Wybor laptopa

Data: 2009-10-05 10:37:30
Autor: Marx
Wybor laptopa
Witam
Potrzebuje porady w dziedzinie laptopow, a nie znam sie na nich za bardzo. Wymagania sa skromne: cena 4-5 tys zl. Laptop przeznaczony dla starszej osoby do obslugi n-k ;) i ogolnie pojetego internetu, przegladania zdjec z cyfrowki, czyli standard.
W sumie to sam sie zastanawiam w ktorym kierunku isc. Na pewno grafika moze byc slabiutka, bo nikt gral nie bedzie. Na pewno musi to byc laptop porzadnej firmy. Kupowany nie w internecie tylko prawdopodobnie w MM. Koniecznie nowy, a nie uzywany.
Mysle ze duzy ekran bylby wazny, choc wysoka rozdzielczosc niekoniecznie (drobne literki beda slabo czytelne). Raczej powinien miec wbudowane wifi.
Dobrze aby laptop byl w miare odporny - po domu krazy 2 letnie dziecko. i moze sie zdarzyc ze bedzie mialo jakis glupi pomysl - ale bez przesady, nie ma to byc sprzet na pustynna burze..
Fajnie gdyby procesor byl dwurdzeniowy - komfort pracy podnosi sie wyraznie, ale nie jest to konieczne
Milo gdyby w zestawie byla jakas atrakcyjna torba, i ogolnie aby laptop nie wygladal tandetnie - to nie jest zakup budzetowy.
Wazne sa mozliwosci rozbudowy - w komplecie bedzie pewnie Vista, a to lubi RAM.
Office w komplecie tez bylby pozadany.
Oczywiscie wszystko w pelni legalne.
Moze podpowiecie na co patrzec w laptopie przy takim "targecie"? ;)

Aha, komputer stacjonarny odpada.

--
Marx

Data: 2009-10-05 13:00:36
Autor: Andrzej Libiszewski
Wybor laptopa
Marx pisze:

Moze podpowiecie na co patrzec w laptopie przy takim "targecie"? ;)

Lenovo T500.

Data: 2009-10-05 15:51:29
Autor: Marx
Wybor laptopa
Andrzej Libiszewski pisze:
Marx pisze:

Moze podpowiecie na co patrzec w laptopie przy takim "targecie"? ;)

Lenovo T500.

http://www.ceneo.pl/1768403
na ceneo powyzej 6 tys zl, a mialo byc 4-5...
Marx

Data: 2009-10-05 16:42:07
Autor: Irokez
Wybor laptopa
Użytkownik "Marx" <Marx@nospam.com> napisał w wiadomości news:hacu8l$g0d$1nemesis.news.neostrada.pl...

Moze podpowiecie na co patrzec w laptopie przy takim "targecie"? ;)

Lenovo T500.

http://www.ceneo.pl/1768403
na ceneo powyzej 6 tys zl, a mialo byc 4-5...

Takie może głupie pytanie - za co te 6 tysięcy?
Bo z napisanych cyferek w tabelce to jakaś połowa tego chyba powinna być.

--
Irokez

Data: 2009-10-05 17:59:02
Autor: Radosław Sokół
Wybor laptopa
Irokez pisze:
Bo z napisanych cyferek w tabelce to jakaś połowa tego chyba powinna być.

Dla Ciebie liczą się tylko "cyferki w tabelce"?

Data: 2009-10-05 21:52:57
Autor: Irokez
Wybor laptopa
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2009100515590400grush.one.pl...
Irokez pisze:
Bo z napisanych cyferek w tabelce to jakaś połowa tego chyba powinna być.

Dla Ciebie liczą się tylko "cyferki w tabelce"?

Stąd pytanie.

Mam T43 a potem już czytałem że jakość wykonania spadła jak Lenovo to zaczęło składać.
Czyzby tu nastapił powrót do stalowych zawiasów, magnezowej ramy itp?
Serio pytam.

--
Irokez

Data: 2009-10-05 22:44:01
Autor: Radosław Sokół
Wybor laptopa
Irokez pisze:
Czyzby tu nastapił powrót do stalowych zawiasów, magnezowej ramy itp?
Serio pytam.

Matryca: matowa
Karta sieciowa bezprzewodowa: 802.11a/g/n
Fax/modem: tak
System operacyjny: Windows Vista Business
Czas pracy: 3.7 h

Za powyższe dzisiaj się płaci ekstra.

Data: 2009-10-17 19:14:42
Autor: Piotrek
Wybor laptopa
Mam T43 a potem już czytałem że jakość wykonania spadła jak Lenovo to zaczęło składać.

raczej bzdury.
mialem T40 pozniej T42, teraz mam T61 i jakos nie widze zadnej roznicy jakosciowej miedzy IBM a Lenovo.
jedyne co sie zmienilo za czasow Lenovo to to ze zaczeli produkowac tez serie dla innego targetu czyli tansze ale gorsze i stad sie ludzia pomieszalo ze IBM robil super notebooki a Lenovo robi syf.
nie poprostu IBM robilo tylko drogie i dobre notebooki a Lenovo robi i dobre(ale drogie) i te tanie(ale jakosciowo kiepskie jak wszystkie w tym przedziale cenowym:)

Czyzby tu nastapił powrót do stalowych zawiasów, magnezowej ramy itp?
Serio pytam.

a czy kiedys z tego zrezygnowali ?
w seriach gdzie to bylo w standardzie za czasow IBMa tak i Lenovo to dawalo i tutaj zadnej zmiany nie zauwazylem.

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-10-05 18:12:24
Autor: qwerty
Wybor laptopa
Użytkownik "Irokez" <henric8@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:had0jv$bfu$1@news.onet.pl...
Takie może głupie pytanie - za co te 6 tysięcy?
Bo z napisanych cyferek w tabelce to jakaś połowa tego chyba powinna być.

Czemu Audi A8 jest taki drogi? Przecież ma takie same blachy jak VW golf.

Data: 2009-10-05 18:00:12
Autor: Radosław Sokół
Wybor laptopa
Marx pisze:
[...]

Czyli komputer stacjonarny, a nie przenośny.

Aha, komputer stacjonarny odpada.

"Chcę kupić ciężarówkę. Do wożenia gości i prezesa. Aha,
samochód osobowy odpada."

Możesz wyjaśnić DLACZEGO?

Data: 2009-10-05 19:22:21
Autor: KILu
Wybor laptopa
Radosław Sokół wrote:
Możesz wyjaśnić DLACZEGO?

Oj daj spokoj. Jest moda na laptopy, ja to akurat rozumiem - mniej kabli
(z reguly jeden), mniej zajetego miejsca, mniej problemow z zabieraniem
tego w dowolne miejsce mieszkania (dla mnie bardzo wazny argument), czesto
mniejszy pobor energii (choc przy 4-5k mozna zaszalec i kupic malenkie,
energooszczedne pudeleczko). Jasne, wyjdzie drozej, mozliwosci rozbudowy
beda znacznie mniejsze, a kultura pracy byc moze nizsza (halas, grzejaca
sie klawiatura, otwory wentylacyjne wydmuchujace cieple powietrze), ale...
ale... hmm. ;) Wiesz co... mimo wszystko rowniez rozwazylbym zakup
laptopa. Chyba, ze ma to stac w jednym, konkretnym miejscu - w takiej
sytuacji tylko stacjonarka.

k,

Data: 2009-10-05 20:52:29
Autor: Radosław Sokół
Wybor laptopa
KILu pisze:
Oj daj spokoj. Jest moda na laptopy, ja to akurat rozumiem - mniej kabli

A ja NIE rozumiem. Z głupią modą należy walczyć.

(z reguly jeden), mniej zajetego miejsca, mniej problemow z zabieraniem

Litości... nie widziałeś małych pecetów stacjonarnych, nie
wymagających męczenia się z przybitym na stałe do stołu
ekranem, grubą klawiaturą i niszczejącą w zawrotnym tem-
pie baterią?

EeeBOX sobie oglądnij jako *ekstremalny* przykład peceta
stacjonarnego dla osób, które bezsensownie kupują note-
booki.

tego w dowolne miejsce mieszkania (dla mnie bardzo wazny argument), czesto

I tak pracować da się tylko przy odpowiednio dobranym biurku.
Noszenie po mieszkaniu to mit. A z pokazywania zdjęć ciotce
w jadalni można jednak zrezygnować, niech się ruszy i przej-
dzie do biurka.

Data: 2009-10-05 21:42:12
Autor: marfi
Wybor laptopa
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2009100518523100grush.one.pl...

I tak pracować da się tylko przy odpowiednio dobranym biurku.

  Przecież komputery od dawna nie służa tylko do pracy...
  Uparłeś się promować swoje zdanie a wg mnie nie masz racji bo widzisz tylko wąski fragment, swój fragment...
--
marfi

Wiadomosc nie zostala sprawdzona przez program ESET Smart Security.

Data: 2009-10-05 22:41:14
Autor: Radosław Sokół
Wybor laptopa
marfi pisze:
 Przecież komputery od dawna nie służa tylko do pracy...

Praca to również przeglądanie Internetu, obsługa poczty,
rozmowa przez komunikatory.

Uparłeś się promować swoje zdanie a wg mnie nie masz racji bo widzisz tylko wąski fragment, swój fragment...

Nie. Widzę upór użytkowników, by robić wszystko nie jak
należy, ale jak im się podoba.

Data: 2009-10-06 08:19:08
Autor: marfi
Wybor laptopa
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2009100520411600grush.one.pl...

Nie. Widzę upór użytkowników, by robić wszystko nie jak
należy, ale jak im się podoba.

  A niby dlaczego nie mogą robić co im się podoba?

--
marfi

Data: 2009-10-06 11:57:47
Autor: Artur Frydel
Wybor laptopa
Day Tue, 6 Oct 2009 08:19:08 +0200, marfi wrote:

[...]

Bo maja robic tak jak sie nalezy (czyli jak sie podoba Radoslawowi :).

"Noszenie po mieszkaniu to mit." Smiem polemizowac z tym zdaniem. Znam kupe ludzi ktorzy maja lapopy i
uzywaja ich w roznych pomieszczeniach (wlacznie ze mna i moja rodzina).
--
Artur 'Bzyk' Frydel
"W Królestwie środka nigdy nie wiadomo, co jest przysłowiem, a co zwykłą

Data: 2009-10-06 12:19:01
Autor: Mariusz Kruk
Wybor laptopa
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Artur Frydel"
[...]

Wiesz, ja też obecnie używam laptopa w różnych pomieszczeniach.
Dlatego, że chwilowo pokój jeszcze nie jest wykończony i nie mam miejsca
na komputer stacjonarny.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb `b  Kruk@epsilon.eu.org   d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

Data: 2009-10-17 19:28:00
Autor: Piotrek
Wybor laptopa
Smiem polemizowac z tym zdaniem. Znam kupe ludzi ktorzy maja lapopy i
uzywaja ich w roznych pomieszczeniach (wlacznie ze mna i moja rodzina).

hmmm no ja niby tez nosze, miedzy 2-3 pomieszczeniami.
ot tak zeby zabic czas jak na cos czekam, czyli poklikac pare min po internecie, sprawdzic poczte.
jak musze pracowac to wracam odrazu do swojego biurka gdzie mam klawiature, mysz, monitor oraz internet "z kabla" :)
inaczej pracowac komfortowo sie nie da i poki nie musze nie mam zamiaru robic z siebie masochisty

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-10-08 19:35:58
Autor: Radosław Sokół
Wybor laptopa
marfi pisze:
Nie. Widzę upór użytkowników, by robić wszystko nie jak
należy, ale jak im się podoba.

 A niby dlaczego nie mogą robić co im się podoba?

Bo nie myślą. Bo nie rozpatrują poprawnie wszystkich za i
przeciw i rzucają się bez opamiętania na pierwsze rozwią-
zanie, które wpadnie do głowy. Bo nie mają lat doświadczenia,
dzięki któremu można widzieć wady narzucającego się rozwiąza-
nia i przez to widzą tylko jego zalety, dokonując fałszywego
wyboru.

Data: 2009-10-08 20:54:33
Autor: marfi
Wybor laptopa
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2009100817360000grush.one.pl...
marfi pisze:
[...]

  Panie kólego (jak mówił prof.Trybalski) - historia laptopów a zwłaszcza ich dostępności nie jest dłuższa niż kilka lat więc może za wcześnie aby negować jakby nie było postęp.
  Przypuszczam, że boli Cię "mało zielony" problem toksycznych baterii ale to imo jest to problem z wychowaniem użytkowników, który z czasem się ureguluje i nie będziesz się musiał przypinac łańcuchem do smieciarki.

--
marfi

Data: 2009-10-08 22:34:08
Autor: Animka
Wybor laptopa
marfi pisze:
[...]

Jak odpowiadasz panu profesorowi? !

--
animka

Data: 2009-10-09 20:50:41
Autor: Radosław Sokół
Wybor laptopa
marfi pisze:
 Panie kólego (jak mówił prof.Trybalski) - historia laptopów a zwłaszcza ich dostępności nie jest dłuższa niż kilka lat więc może za wcześnie aby

Tak około 20 lat. To "kilka"?

 Przypuszczam, że boli Cię "mało zielony" problem toksycznych baterii ale to imo jest to problem z wychowaniem użytkowników, który z czasem się ureguluje i nie będziesz się musiał przypinac łańcuchem do smieciarki.

Nie tylko to.

Data: 2009-10-17 19:25:38
Autor: Piotrek
Wybor laptopa
 Przecież komputery od dawna nie służa tylko do pracy...

widzisz starsza osobe klikajaca po naszej klasie korzystajaca z niewygodnej klawiatury i z touchpada ? :)
do tego na kiepskim monitorze, dla starszej osoby to ponad 20" bylo by OK, a nie jakas 14-15"
a jak chcesz jej ulatwic zycie to nagle okazuje sie ze pojawia sie jeden kabel, pozniej drugi i kolejny.....

 Uparłeś się promować swoje zdanie a wg mnie nie masz racji bo widzisz tylko wąski fragment, swój fragment...

oczywiscie ze ma racje, to nie jest waski fragment.
wrecz przeciwnie, to ci co poszli za moda i kupuja notebooki nie myslac wogole do czego go beda wykorzystywac promuja zakrzywiony swiatopoglad na temat uniwersalnosci notebooka.
popracuj sobie po kilkanascie godzin dziennie na notebooku to zobaczysz o czym mowie.

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-10-18 01:28:36
Autor: Animka
Wybor laptopa
Piotrek pisze:
[...]

Obok mojego bloku jest klub emeryta. Sąsiadka (70 lat) zapisała się tam na naukę obsługi komputera.
Potem pokazała zdjęcia, które sobie robili na tym kursie. Wszystkie staruszki siedziały/siedzieli przy swoich laptopach!
Targali je na te nauki ze sobą, no i bardzo dobrze, bo lepiej sobie przyswoili-od razu na swoich niż na komputerach na tej sali.
Chcę Cię uświadomić, że szczególnie starsze osoby kupują sobie laptopy. Do laptopa jak ktoś chce może sobie dołożyć myszkę bezprzewodową.

--
animka

Data: 2009-10-18 11:10:13
Autor: RadoslawF
Wybor laptopa
Dnia 2009-10-18 01:28, Użytkownik Animka napisał:

[...]

Bo laptop to idealne narzędzie dla emeryta.
Nie będzie grał w wymagające gry, nie będzie go używał
dłużej niż 2 godziny dziennie, wymarzona grupa docelowa dla
ekonomicznych (za 2 tyś) sprzętów.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2009-10-18 16:51:16
Autor: Animka
Wybor laptopa
RadoslawF pisze:

Bo laptop to idealne narzędzie dla emeryta.
Nie będzie grał w wymagające gry, nie będzie go używał
dłużej niż 2 godziny dziennie, wymarzona grupa docelowa dla
ekonomicznych (za 2 tyś) sprzętów.  :-)

Jak dla emerytów i studentów to drogie, ale jest trochę emerytów z wysokimi emeryturami, to pewnie dla nich żaden wydatek a zabawka dobra.

--
animka

Data: 2009-10-19 08:19:57
Autor: Marx
Wybor laptopa
Piotrek pisze:
[...]

to moze dodam czemu uwazam ze *w tytulowym przypadku* wybieram laptopa.
Wlascicielem bedzie osoba starsza, ktora z komputera korzysta nieduzo. Stac ja na laptopa wiec problemem nie sa finanse (nie wiem czemu starsza osoba od razu kojarzy sie z emerytem). Komputer jest uzywany sporadycznie i niezbyt dlugo, wiec ergonomia nie jest problemem (zakladam 17" monitor). Nie ma wydzielonego biurka dla komputera, i nie bedzie bo nie ma na to miejsca, i nie ma takiej potrzeby (patrz: sporadyczne uzywanie). Samodzielne podlaczanie calego zestawu monitor-komputer-myszka-LCD jest dla niej problemem - dlatego ma to byc plug&play (praktycznie pozostaje zasilania, siec po Wifi prekonfigurowana, myszka tez bezprzewodowa).
W razie problemow laptop wedruje do mnie w celach serwisowych - przewiezienie laptopa to pryszcz, rozlaczanie skrzynki, wiezienie ciezkiego klocka i ponowne podlaczanie to juz problem.
Komputer bedzie w przyszlosci uzywany w dwoch miejscach - w domu i w firmie (malo intensywnie), a wiec to takze wyklucza stacjonarny charakter.
Prosze wiec darowac sobie te dyskusje OT...
Marx

Data: 2009-10-19 20:48:09
Autor: Zbylut
Wybor laptopa

w końcu ktoś sensownie napisał :)

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-10-19 23:24:59
Autor: B.G
Wybor laptopa
Użytkownik "Zbylut" <Zbylut@NoWhere.zzz> napisał w wiadomości news:slrnhdpjf6.n4s.ZbylutNoWhere.zzz...

w końcu ktoś sensownie napisał :)

Zalety notebooka w ogólnym użytkowaniu stacjonarnym, kończą się kiedy zostaje rozlana na klawiaturę pierwsza kawa, zapalcowana soczewka napędu, przełamany/przekiwny kabel zasilający, roztrzepane gniazda USB, rozwalony wyświetlacz, albo kiedy na finał wnuczki z kolegami rozniosą maszynę na strzępy itp.. bo np. z kolanek spadnie sobie na podłogę ups! :/
Nie, żebym był przeciwnikiem notebooka do użytku stacjonarnego, szczególnie przez starsze osoby, bo każdy ma prawo (za własne pieniądze) sprawdzić ile taka modna maszyna wytrzymie rodzinnych imprez, pokazów zdjęć/filmow itd...
No chyba że dziadek po sesji (np. you-tuby albo innej n-k) będzie przed światem chował maszyne "pod tapczan", to ok, wytrzyma "wieki" w stanie jak z pudełka :)

--
B.G

Data: 2009-10-20 17:15:06
Autor: Zbylut
Wybor laptopa
B.G napisal(a):

zostaje rozlana na klawiaturę pierwsza kawa, zapalcowana soczewka napędu,

własnoręcznie zalałem herbatą z miodem, oczywiście klawiatura do
wymiany, ale nową kupiłem za kilkadziesiąt złotych, więc nie demonizujmy

przełamany/przekiwny kabel zasilający, roztrzepane gniazda USB, rozwalony wyświetlacz, albo kiedy na finał wnuczki z kolegami rozniosą maszynę na strzępy itp.. bo np. z kolanek spadnie sobie na podłogę ups! :/

podobnie jak w stacjonarce, zresztą nie wiem co to są roztrzepane
gniazda usb :)

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2010-01-05 10:28:14
Autor: Radosław Sokół
Wybor laptopa
Zbylut pisze:
zostaje rozlana na klawiaturę pierwsza kawa, zapalcowana soczewka napędu,

własnoręcznie zalałem herbatą z miodem, oczywiście klawiatura do
wymiany, ale nową kupiłem za kilkadziesiąt złotych, więc nie demonizujmy

To miałeś piekielne szczęście, bo ja już czytałem o wielu
totalnie zniszczonych zalaniem komputerach przenośnych.
Sam też ratowałem jednego, zalanego "tylko" wodą mineralną
(i dopiero bo bardzo gruntownym oczyszczeniu i wysuszeniu
zaczął działać poprawnie).

PS. Poza tym często nowa klawiatura do notebooka to kilka-
     dziesiąt złotych bliżej 100 zł, a nie bliżej 10 zł. No
     a jak przecieknie na płytę główną, to koszt naprawy za-
     czyna już sięgać np. 2000 zł...

Data: 2010-01-05 11:22:06
Autor: Marcin Stankiewicz
Wybor laptopa
Dnia Tue, 05 Jan 2010 10:28:14 +0100, Radosław Sokół na pl.comp.pecet
napisał(a):

     a jak przecieknie na płytę główną, to koszt naprawy za-
     czyna już sięgać np. 2000 zł...

Nie wiem o jakim Ty sprzęcie mówisz, ale MB do laptopa za 2000 PLN :] ?
Większość popularnych modeli zamyka się w 400-600 - no chyba, że mówimy
o cenach dla ZUS'u - oni wszystko kupują 4x drożej.

"Celem terroryzmu jest szerzenie terroryzmu. Władimir Lenin (właść.
Władimir Uljanow, 1870 - 1924)"

Data: 2010-01-29 12:12:30
Autor: Radosław Sokół
Wybor laptopa
Marcin Stankiewicz pisze:
Nie wiem o jakim Ty sprzęcie mówisz, ale MB do laptopa za 2000 PLN :] ?

Cóż, dawno nie obserwowałem cen, może teraz faktycznie jest
nieco lepiej. Jeszcze dwa lata temu koszt wymiany płyty głów-
nej w oryginalnym serwisie czasem przekraczał cenę całego
komputera.

Inna sprawa, że 400-600 zł za zalanie klawiatury wodą to
wciąż dziesięć razy więcej, niż w przypadku komputera sta-
cjonarnego.

Data: 2010-01-07 18:13:46
Autor: Zbylut
Wybor laptopa
Radosław Sokół zapodal(a):

[...]

Szczęście w tym, że HP swoje klawiatury projektował tak, że
nie przeciekały (przynajmniej w moim laptopie).
PS. Poza tym często nowa klawiatura do notebooka to kilka-
     dziesiąt złotych bliżej 100 zł, a nie bliżej 10 zł. No

Z kolei pecha miałem w tym, że kupiłem sobie za granicą model w Polsce nie sprzedawany, stąd na allegro nie można było kupić klawiatury. Na eBay nowa
klawiatura kosztowała całe 10$ + 12$ przesyłka:) Oczywiście
klawiatura nieoryginalna, ale działała doskonale jeszcze kilka
lat. --
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2010-01-29 12:11:05
Autor: Radosław Sokół
Wybor laptopa
Zbylut pisze:
Szczęście w tym, że HP swoje klawiatury projektował tak, że
nie przeciekały (przynajmniej w moim laptopie).

Ratowałem właśnie HP. Przeciekła. Płyta główna była w wodzie.

Data: 2009-10-24 15:25:07
Autor: Piotrek
Wybor laptopa
Zalety notebooka w ogólnym użytkowaniu stacjonarnym, kończą się kiedy zostaje rozlana na klawiaturę pierwsza kawa,

no tutaj mam pewne watpliwosci :)
Moja T61 oberwala juz kawa i nic sie jej nie stalo(mycie klawiatury oczywiscie bylo) a T60 kolegi dostala prawie 0,5 l Coli na klawiature i rowniez nadal sluzy bez problemu z ta sama klawiatura(tez po myciu )

tak ze tutaj to juz wiele od notebooka zalezy :)

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-10-05 23:39:24
Autor: Piotr
Wybor laptopa
Radosław Sokół pisze:
[...]

Yup. Obejrzyj sobie też durny film na youtube w HD na tym eee.
Albo nie wiem, drobiazg taki-odtwórz płytkę z filmem.

Ale to pewnie też głupi "upór użytkowników, by robić wszystko nie jak należy".

Data: 2009-10-06 08:10:47
Autor: Marx
Wybor laptopa
Dzieki za dyskusje OT, ale nadal nie dostalem ani jednej propozycji spelniajacej zalozenia, i tylko jedna niespelniajaca
Marx

Data: 2009-10-17 14:31:42
Autor: ąćęłńóśźż
Wybor laptopa
W laptopie to można się od biedy (albo z biedy własnie) przyzwyczaić i do mniej wygodnej klawaitury, i do mniej wygodnego touchpadu,
i do mniej wygodnego wkładania płyt.

Ale nie rozumiem przyzwyczajenia do zdecydowanie GORSZEGO obrazu na laptopowym ekranie LCD w porównaniu z niemal dowolnym odrębnym
monitorem.

Bo tak naprawdę to obraz na ekranie jest głównym międzymordziem pomiędzy człowiekiem, a maszyną (pomijając osoby niedowidzące, bo to
inna bajka), a im bardziej domowe zastosowanie, tym bardziej właśnie.
JaC
PS. Podobno w Dellu mona sobie ostatnio nieźle skonfigurowac lapka, tylko uwaga:
jest zupełnie inna linia modeli dla klientów prywatnych, a zupełnie osobna dla firm, więc warto poszperać tu i tu i dopiero do
wyboru dopasowac formalnie kupujący podmiot.

Data: 2009-10-06 08:19:25
Autor: Radosław Sokół
Wybor laptopa
Piotr pisze:
Yup. Obejrzyj sobie też durny film na youtube w HD na tym eee.
Albo nie wiem, drobiazg taki-odtwórz płytkę z filmem.

Ale to pewnie też głupi "upór użytkowników, by robić wszystko nie jak należy".

To teraz poszukaj sobie innych rozwiązań, zamiast czepiać
się jednego podanego przykładu. Taka bodajże platforma
nVidia Ion ma - z tego, co pamiętam - sprzętowe wspomaganie
dekodowania filmów. Są też do dostania obudowy mieszczące
miniaturowe, ale pełnoprawne płyty i karty graficzne PC,
zajmujące kilkakrotnie mniej miejsca niż klasyczny "desktop"
czy "tower" i możliwe do schowania w szafce biurka na przy-
kład.

Data: 2009-10-06 16:03:16
Autor: Piotr
Wybor laptopa
Radosław Sokół pisze:
To teraz poszukaj sobie innych rozwiązań, zamiast czepiać
się jednego podanego przykładu. Taka bodajże platforma
nVidia Ion ma - z tego, co pamiętam - sprzętowe wspomaganie
dekodowania filmów.
Świetnie, ale nie ma to nic wspólnego z filmami na YT, o których pisałem. Atom nie wyrabia i koniec.

[...]
uATX z monitorem zawsze zabierze więcej miejsca niż laptop.
Mniejsze płyty są ma tylko EPIA, która też ma za małą wydajność.

Data: 2009-10-08 19:37:22
Autor: Radosław Sokół
Wybor laptopa
Piotr pisze:
Świetnie, ale nie ma to nic wspólnego z filmami na YT, o których pisałem. Atom nie wyrabia i koniec.

No to wybierz coś nie na Atomie, a nie czepiaj się słówek.

uATX z monitorem zawsze zabierze więcej miejsca niż laptop.

Litości, nie karz nikomu pracować dłużej na komputerze prze-
nośnym bez dodatkowego dużego monitora, klawiatury i myszy!
Rozumiem, że według Ciebie z takim oprzyrządowaniem uATX
*też* będzie zajmował więcej miejsca?

Data: 2009-10-08 20:12:16
Autor: JoteR
Wybor laptopa
"Radosław Sokół" napisał:

Litości, nie karz

Będę karał... ;->

JoteR

PS. z owczym pędem nie wygrasz, teraz laptopy i pochodne są trendi-dżezi-cool i ludzie "muszą" je mieć. Nikt nie chce być "passe".

Data: 2009-10-10 13:15:47
Autor: Radosław Sokół
Wybor laptopa
JoteR pisze:
"Radosław Sokół" napisał:
Litości, nie karz
Będę karał... ;->

Mea culpa.

PS. z owczym pędem nie wygrasz, teraz laptopy i pochodne są

Dlaczego nie? Nie wygram tylko jeśli nic nie będę robił, by
z nim walczyć. A tak każdy otrzeźwiony użytkownik więcej
to sukces.

trendi-dżezi-cool i ludzie "muszą" je mieć. Nikt nie chce być "passe".

I dlatego trzeba wylewać na nich wiadra zimnej wody. Kto
inny może ludziom z powrotem jakoś nastawić mózgi wyprane
przez gazetki ze sklepów nie dla idiotów (i nie tylko)?

Data: 2009-10-10 14:43:01
Autor: KILu
Wybor laptopa
Radosław Sokół wrote:
I dlatego trzeba wylewać na nich wiadra zimnej wody. Kto
inny może ludziom z powrotem jakoś nastawić mózgi wyprane
przez gazetki ze sklepów nie dla idiotów (i nie tylko)?

Dlaczego uważasz, że *każdy* użytkownik preferujący przenośny komputer to
marketoidalny półmózg bez własnej woli?

k,

Data: 2009-10-10 15:33:36
Autor: Radosław Sokół
Wybor laptopa
KILu pisze:
[...]

Zakładam, że jeżeli ktoś preferuje komputer przenośny do
zastosowań, w których należy stosować komputer stacjonarny
(w sensie: jest taniej, wygodniej, zdrowiej, efektywniej),
to się po prostu *myli*. Nie wchodząc już w szczegóły, czy
poddał się wpływowi marketingu, mody czy jakiejś ułudy włas-
nego pochodzenia.

Poza tym pamiętaj, że olbrzymia większość użytkowników kom-
puterów to nie-informatycy, dla których największym autory-
tetem będą gazetki w stylu Komputer-Świat. I ich przede
wszystkim trzeba "prostować".

Data: 2009-10-10 18:01:57
Autor: KILu
Wybor laptopa
Radosław Sokół wrote:
Poza tym pamiętaj, że olbrzymia większość użytkowników kom-
puterów to nie-informatycy, dla których największym autory-
tetem będą gazetki w stylu Komputer-Świat. I ich przede
wszystkim trzeba "prostować".

I tu calkowicie sie zgadzam. Zreszta z moich obserwacji wynika, ze w
swiadomosci uzytkownikow i potecjalnych nabywcow przeroznej elektroniki
pokutuje olbrzymia ilosc mitow. Widzac takich "ja wiem lepiej" faktycznie
mozna sie zrazic. Wspolczuje sprzedawcom tych wszystkich media marktow...
choc spora ich czesc reprezentuje dokladnie ten sam poziom, co ww. ;)

k,

Data: 2009-10-16 21:57:55
Autor: Artur Czeczko
Wybor laptopa
Radosław Sokół pisze:

Poza tym pamiętaj, że olbrzymia większość użytkowników kom-
puterów to nie-informatycy, dla których największym autory-
tetem będą gazetki w stylu Komputer-Świat. I ich przede
wszystkim trzeba "prostować".

Litości. Jeśli ktoś w pierwszym poście napisał, że komputer
stacjonarny odpada, to oznacza, że rozpatrywał też taką
możliwość i zdecydował się jednak na laptopa.
Zakładanie z góry, bez znajomości całości sytuacji, że
człowiek ma wyprany przez marketoidów mózg, jest - delikatnie
mówiąc - wysoce niekulturalne. Przy czym należy zaznaczyć,
że wcale nie musisz znać sytuacji pytającego, to nie jest
przedmiot tej grupy i tej dyskusji, nikt tu się nie ma
obowiązku spowiadać ze swoich problemów osobistych, a inni
powinni to uszanować.
Ja jestem prawie-informatykiem i zdecydowanie jestem
zwolennikiem laptopów. Co więcej, uważam, że każdy szanujący
się student powinien mieć laptopa. Po to, żeby móc pójść
z nim do biblioteki i pracować z wykorzystaniem książek
czy czasopism, których nie można wypożyczyć. Albo żeby
skorzystać z czasopism elektronicznych, które są dostępne
jedynie z sieci uczelnianej.
Nie przyszłoby mi jednak do głowy gdy ktoś pyta, jaki
komputer stacjonarny kupić, odpisać mu, że powinien
kupić laptopa. Po prostu z najzwyczajniejszego w świecie
szacunku (zapomniane słowo) do pytającego. Zakładam,
że on wie lepiej, czego potrzebuje.
Jeśli moje słowa są za ostre, to przepraszam,
ale nie podoba mi się Twój antylaptopowy fanatyzm.

Pozdrawiam,
Artur

Data: 2009-10-16 22:03:57
Autor: Konrad Kosmowski
Wybor laptopa
** Artur Czeczko <a.czeczko@wyciepaj.student.uw.edu.pl> wrote:

Zakładam, że on wie lepiej, czego potrzebuje.

Weź bo mu łeb wybuchnie... jak ktoś może wiedzieć lepiej czego potrzebuje. To
absolutnie niemożliwe, gdyż Radosław Sokół wie to najlepiej na świecie i
kropka.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-10-17 19:32:33
Autor: Piotrek
Wybor laptopa
Litości. Jeśli ktoś w pierwszym poście napisał, że komputer
stacjonarny odpada, to oznacza, że rozpatrywał też taką
możliwość i zdecydował się jednak na laptopa.

ale nie podal wogole zadnej informacji dlaczego desktop odpada.
malo tego, warunki ktore wymienil tak naprawde wykluczaja notebooka i wskazuja jednoglosnie desktopa.

wiec jak dla mnie to jest nieswiadomy user ktory dal sie poniesc modzie a nie swiadomy uzytkownik ktory wie na co sie decyduje.

[...]

sadzac po tym do czego chce kupic tego notebooka(do czego go chce wykorzystywac), nie wie czego potrzebuje.

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-10-17 20:44:11
Autor: Artur Czeczko
Wybor laptopa
Piotrek pisze:
[...]

Jego sprawa. Nie musi się tłumaczyć.

Pozdrawiam,
Artur

Data: 2010-01-05 10:28:44
Autor: Radosław Sokół
Wybor laptopa
Artur Czeczko pisze:
ale nie podal wogole zadnej informacji dlaczego desktop odpada.

Jego sprawa. Nie musi się tłumaczyć.

Nie musi również dostać dobrych odpowiedzi.

Data: 2010-01-29 12:15:18
Autor: Radosław Sokół
Wybor laptopa
Artur Czeczko pisze:
Litości. Jeśli ktoś w pierwszym poście napisał, że komputer
stacjonarny odpada, to oznacza, że rozpatrywał też taką
możliwość i zdecydował się jednak na laptopa.

Mógł zdecydować na podstawie złych przesłanek.

Zakładanie z góry, bez znajomości całości sytuacji, że
człowiek ma wyprany przez marketoidów mózg, jest - delikatnie
mówiąc - wysoce niekulturalne.

Ale (niestety!) często prawdziwe. Czym innym wytłumaczyć,
że półki w każdym sklepie prawie uginają się od notebooków?

 Przy czym należy zaznaczyć,
że wcale nie musisz znać sytuacji pytającego, to nie jest

I dlatego należy o to zapytać.

przedmiot tej grupy i tej dyskusji, nikt tu się nie ma
obowiązku spowiadać ze swoich problemów osobistych, a inni
powinni to uszanować.

No to w ten sposób uniemożliwiasz skuteczne doradztwo IT.

kupić laptopa. Po prostu z najzwyczajniejszego w świecie
szacunku (zapomniane słowo) do pytającego. Zakładam,
że on wie lepiej, czego potrzebuje.

Gdyby ten ktoś wiedział, to by się nie pytał, tylko kupował.
Ja zazwyczaj w ogóle nie pytam się o radę na grupie dysku-
syjnej, tylko sam sobie doradzam od A do Z.

Data: 2010-01-29 13:48:20
Autor: Marx
Wybor laptopa
W dniu 2010-01-29 12:15, Radosław Sokół pisze:
> Mógł zdecydować na podstawie złych przesłanek.
Zakladanie z gory, ze nie wiem o co pytam jest niegrzeczne, wrecz chamskie.

Gdyby ten ktoś wiedział, to by się nie pytał, tylko kupował.
Ja zazwyczaj w ogóle nie pytam się o radę na grupie dysku-
syjnej, tylko sam sobie doradzam od A do Z.

no to moze pozostan na doradzaniu samemu sobie, a juz na pewno w tym watku. Nabiles piany na potege, a doradziles dokladnie NIC.
Marx

Data: 2009-10-08 22:32:40
Autor: Piotr
Wybor laptopa
Radosław Sokół pisze:
Piotr pisze:
Świetnie, ale nie ma to nic wspólnego z filmami na YT, o których pisałem. Atom nie wyrabia i koniec.

No to wybierz coś nie na Atomie, a nie czepiaj się słówek.
LOL.
P: laptop jest bardziej, nie np. zajmuje dużo miejsca.
RS: ale przecież są małe komputery w małych obudowach, które się do tego samego nadają.
P: tak, ale tylko na atomie, który jest za wolny
RS: czepiasz się słówek

uATX z monitorem zawsze zabierze więcej miejsca niż laptop.

Litości, nie karz nikomu pracować dłużej na komputerze prze-
nośnym bez dodatkowego dużego monitora, klawiatury i myszy!
Różnica między nami polega na tym, że ja nikomu nie karzę używać komputera w określony sposób, nie traktuję użytkownika z góry, bo to ja wiem lepiej, czego on potrzebuje.

Jak ktoś pyta, czy wybrać lamborghini murcielago czy może raczej carrere GT, bo nie wie, do którego bagażnika wejdzie więcej worków z cementem, to pisanie o tym, żeby kupił minivana jest zwyczajnym zaśmiecaniem grupy.

Rozumiem, że według Ciebie z takim oprzyrządowaniem uATX
*też* będzie zajmował więcej miejsca?
Jego sprawa, czy okaże się jednak, że potrzebna mu będzie przyczepka do lambo. Ale do diabła, nie o to pytał. Więc nie pieprz o minivanach w wątku 'wybór lambo lub carrery'.

Data: 2009-10-09 11:18:23
Autor: Mich@l
Wybor laptopa
W dniu 2009-10-08 22:32, Piotr pisze:

komputera w określony sposób, nie traktuję użytkownika z góry, bo to ja wiem lepiej, czego on potrzebuje.

Ale tu widzisz nie chodzi o traktowanie kogoś z góry. Chodzi o to że osoba z dużym doświadczeniem i wiedzą (taka jak np. kolega Sokół) bardzo często *naprawdę* lepiej wie czego użytkownik potrzebuje. Bo użytkownik, zwłaszcza tzw. "zielony", zwykle nie *wie* ale po prostu mu się *wydaje* że wie.

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2009-10-09 15:57:54
Autor: Marx
Wybor laptopa
Mich@l pisze:
[...]

ide do sklepu
- poprosze chleb ale nie razowy
- kup pan razowy bo zdrowszy...
Marx

Data: 2009-10-09 17:39:50
Autor: Baranek
Wybor laptopa
Dnia Fri, 09 Oct 2009 15:57:54 +0200, Marx napisał(a):

Mich@l pisze:
[...]

Nie, nie, nie.

Przychodzisz do zaprzyjaźnionego dietetyka.
- Jaki mam jeść chleb, bo razowy mi nie leży.
- Jedz cymbale razowiec, bo najzdrowszy, a jak pszenne buły to nie szukaj u
mnie alibi.

Pozdrawiam

Baranek

Data: 2009-10-10 13:33:06
Autor: Radosław Sokół
Wybor laptopa
Baranek pisze:
Przychodzisz do zaprzyjaźnionego dietetyka.
- Jaki mam jeść chleb, bo razowy mi nie leży.
- Jedz cymbale razowiec, bo najzdrowszy, a jak pszenne buły to nie szukaj u
mnie alibi.

O, bardzo dobry przykład.

Rozumiem, gdy ktoś idzie do sklepu, kupuje co mu jakiś tam
neuroprzekaźnik na korę naniesie i idzie do domu cieszyć
się z zakupu lub z nim męczyć. Ale tutaj, na pl.comp.pecet,
ludzie pytają *co* kupić. I słusznie, że się pytają tutaj,
bo w sklepie trafią na jednego cymbała, który się nie zna
w ogóle i sprzeda to, co dana osoba chciała, lub drugiego
cymbała, który się zna, ale wie też, że jeżeli odradzi to,
co dana osoba chciała kupić, to pójdzie ona do innego skle-
pu, gdzie będzie cymbał pierwszy. Więc też doradzi to, co
chciała kupić.

Grupowicze na szczęście nie mają takiego problemu. I wielu
z nich ma już w swojej historii wiele (często kilkanaście
lub nawet kilkadziesiąt) lat pracy z komputerami. Niektórzy
sami zapłacili w ten czy inny sposób za podobną bezmyślność
wiele lat temu.

Mądrość polega na korzystaniu z wiedzy innych, więc co na-
leży myśleć o tych, którzy pytają się, a słysząc odpowiedź
niezgodną z ich pomysłem obrażają się, zamiast pokornie
przyjąć krytykę? Takie "pytanie tylko z formalności" było
częste w historii i źle się kojarzy...

Data: 2009-10-30 20:50:45
Autor: RoboD
Wybor laptopa
Dnia 9 październik (piątek) kiedy o godz. 14:57, na pl.comp.pecet, Marx
napisał(a):

ide do sklepu
- poprosze chleb ale nie razowy
- kup pan razowy bo zdrowszy...

10/10 :-)

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- Pozdr Robert
(_usuń spamtrap_)

Data: 2009-10-10 13:27:59
Autor: Radosław Sokół
Wybor laptopa
Piotr pisze:
RS: ale przecież są małe komputery w małych obudowach, które się do tego samego nadają.
P: tak, ale tylko na atomie, który jest za wolny
RS: czepiasz się słówek

Są małe komputery w małych obudowach i NIE na Atomie.

Różnica między nami polega na tym, że ja nikomu nie karzę używać komputera w określony sposób, nie traktuję użytkownika z góry, bo to ja wiem lepiej, czego on potrzebuje.

A *KTO* ma doradzać użytkownikom? Powiedz. Od razu, z góry,
dyskredytuję jakiekolwiek osoby związane z handlem kompu-
terami.

[...]

Nie. Jest najzupełniej sensownym uświadomieniem użytkownika,
że za bardzo miesza swoje sny i marzenia z realnymi potrzebami.

Jego sprawa, czy okaże się jednak, że potrzebna mu będzie przyczepka do lambo. Ale do diabła, nie o to pytał. Więc nie pieprz o minivanach w wątku 'wybór lambo lub carrery'.

Odbierzesz mi prawo do wolności słowa i krytykowania czyich-
kolwiek wyborów?

Data: 2009-10-11 00:43:04
Autor: Piotr
Wybor laptopa
Radosław Sokół pisze:
Piotr pisze:
[...]

Już prosiłem o przykład czegoś mniejszego od uATX, którzy zajmuje mimo wszystko całkiem sporo miejsca, nie na atomie.

[...]

-W jakim kolorze kupić balonik dla dziecka?
-Po co balonik, to głupie, kup piłkę.
No za takie porady to ja serdecznie dziękuję.

[...]

Nie. Jest przejawem arogancji. Jego sprawa, że chce kupić coś, co nam nie wydaje się sensowne. Ma swoje powody, a wagi, które przykłada do poszczególnych cech mogą Tobie wydawać się bezsensowne. Ale to on wie lepiej, zna bardziej realia używania w danym kontekście, przez daną osobę i chce balonik. Nie piłkę.
I zdaje się, że bardziej sensowną odpowiedzą na pytanie o kolor balonika jest odpowiedź zawierająca... kolor balonika.
A Ty z uporem maniaka przekonujesz, że baloniki są głupie.

[...]

Odbierzesz komukolwiek prawo do wolności słowa, pisaniu na pl.comp.pecet na temat windowsów i odpowiadania na nie?

Data: 2009-10-11 13:15:05
Autor: Radosław Sokół
Wybor laptopa
Piotr pisze:
Są małe komputery w małych obudowach i NIE na Atomie.
Już prosiłem o przykład czegoś mniejszego od uATX, którzy zajmuje mimo wszystko całkiem sporo miejsca, nie na atomie.

Wszystkie te Small Form Factor PC. Na normalnych procesorach
desktopowych. Konkretnych przykładów nie podam, bo w życiu
nie przyszło mi na myśl, żeby obudowa ATX stojąca gdzieś da-
leko pod biurkiem zajmowała jakiekolwiek miejsce. Jedyny
problem co najwyżej sprawia mi przy odkurzaniu.

-W jakim kolorze kupić balonik dla dziecka?
-Po co balonik, to głupie, kup piłkę.
No za takie porady to ja serdecznie dziękuję.

Czemu podajesz zupełnie bzdurne przykłady?

Sensowniej jest:

  - Jakiego Rolexa kupić dziecku?

  - Nie kupuj Rolexa, nie potrzebuje takiego wypasu,
    nie wykorzysta, rozwali, zgubi, zmarnuje się.
    Kup jakiś zegarek za kilkanaście czy kilkadziesiąt
    złotych.

  - Nie, koniecznie chcę dla niego Rolexa!

Zresztą niedawno na grupie ktoś podał świetny przykład z
dietetykiem i pieczywem razowym. Zacytuję:

[...]

No i? Jestem arogancki, gdy chodzi o szerzenie wiedzy i uświa-
damianie ludzi. Nie zależy mi na tym, by mnie wszyscy lubili,
tylko by uważali na to, co mówię.

nie wydaje się sensowne. Ma swoje powody, a wagi, które przykłada do

To niech *wyłuszczy* te powody, bo może same powody są bez
sensu. Czasem te powody ograniczają się do mody, snobizmu,
złego wpływu nie wyedukowanych technicznie doradców.

poszczególnych cech mogą Tobie wydawać się bezsensowne. Ale to on wie

I mam prawo krytykować te wagi.

lepiej, zna bardziej realia używania w danym kontekście, przez daną osobę i chce balonik. Nie piłkę.

Nie WIE lepiej tylko WYDAJE SIĘ MU że wie. Bo tu chodzi
o kwestie TECHNICZNE, a nie kwestię 'czy kupić komputer,
czy quada' (a to odpowiada wyborowi czy kupić balonik,
czy piłkę).

Odbierzesz komukolwiek prawo do wolności słowa, pisaniu na pl.comp.pecet na temat windowsów i odpowiadania na nie?

To jest naruszanie regulaminu, bo nie należy do tematyki
grupy.

A krytyka decyzji o zakupie sprzętu *należy* do tematyki
grupy, więc nie chodzi tu o kwestie statutowe, ino o cen-
zurę niewygodnych dla jednostek treści.

Nie wytaczaj głupich argumentów, jeżeli nie masz co po-
wiedzieć.

Data: 2009-10-11 20:19:55
Autor: Piotr
Wybor laptopa
Radosław Sokół pisze:
Piotr pisze:
[...]

Pisałem o zestawie monitor+pudło.

[...]

Cokolwiek. Chce rolexa-jego sprawa. Nie Twoja brocha, czy wykorzysta, rozwali, zgubi, zmarnuje.

[...]

Tobie WYDAJE SIĘ, że wiesz lepiej, jakie są w konkretnym przypadku warunki używania komputera. Chce rolexa dla dziecka - nie Twoja sprawa dlaczego akurat rolexa. Może chce się polansować, może dziecko jest uczulone na materiały używane w zegarkach za kilkanaście złotych, powodów może być setka. Pytał o laptopa - wypada doradzić laptopa.

Odbierzesz komukolwiek prawo do wolności słowa, pisaniu na pl.comp.pecet na temat windowsów i odpowiadania na nie?

To jest naruszanie regulaminu, bo nie należy do tematyki
grupy.
Gigantyczne offtopowanie w wątku też należy do regulaminu?

Data: 2009-10-12 17:51:23
Autor: Radosław Sokół
Wybor laptopa
Piotr pisze:
[...]

Rozszerz wypowiedź, bo SFF to jak najbardziej monitor plus
pudło, więc nie wiem, o co chodzi.

Cokolwiek. Chce rolexa-jego sprawa. Nie Twoja brocha, czy wykorzysta, rozwali, zgubi, zmarnuje.

Skoro się pyta, to *moja*. Mam święte prawo skrytykować go
i odradzać mu. Daleki jestem od zasady "jak ktoś chce sobie
podciąć żyły to mu doradź najostrzejszy nóż". Oczywiście,
ma prawo nie uwzględnić mojej krytyki i zrobić co chce,
najwyżej sam się przejedzie na swojej głupocie.

[...]

Nie. Bzdurne, szkodliwe podejście. Dlaczego mam konformistycz-
nie zgadzać się z każdą zachcianką pytającego? Z grzeczności?
Taki styl kontaktów z klientem to można wpychać pracownikom
korporacji, którzy albo będą się podlizywać klientowi, albo
stracą klienta i/lub robotę. Ja mam ten komfort, że mogę
mówić ludziom "mylicie się". I wiem, że ludzie *nienawidzą*,
gdy im się mówi, że się mylą...

Gigantyczne offtopowanie w wątku też należy do regulaminu?

Nikt nie broni rozwinąć wątku w innym kierunku. Jak chcesz,
mogę zmienić temat, będzie wprost o sposobie doradzania i
odradzania przy zakupie sprzętu komputerowego.

Data: 2009-10-11 15:08:06
Autor: tg
Wybor laptopa
"Piotr" <piotr@alpha.net.pl> wrote in message news:har2kj$c5c$1news.onet.pl...
Są małe komputery w małych obudowach i NIE na Atomie.
Już prosiłem o przykład czegoś mniejszego od uATX, którzy zajmuje mimo wszystko całkiem sporo miejsca, nie na atomie.

jak ktos nie ma 4m^2 miejsca na komputer to znaczy ze mu nie zalezy ;)

korzystajac z laptopa tez trzeba miec krzeslo, stol\biurko w miare
ergonomiczne, przesiadywanie tu i tam z laptopem na kolanach to
prosta droga do problemow z kregoslupem w odcinku szyjnym i nadgarstkami

jak postawisz monitor, przyczepisz na nim pudelko z kompem, jego zasilacz
i rozdzielisz 230V na monitor i komputer, dodasz do tego bezprzewodowa
klawiature i mysz to jedynym co cie przywiazuje do miejsca jest jeden
kabel zasilajacy, a calosc zajmuje mniej wiecej tyle samo miejsca

biorac pod uwage ze netbook na ionie to ~2kpln a taki sam nettop ~1kpln
to wydajac te same pieniadze - tracisz na mozliwosci pracy na baterii
autor watku nie wymienil tego jako istotne
za to zyskujesz - wygodna klawiature, wygodna mysz, znacznie wiekszy ekran

Różnica między nami polega na tym, że ja nikomu nie karzę używać komputera w określony sposób, nie traktuję użytkownika z góry, bo to ja wiem lepiej, czego on potrzebuje.

bo prawda jest taka ze RS lepiej wie czego on potrzebuje, tak samo jak
kazdy kto ma kilka-kilkanascie lat z kompami do czynienia

co klient CHCE zazwyczaj nijak sie nie ma do tego co POTRZEBUJE zeby
byc zadowolonym i zeby spelnialo jego wymagania

popatrz do gory - wymagania - internet, office, zdjecia, duzy ekran
mozliwosci rozbudowy

zero wymagan w zakresie - waga, czas na baterii

ergo - facet nie ma pojecia co potrzebuje, za to wie co 'chce' a i to
pewnie tylko do momentu az siadzie przed porzadnym stanowiskiem ze
stacjonarnym pc

Data: 2009-10-11 20:06:01
Autor: Piotr
Wybor laptopa
tg pisze:
[...]

Nie zależy na...

korzystajac z laptopa tez trzeba miec krzeslo, stol\biurko w miare
ergonomiczne, przesiadywanie tu i tam z laptopem na kolanach to
prosta droga do problemow z kregoslupem w odcinku szyjnym i nadgarstkami
Nie musi mieć *oddzielnego* biurka specjalnie do komputera, zwłaszcza, jeśli używa go sporadycznie.

[...]
I schowanie tego monitora, klawiatury, myszki do szafy zajmuje mniej więcej tyle samo czasu i wysiłku, co schowanie laptopa, bo przyszli goście i akurat stół służył będzie do siedzenia przy nim i picia kawy.

[...]
Super. A na jakim procesorze jest ION? Czyżby niewyrabiającym się często atomie?

[...]

BRAWO. Popatrz do góry. Jest takie pole: wybór LAPTOPA.
LAPTOPA do internetu, office, zdjęć itp.

[...]

Na podobnej zasadzie zaczniesz mu udowadniać, że duży ekran nie jest mu potrzebny? W końcu wiesz lepiej, czego klient potrzebuje.

Data: 2009-10-12 17:57:14
Autor: Radosław Sokół
Wybor laptopa
Piotr pisze:
jak ktos nie ma 4m^2 miejsca na komputer to znaczy ze mu nie zalezy ;)
Nie zależy na...

Na komputerze.

Nie musi mieć *oddzielnego* biurka specjalnie do komputera, zwłaszcza, jeśli używa go sporadycznie.

Nie trzeba mieć biurka specjalnie do komputera. Wystarczy nie
jęczeć na monitor zajmujący w porywach ćwierć metra kwadratowego
z dwóch metrów kwadratowych blatu.

I schowanie tego monitora, klawiatury, myszki do szafy zajmuje mniej więcej tyle samo czasu i wysiłku, co schowanie laptopa, bo przyszli goście i akurat stół służył będzie do siedzenia przy nim i picia kawy.

O czym Ty opowiadasz?!? O normalnym mieszkaniu, gdzie znaj-
dzie się na pewno miejsce na dwa lub trzy stoły czy stoliki,
czy o akademiku, gdzie *faktycznie* jest jedno biurko na oso-
bę, ale nikogo nie obchodzi, co na tym biurku stoi? Znam
kilka mieszkań w blokach i wiem, że *nigdy* nie ma kłopotu
ze zmieszczeniem komputera. Raz nawet widziałem komputer w
korytarzu, a raz w kuchni, ale to już były przypadki skraj-
ne.

Super. A na jakim procesorze jest ION? Czyżby niewyrabiającym się często atomie?

Co Ci tak szkodzi w tym Atomie? Jeżeli ktoś potrzebuje
sprawdzać pocztę i NK, to w czym problem?

Zawsze da się znaleźć zastosowanie, w którym coś się nie
sprawdza. Sztuką nie jest mędzić i szukać dla samego szu-
kania, ale jasno stwierdzić, że w kilku zastosowaniach ma
działać, a do pozostałych *może* być za wolny.

BRAWO. Popatrz do góry. Jest takie pole: wybór LAPTOPA.
LAPTOPA do internetu, office, zdjęć itp.

I to jest ŚWIĘTOŚĆ? Głupio wybrał sobie laptopa (nota bene
klasa sprzętu nie produkowana od lat, jeżeli się czepiać
słówek) i mamy się tego trzymać jak objawienia, a nie
dobrać *innej* klasy komputer *lepiej spełniający* po-
dane założenia techniczne?!?

Data: 2009-10-12 19:46:42
Autor: Piotr
Wybor laptopa
Radosław Sokół pisze:
BRAWO. Popatrz do góry. Jest takie pole: wybór LAPTOPA.
LAPTOPA do internetu, office, zdjęć itp.

I to jest ŚWIĘTOŚĆ?
Dokładnie tak.
EOT.

Data: 2010-01-05 10:30:33
Autor: Radosław Sokół
Wybor laptopa
Piotr pisze:
Radosław Sokół pisze:
BRAWO. Popatrz do góry. Jest takie pole: wybór LAPTOPA.
LAPTOPA do internetu, office, zdjęć itp.

I to jest ŚWIĘTOŚĆ?
Dokładnie tak.

Dokładnie NIE. Ja zawsze podważam zdanie innych, jeżeli kłóci
się ono z moją wiedzą i 24-letnim doświadczeniem. Nigdy nie
zakładam, że coś trzeba zrobić akurat a jakiś sposób tylko
dlatego, że ktoś tak *chce*.

Data: 2010-01-05 10:40:11
Autor: Marx
Wybor laptopa
Radosław Sokół pisze:
Piotr pisze:
Radosław Sokół pisze:
[...]

stary, 24 lata w necie, a nie rozumiesz slowa pisanego.
To co uprawiasz to klasyczne trollowanie czyli pisanie nie na temat. Wypad z wątku (moze tak zrozumiesz jak grzecznie nie rozumiesz)
Marx

Data: 2010-01-06 11:08:00
Autor: Radosław Sokół
Wybor laptopa
Marx pisze:
Wypad z wątku (moze tak zrozumiesz jak grzecznie nie rozumiesz)

Obawiam się, że nie możesz w żaden sposób zabronić mi pisa-
nia na grupie czy w jakimś wątku ;)

Data: 2010-01-06 14:17:55
Autor: Marx
Wybor laptopa
Radosław Sokół pisze:
Marx pisze:
Wypad z wątku (moze tak zrozumiesz jak grzecznie nie rozumiesz)

Obawiam się, że nie możesz w żaden sposób zabronić mi pisa-
nia na grupie czy w jakimś wątku ;)

jednak nie rozumiesz :(
ehh znowu filtr musze robic
Marx

Data: 2010-01-06 20:59:26
Autor: Animka
Wybor laptopa
Marx pisze:
Radosław Sokół pisze:
Marx pisze:
[...]

Nie zapomnij najpierw siebie sfiltrować :-)

--
animka

Data: 2009-10-12 19:50:35
Autor: Konrad Kosmowski
Wybor laptopa
** Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> wrote:

(laptop)

(nota bene klasa sprzętu nie produkowana od lat, jeżeli się czepiać słówek)

Hehe, że niby laptopy nie są produkowane od lat? LoL.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-10-16 22:35:39
Autor: Artur Czeczko
Wybor laptopa
tg pisze:

korzystajac z laptopa tez trzeba miec krzeslo, stol\biurko w miare
ergonomiczne, przesiadywanie tu i tam z laptopem na kolanach to
prosta droga do problemow z kregoslupem w odcinku szyjnym i nadgarstkami

Problemy z kręgosłupem wynikają najczęściej nie z tego, że się
przesiaduje z laptopem na kolanach, tylko z tego, że przebywa się
długo w jednej pozycji. Jeśli używasz komputera w ten sposób, że
trochę z nim posiedzisz przy biurku, trochę potrzymasz go na
kolanach, trochę poużywasz na leżąco, nie musisz się obawiać,
że wpłynie negatywnie na Twoje zdrowie.

za to zyskujesz - wygodna klawiature, wygodna mysz, znacznie wiekszy ekran

Nie no, po raz kolejny widzę powtarzaną wielokrotnie bzdurę
o klawiaturze. No to powtórzę jeszcze raz (siać, siać, siać...)
Pracuję na zmianę na różnych komputerach stacjonarnych i na netbooku
Wind U100. Najmniej wygodne klawiatury, z jakimi mam do czynienia,
to klawiatury w laboratorium komputerowym mojego wydziału. W drugiej
kolejności jest klawiatura w moim komputerze domowym (koszmarna,
ale nie wymieniam jej, bo da się jej używać i na tyle rzadko
z niej korzystam, że to bez znaczenia). A najwygodniejsze są ex aequo
klawiatura w moim MSI i w komputerze stacjonarnym w pracy.
Mit, że klawiatury notebookowe są mniej wygodne bierze się zapewne stąd,
że wiele osób przyzwyczajonych do swojej klawiatury siada do notebooka
i myli się, bo tu jest jakiś dziwny klawisz Fn, a tu strzałki są
ułożone inaczej, niż w stacjonarnym... a do klawiatury o nieco innym
układzie zawsze trzeba się trochę przyzwyczaić. Po przyzwyczajeniu
się jest mi wszystko jedno, czy używam klawiatury laptopowej,
czy stacjonarnej.
Wiele znanych mi osób, które mają spore doświadczenie w pracy
na laptopach i na kompach stacjonarnych kupują do kompów stacjonarnych
klawiatury najbardziej podobne do laptopowych, z klawiszami o niskim
skoku, bo tak jest im najwygodniej.
Jeszcze słów parę na temat ergonomii. Jeśli klawiatura jest duża,
odległości między klawiszami są duże, to sięganie do bardziej odległych
klawiszy wymaga "rozczapierzania" dłoni i od czegoś takiego
ścięgna obrywają. Przy małych klawiaturach palce są bardziej skupione
i ścięgna odpoczywają.

bo prawda jest taka ze RS lepiej wie czego on potrzebuje, tak samo jak
kazdy kto ma kilka-kilkanascie lat z kompami do czynienia

Ja mam 15 lat doświadczenia w pracy z kompami, z czego 11 zawodowo.
I jestem za laptopami.

co klient CHCE zazwyczaj nijak sie nie ma do tego co POTRZEBUJE zeby
byc zadowolonym i zeby spelnialo jego wymagania

No ładnie, zakładamy z góry, że klient jest głupkiem - to ja
zdecydowanie się wypisuję z tej frakcji.

Pozdrawiam,
Artur (uch, dzisiaj mam jakieś natchnienie na walkę z fanatyzmem)

Data: 2009-10-16 22:54:29
Autor: RadoslawF
Wybor laptopa
Dnia 2009-10-16 22:35, Użytkownik Artur Czeczko napisał:

[...]

Po pierwsze dlaczego wyciągasz dyskusje sprzed kilku dni ?
Po drugie to że tobie coś odpowiada nie musi odpowiadać innym.
Pod sklepem siniaki piją coś winopodobnego z tekturowego
kartonu, idąc Twoim tokiem rozumowania wszyscy powinni tam pić
to samo wszak jest i dobre i tanie.

Pozdrawiam

Data: 2009-10-17 00:29:45
Autor: Artur Czeczko
Wybor laptopa
RadoslawF pisze:

Po pierwsze dlaczego wyciągasz dyskusje sprzed kilku dni ?

Sorry, chwila nieuwagi. ;-)

Po drugie to że tobie coś odpowiada nie musi odpowiadać innym.

Otóż to! Dzięki :-)

Pozdrawiam,
Artur Czeczko

Data: 2009-10-11 15:30:20
Autor: tg
Wybor laptopa
"Piotr" <piotr@alpha.net.pl> wrote in message news:hali80$94i$1news.onet.pl...
[...]

jezeli ktos potrzebuje auta do wozenia kilku workow z cementem z maksymalna
mozliwa predkoscia to wybiera w autach sportowych

jezeli natomiast tak jak autor watku chce ten cement wozic w duzych ilosciach
a predkosc mu wisi to wybor lamborghini zamiast tira swadczy o braku wiedzy
o innych rozwiazaniach lub olewaniu oczywistych a niewygodnych faktow - znane
tez jako zaslepienie ;)

Data: 2009-10-11 00:58:47
Autor: Konrad Kosmowski
Wybor laptopa
[...]

W pociągu?

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-10-11 14:06:12
Autor: Radosław Sokół
Wybor laptopa
Konrad Kosmowski pisze:
Litości, nie karz nikomu pracować dłużej na komputerze prze- nośnym bez
dodatkowego dużego monitora, klawiatury i myszy!

W pociągu?

Już kiedyś pisałem, że:

1) W pociągu nie da się *pracować*. Można co najwyżej udawać
    pracę lub się bawić, oglądając film czy czytając coś (co
    zresztą nie zmienia faktu, że z papieru czyta się o niebo
    przyjemniej i mniej męczy to wzrok). Więc nie ma nic złego
    w korzystaniu z notebooka w pociągu, ale po dotarciu do
    domu należy go schować i siąść przy komputerze stacjonarnym.

2) Kilka razy wiozłem komputer pociągiem, ale tylko raz go
    odważyłem się wyciągnąć, gdy w całym przedziale byli zna-
    jomi. Przy przypadkowych osobach raczej bym się nie afi-
    szował z komputerem, bo za którymś razem by się okazało,
    że źle trafiłem i nie mam komputera.

Data: 2009-10-12 16:39:56
Autor: Zbylut
Wybor laptopa
Radosław Sokół zapodal(a):

1) W pociągu nie da się *pracować*. Można co najwyżej udawać
    pracę lub się bawić, oglądając film czy czytając coś (co

to Ty nie potrafisz, inni tak.
2) Kilka razy wiozłem komputer pociągiem, ale tylko raz go
    odważyłem się wyciągnąć, gdy w całym przedziale byli zna-

polecam pociągi intercity, gdzie sporo ludzi korzysta z notebooków.

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-10-13 09:30:08
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Wybor laptopa
On Sun, 11 Oct 2009 14:06:12 +0200, Radosław Sokół
<rsokol@magsoft.com.pl> wrote:

1) W pociągu nie da się *pracować*. Można co najwyżej udawać
   pracę lub się bawić, oglądając film czy czytając coś (co
   zresztą nie zmienia faktu, że z papieru czyta się o niebo
   przyjemniej i mniej męczy to wzrok)

Tu sie akurat nie zgodzę. Dość często pokonuję pociągiem trasy
W-wa-3miasto, W-wa-Poznań, W-wa-Cijakowo ;-) Zwykle jakimś IC/EC. To
jest 2-4 godziny które mogę poświęcić na efektywną pracę. Oczywiście
odpadają rzeczy które wymagają dostępu do netu bo na trasach
kolejowych w większości to porażka ale spokojnie pracuję nad
projektami które akurat prowadzę. W piątek czeka mnie znów wyjazd do
Poznania więc zapewne w pociągu będę dłubał przy projekcie systemu
obiegu dokumentów dla jednej firmy plus oceniał przysłany projest
systemu kamer przemysłowych dla innej. Duzo zależy od tego na czym
polega Twoja praca - jeśli to programowanie czy grafika to faktycznie
nei wyobrażam sobie tego w pociągu. natomiast jeśli jesteś np.
analitykiem czy prowadzisz jakieś projekty to jak najbardzoej można to
robić.

A przyciśnięty potrzebą i terminem zdarzyło mi się dłubać na netbooku
w "kiblu" na trasie Warszawa Wileńska-Małkinia późnym wieczorem.
Dresiarze patrzyli na to spode łba tyle że ja ciut duży jestem więc
wygranie starcia full contact ze mną nie jest na pierwszy rzut oka
zbyt pewne nawet jak jest ich dóch czy trzech. ;-)

Zdrówko

Data: 2009-10-14 08:19:51
Autor: Marx
Wybor laptopa
<rsokol@magsoft.com.pl> wrote:

[...]

Dajcie spokoj, kolega Sokol nie przyzna Wam racji. Ona ma jedyne sluszne zdanie i koniec...
Marx

Data: 2009-10-19 10:11:34
Autor: ąćęłńóśźż
Wybor laptopa
No zobacz ;-)
JaC

-- -- -

A przyciśnięty potrzebą zdarzyło mi się dłubać w "kiblu" na trasie

Data: 2009-10-11 00:56:55
Autor: Konrad Kosmowski
Wybor laptopa
** Piotr <piotr@alpha.net.pl> wrote:

EeeBOX sobie oglądnij jako *ekstremalny* przykład peceta stacjonarnego dla
osób, które bezsensownie kupują note- booki.

Yup. Obejrzyj sobie też durny film na youtube w HD na tym eee.

Nie wiem jak konkretnie ten model Eee ale *sensowne* netbooki czy komputery tej
formy obecnie radzą sobie raczej bez problemu z HD (przynajmniej tym oferowanym
przez YT).

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-10-06 19:27:40
Autor: KILu
Wybor laptopa
Radosław Sokół wrote:
Litości... nie widziałeś małych pecetów stacjonarnych, nie
wymagających męczenia się z przybitym na stałe do stołu
ekranem, grubą klawiaturą i niszczejącą w zawrotnym tem-
pie baterią?

Moja jak dotad nie padla. :) Noo, moze kiedys w Toshibie... Za to
pozniej... ani w Dellu, ani w Compaq, ani w uzywanym od 1,5 roku IBM. I
naprawde nie wyobrazam sobie obecnie pracowac na stacjonarce - na PC
przede wszystkim czytam, ale rowniez pisze (zarobkowa praca tworcza, jakby
kto pytal); czasem garbiac sie przy stoliku, czasem siedzac na fotelu,
czasem lezac w lozku... tam, gdzie mam ochote i tak, jak mi akurat
wygodnie. Ze stacjonarka by to nie przeszlo.

I tak pracować da się tylko przy odpowiednio dobranym biurku.

A w zyciu. Choc oczywiscie zalezy, jaka prace masz na mysli.

k,

Data: 2009-10-08 19:38:38
Autor: Radosław Sokół
Wybor laptopa
KILu pisze:
Moja jak dotad nie padla. :) Noo, moze kiedys w Toshibie... Za to

Jak dotąd to znaczy po ilu latach?

pozniej... ani w Dellu, ani w Compaq, ani w uzywanym od 1,5 roku IBM. I

Mówimy o dwóch latach co najmniej, a nie roku czy półtora.

[...]

Super. Czyli pracujesz mniej ergonomicznie, z większym usz-
czerbkiem dla zdrowia, mniej wydajnie. Jak lubisz sobie szko-
dzić, to sobie szkodź -- ale nie polecaj tego innym.

Data: 2009-10-10 14:41:15
Autor: KILu
Wybor laptopa
Radosław Sokół wrote:
Jak dotąd to znaczy po ilu latach?

Jak niżej.

pozniej... ani w Dellu, ani w Compaq, ani w uzywanym od 1,5 roku IBM. I

Mówimy o dwóch latach co najmniej, a nie roku czy półtora.

Skoro po 1,5 roku (w zasadzie niemal 2 latach, ale mniejsza z tym) pracy z
komputerem podłączonym przez 90% czasu do zasilacza bateria zachowuje się
w zasadzie identycznie, jak tuż po zakupie (używanego!) laptopa, to nie
sądzę, by kolejne kilka miesięcy coś w tej kwestii zmieniło. Oczywiście są
różne laptopy - znam przypadki, gdy pół roku takich zabaw wyraźnie
zaszkodziło akumulatorowi.

Super. Czyli pracujesz mniej ergonomicznie, z większym usz-
czerbkiem dla zdrowia, mniej wydajnie.

Podobnie jak Ty mam kilkunastoletnie doświadczenie w pracy na różnego
rodzaju interfejsach i bazując na nim pozwolę sobie zaoponować. Może
dobrze wyposażone, odpowiednio przygotowane stanowisko pracy będzie lepsze
dla zdrowia, niż wygodne siedzisko (choć na dłuższą metę każda długo
niezmieniana pozycja szkodzi, co potwierdza moje doświadczenia z częstym
przesiadaniem sie z laptopem w różne miejsca), ale... myślisz, że
przeciętny użytkownik, który kupując PC liczy każdą złotówkę, zainwestuje
drugie tyle w ww. stanowisko - dobry fotel (albo od razu klęcznik:)),
biurko, lampy, odpowiednie tło...?

Jak lubisz sobie szko-
dzić, to sobie szkodź -- ale nie polecaj tego innym.

Zauważyłeś, żebym cokolwiek polecał? Zareagowałem jedynie na Twoją bardzo
radykalną wypowiedź.

k,

Data: 2009-10-11 15:53:04
Autor: Radosław Sokół
Wybor laptopa
KILu pisze:
[...]

IBM zabezpiecza baterię przed zbyt częstym ładowaniem.
Taki F-S na przykład tego nie robi. Inne najczęściej *też*
nie mają takich zabezpieczeń.

sądzę, by kolejne kilka miesięcy coś w tej kwestii zmieniło. Oczywiście są
różne laptopy - znam przypadki, gdy pół roku takich zabaw wyraźnie
zaszkodziło akumulatorowi.

No właśnie.

[...]

Powinien. Niekoniecznie aż do przesady, ale lepiej kupić
stacjonarkę i używać jej względnie ergonomicznie przy biur-
ku z sensownie ustawioną lampą, niż notebooka i siedzieć
na kanapie nieświadomie tracąc zdrowie. W tym zakresie
trzeba uświadamiać.

Zauważyłeś, żebym cokolwiek polecał? Zareagowałem jedynie na Twoją bardzo
radykalną wypowiedź.

Przeciwstawianie się kategorycznemu namawianiu do ergonomii
według mnie nosi znamiona sprzeciwu wobec samej ergonomii.

Data: 2009-10-16 21:34:00
Autor: Artur Czeczko
Wybor laptopa
Radosław Sokół pisze:
KILu pisze:
Oj daj spokoj. Jest moda na laptopy, ja to akurat rozumiem - mniej kabli

A ja NIE rozumiem. Z głupią modą należy walczyć.

Nie. Nie wolno nigdy nikogo uszczęśliwiać na siłę.
Nie wolno. Zapamiętaj.
I nie musisz wszystkiego rozumieć.

Pozdrawiam,
Artur

Data: 2010-01-05 10:31:24
Autor: Radosław Sokół
Wybor laptopa
Artur Czeczko pisze:
Nie. Nie wolno nigdy nikogo uszczęśliwiać na siłę.

A ja uważam, że należy. Takim jestem totalitarystycznym
idealistą.

I nie musisz wszystkiego rozumieć.

A to dlaczego?

Data: 2009-10-17 14:24:29
Autor: ąćęłńóśźż
Wybor laptopa
Po co ciotka ma się przechodzić?
Od dawna po domach powinny być wyniesione monitory z łączem bezprzewodowym.
JaC

-- -- -

A z pokazywania zdjęć ciotce w jadalni można jednak zrezygnować, niech się ruszy i przejdzie do biurka.

Data: 2009-10-06 08:09:11
Autor: Marx
Wybor laptopa
Radosław Sokół pisze:
Marx pisze:
[...]

nie zamierzam sie spowiadac
napisalem ze odpada i koniec kropka
to nie dyskusja o wyzszosci swiat jednych nad drugim
takie sa zalozenia
Marx

Data: 2009-10-06 12:28:02
Autor: Radosław Sokół
Wybor laptopa
Marx pisze:
napisalem ze odpada i koniec kropka

To ja Ci piszę, że Twój wybór jest zły i nieprzemyślany
i koniec, kropka. I nie doradzę złego rozwiązania.

To nie bezpłatna pomoc techniczna, tylko grupa dyskusyjna.

Data: 2009-10-06 16:06:36
Autor: Piotr
Wybor laptopa
Radosław Sokół pisze:
Marx pisze:
napisalem ze odpada i koniec kropka

To ja Ci piszę, że Twój wybór jest zły i nieprzemyślany
i koniec, kropka. I nie doradzę złego rozwiązania.

To nie bezpłatna pomoc techniczna, tylko grupa dyskusyjna.

I jest to równie właściwy post co post o haśle do Visty, którego się czepiasz.

Data: 2009-10-07 11:52:10
Autor: Marx
Wybor laptopa
Radosław Sokół pisze:
Marx pisze:
napisalem ze odpada i koniec kropka

To ja Ci piszę, że Twój wybór jest zły i nieprzemyślany
i koniec, kropka. I nie doradzę złego rozwiązania.

To nie bezpłatna pomoc techniczna, tylko grupa dyskusyjna.

to najlepiej po prostu nic nie pisz jak nie masz nic do powiedzenia.
Rozwaliles mi caly watek dyskusja nie na temat.
Marx

Data: 2009-10-06 16:11:29
Autor: Piotr
Wybor laptopa
Marx pisze:
nie zamierzam sie spowiadac
napisalem ze odpada i koniec kropka
to nie dyskusja o wyzszosci swiat jednych nad drugim
takie sa zalozenia
Jak dla mnie z tymi wymaganiami odpowiedni będzie... jakikolwiek laptop na c2d, 4 GB ram, matryca 17".
Wymagania są praktycznie 'żadne' w sensie wydajności.
Core2Duo - bo raczej w nic słabszego nie ma sensu się pchać.
4 GB RAM - sam pisałeś.
Matryca - 17 cali, raczej unikaj błyszczącej, bo sporo osób na to narzeka.
Wygląd jest kwestią gustu. Ja bym wybrał coś z HP, na przykład NF247EA czy coś.
Wejdz sobie na ceneo.pl, wrzuć kryteria po prawej, wybierz najładniejszego wizualnie olewając acery, aristo czy tego typu firmy.
Odejmij kasę na oryginalnego office i będzie dobrze.

Sprzętów odpornych na dziecko (prawie) nie ma;) Trzeba po prostu przy nim siedzieć, jak będzie używał laptopa:)

Data: 2009-10-07 11:54:41
Autor: Marx
Wybor laptopa
Piotr pisze:
Wejdz sobie na ceneo.pl, wrzuć kryteria po prawej, wybierz najładniejszego wizualnie olewając acery, aristo czy tego typu firmy.
no wlasnie - ktore to sa te dobre firmy? HP, IBM, Toshiba, Dell?
Marx

Data: 2009-10-17 19:35:53
Autor: Piotrek
Wybor laptopa
Wejdz sobie na ceneo.pl, wrzuć kryteria po prawej, wybierz najładniejszego wizualnie olewając acery, aristo czy tego typu firmy.
no wlasnie - ktore to sa te dobre firmy? HP, IBM, Toshiba, Dell?

IBM nie robi juz notebookow

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-10-19 08:21:58
Autor: Marx
Wybor laptopa
Piotrek pisze:
[...]

ooo? a te co maja napis IBM to kto robi?
Marx

Data: 2009-10-19 09:10:41
Autor: RadoslawF
Wybor laptopa
Dnia 2009-10-19 08:21, Użytkownik Marx napisał:

[...]

Oszuści.
IBM sprzedał prawa do produkcji i linie produkcyjne ale prawa do
znaczka IBM raczej nie.

Pozdrawiam

Data: 2009-10-24 15:27:52
Autor: Piotrek
Wybor laptopa
ooo? a te co maja napis IBM to kto robi?

nie kupisz nowego(obecnie wyprodukowanego a nie paroletniego "nowego" co przelezal na magazynie:)
 laptopa czy desktopa wyprodukowanego przez IBM
IBM juz od paru lat nie produkuje desktopow i notebookow(sprzedali te dzialy firmie Lenovo)
jeszcze przez 2-3 lata Lenovo mialo prawo robic pod logo IBMa Desktopy i Notebooki ale pozniej juz sie z tego wycofali.

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-10-07 10:55:13
Autor: R09
Wybor laptopa

"Marx" <Marx@nospam.com> wrote in message news:haenhr$j2v$1nemesis.news.neostrada.pl...
Radosław Sokół pisze:
Marx pisze:

[...]

Popieram wybór laptopa. Obecnie, po kupnie laptopa, stacjonarnego komputera używam niezbyt często.
Co do laptopa, ważne, aby ważył ok. 2kg, nie ugniata wtedy brzucha, jeżeli mam chęć popracować w pozycji horyzontalnej.
Polecam Toshibę u400 13,3 cala.

R09

Data: 2009-10-07 11:55:49
Autor: Marx
Wybor laptopa
R09 pisze:
Polecam Toshibę u400 13,3 cala.

ekran za maly. Pozycja horyzontalna raczej odpada (uzytkownik to starsza osoba). Jakas inna Toshiba?
Marx

Data: 2009-10-17 19:36:28
Autor: Piotrek
Wybor laptopa
ekran za maly. Pozycja horyzontalna raczej odpada (uzytkownik to starsza osoba). Jakas inna Toshiba?

dla starszej osoby notebook :)
litosci :)

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-10-17 20:45:18
Autor: Artur Czeczko
Wybor laptopa
Piotrek pisze:
ekran za maly. Pozycja horyzontalna raczej odpada (uzytkownik to starsza osoba). Jakas inna Toshiba?

dla starszej osoby notebook :)
litosci :)

Stereotypy, stereotypy, stereotypy...

Pozdrawiam,
Artur

Data: 2009-10-18 01:39:00
Autor: Animka
Wybor laptopa
Piotrek pisze:
ekran za maly. Pozycja horyzontalna raczej odpada (uzytkownik to starsza osoba). Jakas inna Toshiba?

dla starszej osoby notebook :)
litosci :)

A po co starszej osobie cała ta maszyneria na biurku?  Właśnie dla starszej osoby dobry jest notebook. Może sobie przeglądać np. fotki na Naszej Klasie  leżąc w łóżeczku i wspominać młode lata :-)

--
animka

Data: 2009-10-11 00:51:30
Autor: Konrad Kosmowski
Wybor laptopa
[...]

Czekaj...
- cena
- starsza osoba
- nasza klasa
- internet
- cyfrówka

Hmm... i na podstawie tych danych wywnioskowałeś, że to musi być komputer
stacjonarny, a nie przenośny? Cudowne. :)))

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-10-11 14:09:45
Autor: Radosław Sokół
Wybor laptopa
Konrad Kosmowski pisze:
Czyli komputer stacjonarny, a nie przenośny.

Czekaj...
- cena

Wyższa w notebooku przy tych samych parametrach. Wyrzucenie
pieniędzy na baterię.

- starsza osoba

Słabszy wzrok, chęć wygodnego siedzenia, czasem nawet
problemy z precyzyjnym naciskaniem klawiszy (trzeba pełno-
wymiarowej klawiatury) lub wskazywaniem (dobra mysz na
dużej powierzchni).

- nasza klasa
- internet

Pasują do stacjonarki jak najbardziej.

- cyfrówka

Jak wyżej. Nawet lepiej, bo można wygodnie obrabiać zdjęcia
i coś widzieć (nawet zakładając monitor TN LCD), a na note-
booku ekran nadaje się co najwyżej do zobaczenia, że zdjęcie
*jest*.

Hmm... i na podstawie tych danych wywnioskowałeś, że to musi być komputer
stacjonarny, a nie przenośny? Cudowne. :)))

A na jakiej podstawie twierdzisz, że te warunki koniecznie
faworyzują komputer przenośny? Bo jak dla mnie to właśnie
go skreślają.

Data: 2009-10-07 12:00:14
Autor: Marx
Wybor laptopa
Tom pisze:
Office w komplecie tez bylby pozadany.
Oczywiscie wszystko w pelni legalne.
Moze podpowiecie na co patrzec w laptopie przy takim "targecie"? ;)

Aha, komputer stacjonarny odpada.

Dell - Vostro 1520

o, wreszcie pierwsza propozycja, ktora spelnia zalozenia. Dzieki!
A cos z 17 calowym ekranem?
Marx

Data: 2009-10-07 14:00:35
Autor: Tom
Wybor laptopa

o, wreszcie pierwsza propozycja, ktora spelnia zalozenia. Dzieki!
A cos z 17 calowym ekranem?

1720
po wiecej szczegolow zapraszam na priv ;)

Data: 2009-10-08 14:38:02
Autor: Marx
Wybor laptopa
Tom pisze:
o, wreszcie pierwsza propozycja, ktora spelnia zalozenia. Dzieki!
A cos z 17 calowym ekranem?

1720
po wiecej szczegolow zapraszam na priv ;)

o jakie szczegoly chodzi i czemu na priv?
Marx

Data: 2009-10-08 16:43:11
Autor: Tom
Wybor laptopa

o jakie szczegoly chodzi i czemu na priv?
Marx

szczegoly ewentualnego zakupu, pozdr

Data: 2009-10-09 15:58:41
Autor: Marx
Wybor laptopa
Tom pisze:
o jakie szczegoly chodzi i czemu na priv?
Marx

szczegoly ewentualnego zakupu, pozdr
ale ja nie kupuje na grupie, szukam porady co wybrac, a gdzie tanio kupic to sobie znajde jak juz bede wiedzial co kupic
Marx

Data: 2009-10-07 12:08:19
Autor: Marx
Wybor laptopa
Tom pisze:
Office w komplecie tez bylby pozadany.
Oczywiscie wszystko w pelni legalne.
Moze podpowiecie na co patrzec w laptopie przy takim "targecie"? ;)

Aha, komputer stacjonarny odpada.

Dell - Vostro 1520

hmm, podoba mi sie ten konfigurator na stronie Della. Ktos z niego korzystal tzn zakupil? Czy mozna osiagnac lepsze ceny kupujac w innym miejscu?
Marx

Data: 2009-10-08 14:39:07
Autor: Marx
Wybor laptopa
Ogladalem w MM laptopy i jest zatrzesienie Sony i Samsungow (warto to kupowac?), Toshiba czy IBM sa sporadycznie. Sporo Asusow, Delli brak.
Marx

Data: 2009-10-08 16:32:56
Autor: Irokez
Wybor laptopa
Użytkownik "Marx" <Marx@nospam.com> napisał w wiadomości news:hakmlq$ovd$2atlantis.news.neostrada.pl...
Ogladalem w MM laptopy i jest zatrzesienie Sony i Samsungow (warto to kupowac?), Toshiba czy IBM sa sporadycznie. Sporo Asusow, Delli brak.
Marx

Bo to co dobre nie wala sie po marketach między cebulą a burakami

;)

--
Irokez

Data: 2009-10-09 15:59:30
Autor: Marx
Wybor laptopa
Irokez pisze:
[...]

znaczy Sony i Samsung to szajs? Bo troche tak nie wprost napisales, na dodatek z usmieszkiem, wiec nie wiem czy to bylo serio
Marx

Data: 2009-10-17 19:37:56
Autor: Piotrek
Wybor laptopa
Ogladalem w MM laptopy i jest zatrzesienie Sony i Samsungow (warto to kupowac?), Toshiba czy IBM sa sporadycznie. Sporo Asusow, Delli brak.
Marx

znalazles nowego notebooka  IBMa ?
cud jakis ;)

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-10-11 01:16:57
Autor: Konrad Kosmowski
Wybor laptopa
** Marx <Marx@nospam.com> wrote:

Witam Potrzebuje porady w dziedzinie laptopow, a nie znam sie na nich za
bardzo. Wymagania sa skromne: cena 4-5 tys zl. Laptop przeznaczony dla
starszej osoby

Dla starszej osoby:

1. Matryca o niezbyt wysokim stosunku DPI. Jak rozumiem tam pewnie będzie
Windows, a ten system niespecjalnie radzi sobie z sensownym skalowaniem fontów,
ikon i innych elementów interfejsu. Zakładam, że starsza osoba ma z reguły
lekkie czy mniej lekkie problemy ze wzrokiem. Czyli generalnie dla ekranu 13
cali to maks 1024x600, dla 15" (z hakiem) 1280x800 itd. Tak czy inaczej przed
zakupem trzeba posadzić delikwenta przed żywym egzemplarzem i zapytać go czy
może wszystko bez problemu odczytać. Generalnie ja nie mam żadnego problemu ze
wzrokiem, a z monitora 24" o rozdzielczości 1,920x1,080 z odległości około
metra ledwo czytam.

2. Osoba starsza z reguły ma gorszą motorykę czyli napewno to musi być minimum
15" laptop ze względu na rozmiar klawiszy. Koniecznie dokup do tego myszkę bo
trackpad/trackpoint są po prostu niewygodne.

do obsługi n-k i ogolnie pojetego internetu, przegladania zdjec z cyfrowki,
czyli standard.

Te wymagania spełnia KAŻDY nowy laptop obecny na rynku.

W sumie to sam sie zastanawiam w ktorym kierunku isc. Na pewno grafika moze
byc slabiutka, bo nikt gral nie bedzie.

Mi się wydaje, że idziesz w kardynalnie złym kierunku bo z reguły jak się coś
kupuje to chcesz mieć najlepsze parametry za jak najniższą cenę. A nie od razu
stawiasz wymaganie, że grafika może być słabiutka - czemu? Nikt nie będzie grał
ale może jednak będzie? Może odpali Google Earth czy coś podobnego - tutaj
jednak lepsza grafika daje lepsze efekty itd. Ergo po co to napisałeś? :)

Na pewno musi to byc laptop porzadnej firmy.

Co za różnica jaką ma markę? Może chodzi Ci o dobre warunki serwisu? Zastanów
się czy chcesz mieć gwarancję:

- w krótkim czasie np. 4 godziny w dniu roboczym
- na całym świecie
- przez więcej niż N lat

Itd. z reguły za rozszerzoną gwarancję i markę się dopłaca. Ale warto. Jeżeli
komputer ma służyć do prostych zadań to będzie adekwatny przez długi okres -
skoro tak to powinien mieć długą gwarancję.

Kupowany nie w internecie tylko prawdopodobnie w MM.

Co to za wymaganie? Kup se gdzie chcesz. Skoro koniecznie chcesz mieć drożej.
Obecnie zamawiając przez Internet kurier przywozi Ci towar do drzwi, płacisz i
masz. Jak wolisz się błąkać po MediaMarkcie to Twoja sprawa ale po co o tym
piszesz?

powinien miec wbudowane wifi.

Każdy nowy ma.

Dobrze aby laptop byl w miare odporny - po domu krazy 2 letnie dziecko.  i
moze sie zdarzyc ze bedzie mialo jakis glupi pomysl - ale bez przesady, nie
ma to byc sprzet na pustynna burze..

Laptopy są w wariantach - zwykłe i heavy-duty. Zwykły jest zwykły i każdy taki
jest. Heavy-duty jest odporny na wiele czynników, ale za to się dopłaca (sporo
i to jest główny element wpływający na cenę). Z tego co rozumiem to chcesz
zwykły. Zwykły laptop będzie miał problem z zalaniem, padem z metra na beton,
walnięciem w matryce, urwaniem klawisza itd. Jak chcesz komputer dla dwulatka
to Heavy-duty i tyle - ten przetrwa. Zwykły nie.

Fajnie gdyby procesor byl dwurdzeniowy - komfort pracy podnosi sie wyraznie,

Bzdura. Ale innych już praktycznie i tak się nie montuje.

ale nie jest to konieczne Milo gdyby w zestawie byla jakas atrakcyjna torba,

Atrakcyjną torbę kup sobie oddzielnie.

Wazne sa mozliwosci rozbudowy - w komplecie bedzie pewnie Vista, a to lubi
RAM.

Laptopów poza wymianą dysku i ew. dodaniem pamięci się nie rozbudowywuje.  Włóż
od razu 4GiB i tyle, Vista (32bit, a 64 dla laika nie polecam) i tak więcej nie
łyknie, RAM jest śmiesznie tani.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-10-12 10:39:42
Autor: Marx
Wybor laptopa
Dzieki nielicznym za konkretne porady.

Laptop ma miec ekran min 17". Dosyc wygodna klawiatura bedzie duzym atutem. Myszke oczywiscie dokupie, bo wszelkie "gladziki" to porazka. 4GB RAM. Vista Home (mysle ze nie ma sensu jakas lepsza wersja). 64 bity - tu sie zastanawiam. Z jednej strony nic sie nie zyska, z drugiej - nic nie zaszkodzi. Czy w notebookach mozna np wlozyc 16GB RAM?
Marx

Data: 2009-10-12 11:04:40
Autor: Konrad Kosmowski
Wybor laptopa
** Marx <Marx@nospam.com> wrote:

[...]

Zyskać faktycznie nic nie zyskasz (chyba, że potrzebujesz więcej niż 4GiB RAM),
zaszkodzić zaszkodzi - 64-bitowe warianty systemów operacyjnych są mniej
przetestowane i np. sprawiają problemy na styku ze sprzętem (brak sterowników).

Czy w notebookach mozna np wlozyc 16GB RAM?  Marx

Można, ale po co?

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-10-12 15:50:09
Autor: Marx
Wybor laptopa
Konrad Kosmowski pisze:
** Marx <Marx@nospam.com> wrote:

[...]

Pamieci nigdy za malo ;)
Chocby po to aby np za rok czy dwa moc zainstalowac Windows 8. Ale w sumie to raczej malo przydatne, i na 64 bity chyba za wczesnie.

Znacie moze jakies forum poswiecone laptopom?

Marx

Data: 2009-10-17 19:39:44
Autor: Piotrek
Wybor laptopa
Chocby po to aby np za rok czy dwa moc zainstalowac Windows 8.

za 1-2 lata bedzie juz Windows 8 ? :)
Microsoft o tym juz wie? :)

chlopie pojecie o komputerach to ty masz zadne(wnioskujac po twoich wypowiedziach w tym watku)
 a jak Ci ludzie chca cos dobrze doradzic to uwazasz ze wiesz lepiej. szkoda slow

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-10-18 00:37:25
Autor: Animka
Wybor laptopa

Chłopie. Niedoczytany jesteś. Weź się za siebie i się oświeć. Poszukaj sobie tematu Windows 8 czy 9 np. tu http://www.idg.pl/archiwum/, czy na stronach o Windows.

--
animka

Data: 2009-10-19 08:28:55
Autor: Marx
Wybor laptopa
Byl taki jeden co stwierdzil ze 640 KB jest wystarczajace do wszystkiego, moze i tobie wystarczy? Ja uwazam ze RAM jest tani i nie ma sensu na nim oszczedzac. Kupujac notebooka niewielkie sa mozliwosci jego rozbudowy, i choc teraz 2GB niektorym wydaje sie olbrzymia iloscia RAM, to za 2-3 lata moze to byc niestesty za malo.
To ze brakuje Ci wyobrazni to jedna sprawa, ale zerknij sobie ile RAM mialy notebooki 2 lata temu, a ile potrzebuja teraz. Jesli nie widzisz roznicy to juz nic Ci nie pomoze...

Marx

Data: 2009-10-24 15:29:34
Autor: Piotrek
Wybor laptopa
Kupujac notebooka niewielkie sa mozliwosci jego rozbudowy, i choc teraz 2GB niektorym wydaje sie olbrzymia iloscia RAM, to za 2-3 lata moze to byc niestesty za malo.

mozliwosci rozbudowy pamieci RAM w normalnym notebooku sa takie same jak w komputerze stacjonarnym.
generalnie zaden problem i jedynym ograniczeniem sa mozliwosci techniczne plyty.
ale rozbudowa tak samo latwa jak w desktopie

tak ze kolejna nietrafiona uwaga.

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-10-24 17:29:02
Autor: RadoslawF
Wybor laptopa
Dnia 2009-10-24 15:29, Użytkownik Piotrek napisał:

mozliwosci rozbudowy pamieci RAM w normalnym notebooku sa takie same jak w komputerze stacjonarnym.

To poproszę nazwę tego netbooka która ma cztery sloty na pamięć
tak jak moje kompy stacjonarne ?

Pozdrawiam

Data: 2009-10-24 18:53:39
Autor: Piotrek
Wybor laptopa
To poproszę nazwę tego netbooka która ma cztery sloty na pamięć
tak jak moje kompy stacjonarne ?

a ja bym poprosil o czytanie ze zrozumieniem i nie wycinanie kawalkow mojej wypowiedzi.

cytat calego zdania.
[...]

sama mozliwosc i latwosc rozbudowy jest taka sama jak w desktopie i o tym pisalem.
wystarczy przeczytac i zrozumiec

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-10-24 18:59:32
Autor: RadoslawF
Wybor laptopa
Dnia 2009-10-24 18:53, Użytkownik Piotrek napisał:
[...]

W dalszym ciągu proszę o podanie tego netbooka w którym możliwość
rozbudowy jest taka sama jak w komputerze stacjonarnym ?
Czyli który ma podobna ilość slotów do zamontowania tej pamięci ?
Odpowiesz czy będziesz wykręcał kota ogonem że źle cytuje i nie
czytam ze zrozumieniem ?

Pozdrawiam

Data: 2009-10-24 19:29:21
Autor: Piotrek
Wybor laptopa
W dalszym ciągu proszę o podanie tego netbooka w którym możliwość
rozbudowy jest taka sama jak w komputerze stacjonarnym ?

praktycznie w kazdym masz mozliwosc rownie bez problemowej rozbudowy pamieci jak w dekstopie.
kosci sa ogolnie dostepne, czesto jest wolny slot na dodatkowa pamiec, dostep do kosci pamieci jest rozniez latwy.

Czyli który ma podobna ilość slotów do zamontowania tej pamięci ?

a o czyms takim to ja nigdy nie pisalem.
czytaj ze zrozumieniem.

Odpowiesz czy będziesz wykręcał kota ogonem że źle cytuje i nie
czytam ze zrozumieniem ?

nie wykrecam kota ogonem, poprostu szkoda mi czasu na dyskusje z kims kto ma problem ze zrozumieniem jednego prostego zdania.
tak ze z mojej strony koniec dyskusji z toba chyba ze wreszcie zrozumiesz co sie do ciebie pisze.
bo dyskutowanie o tym co sie tobie wydaje to naprawde strata czasu

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-10-24 20:31:25
Autor: RadoslawF
Wybor laptopa
Dnia 2009-10-24 19:29, Użytkownik Piotrek napisał:
[...]

Stwierdzenie "często jest wolny slot" oznacza że równie często
togo wolnego slotu nie ma, czyli twoje stwierdzenie o równie
łatwym zwiększeniu pamięci jest nieprawdą.

Czyli który ma podobna ilość slotów do zamontowania tej pamięci ?

a o czyms takim to ja nigdy nie pisalem.
czytaj ze zrozumieniem.

To może sam czytaj ze zrozumieniem. To co ty sam napisałeś oznacza
że ilość wolnych slotów i dostęp do nich powinien być taki
jak w desktopach.

[...]

Stratą czasu było pisanie wprowadzających ludzi stwierdzeń o
porównywalnej łatwości rozbudowy pamięci w netbookach.
Strzeliłeś bzdurę i teraz brak cywilnej odwagi do przyznania się.
Bo na udowodnienie swoich racji szans nie masz.
Z mojej strony EOT.

Pozdrawiam

Data: 2009-10-24 20:58:11
Autor: ąćęłńóśźż
Wybor laptopa
To ja poprosze o wylutowanie pamięci z mojego notka...
JaC

-- -- -

Data: 2009-10-26 08:26:21
Autor: Artur Frydel
Wybor laptopa
Day Sat, 24 Oct 2009 18:59:32 +0200, RadoslawF wrote:

[...]

Thinkad T23 - ma dwa sloty. Tyle samo co moj komputer stacjonarny.

Naprawde... warto czasem czytac ze zrozumieniem. Przedpisca nie pisal o
"Twoim" komputerze stacjonarnym, a generalnie o komputerach stacjonarnych.

Data: 2009-10-26 08:58:08
Autor: Marx
Wybor laptopa
Artur Frydel pisze:
Thinkad T23 - ma dwa sloty. Tyle samo co moj komputer stacjonarny.

Naprawde... warto czasem czytac ze zrozumieniem. Przedpisca nie pisal o
"Twoim" komputerze stacjonarnym, a generalnie o komputerach stacjonarnych.

to manipulacja
wiekszosc stacjonarnych ma 4 sloty, co teoretycznie pozwala wlozyc 64GB RAM
Do ilu net/notebookow mozna wlozyc tyle RAMu?

Marx

Data: 2009-10-26 22:05:24
Autor: Piotrek
Wybor laptopa
Naprawde... warto czasem czytac ze zrozumieniem.

warto :)
dla niektorych to akurat sztuka ciezka do opanowania jak widac :)

Przedpisca nie pisal o "Twoim" komputerze stacjonarnym, a generalnie o komputerach stacjonarnych.

nawet ja nie o tym :)
napisalem wyraznie ze mozliwosci sa takie same jak w desktopie, dodajac ze jedynym ograniczeniem sa mozliwosci techniczne plyty(a co za tym idzie zarowno ilosc obslugiwanej pamieci jak i ilosc slotow, jak sie przeczyta i zrozumie to jest to jak by oczywiste :)

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-10-27 10:57:46
Autor: Marx
Wybor laptopa
Piotrek pisze:
[...]

jesli wszystkie plyty notebookow ograniczaja, to ograniczenie nie dotyczy mozliwosci technicznych danej plyty, tylko w ogole notebookow. I tak jest w istocie.
Nie ma np. plyty dla notebookow posiadajacej jednoczesnie gniazda DDR2 i DDR3 (choc stacjonarne sa), czyli mozna powiedziec ze nie ma notebookow posiadajacych jednoczesnie gniazda DDR2 i DDR3
Marx

Data: 2009-10-17 14:21:50
Autor: ąćęłńóśźż
Wybor laptopa