Wyb贸r nowej szos贸wki [dojazdy do pracy 20 km w jedn膮 stron臋]

Data: 2012-06-27 16:32:52
Autor: A. Filip
Wyb贸r nowej szos贸wki [dojazdy do pracy 20 km w jedn膮 stron臋]
Waldemar Pytlik <waldemar.pytlik@gmail.com> pisze:
uda艂o mi si臋 sprzeda膰 rower g贸rski i chcia艂em kupi膰 sobie now膮
szos贸wk臋 na dojazdy do pracy 20 km w jedn膮 stron臋.  Czy kto艣 mo偶e mi
doradzi膰 jaki艣 model szos贸wki (dla amatora w 艣rednim wieku) w cenie do
2-3 tys.
Bior臋 pod uwag臋 nast臋puj膮ce rowery:
b'Twin TRIBAN 3 w cenie 1699 z艂: http://www.decathlon.com.pl/PL/triban-3-180211862/
MERIDA 880-16 w cenie 2229 z艂: http://allegro.pl/show_item.php?item=2424263730
LAPIERRE AUDACIO 200 w cenie 2859 z艂: http://www.porebarowery.pl/5144,produkt.html
Giant Defy 4 Triple w cenie 2999 z艂: http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/defy.4.triple/9068/49194/
Czy b'Twin TRIBAN 3 b臋dzie dobrym wyborem, czy mo偶e warto do艂o偶y膰 do
kt贸rego艣 z pozosta艂ych modeli? A mo偶e macie jakie艣 inne lepsze
propozycje?
Poza tym jakie sklepy w Krakowie lub okolicach polecacie? Niestety
obecnie wyb贸r szos贸wek w sklepach jest ju偶 bardzo ma艂y.  Aha, nie za bardzo chc臋 kupowa膰 u偶ywek, trekking贸w, ani szos贸wek bez
kierownicy-baranka.

Do dojazdu pracy _latem_ i w dobr膮 pogod臋?
[ brak o艣wietlenia i b艂otnik贸w - trzeba by doliczy膰 do ceny ]
To te偶 ma sens przy 20km w jedn膮 stron臋 ale lepiej to powiedzie膰 wyra藕nie.

Data: 2012-06-27 16:29:28
Autor: piecia aka dracorp
Wyb髍 nowej szos體ki [dojazdy do pracy 20 km w jedn stron闿
Dnia Wed, 27 Jun 2012 16:32:52 +0200, A. Filip napisa艂(a):

Szukaj, szukaj. Jak co艣 znajdziesz sensownego z korb膮 3-rz臋dow膮 i z mocowaniem na baga偶nik to daj zna膰.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-06-27 19:42:20
Autor: A. Filip
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> pisze:
Dnia Wed, 27 Jun 2012 16:32:52 +0200, A. Filip napisa艂(a):

Szukaj, szukaj. Jak co艣 znajdziesz sensownego z korb膮 3-rz臋dow膮 i z mocowaniem na baga偶nik to daj zna膰.

A masz a偶 takie podjazdy (wiadukty/skarpy/g贸rki itp) 偶eby korba
3-rz臋dowa by艂a niezb臋dna i warta swojej wagi?

Data: 2012-06-28 07:01:48
Autor: piecia aka dracorp
Wyb髍 nowej szos體ki [dojazdy do pracy 20 km w jedn stron闿
Dnia Wed, 27 Jun 2012 19:42:20 +0200, A. Filip napisa艂(a):

A masz a偶 takie podjazdy (wiadukty/skarpy/g贸rki itp) 偶eby korba
3-rz臋dowa by艂a niezb臋dna i warta swojej wagi?
Bez przesady a ile ta 3 tarcza b臋dzie wa偶y膰? Mocowanie do niej to te偶 kilkadziesi膮t gram.
Nie kumam po co ludzie tak bezsensu d膮偶膮 do minimalnej wagi swojego roweru. Mi tam te kilka, kilkadziesi膮t dag nie robi r贸偶nicy.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-06-28 07:06:12
Autor: Robert Ostrowski
Wyb髍 nowej szos體ki [dojazdy do pracy 20 km w jedn stron闿
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> napisa(a):
> [...]

Nie kumam po co ludzie tak bezsensu d膮偶膮 do minimalnej wagi swojego roweru. Mi tam te kilka, kilkadziesi膮t dag nie robi r贸偶nicy.

Ale te przydatno舵 jej w terenie p砤skim a tak縠 lekko pag髍kowatym jest 縜dna.

Data: 2012-06-28 11:45:33
Autor: A. Filip
Wyb贸r nowej szos贸wki [dojazdy do pracy 20 km w jedn膮 stron臋; korba 3-rz臋dowa]
"Robert Ostrowski" <robertrobert1@NOSPAM.gazeta.pl> pisze:
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> napisa艂(a):
> [...]

Nie kumam po co ludzie tak bezsensu d膮偶膮 do minimalnej wagi swojego roweru. Mi tam te kilka, kilkadziesi膮t dag nie robi r贸偶nicy.

Ale te偶 przydatno艣膰 jej w terenie p艂askim a tak偶e lekko pag贸rkowatym
jest 偶adna.

Kilkadziesi膮t dag przy 2*20km w powiedzmy co drugi dzie艅 w roku mo偶e+
robi膰 r贸偶nice szczeg贸lnie jak jest "ma艂o potrzebne".

Ja praktycznie w Warszawie i okolicach z niestandardowego rz臋du (nie tr贸jki) korzystam przy:
a) podje藕dzie na skarp臋 pradoliny Wis艂y (jedynka na ostrym podje藕dzie)
b) pokonywaniu piaszczystych fragment贸w dr贸g/艣cie偶ek gruntowych (dw贸jka)

Chocia偶 jest kilka podjazd贸w na _艣cie偶kach rowerowych_ na kt贸rych sama
tr贸jka dla osoby lekko zm臋czonej i ze "艣redni膮" form膮 mo偶e nie starczy膰 np. podjazd na most Siekierkowski ze strony lewobrze偶nej.

Data: 2012-06-28 20:03:07
Autor: piecia aka dracorp
Wyb髍 nowej szos體ki [dojazdy do pracy 20 km w jedn stron; korba 3-rz阣owa]
Dnia Thu, 28 Jun 2012 11:45:33 +0200, A. Filip napisa艂(a):

Kilkadziesi膮t dag przy 2*20km w powiedzmy co drugi dzie艅 w roku mo偶e+
robi膰 r贸偶nice szczeg贸lnie jak jest "ma艂o potrzebne".
Bez przesady. W jelitach wo偶臋 wi臋cej balastu.
Na ka偶d膮 przeja偶d偶k臋 bior臋 plecak, razem do 2kg balastu. Fakt 偶e nie na kole.
Fajnie jest mie膰 lekki rower ale a偶 tak bardzo mi na tym nie zale偶y. Z drugiej strony widzia艂em ludzi kt贸rzy popadali w paranoj臋 odchudzania. Ale z anoreksj膮 rowerow膮 jeszcze si臋 nie spotka艂em.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-06-29 19:34:48
Autor: 2late
Wyb贸r nowej szos贸wki [dojazdy do pra cy 20 km w jedna; strone;; korba 3-rze;dowa]
On 28/06/2012 9:03 PM, piecia aka dracorp wrote:

[...]

Ostatnio jak kupowalem szosowke to wybralem dwu tarczowa, raczej z powodu potencjalnie mniejszej awaryjnosci ;) Zrezygnowalem przez to z lepszego koloru.

2late鈩 Outspace Communication Inc.庐 1999*2012漏

Data: 2012-06-29 21:19:22
Autor: piecia aka dracorp
Wyb髍 nowej szos體ki [dojazdy do pracy 20 km w jedna; strone;; korba 3-rze;dowa]
Dnia Fri, 29 Jun 2012 19:34:48 +0100, 2late napisa艂(a):

Ostatnio jak kupowalem szosowke to wybralem dwu tarczowa, raczej z
powodu potencjalnie mniejszej awaryjnosci ;) Zrezygnowalem przez to z
lepszego koloru.
A czemu niby 2tarczowa ma si臋 mniej psu膰? Bo mniej element贸w?

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-06-30 18:42:05
Autor: 2late
On 29/06/2012 10:19 PM, piecia aka dracorp wrote:
[...]

Tak.

2late鈩 Outspace Communication Inc.庐 1999*2012漏

Data: 2012-06-30 20:49:06
Autor: A. Filip
2late <deadlog_FILTR_@wp.pl> pisze:
[...]

To raczej nie.
Natomiast przy przegl膮dzie gwarancyjnym zosta艂em uraczony 偶e nie
wszystkie kombinacje bieg贸w przednich i tylnych z trzyrz臋d贸wk膮 przedni膮
"s膮 zalecane do u偶ywania".

Data: 2012-06-30 22:12:42
Autor: 2late
On 30/06/2012 7:49 PM, A. Filip wrote:

[...]

Tak na prawde nie znalazlem ani jednego usprawiedliwienia dla 3-ech tarcz. Zdrzalo mi sie ze mi lancuch spadl lub czasem cos tam musialem podregulowac bo o cos haczyl wiec nie spodziewam sie ze z 3-ema bylo be lepiej. ;) Jezdze po plaskim a tych kilka wzniesien bez problemu pokonuje.

> Natomiast przy przegl膮dzie gwarancyjnym zosta艂em uraczony 偶e nie
> wszystkie kombinacje bieg贸w przednich i tylnych z trzyrz臋d贸wk膮 przedni膮
> "s膮 zalecane do u偶ywania".

Mi ten sekret zdradzono przy dwoch tarczach!

2late鈩 Outspace Communication Inc.庐 1999*2012漏

Data: 2012-06-30 21:51:13
Autor: Ignac
Wyb髍 nowej szos體ki [dojazdy do pracy 20 km w jedn stron; korba 3-rz阣owa]
2late <deadlog_FILTR_@wp.pl> napisa(a):
Tak na prawde nie znalazlem ani jednego usprawiedliwienia dla 3-ech tarcz.

A ja owszem,bo dodatkowa tarcza (dla uproszczenia rachunk體 powiedzmy 30)
to dodatkowy bonus przebiegu ok.3000 km ,a 3 tarczy u縴wa si bo prze硂縠nia
si powtarzaj i te czynniki znakomicie wyd硊縜j przebieg korb.

Ignac

Data: 2012-06-30 22:19:30
Autor: piecia aka dracorp
Wyb髍 nowej szos體ki [dojazdy do pracy 20 km w jedn stron; korba 3-rz阣owa]
Dnia Sat, 30 Jun 2012 21:51:13 +0000,  Ignac napisa艂(a):

A ja owszem,bo dodatkowa tarcza (dla uproszczenia rachunk贸w powiedzmy
30)
to dodatkowy bonus przebiegu ok.3000 km ,a 3 tarczy u偶ywa si臋 bo
prze艂o偶enia si臋 powtarzaj膮 i te czynniki znakomicie wyd艂u偶aj膮 przebieg
korb.

Ignac
Ale 3 tarczy, najmniejszej u偶ywa si臋 raczej na du偶ych wzniesieniach, chyba 偶e masz g贸rki a ju偶 troch臋 jedziesz lub masz baga偶. Bo je偶d偶enie z 艂a艅cuchem po przekosie nie jest raczej dobrym pomys艂em 偶eby zaoszcz臋dzi膰 inne tarcze.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-07-01 11:17:45
Autor: Ignac
Wyb髍 nowej szos體ki [dojazdy do pracy 20 km w jedn stron; korba 3-rz阣owa]
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> napisa(a): Ale 3 tarczy, najmniejszej u縴wa si raczej na du縴ch wzniesieniach, chyba 縠 masz g髍ki a ju troch jedziesz lub masz baga. Bo je縟縠nie z 砤馽uchem po przekosie nie jest raczej dobrym pomys砮m 縠by zaoszcz阣zi inne tarcze.

No w砤秐ie ci k髍zy nie zalecaj jazdy po przekosach zalecj r體nocze秐ie
wymian kaset i 砤馽ucha co 2,5-3kkm,nie trzeba t硊maczy dlaczego.
A paradoksalnie w砤snie jazda (na przekosie) na najwi阫szej tarczy korb i
na najwi阫szych z阞atkach kasety (u mnie) generuje najwieksze przebiegi bo
w takim w砤snie po硂縠niu 砤馽uch ma najwi阫sza ilo禼 z阞體 w nap阣zie
po kt髍ch 秏iga,co oczywi禼ie rodzi potrzeb dobrania kasety tak aby
na w/w po硂縠niach 砤馽ucha prze硂縠nia by硑 typowe dla nas,bo inaczej
nie b阣ziemy z nich korzysta.
Natomiast samo "przekoszenie" te musi by optymalne,jak to sprawdzi.
Trzeba przeprowadzi test nie z tej ziemi,mianowicie ustawi 砤馽uch na
najwi阫szej tarczy korb i na najwi阫szej z阞atce kasety i kr阠i do ty硊
lekko korbami.Podczas testu 砤ncuch nie mo縠 spa舵 z czegokolwiek,bo to oznacza 縠 nie ma si prostopad硑ch do 砤馽ucha kt髍e mog硑by przyspieszy
zu縴cie boczne z阞體 tarcz lub kasety czy samego .
Oczywi禼ie taki sam test przeprowadzamy w po硂縠niu . na najmniejszej
tarczy korb i na najmniejszej z阞atce kasety ,a wnioski s analogiczne.
Je縠li kupujemy nowy rower i nie spe硁a warunk體 powy縮zych test體 (pomimo
stosownej regulacji przerzutek p.i t.) rezygnujemy z zakupu.
A je縠li ju mamy taki kt髍y testu/test體 nie przeszed to wyliczamy mu
tzw. lini 砤馽ucha ( i nap阣y 3x9 s do tego optymalne)i w komponentach Shimano szukamy korb o wyliczonej linii 砤馽ucha i odpowiadaj眂ym im
(w zale縩o禼i od systemu suporu) d硊go禼i osi suportowej.
Je縧i nap阣 spe硁ia w/w warunki i z阞atki korb s stalowe(przeze mnie
preferowane ) i dba si o r體ne wyje縟zanie z阞體 kasety bo prze硂縠nia si powtarzaj to osi眊a si przebiegi(szacunkowy) ok.20 kkm na dw骳h 砤馽uchach eksploatowanych jeden po drugim (nap阣 3x8).
Najlepszym kryterium efektywno禼i/縴wotno禼i nap阣u jest tzw. przebieg
przypadaj眂y na jeden z眀 korby/kasety.Moje korby maj 114 z阞體 a osi眊ni阾y
na nich przebieg dotychczas to 140 km/z眀 i je縟z na nich nadal.
Pisz to po to aby obala stereotypy i dostarcza prawdziwych informacji.

 Ignac --

Data: 2012-07-01 12:43:12
Autor: piecia aka dracorp
Wyb髍 nowej szos體ki [dojazdy do pracy 20 km w jedn stron; korba 3-rz阣owa]
Dnia Sun, 01 Jul 2012 11:17:45 +0000, Ignac  napisa艂(a):

[...]

No w艂a艣nie ci k贸rzy nie zalecaj膮 jazdy po przekosach zalecj膮
r贸wnocze艣nie wymian臋 kaset i 艂a艅cucha co 2,5-3kkm,nie trzeba t艂umaczy膰
dlaczego.
Dlaczego? Unikam ale nie zawsze przekos贸w. 艁a艅cuch, kaset臋 wymieniam jak ju偶 s膮 maksymalnie zjechane. Tarcze od korby na szcz臋艣cie wytrzymuj膮 d艂u偶ej. Ale to pewnie z racji wi臋kszej 艣rednicy.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-07-01 16:26:05
Autor: Ignac
[...]
 Dlaczego? Bo im cz甓ciej wymienia si elemnty nap阣u w imi tzw.poprawno禼i jego dzia砤nia tym wi阫sze generuje si przychody ich producentom i dystrybutorom.Bo mamy sta si wy潮cznie bezwolnymi konsumentami produkt體
marketingowych(czytaj:cz甓ci rowerowych).

 Ignac

Data: 2012-07-02 08:42:02
Autor: cytawa
Ignac pisze:

[...]

No wlasnie. Straszny jest ten mitologiczny przekos. Choc jak sie zastanic to naprawde nie ma on wiekszego znaczenia dla zuzycia lancucha. Owszem troche przeszkadza przy ustawianiu przerzutek i potrafi czasem samoczynnie lancuch spasc na inny bieg i praca napedu moze nie byc cicha.
Natomiast na zuzycie napedu najwiekszy korzystny wplyw ma jazda na jaknajwiekszych trybach. I to z kilku przyczyn.

Jan Cytawa

Data: 2012-07-02 11:05:08
Autor: Micha Pysz
[...]

Ale bzdury!

Je秎i kupujecie rowery po to by optymalizowa zu縴cie to u縴wajcie ich na p砤skim albo na trena縠rach albo wcale nie kupujcie.

Ja jednak wol u縴wa normalnie i przy tym korzysta z przerzutek w optymalny spos骲. A praca w trybie du縜-du縜 napewno nie sprzyja g砤dko禼i zmiany bieg體 czy ciszy nap阣u.

mp.

Data: 2012-07-02 14:24:33
Autor: cytawa
  Micha Pysz pisze:

Natomiast na zuzycie napedu najwiekszy korzystny wplyw ma jazda na
jaknajwiekszych trybach. I to z kilku przyczyn.

Ale bzdury!

A konkretnie dlaczego bzdury?

Jan Cytawa

Data: 2012-07-02 18:46:22
Autor: Ignac
Wyb髍 nowej szos體ki [dojazdy do pracy 20 km w jedn stron; korba 3-rz阣owa]
cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> napisa(a):
No wlasnie. Straszny jest ten mitologiczny przekos. Choc jak sie zastanic to naprawde nie ma on wiekszego znaczenia dla zuzycia lancucha.

Dla 砤馽ucha a tak nie(bo trudno zobaczy) ale dla korb owszem,
zobacz tu profile z阞體 zachowane natomiast wyje縟zone ich boczne powierzchnie(ten jasny w昕yk na boku z阞體) i na mniejszej tarczy te podtarte boczne ich powierzchnie :
http://allefree.pl/galleries_2/49/25/482549/photos/photo8.jpg

Owszem troche przeszkadza przy ustawianiu przerzutek i potrafi czasem samoczynnie lancuch spasc na inny bieg i praca napedu moze nie byc cicha.

Dok砤dnie,tak si dziej przy za d硊giej osi suportowej,a 砤馽uch szukaj眂
r體nowagi przeskakuje na 秗edni tarcz.Dlatego warto te proste testy
na przekoszenie .sobie zrobi najlepiej na nowym nap阣zie bo to jest najbardziej miarodajne,a przy nast阷nej wymiane nap阣u trzeba to skorygowa
a w przypadku osi zintegrowanej powinno si to zrobi natychmiast,tak
skr骳i/dobra dlugo舵 osi suportowej( w obu przypadkach) aby nap阣   przeszed pozytywnie test na przekoszenie . no i jazda.
Natomiast na zuzycie napedu najwiekszy korzystny wplyw ma jazda na jaknajwiekszych trybach. I to z kilku przyczyn.

Tak,bo tarcie w nap阣zie jest rozk砤dane na wieksz liczb z阞體:tarcz,z阞atek i rolek 砤馽ucha,u mnie po 5 kkm kaseta i 砤馽uch
wygl眃aj jak nowe.

 Ignac

Data: 2012-07-03 08:22:50
Autor: cytawa
Ignac pisze:

Dla 砤馽ucha a tak nie(bo trudno zobaczy) ale dla korb owszem,
zobacz tu profile z阞體 zachowane natomiast wyje縟zone ich boczne

To jest oczywiste i ja to dobrze rozumiem. Wytlumacz to Michalowi bo pisze o jakichs moich bzdurach.

Ludzie kompletnie nie zdaja sobie sprawy jak wielkie obciazenia przenosi lancuch i kazde ulzenie tym obciazeniom  wydluza zywotnosc.
To moga byc sily rzedu 200-400 kG czyli 2000 - 4000N.
Prosta matematyka mowi, ze jezdzac na tarczy 42 zebowej zamiast na 32 przy odpowienio dobranym tylnym trybie zmniejsza to obciazenie o 25%, dodatkowo sila dzialajaca na tryb rozklada sie na wieksza ilosc zebow i jeszcze dodatkowo promien zaginania sie lancucha na trybach jest mniejszy o te same 25%, co dodatkowo zmniejsza scieranie sie elementow.
Nie wiem co inzynierowie materialoznawcy mowia o zuzywalnosci sie elementow smarowanych w zaleznosci od obciazenia ale jestem przekonany, ze nie sa to liniowe zaleznosci i jest jakas graniczna wartosc, po ktorej zuzycie jest bardzo szybkie. Ogladanie zuzytych napedow mnie w tym przekonaniu utwierdza.

Jan Cytawa

Data: 2012-07-03 08:43:20
Autor: Micha Pysz
[...]

Ale ja nie wnikam szczeg髄nie w sprawy techniczne (cho tu te mam inne zdanie ni wy), bardziej chodzi mi o idee. Tzn. nale縴 rozgraniczy hobby: 'jazda na rowerze' od: 'wyd硊縜nie 縴wotno禼i nap阣u'.

mp.

Data: 2012-07-03 08:47:52
Autor: cytawa
Micha Pysz pisze:

Ale ja nie wnikam szczeg髄nie w sprawy techniczne (cho tu te mam inne
zdanie ni wy), bardziej chodzi mi o idee. Tzn. nale縴 rozgraniczy
hobby: 'jazda na rowerze' od: 'wyd硊縜nie 縴wotno禼i nap阣u'.

A ja wnikam. I sie nie tlumacz ideologia tylko napisz konkretnie, w ktorym momencie napisalem bzdury. To mocne slowo okreslajace stan mojego mozgu.

Jan Cytawa

Data: 2012-07-03 14:57:28
Autor: Ignac
[...]

Jan nie ma si co przejmowa to jest tylko forum wymiany pogl眃體 i tak
tre禼i poruszanych temat體 trafiaj tylko do po硂wy czytaj眂ych dla innych
to jest niezrozumia硑 be砶ot (pomimo elementernego t硊maczenia zjawisk).
Nie ma co robi magla,s fajniejsze rzeczy do zrobienia.
Kto chce skorzysta z tego kto nie chce(ma do tego pe硁e prawo)to nie.

 Ignac

Data: 2012-06-30 23:32:36
Autor: 2late
On 30/06/2012 10:51 PM,  Ignac wrote:

[...]

No niestety nie pomyslalem o tym. Na codzien uzywam tylko czterech przelozen, srodkowych. Znaczy 4 i 5 zebatki z tylu i dwoch przednich, pozostalych od swieta.

2late鈩 Outspace Communication Inc.庐 1999*2012漏

Data: 2012-06-28 13:19:21
Autor: arturb
On 2012-06-28 09:06, Robert Ostrowski wrote:
Ale te przydatno舵 jej w terenie p砤skim a tak縠 lekko pag髍kowatym jest 縜dna.

Zamieszkaj na kaszubach ;-)

Mam 6 zasadniczych wyjazd體 z Redy
Te z ktorych najczesciej korzystam
2 o przewyzszeniu ~80-100m i nachyleniu 11% i 9%
1 o przewyzszeniu 200m i nachyleniu od 5% i w koncowce 9%

Wszystkie da sie pokonac na srodkowej tarczy przedniej i 25 z tylu ale
to w wariancie wyczynowym z tetnem na poziomie 90%
Jak chce pojechac regeneracyjnie i odpoczac to wrzucam najmniejsza i
jade na tetnie 85% z kadencja ok 80 pod te gorki
Dla mnie ta trzecia tarcza idealne rozwiazanie i wygoda.

Data: 2012-06-28 11:53:44
Autor: Ignac
Wyb髍 nowej szos體ki [dojazdy do pracy 20 km w jedn stron闿
arturb <artur@nospam.ebasoft.com.pl> napisa(a):
[...]

Dok砤dnie,縠by tak m體i to trzeba swoje jednak wyje糳zi.
Doda砨ym jeszcze,縠 3 tarcze to wi阫sza 縴wotno禼 korb i
dodatkowo bra砨ym kaset 8x grubsze koronki kasety=wi阫sza jej 縴wotno舵,
grubszy 砤馽uch=ta駍zy o wi阫szej 縴wotno禼i nie wspomn(nap阣 8x3)
I jeszcze gdybym m骻 wybra kolor korb to wzi背bym(ale widz 筷 s tylko
jasne)czarny bo wyszczupla,(2x9 bardzo dobre s do tour-體).

 Ignac

Data: 2012-06-28 14:18:11
Autor: ...::QRT::...
Wyb髍 nowej szos體ki [dojazdy do pracy 20 km w jedn stron闿
Dnia Thu, 28 Jun 2012 11:53:44 +0000 (UTC), Ignac napisa(a):

dodatkowo bra砨ym kaset 8x grubsze koronki kasety=wi阫sza jej 縴wotno舵,
grubszy 砤馽uch=ta駍zy o wi阫szej 縴wotno禼i nie wspomn(nap阣 8x3)

nie zebym sie nie zgadza bo sam mam przeca 8 bieg體, ale aktualnie
sk砤danie (bo przecie nic takiego ju nie da sie znale兼 w nowym szosowym
rowerze) roweru na 8 biegach to ju lekki masochizm dla zatwardzia硑ch
konserwatyst體 :D

Data: 2012-06-28 12:29:26
Autor: piecia aka dracorp
Wyb髍 nowej szos體ki [dojazdy do pracy 20 km w jedn stron闿
Dnia Thu, 28 Jun 2012 14:18:11 +0200, ...::QRT::... napisa艂(a):

nie zebym sie nie zgadza艂 bo sam mam przeca 8 bieg贸w, ale aktualnie
sk艂adanie (bo przecie偶 nic takiego ju偶 nie da sie znale藕膰 w nowym
szosowym rowerze) roweru na 8 biegach to ju偶 lekki masochizm dla
zatwardzia艂ych konserwatyst贸w :D
No w ko艅cu 11rz臋dowe wchodz膮 albo raczej ju偶 s膮.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-06-28 17:45:40
Autor: Ignac
Wyb髍 nowej szos體ki [dojazdy do pracy 20 km w jedn stron闿
...::QRT::... <nie.m@m.mejla> napisa(a):
[...]

Rozumiem Ci i z mojej strony to nie jest jaki nakaz kupowa 8x3,ja
bym nie kupi(9x3/2 czy 10x3/2)z powod體 kt髍e poda砮m,bo ja jestem anty
trendowy i odporny na marketingowe chwyty i nikomu nie robi zarzutu 縠 to jest bez sensu.

A tu jest cytat(link szos體ki) z kolegi Adama.

http://www.olsh.pl/tcx-3-rozm-m.html

Ignac --

Data: 2012-06-29 08:58:23
Autor: ...::QRT::...
Wyb髍 nowej szos體ki [dojazdy do pracy 20 km w jedn stron闿
Dnia Thu, 28 Jun 2012 17:45:40 +0000 (UTC), Ignac napisa(a):

..::QRT::... <nie.m@m.mejla> napisa(a):
[...]

o to ca砶iem fajny rower. Ma mocowanie na b硂tniki czy baga縩ik
(przynajmniej tak to wygl眃a) wiec na dojazd體k te sie nada.

Data: 2012-06-29 09:09:50
Autor: Ignac
> [...]

o to ca砶iem fajny rower. Ma mocowanie na b硂tniki czy baga縩ik
(przynajmniej tak to wygl眃a) wiec na dojazd體k te sie nada.

Zainspirawa ci mnie on i widz 縠 ma osprz阾 Shimano 2300 wi阠 mo縩a
by docelowo(po wyje縟zeniu korb kt髍e ma zamontowane) za硂縴 mu
zamiennik korb shimano fc-2303 zw砤szcza 縠 przerzutk przedni ma w砤秐ie tej serii i tym sposobem mieliby秏y rowerek na osprz阠ie 2300
za czym ja ci眊le optuje.Szkoda 縠 mu od razu nie dali tych korb-taki urok
marketingu.A ta seria osprz阾u jest stosunkowo m硂da bo z 2010 r. co
oczywi禼ie nie oznacza 縠 dobra/lepsza.

 Ignac

Data: 2012-06-29 09:50:44
Autor: Miko砤j \"Miki\" Menke
Wyb髍 nowej szos體ki [dojazdy do pracy 20 km w jedn stron闿
Dnia 28.06.2012 13:53 u縴tkownik  Ignac napisa :
Doda砨ym jeszcze,縠 3 tarcze to wi阫sza 縴wotno禼 korb i
dodatkowo bra砨ym kaset 8x grubsze koronki kasety=wi阫sza jej 縴wotno舵,
grubszy 砤馽uch=ta駍zy o wi阫szej 縴wotno禼i nie wspomn(nap阣 8x3)

Mit.

--
http://mikolaj.menke.pl mikolaj@menke.pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2012-06-29 08:51:44
Autor: Ignac
Wyb髍 nowej szos體ki [dojazdy do pracy 20 km w jedn stron闿
Miko砤j \Miki\ Menke <miki@menek.one.pl> napisa(a):
> [...]
> dodatkowo bra砨ym kaset 8x grubsze koronki kasety=wi阫sza jej 縴wotno舵,
> grubszy 砤馽uch=ta駍zy o wi阫szej 縴wotno禼i nie wspomn(nap阣 8x3)

No w砤秐ie o to mi chodzi 縠by pozna szczeg蟪y innych punkt體 widzenia,
rzeczowych argument體 (mo縠 jakie dane o przebiegach nap阣體 2x)

 Ignac

Data: 2012-06-28 13:24:28
Autor: bans
W dniu 2012-06-28 13:19, arturb pisze:

Dla mnie ta trzecia tarcza idealne rozwiazanie i wygoda.

I s硊sznie, nie ma co sie spierac, jednemu pasuje tak, innemu inaczej.

Ja dodam tylko, 縠 szos體ka z trzema tarczami wygl眃a glupio ;)

--
bans

Data: 2012-06-28 11:43:06
Autor: piecia aka dracorp
Wyb髍 nowej szos體ki [dojazdy do pracy 20 km w jedn stron闿
Dnia Thu, 28 Jun 2012 13:24:28 +0200, bans napisa艂(a):

Ja dodam tylko, 偶e szos贸wka z trzema tarczami wygl膮da glupio ;)
Ale jak si臋 nie przyjrzysz dok艂adnie to na pocz膮tku nie wida膰. --
piecia aka dracorp

Data: 2012-06-28 14:13:18
Autor: arturb
On 2012-06-28 13:43, piecia aka dracorp wrote:
Dnia Thu, 28 Jun 2012 13:24:28 +0200, bans napisa艂(a):

Ja dodam tylko, 偶e szos贸wka z trzema tarczami wygl膮da glupio ;)
Ale jak si臋 nie przyjrzysz dok艂adnie to na pocz膮tku nie wida膰.

Nie odczuwam takiego doznania.
Mo偶e dlatego 偶e mi jazda ma dawa膰 satysfakcje i wygode i moje rowery si臋
ogolnie podobaja mi.
Jezdze dla przyjemnosci na dlugie dystanse czy rekreacyjnie/wyczynowo.
Jezdze w deszczu i przy niskich temperaturach, przez 3/4 roku gdy sobie
jezdz臋 nie widuje tych wszystkich zawodowc贸w z 2 korbami co siedz膮 w
si艂owniach ;-). Wystarczy ze powieje wiaterek i temp spadnie do 10stopni
i od razu za miastem nikogo poza lokalsami i mn膮 na drogach nie ma.
Nie 艣cigam si臋 wi臋c mam inne potrzeby.

Data: 2012-06-28 14:32:18
Autor: bans
W dniu 2012-06-28 14:13, arturb pisze:

Nie 艣cigam si臋 wi臋c mam inne potrzeby.

Ej, no, zartowalem, co tu tak ponuro? ;)

--
bans

Data: 2012-06-28 12:43:39
Autor: piecia aka dracorp
Wyb髍 nowej szos體ki [dojazdy do pracy 20 km w jedna; strone;]
Dnia Thu, 28 Jun 2012 14:32:18 +0200, bans napisa艂(a):

Ej, no, zartowalem, co tu tak ponuro? ;)

Nast臋pnym razem u偶yj tag贸w <偶art></偶art> a nie emotek. Mo偶e cie w ko艅cu ludzie zrozumiej膮 :)

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-06-28 08:14:30
Autor: bans
W dniu 2012-06-27 19:42, A. Filip pisze:

A masz a偶 takie podjazdy (wiadukty/skarpy/g贸rki itp) 偶eby korba
3-rz臋dowa by艂a niezb臋dna i warta swojej wagi?

A to w og髄e istnieja takie podjazdy? ;)

No dobra, mam korbe kompaktowa, to cwaniakuje ;)

--
bans

Data: 2012-06-28 07:04:27
Autor: piecia aka dracorp
Wyb髍 nowej szos體ki [dojazdy do pracy 20 km w jedn stron闿
Dnia Thu, 28 Jun 2012 08:14:30 +0200, bans napisa艂(a):

A to w og贸le istnieja takie podjazdy? ;)
Okolice Istebnej, Wis艂y itp. Innych nie znam, nie by艂em.

No dobra, mam korbe kompaktowa, to cwaniakuje ;)

Nie mam korby kompaktowej. W okolicy mam tylko jedn膮 g贸rk臋, na kt贸r膮 mog臋 wjecha膰 z tarcz膮 39z i zwyk艂膮 kaset膮. Ale wol臋 mie膰 jeszcze 3 tarcz臋 kt贸r膮 m贸g艂bym sporadycznie u偶ywa膰 na podjazdach. Zdecydowanie wol臋 m艂ynkowa膰. --
piecia aka dracorp

Data: 2012-06-28 09:12:39
Autor: bans
W dniu 2012-06-28 09:04, piecia aka dracorp pisze:

Okolice Istebnej, Wis艂y itp. Innych nie znam, nie by艂em.

Oj, no przeciez emotka dalem, to mial byc zart :)

Na beskidzkie klasyki moje babcine 34/28 wystarcza, zeby - sapiac jak lokomotywa - wjechac. Na np. 39/25 na pewno nie dalbym rady.

Ale co do trojrzedowej korby - to nawet nie wiem ile ma zebow najmniejsza tarcza, hm. Zaraz sprawdze, chyba ze zaoszczedzisz mi czasu na szukanie i podpowiesz.

--
bans

Data: 2012-06-28 11:46:08
Autor: piecia aka dracorp
Wyb髍 nowej szos體ki [dojazdy do pracy 20 km w jedna; strone;]
Dnia Thu, 28 Jun 2012 09:12:39 +0200, bans napisa艂(a):

Oj, no przeciez emotka dalem, to mial byc zart :)
Oj za ma艂o emotek na 艣wiecie 偶eby wszystkie nastroje opisa膰.

Na beskidzkie klasyki moje babcine 34/28 wystarcza, zeby - sapiac jak
lokomotywa - wjechac. Na np. 39/25 na pewno nie dalbym rady.
No ja mam zwyk艂膮 kaset臋, maksymalnie chyba 23z. I jako艣 na razie nie chce mi si臋 wymienia膰. Ja to po prostu jestem leniwy w tej kwestii.

Ale co do trojrzedowej korby - to nawet nie wiem ile ma zebow
najmniejsza tarcza, hm. Zaraz sprawdze, chyba ze zaoszczedzisz mi czasu
na szukanie i podpowiesz.
Nie.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-06-28 13:58:25
Autor: bans
Wyb髍 nowej szos體ki [dojazdy do pracy 20 km w jedna; strone;]
W dniu 2012-06-28 13:46, piecia aka dracorp pisze:

Nie.

Jestem zalamany.

--
bans

Data: 2012-06-28 13:01:54
Autor: arturb
On 2012-06-27 18:29, piecia aka dracorp wrote:
Dnia Wed, 27 Jun 2012 16:32:52 +0200, A. Filip napisa艂(a):

Szukaj, szukaj. Jak co艣 znajdziesz sensownego z korb膮 3-rz臋dow膮 i z mocowaniem na baga偶nik to daj zna膰.

Mam 2011 Giant Defy 1 (PL), ma 3 rzedow膮 korb臋, i mocowanie na
baganik/b艂otniki, Tiagra z przodu i tylu.
widelec karbon, rama alu, sztyca karbon, hamulce sora

Data: 2012-06-28 20:06:10
Autor: piecia aka dracorp
Wyb髍 nowej szos體ki [dojazdy do pracy 20 km w jedna; strone;]
Dnia Thu, 28 Jun 2012 13:01:54 +0200, arturb napisa艂(a):

Mam 2011 Giant Defy 1 (PL), ma 3 rzedow膮 korb臋, i mocowanie na
baganik/b艂otniki, Tiagra z przodu i tylu.
widelec karbon, rama alu, sztyca karbon, hamulce sora
Ostatnio jak by艂em w Wejherowie to widzia艂em multum szos贸wek 3-rz臋dowych. Ale one mia艂y tak膮 dziwn膮 geometri臋. Ten Giant ca艂kiem ciekawy, tylko 偶e ja sobie narzuci艂em mniejszy limit cenowy na rower.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-06-28 22:57:13
Autor: arturb
On 2012-06-28 22:06, piecia aka dracorp wrote:
[...]

Na przestrzeni ostatniego roku te偶 zauwa偶y艂em zwiekszon膮 ilo艣膰 szos贸wek,
fajnie ze robi sie popularniejsza szosa w moim rejonie.

Ale one mia艂y tak膮 dziwn膮 geometri臋. Ten Giant ca艂kiem ciekawy, tylko 偶e ja sobie narzuci艂em mniejszy limit cenowy na rower.

Ja kupi艂em w zesz艂ym roku nowy za 3200 bez k贸艂, bo i tak chcia艂em od
razu podmieni膰 na ultegry (RS80).
Kasete z ty艂u wstawi艂em 12-25 ultegre i "fajnie jest", "sprawdza si臋" w
moim terenie, z tym ze jezdze wylacznie po ulicach na szosie.
Wczesniej mia艂em 11-23 ale przy moich nachyleniach na codzien nie
sprawdza艂a si臋, brakowa艂o mi 艣rodkowych prze艂o偶e艅 i wysokich do ostrych
podjazd贸w, a dodatkowo 11ke nie uzywalem zbytnio bo to praktycznie przy
najwiekszej z przodu wypada jej uzycie przy ok 60-65km/h

Data: 2012-06-28 21:30:13
Autor: Robert Ostrowski
[...]

Szosa robi si popularna wraz z jako禼i dr骻 i zwi阫szonym bezpiecze駍twem.
Jednak i tak jak przyjdzie och硂dzenie a na pewno gdy spadnie 秐ieg szos體ki
znowu znikn. Ot szosa to taka letnia zabawka.

Data: 2012-06-29 08:39:55
Autor: bans
W dniu 2012-06-28 23:30, Robert Ostrowski pisze:

 Ot szosa to taka letnia zabawka.

To kolejne twoje bzdurne uog髄nienie.

--
bans

Data: 2012-06-29 08:55:04
Autor: A. Filip
bans <goc@o2.pl> pisze:
W dniu 2012-06-28 23:30, Robert Ostrowski pisze:

 Ot szosa to taka letnia zabawka.

To kolejne twoje bzdurne uog贸lnienie.

Bzdurne? Ja by powiedzia艂 偶e nadmierne :-)

Data: 2012-06-29 09:01:05
Autor: bans
W dniu 2012-06-29 08:55, A. Filip pisze:

Bzdurne? Ja by powiedzia艂 偶e nadmierne :-)

Sugerujesz, 縠 mo縩a uog髄nia mniej lub bardziej? Przemy秎 to :)

--
bans

Data: 2012-06-29 00:02:56
Autor: rmikke
On Friday, June 29, 2012 9:01:05 AM UTC+2, bans wrote:
W dniu 2012-06-29 08:55, A. Filip pisze:

> Bzdurne? Ja by powiedzia艂 偶e nadmierne :-)

Sugerujesz, 锟絜 mo锟絥a uog锟絣nia锟 mniej lub bardziej? Przemy锟絣锟 to :)

Sugerujesz, 縠 nie mo縩a? Przemy秎 to :D

Data: 2012-06-29 09:36:35
Autor: bans
W dniu 2012-06-29 09:02, rmikke pisze:

Sugerujesz, 縠 nie mo縩a? Przemy秎 to :D

No przeciez napisalem, ze przemysle. Na pierwszy rzut oka wydawalo mi sie to sformulowanie bez sensu. Po przemysleniu - moze nie bez sensu, ale niezgrabne.

--
bans

Data: 2012-06-29 09:23:40
Autor: Robert Ostrowski
Wyb髍 nowej szos體ki [dojazdy do pracy 20 km w jedna; strone;]
bans <goc@o2.pl> napisa(a):
W dniu 2012-06-28 23:30, Robert Ostrowski pisze:

>  Ot szosa to taka letnia zabawka.

To kolejne twoje bzdurne uog髄nienie.

To poka mi szosowc體 doginaj眂ych przy 20 stopniowym mrozie albo przy 30 cm
opadach 秐iegu... Ja w tak pogod szos體k nie wyjad a mam ju 12 sezon體
zimowych na MTB.

Data: 2012-06-29 02:28:03
Autor: rmikke
On Friday, June 29, 2012 11:23:40 AM UTC+2, Robert Ostrowski wrote:
bans <goc@o2.pl> napisa(a): > W dniu 2012-06-28 23:30, Robert Ostrowski pisze:

To poka mi szosowc體 doginaj眂ych przy 20 stopniowym mrozie albo przy 30 cm
opadach 秐iegu... Ja w tak pogod szos體k nie wyjad a mam ju 12 sezon體
zimowych na MTB.

Spotka砮m jednego pod Pra縨owem. Mo縠 a -20 nie by硂, ale te by硂 zaebi禼ie, ja tamten wypad odchorowa砮m.

Data: 2012-06-29 11:32:19
Autor: bans
W dniu 2012-06-29 11:23, Robert Ostrowski pisze:

  Ot szosa to taka letnia zabawka.

To kolejne twoje bzdurne uog髄nienie.

To poka mi szosowc體 doginaj眂ych przy 20 stopniowym mrozie albo przy 30 cm
opadach 秐iegu...

LOL, o, prosze, rura mieknie i juz zaczynasz doszczegolwiac. Typowe.:)))

Ja w tak pogod szos體k nie wyjad a mam ju 12 sezon體
zimowych na MTB.

Trzeba by硂 napisac to od razu, ze miekki jestes i szosowka tylko latem jezdzisz (ale zawsze ze srednia powyzej powyzej 30km/h, nie?), a nie wrzucac tu jakie swoje projekcje.

--
bans

Data: 2012-06-29 11:35:14
Autor: A. Filip
"Robert Ostrowski" <robertrobert1@gazeta.SKASUJ-TO.pl> pisze:
bans <goc@o2.pl> napisa艂(a):
W dniu 2012-06-28 23:30, Robert Ostrowski pisze:

>  Ot szosa to taka letnia zabawka.

To kolejne twoje bzdurne uog贸lnienie.

To poka偶 mi szosowc贸w doginaj膮cych przy 20 stopniowym mrozie albo przy 30 cm
opadach 艣niegu... Ja w tak膮 pogod臋 szos贸wk膮 nie wyjad臋 a mam ju偶 12 sezon贸w
zimowych na MTB.

A w tak膮 pogod臋 normalni (typowi) ludzie je偶d偶膮 na rowerach (je艣li nie musz膮)?
A kto艣 kto chce kupowa膰 nowy rower za >3_000 PLN raczej nie musi :-)
Wiec mo偶e "urealnij" swoje zarzuty wobec szos贸wek :-)

Data: 2012-06-29 21:17:33
Autor: piecia aka dracorp
Wyb髍 nowej szos體ki [dojazdy do pracy 20 km w jedna; strone;]
Dnia Fri, 29 Jun 2012 09:23:40 +0000, Robert Ostrowski napisa艂(a):

To poka偶 mi szosowc贸w doginaj膮cych przy 20 stopniowym mrozie albo przy
30 cm opadach 艣niegu... Ja w tak膮 pogod臋 szos贸wk膮 nie wyjad臋 a mam ju偶
12 sezon贸w zimowych na MTB.

Przy -20 to i ja je偶d偶臋 ale przy opadach 艣niegu ju偶 nie.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-07-02 12:22:27
Autor: Fabian
On 29.06.2012 11:23, Robert Ostrowski wrote:
[...]

Po 秐iegu ci昕ko szos體k, ale 20 stopniowy mr髗 to idealna pogoda do jazdy szos體k, nawet po pla縴 mo縩a, ulice nie s 秎iskie i wsz阣zie pusto :) Ja wtedy je縟筷 i bardzo to lubi.

Fabian.

Wyb贸r nowej szos贸wki [dojazdy do pracy 20 km w jedn膮 stron臋]