Wybor netbooka.

Data: 2009-08-10 19:02:02
Autor: iTomasz
Wybor netbooka.
Czolem,

Nosze sie z pomyslem zakupu malego laptopa-netbooka. Podoba mi sie Asus 1101HA, ktory ostatnio pojawil sie na rynku, ale zastanawia mnie wydajnosc Atom Z520. Wymagam dlugiej pracy na baterii, wagi ~1,4kg, matrycy w okolicach 12" i przyzwoitej wydajnosci. Przeznaczenie typowo administracyjne (Windows,Linux, laczenie sie ze zdalnymi maszynami (ssh,rdesktop,vnc). Jednoczesnie chcialbym np. moc wgrywac bez problemu w tle mp3 przez iTunes. Czy ktos moze polecic jakies modele ktore wyszly/wyjda w najblizszym czasie? Cena nie ma znaczenia, rozsadna w stosunku do tego czym jest netbook.

Pozdrawiam.

--
TT.

Data: 2009-08-13 10:01:40
Autor: KZ
Wybor netbooka.
iTomasz wrote:
[...]

Kupiłem (w US) Toshibę Mini NB205 na Atomie N280 - jak dla mnie ma wszystko co trzeba tyle że matryca 10". Bateria trzyma 8h a zapłaciłem niecałe 1100 pln i to w normalnym sklepie (w Polsce jest znacznie drożej).

KZ

Data: 2009-08-14 12:06:20
Autor: Radosław Sokół
Wybor netbooka.
iTomasz pisze:
Nosze sie z pomyslem zakupu malego laptopa-netbooka. Podoba mi sie Asus 1101HA, ktory ostatnio pojawil sie na rynku, ale zastanawia mnie wydajnosc Atom Z520. Wymagam dlugiej pracy na baterii, wagi ~1,4kg,

1) Netbooka nie kupuje się ze względu na wydajność.

2) Waga dosyć duża jak na sprzęt, który ma być mobilny.

[...]

Do tych zastosowań to nawet najsłabsze procesory będą się
raczej nadawać.

Data: 2009-08-15 04:34:45
Autor: iTomasz
Wybor netbooka.
Radosław Sokół wrote:
iTomasz pisze:
[...]

Nie, ale ciezko cos powiedziec, nie majac nigdy stycznosci. Moze chodzi jak P3/500?

2) Waga dosyć duża jak na sprzęt, który ma być mobilny.

Waga jest przyzwoita, biorac pod uwage cene i wielkosc matrycy.

[...]

Tak, ale czasami chce sie zrobic cos ponadto. Chce nie oznacza ciagle, ale..

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""|
Radosław Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
                |  Politechnika Śląska                   |

TT.

Data: 2009-08-15 13:25:33
Autor: Konrad Kosmowski
Wybor netbooka.
** iTomasz <poczta@@itomasz.com> wrote:

[...]

To podaj jakiś konkretny przykład co chcesz z tym robić i co wydaje Ci się
obciążające procesor. Moim zdaniem w typowych zastosowaniach procesor nie jest
wąskim gardłem. Może poza obróbką multimediów.

Dotychczas netbooki mają słabą grafikę tzn. np. o oglądaniu materiałów w HD
mogłeś zapomnieć. Na dniach (well koniec lata) mają pojawić się modele oparte o
chipset Ion Nvidii - one pozamiatają. :)

Pierwszy ma być Lenovo S12 z Nvidią 9400 - na tym pooglądasz HD oraz nawet może
pograsz w średnio złożone gierki.

http://gizmodo.com/5268833/lenovo-s12-is-the-first-netbook-with-nvidia-ion-costs-under-500

Ten Asus, którego wymieniasz niczym szczególnym się nie wyróżnia poza dziwną
natywną rozdzielczością matrycy. Ja bym wolał poczekać na tego S12/Ion -
będziesz miał dodatkowo port HDMI i ExpressCard (np. aby włożyć modem 3G).

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-08-15 23:09:30
Autor: iTomasz
Wybor netbooka.
Konrad Kosmowski wrote:
[...]

dwa pornosy, 4klienty ssh, 2 sesje rdesktopowe+vnc,) + np. gora jedna maszyna virtualna (virtualbox) ?

[...]

Nie chce grac, potrzebny mi do pracy - ale nie non stop, mam tez inne sprzety.

[...]

Szczegolny moze nie jest, pracuje >8h na baterii a pisza, ze duzo wiecej. Patrzac po zagranicznych review matryca jest bardzo okej. Z portem hdmi sie obejde, do transmisji video/audio mam inny sprzet.

Data: 2009-08-15 23:22:28
Autor: Konrad Kosmowski
Wybor netbooka.
[...]

To to pikuś.

np. gora jedna maszyna virtualna (virtualbox) ?

Z tym może być problem - nie będzie to chodziło żwawo, ale chodzić będzie.
Zależy co na tej wirtualce postawisz (jakiegoś lekkiego Linuksa do zabawy z
siecią to nie widzę przeszkód).

[...]

Tak czy inaczej jak masz zamiar teraz kupować to albo musisz teraz i nie masz
wyboru, a jak nie musisz teraz to poczekaj na modele z Ion, będą znacznie
wydajniejsze od obecnych intelowych. Przynajmniej tak zapowiada Nvidia. W
sensie za jakiś czas (i to jest kilka tygodni, nie miesięcy) za tę samą kasę
kupisz sprzęt technologicznie o oczko wyżej.
[...]

To kwestia pojemności baterii akurat - cudów się nie spodziewaj. Większa
bateria - dłużej będzie chodził, ale też więcej ważył.

Patrzac po zagranicznych review matryca jest bardzo okej.

Ma dziwną rozdzielczość, ale jak Ci to nie przeszkadza...

Z portem hdmi sie obejde, do transmisji video/audio mam inny sprzet.

Jak chcesz. Natomiast ExpressCard się przydaje, no chyba, że lubisz się
obwieszać modemami na USB. :)

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-08-16 00:42:17
Autor: iTomasz
Wybor netbooka.
Konrad Kosmowski wrote:
[...]

Duzo mi to rozjasnilo. Wiecej nie oczekuje, drugi desktop bedzie to jakis Linux, wiec moge go odpowiednio odchudzic,)

[...]

Zastanowie sie.

[...]

Jak bedzie mi sie chcialo czekac to poczekam, jak nie, duzo nie strace. Cudow nie wymagam.

Jeszcze raz dzieki za pomoc!

--
TT.

Data: 2009-08-18 20:29:41
Autor: yorgus
Wybor netbooka.
Dnia Sat, 15 Aug 2009 04:34:45 +0200, iTomasz <poczta@@> napisał:
Radosław Sokół wrote:
iTomasz pisze:
[...]

cos kolo P3 700MHz ale na szybkosc w programach ma tez wplyw dysk a te sa teraz szybsze niz za czasow P3 no i maja
wiecej pamieci RAM niz mialy typowe P3. Ogolnie z mala liczba
prostych aplikacji netbook radzi sobie zwawo, ale kompletnie
sie nie nadaje tam gdzie szybkosc procesora jest najwazniejsza.  ASUS 1005HAH dziala mi kolo 9h z bateria 63Wh.

--
pozdrawia
yorgus

Data: 2009-09-05 14:18:44
Autor: Radosław Sokół
Wybor netbooka.
iTomasz pisze:
1) Netbooka nie kupuje się ze względu na wydajność.

Nie, ale ciezko cos powiedziec, nie majac nigdy stycznosci. Moze chodzi jak P3/500?

Mniej więcej tak. Może jak P3/600. Wysokiej wydajności się
nie spodziewaj.

2) Waga dosyć duża jak na sprzęt, który ma być mobilny.

Waga jest przyzwoita, biorac pod uwage cene i wielkosc matrycy.

Ale waga nie ma być przyzwoita "biorąc pod uwagę" coś, ale
*bezwzględnie*! 1.4 kg jest w porządku przy noszeniu okazjo-
nalnym lub krótkim codziennym. Jeżeli jednak komputer ma być
faktycznie podręcznym notatnikiem - a do tego służą netbooki! -
to powinien mieć wagę w okolicach *jednego* kilograma, a nie
blisko półtora.

Tak, ale czasami chce sie zrobic cos ponadto. Chce nie oznacza ciagle, ale..

To *zdefiniuj* co chcesz robić ponadto, bo jak obrabiać wielkie
rysunki AutoCADa na przykład, to wybacz, ale się nie da.

Nie da się nic doradzać przy ogólnikach.

Wybor netbooka.