Wybielac ale CZYM - bo duzo roznego do wybielania

Data: 2010-09-06 21:18:36
Autor: sam jestem
Wybielac ale CZYM - bo duzo roznego do wybielania
Czym wybielać?
Jak? Do proszku, sam wybielacz, do płukania?
Jakich uzywacie wybielaczy? Co polecacie?

Czego użyć do wybielania:
- białych szarzejących i ciemniejących ręczników (grube frotte), piorę je 90°
- koszul białych kiedyś, co je można prać w 60°
- koszul białych kiedyś, co to na metce mają 40°
- koszul ze "stretchem", takich rozciagających się, bo te piorę na wszelki wypadek niezniszczenia w 30°
- ręczniki "scierowe" kuchenne (pewnie bawełna), też je prawie gotuję na 90°

A może to kwestia proszku? Jakich użyć by białe było białe?
Używam żelu Persil GelSensitive oryginał z niemiec (od 20 do 95°), Vizir do koloru oraz Vizir do białego (30-90°) konfekcjonowane w PL.

Że ręczniki mi szarzeją - jakoś się /z bólem/ godzę. Ale koszule wyglądają źle.

Z pwodów dwóch pozwalam sobie crosspostowac ten watek na kuchnię:
- pytam o ręczniki używane w kuchni ;)
- na pl.rec.kuchnia chyba więcej Pań niż na pl.rec.dom, a liczę na Pań pomoc

Pytam, bo sam jestem, i nie wiem.

Data: 2010-09-06 22:16:07
Autor: kiwiko

Użytkownik "sam jestem" <janke@vp.pl> napisał w wiadomości news:i63eqh$5vt$1news.onet.pl...
[...]

to dziwne, że szarzeją. Ja nie używam wybielaczy i nie piorę w tem. 90st. Może nie przestrzegasz zasady pranie białe i kolorowe osobno?
Dzielny jesteś :)

kiwiko

Data: 2010-09-07 18:08:00
Autor: E.
sam jestem pisze:

Czego użyć do wybielania:
- białych szarzejących i ciemniejących ręczników (grube frotte), piorę je 90°

Najlepiej wygotowac jednak w garze w proszku z dodatkiem białego vanisha.

- koszul białych kiedyś, co je można prać w 60°
- koszul białych kiedyś, co to na metce mają 40°
- koszul ze "stretchem", takich rozciagających się, bo te piorę na wszelki wypadek niezniszczenia w 30°

Wszystkie powyższe prać oddzielnie.
Tzn. śnieżnobiałe oddzielnie od tych z wzorkami itp. Do każdego prania miarkę białego vanisha.

- ręczniki "scierowe" kuchenne (pewnie bawełna), też je prawie gotuję na 90°

Jak ręczniki - wrzuć do gara i wygotuj.

A może to kwestia proszku? Jakich użyć by białe było białe?

Przede wszystkim to kwestia segregowania prania. Białe to białe, reszta to "białe" ale z kropkami, paskami, aplikacjami, błękitne itp. niefarbujące.
Od lat tak segreguję i białe koszule, koszulki tudzież bielizna są białe jak nowe.

Używam żelu Persil GelSensitive oryginał z niemiec (od 20 do 95°), Vizir do koloru oraz Vizir do białego (30-90°) konfekcjonowane w PL.

Ja używam różnych, co to je z Niemiec od czasu do czasu przywiozę.

E.

Data: 2010-09-07 18:38:13
Autor: Panslavista
Wybielac ale CZYM - bo duzo roznego do wybielania
"E." <eulalka_00@o2.pl> wrote in message news:i65o10$fjn$1news.net.icm.edu.pl...

Zawsze może używać zestawu środków do prania firmy Amway.
Wspaniałe efekty.

Data: 2010-09-08 10:59:53
Autor: Panslavista

"Misiek" <pwr1@o2.pl> wrote in message news:4c874309$0$27033$65785112news.neostrada.pl...

[...]

    Jeżeli patrzysz na cennik. A omijasz wiedzę, że są to środki wysoko skoncentrowane, bierzesz łyżkę SA8 (proszek do prania) podczas aby uzyskać podobny efekt musisz wziąć 5 łyżek innego proszku + Calgon. To trzeba wypraktykować. Tym bardziej, że są odplamiacze i proszki do zamaczania, środki do prania odzieży niemowlecej i dziecięcej. Segregując pranie możesz osiągnąć optymalne wypranie przy niewielkiej ilości środków, a więc i kosztów.

Data: 2010-09-08 11:21:39
Autor: Misiek

Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:4c87508d$0$27029$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Jassssssssssssssssssssssne...
Srodki wysokoskoncentrowane (o tym akurat wiem). Jest rowniez w sprzedazy wiele innych srodkow )odplamiacze, wybielacze itp) tez w formie skoncentrowanej i o wiele tansze a skuteczne. NIe musze Amwayowcom nabijac kasy :P

Data: 2010-09-08 13:47:46
Autor: Panslavista

"sam jestem" <janke@vp.pl> wrote in message news:i67rtt$qae$1news.onet.pl...
[...]

To ty płacisz?
Bo do niedawna wszystkim polecales magiczne nigdy-nie-konczące-się kule zakupione raz za 8 złotych.

Nadal używam. Są w porządku.

Data: 2010-09-13 13:07:34
Autor: Przesmiewca
[...]

Ale po co ten Calgon?

Data: 2010-09-13 14:46:02
Autor: Panslavista

"Przesmiewca" <baran-ky@o2.pl> wrote in message news:6f1s861avg1s3l691pe7ujjt2vk2vucint4ax.com...

[...]

    Calgon to zespół chemicznych związków twrzący kompleksowe ale ROZPUSZCZALNE  a więc nadające się do wypompowania z brudami zwiazki chemiczne, nie  OSADZAJACE  SIĘ  we włóknach wraz z bgrudem związki powodujacy szarzenie lub żółknięcie wypranej odzieży.
    Proszek Amwaya ma te związki zamiast wypełniaczy, tanie proszki nie mają takowych, stąd są tanie...

Data: 2010-09-16 10:59:20
Autor: Przesmiewca
"Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał(a):

[...]

Myslalem, ze naprawde masz jakis powod a nie bedziesz powtarzaj bajdy po producentach.
Znaczy - bez calgonu nie idzie prac? No patrz, ile swiat tracil podczas prania dopoki nie wybawiono
go Calgonem.

Data: 2010-09-16 11:15:52
Autor: Panslavista
"Przesmiewca" <baran-ky@o2.pl> wrote in message news:eum39691qhbu6qvdv1lajdvcfo79fslg3u4ax.com...
[...]

Używam przykładu znanych środków. Przykład byłby nieczytelny z proszkiem "PIERZERAZ".

Data: 2010-09-16 12:45:44
Autor: Przesmiewca
Wybielac ale CZYM - bo duzo roznego do wybielania
"Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał(a):

Używam przykładu znanych środków. Przykład byłby nieczytelny z proszkiem "PIERZERAZ".

Znaczy - reklamy dzialaja?

Data: 2010-09-18 20:24:37
Autor: kogutek
> [...]

    Proszek Amwaya ma te związki zamiast wypełniaczy, tanie proszki nie mają takowych, stąd są tanie...
Jesteś typowym przykładem jak można odmożdzyć  reklamami. To co jest w calgonie
jest w każdym proszku. To najtańszy składnik proszku. Drogie w proszku są środki
zwane wybielaczami optycznymi i syntetyczne mydło. Nie można dać bardziej
zagęszczonego mydła bo to co robi fabryka mydlą jest koncentratem. Ale można go
dać mniej. A jak dać mniej wybielaczy optycznych i dużo tego co jest w calgonie
to wychodzi tani proszek. Produkty firmy na A to zwyczajne buble. Wystarczy
oderwać z nich nalepkę z polskim opisem żeby się przekonać o terminie
przydatności który upłynął kilka lat temu. Proszek do prania który nazywasz
koncentratem to mydło i wybielacze optyczne z małą ilością środków
zmiękczających wodę. Te super koncentraty z firmy na A powodują odkładanie się
kamienia w pralce. Kiedyś na próbę kol. małżonka użyła proszku z tej zachwalanej
przez Ciebie firmy. Efekt był gorszy niż przy najtańszych proszkach. --

Data: 2010-09-19 00:37:50
Autor: Panslavista
"kogutek" <kogutek4@vp.pl> wrote in message news:7d75.0000035f.4c9503e5newsgate.onet.pl...

> [...]

przez Ciebie firmy. Efekt był gorszy niż przy najtańszych proszkach.

Sam nie użyłeś, tylko innego ojca syna ciotki siostrzeniec. Pocałuj mnie w dupę.

Data: 2010-09-19 00:59:39
Autor: kogutek
> [...]

Sam nie użyłeś, tylko innego ojca syna ciotki siostrzeniec. Pocałuj mnie w dupę.
Chciałbyś nagrodę za to że kłamałeś i wprowadzałeś innych w błąd?  --

Data: 2010-09-19 12:39:04
Autor: Czesuaw P.
Użytkownik "kogutek" <kogutek4@vp.pl> napisał w wiadomości news:7d75.0000035f.4c9503e5newsgate.onet.pl...

[...]

Ciekawe co piszesz. Tu o Calgonie.

A teraz może o wybielaczach - to też są mistyfikacje? np. Wanish i podobne produkty?

Potrafisz wyjaśnić podobnie sens/bezsens używania wybielaczy "chlorowych" lub "tlenowych"

--
Mam pierdolca - zbieram na psychiatrę.

Proszę o wsparcie
mBank 28 1140 2004 0000 3002 3182 2875

Dziękuję za donację.

Data: 2010-09-19 13:25:33
Autor: kogutek
> [...]

Potrafisz wyjaśnić podobnie sens/bezsens używania wybielaczy "chlorowych" lub "tlenowych"

-- Mam pierdolca - zbieram na psychiatrę.

Nie chce mi się tłumaczyć komuś kto zbiera na psychiatrę. A tak przy okazji.
Żeby iść do lekarza psychiatry nie trzeba mieć ubezpieczenia ani pieniędzy.
Debilizm jest taką plagą w polskim społeczeństwie, że rząd zadecydował o
bezpłatnym dostępie do przychodni które finansuje z pieniędzy podatników.
Rejonizacji też nie ma. Ale jeśli jeszcze cokolwiek do Ciebie dociera to w
dyskusji o oświetlaniu mieszkania światłem UV jest trochę o nowoczesnych
wybielaczach. Jak by Ci było mało to jeśli nie masz bana na Googlach to sobie
znajdziesz.  --

Data: 2010-09-21 19:43:31
Autor: Czesuaw P.
Użytkownik "kogutek" <kogutek4@op.pl> napisał w wiadomości news:7d75.00000390.4c95f32dnewsgate.onet.pl...

[...]

Ja się na pierdolca silę pisząc tak a nie inaczej w sygnaturce.
Ty natomiast pierdolcem jesteś skończonym - bo kto normalny dyskutuje z sygnaturką? To jak rozmowa z telewizorem.

Pierdolec twój tym większy i żałośniejszy, że na normalnie zadane poważne pytanie nie umiesz odpowiedzieć bez agresji i robienia z siebie idioty.

Tym samym zapraszam do dyskusji z moim podpisem, znajdziesz go niżej, pod tymi słowy. O ile nie rozmawiasz teraz z telewizorem.

Data: 2010-09-22 00:54:07
Autor: kogutek
> [...]

-- Mam pierdolca - zbieram na psychiatrę.

To se facet pogadałeś do monitora. Lepiej Ci. Bo ja się ubawiłem. Musisz się
jeszcze pouczyć trollowania. Jak będziesz bystry to tak ze dwa lata. Czytaj mnie
i się ucz. Dwadzieścia lat temu też wpierdol na niusach dostawałem. --

Data: 2010-09-22 16:09:42
Autor: Strachu S.
Wybielac ale CZYM - bo duzo roznego do wybielania
i się ucz. Dwadzieścia lat temu też wpierdol na niusach dostawałem.

I wciaz glupi jestes jak twoj nick. Nie wiadmomo co głupsze.

Strachu S.

Data: 2010-09-25 12:07:43
Autor: kogutek
> [...]
mnie
i się ucz. Dwadzieścia lat temu też wpierdol na niusach dostawałem.

przepraszam za to co napisalem. Panie Panslavisto, i inni prosze o wybaczęnie mnie, bo ja sie do niczego nie nadaje. kogutek

Data: 2010-09-23 00:23:36
Autor: malgorzata
Czesuaw P. pisze:

[...]

Można rozmawiać z telewizorem, ale IMO lepsza, bogatsza, głębsza i znacznie ciekawsza jest rozmowa z bateryjką.

M.
ps. nie mam pierdolca, nie zbieram na psychiatrę; zbieram na kozaki - potrzebuję 1.390,00 PLN

Data: 2010-09-25 13:09:09
Autor: kogutek
Czesuaw P. pisze:

> [...]

M.
ps. nie mam pierdolca, nie zbieram na psychiatrę; zbieram na kozaki - potrzebuję 1.390,00 PLN
podaj numer konta. może ktoś wpłaci.

--

Wybielac ale CZYM - bo duzo roznego do wybielania