Wybór alarmu

Data: 2010-09-06 14:25:08
Autor: amir
Wybór alarmu
Polecam jakiegoś staleta, i firmę która ma pojęcie o montowaniu

sami doradzą Ci bez problemu co wybrać jak przedstawisz wymagania.

Moze integra albo CA-10 tez wystarczy z firmy satel.pl

Sam montowałem w siostry CA-10 i sprawdza się wyśmienicie, ale z głową trzeba to zrobić

u siebie mam zamiar używac Integry   z Satela.

Jednak u siebie zlece to juz firmie, za dużo czasu straciłem na opanowanie CA-10 i instalację
i zabawę w druciki i oporniki, a pomocy ci telefonicznie nie udzelą fachowcy, odeślą Cię do intstrukcji :)

Jak nie znasz się na elektornice i nie masz smykałki to szkoda Twojego czasu, aby robic to samemu

PS jako dadatek do alarmu polecam jakis rejestrotor + kilka kamerek i dostęp z publicznym ip do
rejestratora przez telefon gsm i internet
nie są to juz takie drogie zabawki

u mnie przez całą budowe funkcjonował i funkcjonuje dalej taki system

co do alarmu, puki co mam zrobiony najtanszy z mozliwych czyli
czujka ruchu z starej lampy, podłaczona do AP jakiegos starego, po wykryciu ruchu uruchamia apeka
ten odpowiada na ping, nastęnie server dzwoni na kom, a ja wchodze przez tel. kom na
kamerkie i widze kto jest i co robi :)

wszystko zabezpieczone na ups,  co by jakis cwaniak prąd odłaczyć chciał:)
 to taka tania metoda na okres budowy, niebawem czas na coś z satela

pozdrawiam

Data: 2010-09-06 20:42:20
Autor: Krzysiek
Wybór alarmu
Moze integra albo CA-10 tez wystarczy z firmy satel.pl

Satel CA10 nie jest już produkowany (choć można go jeszcze kupić). Ze względu na ewentualny brak późniejszego wsparcia serwisowego nie montowałbym już tej centralki.
Pozdr.
Krzysiek

Data: 2010-09-06 21:40:35
Autor: emarcin
Wybór alarmu
[...]

To Satel już likwiduje się?
Jakoś o tym nie słyszałem.
;)

Pozdrawiam emarcin

Data: 2010-09-07 19:31:56
Autor: Krzysiek
Wybór alarmu
To Satel już likwiduje się?
Jakoś o tym nie słyszałem.

Niczego takiego nie napisalem.
Pozdr.
Krzysiek

Data: 2010-09-07 20:15:42
Autor: emarcin
Wybór alarmu

To Satel już likwiduje się?
Jakoś o tym nie słyszałem.

Niczego takiego nie napisalem.

To jak rozumieć - brak wsparcia technicznego.

Pozdrawiam emarcin

Data: 2010-09-07 20:34:59
Autor: Plumpi
Wybór alarmu
Użytkownik "emarcin" <emarcin@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4c86814d$0$20998$65785112news.neostrada.pl...

To Satel już likwiduje się?
Jakoś o tym nie słyszałem.

Niczego takiego nie napisalem.

To jak rozumieć - brak wsparcia technicznego.

O matko !
Normalnie. Niektóre modele "odchodzą do lamusa" i tak samo jest z CA-10, która była niezbyt udanym modelem, a pod względem cenowym jak i technicznym zastępują ją kolejne modele Integra i Versa. Podobnie z resztą jak już spotkał los CA-64

Data: 2010-09-08 20:25:23
Autor: Jan Werbiński
Wybór alarmu
Użytkownik "Plumpi" <plumpix@onet.pl> napisał w wiadomości news:i660km$evf$1news.onet.pl...
[...]

Która centralka byłaby dobrym kompromisem dla domku? Od której zaczynać porównywanie?
Typowo: ogród, piwnica, korytarz, parę pokoi.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-09-08 21:53:39
Autor: Plumpi
Wybór alarmu
Użytkownik "Jan Werbiński" <jan@traalala.bez.mai.la> napisał w wiadomości news:4c87d523$0$27037$65785112news.neostrada.pl...

Która centralka byłaby dobrym kompromisem dla domku? Od której zaczynać porównywanie?
Typowo: ogród, piwnica, korytarz, parę pokoi.

Nie ma systemów typowych. Każdy system projektuje się indywidualnie do potrzeb.
Bez dokładnego planu oraz ilości chronionych pomieszczeń i punktów trudno cokolwiek powiedzieć.
To tak jakbym zapytał, który mam samochód wybrać :)
W przypadku alarmów zaczyna się od określenia celu, stopnia ochrony, wielkości chronionego obszaru oraz zasobności kieszeni :)

Jako cel musimy określić co ten system ma robić:
- chronić podczas nieobecności przed włamaniem
- chronić podczas obecności przed włamaniem
- chronić przed pozarem i gazem
- współpracować z firmą ochroniarską
- powiadamiać telefonicznie linią komutowaną, GSM, SMS, wysyłać obrazy (zdjęcia, filmy), umożliwiać podsłuch
- sterować oświetleniem pełniąc rolę prostej automatyki i symulować obecność domowników

Stopień ochrony to ile ma posiadać stref ochronnych, w jakiej klasie ochronności ma być osprzęt, a zatem na ile skuteczny i niezawodny, ajkie rodzaje czujek mają być użyte.

Wielkość chronionego obszaru - tu chyba jest zrozumiałe, że od tego zależy liczba czujek, a zatem liczba potrzebnych wejść.

Zasobność portfela - tu ceny najtańszego systemu, który warto montować zaczynają się od ok. 2000zł, w górę bez limitu :)

Znając odpowiedzi na te wszystkie pytania można dopiero zacząć od dobierania centrali.
Dla małych parterowych domków jednorodzinnych najskromniejsze minimum to jest 8-10 wejść, dialer telefoniczny, jakiś wyjec, jedna klawiatura, kilka kontaktronów i kika czujek PIR. Tu najmniejsza to CA6 Satela. Tak jak dla Ciebie to co określiłeś to nawet nie próbował bym startować bez Integry Satela czy EVO Paradoxa lub serii 18xx lub 40xx firmy DSC.

Wybór alarmu