Wybor komputer - prosze o opinie

Data: 2010-08-19 17:17:10
Autor: Radosław Sokół
Wybor komputer - prosze o opinie
W dniu 18.08.2010 10:07, a pisze:
dysk twardy 500/7200 ( sata ii )

Do tych zastosowań przydałaby się raczej macierz RAID 0.

karta graficzna ati radeon 5770 512 mb ddr5

Grafika mogłaby być nawet zintegrowana. Po co osobn± kartę?

karta muzyczna zintegrowana

Do obróbki dĽwięku koniecznie dobra, dodatkowa karta dĽwiękowa.

obudowa midi tower modecom 500w

I lepsza obudowa z porz±dnym zasilaczem.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2010-08-21 04:45:31
Autor: januszek
Wybor komputer - prosze o opinie
Radosław Sokół napisa?(a):

[...]

Do obróbki dźwięku koniecznie dobra, dodatkowa karta dźwiękowa.

IMO chodziło o montaż audio a taki odbywa się w środowisku softu do tego. Efekt końcowy nie zależy od rodzaju karty dzwiękowej tylko od ustawień parametrów konfiguracyjnych softu. Podobnie jest z montażem video - parametry wynikowego plik nie zależą od rodzaju karty graficznej i rozdzielczości monitora :)

j.

--
bing jest fajny ale nie widac z niego do Apteki na Solnym...

Data: 2010-08-21 13:15:57
Autor: Radosław Sokół
Wybor komputer - prosze o opinie
W dniu 21.08.2010 06:45, januszek pisze:
IMO chodziło o montaż audio a taki odbywa się w ¶rodowisku softu do
tego. Efekt końcowy nie zależy od rodzaju karty dzwiękowej tylko od

A odsłuch?

ustawień parametrów konfiguracyjnych softu. Podobnie jest z montażem
video - parametry wynikowego plik nie zależ± od rodzaju karty graficznej
i rozdzielczo¶ci monitora :)

Jak wyżej. Dobrej jako¶ci odwzorowanie barw w obróbce wideo
- nawet "tylko" na poziomie montażu - jest niezwykle ważne.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2010-08-22 11:58:16
Autor: januszek
[...]

Jakosc odluchu jest bez znaczenia dla zadan stricte montazowych.
ustawień parametrów konfiguracyjnych softu. Podobnie jest z montażem
video - parametry wynikowego plik nie zaleĹĽÄ… od rodzaju karty graficznej
i rozdzielczości monitora :)

Jak wyżej. Dobrej jakości odwzorowanie barw w obróbce wideo
- nawet "tylko" na poziomie montaĹĽu - jest niezwykle waĹĽne.

Odwzorowanie barw nie zalezy od rodzaju karty graficznej i rozdzielczosci monitora ;) Skalibrowany monitor pewnie przyda sie do prac graficznych takich jak np retusz ale przy samym montazu video (przez co nalezy rozumiec zmontowanie materialow z jednej lub kilku kamer i zsynchronizowanie tego z dzwiekiem) juz nie koniecznie bo sprawe takze zalatwia soft - wystarczy wskazac wzor do ustalenia balansu bieli i juz.

j.

--
bing jest fajny ale nie widac z niego do Apteki na Solnym...

Data: 2010-08-22 14:07:04
Autor: Grzegorz Krukowski
Wybor komputer - prosze o opinie
On Sat, 21 Aug 2010 13:15:57 +0200, Radosław Sokół
<rsokol@magsoft.com.pl> wrote:

Jak wyżej. Dobrej jako¶ci odwzorowanie barw w obróbce wideo
- nawet "tylko" na poziomie montażu - jest niezwykle ważne.
Tylko  że karta graficzna na to nic nie wpływa - potrzeby jest soft
¶wiadomy zarz±dzania kolorem, dobry monitor (nie połykaj±cy kolorów,
daj±cy stabilny w czasie obraz, z równym pod¶wietleniem) oraz sprzęt
do kalibracji/profilowania tegoż. Do grafiki 2D starczy ci karta
zintegrowana i nic więcej nie potrzebujesz. To że Photoshopowcy
szukaj± bardziej wypasionej wynika z tego że PS potrafi wykorzystać
kartę do coniektórych obliczeń. Dla obróbki w PS lepiej zaoszczędzić
na karcie aby kupić lepszy monitor ;)
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-08-22 12:24:19
Autor: januszek
Wybor komputer - prosze o opinie
Grzegorz Krukowski napisa?(a):

Do grafiki 2D starczy ci karta zintegrowana i nic więcej nie potrzebujesz. To że Photoshopowcy szukają bardziej wypasionej wynika z tego że PS potrafi wykorzystać kartę do coniektórych obliczeń. Dla obróbki w PS lepiej zaoszczędzić na karcie aby kupić lepszy monitor ;)

Masz chyba na myśli pewną grupę użytkowników lustrzanek cyfrowych, zwykle tych ze średniej półki, określanych jako "onaniści sprzętowi"? ;)

Kilka razy widzielem prezentacje zawodowcow od Photoshopa albo zaawansowanych userow np takich z ACSUG, i zawsze pracowali na laptopach ktorych "wypasienie" i "parametry", "onanisci sprzetowi" zkrytykowaliby na samym starcie ;)

j.

--
bing jest fajny ale nie widac z niego do Apteki na Solnym...

Data: 2010-08-22 14:34:08
Autor: Grzegorz Krukowski
Wybor komputer - prosze o opinie
On 22 Aug 2010 14:24:19 +0200, januszek <januszek@polska.irc.pl>
wrote:

[...]

Masz chyba na my¶li pewn± grupę użytkowników lustrzanek cyfrowych, zwykle tych ze ¶redniej półki, okre¶lanych jako "onani¶ci sprzętowi"? ;)

[...]

;) True, true, choć nie do końca.

Sam byłem zaskoczony, jak zainwestowawszy w kalibrator i lepsiejsze
CRT, po poczytaniu sobie byłem zakoczony, że zdjęcia z labu zbliżyły
się do tego co na monitorze, a to co na monitorze przypominało to co
widziałem podczas robienia zdjęć. Dla mnie to już było wystarczaj±ce,
ale w/g fachwców-onanistów to pewno można tylko nad tym zapłakać ;)

Z drugiej strony, jeżeli zdjęcia maj± być pokazywane w necie, to tak
po prawdzie nie ma sensu się zajmować szczegółami bo każdy monitor,
szczególnie te tańsze biurowo-domowe, wy¶wietla po swojemu. Wystarczy
pilnować się tylko paru prostych reguł aby nie wyszła komplena kiszka.
--
Grzegorz Krukowski

Wybor komputer - prosze o opinie