Wybór SUV-a dylemat- dość długie.

Data: 2014-08-03 00:04:08
Autor: barek74
Wybór SUV-a dylemat- dość długie.
Dzień Dobry,

Szukam dobrych argumentów w takiej sprawie.
Dłuższy już czas wałkuje wybór auta; ma to być SUV diesel z automatyczną skrzynią biegów i dobrym wyposażeniem. Przebiegi roczne 30tyś km+, wieś/miasto 50:50 i zakup na 6-10 lat.

Cena zakupu nowego gdzieś 2 okolicach 100-130tyś PLN, więc od razu wypadają Subaru Outback, XC60, X1 i X3, oraz Audi Q3 i Q5, bo są droższe.
Na styku jest Mazda CX-5 i VW Tiguan, ale raczej zbyt drogie są.
Kia Sportage i Hyundai X35i nie podobają się.

Na placu boju pozostają;
-Forester/pomimo, że benzyna tylko występuje z automatem i za dużo pali, ale mamy już takiego z 2007 roku i w sumie to bardzo dobre auto, tylko właśnie dużo pali.
-Fiat Freemont - bardzo duży, ponoć wcale tak dużo nie pali? szybka utrata wartości i to, że jest bardzo duży, a sporo ma jeździć po mieście nim kobieta.
-Ford Kuga, nie rozumiem przyczyny, ale przy cennikowych okolicach 140-160 można znaleźć oferty z rabatami w okolice 110-120tyś(podobnie jest z Tiguanem, ale ten po rabatach zazwyczaj kosztuje pond 130tyś)
-Nissan Qashqai 1.6 dieselek z automatem za 110-120 tyś

Ewentualnie wchodzi w grę zakup auta używanego;
-Coś klasy XC60 roczne/dwuletnie w cenie 100-120tyś jeśli miało by takie auto jeszcze gwarancję,
-Kuga lub Tiguan na przykład z roku 2011, w cenie 65-70 tyś, ALE ciężko znaleźć coś pewnego.

Poza tym nie wiem czy to ma sens.

Data: 2014-08-03 09:22:25
Autor: Cavallino

Użytkownik <barek74@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:31130edd-9383-4380-8010-3c32d4a0d7f8@googlegroups.com...
[...]

Citroen C4 Aircross ma automat?
Bo u nich nawet jak cennikowo wychodzi 120, to rabaty takie że i w 100 się może zamknąć.
A jeśli nie potrzebny SUV, a tylko coś zbliżonego (fakt, nieco niższego) - to na pewno jest automat w DS4, choć nie wiem czy z dieslem, ale na pewno z 1.6 thp, bo taki mi proponowali.

Data: 2014-08-03 00:34:12
Autor: barek74
Wybór SUV-a dylemat- dość długie.

Citroen C4 Aircross ma automat?
Bo u nich nawet jak cennikowo wychodzi 120, to rabaty takie ďż˝e i w 100 siďż˝  moďż˝e zamkn��.
A je�li nie potrzebny SUV, a tylko co� zbli�onego (fakt, nieco ni�szego) - to na pewno jest automat w DS4, cho� nie wiem czy z dieslem, ale na pewno z 1.6 thp, bo taki mi proponowali.

Brany był pod uwagę, ale jakieś 5 miesiące temu sprzedawcy twierdzili, że na razie nic nie słychać o automatycznej skrzyni biegów.
Podobnie Forester, jeśli dostanie automat do diesla, to najwcześniej za rok.
Reno Kaleos/Opel Antara nie wchodzą w grę też.

Data: 2014-08-03 10:36:26
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2014-08-03 09:34, *barek74@gmail.com* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Opel Antara nie wchodzą w grę też.

Dopiero przeczytałem... dlaczego jeśli wolno spytać?

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2014-08-03 10:44:11
Autor: Cavallino

Użytkownik <barek74@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:12236a7c-ad7e-4999-a5e7-0b4a229c66ff@googlegroups.com...

Citroen C4 Aircross ma automat?
Bo u nich nawet jak cennikowo wychodzi 120, to rabaty takie ďż˝e i w 100 siďż˝  moďż˝e zamkn��.
A je�li nie potrzebny SUV, a tylko co� zbli�onego (fakt, nieco ni�szego) -
to na pewno jest automat w DS4, choďż˝ nie wiem czy z dieslem, ale na pewno z
1.6 thp, bo taki mi proponowali.

Brany był pod uwagę, ale jakieś 5 miesiące temu sprzedawcy twierdzili, że na razie nic nie słychać o automatycznej skrzyni biegów.

A były już wtedy wersje z silnikami Mitsu?
Bo weszły dość niedawno do cennika, może z automatem też są.

Data: 2014-08-03 09:56:17
Autor: J.F.
Dnia Sun, 3 Aug 2014 09:22:25 +0200, Cavallino napisał(a):
Citroen C4 Aircross ma automat?
Bo u nich nawet jak cennikowo wychodzi 120, to rabaty takie że i w 100 się może zamknąć.

Czyzbys sie juz przeprosil z francuskimi samochodami ? :-)

J.

Data: 2014-08-03 10:45:33
Autor: Cavallino

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7v63tp321ddv.amwbzgw8e2ao.dlg@40tude.net...
[...]

Akurat ten Aircross o który może chodzić, z francuskiego miałby co najwyżej znaczek, nawet kraj produkcji porządny (Japonia).
A znaczek w przypadku Citroena jest całkiem ładny. ;-)

Data: 2014-08-03 10:50:14
Autor: Cavallino
[...]

A tak wracając do francuzów, bo pewnie pijesz do Dustera.
Podziękowałem dealerowi za to auto, odstępując od umowy.

Ale za kilka godzin zadzwonili z Renault Polska i zaoferowali rekompensatę za to, że poczekam jeszcze na poprawienie softu sterującego silnikiem, może tym razem uda się go nie skopać.
Jako że wady nie uniemożliwiają eksploatacji samochodu, przystałem na taką propozycję - dostali drugą szansę do jesieni, a ja będę mógł przewozić rowery na zgrabnym, a co najważniejsze darmowym bagażniku hakowym Thule. ;-)

Ale i tak tempo mają niezłe - poprawiają błąd w programie przez pół roku, gdybym ja tak pisał programy to dawno bym z głodu zdechł.

Data: 2014-08-04 14:40:13
Autor: huri_khan
Dnia Sun, 3 Aug 2014 10:50:14 +0200, Cavallino napisał(a):

Ale i tak tempo mają niezłe - poprawiają błąd w programie przez pół roku, gdybym ja tak pisał programy to dawno bym z głodu zdechł.

Jeżeli ilość zgłoszeń danego błędu z rynku jest mała to możliwe, że taki
błąd nie zostanie naprawiony albo jego priorytet jest na tyle niski że się
tym zajmą jak nie będą mieli nic innego do roboty ;)

--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2014-08-04 20:13:03
Autor: Cavallino

Użytkownik "huri_khan" <spam@spam.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:68pt11qqlypi.19xzh3cgilx9q.dlg@40tude.net...
[...]

Nie może być mała, skoro ten problem występuje od lat we wszystkich autach z tym silnikiem, również Renault i Nissana.
Ale może być tak jak mówisz, jak nie naprawią bo zbyt mało zgłoszeń, to będą musieli zapłacić za sąd i oddać kasę za auto.

Data: 2014-08-04 00:38:20
Autor: AL
On 2014-08-03 09:22, Cavallino wrote:

[...]

w wersji na PL nie ma - jak rowniez napedu na 4 kola

Jak juz do Mitsu ASX - blizniak C4 AirCross.

Na jesieni bedzie dodatkowo C4 Cactus w ofercie.

Data: 2014-08-04 20:11:06
Autor: Cavallino

Użytkownik "AL" <adam@skads.tam.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Citroen C4 Aircross ma automat?

w wersji na PL nie ma - jak rowniez napedu na 4 kola

Masz nieaktualne informacje.
Ma napęd na 4 od kiedy do cennika weszły wersje z dieslami 1.8 od Mitsu.

Data: 2014-08-04 23:47:09
Autor: AL
On 2014-08-04 20:11, Cavallino wrote:

[...]

no to dzieki za sprostowanie :)

Jak pytałem na wiosnę w salonie citroena (???) to była tylko jedna słuszna wersja na PL (w Niemczech oczywiscie konfiguracja byla bardziej bogata).

Czytałem natomiast juz sporo informacji o C-Cactusie - mającym ukazać się pod szyldem C4-Cactus, i tam ma nie być napędu 4x4 (przynajmniej na chwile obecna)  :(
Ja czekam z zaciekawieniem na napęd hybrydowy na sprężone powietrze, ktory zapowiadany jest na 2016 rok (wowczas z automatu bedzie rowniez namiastka 4x4).

Jezdzac w tym roku po Albanii i Czarnogorze a pisze te slowa jeszcze z Transylwanii - nie wyobrazam sobie przejazdow sciezkami jakimi poruszalismy sie autem innym niz z podwyzszonym podwoziem (to po pierwsze) oraz z napedem na 4x4 (to po drugie).
Z piasku i blota wyciagalismy w te wakacje juz paru Serbow, krzorzy przecenili zdolnosci aut miejscich czy vanow.

Osobiscie coraz bardziej przekonuje mnie do suwow czy crosoverow (poprzednio jezdzac vanem) a naped mitsubishi jak na razie daje rade (stad, jesli citroen spiknie sie na stale z mitsubishi, to ja to kupuje po raz kolejny - jak na chwile obecna c-crosser spisuje sie na 5+).

Data: 2014-08-05 17:07:39
Autor: Cavallino
[...]

Miałem to samo miesiąc temu w tych miejscach.
Nie mogłeś jechać miesiąc wcześniej? ;-)

Data: 2014-08-03 10:32:11
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2014-08-03 09:04, *barek74@gmail.com* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Cena zakupu nowego gdzieś 2 okolicach 100-130tyś PLN

Pominąłeś (być może celowo) Opel Antara / Chevrolet Captiva.
Spokojnie w tej cenie kupisz dobrze wyposażoną wersję z 4x4

Data: 2014-08-03 01:43:33
Autor: barek74
Wybór SUV-a dylemat- dość długie.

Pomin��e� (by� mo�e celowo) Opel Antara / Chevrolet Captiva.

Spokojnie w tej cenie kupisz dobrze wyposa�on� wersj� z 4x4

Sprubuję jeszcze raz, ale żona, czyli główny użytkownik niezbyt akceptuje Kaleosa, czy Antarę, może spubuję ją w Captivę wsadzić jeszcze, zobaczymy... :-)

Data: 2014-08-03 21:14:25
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2014-08-03 10:43, *barek74@gmail.com* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Sprawdziłem w międzyczasie - Captivy nowej już nie kupisz. Antara to bliźniak, generalnie lepiej wykończona ale co nieco droższa. Wersję Cosmo z 4x4 cennikowo dostaniesz za coś koło 130 tyś - myślę, że spokojnie da się tą cenę zbić do ~110 tyś.

Data: 2014-08-03 15:05:31
Autor: fifak
Wybór SUV-a dylemat- dość długie.
W dniu 2014-08-03 09:04, barek74@gmail.com pisze:
ma to być SUV

czy my musimy tak wszystko rżnąć równo z ameryki?
tylko że moda na suvy była tam 15 lat temu

>Fiat Freemont - a sporo ma jeździć po mieście nim kobieta

od razu proponuje TIRa, będzie się czuła pewnie i wyżej od innych podczas taranowania

Data: 2014-08-03 13:42:48
Autor: Rafał Grzelak
fifak wrote:

W dniu 2014-08-03 09:04, barek74@gmail.com pisze:
> ma to być SUV

czy my musimy tak wszystko rżnąć równo z ameryki?
tylko że moda na suvy była tam 15 lat temu

Nie musimy. Ty nie kupuj.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2014-08-04 11:27:12
Autor: Franek Kalina
Użytkownik fifak napisał:
W dniu 2014-08-03 09:04, barek74@gmail.com pisze:
ma to być SUV

czy my musimy tak wszystko rżnąć równo z ameryki?
tylko że moda na suvy była tam 15 lat temu

A ktoś kupuje z uwagi na modę? Bo ja ze względów praktycznych.

Data: 2014-08-04 00:36:41
Autor: AL
On 2014-08-03 09:04, barek74@gmail.com wrote:
Dzień Dobry,

[...]

Fremont jest OK i najsensowniejszy z tej Twojej listy (IMHO)
Jesli kupujesz auto na 6-10 lat - to co się utratą wartości przejmujesz?

[...]

Mitsubishi Outlander

Data: 2014-08-04 09:23:24
Autor: glang
[...]

Jak dobrze poszukasz znajdziesz X3 F25 z 2011-2012 roku za tą kasę a chyba nikogo nie trzeba przekonywać że ten 2 latek będzie nieporównywalny z nowymi niższej klasy :). Oczywiście nie mam na myśli tych z przebiegami ponad 150 tys. Zaczynają wypadać leasingi z końca 2010 kiedy jeszcze był pełny VAT do odliczenia ale pamiętaj 4 ososby w dowodzie!! No i wypadają też leasingi z 2011 roku więc jak nie potrzebujesz faktury to spokojnie się ze sprzedającym dogadasz za taką kasę :)
pzdr
GL

Data: 2014-08-04 10:51:49
Autor: Chris
[...]

Szukaj Mazdy CX-5 da się kupić za 120-130 tyś. z dobrym wyposażeniem.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-08-04 10:56:27
Autor: Chris
W dniu 2014-08-04 10:51, Chris pisze:
[...]

http://www.oferta.grupabemo.pl/oferta-pojazdow/item/102007-mazda-cx-5-nowy-2014

Wiem że benzyna ale za to dobry silnik do tego mało pali.
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-08-05 11:01:05
Autor: barek74
Wybór SUV-a dylemat- dość długie.
Witam Ponownie,
Mam może i mały przełom w sprawie :-)
Przez weekend oglądając dość sporo różnych aut doszliśmy do wniosku, że dobrym rozwiązaniem może być BMW X1 obok XC60 czy Q3, i chyba jednak używane, tak mniej więcej 2011-2012 rok, co chyba może udać kupić się w granicach 80-100tyś PLN... Faktycznie sporo takich aut po jednym właścicielu.

Data: 2014-08-05 20:43:04
Autor: tadzik
On Tue, 5 Aug 2014 11:01:05 -0700 (PDT), barek74@gmail.com wrote:
że dobrym rozwiązaniem może być BMW X1

Ja się nie znam, ale się wypowiem; podobno, że X1 to nie warto, podobno dopiero od X5 warto. Przyznaję, że nie wiem dlaczego, tak se tylko klepie na klawiaturze plotki gminne :) A co, wolność słowa :)

--
pozdro
tadzik

Data: 2014-08-06 11:36:33
Autor: glang
Wybór SUV-a dylemat- dość długie.
Ja się nie znam, ale się wypowiem; podobno, że X1 to nie warto, podobno dopiero od X5 warto. Przyznaję, że nie wiem dlaczego, tak se tylko klepie na klawiaturze plotki gminne :)

ee tam X3 F25 już jest spoko
pzdr
GL

Wybór SUV-a dylemat- dość długie.