Wybór laptopa dla ojca

Data: 2013-09-06 10:57:30
Autor: sp33dy1
Wybór laptopa dla ojca
Witam,
potrzebuję kupić ojcu nowy laptop. Będzie on służył jedynie do przeglądania internetu, wysyłania/odbierania maili i zgrywania zdjęć z aparatu.
Przeglądałem różne oferty i zostały mi 2 opcje (dołączony system operacyjny nie jest istotnym czynnikiem):
http://www.morele.net/laptop-lenovo-essential-b590-59-374004-15-6-mattled-1000m-4gb-500g-usb3-hdmi-bt-6hpracy-windows7-576820/

oraz

http://allegro.pl/laptop-lenovo-b590-intel-2x2-2ghz-4gb-500gb-hdmi-i3522065345.html

Tak naprawdę różnią się tylko procesorami. Jak one się do siebie mają?
A może polecicie coś innego? Nie chcę przekraczać 1500zł.

sp33dy

Data: 2013-09-06 20:52:40
Autor: wo_Ohoo!
WybĂłr laptopa dla ojca
W dniu 06-09-2013 19:57, sp33dy1@gmail.com pisze:
A może polecicie coś innego?

Coś z matrycą 17,3" i stosowną rozdzielczością?

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-09-06 12:03:48
Autor: sp33dy1
Wybór laptopa dla ojca
W dniu piątek, 6 września 2013 20:52:40 UTC+2 użytkownik wo_Ohoo! napisał:
Coś z matrycą 17,3" i stosowną rozdzielczością?

Jeśli w tej cenie, to ok. Najlepiej jakby była matowa, ale jak się nie da, to się nie da.
Na Allegro widziałem Mediony 17" za 1100-1200, ale nie wiem, co to warte.

sp33dy

Data: 2013-09-06 21:22:40
Autor: wo_Ohoo!
WybĂłr laptopa dla ojca
W dniu 06-09-2013 21:03, sp33dy1@gmail.com pisze:
Jeśli w tej cenie, to ok. Najlepiej jakby była matowa, ale jak się nie da, to się nie da.
Na Allegro widziałem Mediony 17" za 1100-1200, ale nie wiem, co to warte.

O matową będzie trudno. Mediony to ZŁO. Przy 17,X" musisz liczyć się z tą górną granicą, ale jak przeglądanie Internetów i zdjęcia, to warto!
Wpisz sobie na allegro np.: toshiba 17,3" – jest C875D za 1400 zł, jeżeli nie możesz przekroczyć 1500 zł (opłacałoby się dorzucić ze 200 zł).

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-09-06 13:06:04
Autor: sp33dy1
Wybór laptopa dla ojca
W dniu piątek, 6 września 2013 21:22:40 UTC+2 użytkownik wo_Ohoo! napisał:
[...]

Na Citeam jest coś takiego: http://www.citeam.pl/oferta/laptop-toshiba-z-win-7-hp
Tylko że to procek netbookowy jest, resztę ma podobną. 17" nie jest aż tak potrzebne, ojcu wystarczy spokojnie 15".

sp33dy

Data: 2013-09-06 22:22:07
Autor: wo_Ohoo!
WybĂłr laptopa dla ojca
W dniu 06-09-2013 22:06, sp33dy1@gmail.com pisze:
17" nie jest aĹź tak potrzebne, ojcu wystarczy spokojnie 15".

Tu nie tyle chodzi o te cale, co rozdzielczość.
Jeżeli te zdjęcia, to takie pstrykane małpką przy grillu, które chce tylko zgrywać, przeglądać, kasować i przechowywać, to 15 faktycznie wystarczy.
JeĹźeli jednak jest fotografem-amatorem z dobrym aparatem, to lepiej 17".
No i Internet przegląda się nieporównywalnie lepiej na 17,3" niż 15" (mowa o pornosach). ;)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-09-07 21:44:12
Autor: PiteR
Wybór laptopa dla ojca
sp33dy pisze tak:

17" nie jest aż tak potrzebne, ojcu wystarczy spokojnie 15"

Może nie wie że mu potrzebne. Moi znajomi w tym wieku narzekają na małe literki. A tak Opera, zoom na 190 % i jest klawo Egon jak cholera :)

Moja praca jak kupuje pracownikom monitory to mają 22-24"
Gros pracowników w przedziale 50-65. Coś w tym jest.

--
Piter

Data: 2013-09-07 13:15:20
Autor: sp33dy1
Wybór laptopa dla ojca
Fajnie macie, ja w pracy się męczę na 21,5" z natywną 1920x1080...

sp33dy

Data: 2013-09-06 23:20:45
Autor: JoteR
Wybór laptopa dla ojca
Użytkownik napisał:

potrzebuję kupić ojcu nowy laptop. Będzie on służył jedynie do przeglądania
internetu, wysyłania/odbierania maili i zgrywania zdjęć z aparatu.

Via USB czy z wbudowanego czytnika kart?
W tym pierwszym przypadku Lenovo z seri B590 są (jak dla mnie) mało ergonomicznie, z uwagi na fatalne rozmieszczenie gniazd USB. Nie ma ich w jedynie słusznym miejscu, czyli z tyłu, dwa są z prawej strony, co dla praworęcznych używających myszy jest mocno upierdliwe. Zaś jedyne gniazdo z lewej jest portem USB 3.0, co teoretycznie nie powinno mieć znaczenia, ale w praktyce - mysz tam podłączona po prostu nie działa. Czy zadziała podłączony tam aparat - nie wiem, ale warto by to sprawdzić przed zakupem, albo w ciągu 10 dni po zakupie ;->

JoteR

Data: 2013-09-06 14:25:57
Autor: sp33dy1
Wybór laptopa dla ojca
Jeśli kupię jutro lapka w Karenie, to na miejscu, bo mam go pod ręką. Ojciec nie jest fotografem-amatorem, nie posiada lustrzanki i nie ogląda pornosów. Najczęściej korzysta z przeglądania stron, komentowania pod artykułami i odbierania/wysyłania maili.

sp33dy

Data: 2013-09-06 23:32:57
Autor: wo_Ohoo!
WybĂłr laptopa dla ojca
W dniu 06-09-2013 23:25, sp33dy1@gmail.com pisze:
[...] ...nie ogląda pornosĂłw.  [...]

:o)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-09-06 15:01:34
Autor: sp33dy1
Wybór laptopa dla ojca
W dniu piątek, 6 września 2013 23:32:57 UTC+2 użytkownik wo_Ohoo! napisał:
W dniu 06-09-2013 23:25, sp33dy1@gmail.com pisze:

> [...] ...nie ogląda pornosów.  [...]

:o)

Ej no, ojciec ma 64 lata, nie wypada ;)

sp33dy

Data: 2013-09-07 03:25:26
Autor: Przemysław Ryk
Wybór laptopa dla ojca
Dnia Fri, 6 Sep 2013 15:01:34 -0700 (PDT), sp33dy1@gmail.com napisał(a):

[...]

Tak IMVHO - weź poszukaj Della z serii Latitude D6410. Znajdą się i
egzemplarze z matową matrycą, o wyższej/niższej rozdzielczości. Nie są to
może narzędzia wyposażone w najnowsze procesory, ale sensownie
zaprojektowane i wykonane.

Podpowiada właściciel poleasingowego Della Latitude D630 z Core 2 Duo, 2GB
ram (na razie - drugi moduł 2GB czeka, aż tylko siostra lapcia podeśle),
matową matrycą z 1440×900 (grafika Intela, nie wbudowana NV Quadro) na 14" i
dyskiem wymienionym z pojemności 80GB i 5400rpm na 640GB z 7200rpm. Całość
kosztowała mnie w momencie zakupu tyle, co bardziej (podobno) wypasiony
netbook - łącznie circa about 1400 PLN.

[ Nikt nie żałuje czegoś, czego nigdy nie posiadał.                        ]
[                                     (Arkana, Glen Cook "Żołnierze Żyją") ]

Data: 2013-09-07 10:47:30
Autor: sp33dy1
Wybór laptopa dla ojca
Hmm, ale w czym jest lepszy ten Dell? :P

Data: 2013-09-08 00:26:19
Autor: JoteR
Wybór laptopa dla ojca
<sp33dy1@gmail.com> napisal:

Hmm, ale w czym jest lepszy ten Dell? :P

W rozdzielczosci matrycy. Standardowe rozdzielczosci, oferowane w wiekszosci matryc 15-calowych z kawalkiem, czyli 768 w pionie, to przy przegladaniu stron www (a do tego wszak ma sluzyc ten laptop) jakies nieporozumienie, zwlaszcza przy olbrzymim narzucie na belki okien w Windows 7, rozpasanych toolbarach i wpieprzajacych sie w strony bannerach. Te 900 w pionie (a jeszcze lepiej 1024) poniekad ratuje sytuacje, ale tu juz przydalby sie nieco wiekszy rozmiar matrycy, bo te 14 cali w zaproponowanym Dellu to nieporozumienie w druga strone.

JoteR

Data: 2013-09-08 09:16:23
Autor: Andrzej Składanowski
Wybór laptopa dla ojca
W dniu niedziela, 8 września 2013 00:26:19 UTC+2 użytkownik JoteR napisał:
[...]

Theme w Windowsie można sobie zmienić (poza tym nawet nie wiem, czy w ogóle tam będzie jakikolwiek Win), tak samo taskbar da radę zmniejszyć. Banery na stronach się blokuje AdBlockiem.
Owszem, te 132 piksele różnicy jest zauważalne (sam mam w domu 1200, a w pracy 1080), ale dopłacać do lapka 200zł tylko dlatego, że ma więcej pikseli jest IMO bezsensowne.

sp33dy

Data: 2013-09-09 11:10:28
Autor: Andrzej Składanowski
Wybór laptopa dla ojca
Wpadłem na inny pomysł - a może zamiast kupować nowego kompa, wsadzić SSD do starego? Wyjdzie taniej, a ojciec będzie zadowolony, że sprzęt działa szybko.

Andrzej

Data: 2013-09-09 21:15:28
Autor: marfi
Wybór laptopa dla ojca

Użytkownik "Andrzej Składanowski" <sp33dy1@gmail.com> napisał w wiadomości news:069f7403-4903-4f23-8565-78bc2abdf8e6googlegroups.com...

Wpadłem na inny pomysł - a może zamiast kupować nowego kompa, wsadzić SSD do starego? Wyjdzie taniej, a ojciec będzie zadowolony, że sprzęt działa szybko.

  SSD przyspiesza działanie internetu i analize danych z tego źródła?
Być może SSD również powoduje przedwczesny wytrysk?

--
marfi

Data: 2013-09-09 14:32:53
Autor: Andrzej Składanowski
Wybór laptopa dla ojca
W dniu poniedziałek, 9 września 2013 21:15:28 UTC+2 użytkownik marfi napisał:
SSD przyspiesza działanie internetu i analize danych z tego źródła?

Być może SSD również powoduje przedwczesny wytrysk?

Nie no, naszło mnie takie coś po obejrzeniu paru filmów na YT.

sp33dy

Data: 2013-09-09 21:19:41
Autor: RadoslawF
Wybór laptopa dla ojca
Dnia 2013-09-09 21:15, Użytkownik marfi napisał:

[...]

No masz u niektórych to jak czytam nawet wiagrę zastąpił,
taki dobry i uniwersalny. :-)

Pozdrawiam

Data: 2013-09-07 13:21:09
Autor: R.e.m.e.K
WybĂłr laptopa dla ojca
Dnia Fri, 6 Sep 2013 15:01:34 -0700 (PDT), sp33dy1@gmail.com napisał(a):

[...] ...nie ogląda pornosĂłw.  [...]

:o)

Ej no, ojciec ma 64 lata, nie wypada ;)

Raczej w tym wieku juz tylko ogladanie mu zostalo :-P

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-09-10 12:48:05
Autor: sp33dy
Wybór laptopa dla ojca
A co powiecie o tym lapku?
http://allegro.pl/samsung-a6-4400m-4gb-500gb-hd1gb-wroclaw-1699zl-i3529772587.html

Mam opcję wzięcia lapka na firmę, więc granica się trochę podnosi.

sp33dy

Wybór laptopa dla ojca