Data: 2015-10-25 16:17:02 | |
Autor: J.F. | |
Wy tu o Tesli a co z Rometem 4e, 7e? | |
Dnia Sun, 25 Oct 2015 12:05:51 +0100, Marek napisał(a):
O co chodzi z tymi Rometami? O 4e dużo się pisało 2 lata temu, były ogólnopolskie akcje jazd testowych. Teraz cisza, gdzie t± zabawkę można kupić? Szcz±tkowe informacje mówi±, że wyprzedawany jest tylko rocznik 2012 modelu 4e ale gdzie to już tajemnica. Na wiosnę 2015 miała ruszyć sprzedaż modelu 7e i też cisza, na stronie producenta nie ma żadnych informacji. teraz jest 6e w ... tzw. "sprzedazy" http://www.6e.romet.pl/ O co w tym chodzi? Po chu..steczke przestawiaj± na targach ofertę sprzedaży pojazdu, którego de facto nie można kupić?? No jak po co - chca sprzedawac, chca zaistniec, a jednoczesnie zdaja sobie sprawe ze przy tej cenie (nieznana ?) i parametrach nikt tego nie kupi :-) J. |
|
Data: 2015-10-25 16:56:07 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Wy tu o Tesli a co z Rometem 4e, 7e? | |
Dnia Sun, 25 Oct 2015 16:17:02 +0100, J.F. napisał(a):
Dnia Sun, 25 Oct 2015 12:05:51 +0100, Marek napisał(a): Swoj± drog± czy te szacunki nie s± dziwne? Akumulator 120Ah 12V - czyli dwa typowe akumulatory rozruchowe w samochodach osobowych. I to autko ma na tym przejechać 120km? 1,2kWh/100km? To 7x mniej niż Tesla (najbardziej ekonomiczne auto jakie na szybko znalazłem) i 10x mniej niż Nissan Leaf. Ja rozumiem że pewnie inne warunki testu, ale i tak dziwne. |
|
Data: 2015-10-25 17:15:28 | |
Autor: J.F. | |
Wy tu o Tesli a co z Rometem 4e, 7e? | |
Dnia Sun, 25 Oct 2015 16:56:07 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Sun, 25 Oct 2015 16:17:02 +0100, J.F. napisał(a): predkosc 40km/h, masa 588 kg ... ale faktycznie - wychodzi ok 480W. Jakby troche malo. Ale ... masa bez akumulatorow 335kg - chyba tych akumulatorow wiecej niz dwa typowe rozruchowe. Jescze "Ekonomiczne zużycie energii kW/h, 100km, od pełnego naładowania - 12" Hm - do niczego nie pasuje, chyba ze to ma byc 12kWh/100km O, w katalogu: silnik 2.8kW/60V, Ilosc baterii: 5 J. |
|
Data: 2015-10-25 17:51:05 | |
Autor: Marek | |
Wy tu o Tesli a co z Rometem 4e, 7e? | |
On Sun, 25 Oct 2015 17:15:28 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
predkosc 40km/h, masa 588 kg ... ale faktycznie - wychodzi ok 480W. Siad wzięliście 2? Przecież track jest 10 aku trakcyjnych. Swoją drogą łatwy jest do nich dostęp, dużo miejsca. Aż się prosi żeby robić własne mody/przeróbki np. na liion czy life... -- Marek |
|
Data: 2015-10-25 18:12:47 | |
Autor: J.F. | |
Wy tu o Tesli a co z Rometem 4e, 7e? | |
Dnia Sun, 25 Oct 2015 17:51:05 +0100, Marek napisał(a):
On Sun, 25 Oct 2015 17:15:28 +0100, "J.F." Taaa - a takie 5kWh li-ion to ile bedzie kosztowalo ? J |
|
Data: 2015-10-25 21:13:12 | |
Autor: Marek | |
Wy tu o Tesli a co z Rometem 4e, 7e? | |
On Sun, 25 Oct 2015 18:12:47 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Taaa - a takie 5kWh li-ion to ile bedzie kosztowalo ? Na Aliiexpress są lipole 5Ah po $1. Pakiet 20S da nam 100Ah i ~80V akurat do tego silnika, teraz wystarczy połączyć je S-P plus customowy układ ładowania, do zrobienia. Tam jest silniczek 5 kW, modele rc mają mocniejsze bezszczotkowce. Nadal uważam, że 4e/6e to świetna platforma na własne mody. -- Marek |
|
Data: 2015-10-25 20:55:36 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Wy tu o Tesli a co z Rometem 4e, 7e? | |
On Sun, 25 Oct 2015 21:13:12 +0100, Marek wrote:
On Sun, 25 Oct 2015 18:12:47 +0100, "J.F." Policz to jeszcze raz kolego, bo to siÄ™ nie dodaje ;) Tomek |
|
Data: 2015-10-25 23:16:14 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Wy tu o Tesli a co z Rometem 4e, 7e? | |
Hello Tomasz,
Sunday, October 25, 2015, 9:55:36 PM, you wrote: Policz to jeszcze raz kolego, bo to się nie dodaje ;)Taaa - a takie 5kWh li-ion to ile bedzie kosztowalo ?Na Aliiexpress s± lipole 5Ah po $1. Pakiet 20S da nam 100Ah i ~80V No i przede wszystkim trzeba zweryfikować te 5Ah... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-10-26 00:01:19 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Wy tu o Tesli a co z Rometem 4e, 7e? | |
Dnia Sun, 25 Oct 2015 23:16:14 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello Tomasz, W Chinach maj± inne ampery i inne godziny ;) A na Aliexpress często jest cena $1, ale tak naprawdę dopiero z opisu trzeba wyczytać co ile kosztuje. Ostatnio jak liczyłem to li-poli s± nadal bardzo drogie, ale już li-ion na 1kWh (chinsk±) wychodził mi tylko 3x droższy od ołowiu Centry. |
|
Data: 2015-10-26 12:27:46 | |
Autor: Marek | |
Wy tu o Tesli a co z Rometem 4e, 7e? | |
On Mon, 26 Oct 2015 00:01:19 +0100, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
W Chinach mają inne ampery i inne godziny ;) A na Aliexpress często jest cena $1, ale tak naprawdę dopiero zopisu trzeba wyczytać co ile kosztuje. Ostatnio jak liczyłem to li-poli są nadal bardzo drogie, ale jużli-ion na 1kWh (chinską) wychodził mi tylko 3x droższy od ołowiu Centry. Mimo to nadal uważam, że te pojazdy to świetna platforma na mody. -- Marek |
|
Data: 2015-10-27 00:58:33 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Wy tu o Tesli a co z Rometem 4e, 7e? | |
Dnia Mon, 26 Oct 2015 12:27:46 +0100, Marek napisał(a):
Ostatnio jak liczyłem to li-poli s± nadal bardzo drogie, ale jużli-ion na Niby tak, ale z drugiej strony czy jakikolwiek samochód spalinowy, po wywaleniu fabrycznego napędu nie jest ¶wietn± platform± na mody elektryczne? :) Owszem faktycznie niby łatwiej zaczynać od czego¶ już gotowego, ale z drugiej strony można się natkn±ć na problemy typu zrobienie super zasilania na aku litowych, próbujesz to podł±czyć a tu wszechmocny komputer steruj±cy wszystkim powie "battery error" i nawet nie ruszy, bo mu się rezystancja ogniwa nie zgadza czy co¶. |
|
Data: 2015-10-25 22:07:10 | |
Autor: J.F. | |
Wy tu o Tesli a co z Rometem 4e, 7e? | |
Dnia Sun, 25 Oct 2015 21:13:12 +0100, Marek napisał(a):
On Sun, 25 Oct 2015 18:12:47 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Cos chyba kiepsko liczysz. 5Ah*3.6V = 18Wh, trzeba jakies 278$. To co prawda bardzo przystepna cena, niejedna czesc do spalinowca kosztuje drozej ... ale te ogniwa maja naprawde choc 1Ah ? Chinczycy sa dobrzy ... w mnozeniu parametrow. U polskich solidnych dostawcow to raczej mamy ~2.8Ah/10Wh za 15zl, potrzeba nam 500, cene powiedzmy ze zbijemy do 10zl, wychodzi 5000zl plus VAT ... no coz nadal dosc przystepna cena. a 500 ... 18x18x33cm. Zadziwiajaco male wymiary. Ech, zeby jeszcze potrafilo 65 pojechac, to by sie choc do miasta nadawalo :-) J. |
|
Data: 2015-10-25 16:02:11 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Wy tu o Tesli a co z Rometem 4e, 7e? | |
5000 netto to nie jest zła cena. Trakcyjne olowiowe wyjd± podobnie je¶li nie drozej. Problem jest w innym miejscu. To monitorowanie każdego akumulatora litowego w czasie ladowania i rozładowania z bezwzględna opcja odł±czania uszkodzonych. Olowiowe s± pod tym względem bardziej tolerancyjne chociaż kosztowniejsze w przypadku gdy jedna cela padnie bo trzeba wyrzucić dwie lub piec dobrych. Usługa polegaj±ca na naprawie akumulatorów olowiowych zanikła wiele lat temu. Pojawiła by się gdyby samochodów z rometu było 1%. Mówi mi jednak cos ze te autka to pić na wode. A celem ich robienia s± jakie¶ malo jasne dotacje. Poza tym czego¶ tak szpetnego dawno nie widziałem. Włosi wyprodukowali trochę cienkich w wersji elektrycznej. Z jaki¶ względów się nie przyjęły. Inna sprawa ze przy dzisiejszych cenach ropy idea samochodu elektrycznego dla ludu bardzo się oddala.
|
|
Data: 2015-10-26 13:57:28 | |
Autor: Borys Pogoreło | |
Wy tu o Tesli a co z Rometem 4e, 7e? | |
Dnia Sun, 25 Oct 2015 22:07:10 +0100, J.F. napisał(a):
Ech, zeby jeszcze potrafilo 65 pojechac, to by sie choc do miasta A to ograniczenie to mechaniczne czy elektroniczne? -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl |
|
Data: 2015-10-26 14:38:11 | |
Autor: Marek | |
Wy tu o Tesli a co z Rometem 4e, 7e? | |
On Mon, 26 Oct 2015 13:57:28 +0100, Borys Pogoreło<borys@pl.edu.leszno> wrote:
A to ograniczenie to mechaniczne czy elektroniczne? No wiesz tam jest silniczek 5kW... taka większa wiertraka :). -- Marek |
|
Data: 2015-10-26 07:04:43 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Wy tu o Tesli a co z Rometem 4e, 7e? | |
Masz pojęcie jak z liczeniem akumulatorów.
|
|
Data: 2015-10-26 15:46:39 | |
Autor: Marek | |
Wy tu o Tesli a co z Rometem 4e, 7e? | |
On Sun, 25 Oct 2015 22:07:10 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Chinczycy sa dobrzy ... w mnozeniu parametrow. Proszę bardzo, zamiast za 9k kupować ołowiane można zbudować z 6 takich pakietów lifepo4: http://www.aliexpress.com/item/Hot-Products-Lithium-Iron-Phosphae-Battey-Pack-12V-120AH-Energy-Storage-Battery/32376647026.html?spm=2114.01020208.3.48.3CLYqo&ws_ab_test=searchweb201556_6_71_72_73_74_75,searchweb201527_3,searchweb201560_9 wyjdzie trochę pow 10k ale całość ok 70kg a nie kilkuset. -- Marek |
|
Data: 2015-10-26 21:22:31 | |
Autor: Jawi | |
Wy tu o Tesli a co z Rometem 4e, 7e? | |
W dniu 2015-10-25 o 21:13, Marek pisze:
Na Aliiexpress są lipole 5Ah po $1.a łyżka na to "niemożliwe" Poproszę linka -- "Lubię pracować, a nawet palę się do roboty. Praca tak mnie urzeka, że mogę całymi godzinami siedzieć i patrzyć na nią" |
|
Data: 2015-10-26 22:27:29 | |
Autor: Marek | |
Wy tu o Tesli a co z Rometem 4e, 7e? | |
On Mon, 26 Oct 2015 21:22:31 +0100, Jawi <galaxband@poczta.fm> wrote:
a łyżka na to "niemożliwe" Chyba podawałem w pierwszym poście, ta cena przy min. zamówieniu 1000 szt -- Marek |
|
Data: 2015-10-25 20:13:12 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Wy tu o Tesli a co z Rometem 4e, 7e? | |
Dnia Sun, 25 Oct 2015 17:15:28 +0100, J.F. napisał(a):
Dnia Sun, 25 Oct 2015 16:56:07 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): No dokładnie - 253kg akumulatorów. Więc raczej to poniżej "12V 120Ah" to jaki¶ babol. No chyba że to jedna bateria, a jest ich 5 - zgadzało by się to wtedy z napięciem :) Kolejna zagadka - dlaczego żelowy? Przecież poza tym że jest jakie¶ 2x droższy, chyba w takim zastosowaniu nie ma za bardzo zalet. Może też mowa o AGM, który często jest nazywany żelowym? |
|
Data: 2015-10-25 22:13:24 | |
Autor: J.F. | |
Wy tu o Tesli a co z Rometem 4e, 7e? | |
Dnia Sun, 25 Oct 2015 20:13:12 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Kolejna zagadka - dlaczego żelowy? Potrzebny "trakcyjny". Moze innych nie robia ? Zelowy to chyba faktycznie nieporozumienie - nie lubi przeladowania a dokladnie gazowania. Przy szybkim ladowaniu trudno uniknac. J. |
|
Data: 2015-10-25 23:18:37 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Wy tu o Tesli a co z Rometem 4e, 7e? | |
Hello J.F.,
Sunday, October 25, 2015, 10:13:24 PM, you wrote: Kolejna zagadka - dlaczego żelowy?Potrzebny "trakcyjny". Moze innych nie robia ? 10 godzin to nie jest szybkie ładowanie. Hermetyczne bez problemów ładuje się pr±dem 0.3C, tu mamy trzykrotnie mniejszy. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-10-28 22:28:32 | |
Autor: Maciek | |
Wy tu o Tesli a co z Rometem 4e, 7e? | |
Dnia Sun, 25 Oct 2015 17:15:28 +0100, J.F. napisał(a):
redkosc 40km/h, masa 588 kg ... ale faktycznie - wychodzi ok 480W. Bedzie modelowy zawalidroga. Predkosc roweru, ale gabaryty samochodu. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2015-10-25 17:47:54 | |
Autor: Marek | |
Wy tu o Tesli a co z Rometem 4e, 7e? | |
On Sun, 25 Oct 2015 16:17:02 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
teraz jest 6e w ... tzw. "sprzedazy" Błagam 7e miał być w sprzedaży na wiosnę.i był ładniejszy od tego. -- Marek |
|
Data: 2015-10-25 18:24:38 | |
Autor: J.F. | |
Wy tu o Tesli a co z Rometem 4e, 7e? | |
Dnia Sun, 25 Oct 2015 17:47:54 +0100, Marek napisał(a):
On Sun, 25 Oct 2015 16:17:02 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: No - ten swoj urok ma. Ale ... ile widziales 6e na ulicach ? A 4e ? To co sie dziwisz, ze 7e jest jeszcze bardziej wirtualny ? J. |
|
Data: 2015-10-26 21:28:35 | |
Autor: Jawi | |
Wy tu o Tesli a co z Rometem 4e, 7e? | |
W dniu 2015-10-25 o 16:17, J.F. pisze:
teraz jest 6e w ... tzw. "sprzedazy"W tzw. bo taki brzydki że jest podaż tylko chyba popytu brakuje. Ciekawe ile w tym czegokolwiek polskiego. -- "Lubię pracować, a nawet palę się do roboty. Praca tak mnie urzeka, że mogę całymi godzinami siedzieć i patrzyć na ni±" |
|
Data: 2015-10-26 22:30:04 | |
Autor: Marek | |
Wy tu o Tesli a co z Rometem 4e, 7e? | |
On Mon, 26 Oct 2015 21:28:35 +0100, Jawi <galaxband@poczta.fm> wrote:
Ciekawe ile w tym czegokolwiek polskiego. Konstrukcyjnie nic, to jest Yogomo MA4E. -- Marek |
|
Data: 2015-10-26 23:00:19 | |
Autor: RadoslawF | |
Wy tu o Tesli a co z Rometem 4e, 7e? | |
W dniu 2015-10-26 o 22:30, Marek pisze:
Na tym co piszesz zrobiony jest 4e. Pytanie na czym 7e ? Pozdrawiam |
|
Data: 2015-10-27 11:59:29 | |
Autor: Marek | |
Wy tu o Tesli a co z Rometem 4e, 7e? | |
On Mon, 26 Oct 2015 23:00:19 +0100, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
Na tym co piszesz zrobiony jest 4e. Smart? ;) -- Marek |
|
Data: 2015-10-27 15:56:12 | |
Autor: RadoslawF | |
Wy tu o Tesli a co z Rometem 4e, 7e? | |
W dniu 2015-10-27 o 11:59, Marek pisze:
Ty chyba smarta nie widziałeś.Na tym co piszesz zrobiony jest 4e. Pozdrawiam |
|
Data: 2015-10-27 16:31:57 | |
Autor: Marek | |
Wy tu o Tesli a co z Rometem 4e, 7e? | |
On Tue, 27 Oct 2015 15:56:12 +0100, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
Ty chyba smarta nie widziałeś. To czemu wszystkim się kojarzy? -- Marek |
|
Data: 2015-10-28 17:15:25 | |
Autor: RadoslawF | |
Wy tu o Tesli a co z Rometem 4e, 7e? | |
W dniu 2015-10-27 o 16:31, Marek pisze:
Bo też mały. :)Ty chyba smarta nie widziałeś. Pozdrawiam |
|