Wybór OC+NNW na rower

Data: 2012-08-11 10:15:50
Autor: Gotfryd Smolik news
Wybór OC+NNW na rower
On Sat, 11 Aug 2012, PK wrote:

Wkrótce przestanê byæ studentem i odpada mi bardzo korzystna polisa przy
karcie ISIC. Kartê mam wa¿n± do koñca miesi±ca i dobrze by³oby wybraæ
zamiennik do tego czasu.

  Obawiam siê ¿e nie ma.
  Sprawd¼ proszê i daj znaæ, czy na tej karcie masz zasady podobne do
tych z OC "samochodowego", czyli limit odszkodowania za szkody  osobowe
istotnie wy¿szy ni¿ limit odszkodowania "materialnego".
  Swojego czasu szuka³em i tylko na "ponadkrajowym" wynalazku studenckim
znalaz³em jakie¶ normalne zasady ubezpieczenia (znaczy j.w.).
  Je¶li tak masz, to AFAIK w kraju nikt nie oferuje, tak zwyczajnie: "nie
ma".

Nie potrzebujê Casco.

  A to ¶wietnie, ¿e nie potrzebujesz czego¶ czego nie ma ;)
(formalnie s±, ale obejmuj± rozbój i podobne, kradzie¿y i podobnych
ju¿ nie)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-08-11 10:16:12
Autor: PK
Wybór OC+NNW na rower
On 2012-08-11, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:
  Sprawdź proszÄ™ i daj znać, czy na tej karcie masz zasady podobne do
tych z OC "samochodowego", czyli limit odszkodowania za szkody  osobowe
istotnie wyższy niż limit odszkodowania "materialnego".

Jeśli mówiąc "limit odszkodowania" masz na myśli sumę ubezpieczenia,
to na ISIC wyglÄ…da to tak:
http://www.isic.pl/index.php/warianty-ubezpieczen.html

Euro26 wypada gorzej:
http://euro26.pl/eurokarta/info/porownanie

Nie potrzebujÄ™ Casco.

(formalnie są, ale obejmują rozbój i podobne, kradzieży i podobnych
już nie)

Różne ubezpieczenia Casco obejmują różne sytuacje - nie chcę się w to
zagłebiać na grupie rowerowej :). Szukam ubezpieczenia bez Casco,
a mówiąc ogólniej: nie pokrywających żadnych strat materialnych po mojej
stronie.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-08-14 10:58:59
Autor: Gotfryd Smolik news
Wybór OC+NNW na rower
On Sat, 11 Aug 2012, PK wrote:

Je¶li mówi±c "limit odszkodowania" masz na my¶li sumê ubezpieczenia,
to na ISIC wygl±da to tak:
http://www.isic.pl/index.php/warianty-ubezpieczen.html

  O toto.
  4x przy kwocie 30 000 to ci±gle niedu¿o, ale konstrukcja zaczyna
byæ sensowna.
  Chyba to jest owo jedyne ubezpieczenie które dot±d widzia³em.

Euro26 wypada gorzej:
http://euro26.pl/eurokarta/info/porownanie

  Patrzê i nie widzê w ogóle pozycji "szkody osobowe", albo ¼le rozumiem,
albo konstrukcja równie nieu¿yteczna jak powszechnie dostêpne OC.

Ró¿ne ubezpieczenia Casco obejmuj± ró¿ne sytuacje - nie chcê siê w to
zag³ebiaæ na grupie rowerowej :)

  Wiem, szczególnie jak nie potrzebujesz :), ale zgry¼liwy komentarz
by³ pod tym k±tem, ¿e odpowiednika "samochodowego AC" (z mo¿liwo¶ci±
ubezpieczenia od kradzie¿y) AFAIK nie widaæ.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-08-14 19:06:28
Autor: PK
Wybór OC+NNW na rower
On 2012-08-14, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:
  Wiem, szczególnie jak nie potrzebujesz :), ale zgryźliwy komentarz
był pod tym kątem, że odpowiednika "samochodowego AC" (z możliwością
ubezpieczenia od kradzieży) AFAIK nie widać.

Przeciwnie - jest ich kilka :). Przede wszystkim zawiera je ten produkt
PZU dla rowerzystów. Poza tym w niektórych firmach możesz ubezpieczyć
rower razem z mieszkaniem (jako ruchomość, która jest chroniona także
poza domem). Na pewno jest tak w Uniqa i chyba także w PZU.
Jeśli używasz roweru w podróży, to powinno dać się go objąć polisą
na ochronę bagażu itp.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-08-15 08:23:23
Autor: Liwiusz
Wybór OC+NNW na rower
W dniu 2012-08-14 21:06, PK pisze:
  możesz ubezpieczyć
rower razem z mieszkaniem (jako ruchomość, która jest chroniona także
poza domem).

Podaj przykład (wraz z informacją, jakie zdarzenia poza domem są chronione).

--
Liwiusz

Data: 2012-08-15 08:03:07
Autor: PK
Wybór OC+NNW na rower
On 2012-08-15, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Podaj przykład (wraz z informacją, jakie zdarzenia poza domem są chronione).

Przelewem czy gotówką?
(Skoro już mam odwalać robotę doradcy ubezpieczeniowego. :))

Przejrzyj oferty, spytaj u swojego ubezpieczyciela.
Przynajmniej niektóre produkty "mieszkaniowe" zawierają polisy OC
w życiu prywatnym. Można też dokupić NNW i ochronę mienia
i ochronę w podróży (a tu czasem da się jakoś podpiąć rower).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-08-15 21:39:00
Autor: Liwiusz
Wybór OC+NNW na rower
W dniu 2012-08-15 10:03, PK pisze:
On 2012-08-15, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
[...]

:)

Chodzi o to, że wg mnie *nie* *ma* ubezpieczenia roweru od zwykłej kradzieży poza domem ("z ulicy"), jakkolwiek byś nie szukał. Co najwyżej można znaleźć ubezpieczenie od kradzieży z mieszkania lub piwnicy (zamkniętych).

Ale może się mylę. Skoro stwierdziłeś, że można coś znaleźć, to z chęcią bym się dowiedział :)

--
Liwiusz

Wybór OC+NNW na rower