Wybor komputer - prosze o opinie

Data: 2010-08-18 10:07:43
Autor: a
Wybor komputer - prosze o opinie
Witam

Komputer do max 2500 zlotych (monitor mam ze starego)
Glownym zadaniem jest montaz dzwieku, mozliwe ze w przyszlosci i wideo. Od czasu do czasu gimp (wydaje mi sie ze do tych zadan nie jest wykorzystyna karta graficzna)
Nie bede gral nie bede obrabial nic w 3d.
Nie bede go podkrecal.
Piorytety to stabilnosc i oczywiscie jak najlepsze osiagi w tej cenie.
Mam swiadomosc ze moge zejsc z procka na rzecz lepszej plyty glownej czy zasilacza.
Tylko nie mam wiedzy co jest teraz dobre.
Jesli faktycznie grafika do moich zadan nie jest potrzebna to to uciac do czegokolwiek pasywnego, ale mimo wszystko nei zintegrowanego.

W sklepie poradzili mi cos takiego:
procesor amd phenom ii x4 965 ( 4 x 3400 mhz )
plyta asus m4a77td-pro ( amd 770 )
pamiec ram 4096 ddr3 cl9 ( 2x2048/1333 mhz )
dysk twardy 500/7200 ( sata ii )
karta graficzna ati radeon 5770 512 mb ddr5
karta muzyczna zintegrowana
dvd(+/-)r/rw x20 samsung 203 sata
obudowa midi tower modecom 500w
klawiatura+mysz
2500 zl

lub

procesor intel core i3-540 ( 2 x 3060 mhz )
plyta asus p7p55-lx ( intel p55  )
pamiec ram 4096 ddr3  ( 2x2048/1333 mhz )
dysk twardy 500/7200 ( sata ii )
karta graficzna geforce 9800gt 512 mb
karta muzyczna zintegrowana
dvd(+/-)r/rw x20 samsung 203 sata
obudowa midi tower modecom 400w
klawiatura+mysz
2200 zl

W obu jest dzwiek 7.1 hd audio.

Na co mam zwrocic uwage w kartach dzwiekowych ?

dzieki za pomoc

Data: 2010-08-18 09:23:27
Autor: januszek
Wybor komputer - prosze o opinie
a napisa?(a):

[...]

AMD nie znam bo od lat nie uzywam ;)

[...]

Ta konfiguracja jest bez sensu bo do zadań o jakich napisałeś w zupełności wystarczy karta zintegrowana w procesorze i3-540.

Kup referencyjną płytę intela DH57DD (ok 470 zł), do tego pamięci 1066 np Kingston KVR1066D3N7K2/4G (2x2GB=4GB ok 420 zł), dwa dyski jeden szybszy na system a drugi duzy na archiwum danych (np WD 320 RE3 i WD 1TB Green razem za ok 600 zł). Zasilacz modecoma sobie daruj, juz lepiej kup Chieftec 355W. Do tego Win7 64b oem i już.

Jeśli z jakiś powodów zintegrowana karta dzwiękowa nie wystarczy to dokup Sound Blaster Audigy/X-Fi Xtreme etc Wcześniej tylko sprawdź czy Creative wypuściło już porządne drivery do systemów 64 bitowych.

j.

--
bing jest fajny ale nie widac z niego do Apteki na Solnym...

Data: 2010-08-19 17:17:10
Autor: Radosław Sokół
Wybor komputer - prosze o opinie
W dniu 18.08.2010 10:07, a pisze:
dysk twardy 500/7200 ( sata ii )

Do tych zastosowań przydałaby się raczej macierz RAID 0.

karta graficzna ati radeon 5770 512 mb ddr5

Grafika mogłaby być nawet zintegrowana. Po co osobn± kartę?

karta muzyczna zintegrowana

Do obróbki dĽwięku koniecznie dobra, dodatkowa karta dĽwiękowa.

obudowa midi tower modecom 500w

I lepsza obudowa z porz±dnym zasilaczem.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2010-08-21 04:45:31
Autor: januszek
Wybor komputer - prosze o opinie
Radosław Sokół napisa?(a):

[...]

Do obróbki dźwięku koniecznie dobra, dodatkowa karta dźwiękowa.

IMO chodziło o montaż audio a taki odbywa się w środowisku softu do tego. Efekt końcowy nie zależy od rodzaju karty dzwiękowej tylko od ustawień parametrów konfiguracyjnych softu. Podobnie jest z montażem video - parametry wynikowego plik nie zależą od rodzaju karty graficznej i rozdzielczości monitora :)

j.

--
bing jest fajny ale nie widac z niego do Apteki na Solnym...

Data: 2010-08-21 13:15:57
Autor: Radosław Sokół
Wybor komputer - prosze o opinie
W dniu 21.08.2010 06:45, januszek pisze:
IMO chodziło o montaż audio a taki odbywa się w ¶rodowisku softu do
tego. Efekt końcowy nie zależy od rodzaju karty dzwiękowej tylko od

A odsłuch?

ustawień parametrów konfiguracyjnych softu. Podobnie jest z montażem
video - parametry wynikowego plik nie zależ± od rodzaju karty graficznej
i rozdzielczo¶ci monitora :)

Jak wyżej. Dobrej jako¶ci odwzorowanie barw w obróbce wideo
- nawet "tylko" na poziomie montażu - jest niezwykle ważne.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2010-08-22 11:58:16
Autor: januszek
[...]

Jakosc odluchu jest bez znaczenia dla zadan stricte montazowych.
ustawień parametrów konfiguracyjnych softu. Podobnie jest z montażem
video - parametry wynikowego plik nie zaleĹĽÄ… od rodzaju karty graficznej
i rozdzielczości monitora :)

Jak wyżej. Dobrej jakości odwzorowanie barw w obróbce wideo
- nawet "tylko" na poziomie montaĹĽu - jest niezwykle waĹĽne.

Odwzorowanie barw nie zalezy od rodzaju karty graficznej i rozdzielczosci monitora ;) Skalibrowany monitor pewnie przyda sie do prac graficznych takich jak np retusz ale przy samym montazu video (przez co nalezy rozumiec zmontowanie materialow z jednej lub kilku kamer i zsynchronizowanie tego z dzwiekiem) juz nie koniecznie bo sprawe takze zalatwia soft - wystarczy wskazac wzor do ustalenia balansu bieli i juz.

j.

--
bing jest fajny ale nie widac z niego do Apteki na Solnym...

Data: 2010-08-22 14:07:04
Autor: Grzegorz Krukowski
Wybor komputer - prosze o opinie
On Sat, 21 Aug 2010 13:15:57 +0200, Radosław Sokół
<rsokol@magsoft.com.pl> wrote:

Jak wyżej. Dobrej jako¶ci odwzorowanie barw w obróbce wideo
- nawet "tylko" na poziomie montażu - jest niezwykle ważne.
Tylko  że karta graficzna na to nic nie wpływa - potrzeby jest soft
¶wiadomy zarz±dzania kolorem, dobry monitor (nie połykaj±cy kolorów,
daj±cy stabilny w czasie obraz, z równym pod¶wietleniem) oraz sprzęt
do kalibracji/profilowania tegoż. Do grafiki 2D starczy ci karta
zintegrowana i nic więcej nie potrzebujesz. To że Photoshopowcy
szukaj± bardziej wypasionej wynika z tego że PS potrafi wykorzystać
kartę do coniektórych obliczeń. Dla obróbki w PS lepiej zaoszczędzić
na karcie aby kupić lepszy monitor ;)
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-08-22 12:24:19
Autor: januszek
Wybor komputer - prosze o opinie
Grzegorz Krukowski napisa?(a):

Do grafiki 2D starczy ci karta zintegrowana i nic więcej nie potrzebujesz. To że Photoshopowcy szukają bardziej wypasionej wynika z tego że PS potrafi wykorzystać kartę do coniektórych obliczeń. Dla obróbki w PS lepiej zaoszczędzić na karcie aby kupić lepszy monitor ;)

Masz chyba na myśli pewną grupę użytkowników lustrzanek cyfrowych, zwykle tych ze średniej półki, określanych jako "onaniści sprzętowi"? ;)

Kilka razy widzielem prezentacje zawodowcow od Photoshopa albo zaawansowanych userow np takich z ACSUG, i zawsze pracowali na laptopach ktorych "wypasienie" i "parametry", "onanisci sprzetowi" zkrytykowaliby na samym starcie ;)

j.

--
bing jest fajny ale nie widac z niego do Apteki na Solnym...

Data: 2010-08-22 14:34:08
Autor: Grzegorz Krukowski
Wybor komputer - prosze o opinie
On 22 Aug 2010 14:24:19 +0200, januszek <januszek@polska.irc.pl>
wrote:

[...]

Masz chyba na my¶li pewn± grupę użytkowników lustrzanek cyfrowych, zwykle tych ze ¶redniej półki, okre¶lanych jako "onani¶ci sprzętowi"? ;)

[...]

;) True, true, choć nie do końca.

Sam byłem zaskoczony, jak zainwestowawszy w kalibrator i lepsiejsze
CRT, po poczytaniu sobie byłem zakoczony, że zdjęcia z labu zbliżyły
się do tego co na monitorze, a to co na monitorze przypominało to co
widziałem podczas robienia zdjęć. Dla mnie to już było wystarczaj±ce,
ale w/g fachwców-onanistów to pewno można tylko nad tym zapłakać ;)

Z drugiej strony, jeżeli zdjęcia maj± być pokazywane w necie, to tak
po prawdzie nie ma sensu się zajmować szczegółami bo każdy monitor,
szczególnie te tańsze biurowo-domowe, wy¶wietla po swojemu. Wystarczy
pilnować się tylko paru prostych reguł aby nie wyszła komplena kiszka.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-08-19 19:17:30
Autor: Giecze
a wrote:
[...]

Jezu, nie pytaj u nich o nic więcej, poszukaj za to na forach
specjalistycznych (jak Estrada i Studio). Zwróć uwagę również może też
na hałas.

Generalnie prosta (cicha) grafika, dobra dĽwiękowa (nie błyszcz±cy
Creative z napisem PRO HIFI), dyski do wideo w RAID, do dĽwięku ciche
jak zostanie kasy RAID, ¶redni procek z dobrym chłodzeniem

Data: 2010-08-19 19:23:33
Autor: Giecze
a wrote:
[...]

jak zostanie kasy RAID, ¶redni procek z dobrym chłodzeniem, 4 ramy (do
wideo z opcj± dołożenia do 8), cichy i dobry zasilacz... tak mi się
zdaje.

Grzegorz

Wybor komputer - prosze o opinie