Wyb贸r namiotu

Data: 2013-04-28 13:01:56
Autor: j
Wyb贸r namiotu
Dzie艅 dobry wszystkim forumowiczom,

Stan膮艂em wobec konieczno艣ci kupna namiotu. Potrzebna mi jest wygodna dw贸jka z du偶ym przedsionkiem. Znalaz艂em w sieci kilka namiot贸w spe艂niaj膮cych, wed艂ug opis贸w oczywi艣cie, moje wymagania: Tatonka Arctis 2, Marabut Atacama i FN Bastia II. FN ma korzystniejsz膮 cen臋, Tatonka ma chyba wy偶sz膮 renom臋, o Marabucie wiem niewiele. Jest jeszcze Wielka Zielona 呕aba North Face ale ma dziwnie nisk膮 wodoodporno艣膰 przy najwy偶szej cenie z tej czw贸rki.
Uprzejmie prosz臋 o podzielenie si臋 uwagami, je艣li kto艣 ma takowe, na temat tych modeli. Mo偶e kto艣 ma do zaproponowania jeszcze inny namiot z tej grupy wymiarowej i cenowej.

Z g贸ry dzi臋kuj臋 i pozdrawiam
j.

Data: 2013-04-29 10:21:00
Autor: Wojciech wierba
Wyb贸r namiotu
W dniu 2013-04-28 13:01, j pisze:
[...]

Jakby艣 jeszcze zdradzi艂, jakiej aktywno艣ci ma podo艂a膰 ten namiot.
Bo z samych modeli, r贸偶ni膮cych si臋 do艣膰 mocno, trudno wywnioskowa膰.
Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2013-04-29 16:29:08
Autor: j
Wyb贸r namiotu

Jakby艣 jeszcze zdradzi艂, jakiej aktywno艣ci ma podo艂a膰 ten namiot.
Bo z samych modeli, r贸偶ni膮cych si臋 do艣膰 mocno, trudno wywnioskowa膰.
Pozdrawiam
Wojtek

Potrzebny mi jest namiot mo偶lwie uniwersalny (wiem  ze albo dobre albo "do wszystkiego :-)
Do samochodingu ale te偶 偶eby m艂ody mia艂 z czym pojecha膰 w ska艂y i nie przygniot艂o go do ziemi.
W tej chwili zastanawiam si臋 nad kupnem dw贸ch: Bastii II i Muwanga II bo mam bardzo wysok膮 zni偶k臋 w sklepie, dwa w cenie jednego i 膰wierci. Lecz tylko na produkty FN

pzdr

Data: 2013-04-30 00:54:34
Autor: Jacek G.
Wyb贸r namiotu
W dniu 2013-04-29 16:29, j napisa艂(a)::
[...]
Drogi Janie, a bierzesz pod uwag臋 wysoko艣膰 namiotu i sw贸j oraz Twojego m艂odego s艂uszny wzrost? Bo te dw贸jki, to maj膮 max 110 cm. Jak do samochodingu, to ja bym szuka艂 raczej czego艣 wi臋kszego (minimum tr贸jki) i wygodniejszego, nie specjalnie przejmuj膮c si臋 wag膮. A m艂odemu mo偶na faktycznie zakupi膰 jaki艣 ma艂y i lekki.
--
Jacek G.

Data: 2013-04-30 09:31:42
Autor: Wojciech wierba
Wyb贸r namiotu
W dniu 2013-04-30 00:54, Jacek G. pisze:
[...]

Przetestowa艂em i wci膮偶 u偶ywam namioty:
1. X-Rocket firmy Luxe Outdoor - 1 osobowy na kiju teleskopowym (sypialnia + poncho) - jak dla mnie rewelacja nawet 2 osobowa (z kobiet膮)
http://www.youtube.com/watch?v=V0FcCgkD0pQ
2. Solo Tent firmy Gelert - 1 osobowy na dw贸ch pa艂膮kach, bardzo niski ale leciutki, tani i w sumie, jak kto艣 nie cierpi na klaustrofobi臋, nadaje si臋 lepiej ni偶 Gossamer Jack Wolfskin
http://www.gelert.com/products/solo_tent
3. Vango Banshee 200 - 2 osobowy tunel na dw贸ch pa艂膮kach, lekki (poni偶ej 2 kg), tani, stabilny na wietrze, jedno wej艣cie
i ma艂y, ale wystarczaj膮cy przedsionek - teraz wybra艂bym troch臋 ci臋偶szy
Banshee 300.
http://www.youtube.com/watch?v=JViLCCOKkmA
4. Hoopla firmy Mountain Hardwear - 4 osobowe schronienie w formie jurty, dla 2 os贸b idealne, zostaje du偶o miejsca na sprz臋t i gotowanie
http://www.youtube.com/watch?v=GgJYNdyDyAE
5. Quechua 2 seconds XXL - 2 osobowy, doskona艂a wentylacja, szybkie rozk艂adanie i zwijanie - samochodowy
http://www.youtube.com/watch?v=JUW3vs41K0k
6. Quechua Base Seconds Full - u偶ywany jako du偶y przedsionek przy wyjazdach samochodowych.
http://www.youtube.com/watch?v=3fr8_KKGh7c

Preferencje:
1. Samotne wyjazdy - 1
2. Z kobiet膮 - 3 lub na kr贸tkie, lekkie wyjazdy 1
3. Samotne lub z kobiet膮 3 sezonowe - 4 (raczej nie latem bo brak moskitiery)
4. Samochodowe - 5 + 6

W magazynie nadal pozosta艂o jeszcze kilka namiot贸w, obecnie nieu偶ywanych, trzeba si臋 b臋dzie ich pozby膰.
Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2013-05-06 00:04:58
Autor: TW Dziobak
Wyb贸r namiotu
U偶ytkownik "Wojciech wierba"  napisa艂

[...]

Z ca艂ym szacunkiem: tunel ? Przedsionek?
Awaryjnie mo偶na spa膰 w dwie osoby z dwoma plecakami - o ile jeden rozpakujesz ca艂kiem a drugi troch臋 i upchasz w "przedsionku" w kt贸rym mo偶na zmie艣ci膰 sanda艂y. ;)
Poza tym dobry - nie przemaka.
Kiedy艣 2,2kg czyli prawie tyle samo wa偶y艂o Expedition II Alpenisa a miejsca w nim by艂o pod ka偶dym wzgl臋dem czyli wymiarem du偶o wi臋cej :)

Poza tym : Jak Ci si臋 spisuj膮 sekundowe Quachua na deszczu? Bo raz mia艂em przyjemno艣膰 spa膰 , nie pada艂o, sprz臋cik zabawny.

pozdrawiam

Pieszy

Data: 2013-05-06 10:48:22
Autor: Wojciech wierba
Wyb贸r namiotu
W dniu 2013-05-06 00:04, TW Dziobak pisze:
[...]

R贸wnie偶 z szacunkiem:
tunel - taka jest definicja
przedsionek - mie艣ci si臋 jeden m贸j plecak (~70 l) a plecak mojej kobiety, z uwagi na jej 'kr贸tko艣膰' w nogach po jej stronie.
Zreszt膮, my si臋 mie艣cimy z plecakami, wi臋c dla mnie OK chocia偶
wygodniejszy jest Banshee 300 (2 wej艣cia).

Poza tym : Jak Ci si臋 spisuj膮 sekundowe Quachua na deszczu? Bo raz
mia艂em przyjemno艣膰 spa膰 , nie pada艂o, sprz臋cik zabawny.

Namiocik nie przemaka, nawet podczas pot臋偶nej burzy w Padis. IMHO bardzo dobra wentylacja, ale raczej tylko "II XL".
Raczej nie do transportu na plecach chocia偶 ma szelki.
W konfiguracji z Base Seconds Full sprawdza si臋 艣wietnie na wyjazdach
z kilkoma przenoszeniami 'bazy'.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2013-05-06 22:42:44
Autor: TW Dziobak
Wyb贸r namiotu
U偶ytkownik "Wojciech wierba" napisa艂

tunel - taka jest definicja

:) z definicji to ja jestem 艣redniego wzrostu  :>>

Mam tez Vango Beta 250 i tu widz臋 "tunelowo艣膰" ale ten ma wad臋 - wymaga wr臋cz splantowania terenu 偶eby si臋 dobrze rozbi膰 i IMO mo偶e to dotyczy膰 wszytkich d艂u偶szych tuneli ale za to i rower w przedsionku wcisniesz, ostatni jaki mam to Arco Marabuta i mimo, 偶e ma konstrukcje "na listonosza" (jak wrzuca艂, to kuca艂) to z ca艂ego tego towarzystwa jest najlepszy, na tyle 偶e juz si臋 nawet zdecydowa艂em z nim dyga膰 po wy偶szych g贸rach, 偶eby si臋 dobrze wyspa膰 i mie膰 gdzie upcha膰 graty.
Z rzeczy wymagaj膮cych reanimacji mam jeszcze Expedition II Alpinusa i tego wspominam najlepiej, przede wszytkich za wzgl臋du na wag臋 , ale si臋 niestety rozipregnowa艂 na moja w艂asn膮 pro艣b臋.

Dzi臋ki za uwagi o 2'' Quachua, mocno si臋 zastanawiam czy nie dokupi膰 takiego jako namiot samochodowy, zw艂膮szcza jak doje偶dzasz gdzie艣 w weekend bli偶ej 艣rodka nocy i szkoda czasu sie t艂uc z tr贸jpa艂akowym igloo albo co gorsze z tunelem z fafnastoma odci膮gami.
Gdyby si臋 pa艂膮ki nie "贸semkowa艂y" tylko "szestnastkowa艂y"  ;)  to by艂by fajny namiot plecakowy.

pozdrawiam

Pieszy

Data: 2013-05-12 01:37:41
Autor: Titus Atomicus
Wyb贸r namiotu
In article <klm0kk$f4c$1@mx1.internetia.pl>, j <jmk3107@gmail.com> wrote:

[...]

IMHO to nie sa namioty uniwersalne. Tak czy siak, pomysl o czyms wiekszym raczej. Wiekszy namiot to wiecej miejsca, choc niekoniecznie duzo wieksza waga czy koszt.

Z Fjordow Nansenow polecam zdecydowanie VEIG III albo nawet Tolima III, jesli nie przeszkadza ci nieco wieksza waga i objetosc po spakowaniu tego ostatniego.
Jezdzilem rowerem z VEIGiem II, III i Tolima III. IMHO szerokosc sypialni 130 to naprawde malo.
TOLIMA to nieco wiekszy VEIG III z dodatkowa poprzeczka. Nieco komplikuje to rozkladanie (znaczy, jesli calkiem po ciemku - bo VEIGA mozna z zamknietymi oczami postawic doslownie w 2 minuty), ale znaczaco poprawia komfort).
--
TA

Data: 2013-05-05 21:38:49
Autor: J.F.