Wyścigi ślimaków II

Data: 2017-03-05 01:40:41
Autor: J.F.
Wyścigi ślimaków II
Dnia Sat, 4 Mar 2017 16:04:37 +0100, Shrek napisał(a):
Takie coś zobaczyłem na youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=gI7Xq2Hqx8Q
I teraz kilka pytań.
1 - co tam własciwie się stało?

I co to za "sciaganie" ... bo tak to moga dwa samochody zatrzymac.
Autora nie bardzo wiadomo za co, a tego z tylu ... powinien na lewy
zjechac ktos dalej z tylu :-)

3 - jednak wychodzi mimo wszystko hipokryzja kierowców tirów, bo według nich jak ty pojedziesz minutę 91 zamiast 140 to jest to poświęcenie na które oni są gotowi, ale kilka minut 72@80 to już takie wiązki lecą po CB jakby któremuś z nich ten radiowóz matkę przejechał.

No ale wiesz - powodu do tak wolnej jazdy nie ma.

4 - od kiedy tam stoją te zakazy bo na A2 jest to nowa sprawa i trzeba sobie jasno powiedzieć, że tirmani na to zapracowali.

Miedzy Wroclawiem a Legnica jakis zakaz wyprzedzania byl, nie bardzo
wiadomo po co. Pomiar ruchu ?
Ale to chyba zdjeli.

J.

Data: 2017-03-05 08:10:34
Autor: Shrek
Wyścigi ślimaków II
W dniu 05.03.2017 o 01:40, J.F. pisze:
[...]

Autora to nie wiadomo, bo uciął. Też na początku myślałem, że ściągnęli kogoś z lewego, bo się wkurwił i zaczął wyprzedzać, ale zdaje się bezpośredni następnik pojechał normalnie dalej.

[...]

Podobnie jak do wyprzedzania się z różnicą 2km/h.

[...]

Na A2 wiadomo po co. Żeby się nie wyuprzedzali. Postawili całkiem niedawno, mam nadzieję, ze zaczną egzekwować.

Shrek

Data: 2017-03-05 09:01:01
Autor: Budzik
Wyścigi ślimaków II
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

W Poznaniu na obwodnicy tez postawili.
Mam wrażenie ze dzieki temu codziennie po 17 miedzy Komornikami a zjazdem na Katowice w kierunku Warszawa mamy spory korek...

--
Pozdrawia... Budzik
"Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

Data: 2017-03-05 10:34:04
Autor: Shrek
Wyścigi ślimaków II
W dniu 05.03.2017 o 10:01, Budzik pisze:
Mam wrażenie ze dzieki temu codziennie po 17 miedzy Komornikami a zjazdem

Rozwiniesz? Bo do tej pory parę osób tłumaczyło, że jak wprowadzisz zakaz, to się na prawym pasie pojawi sznur ciężarówek po horyzont, a za horyzontem po następny i tak dalej. Ale teoria ta ma słaby punkt, bo wymagałaby skokowego zwiekszenia ilości cięzarówek;)

Shrek

Data: 2017-03-05 10:45:11
Autor: P.B.
Wyścigi ślimaków II
Dnia Sun, 5 Mar 2017 10:34:04 +0100, Shrek napisał(a):

[...]

Na obwodnicy Trójmiasta jest zakaz wyprzedzania dla ciężarówek. Zwykle nic
szczególnego z tego powodu się nie dzieje, ale jak trafi się dźwig
samobieżny, albo babcia rocznik 1943 w białej Toyocie Corolli rocznik 1985
jadące 50 km/h i ciągnące za sobą ogon kilkunastu tzw. TIRów, to trzeba CB
wyłączać, bo uszy puchną.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2017-03-05 10:54:26
Autor: Shrek
Wyścigi ślimaków II
W dniu 05.03.2017 o 10:45, P.B. pisze:

[...]

Czyli nic szczególnego się nie dzieje.

Shrek

Data: 2017-03-05 11:24:32
Autor: Tomasz Stiller
Wyścigi ślimaków II
On Sun, 05 Mar 2017 10:34:04 +0100, Shrek wrote:

[...]

Czy Ty jeździsz często po jakiejś mocno obciążonej autostradzie z takim zakazem? Ja na obwodnicy poznania jestem codziennie. Ten zakaz jest od kiedy pamiętam i jednak bardzo zdecydowana większość tirmanów się go grzecznie trzyma i jadą prawym. Lewym zazwyczaj jedzie sznurek 100-120. Afair na całej obwodnicy poznania w ciągu A2 jest ograniczenie do 120. Oczywiście zdarzają się jednostkowe przypadki wyprzedzania, najczęściej na najdłuższym odcinku mięzdy zjazdem poznań krzesiny a poznań luboń. I co z tego? Tomek

Data: 2017-03-05 14:28:45
Autor: Cavallino
Wyścigi ślimaków II
W dniu 05-03-2017 o 12:24, Tomasz Stiller pisze:

[...]

Ostatnie widziałem TIR-a ściąganego przez miśków z lewego pasa, właśnie w tym miejscu.

Data: 2017-03-05 14:39:53
Autor: Tomasz Stiller
Wyścigi ślimaków II
On Sun, 05 Mar 2017 14:28:45 +0100, Cavallino wrote:

Ostatnie widziałem TIR-a ściąganego przez miśków z lewego pasa, właśnie
w tym miejscu.

Super! Ja też tam ostatnio widziałem jednego wyprzedzającego tirmana. Tylko co z tego? Napisz ilu tam tirmanów na dobę przejeżdza to się okarze o jakim marginesie mówimy.

Tomek

Data: 2017-03-05 16:34:28
Autor: Cavallino
Wyścigi ślimaków II
W dniu 05-03-2017 o 15:39, Tomasz Stiller pisze:
[...]

Ale co ma być, o co pytasz?
Nie negowałem tego co mówisz, jeśli tak to zrozumiałeś.

Data: 2017-03-05 16:10:42
Autor: Tomasz Stiller
Wyścigi ślimaków II
On Sun, 05 Mar 2017 16:34:28 +0100, Cavallino wrote:

[...]

Ok, przepraszam. Mea culpa.

Tomek

Data: 2017-03-05 18:00:59
Autor: Budzik
Wyścigi ślimaków II
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

Ostatnie widziałem TIR-a ściąganego przez miśków z lewego pasa, właśnie w tym miejscu.

Zdarza się, ale trzeba przyznajc ze ogromna wiekszosc respektuje ten zakaz.
Najleczesciej wyprzedzaja, mimo zakazu lierowcy z Litwy.

--
Pozdrawia... Budzik
Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

Data: 2017-03-05 16:36:14
Autor: Shrek
Wyścigi ślimaków II
[...]

No dobra - ale co to ma wspólnego z korkowaniem się autostrady w wyniku zakazu wprzedzania się cięzarówek?

Shrek

Data: 2017-03-05 16:14:11
Autor: Tomasz Stiller
Wyścigi ślimaków II
On Sun, 05 Mar 2017 16:36:14 +0100, Shrek wrote:
[...]

Nic, bo przynajmniej na obwodnicy Poznania było dokłądnie odwrotnie niż postulujesz. Zakaz wprowadzono własnie dlatego, zeby oba pasy nie były zajmowane przez tirmanów. Teraz jest imo luźniej na lewym, ale oczywiście nie jest to idealne rozwiązanie. Tomek

Data: 2017-03-05 17:21:55
Autor: Shrek
Wyścigi ślimaków II
W dniu 05.03.2017 o 17:14, Tomasz Stiller pisze:
[...]

Coś się wątkowanie pochrzniło, albo ja czegoś nie rozumiem.

Shrek

Data: 2017-03-05 12:01:00
Autor: Budzik
Wyścigi ślimaków II
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

Spróbuje.
skąd sie biorą korki na autostradzie - z braku płynnego ruchu.
Ciezarówki jada na prawym zbyt blisko siebie, osobówki za to do konca ciągną lewym po czym wciskają się miedz ciezarówki, hamując, powodujac ze ciezarówki tez hamują i koło się zamyka.
Gdyby ciezarówki jechały lewym i prawym w szczycie po 70-80 na godzine, byc moze ruch byłby płynniejszy, osobówki nie cisnełyby lewym bo ram ruch byłby  tak samo szybki jak na prawy.
Dodatkowo tiry jadace lewym mykałyby dalej w strone Warszawy bez zmieniania pasa, co zmniejszałoby ilośc zmian pasa w okolicach zjazdów.

Reasumujac - na miejscu ZDMu lub AW przemyslałbym postawienie elektronicznych znaków zakazu wyprzedzania ktore wyłączałyby sie w okolicach szczytu.

Zobaczymy jak to bedzie jak dobudują trzeci pas.

--
Pozdrawia... Budzik
Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.

Data: 2017-03-05 16:39:58
Autor: Shrek
Wyścigi ślimaków II
W dniu 05.03.2017 o 13:01, Budzik pisze:

Gdyby ciezarówki jechały lewym i prawym w szczycie po 70-80 na godzine, byc
moze ruch byłby płynniejszy, osobówki nie cisnełyby lewym bo ram ruch byłby
tak samo szybki jak na prawy.

NIe no - szeryfów lewego pasa proponujesz jako antidotum na korki?

Shrek

Data: 2017-03-05 18:00:59
Autor: Budzik
Wyścigi ślimaków II
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

Płynnosc ruchu jako antidotum na korki - TAK!

Teraz w godzinach szczytu jedziesz tak: rozpedzasz się, 80 i hamowanie, czasami do zera, stoisz, czekasz, rozpedzasz sie i hamowanie.
Nie wolałbys tych kilku kilometrów przejechać płynie z predkoscią 70-80 na godzine?

Dodatkowo moze zmniejszyłaby się tez liczba wypadków, bo korki to jedno ale na zjezdzie na katowice mamy regularnie wypadek który predkosc zmniejsza skutecznie do 0 blikujac na kilka godzin całą autostrade...

--
Pozdrawia... Budzik
"Demokracja prowadzi do dyktatury"

Data: 2017-03-05 19:36:33
Autor: Shrek
Wyścigi ślimaków II
W dniu 05.03.2017 o 19:00, Budzik pisze:

[...]

To może po prostu postawić ograniczenie do 90 - nie będzie wyprzedzania, tiry nie będą bruździć.

[...]

No tak jak mówię - autostrady już wybudowaliśmy, teraz czas postawić na nich ograniczenie do 70 - będzie płynnie i bezpiecznie.

Shrek

Data: 2017-03-05 22:00:48
Autor: Budzik
Wyścigi ślimaków II
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

Nic nie da, skoro ograniczenie do 90 to osobówki beda jechac 110 i nadal beda sie przed samym zjazdem wciskac miedzy tiry.

[...]

Celowo nadinterpretowujesz?
Mowimy o powiedzmy 2-3 godzinach dziennie od poniedziałku do piątku i to na raptem kilku kilometrach...

--
Pozdrawia... Budzik
"Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

Data: 2017-03-06 06:12:12
Autor: Shrek
Wyścigi ślimaków II
W dniu 05.03.2017 o 23:00, Budzik pisze:

To może po prostu postawić ograniczenie do 90 - nie będzie
wyprzedzania, tiry nie będą bruździć.

Nic nie da, skoro ograniczenie do 90 to osobówki beda jechac 110 i nadal
beda sie przed samym zjazdem wciskac miedzy tiry.

To progi porobić;)

No tak jak mówię - autostrady już wybudowaliśmy, teraz czas postawić
na nich ograniczenie do 70 - będzie płynnie i bezpiecznie.

Celowo nadinterpretowujesz?

Tak.

Mowimy o powiedzmy 2-3 godzinach dziennie od poniedziałku do piątku i to na
raptem kilku kilometrach...

A ty używasz tego argumentu (i tak moim zdaniem głupiego) w dyskusji o wyprzedzaniu tirów na całości sieci autostrad.

Shrek

Data: 2017-03-06 17:44:26
Autor: Budzik
Wyścigi ślimaków II
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

Mowisz ze fragment dyskusji nie moze zboczyc na delikatnie inny tor?
Hmm... :(

--
Pozdrawia... Budzik
"Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."

Data: 2017-03-06 21:39:33
Autor: Shrek
Wyścigi ślimaków II
W dniu 06.03.2017 o 18:44, Budzik pisze:

[...]

Może - ale zwrócił tak delikatnie, że myślałem że mówisz, że ogólnie korki się od zakazu wyprzedzania robią. Tym bardziej, że już ktoś to kiedyś udowadniał (nie wiem czy nie ty;). Generalnie miały się robić stada tirów po horyzont, a za tym horyzontem po następny. Ogólnie nie wiadomo skąd cały prawy pas w tirach;)

Shrek

Data: 2017-03-07 04:01:09
Autor: Budzik
Wyścigi ślimaków II
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

Nie mam takich doswiadczeń.
Mowie tylko o godzinach szczytu na obwodnicy Poznania.

--
Pozdrawia... Budzik
"Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

Data: 2017-03-05 11:06:39
Autor: J.F.
Wyścigi ślimaków II
Dnia Sun, 5 Mar 2017 08:10:34 +0100, Shrek napisał(a):
[...]

Policja jakos dziwnie go sciagala, a potem cos nie podeszli do niego.

[...]

A do tego to powod jest :-)

[...]

Na A4 to wyprzedzanie przez tiry nie jest jakims wielkim problemem.
Rzadko sie zdarza, jak tirman ma troche oleju i spojrzy w lusterko i
poczeka na jakas luke, to nawet nie bardzo jest na co narzekac.

Najgorsi ci, co w lusterko wcale nie popatrza i zajada droge przed
nosem szybko jadacemu.

J.

Data: 2017-03-05 11:11:59
Autor: Shrek
Wyścigi ślimaków II
W dniu 05.03.2017 o 11:06, J.F. pisze:

[...]

No właśnie dziwna cała ta akcja - odnosze wrażenie, że celowo pocięta.

No ale wiesz - powodu do tak wolnej jazdy nie ma.

Podobnie jak do wyprzedzania się z różnicą 2km/h.

A do tego to powod jest :-)

No to ci tez mieli powód - chcieli ściągnąć tira z autostrady, to musieli jechać nie więcej niż 80, bo by im przecież z tyłu został:P

Na A4 to wyprzedzanie przez tiry nie jest jakims wielkim problemem.
Rzadko sie zdarza, jak tirman ma troche oleju i spojrzy w lusterko i
poczeka na jakas luke, to nawet nie bardzo jest na co narzekac.

To z czego wynika, że na A4 mają rozum w bańce, a na A2 już nie?

Shrek

Data: 2017-03-05 11:32:08
Autor: J.F.
Wyścigi ślimaków II
Dnia Sun, 5 Mar 2017 11:11:59 +0100, Shrek napisał(a):
[...]

Akurat mam wrazenie ze do tego momentu wcale nie pocieta.

[...]

Ale jechali 60-70.

I tak wyglada to sciaganie ? Niemcy wyswietlaja "Polizei bitte folgen"

Moze 25-70 lat doswiadczenia wiecej :-)

J.

Data: 2017-03-05 16:42:45
Autor: Shrek
Wyścigi ślimaków II
W dniu 05.03.2017 o 11:32, J.F. pisze:

No właśnie dziwna cała ta akcja - odnosze wrażenie, że celowo pocięta.

Akurat mam wrazenie ze do tego momentu wcale nie pocieta.

Pocięta - nie ma końca, co się potem działa a i początku, bo przecież nie zmaterializowali mu się przed maską.

[...]

Konkretnie to 72.

I tak wyglada to sciaganie ? Niemcy wyswietlaja "Polizei bitte folgen"

Nasi zasadniczo też tylko po polsku/angielsku. Może ci nie mieli napisu z tyłu.

[...]

Znczy na A4 nie wpuszczają Polaków i Litwinów?;)

Shrek

Data: 2017-03-05 16:55:14
Autor: J.F.
Wyścigi ślimaków II
Dnia Sun, 5 Mar 2017 16:42:45 +0100, Shrek napisał(a):
[...]

Trudno powiedziec jak nagrywana, ale to wcale nie takie dziwne, ze nie
ma poczatku.

Nagrywasz wszystko jak leci ?
Bedziesz sklejal, jesli w dwoch plikach bedzie

No to ci tez mieli powód - chcieli ściągnąć tira z autostrady, to
musieli jechać nie więcej niż 80, bo by im przecież z tyłu został:P

Ale jechali 60-70.
Konkretnie to 72.

Nie sprawdzalem ... ale do 80 troche brakuje.

[...]

Litwinom nie po drodze (teraz moze troche bardziej) a Polacy co tam
jezdza, to juz dawno autostrade widzieli :-)

Ale to IMO glownie kwestia natezenia ruchu - robi sie luzniej i juz
tiry sie rzadziej doganiaja, osobowki luzniej jada.

J.

Data: 2017-03-05 16:59:51
Autor: Shrek
Wyścigi ślimaków II
W dniu 05.03.2017 o 16:55, J.F. pisze:

Trudno powiedziec jak nagrywana, ale to wcale nie takie dziwne, ze nie
ma poczatku.

Nagrywasz wszystko jak leci ?

Nie - mam od tego kamerkę.

Bedziesz sklejal, jesli w dwoch plikach bedzie

Jak trzeba będzie... Zapewne jest narzędzie online do tego.

Shrek

Data: 2017-03-06 13:27:47
Autor: tck
Wyścigi ślimaków II

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1f99d1pg7njiu$.15wm0xdw7v2io.dlg40tude.net...
[...]

właśnie będzie 80 licznikowe

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2017-03-05 13:01:01
Autor: Budzik
Wyścigi ślimaków II
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

Policja jakos dziwnie go sciagala, a potem cos nie podeszli do niego.

No właśnie dziwna cała ta akcja - odnosze wrażenie, że celowo pocięta.

Przeciez nie jest pocieta, gośc tylko czasami odkłada komórke...

--
Pozdrawia... Budzik
"Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

Data: 2017-07-06 14:36:37
Autor: Cavallino
Wyścigi ślimaków II
[...]

No nie wiem.
Wczoraj jechałem przez 50 km od Zgorzelca i przez połowę tego dystansu wlokłem się za ślimakami wyprzedzającymi się nawzajem.
Chyba z 6 akurat wtedy koniecznie musiało jechać o 1 km/h szybciej niż kolega przed nim.

To chyba jakiś typowo polski kretynizm, bo przejechałem całe Niemcy od Zgorzelca do Ga-pa i JEDYNYMI debilami, którzy mnie zablokowali w DE z uwagi na wyścigi ślimaków, byli Polacy - chyba z 10 razy w ciągu dnia.
A nie były to jedyne nacje na drodze.
W ciemno można było zakładać, że jak TIR wyprzedza na siłę drugiego, to ma polską rejestrację.

Coraz bardziej jestem za zakazem wyprzedzania przez TIR-y na wszystkich drogach, z listą wyjątków w rodzaju wyprzedzania pojazdów wolnobieżnych i wyraźnie wolniej jadących np. uszkodzonych.
Nie potrafią korzystać z dróg jak ludzie - nie mogą być traktowani jak ludzie.
Zresztą sądząc po ich słowniku na cb, mało mają z ludźmi wspólnego.....

Data: 2017-07-06 16:33:13
Autor: J.F.
Wyścigi ślimaków II
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ojlasl$bfk$1@node1.news.atman.pl...
[...]

To jakos ci sie IMO pechowo trafilo ... albo transport z jednej firmy.
Log z GPS masz ?
Na pewno bylo 1km/h szybciej, a nie 3 ?

Coraz bardziej jestem za zakazem wyprzedzania przez TIR-y na wszystkich drogach, z listą wyjątków w rodzaju wyprzedzania pojazdów wolnobieżnych i wyraźnie wolniej jadących np. uszkodzonych.

No widzisz - a wladza jakos nie widzi problemow na tym odcinku od Zgorzelca, tylko na tym Wroclaw-Legnica, wiec mnie bardzo ciekawi o co tu chodzi :-)

Prawde mowiac - ruch na tym odcinku mniejszy, to i utrudniajacych tirow mniej.

[...]

Ja tam widywalem i inne nacje. Najmniej faktycznie niemieckich ... a przeciez nie wiadomo kto za kolkiem siedzi.

Ciekawe mniej im zalezy, nie umieja wyprzedzac (na autostradzie ?), czy jednak czasem im policja mandat wystawia.
Bo ogolnego zakazu wyprzedzania w Niemczech chyba nie ma.

W ciemno można było zakładać, że jak TIR wyprzedza na siłę drugiego, to ma polską rejestrację.

A w ktora strone jechales ?
Bo we pod uwage, ze w srode to im moze zalezec, zeby dojechac i jeszcze w piatek wrocic do Zgorzelca, po potem przerwa :-)

J.

Data: 2017-07-06 19:24:13
Autor: Cavallino
Wyścigi ślimaków II
W dniu 06-07-2017 o 16:33, J.F. pisze:

[...]

A co to za różnica?
Mają tak nie wyprzedzać i tyle.

Zwłaszcza jeśli nie widzą pustego horyzontu w lusterku.

[...]

Może mandaty za utrudnianie ruchu takim wyprzedzaniem są droższe, niż dodatkowy kilometr przejechany w ciągu godziny...

[...]

Wracałem, czyli do Polski.

Data: 2017-07-06 22:15:34
Autor: J.F.
Wyścigi ślimaków II
Dnia Thu, 6 Jul 2017 19:24:35 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

trzykrotna mniej wiecej. I z 3 minut robi sie 1 minuta, a jak spojrzy
w lusterko to zanim dojedziesz zrobi sie 30s.
[...]

Polakom tez by dawali.
[...]

No to do piatku jeszcze daleko, wielkiego powodu do pospiechu nie ma
:-)

J.

Data: 2017-07-07 08:33:53
Autor: Cavallino
Wyścigi ślimaków II
W dniu 06-07-2017 o 22:15, J.F. pisze:
[...]

To nadal tak przynajmniej kilkanaście razy za dużo.

Może mandaty za utrudnianie ruchu takim wyprzedzaniem są droższe, niż
dodatkowy kilometr przejechany w ciągu godziny...

Polakom tez by dawali.

Polski tirowiec to kretyn, więc zastanowi się jak dostanie.
A tak "a może się uda"....

[...]

Ano właśnie.
A mnie się akurat spieszyło, żeby nie zasnąć za kółkiem, bo droga z Werony cokolwiek się dłużyła.
No i to było we wtorek, w środę byłem już w domu.

Data: 2017-07-07 14:52:41
Autor: J.F.
Wyścigi ślimaków II
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ojna0h$9c0$1@node1.news.atman.pl...
[...]

A Ty w swoim Dusterze tez jestes za wolny, wiec zabronic Ci wyprzedzania :-)

[...]

Wiec chyba nie daja.
Albo bardzo rzadko daja.

[...]

im tez sie widac spieszylo, moze tez nie chcieli zasnac za kolkiem z nudow :-P

I co wazniejsze - twoja minuta czy jego 20 ? :-P

J.

Data: 2017-07-07 16:53:38
Autor: Cavallino
Wyścigi ślimaków II
W dniu 07-07-2017 o 14:52, J.F. pisze:

[...]

Zgadzam się w 100%.
Dlatego też zmieniłem go kilka miesięcy temu na coś, czym da się jeździć normalnie nie paląc przy okazji tyle co ciężarówka. :-)

Polski tirowiec to kretyn, więc zastanowi się jak dostanie.
A tak "a może się uda"....

Wiec chyba nie daja.
Albo bardzo rzadko daja.

Jak na naszych specjalistów to zdecydowanie za rzadko.

A mnie się akurat spieszyło, żeby nie zasnąć za kółkiem, bo droga z Werony cokolwiek się dłużyła.

im tez sie widac spieszylo, moze tez nie chcieli zasnac za kolkiem z nudow :-P

Im się nie spieszyło, bo wlekli się o 100 km/h mniej niż ja. ;-)

I co wazniejsze - twoja minuta

Oczywiście.

Data: 2017-07-07 21:03:40
Autor: J.F.
Wyścigi ślimaków II
Dnia Fri, 7 Jul 2017 16:53:38 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

Nadal jestes za wolny. Wyprzedzac wolno tylko pojazdom z silnikami
ponad 3 litry, reszta holoty na prawy pas, bo pan jedzie :-P

[...]

spieszylo, skoro tak chcieli zmniejszyc roznice do 99 :-)

I co wazniejsze - twoja minuta
Oczywiście.

A dla mnie moja minuta, won na pobocze :-P

J.

Data: 2017-07-07 22:45:28
Autor: Cavallino
Wyścigi ślimaków II
W dniu 07-07-2017 o 21:03, J.F. pisze:

I co wazniejsze - twoja minuta
Oczywiście.

A dla mnie

Nikogo to nie obchodzi.

Data: 2017-07-06 19:28:45
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Wyścigi ślimaków II
W dniu .07.2017 o 14:36 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

[...]

Wszędzie, wszyscy się nawzajem wyprzedzają. Im dalej na zachód tym Polaków  mniej spotykam w takich sytuacjach. Wg mnie w wyprzedzaniu przodują Rumuni  i Bułgarzy. Czasami na 4 pasach, trzy zajęte są przez wyprzedzające się  nawzajem rumuńskie tiry.

TG

Data: 2017-07-06 19:32:07
Autor: Cavallino
Wyścigi ślimaków II
W dniu 06-07-2017 o 19:28, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...]

A ja miałem takie szczęście, że przeszkadzali tylko Polacy...
A przynajmniej z polskimi rejestracjami.

Owszem, Rumuna też spotkałem - ale on wyprzedzał ze znaczną różnicą prędkości - widać nie miał ogranicznika.
Bo to w tym tkwi problem, a nie w wyprzedzaniu jako takim.

Data: 2017-07-06 19:36:01
Autor: SW3
Wyścigi ślimaków II
W dniu 06.07.2017 o 14:36 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

Coraz bardziej jestem za zakazem wyprzedzania przez TIR-y na wszystkich  drogach

Kierowcy osobówek też różne niedobre rzeczy czasem przy wyprzedzaniu robią  więc proponuję zakaz wyprzedzania dla wszystkich. Jak szaleć to szaleć.
Albo równy podział: prawy pas dla ciężarowych, lewy dla osobowych. Dla  jeszcze lepszego bezpieczeństwa, żeby nikomu nie przyszło do głowy pchać  się na nie swój pas, dobrze byłoby dodać krawężnik albo słupki między  pasami.

--
SW3
-- --

Data: 2017-07-07 11:20:44
Autor: J.F.
Wyścigi ślimaków II
Użytkownik "SW3"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.y2ytubuxctg864@hopeit.linksys...
[...]

Szwedzi juz na to wpadli.

Poza tym wprowadzisz limit 90 na autostradzie, to nie bedzie wyprzedzania :-)

Albo równy podział: prawy pas dla ciężarowych, lewy dla osobowych.

Ale po co dwa pasy, skoro wszyscy jada tak samo szybko ?

Dla  jeszcze lepszego bezpieczeństwa, żeby nikomu nie przyszło do głowy pchać  się na nie swój pas, dobrze byłoby dodać krawężnik albo słupki między  pasami.

Tak jest, barierka solidna ma byc :-)

J.

Wyścigi ślimaków II