WybĂłr monitora LCD

Data: 2011-10-14 02:07:20
Autor: Mark
WybĂłr monitora LCD
Moglibyscie polecić jaki wybrać dobry monitor LCD?
Rozmiar 23'' - 24''
Rozdzielczość fullHD (1920x1080)
Zastosowanie: Internet, filmy, gry
Cena 800 - 900 zł

--
Mark
keitaro@pnet.pl

Data: 2011-10-14 10:18:58
Autor: Andrzej
Wybór monitora LCD

Mark wrote:

Moglibyscie polecić jaki wybrać dobry monitor LCD?
Rozmiar 23'' - 24''
Rozdzielczość fullHD (1920x1080)
Zastosowanie: Internet, filmy, gry
Cena 800 - 900 zł

może Iiyama ProLite X2472HD-B1 24"?
tu za 777 zł
http://www.proline.pl/?p=IIY+LCD+X2472HD-B1
i nie polecam go dlatego, że go osobiście posiadam,
ale dlatego,  że ma duże wzięcie.
Coś musi być więc na rzeczy ;)

Data: 2011-10-14 19:46:48
Autor: Mark
Wybór monitora LCD
Andrzej <andkas1XXX@wp.pl> w wiadomości news:4E97F072.1D3D1E08wp.pl
napisał(a):
[...]
Hm, wygląd i parametry bardzo ładne. Pewnie dam się skusić i go kupię.
Daję sobie czas do niedzieli na zastanowienie.
--
Mark
keitaro@pnet.pl

Data: 2011-10-15 00:48:06
Autor: Latet
Wybór monitora LCD
może Iiyama ProLite X2472HD-B1 24"?
tu za 777 zł
http://www.proline.pl/?p=IIY+LCD+X2472HD-B1
i nie polecam go dlatego, że go osobiście posiadam,
ale dlatego,  że ma duże wzięcie.

A co to za rodzaj matrycy "VA", którym wspominają w opisie parametrów?

latet

Data: 2011-10-15 02:29:49
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 15.10.2011 00:48, Latet pisze:
A co to za rodzaj matrycy "VA", którym wspominają w opisie parametrów?

Matryca wielodomenowa, typ PVA. Konkretnie w tym modelu ekonomiczna odmiana o oznczeniu cPVA produkcji Samsunga. Oczywiście "parametry" podane linku to bujdy na resorach.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

Data: 2011-10-15 14:47:10
Autor: Andrzej
Wybór monitora LCD

Tom01 wrote:

> [...]

Matryca wielodomenowa, typ PVA. Konkretnie w tym modelu ekonomiczna
odmiana o oznczeniu cPVA produkcji Samsunga. Oczywiście "parametry"

Mocne słowa, zapewne prawdziwe, ale w ustach kogoś kto oferuje monitory
innej marki mogą brzmieć niewiarygodnie ;)

Data: 2011-10-15 15:07:26
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 15.10.2011 14:47, Andrzej pisze:
Mocne słowa, zapewne prawdziwe, ale w ustach kogoś kto oferuje monitory
innej marki mogą brzmieć niewiarygodnie ;)

Zdaję sobie z tego sprawę. Ale, cytując klasyka, nie nazywajmy szamba perfumerią. ;)

Z ciekawostek branżowych, niedawno natrafiłem na coś takiego:
http://allegro.pl/show_item.php?item=1772242935

Zielonego pojęcia nie mam jakim trzeba być człowiekiem żeby skomponowac taką mieszaninę niestworzonych bredni i wciskać to niczego nie przeczuwającym ludziom.

Data: 2011-10-16 21:57:00
Autor: z
Wybór monitora LCD
Tom01 pisze:

Matryca wielodomenowa, typ PVA. Konkretnie w tym modelu ekonomiczna odmiana o oznczeniu cPVA produkcji Samsunga. Oczywiście "parametry" podane linku to bujdy na resorach.

Biorąc pod uwagę atrakcyjną cenę i wrażliwość potencjalnego klienta na kąty widzenia. Czy warto zamiast TNów???

Data: 2011-10-15 15:13:56
Autor: Andrzej
Wybór monitora LCD
Do polecanego przeze mnie monitora Iiyama ProLite X2472HD-B1
dodam,  że posiadam też stare Eizo L768 i obiektywnie muszę
stwierdzić, iż ten staruszek ma lepsze kolory.

Data: 2011-10-15 15:54:08
Autor: Przemysław Ryk
Wybór monitora LCD
Dnia Sat, 15 Oct 2011 15:13:56 +0200, Andrzej napisał(a):

Do polecanego przeze mnie monitora Iiyama ProLite X2472HD-B1
dodam,  że posiadam też stare Eizo L768 i obiektywnie muszę
stwierdzić, iż ten staruszek ma lepsze kolory.

Masz w domu wyrób - wręcz można użyć metafory, że kadry profesorskiej
doskonałej próby - i dziwisz się, że zrobiona już nalepszych trochę
komponentach, ale jednak masówka, z nim przegrywa? :D

[ Jeśli chcesz prowadzić fascynującą rozmowę z kobietą, to w zupełności    ]
[ wystarczy abyś od czasu do czasu kiwnął głową.          (JoeMonster.org) ]

Data: 2011-10-15 22:56:48
Autor: LP
Wybór monitora LCD

Użytkownik "Przemysław Ryk"

[...]

A co powiecie o monitorze Dell U2412M?

http://www.ceneo.pl/13337442?se=-wmoZ6gDahUqYSdhpO886j_H4ZjbMHZt&gclid=CLC84c3J66sCFcKEDgodBSDmKg

 Przymierzam się żeby podmienić na niego swojego samsunga SM 2243 BW .

--
LP

Data: 2011-10-15 23:59:42
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 15.10.2011 22:56, LP pisze:
A co powiecie o monitorze Dell U2412M?

Zależy do czego. To diodowy, co z pewnych zastosowań dyskwalifikuje.

Data: 2011-10-16 11:50:53
Autor: Latet
Wybór monitora LCD
Zależy do czego. To diodowy, co z pewnych zastosowań dyskwalifikuje.

Z jakich? I dlaczego?

Pozdrawiam,

latet

Data: 2011-10-16 14:16:24
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 16.10.2011 11:50, Latet pisze:
Z jakich? I dlaczego?

W zasadzie z każdych wymagających przyzwoitej jakości reprodukcji. Diody w tanim wykonaniu mają kiepskie widmo a i temperatura barwowa zazwyczaj zbacza mocno w niebieski. Tego typu defekty to odpowiedź na oczekiwania przeciętnych Kowalskich, którzy lubią chłodną kolorystykę i jaskrawą (niebieskawą) biel.

Data: 2011-10-16 15:33:07
Autor: Latet
Wybór monitora LCD
[...]

Tylko po co taki Kowalski ma kupować monitor z matrycą IPS?

latet

Data: 2011-10-16 17:01:53
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 16.10.2011 15:33, Latet pisze:
Tylko po co taki Kowalski ma kupować monitor z matrycą IPS?

TN źle sie kojarzy i monitory tego typu coraz powszechniej są kojarzone z badziewiem. Próby "odmłodzenia" przez maskowanie symbolu na TFT niewiele się zdają. Producenci matryc zauważyli dziurę w rynku, w którą wpasowali się z ekonomicznymi wersjami potencjalnie lepszych matryc np c-PVA (nowa klasa domowa), e-IPS (nowa klas akorporacyjna). Takie wyświetlacze są pakowane do monitorów które elektronicznie pozostały bez zmian, ale inne panele niosą powiew lepszego. Wszak PVA kojarzy się lepiej, a IPS ma wręcz doskonałe notowania. Wszak IPS stosuje się w monitorach graficznych za worek pieniędzy. Tak myśli przeciętny Kowalski. Drobiazg, że taki monitorek nie ma zupełnie nic wspólnego z owym graficznym, nie ma tak naprawdę znaczenia. Ważniejsza jest fama i nowe literki.

Data: 2011-10-19 19:30:39
Autor: MC
Wybór monitora LCD
Użytkownik "Tom01" <news@pl.mastiff.popraw.kolejnosc> napisał w wiadomości news:4e9acb18$0$2197$65785112news.neostrada.pl...
[...]

I pracuje w swietle sztucznym jarzeniowym. Ale marne widmo akurat nie jest najgorszą stroną LED-owych konstrukcji. Często LED-y umieszcza się z boku, świato rozprowadza dyfuzorami w efekcie ekran jest nierówno podświetlony. A temperaturę można próbować wyregulować.

Data: 2011-10-19 19:53:21
Autor: Mateusz
Wybór monitora LCD
Użytkownik MC napisał:

[...]

Wlasciwie to ponizej 4k nie widzialem rowno podswietlonych LCD niezaleznie od stosowanej technologii. Nawet "wypas" nec za 3k byl taki, ze widzialem nierownosci. I wcale nie jestem jakims zbovczonym grafikiem. Po prostu widzialem, ale pewnie by mi to nie przeszkadzało.

Faktem jest, ze LED-Edge to jakas pokraka ;]

Bełkot marketingowy, zeby ludzie kupowali LEDowe (TV, monitory, cokolwiek). A ludzie jak lemingi lykaja Edge ;) Bo "nowosc" "lepszosc" "zajebistszosc".

Osobiscie uzywam EIZO, bo mnie bylo stac, zeby nie widziec nierownosci podswietlenia. Ale uzywam tez zwyklych TN-ek, i nie odrzuca mnie od nich, oczy nie lzawia, kolory nie sa "przeklamane tak, ze nie mozna na to patrzyc" - po prostu wiem, ze siedze przy gorszym monitorze i on daje z siebie wszystko, co moze :)

Data: 2011-10-19 20:20:52
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 19.10.2011 19:30, MC pisze:
Często LED-y umieszcza się z boku

Bo chodzi o to żeby jak najcieńszy był. Nieważne jakim kosztem. Widziałem ostatnio jakiś nowy przebój Samsung 27". Obraz to najgorszy koszmar jaki sobie można wyobrazić. To to "coś" kosztowało ponad 2,5 tys zł, choć nie warte było 500 zł! Zastanawiam się jak bardzo trzeba być ślepym żeby to widzieć i kupić. No, ale jest cienki jak żyletka i ludzie to biorą.

Data: 2011-10-19 20:28:47
Autor: Andrzej
Wybór monitora LCD
dobra,
Czy monitor EIZO 23 EV2333WH-BK ECO FlexStand warty jest swojej ceny?

Data: 2011-10-19 20:37:45
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 19.10.2011 20:28, Andrzej pisze:
Czy monitor EIZO 23 EV2333WH-BK ECO FlexStand warty jest swojej ceny?

Zalezy do czego. To sprzęt korporacyjny, do komfortowego użytku biurowego.

Data: 2011-10-16 23:25:13
Autor: LP
Wybór monitora LCD

Użytkownik "Tom01"
W dniu 15.10.2011 22:56, LP pisze:
A co powiecie o monitorze Dell U2412M?

Zależy do czego. To diodowy, co z pewnych zastosowań dyskwalifikuje.

Za to mój samsung ma zółtawą biel;)
Monitor do zastosowań domowych: trochę filmów, trochę gier, troche internetu i amatorska obróbka zdjęc. Nie chodzi o tip top, ale za te 990 zł (do dostania w mojej okolicy) myślę, że będzie to lepszy wybór niż na matrycy TN, ponieważ
bardzo doskwierają mi kąty, zwłaszcza w pionie, bo lubię coś poogladać w czasie wiosłowania albo leżania w łóżku - a z poziomu podłogi czy łóżka nic nie widać i muszę podstawiać ksiązki pod obudowę. Poza tym dell dobrze mi się jednak kojarzy, mam ichniego laptopa. Kolejenym argumentem jest to, że w pracy popsuł mi sie jeden z monitorów i samsung trafłby tam. Niestety, jeśli nie będę zadowolony z della to komputer w pracy nie pociągnie 24' hd, więc wolałbym aby zakup był trafiony.

--
LP

Data: 2011-10-17 12:44:16
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 16.10.2011 23:25, LP pisze:
bardzo doskwierają mi kąty, zwłaszcza w pionie, bo lubię coś poogladać w
czasie wiosłowania albo leżania w łóżku - a z poziomu podłogi czy łóżka
nic nie widać i muszę podstawiać ksiązki pod obudowę.

Zatem proponuję monitor na PVA, gdyż IPS-owe tracą dość mocno kontrast pod kątem. PVA tylko rozjaśnia detale w cieniach, ale kontrast jest lepszy.

Data: 2011-10-17 16:08:55
Autor: LP
Wybór monitora LCD

Użytkownik "Tom01"
[...]

Ale czy PVA, których matryce ponoć są wolniejsze od IPS'owych nie będzie smużyć w grach?
Bo generalnie chodzi o znalezienie złotego środka - ale żeby nie kosztował (w złocie) tyle ile waży...

--
LP

Data: 2011-10-17 19:50:29
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 17.10.2011 16:08, LP pisze:
Ale czy PVA, których matryce ponoć są wolniejsze od IPS'owych nie będzie
smużyć w grach?

Wszystkie smużą mocniej od TN. Kwestia poziomu, nawiasem mówiąc wcale nie oznaczonego "czasem reakcji" na ulotce i wrażliwości użytkownika. Dobry monitor PVA z dobrze dostrojonym dopalaczem smuży na tyle niezauważalnie że tylko zawodowi gracze to widzą.

Bo generalnie chodzi o znalezienie złotego środka

Ale Pan wie że to mit?

Data: 2011-10-17 22:15:59
Autor: LP
Wybór monitora LCD
Użytkownik "Tom01"
W dniu 17.10.2011 16:08, LP pisze:

Bo generalnie chodzi o znalezienie złotego środka

Ale Pan wie że to mit?

Nie, no skąd? Złoty cielec to był - jak twierdzą niektórzy - ponoć mit,  a ja naprawdę mam dylemat, bo nie stać mnie aby wymieniać monitor częściej niż kartę graficzną - więc odpowiem pytaniem na pytanie: Czy Panu się przypadkiem mitologia z martyrologią nie pomyliła?

Pozdr.

--
LP

Data: 2011-10-17 22:58:46
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 17.10.2011 22:15, LP pisze:
Nie, no skąd? Złoty cielec to był - jak twierdzą niektórzy - ponoć mit,

"Złoty cielec" a "złoty środek" mają skrajnie różne znaczenia.

a ja naprawdę mam dylemat, bo nie stać mnie aby wymieniać monitor
częściej niż kartę graficzną

Zatem chyba jest jak najbardziej wskazane działanie typu "raz a dobrze", nieprawdaż?

Data: 2011-10-19 00:02:01
Autor: LP
Wybór monitora LCD

Użytkownik "Tom01"

W dniu 17.10.2011 22:15, LP pisze:
Nie, no skąd? Złoty cielec to był - jak twierdzą niektórzy - ponoć mit,

"Złoty cielec" a "złoty środek" mają skrajnie różne znaczenia.

Nie będę się spierać o definicję słowa "mit' a od tego się zaczeło, nieprawdaż?

a ja naprawdę mam dylemat, bo nie stać mnie aby wymieniać monitor
częściej niż kartę graficzną

Zatem chyba jest jak najbardziej wskazane działanie typu "raz a dobrze", nieprawdaż?

Czyli co? Ta iliama jest wg Pana 'lepciejsza' od owego della (co jest jednak wbrew opiniom internautów na innych forach, chociaż przyznać trzeba, ze większość nie zawsze ma rację) czy ma pan inny typ (przy założeniu, że trzymamy się założonej kwoty czyli max ok 1000 zł?

--
LP

Data: 2011-10-19 00:18:29
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 19.10.2011 00:02, LP pisze:
czy ma pan inny typ (przy
założeniu, że trzymamy się założonej kwoty czyli max ok 1000 zł?

Do 1 tys zł nie mam żadnych typów. Tego typu wybory to decyzja między dżumą a cholerą. Jestem przeciwnikiem kryterów typu "najlepszy w kwocie do..." bo sugeruje dobry wybór, a to wcale nie musi być prawda.

Data: 2011-10-19 09:13:56
Autor: z
Wybór monitora LCD
Tom01 pisze:
Do 1 tys zł nie mam żadnych typów. Tego typu wybory to decyzja między dżumą a cholerą. Jestem przeciwnikiem kryterów typu "najlepszy w kwocie do..." bo sugeruje dobry wybór, a to wcale nie musi być prawda.

Radziłbym więc powściągliwość w wypowiadaniu się w takich przedziałach cenowych. Sugerowanie podwojenia budżetu uważam za niestosowne gdy w grę wchodzą głównie gusty. Trzeba pójść do sklepu i "pomacać"

PS. Używam w domu GATEWAYa 21" na IPSie który 3 lata temu kosztował aż UWAGA 1300 zł :-) Byłem wtedy wyśmiewany że to gu... i tylko pracując na Eizo zarobię na dobry monitor :-)
Nic to że był dwa razy w serwisie, ma nierównomierne podświetlenie i smuży. Rozsądne wydawanie pieniędzy jest ważne.
Stać mnie teraz na monitor za 3KPLN tylko po co?
Nie każdy potrzebuje limuzyny z 300KM pod maską, czy złotych przewodów w sprzęcie grającym :-)

Data: 2011-10-19 12:06:41
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 19.10.2011 09:13, z pisze:
Radziłbym więc powściągliwość w wypowiadaniu się w takich przedziałach
cenowych.

Zatem kto jest uprawniony do wyrażania opinii o badziewiu?

Sugerowanie podwojenia budżetu uważam za niestosowne gdy w grę
wchodzą głównie gusty.

Gdzie jest coś takiego napisane?

gdy w grę wchodzą głównie gusty.

Kupując zmywak do kuchni też będzie Pan polecał kierowanie się gustem. Czy może po prostu tym, że ma poprawnie działać?

PS. Używam w domu GATEWAYa 21" na IPSie który 3 lata temu kosztował aż
UWAGA 1300 zł :-) Byłem wtedy wyśmiewany że to gu...

Tak monitor tej klasy wyswietla teopretycznie płynne przejście tonalne od czerni do bieli: http://monitory.mastiff.pl/temp/super1.jpg Przecież gołym okiem laika widać że to "g".

Rozsądne wydawanie pieniędzy jest ważne.

Chyba nawet najważniejsze. Rzeczy kupujemy po to aby nam służyły. Sprawnie spełniały swoje zadania i nie sprawiały problemów.

Data: 2011-10-19 12:46:52
Autor: z
Wybór monitora LCD
Tom01 pisze:
  > Zatem kto jest uprawniony do wyrażania opinii o badziewiu?
Opinie wydawać można ale też trzeba zrozumieć że ktoś może mieć inne oczekiwania. Jak nie zauważy różnicy to po co przepłacać.
Jedyną słuszną radą dla autora wątku jest wysłanie go do sklepu w celu "pomacania". Oczywiście + gwarancje, badpixele itd.

Sugerowanie podwojenia budżetu uważam za niestosowne gdy w grę
wchodzą głównie gusty.

Gdzie jest coś takiego napisane?
No fakt w tym wątku jeszcze nie ale szansa jeszcze jest :-)

Kupując zmywak do kuchni też będzie Pan polecał kierowanie się gustem. Czy może po prostu tym, że ma poprawnie działać?
Każdy będzie działał poprawnie. Najważniejszy jest właśnie gust żony :-)

Tak monitor tej klasy wyswietla teopretycznie płynne przejście tonalne od czerni do bieli: http://monitory.mastiff.pl/temp/super1.jpg Przecież gołym okiem laika widać że to "g".

No i ... Nie da się na nie go patrzeć? Razi piorunem?
Da się używać do bzdetów domowych i da się też przygotowywać publikacje do druku i zarabiać na utrzymanie rodziny. Wiem że to szokujące i może się nie mieścić w głowie. :-) Żeby nie wiem jak dobry był monitor to nie poinformuje o za cienkich liniach, nafarbieniu itd.
Ideały ideałami a życie życiem.

  > Chyba nawet najważniejsze. Rzeczy kupujemy po to aby nam służyły.
Sprawnie spełniały swoje zadania i nie sprawiały problemów.

I tu się zgadzamy. Tylko że dla Pana "g" leży w innym miejscu skali :-)
Jeśli zejście na niższe poziomy jest trudne to może nie lepiej dać sobie spokój. :-)

Data: 2011-10-19 13:16:59
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 19.10.2011 12:46, z pisze:
Opinie wydawać można ale też trzeba zrozumieć że ktoś może mieć inne
oczekiwania. Jak nie zauważy różnicy to po co przepłacać.

Uważam, że lepiej uprzedzić niskiej jakości niż się o niej przekonać w domu, prawda?

Każdy będzie działał poprawnie. Najważniejszy jest właśnie gust żony :-)

Niekoniecznie. Wiele rzeczy zaprojektowanych i wykonanych "ekonomicznie" ma problem z realizacją swojej podstawowej funkcji. Mówimy o czym takim - bubel.

No i ... Nie da się na nie go patrzeć? Razi piorunem?

Jeden stwierdzi że tak, inny nie. Ważne żeby sobie z tego zdawać sprawę a nie po fakcie zastanawiać sie dlaczego niebo na zdjęciach z wakacji jest w prążki.

I tu się zgadzamy. Tylko że dla Pana "g" leży w innym miejscu skali :-)

"G" zawsze jest w tym samym miejscu. Kwestia wrażliwości. :)

Data: 2011-10-19 13:39:33
Autor: z
Wybór monitora LCD
Tom01 pisze:

Uważam, że lepiej uprzedzić niskiej jakości niż się o niej przekonać w domu, prawda?
Dlatego należy "pomacać" a nie z buta dyskwalifikować.
"Zastosowanie: Internet, filmy, gry"
Ma wydać kasę bez sensu. Niech sobie kupi monitor + rower. Będzie zadowolony i zdrowszy :-)

  > Jeden stwierdzi że tak, inny nie. Ważne żeby sobie z tego zdawać sprawę
a nie po fakcie zastanawiać sie dlaczego niebo na zdjęciach z wakacji jest w prążki.
Kluczowe słowo "macanie". Ja bym poszedł do sklepu i poprosił o wyświetlenie paru testów z pena.

"G" zawsze jest w tym samym miejscu. Kwestia wrażliwości. :)

A może kwestia dumy. Patrz reklama Daci Duster :-)

Data: 2011-10-19 14:09:03
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 19.10.2011 13:39, z pisze:
Dlatego należy "pomacać" a nie z buta dyskwalifikować.
"Zastosowanie: Internet, filmy, gry"
Ma wydać kasę bez sensu. Niech sobie kupi monitor + rower. Będzie
zadowolony i zdrowszy :-)

Czy w branży na której się Pan zna, potrafi Pan skasyfkować rzeczy od bezsensownie wydanych pieniędzy, przez przyzowite do wysokiej jakości? Z pewnością tak. Ja to samo potrafię powiedzieć o monitorach i zupełnie nic nie zmieni faktu, że tanie LCD ma tyle samo wspólnego z rozsądnej jakości monitorem co chińskie trampki z przyzwoitymi butami. A że różni je cena, to oczywiste.

Zdrowszy? Badziewny LCD sporo bardziej męczy oczy niż demonizowane kineskopy. Ktoś nie wierzy? Niech poszuka po forach skarg na piekące oczy. Tanie LCD mają potwornie wywindowaną jaskrawość i jej z reguły szczątkową regulację.

Nie zamierzam wątkotwórcy namawiać na monitory za wiele tys zł, bo ani może tyle nie chce (lub nie może) wydać, ani nie ma sensu do jego zastosowań oraz w ogólności profil tej grupy w zdecydowanej większości nie wymaga zawodowych monitorów. To ostatnie szczególnie podkreślam, gdyż decyduje to o charakterze mojego pisania tutaj. To nie jest mój "target", więc nie piszę niczego z podtekstem komercyjnym. Mówię o podstawach, o uświadomieniu, poszerzaniu nieco wiedzy i prostowaniu stereotypów o zjawisku zwanym LCD. Robie to od lat z maniakalnym uporem i tłumaczę, że należy zdawać sobie sprawę, że gdzieś leży granica między rozwiązaniem najtańszym rozsądnym a bublem. I niestety w przypadku monitrów nie leży ona w miejscu 1 tys zł. Jeśli ktoś mimo to chce/musi zaeksperymentować i choć w części mnie posłucha, to będzie nieco bogatszy w informacje i samodzielnie będzie w stanie odsiać skrajne badziewie od trochę lepszego badziewia. Będzie wiedział jak i na co patrzeć żeby nie dać się omamić oczojebnymi kolorami i jaskrawością.

Data: 2011-10-19 15:17:13
Autor: z
Wybór monitora LCD
Tom01 pisze:
[...]

Wszystko pięknie tylko nie w tym wątku. Tu szukamy innej granicy i położonej w innym przedziale cenowym niż Pana target.
Cały czas zakładam że wątkotwórca cokolwiek widzi, potrafi dostrzec "oczojebność" wybrał sobie już rozdzielczość i wielkość matrycy i będzie umiał cokolwiek wyregulować nowy nabytek.
Konstruktywnie (szkoda czasu na wymądrzania):
Który z wymienionych tu monitorów do 1000 zł???
"Zastosowanie: Internet, filmy, gry"

Data: 2011-10-19 18:29:55
Autor: LP
Wybór monitora LCD

Użytkownik "Tom01"

W dniu 19.10.2011 13:39, z pisze:
Dlatego należy "pomacać" a nie z buta dyskwalifikować.
"Zastosowanie: Internet, filmy, gry"
Ma wydać kasę bez sensu. Niech sobie kupi monitor + rower. Będzie
zadowolony i zdrowszy :-)

Ale ja rower już mam, wiosełka zresztą też:)

[...]

A konkretnie jakiś model może?

Powtórzę, bo może nie wszyscy pamiętają: muszę kupić monitor do pracy. Obecnie mam w domu 22 samsunga, z którego jestem generalnie zadowolony i za którego dałem 3 lata temu coś ok 800 zł i który świetnie sprawdziłby się w tej roli (bo w pracy służy mi do tego samego co w domu). Ponieważ jednak od tamtego czasu (za poprzedniego acera 17 cali dałem 2200 i to on właśnie nawalił w pracy;) dokonał się jednak pewien postęp (np led), a i jest też okazja aby przy okazji powiększyć sobie nieco powierzchnię do pracy, zabawy i rozrywki - zamiast kupować coś bardziej budżetowego do pracy, postanowiłem, że nabędę 24' do domu. Wykoncypowałem, że ten sposób, żonglując monitorami (dom -praca), będę powoli, bez znaczniejszych nakładów odnawiał swoją bazę.
Pytanie jest takie: jakiej firmy monitor warto kupić obecnie za ok 1000 zł. Trzy lata temu na topie był samsung a o iliamie krążyło dużo niepochlebnych opinii. Wiadomo jednak, że w tej dziedzinie są ciągłe ruchy i to co było dobre kilkanaście miesięcy temu, wcale nie musi być dobre teraz.
Więc proszę nie przekonywać mnie, że zamiast opla, toyoty czy vw powinienem sobie kupić 8v bentleya  - z pomocą argumentów (całkiem przecież prawdziwych), że będzie znacznie wygodniejszy (więc zdrowszy), bardziej funkcjonalny, zdecydowanie trwalszy (więc na dłuższą metę bardziej ekonomiczny) i oczywiście estetyczniejszy, tylko zapodać konkretny model, za co będę bardzo ale to bardzo wdzięczny.

Pozdr.

--
LP

Data: 2011-10-19 18:47:53
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 19.10.2011 18:29, LP pisze:
A konkretnie jakiś model może? (...)
dokonał się jednak pewien postęp (np led)

LED w postaci takiej, jak w tanich monitorach absolutnie nie jest postępem. Jest cofaniem się w jakości obrazu. LED może być ogromną zaleta, ale monitory z takim podświetleniem zrobionym jak należy, kosztują kosmiczne pieniądze. Implementacja w sprzęcie konsumenckim jest tragiczna.

Konkretnego modelu 24" za 1 tys zł nie polecę, bo zwyczajnie nie ma do kupienia niczego poza skrajnym dziadostwem. I co może się wydawać dziwne, współczesne super-hiped-hade-trzyde-led są najczęściej dużo gorsze niż LCD tej samej półki cenowej sprzet 3 lat. Są znacznie bardziej efektowne, przez co przeciętny Kowalski stoi przed takim z rozdziawioną japą, ale nie ma to nic wspólnego z jakością. Jeśli dopuszcza Pan mniejsze monitory to już w okolicach 1,5 tys zł da się kupić naprawdę sensowne, np 22" NEC P221W, 23" EIZO FS2331. To jest poziom startowy od którego zaczynają się monitory a nie produkty moniotoropodobne.

Najlepsze co można kupić za około 1 tys zł to biurowe monitory dedykowane dla korporacji. Królują w tej niszy DELL i HP. W zasadzie dowolne modele, bo te firmy nic innego nie robią. I nie są to wcale złe monitory, tylko zupełnie nie nadają się do pracy domowej. Chodzi o warunki oświetleniowe, ich punkty czerni i zakresy regulacji jaskrawości.

Data: 2011-10-19 18:53:51
Autor: LP
Wybór monitora LCD

Użytkownik "Tom01" <
[...]

Czyli zostanę przy tym dellu (U2412M) wspomnianym na początku. Dziękuję bardzo.

--
LP

Data: 2011-10-19 20:01:38
Autor: Mateusz
Wybór monitora LCD
Użytkownik LP napisał:

Czyli zostanę przy tym dellu (U2412M) wspomnianym na początku. Dziękuję bardzo.

Mysle, ze bedzie bardzo OK :) Duzo dobrego bylo o U2420 (??) tym za ok. 2tys. Wiec moze tutaj nie popsuli go az tak bardzo :) Ten za 2tys byl porownywany do odpowiednikow za 4tys. Wiec ten co wybrales pewnie ma odpowiedniki innych firm w klasie 2tys :)

Ogólnie to idz do sklepu gdzie go maja i obejrzyj sobie obraz. Tego co wybrales i moze jakiegos jedego tanszego i drozszego. Ja tak robie i czesto kupuje "od reki" anwet jak przeplacam 100 czy 200 zlotych jakbym zamowil w sklepie w necie. Dlaczego? Bo jak jz poogladam i mi sie spodoba, to nie chce mi sie czekac, szukac, zamawiac. Potem sie okaze, ze w necie maja do 14 dni, albo ze maja "prawie ten sam model" roznioacy sie jedna literka i jak przyjedzie, to nie bedzie to co sie ogladalo na zywo.

Data: 2011-10-19 20:25:10
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 19.10.2011 20:01, Mateusz pisze:
Mysle, ze bedzie bardzo OK :) Duzo dobrego bylo o U2420 (??) tym za ok.
2tys.

Konkretnie chodzi pewnie o U2410. Wyżerał oczy żywcem. Nie wiem czy to takie dobre.

Wiec moze tutaj nie popsuli go az tak bardzo :)

U2412 to zupełnie inny monitor.

Ten za 2tys byl porownywany do odpowiednikow za 4tys.

Kto Panu takich głupot naopowiadał? :)

Data: 2011-10-19 20:45:38
Autor: LP
Wybór monitora LCD

Użytkownik "Tom01"
[...]

No tak, jakby wpierw porażał prądem, to byłoby bardziej humanitarnie...

--
LP

Data: 2011-10-19 20:52:55
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 19.10.2011 20:45, LP pisze:
No tak, jakby wpierw porażał prądem, to byłoby bardziej humanitarnie...

Na szczeście przejście na diody w DELL-ach wyszło na dobre bo zyskały lepszą regulację jaskrawości.

Data: 2011-10-19 21:41:32
Autor: LP
Wybór monitora LCD

Użytkownik "Tom01" <news@pl.mastiff.popraw.kolejnosc> napisał w wiadomości news:4e9f1c87$0$5816$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 19.10.2011 20:45, LP pisze:
No tak, jakby wpierw porażał prądem, to byłoby bardziej humanitarnie...

Na szczeście przejście na diody w DELL-ach wyszło na dobre bo zyskały lepszą regulację jaskrawości.

Ech, trzeba was Panowie ciągnąć za język... Nie można było tak od początku mówic?

--
LP

Data: 2011-10-19 21:58:06
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 19.10.2011 21:41, LP pisze:
Ech, trzeba was Panowie ciągnąć za język... Nie można było tak od
początku mówic?

A czy wtedy dowiedziałby się Pan paru dodatkowych rzeczy o monitorach?

Data: 2011-10-19 23:10:40
Autor: LP
Wybór monitora LCD

Użytkownik "Tom01" <>W dniu 19.10.2011 21:41, LP pisze:

Ech, trzeba was Panowie ciągnąć za język... Nie można było tak od
początku mówic?

A czy wtedy dowiedziałby się Pan paru dodatkowych rzeczy o monitorach?

Niby nie, ale przecież czego oczy nie widzą (wyżarte żywcem), sercu nie żal.

--
LP

Data: 2011-10-19 23:14:01
Autor: Mateusz
Wybór monitora LCD
Użytkownik Tom01 napisał:
[...]

Sprawdz opinie u2410 na forach wszelakich, jak zaskakujaco dobra jakos oferuje wzgledem ceny :)

Data: 2011-10-19 23:39:29
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 19.10.2011 23:14, Mateusz pisze:
Sprawdz opinie u2410 na forach wszelakich, jak zaskakujaco dobra jakos
oferuje wzgledem ceny :)

Nie muszę niczego sprawdzać, doskonale znam ten monitor. Jedne z pierwszych wrażeń o tym sprzęcie, opublikowane w polskim internecie, a może i pierwsze, były moje.

Ludzkość zachwyciła się rzekomym 10-bitowym sterowaniem w U2410. Unikalna cecha ówczas w tej klasie mająca zapewne ułatwić konkurencję ze sprzętem średniej półki. Praktycznie w żaden sposób nie dało się tego wykorzystać, a fabryczna linearyzacja nie odbiegała od monitorów 8-bitowych. Typowe wady to za duża gamma, zła regulacja, wysoka minimalna jaskrawość, choć o około 30 nitów niższa niż w poprzednikach 2407/8/9. Obecnie ów monitor reaktywował się w postaci Asusa PA246Q.

Jakiekolwiek nawiązania do ówczesnych monitorów za 4 tys zł, czyli np NEC 2490, 2690 są zupełnym nieporozumieniem i świadczą o całkowitej nieznajomości przedmiotu sprawy przez tego, kto by takie porównania czynił. Był jakiś czas temu na pl.rec.foto lub pokrewnej, koszmarnie długi wątek z jakimś fanatycznym obrońcą tych DELL-i, który doświadzył ósmego cudu świata i dałby się za nie pokroić. Faktycznie jest to dobry monitor biurowo-korporacyjny. Nawet rzekłbym że komfortowy, o ile pracuje sie przy nim w dzień. Jednak od monitorów za 4 tys zł dzieli go 2-ktorna różnica ceny i 10-ktorna różnica potencjału.

Data: 2011-10-19 18:55:08
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 19.10.2011 18:47, Tom01 pisze:

PS. Samsung nigdy nie był na "topie". To gigant elektronicznego rynku masowego. W monitorach na "topie" były i są zupełnie inne firmy. Sprzet Samsunga nawet nie przypomina prawdziwego monitora. Jest to oczywiście działanie całkowicie celowe. Masówki robi się 100x więcej niż sprzetu lepszych klas i jest to towar dużo mniej problematyczny. Pewnym odstępstwem w ofercie Samsunga jest seria X, która jest ni pies ni wydra. Za kiepska dla zawodowców a za droga dla amatorów. Samsung bez wiekszych sukcesów próbuje je od pewnego czasu sprzedawać pod marką LaCie kojarzoną z wyższą półką.

Data: 2011-10-19 20:42:31
Autor: LP
Wybór monitora LCD

Użytkownik "Tom01"
W dniu 19.10.2011 18:47, Tom01 pisze:

PS. Samsung nigdy nie był na "topie".

Oj, czytaj Pan ze zrozumieniem!
Chodziło mi o top w modelach do 1000 zł;)

--
LP

Data: 2011-10-19 20:51:14
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 19.10.2011 20:42, LP pisze:
Oj, czytaj Pan ze zrozumieniem!
Chodziło mi o top w modelach do 1000 zł;)

Zapewniam że zrozumiałem. W tej kategorii też.

Data: 2011-10-19 21:25:35
Autor: z
Wybór monitora LCD
Tom01 pisze:
Chodziło mi o top w modelach do 1000 zł;)

Zapewniam że zrozumiałem. W tej kategorii też.

Jakieś 2 lata temu można było kupić monitor AOC 24" na matrycy PVA. Używaliśmy 2 takie sztuki przy profesjonalnej obróbce grafiki. Obok stały Sony i Lacie CRT. Wszyscy byli zdziwieni że za 1800 zł monitor można w miarę skalibrować i nie świeci gorzej niż te CRT.
Wszystko powyżej to dla mnie "złote kable audiofila"
Niewielu ludzi zauważy różnicę a z tej grupy tylko części będzie to przeszkadzało.
Niestety muszę Pana twierdzenia prostować i sprowadzać na ziemię. Ludzie czytają, łykają jak lemingi i żyją w nieświadomości :-)
Mój obecny pracodawca w pierwszych słowach powiedział że kupi mi Eizo za 3000 zł. Ta opinia wlecze się ciągle w środowisku grafików podobnie jak kiedyś o Macach. Lepiej niech kupi szybsze dyski i drugi monitor na paletki ale przecież to nie wypada gu... kupować.

Data: 2011-10-19 21:57:26
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 19.10.2011 21:25, z pisze:
[...]

Są ludzie, którzy twierdzą, że i na laptopie widać wszystko jak trzeba. Fakt, że ktoś może nie widzieć różnicy pomiędzy monitorem amatorskim a profesjonalnym nie oznacza że jej nie ma. Kwestia potrzeb to zupełnie inna para kaloszy i o tym na koniec. Pańska wypowiedź jest nie tyle "sprowadzaniem na ziemię" co projekcją subiektywnych poglądów. Jeśli wynikają one z doświadczeń z monitorami typu AOC i podobnymi, to nikt kto ma o tym jakieś pojęcie, nie będzie ich brać poważnie.

Oczywiście, jest zupełnie realne poprawne przygotowanie materiału na monitorach klasy zabawkowej. Wszak narzędzie nie determinuje osiąganego efektu. Kluczem jest doświadczenie grafika. Znam masę zawodowców różnych branż, pracujących na nieadekwatnym sprzęcie. I pracują, a ich prace są chwalone. Dobre narzędzie może jednak ten efekt pomóc osiągnąć szybciej, łatwiej i mniejszym nakładem siwych włosów. W każdej dziedzinie jednak jakość w funkcji ceny jest krzywą logarytmiczną. Największe różnice są między monitorami poniżej 2 i powyżej 4 tys zł. Widzi to bez trudu każdy laik a fachowcy zaczynają cmokać z uznaniem. Później dopłaca się coraz większe sumy za coraz mniejszy przyrost jakości reprodukcji. Przykładowo, żeby zredukować ilość rozróżnialnych odcieni z 5 do 2-3 począwszy od czerni, cenę monitora trzeba praktycznie podwoić.

Pytanie jakie może się pojawić, szczególnie na tej grupie: Po co to komu? Po co rozróżniać pojedyńcze odcienie? Jeśli ktoś sobie takie pytania zadaje to znaczy że monitor który to potrafi nie jest mu zupełnie potrzebny. ;)

PS. EIZO za 3000 zł to dobry monitor amatorski.

Data: 2011-10-19 23:22:01
Autor: z
Wybór monitora LCD
Tom01 pisze:
[...]

Bo firma nie pasi?
Profesjonalne projektowanie do www i do druku to mało?
Tak wiem. Ludzie mieli jeszcze szare komórki i trochę doświadczenia w zawodzie a tego Żadne Eizo nie zastąpi.
Takie są realia, tak się pracuje i wielu ludzi to robi.
Dyskusje o "złotych kablach" proszę sobie zostawić na akademickie wykłady albo marketingowe wypociny.
I trochę więcej pokory i mniej nadęcia.
Tutaj człowiek chce sobie kupić monitor a nie wysłuchiwać jak daleko odbiega dokładność wagi sklepowej od wzorca kilograma.

[...]

Ale te różnice nie są warte tych pieniędzy. I tak później to wszystko zostaje przekłamane przez niedokładność maszyn czy innym sposobem reprodukcji. Co z tego że zdjęcie będzie miało 600dpi jak w druku będzie 175lpi. Co z tego że kompresja zipem nie traci na jakości jeśli czy zip czy jpg i tak da ten sam efekt. Za to da dramatyczny wzrost wielkości pliku. To są takie właśnie różnice.
Ale dla dodania sobie prestiżu ludzie marnują swój czas i pieniądze.
Proszę bardzo. Szanujemy ich :-)

PS. EIZO za 3000 zł to dobry monitor amatorski.

Ubaw po pachy :-)
Komputery pewnie po 20 tys. i pensje pracowników też.
Tylko jeszcze firma musi mieć płynność finansową. Ale to przecież nieistotny szczegół.;-)

Data: 2011-10-19 23:59:35
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 19.10.2011 23:22, z pisze:
Bo firma nie pasi?

Bo firma owa nie miała nigdy i w ofercie żadnego monitora nawet klasy średniej, nie mówiąc o zawodowych. Po prostu.

Profesjonalne projektowanie do www i do druku to mało?

Przecież napisałem, że są zawodowcy pracujący z dobrym efektem na monitorach domowych i laptopach. Tyle, że jak na takim ekranie wygląda banalny Pantone 295 a jak wyglda prawdziwa farba o tym numerze?

Ludzie mieli jeszcze szare komórki i trochę doświadczenia w
zawodzie a tego Żadne Eizo nie zastąpi.

Coniektórzy nadal je mają. Dostęp do EIZO lub jego brak ani ich nie dodaje ani nie zmniejsza.

Dyskusje o "złotych kablach" proszę sobie zostawić na akademickie
wykłady albo marketingowe wypociny.
I trochę więcej pokory i mniej nadęcia.

Piszę Panu o praktyce, faktach i rozwiązaniach w które wielu ludzi włożyło masę pracy i pieniędzy, aby były rzeczywiście pomocnymi narzędziami. Nikt nie próbuje dyskredytować wartości fachowców, co chyba Pan błędnie interpretuje. Mam wrażenie, że próbuje Pan zamykać uszy na rozwiązania które niosą lepsze, podobnie jak kiedyś blokujący budowę kolei bo krowy przestaną dwawać mleko. Dziad woził zboże furą, ojciec woził furą to i ja będę a wszelkie nowomodne wynalazki są niepotrzebne. To trochę nie tak. Nie chciałby Pan aby w Pana projekcie jakiś kolor spotowy na monitorze wyglądał jak na próbniku i później na proofie?

I tak później to wszystko
zostaje przekłamane przez niedokładność maszyn czy innym sposobem
reprodukcji.

Kontrola koloru w naszych realiach kończy się na proofie i za to przecież odpowiada grafik. Maszyna to inna bajka. Nawet na skomputeryzowanych Heidelbergach z spektodensytometryczną kontrolą co któregoś użytka i najprostszą metodą drukarską nie ma w 100% zgodności i powtarzalności. Absolutów nie ma. Zgodność jest tam gdzie jest się próg akceptowalności defektów.

Ubaw po pachy :-)

Może i ubaw, ale 3 tys zł to nie są ceny profesjonalnych monitorów. Co Pan wobec tego powie o cenie monitora kilkanście albo kilkadziesiąt tysięcy. Wie Pan też, że są monitory kosztujące nawet 7-cyfrowe kwoty. I o dziwo produkuje się je, sprzedaje i stosuje w pewnych konkretnych zastosowaniach gdzie oferują pewne cechy obrazu których w inny sposób nie da się zapewnić. I nie są to złote kable audiofilskiego voodoo tylko całkowicie mierzalne efekty.

Data: 2011-10-20 00:42:17
Autor: LP
Wybór monitora LCD

Użytkownik "Tom01"

[...]

No i proszę - rozbudził Pan moje ambicje  i nie będę mógł już żyć ze świadomością, że być może czarne literki w outlooku w moim monitorze, na które teraz patrzę -  wcale nie są  takie czarne jak mogłyby być;))

--
LP

Data: 2011-10-20 00:53:50
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 20.10.2011 00:42, LP pisze:
No i proszę - rozbudził Pan moje ambicje i nie będę mógł już żyć ze
świadomością, że być może czarne literki w outlooku w moim monitorze, na
które teraz patrzę - wcale nie są takie czarne jak mogłyby być;))

Ech.... mówię o zastosowaniach profesjonalnych i ich cenach, co raczył negować Pan "z". Dla normalnych ludzi, do uniwersalnych celów w zasadzie nie poleca się monitorów powyżej 4 tys zł. Nie dlatego, że może ich na nie nie stać, ale dlatego, że narzędzia zawodowe wprowadzają poważne ograniczenia w warsztat pracy i w nieprzystosowanych warunkach pokażą paletę wad zamiast zalet.

A co do czarnych literek w ołtluku, zdziwiłby się Pan jak bardzo czerń dobrego monitora zmienia odbiór w porównaniu do korporacyjnych, w tym U2412. Największą wadą monitorów jest to, że patrzymy na .... właśnie monitor. Nie sposób pozbyć się wrażenia patrzenia na świecący obraz nawet gdy czytamy gazetę w Internecie. Dobrej klasy monitor uniwersalny od kiepskiego właśnie to odróżnia. Zaczynamy patrzeć na tekst lub zdjęcia na papierze a nie na świecącą lampę.

Data: 2011-10-20 07:05:30
Autor: z
Wybór monitora LCD
Tom01 pisze:
[...]

Każdy by chciał być piękny młody i bogaty :-)
To jest kwestia proporcji.
Czy te kilkanaście procent lepszego wyświetlania jest warte podwojenia czy potrojenia budżetu?
W polskich realiach, średniej krajowej itd. uważam że nie warto bo i tak ta doskonałość idzie w diabły. Warto za to kupić wygodny fotel, zarchiwizować dane ...

Oglądałem ostatnio moje ślicznie położone płytki w kuchni :-)
W dzień mucha nie siada. Miodzio.
Tylko że obejrzałem je teraz w nocy przy oświetleniu z okapu.
Normalnie co piąta do poprawki :-)
Pewnie że da się położyć lepiej i wcale nie będzie to trudne (czujnik mikrometryczny, kawałek statywu i jazda) Będzie to kosztowało 3 razy drożej i zajmie 3 razy więcej czasu ale sie da.
Pytanie tylko podstawowe PO CO? I czy rodzina nie wyśle mnie do psychiatry :-)

Chyba pozwoli Pan potencjalnemu klientowi podjąć decyzję czy mu się to opłaci czy nie? Pan mu poopowiada o doskonałościach, wzorcach... a ja trochę o realnym świecie :-)

[...]

100% zgody. Więc po co? Dla idei? lepszego samopoczucia?

Data: 2011-10-20 14:05:22
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 20.10.2011 07:05, z pisze:
Czy te kilkanaście procent lepszego wyświetlania jest warte podwojenia
czy potrojenia budżetu?

To decyzja pracującego z tymże obrazem. W swojej praktyce spotykam ludzi którzy nie odróżniają obrazu na monitorach za 1 500 zł i za 11 500 zł lub określają ją jako bardzo subtelną, jak i spotykam innych którzy monitory za 4-5 tys dyskwalifikują zupełnie jako wyrzucone pieniądze w błoto. Wszystkie to opinie sformułowane po lub w trakcie wizji lokalnej, często w pracowni klienta, w jego warunkach, komputerach i przy jego materiałach.

Chyba pozwoli Pan potencjalnemu klientowi podjąć decyzję czy mu się to
opłaci czy nie?

Dokładnie o tym piszę.

100% zgody. Więc po co? Dla idei? lepszego samopoczucia?

Użytkownikowi, przedstawiającemu swoje potrzeby należy obiektywnie pokazać spektrum możliwości i zarysować osiągalne na nich efekty. Zobaczy i zadecyduje. Działa też jeszcze jeden mechanizm. Nieżyjacy już Steve Jobs powiedział, że ludzie często nie wiedzą o potrzebie dopóki się jej im nie pokaże. W dziedzinie monitorów masowych bardzo często tak, że ludzie nie wiedzą że jest coś lepszego, co nie wypala oczu i nie pokazuje oczojebnych kolorów, dopóki się tego nie pokaże.

Ciekawostka:
Masa ludzi twierdzi, że nie da sie osiągnąć zgodności wyglądu zdjęcia na ekranie i na papierze bo monitor świeci a papier odbija światło. Niby prawda, ale ludzie nie są fizjologicznie zdolni do odróżnienia  co jest źródłem emisyjnym (świecącym) a co refleksyjnym (odbijającym światło). Gdyby było inaczej, ludzie 1000 lat przed Galileuszem domyśliliby się, że Księzyc nie świeci. Kilkukrotnie robiłem eksperyment polegający na tym, że wysokiej jakości monitor zasłonięty był kartonem z dziurą tylko w miejscu zdjęcia. Obok na lampie leżała dobra odbitka z tego zdjęcia i wszystko poza nią też było zasłonięte kartonem. Ludzie którzy twierdzili że od 40 lat robią zdjecia i zjedli zęby w tej branży, nie byli w stanie z metra odległości odróżnić co jest zdjęciem na papierze a co monitorem. Naturalną konsekwencją takiej demonstracji jest poszerzenie światopoglądu o nowe możliwości sprzetu, o których do tej pory nawet nie sądzili, że istnieją. Kolejną konsekwencją jest włączenie takiego sprzętu do rozważań potencjalnej przydatności w ich pracy. Zaczyna się myśleć o możliwościach jakie ten sprzęt daje, a nie tylko o jego cenie, która wcześniej mogła wydawać się absurdalna.

Data: 2011-10-20 14:34:57
Autor: z
Wybór monitora LCD
Tom01 pisze:

[...]

Dalej nie zostałem przekonany do tak drastycznego podniesienia kosztów.
Może dlatego że jestem odporny na marketing i reklamę. Staram się wydawać każdą złotówkę z głową bo musi jeszcze starczyć na utrzymanie rodziny (takie tam hipoteki itd.) Myślący grafik w realiach małej polskiej firmy (a może lepiej właściciel firmy) nie podejmie takiego ryzyka a zwykły Kowalski nie zauważy różnicy. I w calce nie musi pogorszyć jakości swojej pracy czy zostać w tyle za konkurencją.
Poruszamy się ciągle w oparach marketingu i wzorców doskonałych które można podziwiać jako dzieło sztuki ale nie jest pewne czy na siebie zarobią.
Każdy szuka swojej niszy rynkowej. Proszę bardzo. Namawianie wszystkich innych do wejścia do tej niszy nie jest zabronione ale może spotkać się z krytyką :-)

Data: 2011-10-20 15:15:15
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 20.10.2011 14:34, z pisze:
[...]

Ależ wcale nie mam zamiaru na Pana sprowadzać oświecenia. :)

Mówię o różnych rozwiązaniach, kierowanych do różnych grup odbiorców, nisz, branż, jak zwał. Nazywanie kogoś, kto podjął ryzyko finansowe zakupu wyższej klasy sprzętu niemyślącym, jest obraźliwe. Fakt, że Pan nie widzi w tym sensu, absolutnie tego nie usprawiedliwia.

Chciałbym zaznaczyć, że czasy nastały "cyfrowe". Wszystko oglądamy na monitorach, bo fizycznie nie da się inaczej. Im lepszy tym bardziej nautralny i wkładający w oglądany plik mniej "udziału własnego". Każdy ma inaczej ustawioną wrażliwość na wady obrazu i odpowiednikiem tego są różne klasy monitorów od 200 zł to kilkuset tysięcy.

Data: 2011-10-20 17:38:04
Autor: z
Wybór monitora LCD
Tom01 pisze:
Nazywanie kogoś, kto podjął ryzyko finansowe
zakupu wyższej klasy sprzętu niemyślącym, jest obraźliwe.

Nie sztuką jest kupić monitor. Sztuką jest w obecnych czasach utrzymać firmę. Niestety ludzie nie myślą, przeinwestowują a później trzeba windykować wynagrodzenie za pracę. Smutne ale prawdziwe.

Fakt, że Pan
nie widzi w tym sensu, absolutnie tego nie usprawiedliwia.

Przyganiał kocioł garnkowi.
Człowiek chciał kupić monitor za 1000 zł bo tyle ma kasy. Zamiast mu doradzić konstruktywnie używa Pan notorycznie wyrazu g...
Na kilka próśb o wybranie jakiegoś modelu wykazał się Pan nieznajomością   tej niszy cenowej i tylko wzmocnił nadęcie. Po co było zabierać głos? :-)

Właśnie zastanawiam się czy kupić SE Satio czy Nokię N8. Też mają wyświetlacze. Tylko że o wyborze akurat ten element u mnie nie będzie decydował. Sorry. Może innym razem :-)

Data: 2011-10-20 19:43:36
Autor: LP
Wybór monitora LCD

Użytkownik "z" > Tom01 pisze:

[...]

To nie tak, że mam na monitor sztywną sumę 1000 zł i to nie urażona ambicja przez mnie przemawia;). Zamiast w monitor z górnej półki wolę inwestować w audio. Z tym, że ja nikogo nie namawiam, żeby wydał 2 tys (albo wiecej) na dźwięk w komputerze (i kolejne kilkaset na wyciszenie) bo rozumiem, że tzw. większość i tak woli integrę i głośniki w obudowie monitora czy laptopa. Niektórych nie stać, innym to nie robi rożnicy, choć zapewne wszyscy (w mniejszym lub większym stopniu) usłyszeliby różnicę.
A tak jakieś tanie wentylatory grają im na nerwach a jakiś, za przeproszeniem, gówniany realtek żywcem wykrusza bębenki i rozstraja błędnik...

--
LP

Data: 2011-10-20 19:50:08
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 20.10.2011 17:38, z pisze:
Nie sztuką jest kupić monitor. Sztuką jest w obecnych czasach utrzymać
firmę. Niestety ludzie nie myślą, przeinwestowują a później trzeba
windykować wynagrodzenie za pracę. Smutne ale prawdziwe.

Ale co to ma jedno z drugim wspólnego? Jeśli komuś do pracy jest potrzebne narzędzie, dajmy na to koparka, to łopata nie jest idealnym wyjściem.

Człowiek chciał kupić monitor za 1000 zł bo tyle ma kasy. Zamiast mu
doradzić konstruktywnie używa Pan notorycznie wyrazu g...

A co mam mówić? Przecie to jest "g". Nazywajmy rzeczy po imieniu. Jeśli ktoś musi ładować się w taki towar, to niech przynajmniej będzie tego świadom. Może nawet być z niego zadowolony, przy niskim poziomie wymagań to całkiem realne, ale nie zmienia to faktu, że w tej branży, jest to produkt najniższej możliwej jakości.

Na kilka próśb o wybranie jakiegoś modelu wykazał się Pan nieznajomością
tej niszy cenowej i tylko wzmocnił nadęcie. Po co było zabierać głos? :-)

Monitory poniżej 1 tys zł nie leżą w kręgu moich zainteresowań, to prawda. Nie jest tak że ich nie znam. Niestety znam aż nazbyt dobrze. Nie wdaję się natomiast w dyskusję o ich wadach i zaletach ani tym bardziej polecanie, bo to wszystko w zasadzie jest jeden grzyb. Każdy jest równie zły.

Data: 2011-10-21 07:02:49
Autor: z
Wybór monitora LCD
Tom01 pisze:

Ale co to ma jedno z drugim wspólnego? Jeśli komuś do pracy jest potrzebne narzędzie, dajmy na to koparka, to łopata nie jest idealnym wyjściem.

Jeśli koparka będzie przydatna prze kilka dni w roku to nie się jej nie kupuje bo może się przyda.

[...]

Tak to jest produkt prawie najniższej jakości (można zejść niżej)
Przychodzenie do tej "niszy" z tekstem ze to wszystko g...  a g...em już nie będzie wydanie 300% więcej kasy bez chociaż szczypty pomocy w wyborze to jest przynajmniej SPAM, lokowanie produktu, urabianie rynku ...

[...]

Zna, wie ale wiedza się nie podzieli
Żałość :-)

Data: 2011-10-21 11:49:27
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 21.10.2011 07:02, z pisze:
Jeśli koparka będzie przydatna prze kilka dni w roku to nie się jej nie
kupuje bo może się przyda.

Dlaczego usiłuje Pan cały czas znajdować przykłady na nie? A to mała firma, a to użycie okazjonalne... Sądzi Pan, że nie istnieją firmy korzystające z koparek na codzień? Będzie Pan wmawiał kompuś potrzebującemu koparki do kopania rowów do kanalizacji do że jej nie potrzebuje? Proszę o trochę realizmu. Są potrzeby, są narzędzia. To normalne.

[...]

Jeśli przedmiotowe najdroższe "g" kosztuje 1000 zł a najtańszy sensowny poniżej 1500 zł to nie jest 300% więcej. Chyba że zamierzamy wdrażać alternatywną algebrę. :)

Data: 2011-10-21 12:09:00
Autor: z
Wybór monitora LCD
Tom01 pisze:
Będzie Pan wmawiał kompuś
potrzebującemu koparki do kopania rowów do kanalizacji do że jej nie potrzebuje? Proszę o trochę realizmu. Są potrzeby, są narzędzia. To normalne.

Rozmowa jak z Animką. A już w kontekście tematu wątku (budżetu) to ...

Jeśli przedmiotowe najdroższe "g" kosztuje 1000 zł a najtańszy sensowny poniżej 1500 zł to nie jest 300% więcej. Chyba że zamierzamy wdrażać alternatywną algebrę. :)

Ktoś tu pisał o 3000 zł i nazywał to sprzętem biurowym.

PS. Trzeba było od razu napisać: "chłopie dorzuć 200-300 zł i kup taki" zamiast robić wykład o idealnym monitorze.
Bardzo chętnie poznam markę i model poniżej 1500 zł.

Data: 2011-10-21 16:25:56
Autor: Mateusz
Wybór monitora LCD
Użytkownik z napisał:

Bardzo chętnie poznam markę i model poniżej 1500 zł.

No przeciez nie ma takich monitorów ;)

Data: 2011-10-21 17:11:20
Autor: Animka
WybĂłr monitora LCD
W dniu 2011-10-21 12:09, z pisze:
Tom01 pisze:
[...]

A dlaczego nie napiszesz trollu jak z z, skoro to ty dyskutujesz?

animka
--
Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w okrucieństwie, ale przyjdzie czas, kiedy będzie traktował mordowanie zwierząt w ten sam sposób, w jaki obecnie traktuje zabijanie ludzi. Ten, kto nie szanuje i nie ceni życia, nie zasługuje na to, aby żyć".
Leonardo da Vinci

Data: 2011-10-21 20:25:03
Autor: z
WybĂłr monitora LCD
W dniu 21.10.2011 17:11, Animka pisze:

A dlaczego nie napiszesz trollu jak z z, skoro to ty dyskutujesz?

Ze względu na późną porę nie będę komentować Pani impertynencji i wulgarnego słownictwa :-)
Moje 5-letnie dziecko lubi oglądać bajki
http://www.kreskoweczki.pl/przygody-animkow/
Nie rozumiem powodĂłw takiego ataku. :-)

PS. Wielki szacun. Będzie dobrze. Animka dużo czyta i mniej pisze.
Zajrzyj na grupę o samochodach. Tam też czasem przewija się temat kreskóweczek :-)

Data: 2011-10-21 22:12:50
Autor: Animka
WybĂłr monitora LCD
W dniu 2011-10-21 20:25, z pisze:
[...]

A mój dwuletni wnuczek woli oglądać na dobranoc "Jaka to melodia". Pięknie przy tym tańczy, wiruje jak baletmistrz, potem opada na lapki i break deans, kręci się na łapkach, przebiera nóżkami. Dobrze, że jeszcze na głowie nie potrafi, ale cały czas kombinuje, żeby mu się udało na głowie pokręcić. Potem pięknie dziękuje piosenkarzom klaszcząc.

animka

Data: 2011-10-21 22:16:26
Autor: z
[OT] Rodzinka
W dniu 21.10.2011 22:12, Animka pisze:

A mój dwuletni wnuczek woli oglądać na dobranoc "Jaka to melodia".

Ile masz lat? Bo ja 39.

Data: 2011-10-21 19:11:07
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 21.10.2011 12:09, z pisze:
Ktoś tu pisał o 3000 zł i nazywał to sprzętem biurowym.

Nieprawda.

PS. Trzeba było od razu napisać: "chłopie dorzuć 200-300 zł i kup taki"
zamiast robić wykład o idealnym monitorze.

Wykład jest Panu, bo usilnie stara Pan się mi wmówić że narzedzia profesjonalne są niepotrzbne.

Bardzo chętnie poznam markę i model poniżej 1500 zł.

Voila: EIZO FS2331.

Data: 2011-10-21 19:30:45
Autor: LP
Wybór monitora LCD

Użytkownik "Tom01"

W dniu 21.10.2011 12:09, z pisze:
[...]

Chodziło o monitor, którego jednym z głównych zastosowań są gry. Myślę, że 25 ms skutecznie dyskwalifikuje ten monitor w dynamicznym fpp a kolory mają w tym przypadku dość małe znaczenie.
Myślę, że Pan trochę przegina, albo ma pan skoliozę zawodową.

--
LP

Data: 2011-10-21 20:12:49
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 21.10.2011 19:30, LP pisze:
Chodziło o monitor, którego jednym z głównych zastosowań są gry. Myślę,
że 25 ms skutecznie dyskwalifikuje ten monitor w dynamicznym fpp a

Może Pan powiedzieć co to za parametr owe 25ms? I dlaczego ma dyskwalifikować?

kolory mają w tym przypadku dość małe znaczenie.

Bo i wcale do kontroli koloru ten montior nie został skonstruowany. EIZO Foris to monitory pomyslane przede wszystkim o zastosowaniu domowym i rozrywce wysokiej jakości.

albo ma pan skoliozę zawodową.

Proszę sobie nie pozwalać. Ja Pana nie usiłuję obrazić.

Data: 2011-10-21 21:49:20
Autor: LP
Wybór monitora LCD

Użytkownik "Tom01"
W dniu 21.10.2011 19:30, LP pisze:

albo ma pan skoliozę zawodową.

Proszę sobie nie pozwalać. Ja Pana nie usiłuję obrazić.

No nie! Nie będziemy się chyba obrażać (na siebie)? To że ma pan zaiste "bzika" na punkcie monitorów raczej Panu nie uwłacza.

A mówiąc o skrzywieniu zawodowym miałem na myśli to tylko, że dzięki Panu wątek stał się OT.
Prowadzicie tu akademickie spory na temat wyższości koparki nad łopatą niewiadomo w jakim celu. Zaraz ktoś się podłączy i będzie przekonywał, że mysz komputerowa (do jakichkolwiek zastosowań) za mniej niż 300  to jedno wielkie nieporozumienie (a najlepsze, że ja się z tym całkowicie zgadzam) . A potem zlecą się miłośnicy podkładek za jeszcze większe pieniądze i każdy z nich będzie mógł z czystym sumieniem podać wiele (wielce prawdziwych) argumentów na poparcie swojej tezy.

Pańska krucjata przypomniała mi starą, świetną  lekturę -  pewnie Pan to zna, więc proszę jedynie zwrócić uwagę na 11 ostatnich linijek, od akapitu zaczynającego się: "A więc podsumujmy."

http://voov.republika.pl/czytacz/przebudzenie/_T03.html

Kupię monitor za 1000 zł, bo czas jaki przed nim spędzam i jakość jakiej od niego wymagam nie usprawiedliwia większej kwoty.

Pozdr.
--
LP

Data: 2011-10-21 22:17:43
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 21.10.2011 21:49, LP pisze:
Zaraz ktoś się podłączy i będzie przekonywał,
że mysz komputerowa (do jakichkolwiek zastosowań) za mniej niż 300 to
jedno wielkie nieporozumienie

Bardzo proszę o minimum rozsądku. Myszy za 300 zł to górna półka. Zgodziny się jednak zapewne, że myszy za 5 zł to dziadostwo. Gdzieś jest też umowna, indywidualna granica między akeptowalną jakością a ceną. Dla każdego nieco inna i w różnych  zastosowaniach nieco inna. W takich samych kategoriach piszę o monitorach. Wspominam w tym wątku o granicy NAJTAŃSZYCH SENSOWNYCH a za chwilę ktoś wyjeżdża z high-end, złotymi kablami itp. A 3 tys zł za dobry monitor to jakaś abstrakcja. Proszę spojrzeć np na rowery. Ludzkiej jakości w sklepie rowerowym to wydatek powiedzmy 1-2 tys zł. Wyczynowe 5 i więcej. A w hipermarkecie stoją takie po 99 zł. Zamieńcie proszę teraz słowo "rower" na "monitor", może trochę da to wam do myślenia.

Data: 2011-10-21 22:40:04
Autor: z
Wybór monitora LCD
W dniu 21.10.2011 22:17, Tom01 pisze:
Wspominam w tym wątku o granicy
NAJTAŃSZYCH SENSOWNYCH a za chwilę ktoś wyjeżdża z high-end, złotymi
kablami itp. A 3 tys zł za dobry monitor to jakaś abstrakcja. Proszę
spojrzeć np na rowery.

Nic te porównania już nie dadzą. Skrytykował Pan wszystko z zadanego przedziału cenowego a później ludzi, którzy nie widzą potrzeby zwielokratniania budżetu.

A w kwestii rowerów :-)
Kupiłem sobie rower składany na 20" kołach. Jeździ wolno, ma tylko 3 biegi, jestem ciągle wyprzedzany, trzęsie na wybojach miejskiej dżungli niemiłosiernie, Ma mały udźwig a ludzie trochę dziwnie na mnie patrzą (ważę 105 kg) :-)
Ale za to mieści się o windy, a po złożeniu do bagażnika samochodu i pod biurko w pracy. To się nazywa sztuka kompromisu i wybieranie produktów spełniających wymagania.
Sorry nie będzie więcej porównań. Tak się tylko chciałem pochwalić bo dokonałem dobrego wyboru idąc pod prąd stereotypom :-)

Data: 2011-10-21 22:59:09
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 21.10.2011 22:40, z pisze:
Tak się tylko chciałem pochwalić bo
dokonałem dobrego wyboru idąc pod prąd stereotypom :-)

Wobec tego proszę odpowiedzieć, dlaczego odmawia Pan takiego samego prawa wyboru innym. Pański rower jest jedynym słusznym rozwiązaniem? Wyszukuje Pan cudaczne przykłady byle tylko zanegować przydatność czegoś innego niż się Panu wydaje i nazywa niemyślącymi tych co wybiorą inaczej.

Data: 2011-10-21 23:07:36
Autor: z
Wybór monitora LCD
W dniu 21.10.2011 22:59, Tom01 pisze:

[...]

Teraz proszę przeczytać o czym była mowa na samym początku (o budżecie, zastosowaniu) i przemyśleć swoje ostatnie zdanie.

Data: 2011-10-21 23:34:27
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 21.10.2011 23:07, z pisze:
Teraz proszę przeczytać o czym była mowa na samym początku (o budżecie,
zastosowaniu) i przemyśleć swoje ostatnie zdanie.

Nie wiem czy Pan zauważył ale od dłuższego czasu jest OT. Przypomnę jedne z Pana wypowiedzi: "Wszyscy byli zdziwieni że za 1800 zł monitor można w miarę skalibrować i nie świeci gorzej niż te CRT. Wszystko powyżej to dla mnie "złote kable audiofila" ". (...) "Myślący grafik w realiach małej polskiej firmy (a może lepiej właściciel firmy) nie podejmie takiego ryzyka a zwykły Kowalski nie zauważy różnicy "

Proszę więc o odpowiedź na pyanie: Dlaczego odmawia Pan innym prawa wyboru poza rzeczami które Panu się wydają słuszne?

Pańska klasyfikacja potrzeb i możliwości jest być może prawdziwa, ale tylko w odniesieniu do Pana i zakresu zastosowań jakie może Pan sobie wyobrazić. Najlepiej oddają to Pana słowa: "nie zawsze potrzebne o najwyższych parametrach jakie udało się ludzkości stworzyć zwłaszcza kiedy nie jest to uzasadnione ekonomicznie. " Przecież nic Pan nie wie o czyichś potrzebach. Wszelkie przykłady sprowadza Pan do swojego podwórka. Czy się to Panu podoba czy nie, istnieją rozwiazania które Panu się wydają niepotrzebne, ale komuś innemu są niezbędne.

Data: 2011-10-22 00:07:22
Autor: z
Wybór monitora LCD
Tom01 pisze:
Nie wiem czy Pan zauważył ale od dłuższego czasu jest OT.

Podsumowując.
Nie dogadamy się bo ja opieram się na doświadczeniu zawodowym i to w kontekście małej firmy w polskich chorych realiach.
Pan sprzedaje towar o bardzo dobrej jakości która mi nie jest potrzebna do efektywnego, ekonomicznego wykonywania pracy. Pański nacisk na wybieranie towaru najlepszego może jest do przyjęcia na bardziej specjalistycznych grupach ale tutaj i w tym wątku mógł sobie Pan darować (to jest właśnie OT). Nikt na tym nie zyskał. Tylko marnujemy czas. Wybaczy Pan ale nadal będę zwracał uwagę na ekonomiczną stronę (proporcje jakości do ceny) Mi się udało znaleźć coś dobrego (nie idealnego) za przyzwoite pieniądze to i inni powinni znać taką alternatywę. Kiedyś krążyła opinia, że do grafiki tylko CRT. Teraz że LCD ale musi być drogie. Myślę że już i to nie jest prawdą o zastosowaniach domowych nie wspominając. Lata lecą. Niestety ;-)

Data: 2011-10-28 04:43:50
Autor: Przemysław Ryk
Wybór monitora LCD
Dnia Fri, 21 Oct 2011 19:30:45 +0200, LP napisał(a):

[...]

Trochę długawe będzie, ale może nawet ciekawie. :D

Przyjdź, potestuj, wyrób sobie opinię. :) FS2331 potrafi (z tego co na razie
się wywiedziałem) trochę przysmużyć przy czerwonych odcieniach.

W praktyce na razie nie miałem jak zweryfikować - chroniczny brak czasu nie
pozwala na razie podłączyć egzemplarza i włączyć demo czegoś, co pójdzie
płynnie w 1920×1080 na GeForce 9500GT.

Inna sprawa, że na mój gust z całym smużeniem to jest trochę tak, jak
częstotliwością odświeżania CRT swego czasu. Spotkałem się z osobami, które
mocno marudziły, jeżeli bańka miała poniżej 100Hz, spotykałem takie, dla
których 85Hz było wartością jak najbardziej wystarczającą. Wrażliwość
osobnicza jest jednak różna. Bardziej irytujący podczas grania w dynamiczne
tytuły to mi się wydaje input lag jednak.

Od razu mówię wprost, że pracuję u dystrybutora EIZO w Polsce. Jak
popracowałem trochę na monitorach tej marki, to decyzja była szybka - pasa
się zacisnęło na jakiś czas, ale prywatnie dla siebie też kupiłem EIZO
(teraz konkretnie używam S2432W jako główny i L568 jako dodatkowy). Pracuję
na nich, oglądam filmy, gram (głównie tytuły, w których akcji uczestniczy
się z perspektywy pierwszej osoby). Owszem, zdarza się, że mi przysmuży, ale
pozostałe cechy monitora rekompensują mi to z nawiązką. W S2432W wyświecone
zostało prawie 9 tysięcy godzin (ma trochę ponad 2 lat), na L568 - prawie 10
tysięcy (ten już ma coś około 3 lat). Jednak nerwowy się nie robię, bo po
prostu wiem, że przy moim trybie użytkowania - czyli przez zdecydowaną
większość czasu praca na S2432W z jasnością 80 cd/m2 (według regulatora
jasności monitora - 15%; L568 nie kalibrowałem, tu jasność mam ustawioną „z
palca” na 17%) bez problemu jeden i drugi posłużą mi spokojnie kolejne ze
2-3 lata. Zakres regulacji czy to parametrów obrazu, czy też położenia w
pełni satysfakcjonujący[1], jakość wykonania i kultura pracy IMVHO też na
bardzo dobrym poziomie.

Znajomy w tym czasie oszczędniej podchodził do rzeczy - najpierw
zainwestował w jakiś popularny model z matrycą VA od firmy, której nazwa
zaczyna się na G. W miarę sensownie wyregulować dał się dopiero czwarty
egzemplarz. Szkoda tylko, że kilka miesięcy później (coś w okolicy 9
miesięcy od zakupu) szlag trafił podświetlenie… Później kupił taką
specyficzną konstrukcję z komputerem zabudowanym z monitorem w jednej
obudowie i logiem producenta w kształcie nadgryzionego owocu. Ze względu na
jakość wyświetlacza w ciągu 6 miesięcy rzeczony komputer serwis odwiedził
czterokrotnie…

Szczerze mówiąc, szlag by mnie chyba trafił, gdybym się tak musiał bujać
szczególnie, że u mnie komputer robi w zasadzie za maszynkę do pracy,
kontaktu ze światem i szeroko pojętej rozrywki. Dwa tygodnie bez monitora
niespecjalnie mi się uśmiechają. Ani wtedy monitor choć trochę na siebie nie
zarabia, a dodatkowo nie wszyscy oferują serwis door-to-door. To ja już wolę
wydać więcej, ale oszczędzić sobie większego prawdopodobieństwa takowych
atrakcji. Zwłaszcza, że po pierwsze oczy mam tylko jedne (a już 2,5 i 2,25
dioptrii na minusie mam), więc nie mam zamiaru uch katować[2] bardziej, niż
to absolutnie konieczne. Po drugie - monitora nie wymieniam co pół roku ani
co rok, bo nie ma po prostu takiej potrzeby.

Nie twierdzę, że konkurencja nie ma dobrych produków - fanboy'em nie jestem.
:D Jednak coś mi się kojarzy, że to właśnie Japończycy z EIZO chyba częściej
niż rzadziej jako pierwsi wprowadzają do swoich konstrukcji nowe
rozwiązania. Ale przyznaję - tu trzeba by siąść z konkretnym zestawieniem
spełniających te same czy bardzo zbliżone zadania funkcji i zrobić całą
chronologię kto, kiedy i w jakim modelu wprowadził to na rynek. Ja się nie
podejmuję. :)

Nie powiem, żebym bliskim znajomym nie podszeptywał, by kupili EIZO.
Oczywiście nie hurtem dla wszystkich jeden model - dobieram to w zależności
od potrzeb docelowego użytkownika. Szybko się nauczyłem, że tydzień
maglowania mnie pytaniami to i tak będzie mało na rozwianie wszystkich
wątpliwości. Za to kilka maili z odpowiedziami na podstawowe pytania plus
30-60 minut spędzonych sam na sam przed moim egzemplarzem i decyzje o
wyborze zawężały się jedynie do doprecyzowania modelu i negocjacji z
Towarzyszem/Towarzyszką Życia terminu zakupu. :)

[ Nie pokonasz kobiety w kłótni, to niemoĹźliwe. Nie wygracie, bo jeśli     ]
[ chodzi o kłótnię, to my mamy pod gĂłrkę. Bo my musimy mĂłwić z sensem.     ]
[                                                             (Chris Rock) ]

[1] Od jakiegoś czasu dodatkowo mam możliwość za niewielkie pieniądze mieć w
pełni sprzętową kalibrację - wiadomo, że nie z dokładnością na poziomie
równorzędnym dla serii ColorEdge regulowanych z użyciem bardziej
zaawansowanych urządzeń pomiarowych - ale na potrzeby domowych, amatorskich
zastosowań jak znalazł.

[2] Zwłaszcza, że jak policzę łącznie czas przed monitorem w fabryce i w
domu, to się z tego dobowo całkiem niezłe godziny zbierają.

Data: 2011-10-21 20:15:57
Autor: z
Wybór monitora LCD
W dniu 21.10.2011 19:11, Tom01 pisze:

Wykład jest Panu, bo usilnie stara Pan się mi wmówić że narzedzia
profesjonalne są niepotrzbne.

Nie są nie potrzebne tylko nie zawsze potrzebne o najwyższych parametrach jakie udało się ludzkości stworzyć zwłaszcza kiedy nie jest to uzasadnione ekonomicznie.
(Kurde czy ja po chińsku piszę)

Bardzo chętnie poznam markę i model poniżej 1500 zł.

Voila: EIZO FS2331.

Dziękuję :-)

Data: 2011-10-21 20:28:44
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 21.10.2011 20:15, z pisze:
Nie są nie potrzebne tylko nie zawsze potrzebne o najwyższych
parametrach jakie udało się ludzkości stworzyć zwłaszcza kiedy nie jest
to uzasadnione ekonomicznie.

Ale skąd Pan o tym może wiedzieć? Jest Pan specjalistą we wszystkich możliwych dziedzinach gdzie można spotkać monitory?

Data: 2011-10-21 20:33:06
Autor: z
Wybór monitora LCD
W dniu 21.10.2011 20:28, Tom01 pisze:
Ale skąd Pan o tym może wiedzieć? Jest Pan specjalistą we wszystkich
możliwych dziedzinach gdzie można spotkać monitory?

Ja tam tylko skromnym operatorem DTP z kilkunastoletnim stażem w zawodzie jestem i różne cuda już widziałem. Jak ktoś mi mówi że czarne jest białe to mnie trochę wnerwia :-)
Jak ktoś mi mówi że bez monitora za 5000 nie jestem profesjonalistą to tym bardziej :-)

Data: 2011-10-21 20:51:23
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 21.10.2011 20:33, z pisze:
Ja tam tylko skromnym operatorem DTP z kilkunastoletnim stażem w
zawodzie jestem i różne cuda już widziałem. Jak ktoś mi mówi że czarne
jest białe to mnie trochę wnerwia :-)

Z kolorów to mówiliśmy o Pantone 295. Proszę napisać jak on wygląda na Pana monitorze a jak na wzorniku. Podobny chociaż? A jak z trudniejszymi barwami? Jakieś brązy może?

Jak ktoś mi mówi że bez monitora za 5000 nie jestem profesjonalistą to
tym bardziej :-)

Może inaczej. Dziwny to profesjonalista który nie widzi różnicy w reprodukcji na monitorze poniżej 2 tys zł i za 5 tys zł. ;)

Data: 2011-10-21 21:21:49
Autor: z
Wybór monitora LCD
W dniu 21.10.2011 20:51, Tom01 pisze:
Z kolorów to mówiliśmy o Pantone 295.

Sorry Animka. Są lepsi ;-)

Może inaczej. Dziwny to profesjonalista który nie widzi różnicy w
reprodukcji na monitorze poniżej 2 tys zł i za 5 tys zł. ;)
jw.
Nie nie ma różnic tylko za mało za tak dużo.

Może inaczej. Jeśli kilka osób zawodowo się tym parających + klienci (nie liczyłem) przez kilka lat nie mieli zastrzeżeń (nie widzieli różnic) miedzy tym co było na monitorze, na proofie i wydruku z maszyny drukarskiej to mają się pochalstać, iść do okulisty czy tylko zmieniać zawód bo ośmielili się pracować na monitorach z nie profesjonalnej półki?

Fakt, mała firma, małe nakłady, ale w miarę nowoczesny sprzęt, Klienci też wymagający a projekty nie najłatwiejsze w produkcji.
(Bo zaraz usłyszę o garażu i romayorze :-) )

Data: 2011-10-21 23:15:34
Autor: Animka
WybĂłr monitora LCD
W dniu 2011-10-21 21:21, z pisze:
W dniu 21.10.2011 20:51, Tom01 pisze:
Z kolorów to mówiliśmy o Pantone 295.

Sorry Animka. Są lepsi ;-)

Jakieś zioła palileś? Odczep się ode mnie.

animka

Data: 2011-10-21 21:58:49
Autor: LP
Wybór monitora LCD

Użytkownik "Tom01" <news@pl.mastiff.popraw.kolejnosc> napisał w wiadomości news:4ea1bf2b$0$8456$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 21.10.2011 20:33, z pisze:
[...]

I co w tym dziwnego? Pan za to nie widzi żadnej różnicy w monitorach za 300zł i  za czterokrotność tej sumy;).
A nawet dziecko (i to takie nieanimowane) rozpozna sygnał z d-sub i dvi;)

--
LP

Data: 2011-10-21 22:08:46
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 21.10.2011 21:58, LP pisze:
I co w tym dziwnego? Pan za to nie widzi żadnej różnicy w monitorach za
300zł i za czterokrotność tej sumy;).

Nie napisałem że nie widzę. Napisałem że wszystkie są złe.

A nawet dziecko (i to takie nieanimowane) rozpozna sygnał z d-sub i dvi;)

Ale to przecież nie jest wina monitora.

Data: 2011-10-21 22:59:18
Autor: LP
Wybór monitora LCD

Użytkownik "Tom01"
W dniu 21.10.2011 21:58, LP pisze:
I co w tym dziwnego? Pan za to nie widzi żadnej różnicy w monitorach za
300zł i za czterokrotność tej sumy;).

Nie napisałem że nie widzę. Napisałem że wszystkie są złe.

Ale zło ma też wiele odcieni.

A nawet dziecko (i to takie nieanimowane) rozpozna sygnał z d-sub i dvi;)

Ale to przecież nie jest wina monitora.

W tym sensie wina, że te za 300 nie mają fizycznie możliwości podłączenia sygnału dvi.

--
LP

Data: 2011-10-21 23:05:42
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 21.10.2011 22:59, LP pisze:
Ale zło ma też wiele odcieni.

Jak wcześniej sygnalizowałem, wybór na zasadzie mniejszego zła nadal jest zły. A po co wydawać pieniądze na coś co jest złym wyborem? Chyba chodzi o jakieś optimum zadowolenia z zakupu prawda? Gdzieś trzeba postawić granicę minimum jakości i już wspominałem gdzie ona leży w przypadku monitorów.

W tym sensie wina, że te za 300 nie mają fizycznie możliwości
podłączenia sygnału dvi.

No to trzeba użyć dobrej jakościowo karty graficznej, choć przy monitorze za 300 zł szkoda koksu.

Data: 2011-10-22 15:21:08
Autor: LP
Wybór monitora LCD

Użytkownik "Tom01"
[...]

Pan widać żyje w innym świecie. Wszystko czym się otaczamy jest kompromisem
między jakością, ceną, i możliwościami. Nasze potrzeby nie mają większego
znaczenia, bo wszystko można ludziom wmówić. Zwykle specjalizują się w tym
wielkie firmy, ale Pan, może nieświadomie, wpisuje się w ten nurt.
Oczywiście, że każdy z nas wolałby jeździć v8, mieć dom na Majorce i
zadawać się z kobietami takimi jak Marylin Monroe  -  tu niech każdy sobie
wpisze swój własny typ urody damskiej (albo jakiejś innej, alternatywnej;).
Niestety, startując z tego (wcale nie najwyższego) pułapu wszystko inne jest dla
większości wyborem mniejszego zła.
Monitor to tylko jeden z dziesiątków podzespołów i komponentów
zapewniających nam wygodę i komfort pracy. Proszę wejść na
np. na jakiekolwiek forum poświęcone zasilaczom, a przekona się pan ile trzeba
wysłupłać dzięgów i jak kolosalnym zapasem mocy dysponować, żeby czuć komfort
i spać spokojnie. Nie jestem zwolennikiem 'dziadostwa' ale posiadam
odrobinę zdrowego rozsądku i sam podejmuje decyzję ile należy wydać na ten
czy inny podzespół i np. na karty graficzne wydaję więcej niż na monitory, ale tak jak mówię - to mój wybór i basta.
Ten temat (do którego pozwoliłem sobie dołączyć z problemem podobnym do wątkotwórcy) zawierał konkretne pytanie dotyczące sprzętu za określoną sumę do określonych zastosowań - a nie pytanie dotyczące pańskich przekonań i preferencji. I to dlatego pańskie spostrzeżenia (jak najbardziej słuszne w innym kontekście) budzą tu takie negatywne reakcje (nie tylko moje).

Na koparkach i łopatach się nie znam, ale Pańskie porównania dotyczące rowerów pozwalają stwierdzić, ze jest pan w tej dziedzinie laikiem (nie ma funkcjonalnych rowerów za 99 zł nawet w marketach, rowery maja podobne ceny jak monitory - zaczynają się gdzieś od 300 zł (z całą odpowiedzialnością zapewniam, że za 300 kupi pan g...;;), ale za to, za 1000 zł dostanie pan ubogi w wyposażeniu, ale w pełni funkcjonalny sprzęt, w dodatku renomowanej firmy, do okazjonalnego przemieszczania się z miejsca na miejsce. Rowery do komfortowego jeżdżenia  zaczyna się nie od 1000 tylko od 2k. Jeśli ktoś wyda na rower 1 k zł i nie zamierza go używać do dojazdu po asfalcie do sklepu oddalonego o kilka kilometrów albo niezbyt oddalonej pracy (w niegórzystym terenie)  to w ciągu 3-4 lat dołoży drugi tysiąc - i to nie po to, żeby upgrejdować swój nabytek, tylko żeby utrzymać go w jako takiej sprawności.

Więc zapytam jeszcze raz (teraz to pewnie retorycznie;) czy podoba wam się Marylin... Ups, przepraszam - dell 2412 i czy jest dla niego inna alternatywa (w podobnej cenie).

--
LP

Data: 2011-10-22 16:20:37
Autor: Mateusz
Wybór monitora LCD
Użytkownik LP napisał:

Więc zapytam jeszcze raz (teraz to pewnie retorycznie;) czy podoba wam się Marylin... Ups, przepraszam - dell 2412 i czy jest dla niego inna alternatywa (w podobnej cenie).

No dobra, bede w Saturnie to jak nie zapomne to zerkne na tego Della i powiem swoje subiektywne opinie :)

Data: 2011-10-22 19:02:22
Autor: LP
Wybór monitora LCD

Użytkownik "Mateusz"

Użytkownik LP napisał:

[...]

Jakby był w saturnie (moim), to bym sam zerknął, a tak muszę  opierać się na opinii
innych.
Dzięki, byłbym wdzięczny:)

--
LP

Data: 2011-10-22 16:26:06
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 22.10.2011 15:21, LP pisze:
Oczywiście, że każdy z nas wolałby jeździć v8, mieć dom na Majorce i
zadawać się z kobietami takimi jak Marylin Monroe

Proszę wspomnieć jak kilka postów wcześniej wspomniałem o skokowym wpadaniu w grubą przesadę.

Na koparkach i łopatach się nie znam, ale Pańskie porównania dotyczące
rowerów pozwalają stwierdzić, ze jest pan w tej dziedzinie laikiem (nie
ma funkcjonalnych rowerów za 99 zł nawet w marketach

Bingo! Czyli jednak przykład przemówił do wyobraźni. Szkoda tylko, że znów z nieprzyjemym przytykiem. Przecież nie ma Pan zielonego pojęcia czy się na tym znam, ani czy przykład nie był czasem prowokacją do rozpoczęcia dyskusji, na którą właśnie się Pan złapał. Celowo obrałem rowery, bo to modny temat i wielu ludzi niezależnie od wieku się nimi interesuje. Jak widać trafiłem. :)

W każdym razie ma Pan całkowitą rację, że za 99 zł nie kupi się funkcjonalnego roweru. Tak naprawdę tyle kosztują same tylko amatorskie v-break-i, szczęki hamulców - dla nieobeznanych, albo jedna niezła piasta. Zakres cen rowerów i monitorów też jest podobny, ale gradacja różnych klas już wcale nie idzie równolegle. Rower-jednorazówka, który ma problemy z pełnieniem swojej podstawowej funkcji jest dokładnie takim samym bublem jak monitory marketowe w cenie do około 1 tys zł. Im taniej tym gorzej oczywiście.

dell 2412 i czy jest dla niego inna
alternatywa (w podobnej cenie).

Jest. Tej samej klasy są inne monitory DELL np U2311 lub HP np ZR22w. Oba lepsze od U2412m. Obracamy się jednak cały czas w klasie biurowej. Główną cechą takich monitorów jest niekorzystny w zastosowaniach domowych zakres regulacji jaskrawości. Wynika to z przeznaczenia, gdyż są one skonstruowane do pracy w dzień, w jasno oświetlonych pomieszczeniach. Ze względów ekonomicznych nie ma sensu do nich pchać układów regulacji które nie będą wykorzystane.

Inną poważną wadą jest zastosowany wyświetacz z bardzo, ale to bardzo wysokim punktem czerni. Bardziej plamiasty i gorzej rozświetllony ekran jest tylko w najbardziej dziadowskich TN. Wady czerni i homogeniczności wyłażą najbardziej w warunkach słabego oświetlenia.

Data: 2011-10-22 21:33:34
Autor: LP
Wybór monitora LCD

Użytkownik "Tom01"
W dniu 22.10.2011 15:21, LP pisze:

dell 2412 i czy jest dla niego inna
alternatywa (w podobnej cenie).

Jest. Tej samej klasy są inne monitory DELL np U2311 lub HP np ZR22w. Oba lepsze od U2412m.

 Bardzo dziekuję ale zdaje się że niestety nie spełniają  jednego z podstawowych założonych parametrów - wielkości matrycy.

--
LP

Data: 2011-10-22 22:04:57
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 22.10.2011 21:33, LP pisze:
Bardzo dziekuję ale zdaje się że niestety nie spełniają jednego z
podstawowych założonych parametrów - wielkości matrycy.

Jeśli mamy dwie zmienne, tj jakość i wielkość przy stałej cenie, muszą się zmieniać odwrotnie proporcjonalnie. Albo większy gorszy, albo lepszy mniejszy. Osobiście uważam, że lepszy komfort korzystania daje mniejszy ekran ale lepszy.

Data: 2011-10-22 23:35:14
Autor: LP
Wybór monitora LCD

Użytkownik "Tom01"
[...]

Mam wrażenie, że Pan albo nie rozumie o co chodzi, albo nie chce, albo nie może pomóc w tej kwestii. Nie rozmawiamy o Pana preferencjach i otrzebach  - tylko moich.
Jeśli to przerasta Pańska dobrą wolę albo możliwości to dziękuję, zakończmy ten watek.

--
LP

Data: 2011-10-23 00:54:39
Autor: Mateusz
Wybór monitora LCD
Użytkownik Tom01 napisał:
[...]

To już zalezy jak wagowo sa rozdzielone kryteria:
wielkosc
jakosc

:)

jesli na wielkosc idzie 90% wagi, a na jakosc 10% wagi, to _lepszy_ bedzie _wiekszy_, a gorsdzy _lepszy_ ale _mniejszy_ (w tej samej cenie).

Data: 2011-10-23 01:03:20
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 23.10.2011 00:54, Mateusz pisze:
To już zalezy jak wagowo sa rozdzielone kryteria:

Racja. Ludzie wbrew logice bardziej lecą na ilość. W tym przypadku wielkość. Ja takiego stanowiska tego nie rozumiem, wolę kupić za tyle samo 20 dkg wędliny niż kilogram padliny. Stąd może pretencje, że źle radzę. :)

Data: 2011-10-23 11:44:20
Autor: z
Wybór monitora LCD
Tom01 pisze:
[...]

Nie wiem jak inni ale ja dokładnie wiem z jakiej odległości oglądam monitor (z większej niż koledzy z pracy), jaka będzie mi potrzebna rozdzielczość i w związku z tym wielkość. Jeśli monitor tego nie zapewni to będzie mi się źle pracowało.
Wiem co potrzebuję do domu a co do pracy. To jest dla mnie bardzo ważne. Tu kompromisów nie ma. :-)

Data: 2011-10-24 11:44:16
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 23.10.2011 11:44, z pisze:
[...]

Naprawdę tak krytyczny jest w domu cal różnicy przekątnej i proporcje boków?

Wiem co potrzebuję do domu a co do pracy.

Proszę to rozwinąć. Ciekawym bardzo.

Data: 2011-10-24 12:44:49
Autor: z
Wybór monitora LCD
Tom01 pisze:
Naprawdę tak krytyczny jest w domu cal różnicy przekątnej i proporcje boków?

Cal może nie ale proporcje już tak. Często oglądam filmy ze strony internetowej które są w formacie 16/9 a programista już nie pomyślał o przycinaniu obrazu. Dlatego wskazane proporcje 16/9.
To samo po podłączeniu tunera sat do monitora. No chyba że w monitorze będzie kadrowanie. Nie spotkałem.
Do pracy natomiast dla mnie lepszy format 16/10. 2 strony A4 ustawione obok siebie lepiej wypełniają ekran. (np 1920x1200)
I tu oczywiście przydaje się jeszcze drugi monitor na ogromną ilość paletek, pocztę i inne pierdoły.

Data: 2011-10-24 12:52:46
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 24.10.2011 12:44, z pisze:
Cal może nie ale proporcje już tak. Często oglądam filmy ze strony
internetowej które są w formacie 16/9 a programista już nie pomyślał o
przycinaniu obrazu. Dlatego wskazane proporcje 16/9.

No to tym bardziej łatwiej o domowy 23" 16x9.

To samo po podłączeniu tunera sat do monitora. No chyba że w monitorze
będzie kadrowanie. Nie spotkałem.

Jest w każdym rozsądnej jakości.

Data: 2011-10-24 13:04:45
Autor: z
Wybór monitora LCD
Tom01 pisze:
  > Jest w każdym rozsądnej jakości.

Można prosić o przykład. Czasami sprzedawca mówi że i owszem a okazuje się że jest do wyboru: pełny, butelka i czarne pasy.

Data: 2011-10-24 13:08:48
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 24.10.2011 13:04, z pisze:
Można prosić o przykład. Czasami sprzedawca mówi że i owszem a okazuje
się że jest do wyboru: pełny, butelka i czarne pasy.

Wspomniany w wątku domowy EIZO Foris jako jedną z opcji ma wyrównanie obrazu do krótszego (pionowego) boku.

Data: 2011-10-23 12:09:03
Autor: LP
Wybór monitora LCD

Użytkownik "Tom01"

 Ludzie wbrew logice bardziej lecą na ilość.

A co ma logika do tego, że lepiej mieć kilka (nawet pod rząd) niż wcale?

 W tym przypadku na wielkość.

Niech Pan nie daje posłuchu i nie da się zmanipulować posiadaczom małych. Wielkość naprawdę ma znaczenie.

 Ja takiego stanowiska tego nie rozumiem,  wolę kupić za tyle samo 20 dkg
wędliny niż kilogram padliny.

Ale wędlina to też padlina a dodatkowo jest spore prawdopodobieństwo, że
można przepłacić a i tak trafić na flaka...

Stąd może pretencje, że źle radzę. :)

E tam, zaraz pretencje! Nie bądźmy tacy pretencjonalni;)))

Jakbym chciał małego i szedł na jakość, to bym przytulił np. takiego:
http://nt.interia.pl/audio-wideo/news/niesamowity-ekran-toshiby-2560-na-1600-pikseli,1711313

--
LP

Data: 2011-10-24 11:47:13
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 23.10.2011 12:09, LP pisze:
Wielkość naprawdę ma znaczenie.

Nieprawda. Nie ma kluczowego znaczenia jedna cecha a ich zespół, które złożą się na jakość korzystania i w sumie najważniejsze - zadowolenie z zakupu.

Data: 2011-10-24 22:48:00
Autor: LP
Wybór monitora LCD

Użytkownik "Tom01"
W dniu 23.10.2011 12:09, LP pisze:

Wielkość naprawdę ma znaczenie.

Nieprawda.

Zarzuca mi Pan kłamstwo?

Nie ma kluczowego znaczenia jedna cecha a ich zespół, które złożą się na jakość korzystania i w sumie najważniejsze - zadowolenie z zakupu.

Przepraszam, ale to absurd. Wypadkową mojej satysfakcji nie jest jakieś hipotetyczne zadowolenie z zakupu, tylko spełnienie tych kilku kluczowych cech, które produkt powinien - wg mnie - spełniać i o które nie tak trudno przecież w nasyconym i różnorodnym rynku elektro, i które to dopiero złożą się na komfort korzystania. W imię jakiś niezrozumiałych idei próbuje mi pan wmówić od początku, że nie potrzebuję tego, czego potrzebuję. Skoro jestem posiadaczem 22' 1680x 1050 i nie jestem z rozmiaru zadowolony, to wymiana na monitor o cal większy ale z hd da mi tym bardziej większy dyskomfort. Po uporze z jakim lansuje pan pewne koncepcje chciałbym domniemywać, że jest pan wizjonerem i misjonarzem nowych technologii, ale czym dłużej Pana czytam, tym nabieram większej rezerwy. Nie wygląda Pan na dziecko neostrady, które wmawia ludziom na grupach dyskusyjnych poświęconych muzyce reggae, ze Pink Floyd to najtrafniejszy wybór i że nie ma znaczenia jedna cecha a cały ich zespół, który to zespół złoży się na przyjemność -  i co za tym idzie - zadowolenie ze słuchania. Jednocześnie nie mogę pozbyć się wrażenia, być może niesłusznego, że prawdziwa może być też opinia, że pan coś usilnie (świadomie lub nie) lansuje.
W każdym razie większego pożytku, oprócz tezy, że lepiej być pięknym i bogatym (albo, że lepiej mieć kierownicę od lamborghini, niż całego fiata;) z tego wątku się wydestylować niestety nie da.

LP

Data: 2011-10-24 23:05:31
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 24.10.2011 22:48, LP pisze:
próbuje mi pan wmówić od początku, że nie
potrzebuję tego, czego potrzebuję.

Nie mówię czego Pan potrzebuje tylko co Pan dostanie. Jakość, wielkość i cena. Przy postawionych warunkach wszystkich nie da się pogodzić, trzeba wybrać dwie. No, ale to Pańskie pieniądze i Pański wybór.

Data: 2011-10-25 00:15:56
Autor: LP
Wybór monitora LCD

Użytkownik "Tom01"

W dniu 24.10.2011 22:48, LP pisze:

próbuje mi pan wmówić od początku, że nie
potrzebuję tego, czego potrzebuję.

Nie mówię czego Pan potrzebuje tylko co Pan dostanie.

Dostanę della, iliamę na ipsie albo takiego samego samsunga jak mam, ale 24 cale.

Jakość, wielkość i cena.

Cena i wielkość to stałe, co do jakości to było tylko założenie, żeby był w miarę mozliwości najjlepszy z dostępnych .

Przy postawionych warunkach wszystkich nie da się pogodzić, trzeba wybrać dwie

Nonsens. Nie da się kupić monitora 24' za tysiąc zł porównywalnego albo ciut lepszego od mojego obecnego 22' sm 2243 bw na matrycy tn?

No, ale to Pańskie pieniądze i Pański wybór.

Dziękuję, przynajmniej to w końcu ustaliliśmy.

--
LP

Data: 2011-10-22 16:19:18
Autor: Mateusz
Wybór monitora LCD
Użytkownik Tom01 napisał:

Może inaczej. Dziwny to profesjonalista który nie widzi różnicy w reprodukcji na monitorze poniżej 2 tys zł i za 5 tys zł. ;)

Ale po co ma widziec? Wazne ze w druku wyjdzie dokladnie z kolorystyką w   identyfikacji i ze pantone z probnika bedzie taki jak na wydruku, a nie sinozielony zamiast zielonego ;)

Data: 2011-10-22 16:30:13
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 22.10.2011 16:19, Mateusz pisze:
Ale po co ma widziec? Wazne ze w druku wyjdzie dokladnie z kolorystyką w
identyfikacji i ze pantone z probnika bedzie taki jak na wydruku, a nie
sinozielony zamiast zielonego ;)

Pantone z próbnika to banalny przykład, bo mając próbnik WIDZIMY co ma wyjść. Ale co w sytuacjach kiedy nie mamy punktu odniesienia? Chyba lepiej widzieć niż się domyślać ze składowych CMYK?

Data: 2011-10-22 18:42:55
Autor: Mateusz
Wybór monitora LCD
Użytkownik Tom01 napisał:
[...]

Ilu domowych / biurowych uzytkonikow sie tym przejmuje?

Data: 2011-10-22 19:00:34
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 22.10.2011 18:42, Mateusz pisze:
Ilu domowych / biurowych uzytkonikow sie tym przejmuje?

Jeszcze raz zapytam, czy czyta Pan to na co odpowiada?

Data: 2011-10-22 18:51:15
Autor: z
Wybór monitora LCD
Tom01 pisze:
Ale co w sytuacjach kiedy nie mamy punktu odniesienia? Chyba
lepiej widzieć niż się domyślać ze składowych CMYK?

Mimo najszczerszych chęci i ogromnych pieniędzy nie ma 100% gwarancji wyświetlenia tego samego na monitorze co na proofie i wydruku z maszyny a przecież klient odbiera wydruk a nie wygląd na monitorze. Punkt odniesienia musi być. Bez tego można pójść z torbami. Niestety po drodze są niedokładności i ludzi i sprzętu. Jeśli reszta maszyn nie jest z najwyższej półki to więcej pożytku będzie z doświadczonego pracownika który wyłapuje błędy i różnego rodzaju problemy niż z super-hiper monitora który wyświetla ideał. Wspomniałem wcześniej o 3 różnych proofach z tego samego pliku. Teorie teoriami, specyfikacje specyfikacjami a życie życiem.

Data: 2011-10-22 19:08:41
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 22.10.2011 18:51, z pisze:
Mimo najszczerszych chęci i ogromnych pieniędzy nie ma 100% gwarancji
wyświetlenia tego samego na monitorze co na proofie i wydruku z maszyny
a przecież klient odbiera wydruk a nie wygląd na monitorze.

To jest zrozumiałe. Absolutów nie ma. Mówiliśmy wcześniej o tym, gdzie jest możliwa kontrola i zakres odpowiedzialności. Mamy dwa główne etapy w całym procesie:

1. Przygotowanie, czyli od pomysłu do proofa. Praktycznie w całości wszystko na komputerze czyli w konsekwencji na montorze.
2. Produkcja, czyli od proofa i plików do nakładu. Grafik/detepowiec ma zerowy wpływ na efekt finalny, o ile przygotował materiał zgodnie ze sztuką i nie popełnił rzeczy niemożliwych do wydrukowania obraną techniką.

Zapytam ponownie. Czy to źle, w etapie pierwszym widzieć względnie wiernie od początku do końca co wyjdzie na proofie? Tak czy nie?

Data: 2011-10-22 19:21:53
Autor: z
Wybór monitora LCD
Tom01 pisze:
Zapytam ponownie. Czy to źle, w etapie pierwszym widzieć względnie wiernie od początku do końca co wyjdzie na proofie? Tak czy nie?

Pojęcie "względnie wiernie" moim zdaniem opartym na praktyce jest spełnione na tańszych monitorach niż Pan proponuje.
Trochę już za stary jestem żeby "chcieć mieć wszystko najlepsze".
Zależy mi na stałej pracy w firmie która tak samo jak ja będzie mądrze wydawać pieniądze, będzie się rozwijać, zatrudniać nowych pracowników a klienci będą zadowoleni i będzie ich przybywać.
Czy to źle? :-)

Data: 2011-10-22 19:52:51
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 22.10.2011 19:21, z pisze:
Pojęcie "względnie wiernie" moim zdaniem opartym na praktyce jest
spełnione na tańszych monitorach niż Pan proponuje.

Zatem dobrze widzieć względnie wiernie? Tak czy nie?

Data: 2011-10-22 20:12:27
Autor: z
Wybór monitora LCD
Tom01 pisze:
Zatem dobrze widzieć względnie wiernie? Tak czy nie?

Życie nie jest takie proste. :-)
Względnie już mam.
Za te dodatkowe 3KPLN tylko dla dobrego samopoczucia _wiernie_ - NIE.

PS. Napisałem tylko 3KPLN czyli bardzo dobry powinien kosztować 5KPLN. Proszę mnie poprawić. Musi być naprawdę bardzo dobry żeby była ta magiczna różnica :-)

Data: 2011-10-22 20:17:12
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 22.10.2011 20:12, z pisze:
Życie nie jest takie proste. :-)
Względnie już mam.
Za te dodatkowe 3KPLN tylko dla dobrego samopoczucia _wiernie_ - NIE.

Może Pan odpowiedzieć na proste pytanie? Ja nie pytam czy kiedy cośtam, tylko czy w pracy detepowca dobrze widzieć względnie poprawnie czy nie?

PS. Napisałem tylko 3KPLN czyli bardzo dobry powinien kosztować 5KPLN.
Proszę mnie poprawić. Musi być naprawdę bardzo dobry żeby była ta
magiczna różnica :-)

Nie ma magicznych różnic. Już o tym wspominałem i też Pan doskonale o tym wie. Za coraz niższe różnice jakościowe płaci się coraz większe pieniądze. Zawsze tak jest w każdej dziedzinie.

Data: 2011-10-22 20:31:53
Autor: z
Wybór monitora LCD
Tom01 pisze:
Może Pan odpowiedzieć na proste pytanie? Ja nie pytam czy kiedy cośtam, tylko czy w pracy detepowca dobrze widzieć względnie poprawnie czy nie?

Animko...

Napisałem już kilka razy że "względnie wiernie" stosownie do otaczającego procesu produkcyjnego już mam za kwotę poniżej 2KPLN.

Nie ma magicznych różnic. Już o tym wspominałem i też Pan doskonale o tym wie. Za coraz niższe różnice jakościowe płaci się coraz większe pieniądze. Zawsze tak jest w każdej dziedzinie.

Wszystko kwestia ceny. Za ile według Pana będzie wiernie? Ile?

Data: 2011-10-22 21:10:43
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 22.10.2011 20:31, z pisze:
Animko...

Udam, że nie widzę impertynencji, uznam, że pomylił Pan osoby i poproszę o minimum kultury na wypadek jeśli będzie Pana znów kusić. Założę się, że w osobistym spotkaniu nigdy nie posunąłby się Pan do takich zagrań, więc proszę o adekwatne zachowanie również tu.

Napisałem już kilka razy że "względnie wiernie" stosownie do
otaczającego procesu produkcyjnego już mam za kwotę poniżej 2KPLN.

Jeszcze raz i powoli. Nie pytam co Pan ma, jak i za ile. Pytam czy to dobrze widzieć względnie wiernie czy nie?

Coś nie pozwala Panu przytaknąć? To częsty i znany przypadek. Rozumiem.
Jednak jeśli nie odpowie Pan na proste pytanie "tak" lub "nie", będzie świadczyło, że manipulacjami słownymi i próbami wykręcania się nie chce Pan potwierdzić prostych i bezspornych faktów. Jeśli znajdywanie czegokolwiek byle tylko odpowiedzieć "nie" jest sednem Pana wypowiedzi, to nie mam zamiaru dalaj prowadzić z Panem dyskusji.

Wszystko kwestia ceny. Za ile według Pana będzie wiernie? Ile?

Dlaczego mam odpowiadać? Jeśli względnie wierne wyświetlanie nie jest potrzebne jaki jest sens w tym pytaniu i tym bardziej mojej odpowiedzi. Odpowiem natomiast, jeśli względnie wierne wyświetlanie jednak jest potrzebne. Zatem "tak" czy "nie"?

Data: 2011-10-22 21:39:35
Autor: z
Wybór monitora LCD
Tom01 pisze:

Jeszcze raz i powoli. Nie pytam co Pan ma, jak i za ile. Pytam czy to dobrze widzieć względnie wiernie czy nie?

I kto tu jest uparty?
Przedstawiłem dokładnie mój punkt widzenia, zastosowanie i aspekt ekonomiczny. Aby dać odpowiedź wykopałem sobie Pańskie zestawienie:

"
3. Klasa profesjonalna graficzna.

Ok 3 tys zł
23" [16x9] IPS sRGB NEC PA231W

Ok 4-5 tys zł
19" [5x4] IPS sRGB EIZO CG19
19" [5x4] IPS sRGB NEC SV1990
19" [5x4] IPS sRGB EIZO L797
19" [5x4] IPS sRGB Quato Intelli Color 190
20" [4x3] IPS sRGB NEC 2090UXi
21" [4x3] IPS sRGB NEC 2190UXi
23" [16x9] IPS sRGB NEC SV231
24" [16x10] IPS AdobeRGB EIZO SX2462W
24" [16x10] IPS sRGB NEC 2490WUXi
24" [16x10] IPS sRGB NEC 2490WUXi2 (***)
24" [16x10] IPS AdobeRGB NEC PA241W

Ok 5-7 tys zł
19" [5x4] IPS sRGB Quato Intelli Proof 190
20" [4x3] IPS sRGB NEC SV2090
20" [4x3] IPS sRGB LaCie 320
20" [4x3] IPS sRGB Quato Intelli Color 201
20" [4x3] IPS sRGB Quato Intelli Proof 201
21" [4x3] IPS sRGB Quato Intelli Color 213
21" [4x3] IPS sRGB NEC SV2190
21" [4x3] IPS sRGB LaCie 321
21" [5x4] IPS sRGB EIZO L997
21" [4x3] PVA sRGB EIZO CG210N
22" [16x10] PVA AdobeRGB EIZO CG222W
22" [16x10] PVA AdobeRGB EIZO CG223W
24" [16x10] IPS AdobeRGB NEC SV241
26" [16x10] IPS AdobeRGB NEC 2690WUXi
26" [16x10] IPS AdobeRGB NEC 2690WUXi2 (***)
24" [16x10] PVA AdobeRGB Eizo CG241W
24" [16x10] PVA AdobeRGB EIZO CG242W
26" [16x10] IPS AdobeRGB NEC SV2690
26" [16x10] IPS AdobeRGB LaCie 526
27" [16x9] IPS AdobeRGB EIZO SX2762W
27" [16x9] IPS AdobeRGB NEC PA271W
27" [16x9] IPS AdobeRGB NEC SV271
30" [16x10] IPS AdobeRGB NEC PA301

Ok 10 tys zł i więcej
21" [4x3] IPS sRGB EIZO CG211
21" [4x3] IPS sRGB Quato Intelli Proof 213
21" [4x3] IPS AdobeRGB NEC SV Reference 21
22" [16x10] IPS AdobeRGB EIZO CG221
24" [16x10] IPS AdobeRGB EIZO CG243W
24" [16x10] IPS AdobeRGB EIZO CG245W
27" [16x9] IPS AdobeRGB EIZO CG275W
30" [16x10] PVA AdobeRGB EIZO CG301W
30" [16x10] IPS AdobeRGB EIZO CG303W
30" [16x10] IPS AdobeRGB NEC 3090WQXi
30" [16x10] IPS AdobeRGB Nec SV301
"

Odrzuciłem dwa skrajne przedziały cenowe i został mi 4-7 tys.

Teraz mogę na Pańskie pytanie o "względnie wiernie" odpowiedzieć NIE.

To jest po prostu biznes. Nie powiększanie ego czy czego tam jeszcze. Ale przecież o biznesie nie muszę Panu tłumaczyć ;-)

Pańskie pytanie jest z tych w rodzaju:
"Czy chciałbyś być piękny, młody i bogaty"
Trzeba było sie zapytać ile taka polska mała firma jest w stanie wyłożyć   kasy na monitor? Zdobyłby Pan nową wiedzę i poszerzył swoją ofertę.

Data: 2011-10-22 22:10:45
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 22.10.2011 21:39, z pisze:
Przedstawiłem dokładnie mój punkt widzenia, zastosowanie i aspekt
ekonomiczny.

Ale nie to mnie interesuje. Zupełnie nie obchodzi mnie Pana kalkulacja. Interesuje mnie Pana warsztat i czynniki jakie zadecydowały o takim a nie innym doborze narzędzi.

Teraz mogę na Pańskie pytanie o "względnie wiernie" odpowiedzieć NIE.

Czyli grafik/detepowiec NIE potrzebuje względnie wiernej reprodukcji swojej pracy na ekranie? Dziękuję za rozmowę, tracę tylko czas.

Data: 2011-10-22 23:09:28
Autor: z
Wybór monitora LCD
Tom01 pisze:

Czyli grafik/detepowiec NIE potrzebuje względnie wiernej reprodukcji swojej pracy na ekranie? Dziękuję za rozmowę, tracę tylko czas.

Nie wiem czy Pański pracodawca pochwali takie metody marketingowe.
Byłoby niedopuszczalne gdyby płacił tylko od ilości postów bez ich czytania. Przecież to "najwyższa kultura monitorowości" :-)

Data: 2011-10-22 23:30:06
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 22.10.2011 23:09, z pisze:
Nie wiem czy Pański pracodawca pochwali takie metody marketingowe.
Byłoby niedopuszczalne gdyby płacił tylko od ilości postów bez ich
czytania. Przecież to "najwyższa kultura monitorowości" :-)

To nie są metody marketingowe, tylko zakończenie dyskusji która do niczego nie prowadzi. Uparł się Pan na stwierdzenie, że czarne jest białe. Zatem muszę Pana z tym stwierdzeniem pozostawić, gdyż w takim wypadku nie widzę najmniejszej szansy na wypracowanie nawet szczątkowego wspólnego stanowiska. Skoro grafik nie poterzbuje względnie wiernego wyświetlania to o czym w ogóle mamy gadać? Może wybrać monitor na ślepo i będzie się mu na nim dobrze pracowało niezależnie jak ów sprzęt wyświetla? Czy tak? Ja wiem i Pan dobrze wie, że nie, ale idzie Pan w zaparte żeby za Chiny Ludowe sie ze mną nie zgodzić. Nie honor czy co? Bo już nie wiem. Nie bawi mnie spieranie się dla samego spierania. Fundamentalnych podstaw nie możemy uzgodnić.

Data: 2011-10-23 11:29:01
Autor: z
Wybór monitora LCD
Tom01 pisze:

To nie są metody marketingowe, tylko zakończenie dyskusji
W wątku o monitorze do zastosowań domowych usilnie proponuje pan zwielokrotnienie budżetu żeby g... nie kupować.
Na moje argumenty, merytoryczne i ekonomiczne poparte doświadczeniem zawodowym w kontekście polskich realiów o braku konieczności posiadania   aż tak dobrego monitora ( uf... :-) ) odpowiada Pan sprowadzaniem sprawy do absurdu i zadawaniem pytań nie związanych z tematem.
Sprzedaje Pan sprzęt bardzo dobrej jakości ale ja go nie potrzebuję (a na pewno Kowalski do domu) Nawet będąc elastycznym i wydając 50% więcej nie dogadamy się. Wydusiłem od Pana po wielu prośbach konkretny model za 1400 zł i za to dziękuję. Wezmę pod uwagę przy zakupach.
Pana filozofia polega na dążeniu do doskonałości bo ta doskonałość jakiejś grupie klientów się przydaje.
Ja muszę dokonywać normalnych życiowych wyborów i iść na kompromisy (zastosowanie, jakość, cena)
"Względna wierność" dla mnie to coś innego niż dla Pana.
Trudno, będziemy musieli z tym żyć :-)

Data: 2011-10-24 11:42:13
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 23.10.2011 11:29, z pisze:
W wątku o monitorze do zastosowań domowych usilnie proponuje pan
zwielokrotnienie budżetu żeby g... nie kupować.

Absolutna bzdura. Monitor domowy za poniżej 1500 zł proponowałem jako znacznie lepszą alternatywę dla korporacyjnego za 1000 zł. O drogich, zawodowych monitorach rozmawiam jako OT z Pane a to z powodu podważania przez Pana w ogóle sensu istnienia i zakupu takich nie mówiąc o błędnej klasyfikacji.

[...]

Jakiego absurdu? Jakie nie związanie z tematem. Zadałem proste pytanie mające na celu ustalenie głównych wytycznych przy wyborze monitora do celów takich jak Pańskie. Wszak co innego decyduje przy zakupach monitorów do domu a co innego na stanowisko cadowca czy detepowca. Cena monitora wynika z jego rządanych właściwości. Zresztą podobnie jak w każdej innej dziedzinie. Po chorobę dekarzowi precyzyjny młoteczek złotnika, kiedy za 10x mniejszą sumę kupi odpowiedni do swojej pracy na dachu. Ta zasada działa również w drugą  stronę. Nalepka EIZO nie czyni cudów. EIZO za 3 tys zł nie oznacza jeszcze że to właściwy monitor do jakichś konkretnych zastosowań. Musimy najpierw ustalić co ten sprzęt ma robić. A co jest ważne w monitorze na stanowisku detepowca? Design obudowy? Smużenie? Efekty 3D? A może względnie poprawna reprodukcja koloru? Przecież obaj wiemy, że potrafi Pan wybrać z podanych rzecz najważniejszą. Wije sie Pan tylko jak piskorz i nie udziela prostej odpowiedzi.

Data: 2011-10-24 12:56:07
Autor: z
Wybór monitora LCD
Tom01 pisze:
Wije sie Pan tylko jak piskorz i nie udziela prostej
odpowiedzi.

Udzieliłem już kilka razy z dokładnym wyjaśnieniem uwarunkowań jakościowych i ekonomicznych.
Wałkowanie tego samego na okrągło nic tu nie da. Proszę popracować nad atrakcyjnością Pańskiej oferty. Może jakaś weryfikacja listy pod nadchodzący kryzys pozwoli nam się w jakimś przedziale cenowym spotkać.

Data: 2011-10-24 13:12:47
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 24.10.2011 12:56, z pisze:
Udzieliłem już kilka razy z dokładnym wyjaśnieniem uwarunkowań
jakościowych i ekonomicznych.

Tymczasem odpowiedź to proste "tak" lub "nie". Tyle, że w międzyczasie tak się Pan zaplątał w swoich wykręcaniu się, że wyszła oczywista bzdura.

Data: 2011-10-24 13:17:01
Autor: z
Wybór monitora LCD
Tom01 pisze:

Tymczasem odpowiedź to proste "tak" lub "nie". Tyle, że w międzyczasie tak się Pan zaplątał w swoich wykręcaniu się, że wyszła oczywista bzdura.

Przecież napisałem że w Pańskim rozumieniu - NIE.
Proszę pominąć otoczkę i być z siebie dumnym. Wyszło na Pańskie.
Po co się dalej męczyć ;-)

Data: 2011-10-24 13:38:50
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 24.10.2011 13:17, z pisze:
Przecież napisałem że w Pańskim rozumieniu - NIE.

Jakim moim rozumieniu? Pytanie, przypomnę po raz siedemnasty, brzmiało banalnie: Czy na stanowisku grafika/detepowaca ważne jest względnie poprawne wyświetlanie monitora? Jeśli nie, to również przypomnę wnioski: Nie ma podłoża do dalszych dywagacji, wszak morał z tego taki, że równie dobrze ów grafik może pracować na monitorze czarno-białym.

Wyszło na Pańskie.

Wspominałem wcześniej, że rozumiem skąd ten opór przed przyznaniem mi racji? Właśnie w tym co Pan przed chwilą napisał. Za wszelką cenę nie chce Pan czegokolwiek napisać w taki sposób, aby był zgodny z tym co piszę. Jeśli zapytałbym czy w tym wątku piszemy po polsku, kombinowałby Pan jakby napisać cokolwiek, ale aby nie odpowiedzieć "tak".

Data: 2011-10-24 13:51:50
Autor: z
Wybór monitora LCD
Tom01 pisze:
Za wszelką cenę nie
chce Pan czegokolwiek napisać w taki sposób, aby był zgodny z tym co piszę.

Życie przeważnie nie jest zgodne z ...
Właśnie jesteśmy o krok od obalenia teorii względności...
Daj Pan już spokój. Nie wyszło w tym wątku to może uda się gdzieś indziej.

Data: 2011-10-28 05:53:50
Autor: Przemysław Ryk
Wybór monitora LCD
Dnia Sun, 23 Oct 2011 11:29:01 +0200, z napisał(a):

(ciach…)
Sprzedaje Pan sprzęt bardzo dobrej jakości ale ja go nie potrzebuję

Aż nastąpi ten pierwszy raz… :)

(a na pewno Kowalski do domu)

To juĹź chyba zaleĹźy od samego Kowalskiego prawda?

(ciach…)

[ Ze wszystkich oszustĂłw świata najlepiej sobie radzą politycy i księża,   ]
[ reszta to Ĺźałośni neofici.                            (CGC, pl.pregierz) ]

Data: 2011-10-28 10:08:17
Autor: Mateusz
WybĂłr monitora LCD
Użytkownik Przemysław Ryk napisał:

(a na pewno Kowalski do domu)

To juĹź chyba zaleĹźy od samego Kowalskiego prawda?

(ciach…)

Nie znasz prawidel marketingu i perswazji oraz kreowania potrzeb? No co ty! Przeciez to dzial marketingu wie, czego potrzebujesz, w domu, w lazience, w lozku ;)

Data: 2011-11-01 20:44:17
Autor: Przemysław Ryk
WybĂłr monitora LCD
Dnia Fri, 28 Oct 2011 10:08:17 +0200, Mateusz napisał(a):
[...]

Jak by Ci to… Tak się skromnie przyznam, że sam u siebie w dziale marketingu
pracuję. :) Tyle, że my może faktycznie dziwne podejście mamy, bo zależy nam
na tym, by klient był maksymalnie dobrze poinformowany i doskonale zdawał
sobie sprawę z tego, jakie ma możliwości wyboru. :)

[ Kiedy człowiek nie pragnie tego, czego i tak nie moĹźe mieć, na pewno     ]
[ łatwiej mu się Ĺźyje.                     (Clive Barker "Piąte dominium") ]

Data: 2011-10-22 22:21:10
Autor: Mateusz
Wybór monitora LCD
Użytkownik z napisał:

PS. Napisałem tylko 3KPLN czyli bardzo dobry powinien kosztować 5KPLN. Proszę mnie poprawić. Musi być naprawdę bardzo dobry żeby była ta magiczna różnica :-)

Magiczna róznica zaczyna sie nie od 5 a od 15k za monitor ;)

Data: 2011-10-22 22:29:02
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 22.10.2011 22:21, Mateusz pisze:
Magiczna róznica zaczyna sie nie od 5 a od 15k za monitor ;)

Myślę, że zdziwiłby się Pan. Ludzie po drogich monitorach spodziewają się Bóg wie czego. A tymczasem one są jakies takie zwyczajne. Obraz mało kolorowy, wręcz nieatrakcyjny. Efektowne są monitory tanie, im tańsze tym bardziej. Drogie dają obraz normalny, neutralny, podobny do tego za oknem. Na tanim sprzęcie zdjęcia znad Bałtyku wyglądają jak znad morza Śródziemnego. Kolor piękny. Na drogim jest odwrotnie, niebo szarawe, woda brudna. Przy czym im mniej monitor "poprawia", "wtrąca od siebie" tym więcej trzeba za niego zapłacić.

Data: 2011-10-22 22:46:05
Autor: Mateusz
Wybór monitora LCD
Użytkownik Tom01 napisał:
W dniu 22.10.2011 22:21, Mateusz pisze:
Magiczna róznica zaczyna sie nie od 5 a od 15k za monitor ;)

Myślę, że zdziwiłby się Pan. Ludzie po drogich monitorach spodziewają się Bóg wie czego.

A ja nie :)

Ja od 4k wzwyz (dla 21") po prostu nie dostrzegam róznic w wyswietlanym obrazie. Jezeli jest bardziej perfekcyjny to ja tego nie widze.

[...]

No i teraz polskie realia - grafik pracuje na wypasionym monitorze, a klient oglada na swoim. I jest masakra. I nie mowie tu o DTP ale o "robieniu pod web". I w sumie za dobry monitor to tylko "porazka" bo 99% userow zobaczy cos innego.

Sam wiele razy spotkalem sie z problemem "wszystko ładnie, tylko wymieńmy ten łososiowy" a ja patrze i patrze i zadnego łososiowego nie widze, az podpialem monitor za 500 zł i faktycznie, tło było łososiowe ;)

Data: 2011-10-22 23:23:08
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 22.10.2011 22:46, Mateusz pisze:
[...]

To nie tylko polskie realia ale ogólne. W przypadku publikacji elektronicznych ZAWSZE klient ogląda to na czymś innym i najczęściej dużo gorszej klasy niż monitor grafika. Czasami w tzw systemach "produkcyjnych", np Agfa Apogee, jest bajer, pozwalający na ocenę na ile laptop w biurze prezesów jest w stanie pokazać przesłanego właśnie PDF-a z podglądem projektu zleconych prac. Dzięki temu grafik ma pewne narzędzie obrony, bo klient któremu program pokaże że jego monitor ma "65% zgodności", nie ma argumentu "ale u mnie było dobrze".

Ale takie przypadki są marginalne. Z reguły nie wiemy na czym klienci będą oglądać materiał i rodzi się odwieczne pytanie: Po co mam wydawać kupę pieniędzy na wypasiony monitor, jeśli klienci i tak będą to widzieć na nie wiadomo jak rozregulowanym badziewiu. W tym momencie pojawia się niezwykle często "złota myśl": Kupię badziewie to będę widział tak samo jak inni na swoim badziewiu. Nic bardziej mylnego! Nie ma czegoś takiego jak jednolity stan rozregulowania badziewia. Gdyby to było możliwe, to sprzęty wcale nie byłyby rozregulowane tylko wszystkie wyregulowane tak samo! A tymczasem rozregulowane badziewie oznacza, że każdy z nich jest rozregulowany nieprawidłowo i do tego nieco inaczej.

Jak zatem przygotować materiał żeby był widoczny poprawnie na rozregulowanym badziewiu? Odpowiedzi są dwie:

1. Nie da się.
2. Poprawnie.

Odpowiedź pierwsza nie jest satysfakcjonująca, bo po jej usłyszeniu klient poleci do kogoś innego kto odpowie, że się da. Pomimo, że będzie to oczywiste kłamstwo. Trzeba jednak sobie radzić, więc materiał trzeba przygotować zgodnie z odpowiedzią drugą, czyli poprawnie, zgodnie ze sztuką. Klienci na swoich badziewnych monitorach będą widzieli "uśredniony błąd". Gdybyśmy zamiast poprawnie na swoim badziewiu przygotowali zgodnie z jego rozregulowaniem, na przykład za ciemno, to klienci będą nadal widzieć różnie, ale przeważać będzie błąd - za ciemno. Jeśli przygotowanie będzie poprawne, jest szansa, że przynajmniej ci bo mają jako-takiej klasy sprzęt będą widzieć względnie poprawnie. Na tych od skrajnego bardziewia nie ma mądrej rady. Można, wiedząc, że prawie 100% badziewia jest za jaskrawe i ma za dużą gammę, "skrzywić" nieco pracę, ale wtedy położymy krzyżyk na tych z sensownie ustawionym sprzętem. Jedyne rozsądne co można zrobić, to przygotować poprawnie, jak najbardziej "uniwersalnie" i pouczyć o przynajmniej podstawowej regulacji. Przykładowo, na niektórych galeriach internetowych są kliny szarości z prostymi wskazówkami do regulacji.

Data: 2011-10-23 00:51:59
Autor: Mateusz
Wybór monitora LCD
Użytkownik Tom01 napisał:
[...]

Co nie wyklucza tego co napisalem - warto miec pod ręka jakąś TN-kę zeby sobie na szybko zobaczyc "co zobaczy inny ludź".

Dobry grafik z wypasionym sprzetem, jesli nie pamieta, badz nawet nie wie, ze inni moga zobaczyc prevke elektroniczna i widziec całkiem co innego - musi jednak brać to pod uwage.

Odnosnie uwag ogólnych to jeszcze - sa klienci, co chca najtaniej. I mozna ich albo wyganiac, albo robic najtaniej. Kazdy, nawet grafik, znajdzie swoja nisze. Sa klienci na prace grafikow pracujacych na TN-kach. Zwykle nie robia proofa, a cala wspolpraca jest droga przez meke, bo - tak jak ostatnio mialem - w drukarni wyszlo cos innego. Akurat okazalo sie, ze to nie wina po stronie projektu. Bo jak juz klient zaliczyl 3 drukarnie, to zapytalem, czzemu nie drukuje tam, gdzie kiedyś, gdzie nigdy nie bylo problemów - bo zawsze dostawal to co widzial na monitorze. No i ze tam nawet moze zrobic proofa, zeby zobaczyc jak w druku.

Niestety taniość nie poplaca. Ja to wiem, ktoś to wie. Ale w wiekszosci idzie się na "taniosc".

Data: 2011-10-28 05:53:50
Autor: Przemysław Ryk
Wybór monitora LCD
Dnia Sat, 22 Oct 2011 20:12:27 +0200, z napisał(a):

[...]

Aż trochę żałuję, że nie mam w tej chwili dokładnego zestawienia, ile
różnego rodzaju materiałów rocznie oddaję do druku (choć to na upartego w
wolnej chwili jest do zrobienia). Można by policzyć, jakie mamy oszczędności
finansowe ze względu na korzystanie z softproofingu (wykonanie samego
proofa, transport z drukarni do firmy).[1] Oszczędność czasu też trudno
pominąć.

[ House: There's a reason that everybody lies - it works. It's what allows ]
[ society to function.            ("House M.D. 4x10 It's a Wonderful Lie") ]

[1] Oczywiście dla naprawdę krytycznych projektów czy tematów drukowanych na
niestandardowych podłożach z klasycznego proofa (choć raczej w zasadzie
głównie z cyfrowego, bo proofy analogowych to chyba raczej ciężko już
trafić).

Data: 2011-10-28 07:05:18
Autor: z
Wybór monitora LCD
Przemysław Ryk pisze:

[...]

Proof musi być na miejscu tak jak i CTP. Rynek tego wymaga.
Teraz już bujania się: grafik, proof, ctp, drukarnia sobie już nie wyobrażam.

Data: 2011-10-28 07:53:50
Autor: Przemysław Ryk
Wybór monitora LCD
Dnia Fri, 28 Oct 2011 07:05:18 +0200, z napisał(a):

Przemysław Ryk pisze:

[...]

Pracuję w Warszawie. Przez jakiś czas druk zlecaliśmy do Krakowa, potem się
drukarni jakość zmieniła nie w tą stronę, to znalazłem inną. Bliżej
wprawdzie, bo w Łodzi. I teraz: zlecać zrobienie proofa, jego przesłanie do
Warszawy (o firmach kurierskich, to ja mogę długo, z dużą werwą, ale nie
nadaje się to do cytowania), akceptować i zlecać druk. Jeżeli wszystko
wyszło OK. Jeżeli nie - poprawki i a piać od początku.

Swoją drogą - odezwij się do mnie na priv (chyba, że adres w nagłówku
podajesz prawdziwy, to ja skrobnę). :)

[ Przekonania są bardziej niebezpiecznymi wrogami prawdy niż kłamstwa.     ]
[                                             (Friedrich Wilhelm Nietsche) ]

Data: 2011-10-28 04:43:50
Autor: Przemysław Ryk
Wybór monitora LCD
Dnia Fri, 21 Oct 2011 20:33:06 +0200, z napisał(a):

[...]

Zajmuję się znacznie krócej podobną działką (szykuję w firmie materiały do
druku) i przyznam szczerze, że oblatany w czytaniu histogramów nie jestem.
Jednak fakt, że na służbowym monitorze mam obraz w naprawdę niezłym stopniu
zbliżony do tego, co widzę na wydrukach, to ja sobie chwalę. Tak na mój
gust, to taki softproofing firmie już sporo czasu i pieniędzy zaoszczędził.

[ Did not know who he was fuckin' with.                                    ]
[                                      (Richard B. Riddick, "Pitch Black") ]

Data: 2011-10-28 07:07:44
Autor: z
Wybór monitora LCD
Przemysław Ryk pisze:
[...]

Dokładnie o tym piszę. Ja taki stan osiągnąłem najpierw za 1400 zł a potem za 1800. Podwyżki, podwyżki. Ostatnią cenę widziałem 2400.

Data: 2011-10-28 07:53:50
Autor: Przemysław Ryk
Wybór monitora LCD
Dnia Fri, 28 Oct 2011 07:07:44 +0200, z napisał(a):

Przemysław Ryk pisze:
[...]

Na mój gust mocno nadrabiasz doświadczeniem. Ja przygotowuję rzeczy do druku
jakieś niecałe 4 lata. I cenię sobie to, że na ekranie jednak mam dobrą
symulację wydruku. Ale fakt faktem - w fabryce mam na stanowisku CG241W.

[ Fortuna to niestała dziwka.                                              ]
[                                   (Konował, Glen Cook "Czarna Kompania") ]

Data: 2011-10-28 10:09:53
Autor: Mateusz
Wybór monitora LCD
[...]

Najbardziej wku...ce sa jednak odcienie niebieskiego ;)

Data: 2011-11-01 20:44:17
Autor: Przemysław Ryk
Wybór monitora LCD
Dnia Fri, 28 Oct 2011 10:09:53 +0200, Mateusz napisał(a):

[...]

Przy softproofingu, czy przy druku? ;D

Data: 2011-11-01 22:29:50
Autor: Mateusz
Wybór monitora LCD
[...]

Ogolnie ;) Przy czymkolwiek :D

Data: 2011-10-21 16:25:25
Autor: Mateusz
Wybór monitora LCD
Użytkownik Tom01 napisał:
W dniu 21.10.2011 07:02, z pisze:
[...]

Realnie to do przekopania 3 metrów rowka na kabel 50cm wglab to sie bierze lopate lub kogos z lopata. Tak wychodzi najtaniej. A efekt jest taki sam, jakby przyjechala ekipa z koparka, nawet nieduza.

A nawet w firmie z koparkami sa lopaty. Bo sie przydaja. Bo czasem lepiej wyslac 2 ludzi z lopatami, niz posylac tam ciezki sprzet.

Data: 2011-10-21 19:12:12
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 21.10.2011 16:25, Mateusz pisze:
Realnie to do przekopania 3 metrów rowka na kabel 50cm wglab to sie
bierze lopate lub kogos z lopata. Tak wychodzi najtaniej. A efekt jest
taki sam, jakby przyjechala ekipa z koparka, nawet nieduza.

Czy Pan w ogóle czyta to na co próbuje odpisywać?

Data: 2011-10-22 16:07:41
Autor: Mateusz
Wybór monitora LCD
Użytkownik Tom01 napisał:
[...]

A muszę? ;)

Na powaznie - jak chce sie wypowiedziec i wtracic swoje trzy grosze to moge. Wiec wtracam. I wlasnie wtraculem, ze przeciez moznaby powiedziec "lopaty sa do d.... kazda, co nie jest koparka za XXX tys EUR".

Data: 2011-10-20 21:48:59
Autor: Krzysztof
WybĂłr monitora LCD - dygresja AOT
[...]
Ja w kwestii formalnej: domyślili się i to nawet 2000 lat przed Galileuszem.
Przepraszam za wtrącenie

--
Krzysztof

Data: 2011-10-20 21:59:09
Autor: Tom01
W dniu 20.10.2011 21:48, Krzysztof pisze:
Ja w kwestii formalnej: domyślili się i to nawet 2000 lat przed
Galileuszem.
Przepraszam za wtrącenie

Nie ma za co przepraszać, zawsze dobrze dowiedzieć się czegoś nowego. Można poprosić o więcej informacji?

Data: 2011-10-20 23:08:19
Autor: Krzysztof
W dniu 2011-10-20 21:59, Tom01 pisze:
[...]

Nie jestem humanistą, w historii nauki jestem tylko umiarkowanie zainteresowanym amatorem, ale ztcp Tales (chyba ten z Miletu, od twierdzeń) się domyślał pierwszy, a system Ptolemeusza teĹź ze świecącym samodzielnie księżycem by kiepsko działał, a działał całkiem sprawnie. O przedkopernikańskim postrzeganiu  kosmosu zresztą bardzo ciekawie pisał Lewis (ten od Narnii).
G. to odkrył, ale księżyce Jowisza.

--
Krzysztof

Data: 2011-10-21 00:31:12
Autor: Tom01
W dniu 20.10.2011 23:08, Krzysztof pisze:
Nie jestem humanistą, w historii nauki jestem tylko umiarkowanie
zainteresowanym amatorem, ale ztcp Tales (chyba ten z Miletu, od
twierdzeń) się domyślał pierwszy, a system Ptolemeusza też ze świecącym
samodzielnie księżycem by kiepsko działał, a działał całkiem sprawnie. O
przedkopernikańskim postrzeganiu kosmosu zresztą bardzo ciekawie pisał
Lewis (ten od Narnii).
G. to odkrył, ale księżyce Jowisza.

Ot i znalazłem... teorię o odbijaniu światła przez Księżyc wygłosił Grek Anaksagoras około roku 500 pne. Ale udowodniono to dopiero po wynalezieniu teleskopu, czyli przez Galileusza. :)

PS. Nie "kopernikańskim", tylko "kopernikowskim".

Data: 2011-10-20 00:33:58
Autor: LP
Wybór monitora LCD

Użytkownik "z"
Tom01 pisze:
[...]

Też myślałem, że skoro nie jestem jubilerem to nie będę musiał sprzedawać auto, żeby sobie kupić monitor - ale potem przpomniałem sobie, że jeśli mi sprzedadzą głowę kapusty o trzy karaty większą od zakładanej, to i tak będe musiał zainwestwować w kalkulator (z conajmniej siedmioma zerami), żeby obliczyć  o ile szczypt soli skorygować przepis na bigos mojej prababci.
Więc jednak wezmę ten kredyt...

Pozdr
--
LP

Data: 2011-10-20 10:46:59
Autor: Artur\(m\)
Wybór monitora LCD

Użytkownik "z" <zch280672@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j7nf1r$fep$1inews.gazeta.pl...

[...]

Dzięki. Jestem przed kupnem monitora. Potrafię się wkręcać.
Lubię mieć coś lepszego , niż gorszego:).
Ale Twoja wypowiedź trochę mnie naprostowała
Parę lat temu kupiłem do domu NEC-a LCD1970nx
Kosztowało to moją prywatną kieszeń sporo coś koło 2500,-.
Nie robię nic zawodowo, ale jak wyżej, z tym lubieniem.
W pracy miałem taki sam. I doznałem szoku jak popracowałem
na zwykłym TN za 700,-, było bardzo podobnie
(oprócz oczywistych kątów, co nie było zaletą bo pracodawca
 mógł zauważyć, że nie tylko służbowe sprawy na ekranie:)).
Teraz prawdopodobnie kupię ten wstrętny LEDowe  monitor.
Nie będę się dawał dalej "wkręcać".
Część, lubi mieć coś lepszego niż inni, niezależnie od potrzeb.

Artur(m)

Data: 2011-10-20 14:07:01
Autor: Tom01
Wybór monitora LCD
W dniu 20.10.2011 10:46, Artur(m) pisze:
Część, lubi mieć coś lepszego niż inni, niezależnie od potrzeb.

Ale LED-owy monitor na razie wcale nie jest lepszy od normalnego.

Data: 2011-10-24 21:53:30
Autor: _ąćęłńóśźż
Wybór monitora LCD
Bo to akurat żadne profi (jak coś z serii sx czy ux), lecz taki powyżej entry level (lx), 1280x1024, tyle że z wejściem DVI.

-- -- -

Data: 2011-10-21 19:44:23
Autor: Przemysław Ryk
Wybór monitora LCD
Dnia Wed, 19 Oct 2011 23:22:01 +0200, z napisał(a):

(ciach…)
reprodukcji. Co z tego że zdjęcie będzie miało 600dpi jak w druku będzie 175lpi.

Taaak. Bo lpi i dpi to jedno i to samo…

(ciach…)

[ Tam gdzie kończy się logika, zaczynają się kobiety:)                     ]
[                                               (http://bash.org.pl/51069) ]

Data: 2011-10-21 20:41:36
Autor: z
WybĂłr monitora LCD
W dniu 21.10.2011 19:44, Przemysław Ryk pisze:

Taaak. Bo lpi i dpi to jedno i to samo…

2540, 175, 521x415.

No fakt. Jak laik posłucha to wywala oczy. :-)

"Zrastrowane z liniaturą 175 lpi" Może być? :-)

Data: 2011-10-21 22:07:04
Autor: Gil
Wybór monitora LCD

"z" <z@wp.pl> wrote in message news:j7selb$443$1inews.gazeta.pl...
W dniu 21.10.2011 19:44, Przemysław Ryk pisze:

Taaak. Bo lpi i dpi to jedno i to samo.

2540, 175, 521x415.

No fakt. Jak laik posłucha to wywala oczy. :-)

"Zrastrowane z liniaturą 175 lpi" Może być? :-)

Monitor trzeba kupić jak najtańszy aby mieć kasę na prawdziwe wrażenia 3D i full gamut tzn Wycieczki, samochody.
Na monitor nie warto przepłacać bo to tylko symulacja obrazków z życia. Lepiej wydać na prawdziwe życie.

Data: 2011-10-21 22:34:22
Autor: Przemysław Ryk
WybĂłr monitora LCD
Dnia Fri, 21 Oct 2011 20:41:36 +0200, z napisał(a):

W dniu 21.10.2011 19:44, Przemysław Ryk pisze:

Taaak. Bo lpi i dpi to jedno i to samo…

2540, 175, 521x415.

No fakt. Jak laik posłucha to wywala oczy. :-)

Od kilku lat składem się zajmuję i jeszcze mi się dpi z lpi pochrzanić nie
dało rady.

"Zrastrowane z liniaturą 175 lpi" Może być? :-)

Teraz odnieś to do swojego posta. Jakoś tak na mój gust, to Ci deczko
wiarygodność poleciała. :)

Co do samych monitorów - widziałem już zbyt wiele osób twiedzących, że na
tanim monitorze czy na matrycy z laptopa spokojnie obrabiają materiały foto.
Ciekawostką było to, jak często po podpięciu rzeczonego laptopa do zwykłego
FlexScana L568 (bez Ĺźadnej kalibracji) z ust rzeczonego uĹźytkownika
dobiegało zduszone "o kurwa" (cytat dosłowny).

[ Jeśli na pakernię wchodzi niepozorna osoba, jednym ruchem wyciąga        ]
[ z atlasu kolesia i mimo protestĂłw całej obecnej tam ekipy kroi go        ]
[ z 400 złotych - to musi to być Ĺźona.                    (JoeMonster.org) ]

Data: 2011-10-21 23:01:44
Autor: z
WybĂłr monitora LCD
W dniu 21.10.2011 22:34, Przemysław Ryk pisze:

Od kilku lat składem się zajmuję i jeszcze mi się dpi z lpi pochrzanić nie
dało rady.

O rany...
Nic mi się nie pochrzaniło.
Pisane w skrĂłcie tak jak to:
"2540, 175, 521x415"
Rozdzielczość, liniatura, rozmiar matrycy.
(takie zboczenie zawodowe - szybko zwięźle i na temat)
Bitmapa o rozdzielczości 600dpi zostanie zripowana w rozdzielczości 2540dpi przy liniaturze rastra 175lpi.
600dpi -> 175lpi da taki sam efekt jak 300dpi -> 175 lpi.
Uf...

[...]

Tylko że ja na dzień dobry skreśliłem laptopy i matryce TN i oglądam jeszcze proofy a maszyna drukarska praktycznie za ścianą. Myślę że subtelna różnica istnieje :-)

ChociaĹź...
Kiedyś jeden klient obskoczył całe miasto i zrobił chyba 3 różne proofy z tego samego pliku. Jakiś "fachowiec" tak pobawił się retuszami że technologia wymiękła. Certyfikaty, sraty, tysiące euro. Wszystko na nic :-)

Data: 2011-10-22 16:08:16
Autor: Mateusz
WybĂłr monitora LCD
[...]

Jesli tak, to czemu sie roznie nazywaja?

/nie kopiac ironia w zadek/ ;)

Data: 2011-10-27 17:06:19
Autor: Przemysław Ryk
WybĂłr monitora LCD
Dnia Sat, 22 Oct 2011 16:08:16 +0200, Mateusz napisał(a):

[...]

Ale jesteś pewien, że właściwie skierowana? :)

[ Uchodzić za idiotę w oczach kretyna - to rozkosz dla smakosza.           ]
[                                                     (Georges Courteline) ]

Data: 2011-10-27 20:19:54
Autor: Mateusz
WybĂłr monitora LCD
[...]

Dzis niczego nie jestem pewny :D

Data: 2011-10-28 07:10:24
Autor: z
WybĂłr monitora LCD
Mateusz pisze:

Dzis niczego nie jestem pewny :D

Nie wiem co który zrozumiał z tego zdania ale dla mnie dalej jest ono proste jak drut. :-)

"Co z tego że zdjęcie będzie miało 600dpi (parametr bitmapy) jak w druku
będzie 175lpi (parametr druku, liniatura rastra)."

WybĂłr monitora LCD