Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Wyłączenie czujnika niezapiętych pa sĂłw

Wyłączenie czujnika niezapiętych pa sów

Data: 2011-11-03 22:05:06
Autor: MZ
Wyłączenie czujnika niezapiętych pa sów
W dniu 2011-11-03 21:26, maciek pisze:

W Focusie działa taki patent:

1. Wrzucamy na "luz"
2. Zaciągamy "ręczny"
3. Zamykamy drzwi od wewnątrz
4. Przekręcamy kluczyk na zapłon i wyłączamy
5. Wkładamy pas do zapięcia raz i wyjmujemy z powrotem.
6. Przekręcamy kluczyk na zapłon
7. Wkładamy i wyjmujemy pas do zapięcia 10. razy (albo do skutku)
8. Jak wszystko pójdzie dobrze kontrolka niezapiętych pasów powinna trzy
razy zamigać

Bez kombinowania z blaszkami. Weź pod uwagę, że w nowoczesnych autach
sygnalizacja zapiętych pasów jest sprzężona ze sterownikiem poduszki
powietrznej. Wystrzelenie poduszki przy wypadku przy niezapiętych pasach
to juĹź powaĹźna sprawa. Google twierdzi, ze w Daci Duster "legalnie"
wyłącza się kontrolkę pasów pasażera wyłączając przyciskiem opisanym w
instrukcji właśnie poduszkę powietrzną pasażera. Ma to sens.
Tylko że pewnie nie da się wyłączyć poduszki kierowcy. Ewentualnie
pokombinuj (na własną odpowiedzialność!!!, bo możesz odpalić poduchy) z
bezpiecznikiem od AirbagĂłw.
Albo po prostu odżałuj i do serwisu, na pewno mają możliwość wyłączenia
z poziomu komputera.


--
MZ
OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:
Kod promocyjny: 2011-87579484

Data: 2011-11-03 22:56:12
Autor: szufla
Wyłączenie czujnika niezapiętych pasów

W Focusie działa taki patent:

1. Wrzucamy na "luz"
2. Zaciągamy "ręczny"
3. Zamykamy drzwi od wewnątrz
4. Przekręcamy kluczyk na zapłon i wyłączamy
5. Wkładamy pas do zapięcia raz i wyjmujemy z powrotem.
6. Przekręcamy kluczyk na zapłon
7. Wkładamy i wyjmujemy pas do zapięcia 10. razy (albo do skutku)
8. Jak wszystko pójdzie dobrze kontrolka niezapiętych pasów powinna trzy
razy zamigać

Bez kombinowania z blaszkami.

Mowisz, ze przy tej sekwencji ruchow ktore opisales, zapiecie blaszki to kombinowanie ?:)

sz.

Data: 2011-11-04 08:55:11
Autor: MZ
Wyłączenie czujnika niezapiętych pasów
W dniu 2011-11-03 22:56, szufla pisze:
Bez kombinowania z blaszkami.

Mowisz, ze przy tej sekwencji ruchow ktore opisales, zapiecie blaszki to kombinowanie ?:)

Tak. Bo blaszka oszukuje kompa, że pas jest zapięty. Ta sekwencja po
prostu wyłącza kontrolkę na desce+buzzer, ale komputer dalej wie że pas
nie jest zapięty. I nie uzbraja poduszki. Widzisz różnicę?


--
MZ
OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:
Kod promocyjny: 2011-87579484

Data: 2011-11-04 10:12:50
Autor: szufla
Wyłączenie czujnika niezapiętych pasów
Tak. Bo blaszka oszukuje kompa, że pas jest zapięty. Ta sekwencja po
prostu wyłącza kontrolkę na desce+buzzer,

Zle mnie zrozumiales, mialem na mysli zdolnosci manualne.

ale komputer dalej wie że pas
nie jest zapięty. I nie uzbraja poduszki. Widzisz różnicę?

Nie uzbraja poduszki tak ? Wymysliles to, czy jestes w stanie poprzec to dowodami, daj jakies linki do oficjalnych materialow na ten temat bo jakos nie chce mi sie wierzyc.


sz.

Data: 2011-11-04 10:26:57
Autor: MZ
Wyłączenie czujnika niezapiętych pasów
W dniu 2011-11-04 10:12, szufla pisze:
Tak. Bo blaszka oszukuje kompa, że pas jest zapięty. Ta sekwencja po
prostu wyłącza kontrolkę na desce+buzzer,

Zle mnie zrozumiales, mialem na mysli zdolnosci manualne.
Zapomniałem dodać że ta operacja jest jednorazowa. Będzie pamiętać do
resetu kompa. Jeśli komuś zależy to chyba poświęci na to 10 minut.

ale komputer dalej wie że pas
nie jest zapięty. I nie uzbraja poduszki. Widzisz różnicę?

Nie uzbraja poduszki tak ? Wymysliles to, czy jestes w stanie poprzec to dowodami, daj jakies linki do oficjalnych materialow na ten temat bo jakos nie chce mi sie wierzyc.

Nie musisz wierzyć, możesz sprawdzić ..;) W Fordach (Focus, Mondeo) ten
system tak jest rozwiązany. Tą wiedzą kiedyś się ze mną podzielił
mechanik z ASO podczas przeglądu, bardziej udokumentowanej nie mam
(focusklubpolska.pl i elektroda.pl to tylko fora, mimo że tam temat się
pojawia i ludzie potwierdzają że tak jest). Możliwe że w innych markach
może być inaczej. W Astrze znajomego odpaliły wszystkie poduszki,
również przy fotelu pasażera na którym nikt nie siedział.

--
MZ
OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:
Kod promocyjny: 2011-87579484

Data: 2011-11-04 11:26:17
Autor: szufla
Wyłączenie czujnika niezapiętych pasów
Nie musisz wierzyć, możesz sprawdzić ..;) W Fordach (Focus, Mondeo) ten
system tak jest rozwiązany. Tą wiedzą kiedyś się ze mną podzielił
mechanik z ASO podczas przeglądu, bardziej udokumentowanej nie mam
(focusklubpolska.pl i elektroda.pl to tylko fora, mimo że tam temat się
pojawia i ludzie potwierdzają że tak jest). Możliwe że w innych markach
może być inaczej. W Astrze znajomego odpaliły wszystkie poduszki,
również przy fotelu pasażera na którym nikt nie siedział.

To nie sa wiarygodne informacje. Mechanicy sami dobrze nie wiedza i zdania sa podzielone, ale powinienem dzisiaj wiedziec jak jest w obecnie produkowanych porsche, bo mechanicy z ASO tez nie sa pewni i musza sprawdzic czy czujnik napinaczy jest zintegrowany z poduszka.
Rzetelnych informacji to bym raczej szukal w jakichs dyrektywach EU.

sz.

Data: 2011-11-04 14:02:37
Autor: Agent
Wyłączenie czujnika niezapiętych pasów

Użytkownik "szufla" <brak@emaila.pl> napisał w wiadomości news:j90a81$ejt$1inews.gazeta.pl...
Tak. Bo blaszka oszukuje kompa, że pas jest zapięty. Ta sekwencja po
prostu wyłącza kontrolkę na desce+buzzer,

Zle mnie zrozumiales, mialem na mysli zdolnosci manualne.

ale komputer dalej wie że pas
nie jest zapięty. I nie uzbraja poduszki. Widzisz różnicę?

Nie uzbraja poduszki tak ? Wymysliles to, czy jestes w stanie poprzec to dowodami, daj jakies linki do oficjalnych materialow na ten temat bo jakos nie chce mi sie wierzyc.

W toyocie też jest kombinacja. Wyłącza tylko biper ale kontrolka na desce miga. Czy uzbraja poduszke to nie wiem.

Data: 2011-11-04 14:40:36
Autor: Mateusz
Wyłączenie czujnika niezapiętych pasów
W dniu 2011-11-04 14:02, Agent pisze:
W toyocie też jest kombinacja. Wyłącza tylko biper ale kontrolka na
desce miga. Czy uzbraja poduszke to nie wiem.

Tak na prawdę to należy patrzeć na to z jakim modelem toyoty mamy do czynienia, bo w takim yarisie nie ma czujnika wagowego i jest tylko prosty mechanizm który ma za zadanie podać dane czy pas jest zapięty czy nie, natomiast w wyższych modelach już jest zupełnie inaczej.

Jeszcze trzeba wziąć pod uwagę to, że nawet przy zapiętych pasach poduszka podczas dzwonu nie musi wystrzelić a winne mogą być czujniki uderzeniowe. Jest spore prawdopodobieństwo że poduszka nie wystrzeli przy klasycznym najechaniu na tył pojazdu.

Data: 2011-11-04 10:28:30
Autor: Jacek Maciejewski
Wyłączenie czujnika niezapiętych pasów
Dnia Fri, 04 Nov 2011 08:55:11 +0100, MZ napisał(a):

ale komputer dalej wie że pas
nie jest zapięty.

A skąd, przepraszam? Jasnowidzące kompy?
--
Jacek

Data: 2011-11-04 10:32:07
Autor: MZ
Wyłączenie czujnika niezapiętych pasów
W dniu 2011-11-04 10:28, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Fri, 04 Nov 2011 08:55:11 +0100, MZ napisał(a):

ale komputer dalej wie że pas
nie jest zapięty.

A skąd, przepraszam? Jasnowidzące kompy?
Stąd, że wyłączana jest tylko sygnalizacja, a nie oszukiwany czujnik
przy pasie.

--
MZ
OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:
Kod promocyjny: 2011-87579484

Data: 2011-11-04 11:01:46
Autor: Jacek Maciejewski
Wyłączenie czujnika niezapiętych pasów
Dnia Fri, 04 Nov 2011 10:32:07 +0100, MZ napisał(a):

A skąd, przepraszam? Jasnowidzące kompy?
Stąd, że wyłączana jest tylko sygnalizacja, a nie oszukiwany czujnik
przy pasie.

Przecież sygnalizacja (co przez to rozumiesz?) jest uruchamiana przez
czujnik "przy pasie" a dokładniej w dolnej klamrze pasa.
--
Jacek

Data: 2011-11-04 11:06:39
Autor: MZ
Wyłączenie czujnika niezapiętych pasów
W dniu 2011-11-04 11:01, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Fri, 04 Nov 2011 10:32:07 +0100, MZ napisał(a):

A skąd, przepraszam? Jasnowidzące kompy?
Stąd, że wyłączana jest tylko sygnalizacja, a nie oszukiwany czujnik
przy pasie.

Przecież sygnalizacja (co przez to rozumiesz?) jest uruchamiana przez
czujnik "przy pasie" a dokładniej w dolnej klamrze pasa.
No i? Czujnik w klamrze pasa nadal podaje sygnał "nie zapięty pas" ale
komputer po wykonaniu tej sekwencji nie uruchamia kontrolki alarmowej na
desce i beepera (nie miga czerwona ikonka, nie słychać dźwięku "bing
bing"). Czego jeszcze nie rozumiesz?

--
MZ
OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:
Kod promocyjny: 2011-87579484

Data: 2011-11-04 14:38:06
Autor: Jacek Maciejewski
Wyłączenie czujnika niezapiętych pasów
Dnia Fri, 04 Nov 2011 11:06:39 +0100, MZ napisał(a):

No i? Czujnik w klamrze pasa nadal podaje sygnał "nie zapięty pas" ale
komputer po wykonaniu tej sekwencji nie uruchamia kontrolki alarmowej na
desce i beepera (nie miga czerwona ikonka, nie słychać dźwięku "bing
bing"). Czego jeszcze nie rozumiesz?

Niby dlaczego on ma podawać sygnał "pas niezapięty" skoro w slot klamry
pasa jest wpięty element który mówi czujnikowi "pas jest zapięty"?

--
Jacek

Data: 2011-11-04 14:40:45
Autor: to
Wyłączenie
begin Jacek Maciejewski
Niby dlaczego on ma podawać sygnał "pas niezapięty" skoro w slot klamry
pasa jest wpięty element który mówi czujnikowi "pas jest zapięty"?

Piłeś -- nie pisz.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-11-04 14:55:54
Autor: Marcin Stankiewicz
Wyłączenie czujnika niezapiętych pasów
Dnia Fri, 4 Nov 2011 14:38:06 +0100, Jacek Maciejewski na pl.misc.samochody
napisał(a):

Niby dlaczego on ma podawać sygnał "pas niezapięty" skoro w slot klamry
pasa jest wpięty element który mówi czujnikowi "pas jest zapięty"?

Nie jest :) Przeczytaj dokładnie to do czego się odniosłeś w pierwszym
poście oraz 1 wcześniej :)

--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Mądry, kto błędy swoje dostrzega. S. Mrożek"

Data: 2011-11-04 17:18:06
Autor: Jacek Maciejewski
Wyłączenie czujnika niezapiętych pasów
Dnia Fri, 4 Nov 2011 14:55:54 +0100, Marcin Stankiewicz napisał(a):

Nie jest :) Przeczytaj dokładnie to do czego się odniosłeś w pierwszym
poście oraz 1 wcześniej :)

Ja nic niepokojącego nie widzę w swoim komentarzu. IMO jesli czujnik po
wpięciu bądż klamry pasa bądź adekwatnego elementu wyłączy kontrolkę na
pulpicie to ten sam sygnał  da znać komputerowi że pas jest zapięyty. Nie
bardzo widzę powodu dla którego kontrolka by miała gasnąć a komputer nie
uzbrajał poduszki, zwłaszcza ze ta kontrolka też jest sterowana przez
komputer.
--
Jacek

Data: 2011-11-04 17:51:23
Autor: MZ
Wyłączenie czujnika niezapiętych pasów
W dniu 2011-11-04 17:18, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Fri, 4 Nov 2011 14:55:54 +0100, Marcin Stankiewicz napisał(a):

Nie jest :) Przeczytaj dokładnie to do czego się odniosłeś w pierwszym
poście oraz 1 wcześniej :)

Ja nic niepokojącego nie widzę w swoim komentarzu.
Jak większość ludzi których nie nauczono czytać ze zrozumieniem.

IMO jesli czujnik po
wpięciu bądż klamry pasa bądź adekwatnego elementu wyłączy kontrolkę na
pulpicie to ten sam sygnał  da znać komputerowi że pas jest zapięyty. Nie
bardzo widzę powodu dla którego kontrolka by miała gasnąć a komputer nie
uzbrajał poduszki, zwłaszcza ze ta kontrolka też jest sterowana przez
komputer.
Wątek dyskusji w którym postanowiłeś się radośnie poudzielać traktuje
właśnie o tym, ze w niektórych autach brak zapięcia pasa deaktywuje
poduszkę. I że zamiast tego można wyłączyć kombinacją stacyjka/pas
WYŁĄCZNIE sygnalizację niezapiętych pasów, bez oszukiwania systemu
wkładkami że pas został zapięty. System SRS to współdziałanie napinacza
pasów i poduszek mające zmniejszyć obrażenia człowieka przypiętego
pasami do fotela. Jeśli jeden z elementów systemu działa wadliwie (bo
np. ktoś go postanowił oszukać blaszką w zatrzask pasa a człowiek nie
jest przypięty do fotela) to system nie zadziała prawidłowo. Dotarło w
końcu?


--
MZ
OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:
Kod promocyjny: 2011-87579484

Data: 2011-11-04 18:31:18
Autor: Jacek Maciejewski
Wyłączenie czujnika niezapiętych pasów
Dnia Fri, 04 Nov 2011 17:51:23 +0100, MZ napisał(a):

Ja nic niepokojącego nie widzę w swoim komentarzu.
Jak większość ludzi których nie nauczono czytać ze zrozumieniem.
Zrozumienie tekstu przydało by się tobie.

k nie
jest przypięty do fotela) to system nie zadziała prawidłowo. Dotarło w
końcu?
Mysl jaką z uporem usiłuję wtłoczyć w wasze głowy jest w skrócie taka:
Jeśli zdemobilizujemy czujniki niezapięcia pasa to komputer będzie uważał
pas za zapięty. Dociera?


--
Jacek

Data: 2011-11-04 19:34:45
Autor: MZ
Wyłączenie czujnika niezapiętych pasów
W dniu 2011-11-04 18:31, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Fri, 04 Nov 2011 17:51:23 +0100, MZ napisał(a):
Mysl jaką z uporem usiłuję wtłoczyć w wasze głowy jest w skrócie taka:
Jeśli zdemobilizujemy czujniki niezapięcia pasa to komputer będzie uważał
pas za zapięty. Dociera?

Naprawdę jesteś tak tępy czy perfekcyjnie udajesz? Mimo twoich zwidów tu
nikt nie kwestionuje że oszukanie czujnika zapięcia pasa spowoduje że
komputer poduszek zadziała normalnie i uzbroi poduszki. Wcinasz się ze
swoimi "rewelacjami" ni z gruszki ni z pietruszki. A tak poza tym to
widziałeś kiedyś skutki wystrzału poduszki kierowcy bez zapiętych pasów?
Może sam spróbuj i podzielisz się wrażeniami? A na koniec faktycznie tak
jak już napisali - piłeś, nie pisz.

--
MZ
OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:
Kod promocyjny: 2011-87579484

Data: 2011-11-07 16:30:54
Autor: radekp@konto.pl
Wyłączenie czujnika niezapiętych pasów
Fri, 4 Nov 2011 18:31:18 +0100, w <1mc1l5thrczk6$.6oaobzcqc062.dlg@40tude.net>,
Jacek Maciejewski <jacmac@o2.pl> napisał(-a):

Mysl jaką z uporem usiłuję wtłoczyć w wasze głowy jest w skrócie taka:
Jeśli zdemobilizujemy czujniki niezapięcia pasa to komputer będzie uważał
pas za zapięty. Dociera?

To nie trafiłeś z podwątkiem:

Przeczytaj sobie jeszcze raz:
Tak. Bo blaszka oszukuje kompa, że pas jest zapięty. Ta sekwencja po
prostu wyłącza kontrolkę na desce+buzzer, ale komputer dalej wie że pas
nie jest zapięty. I nie uzbraja poduszki. Widzisz różnicę?

Mowa jest o sekwencji działań wyłączających kontrolkę na desce, a nie
wetkniętej klamrze paska.

Data: 2011-11-04 10:38:09
Autor: Mateusz
Wyłączenie czujnika niezapiętych pasów
W dniu 2011-11-04 10:28, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Fri, 04 Nov 2011 08:55:11 +0100, MZ napisał(a):

ale komputer dalej wie że pas
nie jest zapięty.

A skąd, przepraszam? Jasnowidzące kompy?

Jest jeszcze coś takiego jak czujnik wagowy.

Wyłączenie czujnika niezapiętych pa sów

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona