Wybor karty graficznej

Data: 2013-04-16 21:54:31
Autor: GAD Zombie
Wybor karty graficznej
Witam

Jak sie sypie, to wszystko naraz. Wymienilem juz zasilacz, ale grafika sie przegrzewa i w stresie mialem ponad 80 stopni. Dodalem wentylator, odkurzylem, osiagnalem max 67 stopni w stresie. Niby mniej, ale nadal jajca na tym bym ugotowal, a jak przyjda upaly w lecie to sie to biedaczysko zameczy, a i mnie nogi poparzy, bo komputer kolo biurka stoi na podlodze.

Dlatego podjalem decyzje, ze wymiana grafiki to moze byc dobry krok. Szczegolnie, ze ta jest stara i nowe gry nie daja rady, a moj mlody ma coraz wieksze wymagania do gier, wiec i ja sie musze bardziej postarac ;).

Obecnie mam Gigabyte GeForce 8600 GT.

Wpiete to jest do plyty:
Gigabyte M55S-S3 z AMD Athlon 64 X2 Dual Core 3600+ i 2 GB RAM.

Czy ktos moglby mnie oswiecic, jakie teraz karty graficzne sa warte kupienia? Nie chce odrzutowca, nie chce wydawac 500 czy 1000zl na to. Powiedzmy, ze w przedziale cenowym 200-300zl +/- pare zl w razie czego. Chcialbym, zeby bylo to lepsze od obecnej karty (w miare znaczaco), nie grzalo sie jak kaloryfer i dalo sie bez problemu wpiac do mojej plyty glownej, bo roznie to bywa.
Jestem w temacie do tylu o dobre 5 lat, bo nie zajmowalem sie tym. Zdziwilem sie, ze GF juz nie maja numerow 8000 i 9000 tylko jakies 3-cyfrowe ;). Ale ktore wybrac? Modeli sa dziesiatki.
Znalazlem np takie cos:  Gigabyte GeForce GT430, ale sadzac z opisow to jakichs szalenczych zmian w stosunku do mojej obecnej GF8600 nie widze. Czy to faktycznie zadziala w grach o wiele lepiej, czy to pic na wode? A moze chociaz bedzie sie mniej grzalo?

Z gory dzieki za podpowiedzi i bardzo prosze bez rad w stylu "kup najnowsza i najlepsza, bo po co kupowac cos sprzed roku i nie pograsz sobie w FARCRY5 czy Assasina 10" ;). Najnowsze gry mam sprzed 2-3 lat, wiec cudow nie potrzebuje. NFS Hot Pursuit dziala w miare ok, chociaz lekko przycina i gdyby chodzil plynniej to by bylo milo.

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/

Data: 2013-04-16 22:33:26
Autor: miab
Wybor karty graficznej
W dniu 2013-04-16 21:54, GAD Zombie pisze:
[...]

Do 300zł to GT640 lub HD7750 będą ze 3 razy szybsze.

miab

Data: 2013-04-16 23:01:34
Autor: R.e.m.e.K
Wybor karty graficznej
Dnia Tue, 16 Apr 2013 22:33:26 +0200, miab napisał(a):

Obecnie mam Gigabyte GeForce 8600 GT.

Do 300zł to GT640 lub HD7750 będą ze 3 razy szybsze.

raczej 8-10 razy szybsze.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-04-16 23:14:36
Autor: GAD Zombie
Wybor karty graficznej
W dniu 2013-04-16 22:33, miab pisze:
Do 300zł to GT640 lub HD7750 będą ze 3 razy szybsze.

O ja pier.! Jakie to wielkie i z gigantycznym radiatorem i wentylatorem! ;) To dzis normalny standard, czy to monstrum jest jakims wyjatkiem? To wchodzi na dwa sledzie i wyczytalem, ze trzeba miec zasilacz minimum 350W. Ile to pradu zre? Dobrze, ze kupilem nowy 430W, to powinno wystarczyc.
A to PCI-E 3.0 to do mojej plyty podejdzie? Nie wiem czy nie mam zbyt starej plyty do tego.

Data: 2013-04-16 23:08:15
Autor: m4rkiz
Wybor karty graficznej
"GAD Zombie" <gad@gad.BEZ.art.SPAMU.pl.PROSZE> wrote in message news:kkkf0f$ert$1srv13.cyf-kr.edu.pl...
Do 300zł to GT640 lub HD7750 będą ze 3 razy szybsze.
O ja pier.! Jakie to wielkie i z gigantycznym radiatorem i wentylatorem! ;) To dzis normalny standard, czy to monstrum jest jakims wyjatkiem?

raczej normalnie - duzy radiator - duza pojemnosc termiczna i chlodzenie
mozna zrobic cichsze - wieksze zeberka lepiej oddaja cieplo

To wchodzi na dwa sledzie i wyczytalem, ze trzeba miec zasilacz minimum 350W. Ile to pradu zre?

w idle 8W, max z 50W - ta rekomendacja to ze sporym zapasem, dla bardziej
nietechnicznych ktorzy nie wiedza co maja w srodku, lepiej zeby mieli
zasilacz znacznie przewymiarowany niz zeby po wlozeniu nowej kartki
cos padlo

http://www.techpowerup.com/reviews/Zotac/GeForce_GT_640/26.html

Dobrze, ze kupilem nowy 430W, to powinno wystarczyc.
A to PCI-E 3.0 to do mojej plyty podejdzie? Nie wiem czy nie mam zbyt starej plyty do tego.

w ta strone powinno dzialac bez problemow, ztcc pare nowych modeli
od gigabyte mialo problemy z poprawnym dzialaniem w pcie 3.0 + pcie 3.0

Data: 2013-04-18 11:10:00
Autor: GAD Zombie
Wybor karty graficznej
W dniu 2013-04-17 00:08, m4rkiz pisze:
[...]

Dzieki za podpowiedzi, na pewno sie przyda.
A czy producent samej karty ma jakies wieksze znaczenie dzisiaj? Od dosc dawna kupowalem sprzet od Gigabyte i tak mi jakos zostalo, ze lubie ich produkty. Ale wiadomo - z czasem roznie bywa i zdarza sie, ze dobry producent 5 lat pozniej robi juz szajs. Od kogo najlepiej kupowac karty graficzne obecnie? Gigabyte? Asus? Inni?

Data: 2013-04-18 19:55:12
Autor: Kosu
Wybor karty graficznej
On 2013-04-18, GAD Zombie <gad@USUN.gad.USUN.art.pl> wrote:
[...]

Najlepiej poczytać recenzje konkretnych kart. Jedna karta się uda, inna
się nie uda. Nie ma producenta, któremu wszystko wychodzi.

Jeśli pytasz o firmy, którym się najczęściej udaje, to w przypadku
kart poniżej 1000 zł najpewniejszy jest ASUS (po obu stronach
barykady). Szczególnie jeśli jest to karta z chłodzeniem DirectCU.
W przypadku Radeonów dobrą firmą jest Sapphire, a bardzo dobre
(i dosyć oryginalne) karty oparte o GeForce wypuszcza MSI.

Najlepiej po prostu wybierz jakąś półkę parametrów i kosztu. Zostanie
Ci kilka chipów (pewnie po dwa od obu firm). Potem wystarczy poczytać
recenzje i coś wybrać. Wbrew pozorom nie jest tego tak dużo - można
się uwinąć w dwa wieczory, jeśli jesteś względnie zdecydowany. Może
się okazać, że Twój wymarzony układ akurat najlepiej obudował Gigabyte.

Jeśli chodzi o testy, to IMO najlepszym źródłem jest
techpowerup.com. Także dlatego, że prowadzą bazę linków do recenzji
na innych solidnych portalach (polecam tweaktown.com).

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2013-04-19 12:42:47
Autor: GAD Zombie
Wybor karty graficznej
W dniu 2013-04-18 21:55, Kosu pisze:
Je¶li chodzi o testy, to IMO najlepszym ¼ród³em jest
techpowerup.com. Tak¿e dlatego, ¿e prowadz± bazê linków do recenzji
na innych solidnych portalach (polecam tweaktown.com).

Dzieki. To mi wystarczy. Pogrzebie po tej stronie.

Data: 2013-04-17 00:11:02
Autor: BQB
Wybor karty graficznej
W dniu 2013-04-16 23:14, GAD Zombie pisze:
[...]

Jak chcesz aby się mało grzała i brała mniej prądu, to tylko AMD ATI. Żadna Nvidia nie przebije pod względem zużycia prądu i grzania - chyba, że sporo wolniejsza.

Data: 2013-04-18 00:24:23
Autor: Kosu
Wybor karty graficznej
On 2013-04-16, BQB <adres@anty.spamowy.com.invalid> wrote:
Jak chcesz aby się mało grzała i brała mniej prądu, to tylko AMD ATI. Żadna Nvidia nie przebije pod względem zużycia prądu i grzania - chyba, że sporo wolniejsza.

Chyba że nie jest się fanboyem tylko racjonalnym użytkownikiem :P.

AMD dość mocno zainteresowało się oszczędnością prądu co nie znaczy,
że tak im to sie świetnie udaje. Np. od początku istnienia firmy
nie ogarnęli porządnie konfiguracji wielomonitorowych. I tak po
podłaczeniu 2 LCD Radeon pożre jakieś 2-3 razy więcej prądu. Karta
NVIDIA będzie potrzebowała może 20% więcej.
Oczywiście mówię o tzw. idle.

Zresztą z tą wielą różnicą w poborze prądu w ogóle nie jest
aż tak różowo. Ogólnie możemy przyjąć, że obciążona karta
AMD może wymagać 10-15% mniej niż NVIDIA o tej samej wydajności.
Ale czasem potrzebujÄ… tyle samo, a czasem to "zieloni" sÄ… bardziej
zieloni. Zupełnie osobną kwestią jest całkiem fajne ZeroCore od AMD,
na które NVIDIA nie ma odpowiedzi. I pewnie nie będzie jej poszukiwała,
bo to co fajnie wygląda na ulotce, niekoniecznie jest warte kapitału
na rozwój (żeby obniżyć pobór z 10 do 3 Watów...).

A co do temperatur, to akurat bardzo często właśnie karty NVIDIA
okazują się chłodniejsze niż bezpośredni konkurencji AMD. Może magia,
może producenci się bardziej starają, może spisek :).

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2013-04-17 00:09:02
Autor: maX
Wybor karty graficznej

Użytkownik "GAD Zombie" <gad@gad.BEZ.art.SPAMU.pl.PROSZE> napisał w wiadomości news:kkkaab$cc8$1srv13.cyf-kr.edu.pl...
[...]

W przedziale 200-300 zł jest Radeon 6670 na DDR3 lub DDR5.

Znalazlem np takie cos:  Gigabyte GeForce GT430

Jak procesor 2-rdzeniowy to tylko Radeon (znacznie niższe obciążenie CPU niż na kartach nVidii, pozatym mniej bierze prądu).

ale sadzac z opisow to jakichs szalenczych zmian w stosunku do mojej obecnej GF8600 nie widze.

6670 będzie dużo szybszy od 8600, ma też więcej pamięci.
No i to jeszcze karta z PCI-E 2.0, więc napewno nie będzie problemów z płytą główną.

Wybor karty graficznej