Wybór alarmu

Data: 2010-09-05 21:27:38
Autor: Plumpi
Wybór alarmu
Użytkownik "anka" <anka01@gmail.com> napisał w wiadomości news:9d94b358-ee23-42eb-813d-

Ewentualnie rozważam również chronienie wolnostojącego garażu.

Zaden problem.

Mieszkam przy dość ruchliwej drodze, jednak w mojej miejscowości domy
są dość oddalone od siebie, co ułatwia "pracę" włamywaczom. Kilkaset
metrów dalej mieszka rodzina, którą ewentualnie mogę prosić o
sprawdzenie sytuacji w przypadku wykrycia włamania.

Dobre układy z sąsiadami to fajna sprawa, ale trzeba wziąć pod uwagę, że oni także mogą być nieobecni.

Od alarmu oczekuję:
- standardowych cech alarmu, czyli odstraszania amatorów i pokazania
potencjalnemu złodziejowi, że alarm jest (syrena/ migające światło),

To akurat odstrasza najbardziej popularnych "amatorów cudzej własności" tj. dzieciaki i złodziei mało wprawnych. Ale tacy najczęściej się trafiają.

- możliwości częściowej ochrony budynku (np. gdy wyjeżdżam, to
jakikolwiek ruch jest nienormalny; gdy idę spać, to nie spodziewam
się, że ktoś będzie chodził po piwnicy czy strychu),

Takie funkcje podziału stref realizują prawie wszystkie, popularne alarmy.

- ewentualnie możliwości ochrony okolic budynku (nikt nie powinien
kręcić się po mojej działce, gdy śpimy),

Także nie ma najmniejszego problemu w realizacji, ale czujki do pracy na zewnątrz są dość kosztowne.

- powiadamianie o zdarzeniach/ sterowanie z zewnątrz -- nie orientuję
się, co jest możliwe, ale fajnie byłoby przez GSM i przez Internet,

Może być poprzez GSM, internet, może być podsłuch tego co się dzieje w domu i otoczeniu, a nawet można oglądać obraz z kamer i widzieć co się dzieje w domu czy też w okół domu przez komputer, a nawet poprzez telefon komórkowy. Można włączać i wyłączać alarm telefonem komórkowym, można zdalnie uruchomić sygnalizatory, otworzyć drzwi lub bramę (np. pracownikom, którzy przychodzą pod naszą nieobecność), można nawet rozmawiać z potencjalnymi włamywaczami przez domofon, kiedy zadzwonią, aby upewnić się, że nikogo nie ma w domu, można symulować obecność domowników, czyli udawać, że ktoś w domu przebywa. Można także nadzorować poprzez telefon pracę różnych urządzeń np. centralnego ogrzewania itd.
Tutaj jedynym ograniczeniem jest zasobność portfela.

- możliwości współpracy z firmą ochroniarską (interwencja po wykryciu
włamania).

Każdy bez wyjątku system może współpracować z firmą ochroniarską.

Fajnie byłoby też, gdyby system był w miarę otwarty, t.j.:
- pozwalał na modyfikacje w przyszłości (nowe strefy, nowe programy,
etc),

Czyli raczej centrale z wyższej półki.

- nie uwiązał mnie do jednej konkretnej agencji ochrony (to w zasadzie
jest warunek sine qua non).

System alarmowy i agencja ochrony to dwie różne sprawy i całkowicie niezalezne. Każdy bez wyjątku system może współpracować z dowolną firmą ochroniarską.

Skieruje mnie ktoś na właściwy trop poszukiwań?
Czego w ogóle powinienem szukać, co zamontować w domu?
Na co zwrócić uwagę?

Osobiście polecam zlecić projekt i instalację systemu alarmowego firmie, która się na tym zna.
Wbrew pozorom zaprojektowanie i wykonaniu systemu alarmowego nie jest sprawą prostą i wymaga ogromnej wiedzy zdobywanej latami. Źle zaprojektowany system może stwarzać szereg problemów i stać się całkowicie bezużytecznym. Jako instalator systemów alarmowych poprawiając systemy po amatorach bardzo często pokazywałem użytkownikom, ze zamontowany przez nich system jest po prostu bezużyteczny, gdyż umożliwia mi wejście do domu i całkowite zdezaktywowanie systemu. Począwszy od niezmienionych, fabrycznych kodów, skończywszy na źle dobranych czujkach i ich złym usytuowaniu. Nie mówiąc już o tym, że niektóre, planowane funkcje w ogóle nie działały lub też działały nieprawidłowo.

Wybór alarmu