Wybór OC+NNW na rower

Data: 2012-08-11 06:47:07
Autor: PK
Wybór OC+NNW na rower
Temat na pewno "ucieszy" wiele osób, ale liczę także na konkretne
odpowiedzi :P.

Wkrótce przestanę być studentem i odpada mi bardzo korzystna polisa przy
karcie ISIC. Kartę mam ważną do końca miesiąca i dobrze byłoby wybrać
zamiennik do tego czasu.

Jeśli kupujecie ubezpieczenie, to które i od kogo?

Wolałbym uniknąć pakietów specjalnie dla rowerzystów (jeśli istnieją
jakieÅ› poza tym PZU).

Zależy mi na OC + NNW + KL, które obejmuje amatorskie uprawianie sportu
(rower, narty). Musi być ważne poza Polską (może być sama EU,
ale wolałbym całą Europę). Byłoby świetnie, gdyby obejmowało także
koszty ratownictwa.
Nie potrzebujÄ™ Casco.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-08-11 09:02:42
Autor: Liwiusz
Wybór OC+NNW na rower
W dniu 2012-08-11 08:47, PK pisze:
[...]

Jeśli znajdziesz jakieś NNW, w cenie niewiele większej niż w PZU (ca. 120zł za 50 000zł sumy ubezpieczenia rocznie), to daj znać, ale szczerze wątpię, czy będzie jakiś wybór. Jak patrzyłem na ceny NNW "w życiu codziennym" (nie tylko na rowerze), to ceny były dość wysokie. Tyle, co płacę w PZU na rok, musiałbym płacić co miesiąc, albo i więcej.

--
Liwiusz

Data: 2012-08-11 09:03:39
Autor: Wojciech Waga
Wybór OC+NNW na rower
On 08/11/2012 09:02 AM, Liwiusz wrote:
[...]

Samo NNW jest w EURO 26 (do 30 lat) ale działa tylko za granicą. Jest też EURO 26 sport dające ciut więcej, ale już wyraźnie droższe.

pozdr.
w.

Data: 2012-08-11 09:04:50
Autor: Liwiusz
Wybór OC+NNW na rower
W dniu 2012-08-11 09:02, Liwiusz pisze:
[...]

I nie należy zapominać, że w PZU jest coś tak ciekawego, jak dieta za pobyt w szpitalu (100zł/dzień przy mojej sumie ubezpieczenia), pokrycie kosztów leczenia (leki, opatrunki itp.), więc nie jest to tylko gołe odszkodowanie za % uszczerbku na zdrowiu.

--
Liwiusz

Data: 2012-08-11 08:20:23
Autor: PK
Wybór OC+NNW na rower
On 2012-08-11, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Ale zdajesz sobie sprawę, że wypłaty są ze składek? :)
Tzn. jeśli PZU miałoby tak niskie składki i tak wysokie świadczenia,
to wniosek jest tylko jeden: bardzo mało wypłacają (tzn. akceptują
bardzo mało roszczeń).

Także uściślając: nie interesują mnie jakieś supertanie oferty, tylko
okolice średniej rynkowej, ale przy sensownych warunkach.

W wolnej chwili wybiorÄ™ siÄ™ do PZU i spytam o ten pakiet (ciekawe
ile wyjdzie razem z ochronÄ… za granicÄ…), ale chwilowo liderem jest
wspomniana już w wątku Axa (Euro26). Rozglądam się od kilku dni
i lepsze oferty znalazłem tylko w pakietach z ubezpieczeniem mieszkania,
a to mnie niestety jeszcze nie interesuje.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-08-11 11:01:40
Autor: Liwiusz
Wybór OC+NNW na rower
W dniu 2012-08-11 10:20, PK pisze:
On 2012-08-11, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Ubezpieczyciel biorący 5x więcej tak samo może nie uznawać roszczeń. W tym biznesie trzeba być na to przygotowanym. Generalnie nie jestem osobą bojącą się wytoczyć powództwo ubezpieczycielowi, i o ile przepychanie się w sądzie z ustalaniem % uszczerbku może być trudne, o tyle wykazanie podstawy do uzyskania diety szpitalnej, czy poniesionych kosztów leczenia trudne nie jest, więc nie sądzę, aby PZU w tym zakresie było jakoś szczególnie uparte :)

wspomniana już w wątku Axa (Euro26). Rozglądam się od kilku dni

Cóż, ja za stary już jestem ;)

--
Liwiusz

Data: 2012-08-11 10:15:50
Autor: Gotfryd Smolik news
Wybór OC+NNW na rower
On Sat, 11 Aug 2012, PK wrote:

Wkrótce przestanê byæ studentem i odpada mi bardzo korzystna polisa przy
karcie ISIC. Kartê mam wa¿n± do koñca miesi±ca i dobrze by³oby wybraæ
zamiennik do tego czasu.

  Obawiam siê ¿e nie ma.
  Sprawd¼ proszê i daj znaæ, czy na tej karcie masz zasady podobne do
tych z OC "samochodowego", czyli limit odszkodowania za szkody  osobowe
istotnie wy¿szy ni¿ limit odszkodowania "materialnego".
  Swojego czasu szuka³em i tylko na "ponadkrajowym" wynalazku studenckim
znalaz³em jakie¶ normalne zasady ubezpieczenia (znaczy j.w.).
  Je¶li tak masz, to AFAIK w kraju nikt nie oferuje, tak zwyczajnie: "nie
ma".

Nie potrzebujê Casco.

  A to ¶wietnie, ¿e nie potrzebujesz czego¶ czego nie ma ;)
(formalnie s±, ale obejmuj± rozbój i podobne, kradzie¿y i podobnych
ju¿ nie)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-08-11 10:16:12
Autor: PK
Wybór OC+NNW na rower
On 2012-08-11, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:
  Sprawdź proszÄ™ i daj znać, czy na tej karcie masz zasady podobne do
tych z OC "samochodowego", czyli limit odszkodowania za szkody  osobowe
istotnie wyższy niż limit odszkodowania "materialnego".

Jeśli mówiąc "limit odszkodowania" masz na myśli sumę ubezpieczenia,
to na ISIC wyglÄ…da to tak:
http://www.isic.pl/index.php/warianty-ubezpieczen.html

Euro26 wypada gorzej:
http://euro26.pl/eurokarta/info/porownanie

Nie potrzebujÄ™ Casco.

(formalnie są, ale obejmują rozbój i podobne, kradzieży i podobnych
już nie)

Różne ubezpieczenia Casco obejmują różne sytuacje - nie chcę się w to
zagłebiać na grupie rowerowej :). Szukam ubezpieczenia bez Casco,
a mówiąc ogólniej: nie pokrywających żadnych strat materialnych po mojej
stronie.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-08-14 10:58:59
Autor: Gotfryd Smolik news
Wybór OC+NNW na rower
On Sat, 11 Aug 2012, PK wrote:

Je¶li mówi±c "limit odszkodowania" masz na my¶li sumê ubezpieczenia,
to na ISIC wygl±da to tak:
http://www.isic.pl/index.php/warianty-ubezpieczen.html

  O toto.
  4x przy kwocie 30 000 to ci±gle niedu¿o, ale konstrukcja zaczyna
byæ sensowna.
  Chyba to jest owo jedyne ubezpieczenie które dot±d widzia³em.

Euro26 wypada gorzej:
http://euro26.pl/eurokarta/info/porownanie

  Patrzê i nie widzê w ogóle pozycji "szkody osobowe", albo ¼le rozumiem,
albo konstrukcja równie nieu¿yteczna jak powszechnie dostêpne OC.

Ró¿ne ubezpieczenia Casco obejmuj± ró¿ne sytuacje - nie chcê siê w to
zag³ebiaæ na grupie rowerowej :)

  Wiem, szczególnie jak nie potrzebujesz :), ale zgry¼liwy komentarz
by³ pod tym k±tem, ¿e odpowiednika "samochodowego AC" (z mo¿liwo¶ci±
ubezpieczenia od kradzie¿y) AFAIK nie widaæ.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-08-14 19:06:28
Autor: PK
Wybór OC+NNW na rower
On 2012-08-14, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:
  Wiem, szczególnie jak nie potrzebujesz :), ale zgryźliwy komentarz
był pod tym kątem, że odpowiednika "samochodowego AC" (z możliwością
ubezpieczenia od kradzieży) AFAIK nie widać.

Przeciwnie - jest ich kilka :). Przede wszystkim zawiera je ten produkt
PZU dla rowerzystów. Poza tym w niektórych firmach możesz ubezpieczyć
rower razem z mieszkaniem (jako ruchomość, która jest chroniona także
poza domem). Na pewno jest tak w Uniqa i chyba także w PZU.
Jeśli używasz roweru w podróży, to powinno dać się go objąć polisą
na ochronę bagażu itp.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-08-15 08:23:23
Autor: Liwiusz
Wybór OC+NNW na rower
W dniu 2012-08-14 21:06, PK pisze:
  możesz ubezpieczyć
rower razem z mieszkaniem (jako ruchomość, która jest chroniona także
poza domem).

Podaj przykład (wraz z informacją, jakie zdarzenia poza domem są chronione).

--
Liwiusz

Data: 2012-08-15 08:03:07
Autor: PK
Wybór OC+NNW na rower
On 2012-08-15, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Podaj przykład (wraz z informacją, jakie zdarzenia poza domem są chronione).

Przelewem czy gotówką?
(Skoro już mam odwalać robotę doradcy ubezpieczeniowego. :))

Przejrzyj oferty, spytaj u swojego ubezpieczyciela.
Przynajmniej niektóre produkty "mieszkaniowe" zawierają polisy OC
w życiu prywatnym. Można też dokupić NNW i ochronę mienia
i ochronę w podróży (a tu czasem da się jakoś podpiąć rower).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-08-15 21:39:00
Autor: Liwiusz
Wybór OC+NNW na rower
W dniu 2012-08-15 10:03, PK pisze:
On 2012-08-15, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
[...]

:)

Chodzi o to, że wg mnie *nie* *ma* ubezpieczenia roweru od zwykłej kradzieży poza domem ("z ulicy"), jakkolwiek byś nie szukał. Co najwyżej można znaleźć ubezpieczenie od kradzieży z mieszkania lub piwnicy (zamkniętych).

Ale może się mylę. Skoro stwierdziłeś, że można coś znaleźć, to z chęcią bym się dowiedział :)

--
Liwiusz

Data: 2012-08-11 18:26:13
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Wybór OC+NNW na rower
PK, 11 Aug 2012 06:47:07 GMT, pl.rec.rowery:
Wkrótce przestanê byæ studentem i odpada mi bardzo korzystna polisa przy
karcie ISIC. Kartê mam wa¿n± do koñca miesi±ca i dobrze by³oby wybraæ
zamiennik do tego czasu.

Je¿eli masz mniej ni¿ 30 lat to zainteresuj siê Euro26.

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.

Data: 2012-08-13 18:14:10
Autor: Skolmi
Wybór OC+NNW na rower
Z rowerowego OC/NNW w PZU nie korzysta³em i w sumie chyba o to chodzi.
A ju¿ 8 czy 9 rok z tym mi leci.
Z samochodowego zdarza³o siê i nie narzeka³em. W przeciwieñstwie
do innych ubezpieczycieli, których musia³em ci±gaæ po s±dach.

Wybór OC+NNW na rower