Wy się tu głupotami zajmujecie...

Data: 2012-10-30 13:22:17
Autor: Tomasz Radko
Wy się tu głupotami zajmujecie...
....tymczasem grupa kandydatów do tytułu mistrza NBA zmalała o jeden
zespół. A raczej zepsół.

Data: 2012-10-30 13:31:01
Autor: s
W dniu 2012-10-30 13:22, Tomasz Radko pisze:
...tymczasem grupa kandydatów do tytułu mistrza NBA zmalała o jeden
zespół. A raczej zepsół.

Mowisz, ze az tak?
Owszem, sa slabsi, ale IMO z grona kandydatow nie wypadli.

Pozdr
Slawek

Data: 2012-10-30 13:58:46
Autor: Witek
W dniu 2012-10-30 13:31, s pisze:
[...]

A ujawnilibyście mnie o kim te rozważania, proszę ;-)
Witek

Data: 2012-10-30 14:09:58
Autor: Witek
W dniu 2012-10-30 13:58, Witek pisze:
W dniu 2012-10-30 13:31, s pisze:
[...]

Dobra, już wiem o co chodzi, choć najpierw myślałem o jakiejś spektakularnej kontuzji ;-)
Witek

Data: 2012-10-30 14:00:05
Autor: Tomasz Radko
W dniu 2012-10-30 13:31, s pisze:
[...]

Zarówno wg WP, jak i WS Harden był prawie równie efektywny, jak Durant.

Czołówka TS% graczy klasyfikowanych jako G/GF/FG wygląda tak:

Harden  .660
Nash    .625
James   .605

a reszta jest poniżej .585.

Przy tym wszystkim Harden miał USG% koło 20%, efektywność nie brała się
z małego wolumenu rzutów. Teraz spadnie, bo będzie grał na starterów, a
nie na ławkę, ale mimo to nie sądzę, aby OKC byli w stanie zastapić jego
produkcjÄ™.

Moim zdaniem OKC spadli poniżej Nuggets, w okolice Clippers czy Grizzlies.

Data: 2012-10-31 06:21:24
Autor: Leszczur
Wy siê tu g³upotami zajmujecie...
On 30 Pa¼, 14:02, Tomasz Radko <t...@interia.pl> wrote:
Przy tym wszystkim Harden mia³ USG% ko³o 20%, efektywno¶æ nie bra³a siê
z ma³ego wolumenu rzutów. Teraz spadnie, bo bêdzie gra³ na starterów, a
nie na ³awkê, ale mimo to nie s±dzê, aby OKC byli w stanie zastapiæ jego
produkcjê.

Moim zdaniem OKC spadli poni¿ej Nuggets, w okolice Clippers czy Grizzlies.

Przestañ. A¿ tak ¼le nie bêdzie. No chyba, ¿e jeste¶ zwolennikiem
teorii ¿e Nuggets ida na 60 wygranych.

Data: 2012-10-31 17:19:22
Autor: Tomasz Radko
W dniu 2012-10-31 14:21, Leszczur pisze:
[...]

Lawson   .182
Iguodala .255
Galinari .055
Faried   .317
Koufos   .231
-- -- -- -- -- -- -
Miller   .096
McGee    .163

Maj± dwa problemy: SF i coacha. Bo Karl zapewne da za du¿o minut
Chandlerowi (WP<0).

Inaczej: OKC odda³o gracza 10,5 WP. Denver pozyska³o gracza 11,7 WP. A
sezon temu OKC mia³o SRS 6.44, Denver 3.16. Zamienili siê niejscami.

Data: 2012-11-01 01:42:08
Autor: Leszczur
On 31 Pa¼, 17:22, Tomasz Radko <t...@interia.pl> wrote:
W dniu 2012-10-31 14:21, Leszczur pisze:
> Przestañ. A¿ tak ¼le nie bêdzie. No chyba, ¿e jeste¶ zwolennikiem
> [...]

Zatem powtórzê pytanie. Uwa¿asz, ¿e powy¿szy trzon dru¿yny jest w
stanie zapewniæ 60 wygranych?

Maj± dwa problemy: SF i coacha. Bo Karl zapewne da za du¿o minut
Chandlerowi (WP<0).

Co chcesz od Karla? To dobry trener. Zaryzykujê twierdzenie, ¿e o
niebo lepszy od obecnego trenera Lakers (który pewnie straci pracê
jeszcze przed koñcem miesi±ca). Co do Chandlera - zgoda,
prawdopodobnie dostanie wiêcej minut ni¿ powinien.

Inaczej: OKC odda³o gracza 10,5 WP. Denver pozyska³o gracza 11,7 WP. A
sezon temu OKC mia³o SRS 6.44, Denver 3.16. Zamienili siê niejscami.

OKC odda³o 10.5WP a dosta³o z powrotem miêdzy 6 a 9WP (przy za³o¿eniu,
¿e Martin bêdzie zdrowy).
Ta wymiana to IMHO krótkoterminowe (i nieznaczne) os³abienie, które
zaprocentuje w kolejnych latach.
W tej chwili nie jestesm gotowy na uznanie Denver za kandydata do
tytu³u, ani nie jestem gotowy uznaæ OKC za trzeciorzêdowego
kandydata.
Natomiast bardzo ciekawie czyta siê Gallattiego, który widzi Knicks w
Finale Wchodu i Nuggets ogrywaj±cych Lakers/Spurs za Zachodzie.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2012-11-01 16:44:00
Autor: Tomasz Radko
W dniu 2012-11-01 09:42, Leszczur pisze:
[...]

Tego nie wiem. Wiem, ¿e jest w stanie zapewniæ kilka wygranych wiêcej
ni¿ obecny zestaw OKC.

Maj± dwa problemy: SF i coacha. Bo Karl zapewne da za du¿o minut
Chandlerowi (WP<0).

Co chcesz od Karla? To dobry trener.

Darowa³by¶ sobie tak wulgarne dowcipy we Wszystkich ¦wiêtych.

Zaryzykujê twierdzenie, ¿e o
niebo lepszy od obecnego trenera Lakers

Jest te¿ zapewne o niebo lepszym trenerem ode mnie. Co nie zmienia faktu.

pzdr

TRad

Data: 2012-11-01 13:39:02
Autor: Leszczur
Wy siê tu g³upotami zajmujecie...
W dniu czwartek, 1 listopada 2012 16:46:06 UTC+1 u¿ytkownik Tomasz Radko napisa³:
> Zatem powtórzê pytanie. Uwa¿asz, ¿e powy¿szy trzon dru¿yny jest w
> stanie zapewniæ 60 wygranych?
Tego nie wiem. Wiem, ¿e jest w stanie zapewniæ kilka wygranych wiêcej ni¿ obecny zestaw OKC.

Ja tego tak nie widze. Dla mnie OKC caly czas maja potencjal na 58-60 wygranych.

> Co chcesz od Karla? To dobry trener. Darowa³by¶ sobie tak wulgarne dowcipy we Wszystkich ¦wiêtych.

Chcesz na niego narzekac, to narzekaj, ale trenerem jest dobrym. W przeciwienstwie do wielu innych talentow - on przynajmniej ma wyniki.

> Zaryzykujê twierdzenie, ¿e o
> niebo lepszy od obecnego trenera Lakers Jest te¿ zapewne o niebo lepszym trenerem ode mnie. Co nie zmienia faktu.

:-)

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2012-11-02 12:44:07
Autor: Tomasz Radko
W dniu 2012-11-01 21:39, Leszczur pisze:
[...]

Zak³adzik? O standardow± czapkê gruszek? Tylko ¿e "maj± potencja³ na
58-60 zwyciêstw" nie nadaje siê na zak³ad. Równie dobrze móg³bym napisaæ
"Lakers ca³y czas maj± potencja³ na 80 zwyciêstw". Ba, nawet gdy
zakoñcz± sezon z bilansem 30-52 bêdê móg³ wzruszyæ ramionami "Ale
potencja³ mieli na 80" - ICMQZ?

Co chcesz od Karla? To dobry trener.
Darowa³by¶ sobie tak wulgarne dowcipy we Wszystkich ¦wiêtych.

Chcesz na niego narzekac, to narzekaj, ale trenerem jest dobrym.

No có¿, znam ludzi uwa¿aj±cych, ¿e Isiah Thomas by³ ¶wietnym GMem - to w
sumie dlaczego mia³oby mnie dziwiæ, ¿e kto¶ ceni sobie Karla?

Data: 2012-11-02 05:08:29
Autor: Leszczur
On 2 Lis, 12:46, Tomasz Radko <t...@interia.pl> wrote:
> Ja tego tak nie widze. Dla mnie OKC caly czas maja potencjal na 58-60
> wygranych.

Zak³adzik?

Bardzo proszê.

O standardow± czapkê gruszek?

Nawet o dwie.

Tylko ¿e "maj± potencja³ na 58-60 zwyciêstw" nie nadaje siê na zak³ad. Równie dobrze móg³bym napisaæ
"Lakers ca³y czas maj± potencja³ na 80 zwyciêstw".

Naturalnie. Jak ju¿ siê zak³adaæ to o konkrety.

Ba, nawet gdy zakoñcz± sezon z bilansem 30-52 bêdê móg³ wzruszyæ ramionami "Ale
potencja³ mieli na 80" - ICMQZ?

Mo¿emy za³o¿yæ siê o dwie rzeczy.
1. OKC wygraj± 55+ spotkañ. (z dok³adno¶ci± do kontuzji Duranta lub
Westbrooka na minimum 15 spotkañ), oraz
2. Bêd± mieli bilans lepszy ni¿ Nuggets.

Mysle, ze tak ustawione warunki zak³adu daj± Ci wiêksze szanse na
powodzenie ni¿ gdybym upiera³ siê odno¶nie faktycznej zamiany czyli
OKC wygrywaj± nie wiêcej ni¿ 58% meczów, a Nuggets nie mniej ni¿ 71%.

> Chcesz na niego narzekac, to narzekaj, ale trenerem jest dobrym.

No có¿, znam ludzi uwa¿aj±cych, ¿e Isiah Thomas by³ ¶wietnym GMem - to w
sumie dlaczego mia³oby mnie dziwiæ, ¿e kto¶ ceni sobie Karla?

Taaaa. Wszak wyniki GM-owania Thomasa s± jak najbardziej porównywalne
z wynikami Karla jako trenera.
Nie wywijaj siê tylko konkretnie powiedz dlaczego uwa¿asz, ¿e Karl
jest zlym trenerem mimo, ¿e ma wyniki.
Bo rozumiem, ¿e tak stanowcze twierdzenie jest oparte na czym¶ wiêcej
ni¿ tylko naj¶wiêtszym nawet przekonaniu.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2012-11-02 13:28:58
Autor: Tomasz Radko
W dniu 2012-11-02 13:08, Leszczur pisze:
[...]

Pasi. Biorê under. 55 wygranych => remis. Je¿eli Durant i Westbrook
opuszcz± w sumie minimum 15 meczów (i OKC nie przekrocz± 55 zwyciêstw)
=> tez remis. OK(C)?

[...]

Zdaje siê pomijasz wk³ad GMów, którzy dali Karlowi wojsko. Dawno, dawno
temu by³a sobie w polskiej pi³ce kopanej dru¿yna Górnika Zabrze. Fama
g³osi, ¿e na treningach trener rzuca³ im pi³kê i mówi³ "Pokopcie se,
chopcy". Mieli tak± przewagê materia³u, ¿e trenera nie potrzebowali.
Potrafili opieprzaæ siê przez 75 minut a potem w kwadrans ³adowaæ
frajerom cztery bramki.

Dobrze jest mieæ dobrego coacha, ale jeszcze lepiej dobrych graczy.

Nie wywijaj siê tylko konkretnie powiedz dlaczego uwa¿asz, ¿e Karl
jest zlym trenerem mimo, ¿e ma wyniki.

Bo suboptymalnie przydziela czas gry. A to jest czynnik, o którym
decyduje wy³±cznie coach. I do tego sprowadza siê g³ównie wp³yw coacha
na wynik.

Data: 2012-11-02 06:03:05
Autor: Leszczur
On 2 Lis, 13:32, Tomasz Radko <t...@interia.pl> wrote:
> [...]

Pasi. Biorê under. 55 wygranych => remis. Je¿eli Durant i Westbrook
opuszcz± w sumie minimum 15 meczów (i OKC nie przekrocz± 55 zwyciêstw)

OK. To ¿e wygraj± wiêcej ni¿ Nuggets dorzucam w gratisie ;-)

> [...]

chopcy". Mieli tak± przewagê materia³u, ¿e trenera nie potrzebowali.
Potrafili opieprzaæ siê przez 75 minut a potem w kwadrans ³adowaæ

Aaaaa to Ty w ten deseñ g³ówkujesz. W takim razie mamy dwa tematy do
omówienia:
Po pierwsze metodê oceny potencja³u dru¿yny vs faktyczne wyniki. Bo
tylko tak mo¿emy wyceniæ rzeczywisty wk³ad trenera (o wp³ywie
asytstentów, kadry medycznej i cheerleaderek pogadamy po uporaniu siê
z tym problemem).
A po drugie dyskusjê o miejscu Auerbacha i Jacksona w panteonie
trenerów, które prawdopodobnie jest niewyobra¿alnie zawy¿one!
Mo¿e siê okazaæ, ¿e taki Tim Floyd (Win%=28%) by³ wybitnym trenerem
tylko siê musia³ u¿eraæ z kompletnymi leszczami.

Dobrze jest mieæ dobrego coacha, ale jeszcze lepiej dobrych graczy.

Nooo - a ju¿ najlepiej jest mieæ graczy z Górnika Zabrze!

> [...]

Bo suboptymalnie przydziela czas gry. A to jest czynnik, o którym
decyduje wy³±cznie coach. I do tego sprowadza siê g³ównie wp³yw coacha

A jak to siê ma do innych trenerów? Karl mocno odstaje od ¶redniej
ligowej?
Czy Scott Brooks za ma³o graj±c Ibak± pope³nia ciê¿ki grzech, czy mo¿e
jednak to ma sens w obliczu tego ze Durant moze grac coraz dluzej na
PF? Jakie znaczenie maj± matchupy? Oraz (co chyba najwa¿niejsze) jak
wygl±da dynamika efektywno¶ci wraz ze zmieniaj±cym siê czasem gry -
zw³aszcza na poziomie pojedynczego zawodnika.
Jak dla mnie mamy tutaj zbyt wiele niewiadomych ¿eby pozwalaæ sobie na
bardzo kategoryczne twierdzenia.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2012-11-02 14:20:33
Autor: Tomasz Radko
W dniu 2012-11-02 14:03, Leszczur pisze:

Dobrze jest mieæ dobrego coacha, ale jeszcze lepiej dobrych graczy.

Nooo - a ju¿ najlepiej jest mieæ graczy z Górnika Zabrze!

Tylko ¿eby¶my za daleko nie zabrnêli, bo ci gracze z lat 60 to byli
dobrzy kiedy¶.

Przypomina mi siê anegdotka o Tedzie Williamsie, jednym z najlepszych
graczy w historii baseballa. M.inn. jako ostatni zawodnik zaliczy³ w
sezonie ¶redni± udzerzeñ powy¿ej .400 (co¶ jakby .750 z gry w NBA).
Zakoñczy³ karierê w 1960, po 22 latach gry. W latach 80 dziennikarz
robi³ z nim wywiad i zada³ pytanie, jak± mia³by ¶redni± graj±c na
miotaczy z lat 80. Williams odpowiedzia³, ¿e jakie¶ .250 (przek³adaj±c
na NBA - .450 z gry).
- Czemu tak ma³o?
- Bo mam ju¿ 65 lat.

[...]

Materia³ anegdotyczny:
http://www.denverstiffs.com/2011/4/21/2124968/why-george-karl-is-costing-us-the-series

Wiêcej materia³u anegdotycznego:
patrz -> Harrington, Mozgov.

Materia³ statystyczny:
http://wagesofwins.com/2012/09/26/evaluating-the-coaching-the-coach-is-wrong-redux/

http://wagesofwins.com/2012/08/30/ari-caroline-helps-dre-explain-why-george-karl-is-horrible/

W zasadzie zamiast tego wszystkiego wystarczy spojrzeæ na dwa wykresy z
ostatniego artyku³u.

Zale¿no¶æ czasu gry od produktywno¶ci w ca³ej NBA:
http://wagesofwins.com/wp-content/uploads/2012/08/NBA_2012.png

Zale¿no¶æ czasu gry od produktywno¶ci w Denver Nuggets:
http://wagesofwins.com/wp-content/uploads/2012/08/Karl_is_terrible.png

Data: 2012-11-03 12:57:18
Autor: wiLQ
Tomasz Radko napisal posta, ktorego chcialbym skomentowac:

> [...]

http://wagesofwins.com/wp-content/uploads/2012/08/NBA_2012.png

Zale¿no¶æ czasu gry od produktywno¶ci w Denver Nuggets:

Pomysl fajny, ale nie uwzgledniona zostala glebia skladu. Np dwoch
dobrych centrow grajacych splita po 24 minuty na mecz to wg modelu
katastrofa bo sa zanizone minuty dla 2 zawodnikow... Wg mnie najwiekszym problemem Karla jest zbyt mocne przywiazanie do
swingmanow... nawet gdy ma glebie na innych pozycjach. Klasyczny
przyklad byl w ostatnim meczu z Sixers gdzie PG grali 69 minut, SG/SF
grali 106 minut, PF gral 17 minut zas centrzy grali 48 minut.
Nawet jak ktos nie jest fanem Farieda to w jakim scenariuszu lepiej jego
minuty dac Hamiltonowi czy Fournierowi, ktorzy razem grali wiecej??? --
pzdr
wiLQ @ weaksideawareness.wordpress.com

Data: 2012-11-03 13:10:07
Autor: Tomasz Radko
W dniu 2012-11-03 12:57, wiLQ pisze:

[...]

W ogólno¶ci masz racjê, w praktyce: patrz ->Mozgov, ->Harrington.

Data: 2012-11-03 16:46:00
Autor: wiLQ
Wy siê tu g³upotami zajmujecie.. .

> dobrych centrow grajacych splita po 24 minuty na mecz to wg modelu
> katastrofa bo sa zanizone minuty dla 2 zawodnikow... W ogólno¶ci masz racjê, w praktyce: patrz ->Mozgov, ->Harrington.

No i? Pojedyncze przypadki nie sa tylko domena Karla. Wg mnie w tej
analizie glebia skladu niemal z zalozenia wychodzi niekorzystnie bo nie
dosc, ze sa splity to jeszcze liczba potencjalnych bledow rosnie
drastycznie, a tak sie sklada, ze Nuggets od paru sezonow maja glebie.

Co nie zmienia faktu, ze moglby ktos tam zauwazyc, ze w koszykowce
granie wysokimi ma jakis sens zas banda swingmanow pseudoshooterow to
raczej na innego typu rozgrywki sie nadaje.

Data: 2012-11-03 18:07:53
Autor: Tomasz Radko
W dniu 2012-11-03 16:46, wiLQ pisze:
[...]

Ale to nie wygl±da na pojedyncze przypadki - tylko na tendencjê.
Harrington, Anthony, Iverson. Albo takie cosik:

2009-2010
Anderson .246 1692 minuty
Martin   .100 1986

Nic to, cofnijmy siê do 2002/03 i przenie¶my do Milwauke. 2358 minut
dosta³ Tim Thomas, -.034! Rok wcze¶niej - znowu gazylion minut dla
Thomasa. Dwa lata wcze¶niej - to samo!

To nie bag, to ficzer. Karl ma hopla na punkcie gry na PF SFem,
potrafi±cym rzucaæ z dystansu.

Wy się tu głupotami zajmujecie...