Data: 2016-06-30 15:58:18 | |
Autor: Oje Ejo | |
Wybor kola przedniego (wysokosc stozka maksymalna?) | |
Wezmy pod uwage obrecze 622x19 (28") 36H, sa powiedzmy do wyboru,
- niby lepsza, FORCE CLASSIC http://tinyurl.com/zkamub4 oraz o - polowe tansza, Stars Circle, model: J19DG http://tinyurl.com/h646zo8 WYSOKOSC STOZKA: tanszej Stars Circle wynosi 30mm, a dwukrotnie drozszej ForceClassic tylko 20mm Waga prawie ta sama, wydaje sie ze wysokosc stozka jest najwazniejsza, ona wlasnie decyduje o WYTRZYMALOSCI obreczy, wiec w czym tkwi "wyzszosc" ForceClassic nad o polowe tansza konkurentka StarsCirlcle? |
|
Data: 2016-07-02 02:16:40 | |
Autor: rzymo | |
Wybor kola przedniego (wysokosc stozka maksymalna?) | |
W dniu czwartek, 30 czerwca 2016 15:58:20 UTC+2 użytkownik Oje Ejo napisał:
(...) Liczy się chociażby profil obręczy, czy gatunek alu, z którego jest zrobiona. Dla zaplatacza ważne jest, żeby obręcz fabrycznie była bez bicia (a z tymi najtańszymi to różnie to bywa ;)). No i nie tylko wysokość się liczy - zobacz jak są obecnie robione lekkie obręcze. Są stosunkowo niskie, ale szerokie. Będą wytrzymalsze od obu tych podlinkowanych, mimo że ważą o połowę mniej (ale kosztują razy 3 - 4). Ja to poszedłem w środek, czyli nie obręcz za 50, ale i nie taka za 200. Do crossa, pod swoje ~80kg, składam właśnie koła na obręczach DT 460 db. Piasty DT 370, 28 lekko cieniowanych szprych przód i tył, mosiężne nyple, sprawdzony zaplatacz. No i tyle wystarczy do bezproblemowego użytkowania przez tysiące kilometrów... ;) |
|
Data: 2016-07-02 11:21:37 | |
Autor: Oje Ejo | |
Wybor kola przedniego (wysokosc stozka maksymalna?) | |
On 07/02/2016 11:16 AM, rzymo wrote:
Liczy się chociażby profil obręczy, czy gatunek alu, z którego jest zrobiona. A co to znaczy "bez bicia"? Poniewaz juz jeden zaplatacz zaplotl mi jedno kolo StarsCircle wlasnie i bez narzekania ;) Poza tym, kiedy kolo kompletne kupujemy z taka obrecza to chyba malo nas obchodzi (poniewaz juz zapleciona)? No i nie tylko wysokość się liczy - zobacz jak są obecnie robione lekkie obręcze. Są stosunkowo niskie, ale szerokie. Będą wytrzymalsze od obu tych podlinkowanych, mimo że ważą o połowę mniej (ale kosztują razy 3 - 4). Wiec myslisz ze FORCE jest lepsza od StarsCircle, wytrzymalsza pomimo ze ma stozek o 1/3 mniejszy? |
|
Data: 2016-07-02 02:54:47 | |
Autor: Ignac | |
Wybor kola przedniego (wysokosc stozka maksymalna?) | |
W dniu sobota, 2 lipca 2016 11:21:35 UTC+2 użytkownik Oje Ejo napisał:
A co to znaczy "bez bicia"?No to, że jak ktoś jest grzeczny, to "łomotu" nie dostaje |
|
Data: 2016-07-02 12:18:03 | |
Autor: Coaster | |
Wybor kola przedniego (wysokosc stozka maksymalna?) | |
Ignac wrote:
W dniu sobota, 2 lipca 2016 11:21:35 UTC+2 użytkownik Oje Ejo napisał: A Ty Ignac, nigdy nie miales bicia? ;-)) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Don't try any other colors, red's the only one that works." - Sheldon Brown, 1944-2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2016-07-02 04:03:27 | |
Autor: rzymo | |
Wybor kola przedniego (wysokosc stozka maksymalna?) | |
W dniu sobota, 2 lipca 2016 11:21:35 UTC+2 użytkownik Oje Ejo napisał:
(...) Nic nie myślę, po wielu niemiłych doświadczeniach z tanimi obręczami wolę po prostu dołożyć i mieć spokój na długi czas. Zwłaszcza, że kół nie kupuje się na pół roku, czy rok, tylko raczej na trochę dłużej... |
|
Data: 2016-07-02 15:41:58 | |
Autor: Oje Ejo | |
Wybor kola przedniego (wysokosc stozka maksymalna?) | |
On 07/02/2016 01:03 PM, rzymo wrote:
W dniu sobota, 2 lipca 2016 11:21:35 UTC+2 użytkownik Oje Ejo napisał: Wiesz, ja mam StarsCircle, te z 30mm stozkiem juz poltora roku, czesto jezdze nimi po wertepach, przy sztywnym widelcu nota bene, i ciezko mi sobie wyobrazic jakaz sila musialaby na nie zadzialac zeby kolo sie odksztalcilo. Jednak wysoki stozek fizycznymi prawami musi zwyciezyc, zeby nie wiem co dyskutowac. Przypuszczam, ze z materialu tego samego zrobione co Force, ten sam stop aluminium, a jezeli nie to i tak te 10mm stozka MUSZA oznaczac wieksza wytrzymalosc. Jezeli uwazacie inaczej jak i co - piszcie! :) |
|
Data: 2016-07-02 15:53:20 | |
Autor: Oje Ejo | |
Wybor kola przedniego (wysokosc stozka maksymalna?) | |
On 07/02/2016 11:16 AM, rzymo wrote:
A co znaczy "profil obreczy", to samo co "przekroj obreczy"?Waga prawie ta sama, wydaje sie ze wysokosc stozka jest najwazniejsza, Poniewaz na rysunkach w linkach sa oba przekroje, widac ze sa takie same, roznia sie tylko wyzszym stozkiem StarsCircle... .... No i nie tylko wysokość się liczy - zobacz jak są obecnie robione lekkie obręcze. Ale przeciez PIONOWA sila liczy sie przy odksztalceniach (bo taka najczesciej wystepuje w warunkach wpadania na rozne przeszkody, doly, krawezniki itp.) wiec co za tym idzie WYSOKOSC stozka jest istotna a nie SZEROKOSC... (?) Będą wytrzymalsze od obu tych podlinkowanych, Czyzby? > mimo że ważą o połowę mniej (ale kosztują razy 3 - 4). A moze to marketing, tak jak np. juz wyjasnilismy wartosc hamulcow V-brake z najwyzszej polki "Avid Single Digit 7" co do ktorych ktos z Was okreslil ze to "BIZUTERIA" :) Ja to poszedłem w środek, czyli nie obręcz za 50, ale i nie taka za 200.> Piasty DT 370, 28 lekko cieniowanych szprych przód i tył, mosiężne nyple, >sprawdzony zaplatacz. No i tyle wystarczy do bezproblemowego użytkowania przez tysiące kilometrów... ;) |
|
Data: 2016-07-02 16:01:59 | |
Autor: Oje Ejo | |
Wybor kola przedniego (wysokosc stozka maksymalna?) | |
On 07/02/2016 11:16 AM, rzymo wrote:
> pod swoje ~80kg, składam właśnie koła na obręczach DT 460 db. Piasty > DT 370, 28 lekko cieniowanych szprych przód i tył, mosiężne nyple, A co znaczy "nitowane" i jakie ma znaczenie? |
|
Data: 2016-07-02 07:50:51 | |
Autor: rzymo | |
Wybor kola przedniego (wysokosc stozka maksymalna?) | |
W dniu sobota, 2 lipca 2016 16:01:58 UTC+2 użytkownik Oje Ejo napisał:
On 07/02/2016 11:16 AM, rzymo wrote: Metalowe oczka/nity w dziurach na szprychy. Oczkowanie, nitowanie, kapslowanie - wszystko to jedno i to samo określenie. Znów - ważne to może być dla osoby składającej koło. W takiej obręczy powinno się dać mocniej naciągnąć szprychy, a także ułatwiać późniejsze centrowanie (nypel nie wbija się w obręcz). |
|
Data: 2016-07-02 17:01:22 | |
Autor: Oje Ejo | |
Wybor kola przedniego (wysokosc stozka maksymalna?) | |
On 07/02/2016 04:50 PM, rzymo wrote:
> powinno się dać mocniej naciągnąć szprychy, a także ułatwiaćA co znaczy "nitowane" i jakie ma znaczenie? > późniejsze centrowanie (nypel nie wbija się w obręcz). A wiec jakis KONKRET, ta obrecz FORCE Classic ma nitowane, a Stars Circle raczej tylko zwykle, jak myslisz, czy to duza przewaga, wieksza niz wyzszy o 1/3 stozek (zalozywszy ze material, stop aluminium maja identyczny, jak rowniez tzw. profil - nie liczac wyzszego stozka)? |
|
Data: 2016-07-02 11:37:27 | |
Autor: rzymo | |
Wybor kola przedniego (wysokosc stozka maksymalna?) | |
W dniu sobota, 2 lipca 2016 17:01:21 UTC+2 użytkownik Oje Ejo napisał:
(...) Przy obecnych trendach jakościowych to ciężko stwierdzić czy różnica będzie, zwłaszcza w tym przedziale cenowym... Jak byłeś zadowolony z tej tańszej, to bierz. No chyba że po wpadnięciu w dziurę koło się rozpadło i szukasz innej obręczy? :) |
|
Data: 2016-07-02 21:36:38 | |
Autor: Oje Ejo | |
Wybor kola przedniego (wysokosc stozka maksymalna?) | |
On 07/02/2016 08:37 PM, rzymo wrote:
No chyba że po wpadnięciu w dziurę koło się rozpadło i szukasz innej obręczy? :) Raczej piasty, z hamulcem tarczowym... |
|
Data: 2016-07-02 21:54:08 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Wybor kola przedniego (wysokosc stozka maksymalna?) | |
Dnia Sat, 2 Jul 2016 17:01:22 +0200, Oje Ejo napisał(a):
czy to duza przewaga, Duża IMO. Raz mi już kiedyś szprycha wylazła z obręczy razem z nakrętką i zanotowałem też parę pęknięć wokół otworów na szprychy. -- Jacek "Wszelka izolacja jest glebą, na której wyrasta nienawiść do obcych, a jej owoc jest gorzki" - Frank Herbert |