Wybor UPS-a.

Data: 2010-06-27 11:59:00
Autor: ToMasz
Wybor UPS-a.

Kilka lat temu, w poprzedniej robocie, miałem APC 3000 cośtam, w obudowie rack, do tego dołączone grubymi kablami zewnętrzene akumulatory żelowe i wystarczło to na ponad pół godziny pracy pod 50-60% obciżeniem.
czego? pcta czy całego domu? mój apc smart 1000 z 2x18ah ma teoretycznie
1kWh energii, wiec tak pół kWh to raczej odda. Twój PC bierze 500w?

Obecnie jak rozmawiam ze sprzedawcami czy dystrybutorami, to ci oczy otwierają ze zdumiena, że moża podłączyć pod APC inne amumulatory niż to co przewidział producent.
ktoś w piwnicy miał jakieś 2 akumulatory z cieżarówy. jedyny problem był
z podniesieniem prądu ładowania

Dodatkowo, na jakimś forum przeczytałem, że APC nie bardzo współpracuje z zasilaczmi z aktywnym PFC, bo niby nie ma "pełnej" sinusoidy.
To dotyczy chyba najtańszych modeli i to tylko w pracy na baterii.
(...)

Kup -nawet starego- apc i nowe akumulatory. Nie patrz również co
pokazują współpracujące programy, bo bez firmowej kalibracji będą kłamały

ToMasz

Data: 2010-06-27 15:20:11
Autor: zenek
Wybor UPS-a.

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i077d5$hlb$1inews.gazeta.pl...

[...]
50% obciążenia tego APC 3000(tak przynajmniej pokazywal wzkaźnik diodowy), nie pamiętam jaki to był dokłądnie model i jaką mocą pozorną i rzeczywistą dysponował.
Chodziły na tym 3 komputery z Pentium IV 3GHz na pokładzie+1GB RAM i jednym czy dwoma dyskami. Zasilacze w komputerach w każdym razie miały moc maksymalą 350Watt.

[...]
W tym konkretnym wypadku to nie były akumulatory od ciężaróki, tylko jakieś specjalnie dobierane pod ten konkretny UPS, pod względem pojemnosci i napięcia.
UPS te akumulatory oraz wbudowane spokojnie dawał radę nałdować, choc trwało to oczywiście dłużej niż tylko przy ładowaniu tylko akumulatorów wewntrznych.
Jedank cena tych dobieranych akumulatorów to było 20% ceny specjalnie przygowanej przez APC baterii zewnętrznej.