Wybor kola przedniego (wysokosc stozka maksymalna?)

Data: 2016-06-30 15:58:18
Autor: Oje Ejo
Wybor kola przedniego (wysokosc stozka maksymalna?)
Wezmy pod uwage obrecze 622x19 (28") 36H, sa powiedzmy do wyboru,

  - niby lepsza, FORCE CLASSIC
http://tinyurl.com/zkamub4

oraz o

- polowe tansza, Stars Circle, model: J19DG
http://tinyurl.com/h646zo8

WYSOKOSC STOZKA:
  tanszej Stars Circle wynosi 30mm,
  a dwukrotnie drozszej ForceClassic tylko 20mm

Waga prawie ta sama, wydaje sie ze wysokosc stozka jest najwazniejsza, ona wlasnie decyduje o WYTRZYMALOSCI obreczy, wiec w czym tkwi "wyzszosc" ForceClassic nad o polowe tansza konkurentka StarsCirlcle?

Data: 2016-07-02 02:16:40
Autor: rzymo
Wybor kola przedniego (wysokosc stozka maksymalna?)
W dniu czwartek, 30 czerwca 2016 15:58:20 UTC+2 użytkownik Oje Ejo napisał:
(...)
Waga prawie ta sama, wydaje sie ze wysokosc stozka jest najwazniejsza, ona wlasnie decyduje o WYTRZYMALOSCI obreczy, wiec w czym tkwi "wyzszosc" ForceClassic nad o polowe tansza konkurentka StarsCirlcle?

Liczy się chociażby profil obręczy, czy gatunek alu, z którego jest zrobiona.
Dla zaplatacza ważne jest, żeby obręcz fabrycznie była bez bicia (a z tymi najtańszymi to różnie to bywa ;)).

No i nie tylko wysokość się liczy - zobacz jak są obecnie robione lekkie obręcze. Są stosunkowo niskie, ale szerokie. Będą wytrzymalsze od obu tych podlinkowanych, mimo że ważą o połowę mniej (ale kosztują razy 3 - 4).

Ja to poszedłem w środek, czyli nie obręcz za 50, ale i nie taka za 200. Do crossa, pod swoje ~80kg, składam właśnie koła na obręczach DT 460 db. Piasty DT 370, 28 lekko cieniowanych szprych przód i tył, mosiężne nyple, sprawdzony zaplatacz. No i tyle wystarczy do bezproblemowego użytkowania przez tysiące kilometrów... ;)

Data: 2016-07-02 11:21:37
Autor: Oje Ejo
On 07/02/2016 11:16 AM, rzymo wrote:
Liczy się chociażby profil obręczy, czy gatunek alu, z którego jest zrobiona.
Dla zaplatacza ważne jest, żeby obręcz fabrycznie była bez bicia (a z tymi najtańszymi to różnie to bywa ;)).

A co to znaczy "bez bicia"?
Poniewaz juz jeden zaplatacz zaplotl mi jedno kolo StarsCircle wlasnie i bez narzekania ;)
Poza tym, kiedy kolo kompletne kupujemy z taka obrecza to chyba malo nas obchodzi (poniewaz juz zapleciona)?

[...]

Wiec myslisz ze FORCE jest lepsza od StarsCircle, wytrzymalsza pomimo ze ma stozek o 1/3 mniejszy?

Data: 2016-07-02 02:54:47
Autor: Ignac
Wybor kola przedniego (wysokosc stozka maksymalna?)
W dniu sobota, 2 lipca 2016 11:21:35 UTC+2 użytkownik Oje Ejo napisał:

A co to znaczy "bez bicia"?
No to, że jak ktoś jest grzeczny, to "łomotu" nie dostaje

Data: 2016-07-02 12:18:03
Autor: Coaster
Ignac wrote:
W dniu sobota, 2 lipca 2016 11:21:35 UTC+2 użytkownik Oje Ejo napisał:

A co to znaczy "bez bicia"?
No to, że jak ktoś jest grzeczny, to "łomotu" nie dostaje

A Ty  Ignac, nigdy nie miales bicia? ;-))

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

- Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2016-07-02 04:03:27
Autor: rzymo
[...]

Nic nie myślę, po wielu niemiłych doświadczeniach z tanimi obręczami wolę po prostu dołożyć i mieć spokój na długi czas. Zwłaszcza, że kół nie kupuje się na pół roku, czy rok, tylko raczej na trochę dłużej...

Data: 2016-07-02 15:41:58
Autor: Oje Ejo
On 07/02/2016 01:03 PM, rzymo wrote:
[...]

Wiesz, ja mam StarsCircle, te z 30mm stozkiem juz poltora roku, czesto jezdze nimi po wertepach, przy sztywnym widelcu nota bene, i ciezko mi sobie wyobrazic jakaz sila musialaby na nie zadzialac zeby kolo sie odksztalcilo. Jednak wysoki stozek fizycznymi prawami musi zwyciezyc, zeby nie wiem co dyskutowac. Przypuszczam, ze z materialu tego samego zrobione co Force, ten sam stop aluminium, a jezeli nie to i tak te 10mm stozka MUSZA oznaczac wieksza wytrzymalosc.

Jezeli uwazacie inaczej jak i co - piszcie! :)

Data: 2016-07-02 15:53:20
Autor: Oje Ejo
[...]

A co znaczy "profil obreczy", to samo co "przekroj obreczy"?
Poniewaz na rysunkach w linkach sa oba przekroje, widac ze sa takie same, roznia sie tylko wyzszym stozkiem StarsCircle...

No i nie tylko wysokość się liczy - zobacz jak są obecnie robione lekkie obręcze.
Są stosunkowo niskie, ale szerokie.

Ale przeciez PIONOWA sila liczy sie przy odksztalceniach (bo taka najczesciej wystepuje w warunkach wpadania na rozne przeszkody, doly, krawezniki itp.) wiec co za tym idzie WYSOKOSC stozka jest istotna a nie SZEROKOSC... (?)

Będą wytrzymalsze od obu tych podlinkowanych,

Czyzby?

> mimo że ważą o połowę mniej (ale kosztują razy 3 - 4).

A moze to marketing, tak jak np. juz wyjasnilismy wartosc hamulcow V-brake z najwyzszej polki "Avid Single Digit 7" co do ktorych ktos z
Was okreslil ze to "BIZUTERIA" :)

Data: 2016-07-02 16:01:59
Autor: Oje Ejo
> [...]
> pod swoje ~80kg, składam właśnie koła na obręczach DT 460 db. Piasty > DT 370, 28 lekko cieniowanych szprych przód i tył, mosiężne nyple,

A co znaczy "nitowane" i jakie ma znaczenie?

Data: 2016-07-02 07:50:51
Autor: rzymo
W dniu sobota, 2 lipca 2016 16:01:58 UTC+2 użytkownik Oje Ejo napisał:
> [...]

A co znaczy "nitowane" i jakie ma znaczenie?

Metalowe oczka/nity w dziurach na szprychy.
Oczkowanie, nitowanie, kapslowanie - wszystko to jedno i to samo określenie.

Znów - ważne to może być dla osoby składającej koło. W takiej obręczy powinno się dać mocniej naciągnąć szprychy, a także ułatwiać późniejsze centrowanie (nypel nie wbija się w obręcz).

Data: 2016-07-02 17:01:22
Autor: Oje Ejo
On 07/02/2016 04:50 PM, rzymo wrote:
> [...]

> powinno się dać mocniej naciągnąć szprychy, a także ułatwiać
> późniejsze centrowanie (nypel nie wbija się w obręcz).

A wiec jakis KONKRET, ta obrecz FORCE Classic ma nitowane, a
Stars Circle raczej tylko zwykle, jak myslisz, czy to duza przewaga, wieksza niz wyzszy o 1/3 stozek (zalozywszy ze material, stop aluminium maja identyczny, jak rowniez tzw. profil - nie liczac wyzszego stozka)?

Data: 2016-07-02 11:37:27
Autor: rzymo
Wybor kola przedniego (wysokosc stozka maksymalna?)
W dniu sobota, 2 lipca 2016 17:01:21 UTC+2 użytkownik Oje Ejo napisał:
(...)
A wiec jakis KONKRET, ta obrecz FORCE Classic ma nitowane, a
Stars Circle raczej tylko zwykle, jak myslisz, czy to duza przewaga

Przy obecnych trendach jakościowych to ciężko stwierdzić czy różnica będzie, zwłaszcza w tym przedziale cenowym...

Jak byłeś zadowolony z tej tańszej, to bierz. No chyba że po wpadnięciu w dziurę koło się rozpadło i szukasz innej obręczy? :)

Data: 2016-07-02 21:36:38
Autor: Oje Ejo
On 07/02/2016 08:37 PM, rzymo wrote:
No chyba że po wpadnięciu w dziurę koło się rozpadło i szukasz innej obręczy? :)

Raczej piasty, z hamulcem tarczowym...

Data: 2016-07-02 21:54:08
Autor: Jacek Maciejewski
Wybor kola przedniego (wysokosc stozka maksymalna?)
Dnia Sat, 2 Jul 2016 17:01:22 +0200, Oje Ejo napisał(a):

czy to duza przewaga,

Duża IMO. Raz mi już kiedyś szprycha wylazła z obręczy razem z nakrętką
i zanotowałem też parę pęknięć wokół otworów na szprychy.
--
Jacek
"Wszelka izolacja jest glebą, na której wyrasta nienawiść do obcych, a

Wybor kola przedniego (wysokosc stozka maksymalna?)