Wyłączenie czujnika niezapiętych pasó w

Data: 2011-11-03 21:27:42
Autor: maciek
Wyłączenie czujnika niezapiętych pasó w
Bez pasów jeździć nie należy, ale są kierowcy, którzy posiadają zaświadczenie lekarskie zwalniające je z tego obowiązku.
Kupno nowego samochodu w salonie wiąże się z przykrym piskiem alarmującym, że pasy trzeba zapiąć. Pokazywanie desce rozdzielczej w/w zaświadczenia nie pomaga.
Widziałem u taksówkarza w Holandii parę lat temu taki gadżet: wsadzoną w zapięcie pasów blaszkę, identyczną z tą, która zwisa z pasów. Nie wiem, czy blaszkę taksiarz odciął z odpowiedniego kompletu pasów, czy kupił to jako gadżet na ebay.
Pytanie: czy to się da gdzieś kupić, a tak w ogóle to jak tego szukać (zapinka, końcówka, wtyczka, czy jak to nazwać)?
Chodzi o Dacię Duster. U dealera facet sprzedający akcesoria nie słyszał o czymś takim. Czy pozostaje jedynie szukać po szrotach pasów z klamerką pasującą do zapięcia Dustera?

pozdr.

P.S. W serwisie da się to wyłączyć elektronicznie za parę złotych bez utraty gwarancji, ale załóżmy że nie chcę dać zarobić serwisowi, tylko producentowi takiej blaszki ;)
--
Precz z komunÄ… !
[http://ochocki.salon24.pl/]

Data: 2011-11-03 21:37:30
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-11-03 21:27, maciek pisze:

P.S. W serwisie da się to wyłączyć elektronicznie za parę
złotych bez utraty gwarancji, ale załóżmy że nie chcę dać
zarobić serwisowi, tylko producentowi takiej blaszki ;)

Wejdź na allegro.

Dasz radÄ™.

--
          Czas na odważne decyzje:

=>>> http://www.rafalgil.pl/dusza.jpg <<<=

Data: 2011-11-03 22:43:22
Autor: to
Wy³±czenie
begin maciek
P.S. W serwisie da się to wyłączyć elektronicznie za parę złotych bez
utraty gwarancji

Jeśli naprawdę nie możesz jeździć w pasach to jedyna sensowna opcja to wyłączenie brzęczyka elektronicznie. Jak oszukasz system i poduszka Ci wystrzeli tak jakbyś miał pasy, a nie będziesz ich miał, to może to się skończyć niezbyt dobrze.

Data: 2011-11-04 07:58:20
Autor: huri_khan
Wyłączenie czujnika niezapiętych pasó w
Dnia Thu, 03 Nov 2011 21:27:42 +0100, maciek napisa³(a):

Zapnij pasy i usi±d¼ na nich.

--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2011-11-05 11:07:05
Autor: Marcin Jan
[...]

IMHO powinno być to powiązane z dezaktywacją poduszki powietrznej.
Kiedyś czytałem że chyba w usa były specjalnie poduszki konstruowane właśnie na wypadek nie zapięcia pasów, wiązało się to z tym że chyba pierwotnie w niektórych stanach za bardzo nie przyjęło się zapinanie pasów bezpieczeństwa. I te poduszki były większe czy jakoś inaczej napełniane.
Pozdrawiam
Marcin Jan

Wyłączenie czujnika niezapiętych pasó w