Wybór najkorzystniejszej lokaty

Data: 2009-12-30 03:05:08
Autor: c00ba
Wybór najkorzystniejszej lokaty
Witam,

Od dluzszego juz czasu czytam te rankingi, porownania lokat, mozg mi juz od tego sinieje ;) wiec postanawiam zwrocic sie do Szacownego Gremium z prosba o rade na podstawie wlasnych doswiadczen.
Do niedawna bylem posiadaczem najpierw lokaty dynamicznej, potem zamienionej w El Dorado Polbanku. Lokata zakonczyla sie wiec moglbym albo ja wznowic, ale oprocentowanie dosyc mizerne (z tego, co zauwazylem nawet najlepsza - ich zdaniem propozycja daje - moim zdaniem 'tylko' 6%), albo poszukac jakies alternatywy. Dodam moze jeszcze, ze przy poszukiwaniach najlepszej alternatywy oprocz % ma znaczenie fakt, ze [slusznie, czy nie] staram sie bronic jak przed ogniem przed lokatami opartymi na funduszach inwestycyjnych (obawa - czy sluszna - nie wiem, ale tego, ze moze nie dosyc, iz nie wyjac wkladu z % to jeszcze dostac mniej, jak sie koniunktura zmieni, choc zrywac wczesniej bynajmniej nie zamierzam).

- kwota przeznaczona na lokatę: 50k PLN
- okres oszczędzania max 6 mies. ( potem ewentualne wznowienie lokaty, ale po dopłaceniu do lokaty, bo w miedzyczasie sie przeciez nie da :) )

Biorac pod uwage panujace oprocentowanie [czy 7% to juz naprawde szczyt, a o dwucyfrowym oprocentowaniu, o zgrozo, nie ma co marzyc - bo takie wnioski zaczynaja mi sie nasuwac po kilkudniowej lekturze ?] wogole oplaca sie wwalac $ w lokate, czy te same zyski daje zwykly ROR, byle dobrze dobrany ? Jesli mozecie cos polecic bede serdecznie zobowiazany.

--
Best Regards,
-- == cOOba ==--

Data: 2009-12-30 07:19:07
Autor: xbartx
Wybór najkorzystniejszej lokaty
Dnia Wed, 30 Dec 2009 03:05:08 +0100, c00ba napisał(a):

- kwota przeznaczona na lokatĂŞ: 50k PLN - okres oszczĂŞdzania max 6 mies.
( potem ewentualne wznowienie lokaty, ale po dopÂłaceniu do lokaty, bo w
[...]

APP Funds na swoim blogu napisał:

"Na pytanie jaka jest najlepsza lokata teraz, kiedy kończy się grudzień 2009 roku (pewnie i w styczniu 2010 tak zostanie), mogę nadal odpowiedzieć, że Lokata Optymalna w Open Finance, która przy zoptymalizowaniu na porcje po 549,12 zł każda, przynosi 5,98% rocznie netto (niemal 7,4% brutto)."

Słuchać tu i ówdzie, że dolar ma się zdecydowanie umocnić, ale czy tak będzie to czas pokaże. Lokat na pewno nie zakładaj na 6 m-c, ale na 3 i na wiosnę będziesz główkował co dalej.

Data: 2009-12-31 03:08:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wybór najkorzystniejszej lokaty

"xbartx" hheutb$9mt$1@inews.gazeta.pl

Dnia Wed, 30 Dec 2009 03:05:08 +0100, c00ba napisał(a):

- kwota przeznaczona na lokate: 50k PLN - okres oszczedzania max 6 mies.
( potem ewentualne wznowienie lokaty, ale po dop3aceniu do lokaty, bo w
[...]

 7,07% w skali roku dla kwoty do 50 000 zł;   5,05% powyżej tej kwoty.
  https://www.online.citibank.pl/page.do?content=ko_superoszczednosciowe&prID=10001063

Ja teraz mam nawet 12%, ale za tydzień się kończy...
Lokata progresywna w Mille. Zaczęło się od 7% czy od 7.5% i rosło,
ale 12% osiągnęło dopiero w tym miesiącu. Mogłem tam mieć na 8.5%
stale -- bo to lokata zakładana rok temu.

Do 15 tałzenów chyba najlepiej daje Grecja na mocnych.

Ja bym chętnie kupił jakiś garaż -- ciekawe, czy to będzie taniało czy drożało...

Data: 2009-12-30 08:11:30
Autor: lokatybebelki
Wybór najkorzystniejszej lokaty
Witam,
najwyżej oprocentowane są lokaty bez "Belkowe".
Co to jest podatek Belki i jak go nie zapłacić masz tu

http://lokatybezbelki.w.interia.pl/

Kwotę rozbij na mniejsze części, po pierwsze ominiesz Belkę a po drugie zawsze
jak będziesz potrzebował środków nie rozbijasz całej lokaty tylko jej część.
Najwyżej oprocentowane w tej chwili jest Konto Mocno oszczędzające Polbank
możesz założyć ich więcej, natomiast lokaty bez zakładania ROR'u to "Lokata
Meritum Zysku w Internecie z kapitalizacją dzienną "
http://lokatybezbelki.w.interia.pl/meritumbank.html
lub Open Finance "Lokata Optymalna"
http://lokatybezbelki.w.interia.pl/open.html

Pozdrawiam.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://moneyandfinance.pl/

Data: 2009-12-30 11:13:11
Autor: Zbynek Ltd.
lokatybebelki napisał(a) :

Najwyżej oprocentowane w tej chwili jest Konto Mocno oszczędzające Polbank

Ale niestety jest to oprocentowanie zmienne. Dziś 6.5%, za
miesiąc... któż to wie.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-12-30 12:00:56
Autor: c00ba

Użytkownik "lokatybebelki" <eclip1WYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:7754.000002df.4b3afd22newsgate.onet.pl...

Kwotę rozbij na mniejsze części, po pierwsze ominiesz Belkę a po drugie zawsze
jak będziesz potrzebował środków nie rozbijasz całej lokaty tylko jej część.

Hmmm, jakby to powiedziec..
Oczywiscie za rade (i fatyge przede wszystkim) dziekuje, ale celowo napisalem o wysokosci wkladu, sadzac [i caly czas tak jest], ze przy wiekszym wkladzie oprocentowanie bedzie wieksze.
Zakladam wlasnie, ze nie bede potrzebowal (z 99% pewnoscia) tych pieniedzy. Zamierzam je 'zamrozic' - nie na 10,15 etc. lat, ale na rok bez problemu.
Wazne jest dla mnie % dla tego nie chce rozbijac kwoty [w koncu od 1 x 50k to nie to samo, co 5 x 10k]. Zalozenie RORu, choc uciazliwe to jednak nie jest az tak drastycznym i najistotniejszym tutaj problemem. W zamian na satysfakcjonujace zyski moge sie na to zdecydowac, w koncu po okresie trwania lokaty zawsze mozna go (ROR) zlikwidowac i nie korzystac potem, a nawet, jesli sie nie da to tez nie tragedia. 'Sie przyda' ;) Juz chcialem powaznie pomyslec o 'Meritum Zysku', ale jesli max. kwota jest 10k to ja dziekuje. Gdyby max wynosilo nie 10, a 100k to ok, ale tak to serdecznie podziekuje.
Tym, co juz mnie kompletnie 'zajerzylo' jest fakt, ze coraz wiecej bankow zastrzega sobie, ze max. kwota lokaty nie moze wyniesc wiecej, niz.... To jakas granda. Dotychczas sadzilem, ze to nie tylko, ze dla nich wiekszy zarobek, im wiekszy wklad, ale rowniez, ze nikt nie stawia warunkow kwoty maksymalnej, a tutaj zaczynaja sie rodzic take, nienajmilsze, 'kwiatki', co mnie przynajmniej nastraja wrogo do takich bankow (czy slusznie to kwestia subiektywnej oceny).

--
Best Regards,
-- == cOOba ==--

Data: 2009-12-30 12:56:59
Autor: eclip1
Wybór najkorzystniejszej lokaty
Witam,
paradoksalnie przy większym w kładzie nie ma większego ale niższe oprocentowanie.
Oprocentowanie produktów z podatkiem Belki to wartość brutto i musisz odjąć od
odsetek 19% podatku.
Więc jeżeli jakiś bank Ci da Ci np 7% na 6m wartość wkładu 50 000 zł to
dostaniesz 0,35 x 50000 = 1750 zł - 19 % = 1417,5 więc tak naprawdę masz
oprocentowanie 5,67%.
W produktach bez Belkowych procentowanie jest Dokładnie takie jak się podaje
czyli np Polbank 6,5% > 7% brutto(netto 5,67%)

Pozdrawiam.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://bankingandfinance.pl/

Data: 2009-12-30 14:48:37
Autor: Valdi
Wybór najkorzystniejszej lokaty
<eclip1@poczta.onet.pl> news:7754.00000314.4b3b400bnewsgate.onet.pl

[...]

Ćpałeś coś?

Data: 2009-12-30 16:35:13
Autor: MarekZ
Wybór najkorzystniejszej lokaty
Użytkownik "Valdi" <Valdi@valdi.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hhfo5i$ncq$1@news.interia.pl...

Ćpałeś coś?

A co niby napisał nie tak (pomijając losowe rozmieszczenie wielkich liter oraz interpunkcję/ortografię oraz brak jednego zera w jednym miejscu nie psujący jasności toku rozumowania)? :)

Data: 2009-12-30 09:34:32
Autor: Clegan
On 30 Gru, 16:35, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:
Użytkownik "Valdi" <Va...@valdi.pl> napisał w wiadomości grup

> Ćpałeś coś?

A co niby napisał nie tak/.../
Cyt. "Więc jeżeli jakiś bank Ci da Ci np 7% na 6m wartość wkładu 50
000 zł to dostaniesz 0,35 x 50000 (...)"
Jak dla mnie to przecinek nie w tą stronę co trzeba.

Data: 2009-12-30 18:58:04
Autor: Valdi
Wybór najkorzystniejszej lokaty
"Clegan"

[ciach]

Jeszcze raz powtarzam, że nie mam z tym tematem nic wspólnego :) Musiałem
się znieczulić bo moja pani w sylwka siedzi w pracy i mój wpis zamiast na
inną grupę trafił tutaj :(

:(

Data: 2009-12-31 03:18:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wybór najkorzystniejszej lokaty

"Clegan" 14e2a882-a4b9-441b-b168-324e9d64e43d@j14g2000yqm.googlegroups.com

: Cyt. "Więc jeżeli jakiś bank Ci da Ci np 7% na 6m wartość wkładu 50
: 000 zł to dostaniesz 0,35 x 50000 (...)"
: Jak dla mnie to przecinek nie w tą stronę co trzeba.

Nie jest źle -- poszedł na skróty. Wynik ostateczny poprawny. :)
7% na rok to nie 0.35 na pół roku, ale 0.035 na pół roku.

--
   .`'.-.          ._.                            .-.
   .'O`-'      ., ; o.'    eneuel@@gmail.com     '.O_'

Data: 2009-12-30 16:58:47
Autor: Valdi
Wybór najkorzystniejszej lokaty
"MarekZ" news:hhfruq$knj$1srv.cyf-kr.edu.pl

> [...]

oraz interpunkcję/ortografię oraz brak jednego zera w jednym miejscu nie

Mea Culpa. To nie miało iść na tą grupę. KONIEC Z WINEM na dziś! :)

Data: 2009-12-31 03:16:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wybór najkorzystniejszej lokaty

"Valdi" hhfo5i$ncq$1@news.interia.pl

Ćpałeś coś?

A co? [dlaczego pytasz?] Szukasz kumpli do ćpamnia?
Ja ćpałem. Zaraz ćpnę ;) raz jeszcze... Ćpam Easyhalery. ;)
Po Diffumaxie trzęsą się łapki, niemal jak u JPII.
Ćpam, aby przyzwyczaić organizm -- ponoć po
iluśtam dawkach mięśnie mają nie telepać się... : )

--
   .`'.-.          ._.                            .-.

Data: 2009-12-30 12:57:02
Autor: Mron
"c00ba" <cooba0@op.pl> wrote in message news:hhfbtb$q8s$1news.onet.pl...

[...]

Ja mogę tylko skomentować tak - ręce opadają. No i protestujmy przeciwko matematyce na maturze.

Piotrek

Data: 2009-12-30 12:12:06
Autor: xbartx
Dnia Wed, 30 Dec 2009 12:57:02 +0100, Mron napisał(a):

Ja mogę tylko skomentować tak - ręce opadają. No i protestujmy przeciwko
matematyce na maturze.

No właśnie. A taka matematyka to przydaje się dosłownie wszędzie, no ale podobno gonimy zachód, więc po co nam matematyka ;)

Data: 2009-12-30 14:49:51
Autor: Valdi
WybĂłr najkorzystniejszej lok aty
"xbartx" news:hhfg2k$9mt$8inews.gazeta.pl

No właśnie. A taka matematyka to przydaje się dosłownie wszędzie, no ale
podobno gonimy zachód, więc po co nam matematyka ;)

No ba... IMHO im dalej brnąłem na zachód tym bardziej utwierdzałem się w
przekonaniu, Ĺźe to na wschodzie jest cywilizacja :)

Data: 2009-12-30 13:04:57
Autor: MarekZ
Użytkownik "Mron" <piotr@pisznagrupe.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hhff6g$43g$1@news.onet.pl...

Ja mogę tylko skomentować tak - ręce opadają. No i protestujmy przeciwko matematyce na maturze.

Luzik, w końcu 7/4 Polaków nie zna się na ułamkach. :)

Jak dalej pójdzie w tym tempie, za 30 lat da się zarabiać na życie umiejętnością mnożenia i odejmowania.

Data: 2009-12-30 13:26:05
Autor: c00ba

Użytkownik "Mron" <piotr@pisznagrupe.pl> napisał w wiadomości news:hhff6g$43g$1news.onet.pl...

Ja mogę tylko skomentować tak - ręce opadają. No i protestujmy przeciwko matematyce na maturze.

Czy zamiast (zazwyczaj napisałbym 'za przeproszeniem', ale tym razem nie, bo i tak przepraszać bynajmniej nie mam zamiaru) pieprzyć bzdury nie n/t mógłbyś albo napisać coś sensownego w temacie, albo nie pisać nic ? I co - czy uważasz, że takie twoje żale cokolwiek zmienią ?. BTW: Skąd wiesz (i tak nie zamierzam ci udzielać takowej informacji) czy ja nie mam matematyki na maturze za sobą (nie odpowiadaj, bo już mi się nóż w kieszeni otwiera na samą myśl o czytaniu). Ręce faktycznie opadają, ale jak się czyta takie malkontenckie wypocino-wymiociny.

Piotrek

A ja nie, najgorszego.
EOT

Data: 2009-12-30 13:49:00
Autor: Kamil Jońca
"c00ba" <cooba0@op.pl> writes:

[...]

Może i miałeś matematykę na maturze, ale jakoś nie umiesz jej używać.
Ba, nawet powiedziałbym, że z czytaniem u Ciebie ciężko,  bo w archiwum
(trudne słowo) jest napisane przez stałych bywalców _dlaczego_ nie warto
ładować zbyt wielu pieniędzy na jedną lokatę. I nie chodzi o
dywersyfikację (trudne słowo)

KJ

A ja nie, najgorszego.

plonknąć, czy nie plonknąć. Oto jest pytanie.
KJ

--
EMACS = Each Manual's Audience is Completely Stupified

Data: 2009-12-31 03:30:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wybór najkorzystniejszej lokaty

"Kamil "Jońca"" 87iqbosk3n.fsf@alfa.kjonca

dywersyfikację (trudne słowo)

Z tym trudnym słowem to trzeba się zastanowić nad tym,
co jest mniej pewne -- banki czy ,,ja''. ;) Z niejakim
optymizmem czytam o tym, że ZUS łata dziurę inną dziurą... ;)
No i zastanawiam się czasami nad tym, kto szybciej padnie -- ja czy to @#@$#$@ państwo? ;)

Ostatnio mam nieźle w plecy -- nawet za mleko płacę o 20 groszy więcej,
to znaczy suwalskie po 1.68 a zambrowskie po 1.69 za litr... Co tydzień
kupuję dwa kartony (24 litry) i starcza... ;) Nawet oddaję/sprzedaję
trochę rodzicom... Jabłka mam pod nosem po złotówce twarde i smaczne...

Ale ponoć jedzenie drożeje...
A widoki na dobre życie coraz gorsze. :)
Energia drożeje...
Słowem -- życie warte coraz więcej. ;)

-=-

Zanim padnie państwo, rządzący zmniejszą dotacje dla
,,Kościoła'' a to dla mnie oznacza łatwiejsze życie. :)
Oby słowa ,,każda złotówka przeznaczona na Radio Maryja
szkodzi Polsce'' stały się mottem przewodnim w tym kraju. :)

--
   .`'.-.          ._.                            .-.

Data: 2009-12-30 14:06:58
Autor: Zbynek Ltd.
Witam

lokatybebelki napisał(a) :
Najwyżej oprocentowane w tej chwili jest Konto Mocno oszczędzające Polbank

Oprócz wspomnianej zmiennoprocentowości zadziwia mnie w tym banku
kolejna rzecz. Studiuję cennik i wychodzi mi, że na tym Koncie Mocno
Oszcz. wypłata w placówce jest bezprowizyjna, a za przelew
internetowy płaci się 10 zł. Wprawdzie tylko 1 wypłata, ale koszt
jej obsługi jest sporo większy niż kilkukrotne kliknięcie w Necie.

Ale cóż, na temat zacofania Polbanku wiele już tu słów przelano.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-12-30 10:10:03
Autor: scholastyk
Wybór najkorzystniejszej lokaty
Witam,

A ja proponuję założyć 5 lokat 6-miesięcznych po 10 000 zł w Meritum Bank na 5,7% (odpowiada to 7,14% na opodatkowanej lokacie).

Należałoby się jednak zastanowić czy to nie za długi okres lokowania w obecnej sytuacji w gospodarce (stopy mogą wkrótce pójść w górę).

Pozdrawiam
scholastyk

--

Wybór najkorzystniejszej lokaty