siodlo
mialo czasami nizsza pozycje, zatem jest przestrzen "w glab")
jakby sztyca sie ruszyla chocby o 1 mm w dol to potem daloby rade
krecic nią i jednocześnie ciągnąć do gory

Zbrochaty

Data: 2013-04-24 23:14:06
Autor: Paweł Olaszek
W dniu 2013-04-24 23:04, Zbrochaty pisze:
[...]

z tego samego powodu, dla którego gdy nabijasz siekierę to tłuczesz styliskiem o ziemię a nie młotem w obuch.
Można by też pofilozofować że tłukąc w sztycę to ją spęczasz, a ciągnąc to ją... ciągniesz :-) No sam już nie wiem ;-)

Próbowałeś to podgrzać?

--
Pozdrawiam,
Paweł

Data: 2013-04-25 08:13:16
Autor: Dariusz K. Ładziak
Użytkownik Paweł Olaszek napisał:
[...]

Najpierw podgrzać (zmiażdżenie warstw korozyjnych) a potem głęboko schłodzić - stopy Al maja prawie dwa razy większą rozszerzalność cieplną od stali ferrytyczno - austenitycznych, ferrytycznych i martenzytycznych. Zatem grzejąc całość klinujemy bardziej sztycę w rurze, chłodząc - luzujemy. Oczywiście w dostępnym w praktyce zakresie temperatur (lód z solą - -17 stopni Celsjusza, gaśnica śniegowa - do -80 stopni) całkowitego zluzowania pewnie nie osiągnie - ale proponowanym ściągaczem udarowym (koniobijką popularnie zwanym) łatwiej będzie robotę wykonać.

--
Darek

Data: 2013-04-25 08:39:52
Autor: Paweł Olaszek
Wwa - namiar na warsztat - rozwiercenie sztycy alu fi=27mm
Użytkownik Paweł Olaszek napisał:

Próbowałeś to podgrzać?

Najpierw podgrzać (zmiażdżenie warstw korozyjnych) a potem głęboko
schłodzić (..)  - ale proponowanym
ściągaczem udarowym (koniobijką popularnie zwanym) łatwiej będzie robotę
wykonać.

dokładnie o to chodzi. Wiercenie moim zdaniem będzie bardzo trudno zrealizować z uwagi na kłopotliwe mocowanie i kłopot z osiowym ustawieniem.

--
pozdrawiam,
Paweł

Data: 2013-04-25 10:38:38
Autor: PeJot
Wwa - namiar na warsztat - rozwiercenie sztycy alu fi=27mm
Oczywiście w dostępnym w praktyce zakresie
temperatur (lód z solą - -17 stopni Celsjusza, gaśnica śniegowa - do -80
stopni)

Stara warsztatowa metoda, używana ku utrapieniu behapowców i strażaków, którzy muszą pilnować by gaśnice były pełne :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-04-25 19:04:38
Autor: Dariusz K. Ładziak
Użytkownik PeJot napisał:
[...]

Takoż metoda na toczenie i frezowanie elementów gumowych - choć niewątpliwie (ale nie wszyscy mają do tego dostęp) ciekły azot jest skuteczniejszy.

--
Darek

Data: 2013-04-25 00:58:34
Autor: rmikke
W dniu środa, 24 kwietnia 2013 21:19:19 UTC+2 użytkownik Dariusz K. Ładziak napisał:

> [...]

Druga wersja - przymocować do resztek sztycy kawał gładkiego pręta stalowego i zorganizować na nim "koniobijkę" - koniec nagwintować i nakręcić mutrę z kontrą, na pręt naciągnąć bijnik - choćby ściągnięty z trzonka obuch młotka (najwygodniejszy jest stalowy, przewiercony osiowo walec ale i obuch młotka ujdzie) i tłuc aż wylezie.

Masz jakiś obrazek? Bo nie umiem sobie tego wyobrazić, ani wyguglać....

Data: 2013-04-25 10:44:45
Autor: Paweł Olaszek
Wwa - namiar na warsztat - rozwiercenie sztycy alu fi=27mm
W dniu 2013-04-25 09:58, rmikke pisze:
wyguglać...

ściągacz bezwładnościowy.

--
pozdrawiam,
Paweł

Data: 2013-04-25 02:05:09
Autor: rmikke
W dniu czwartek, 25 kwietnia 2013 10:44:45 UTC+2 użytkownik Paweł Olaszek napisał:
W dniu 2013-04-25 09:58, rmikke pisze:

> wyguglać...

ściągacz bezwładnościowy.

Dzięki :D

Czyli po prostu młotek, który zamiast wpychać - wyciąga.
Logiczne :D

Data: 2013-04-24 13:51:26
Autor: qrt
Dnia Wed, 24 Apr 2013 13:48:17 +0200, live_evil napisał(a):

[...]

tylko włożyć najpierw coś do sztycy. Kij od miotły albo jakaś inną rurę bo
inaczej taki klucz poprostu zmiażdży sztycę.

Wwa - namiar na warsztat - rozwiercenie sztycy alu fi=27mm