Wybór biura rachunkowego

Data: 2015-03-16 04:56:06
Autor: jerzykwrzos
Wybór biura rachunkowego
5. Tak jak wcześniej napisałem, w moim aktualnym biurze powiedzieli mi, że oni nie odpowiadają za przychody. Więc tak się zastanawiam, czy różnice kursowe powinienem samemu obliczyć, czy powinno to zrobić biuro? Różnica kursowa może być przecież przychodem lub kosztem dla firmy :)

6. Czy jest jakaś ogólna zasada, że Urzędy Skarbowe są bardziej przyjazne firmom w małych lub dużych miastach? Albo może czy jest jakiś ranking najbardziej przyjaznych firmom Urzędów Skarbowych w Polsce? :)
Pytam się o to, ponieważ zastanawiam się, czy przy wybieraniu biura rachunkowego warto brać pod uwagę takie rzeczy :)

Data: 2015-03-16 15:06:55
Autor: m
Wybór biura rachunkowego
W dniu 16.03.2015 o 12:56, jerzykwrzos@gmail.com pisze:
[...]

Wydaje mi się że mieli na myśli że nie odpowiadają za klasyfikację przychodów. W zasadzie nie powinni tez odpowiadać za kwalifikację kosztów, tj. czy coś się na koszt nadaje czy nie, powinni księgować to co im każesz.

Jakby się okazało że masz im sam liczyć różnice kursowe, to zmień biuro.

p. m.

Data: 2015-03-16 11:15:14
Autor: jerzykwrzos
Wybór biura rachunkowego
W dniu poniedziałek, 16 marca 2015 15:06:57 UTC+1 użytkownik m napisał:
> [...]

Wydaje mi się że mieli na myśli że nie odpowiadają za klasyfikację przychodów. W zasadzie nie powinni tez odpowiadać za kwalifikację kosztów, tj. czy coś się na koszt nadaje czy nie, powinni księgować to co im każesz.

Chyba masz rację. Dlatego w kwestii klasyfikacji przychodów i ewentualnie kwalifikację kosztów warto poradzić się doradcy podatkowego (dobrego) i zapytać o to jaki będzie PKD, PKWiU, jaki podatek.

Jakby się okazało że masz im sam liczyć różnice kursowe, to zmień biuro.

p. m.

Miałem poczekać do końca roku (bo podobno wtedy jest dobry moment na zmianę biura), ale jeżeli się tak okaże, to nie będę czekał :)

Ogólnie rzecz biorąc, aby biuro obliczyło różnice kursowe, wystarczy przesłać im informację jaką kwotę w złotych otrzymałem na firmowy rachunek bankowy prowadzony w złotych (ile de facto zarobiłem) oraz ewidencję sprzedaży bezrachunkowej (ile na bieżąco księgowałem)?
Wydaje mi się, że takie informacje wystarczą do obliczenia różnicy kursowej:

https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.soc.prawo.podatki/qspxircdeZk

Wybór biura rachunkowego