Wybór nowej szosówki

Data: 2012-06-27 06:06:02
Autor: Waldemar Pytlik
Wybór nowej szosówki
Witam,
udało mi się sprzedać rower górski i chciałem kupić sobie nową szosówkę na dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę.
Czy ktoś może mi doradzić jakiś model szosówki (dla amatora w średnim wieku) w cenie do 2-3 tys.
Biorę pod uwagę następujące rowery:
b'Twin TRIBAN 3 w cenie 1699 zł: http://www.decathlon.com.pl/PL/triban-3-180211862/
MERIDA 880-16 w cenie 2229 zł: http://allegro.pl/show_item.php?item=2424263730
LAPIERRE AUDACIO 200 w cenie 2859 zł: http://www.porebarowery.pl/5144,produkt.html
Giant Defy 4 Triple w cenie 2999 zł: http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/defy.4.triple/9068/49194/
Czy b'Twin TRIBAN 3 będzie dobrym wyborem, czy może warto dołożyć do któregoś z pozostałych modeli? A może macie jakieś inne lepsze propozycje?
Poza tym jakie sklepy w Krakowie lub okolicach polecacie? Niestety obecnie wybór szosówek w sklepach jest już bardzo mały.
Aha, nie za bardzo chcę kupować używek, trekkingów, ani szosówek bez kierownicy-baranka.

Waldemar Pytlik

Data: 2012-06-27 07:26:53
Autor: rmikke
Wybór nowej szosówki
On Wednesday, June 27, 2012 3:06:02 PM UTC+2, Waldemar Pytlik wrote:
[...]

Tribana oglądałem w niedzielę na żywo i sprawiał dość tandetne wrażenie.

Data: 2012-06-27 21:28:39
Autor: jacek
Wybór nowej szosówki

Użytkownik "rmikke" <spamcatch@mailinator.com> napisał w wiadomości news:7bd4b2d5-be99-4ffb-9c44-fe68bbff50e0googlegroups.com...
[...]

na zdjeciu duzo lepiej nie wyglada

nie wiem jakie parametry musi spelnic szosowka dojezdzajaca do pracy
mi podoba sie Lapierre ewentualnie Merida
ale wszystko na najnizszych grupach
Moze lepiej uzywke
ja kupilem uzywany rower
jakis noname choc moze firmowy ale ma starty lakier i polakierowana bezbarwnym
widelec i trojkat karbonowy
Dalem 1700zl i jest ponizej 9kg
Grupa 105 shimano. kaseta i lancuch ultegra
Sluzy mi do treningow w tygodniu i sporadycznie jakis wyscig
Przez dwa lata wymienilem tylko opone(dopiero wczoraj)
Kilometrow wykrecone przez ten czas poza 10tys

Do pracy jednak dojezdzam dostosowanym MTBkiem
Ale jak kupisz szose to chyba nie tylko na dojazdy do pracy

pozdrawiam
 jacek

Data: 2012-06-27 16:32:52
Autor: A. Filip
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę]
Waldemar Pytlik <waldemar.pytlik@gmail.com> pisze:
udało mi się sprzedać rower górski i chciałem kupić sobie nową
szosĂłwkę na dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę.  Czy ktoś moĹźe mi
[...]
obecnie wybĂłr szosĂłwek w sklepach jest juĹź bardzo mały.  Aha, nie za bardzo chcę kupować uĹźywek, trekkingĂłw, ani szosĂłwek bez
kierownicy-baranka.

Do dojazdu pracy _latem_ i w dobrą pogodę?
[ brak oświetlenia i błotników - trzeba by doliczyć do ceny ]
To też ma sens przy 20km w jedną stronę ale lepiej to powiedzieć wyraźnie.

Data: 2012-06-27 16:29:28
Autor: piecia aka dracorp
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę]
Dnia Wed, 27 Jun 2012 16:32:52 +0200, A. Filip napisał(a):

Szukaj, szukaj. Jak coś znajdziesz sensownego z korbą 3-rzędową i z mocowaniem na bagażnik to daj znać.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-06-27 19:42:20
Autor: A. Filip
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> pisze:
Dnia Wed, 27 Jun 2012 16:32:52 +0200, A. Filip napisał(a):

Szukaj, szukaj. Jak coś znajdziesz sensownego z korbą 3-rzędową i z mocowaniem na bagażnik to daj znać.

A masz aĹź takie podjazdy (wiadukty/skarpy/gĂłrki itp) Ĺźeby korba
3-rzędowa była niezbędna i warta swojej wagi?

Data: 2012-06-28 07:01:48
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Wed, 27 Jun 2012 19:42:20 +0200, A. Filip napisał(a):

A masz aĹź takie podjazdy (wiadukty/skarpy/gĂłrki itp) Ĺźeby korba
3-rzędowa była niezbędna i warta swojej wagi?
Bez przesady a ile ta 3 tarcza będzie ważyć? Mocowanie do niej to też kilkadziesiąt gram.
Nie kumam po co ludzie tak bezsensu dążą do minimalnej wagi swojego roweru. Mi tam te kilka, kilkadziesiąt dag nie robi różnicy.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-06-28 07:06:12
Autor: Robert Ostrowski
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> napisał(a):
> [...]

Nie kumam po co ludzie tak bezsensu dążą do minimalnej wagi swojego roweru. Mi tam te kilka, kilkadziesiąt dag nie robi różnicy.

Ale też przydatność jej w terenie płaskim a także lekko pagórkowatym jest żadna.

Data: 2012-06-28 11:45:33
Autor: A. Filip
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę; korba 3-rzędowa]
"Robert Ostrowski" <robertrobert1@NOSPAM.gazeta.pl> pisze:
> [...]

Ale też przydatność jej w terenie płaskim a także lekko pagórkowatym
jest Ĺźadna.

Kilkadziesiąt dag przy 2*20km w powiedzmy co drugi dzień w roku może+
robić różnice szczególnie jak jest "mało potrzebne".

Ja praktycznie w Warszawie i okolicach z niestandardowego rzędu (nie trójki) korzystam przy:
a) podjeździe na skarpę pradoliny Wisły (jedynka na ostrym podjeździe)
b) pokonywaniu piaszczystych fragmentów dróg/ścieżek gruntowych (dwójka)

Chociaż jest kilka podjazdów na _ścieżkach rowerowych_ na których sama
trójka dla osoby lekko zmęczonej i ze "średnią" formą może nie starczyć np. podjazd na most Siekierkowski ze strony lewobrzeżnej.

Data: 2012-06-28 20:03:07
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Thu, 28 Jun 2012 11:45:33 +0200, A. Filip napisał(a):

Kilkadziesiąt dag przy 2*20km w powiedzmy co drugi dzień w roku może+
robić różnice szczególnie jak jest "mało potrzebne".
Bez przesady. W jelitach wożę więcej balastu.
Na każdą przejażdżkę biorę plecak, razem do 2kg balastu. Fakt że nie na kole.
Fajnie jest mieć lekki rower ale aż tak bardzo mi na tym nie zależy. Z drugiej strony widziałem ludzi którzy popadali w paranoję odchudzania. Ale z anoreksją rowerową jeszcze się nie spotkałem.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-06-29 19:34:48
Autor: 2late
WybĂłr nowej szosĂłwki [dojazdy do pra cy 20 km w jedna; strone;; korba 3-rze;dowa]
On 28/06/2012 9:03 PM, piecia aka dracorp wrote:

[...]

Ostatnio jak kupowalem szosowke to wybralem dwu tarczowa, raczej z powodu potencjalnie mniejszej awaryjnosci ;) Zrezygnowalem przez to z lepszego koloru.

Data: 2012-06-29 21:19:22
Autor: piecia aka dracorp
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedna; strone;; korba 3-rze;dowa]
Dnia Fri, 29 Jun 2012 19:34:48 +0100, 2late napisał(a):

Ostatnio jak kupowalem szosowke to wybralem dwu tarczowa, raczej z
powodu potencjalnie mniejszej awaryjnosci ;) Zrezygnowalem przez to z
lepszego koloru.
A czemu niby 2tarczowa ma się mniej psuć? Bo mniej elementów?

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-06-30 20:49:06
Autor: A. Filip
2late <deadlog_FILTR_@wp.pl> pisze:
[...]

To raczej nie.
Natomiast przy przeglądzie gwarancyjnym zostałem uraczony że nie
wszystkie kombinacje biegów przednich i tylnych z trzyrzędówką przednią
"są zalecane do używania".

Data: 2012-06-30 22:12:42
Autor: 2late
On 30/06/2012 7:49 PM, A. Filip wrote:

[...]

Tak na prawde nie znalazlem ani jednego usprawiedliwienia dla 3-ech tarcz. Zdrzalo mi sie ze mi lancuch spadl lub czasem cos tam musialem podregulowac bo o cos haczyl wiec nie spodziewam sie ze z 3-ema bylo be lepiej. ;) Jezdze po plaskim a tych kilka wzniesien bez problemu pokonuje.

> Natomiast przy przeglądzie gwarancyjnym zostałem uraczony że nie
> wszystkie kombinacje biegów przednich i tylnych z trzyrzędówką przednią
> "są zalecane do używania".

Mi ten sekret zdradzono przy dwoch tarczach!

Data: 2012-06-30 21:51:13
Autor: Ignac
2late <deadlog_FILTR_@wp.pl> napisał(a):
Tak na prawde nie znalazlem ani jednego usprawiedliwienia dla 3-ech tarcz.

A ja owszem,bo dodatkowa tarcza (dla uproszczenia rachunków powiedzmy 30)
to dodatkowy bonus przebiegu ok.3000 km ,a 3 tarczy używa się bo przełożenia
się powtarzają i te czynniki znakomicie wydłużają przebieg korb.

Ignac

Data: 2012-06-30 22:19:30
Autor: piecia aka dracorp
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę; korba 3-rzędowa]
Dnia Sat, 30 Jun 2012 21:51:13 +0000,  Ignac napisał(a):

A ja owszem,bo dodatkowa tarcza (dla uproszczenia rachunkĂłw powiedzmy
[...]

Ale 3 tarczy, najmniejszej używa się raczej na dużych wzniesieniach, chyba że masz górki a już trochę jedziesz lub masz bagaż. Bo jeżdżenie z łańcuchem po przekosie nie jest raczej dobrym pomysłem żeby zaoszczędzić inne tarcze.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-07-01 11:17:45
Autor: Ignac
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę; korba 3-rzędowa]
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> napisał(a): Ale 3 tarczy, najmniejszej używa się raczej na dużych wzniesieniach, chyba że masz górki a już trochę jedziesz lub masz bagaż. Bo jeżdżenie z łańcuchem po przekosie nie jest raczej dobrym pomysłem żeby zaoszczędzić inne tarcze.

No właśnie ci kórzy nie zalecają jazdy po przekosach zalecją równocześnie
wymianę kaset i łańcucha co 2,5-3kkm,nie trzeba tłumaczyć dlaczego.
A paradoksalnie własnie jazda (na przekosie) na największej tarczy korb i
na największych zębatkach kasety (u mnie) generuje najwieksze przebiegi bo
w takim własnie położeniu łańcuch ma największa ilośc zębów w napędzie
po którch śmiga,co oczywiście rodzi potrzebę dobrania kasety tak aby
na w/w położeniach łańcucha przełożenia były typowe dla nas,bo inaczej
nie będziemy z nich korzystać.
Natomiast samo "przekoszenie" też musi być optymalne,jak to sprawdzić.
Trzeba przeprowadzić test nie z tej ziemi,mianowicie ustawić łańcuch na
największej tarczy korb i na największej zębatce kasety i kręcić do tyłu
lekko korbami.Podczas testu łancuch nie może spaść z czegokolwiek,bo to oznacza że nie ma sił prostopadłych do łańcucha które mogłyby przyspieszyć
zużycie boczne zębów tarcz lub kasety czy samego ł.
Oczywiście taki sam test przeprowadzamy w położeniu ł. na najmniejszej
tarczy korb i na najmniejszej zębatce kasety ,a wnioski są analogiczne.
Jeżeli kupujemy nowy rower i nie spełna warunków powyższych testów (pomimo
stosownej regulacji przerzutek p.i t.) rezygnujemy z zakupu.
A jeżeli już mamy taki który testu/testów nie przeszedł to wyliczamy mu
tzw. linię łańcucha ( i napędy 3x9 są do tego optymalne)i w komponentach Shimano szukamy korb o wyliczonej linii łańcucha i odpowiadającym im
(w zależności od systemu suporu) długości osi suportowej.
Jeżli napęd spełnia w/w warunki i zębatki korb są stalowe(przeze mnie
preferowane ) i dba się o równe wyjeżdzanie zębów kasety bo przełożenia się powtarzają to osiąga się przebiegi(szacunkowy) ok.20 kkm na dwóch łańcuchach eksploatowanych jeden po drugim (napęd 3x8).
Najlepszym kryterium efektywności/żywotności napędu jest tzw. przebieg
przypadający na jeden ząb korby/kasety.Moje korby mają 114 zębów a osiągnięty
na nich przebieg dotychczas to 140 km/ząb i jeżdzę na nich nadal.
Piszę to po to aby obalać stereotypy i dostarczać prawdziwych informacji.

 Ignac --

Data: 2012-07-01 12:43:12
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Sun, 01 Jul 2012 11:17:45 +0000, Ignac  napisał(a):

[...]

Dlaczego? Unikam ale nie zawsze przekosów. Łańcuch, kasetę wymieniam jak już są maksymalnie zjechane. Tarcze od korby na szczęście wytrzymują dłużej. Ale to pewnie z racji większej średnicy.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-07-01 16:26:05
Autor: Ignac
[...]
 Dlaczego? Bo im częściej wymienia się elemnty napędu w imię tzw.poprawności jego działania tym większe generuje się przychody ich producentom i dystrybutorom.Bo mamy stać się wyłącznie bezwolnymi konsumentami produktów
marketingowych(czytaj:części rowerowych).

 Ignac

Data: 2012-07-02 08:42:02
Autor: cytawa
Ignac pisze:

[...]

No wlasnie. Straszny jest ten mitologiczny przekos. Choc jak sie zastanic to naprawde nie ma on wiekszego znaczenia dla zuzycia lancucha. Owszem troche przeszkadza przy ustawianiu przerzutek i potrafi czasem samoczynnie lancuch spasc na inny bieg i praca napedu moze nie byc cicha.
Natomiast na zuzycie napedu najwiekszy korzystny wplyw ma jazda na jaknajwiekszych trybach. I to z kilku przyczyn.

Jan Cytawa

Data: 2012-07-02 11:05:08
Autor: Michał Pysz
[...]

Ale bzdury!

Jeśli kupujecie rowery po to by optymalizować zużycie to używajcie ich na płaskim albo na trenażerach albo wcale nie kupujcie.

Ja jednak wolę używać normalnie i przy tym korzystać z przerzutek w optymalny sposób. A praca w trybie duża-duża napewno nie sprzyja gładkości zmiany biegów czy ciszy napędu.

mp.

Data: 2012-07-02 14:24:33
Autor: cytawa
  Michał Pysz pisze:

Natomiast na zuzycie napedu najwiekszy korzystny wplyw ma jazda na
jaknajwiekszych trybach. I to z kilku przyczyn.

Ale bzdury!

A konkretnie dlaczego bzdury?

Jan Cytawa

Data: 2012-07-02 18:46:22
Autor: Ignac
cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> napisał(a):
No wlasnie. Straszny jest ten mitologiczny przekos. Choc jak sie zastanic to naprawde nie ma on wiekszego znaczenia dla zuzycia lancucha.

Dla łańcucha aż tak nie(bo trudno zobaczyć) ale dla korb owszem,
zobacz tu profile zębów zachowane natomiast wyjeżdzone ich boczne powierzchnie(ten jasny wężyk na boku zębów) i na mniejszej tarczy też podtarte boczne ich powierzchnie :
http://allefree.pl/galleries_2/49/25/482549/photos/photo8.jpg

Owszem troche przeszkadza przy ustawianiu przerzutek i potrafi czasem samoczynnie lancuch spasc na inny bieg i praca napedu moze nie byc cicha.

Dokładnie,tak się dzieję przy za długiej osi suportowej,a łańcuch szukając
równowagi przeskakuje na średnią tarczę.Dlatego warto te proste testy
na przekoszenie ł.sobie zrobić najlepiej na nowym napędzie bo to jest najbardziej miarodajne,a przy następnej wymiane napędu trzeba to skorygować
a w przypadku osi zintegrowanej powinno się to zrobić natychmiast,tak
skrócić/dobrać dlugość osi suportowej( w obu przypadkach) aby napęd   przeszedł pozytywnie test na przekoszenie ł. no i jazda.
Natomiast na zuzycie napedu najwiekszy korzystny wplyw ma jazda na jaknajwiekszych trybach. I to z kilku przyczyn.

Tak,bo tarcie w napędzie jest rozkładane na wiekszą liczbę zębów:tarcz,zębatek i rolek łańcucha,u mnie po 5 kkm kaseta i łańcuch
wyglądają jak nowe.

 Ignac

Data: 2012-07-03 08:22:50
Autor: cytawa
Ignac pisze:

Dla łańcucha aż tak nie(bo trudno zobaczyć) ale dla korb owszem,
zobacz tu profile zębów zachowane natomiast wyjeżdzone ich boczne

To jest oczywiste i ja to dobrze rozumiem. Wytlumacz to Michalowi bo pisze o jakichs moich bzdurach.

Ludzie kompletnie nie zdaja sobie sprawy jak wielkie obciazenia przenosi lancuch i kazde ulzenie tym obciazeniom  wydluza zywotnosc.
To moga byc sily rzedu 200-400 kG czyli 2000 - 4000N.
Prosta matematyka mowi, ze jezdzac na tarczy 42 zebowej zamiast na 32 przy odpowienio dobranym tylnym trybie zmniejsza to obciazenie o 25%, dodatkowo sila dzialajaca na tryb rozklada sie na wieksza ilosc zebow i jeszcze dodatkowo promien zaginania sie lancucha na trybach jest mniejszy o te same 25%, co dodatkowo zmniejsza scieranie sie elementow.
Nie wiem co inzynierowie materialoznawcy mowia o zuzywalnosci sie elementow smarowanych w zaleznosci od obciazenia ale jestem przekonany, ze nie sa to liniowe zaleznosci i jest jakas graniczna wartosc, po ktorej zuzycie jest bardzo szybkie. Ogladanie zuzytych napedow mnie w tym przekonaniu utwierdza.

Jan Cytawa

Data: 2012-07-03 08:43:20
Autor: Michał Pysz
[...]

Ale ja nie wnikam szczególnie w sprawy techniczne (choć tu też mam inne zdanie niż wy), bardziej chodzi mi o ideeę. Tzn. należy rozgraniczyć hobby: 'jazda na rowerze' od: 'wydłużanie żywotności napędu'.

mp.

Data: 2012-07-03 08:47:52
Autor: cytawa
Michał Pysz pisze:

Ale ja nie wnikam szczególnie w sprawy techniczne (choć tu też mam inne
zdanie niż wy), bardziej chodzi mi o ideeę. Tzn. należy rozgraniczyć
hobby: 'jazda na rowerze' od: 'wydłużanie żywotności napędu'.

A ja wnikam. I sie nie tlumacz ideologia tylko napisz konkretnie, w ktorym momencie napisalem bzdury. To mocne slowo okreslajace stan mojego mozgu.

Jan Cytawa

Data: 2012-07-03 14:57:28
Autor: Ignac
[...]

Jan nie ma się co przejmować to jest tylko forum wymiany poglądów i tak
treści poruszanych tematów trafiają tylko do połowy czytających dla innych
to jest niezrozumiały bełkot (pomimo elementernego tłumaczenia zjawisk).
Nie ma co robić magla,są fajniejsze rzeczy do zrobienia.
Ktoś chce skorzysta z tego ktoś nie chce(ma do tego pełne prawo)to nie.

 Ignac

Data: 2012-06-30 23:32:36
Autor: 2late
On 30/06/2012 10:51 PM,  Ignac wrote:

[...]

No niestety nie pomyslalem o tym. Na codzien uzywam tylko czterech przelozen, srodkowych. Znaczy 4 i 5 zebatki z tylu i dwoch przednich, pozostalych od swieta.

Data: 2012-06-28 13:19:21
Autor: arturb
On 2012-06-28 09:06, Robert Ostrowski wrote:
Ale też przydatność jej w terenie płaskim a także lekko pagórkowatym jest żadna.

Zamieszkaj na kaszubach ;-)

Mam 6 zasadniczych wyjazdów z Redy
Te z ktorych najczesciej korzystam
2 o przewyzszeniu ~80-100m i nachyleniu 11% i 9%
1 o przewyzszeniu 200m i nachyleniu od 5% i w koncowce 9%

Wszystkie da sie pokonac na srodkowej tarczy przedniej i 25 z tylu ale
to w wariancie wyczynowym z tetnem na poziomie 90%
Jak chce pojechac regeneracyjnie i odpoczac to wrzucam najmniejsza i
jade na tetnie 85% z kadencja ok 80 pod te gorki
Dla mnie ta trzecia tarcza idealne rozwiazanie i wygoda.

Data: 2012-06-28 11:53:44
Autor: Ignac
arturb <artur@nospam.ebasoft.com.pl> napisał(a):
[...]

Dokładnie,żeby tak mówić to trzeba swoje jednak wyjeździć.
Dodałbym jeszcze,że 3 tarcze to większa żywotnośc korb i
dodatkowo brałbym kasetę 8x grubsze koronki kasety=większa jej żywotność,
grubszy łańcuch=tańszy o większej żywotności nie wspomnę(napęd 8x3)
I jeszcze gdybym mógł wybrać kolor korb to wziąłbym(ale widzę żę są tylko
jasne)czarny bo wyszczupla,(2x9 bardzo dobre są do tour-ów).

 Ignac

Data: 2012-06-28 14:18:11
Autor: ...::QRT::...
Dnia Thu, 28 Jun 2012 11:53:44 +0000 (UTC), Ignac napisał(a):

dodatkowo brałbym kasetę 8x grubsze koronki kasety=większa jej żywotność,
grubszy łańcuch=tańszy o większej żywotności nie wspomnę(napęd 8x3)

nie zebym sie nie zgadzał bo sam mam przeca 8 biegów, ale aktualnie
składanie (bo przecież nic takiego już nie da sie znaleźć w nowym szosowym
rowerze) roweru na 8 biegach to już lekki masochizm dla zatwardziałych
konserwatystów :D

Data: 2012-06-28 12:29:26
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Thu, 28 Jun 2012 14:18:11 +0200, ...::QRT::... napisał(a):

nie zebym sie nie zgadzał bo sam mam przeca 8 biegów, ale aktualnie
składanie (bo przecież nic takiego już nie da sie znaleźć w nowym
szosowym rowerze) roweru na 8 biegach to juĹź lekki masochizm dla
zatwardziałych konserwatystów :D
No w końcu 11rzędowe wchodzą albo raczej już są.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-06-28 17:45:40
Autor: Ignac
...::QRT::... <nie.m@m.mejla> napisał(a):
[...]

Rozumiem Cię i z mojej strony to nie jest jakiś nakaz kupować 8x3,ja
bym nie kupił(9x3/2 czy 10x3/2)z powodów które podałem,bo ja jestem anty
trendowy i odporny na marketingowe chwyty i nikomu nie robię zarzutu że to jest bez sensu.

A tu jest cytat(link szosówki) z kolegi Adama.

http://www.olsh.pl/tcx-3-rozm-m.html

Ignac --

Data: 2012-06-29 08:58:23
Autor: ...::QRT::...
Dnia Thu, 28 Jun 2012 17:45:40 +0000 (UTC), Ignac napisał(a):

..::QRT::... <nie.m@m.mejla> napisał(a):
[...]

o to całkiem fajny rower. Ma mocowanie na błotniki czy bagażnik
(przynajmniej tak to wygląda) wiec na dojazdówkę też sie nada.

Data: 2012-06-29 09:09:50
Autor: Ignac
...::QRT::... <nie.m@m.mejla> napisał(a):
> http://www.olsh.pl/tcx-3-rozm-m.html

o to całkiem fajny rower. Ma mocowanie na błotniki czy bagażnik
(przynajmniej tak to wygląda) wiec na dojazdówkę też sie nada.

Zainspirawał ci mnie on i widzę że ma osprzęt Shimano 2300 więc można
by docelowo(po wyjeżdzeniu korb które ma zamontowane) założyć mu
zamiennik korb shimano fc-2303 zwłaszcza że przerzutkę przednią ma właśnie tej serii i tym sposobem mielibyśmy rowerek na osprzęcie 2300
za czym ja ciągle optuje.Szkoda że mu od razu nie dali tych korb-taki urok
marketingu.A ta seria osprzętu jest stosunkowo młoda bo z 2010 r. co
oczywiście nie oznacza że dobra/lepsza.

 Ignac

Data: 2012-06-29 09:50:44
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 28.06.2012 13:53 użytkownik  Ignac napisał :
Dodałbym jeszcze,że 3 tarcze to większa żywotnośc korb i
dodatkowo brałbym kasetę 8x grubsze koronki kasety=większa jej żywotność,
grubszy łańcuch=tańszy o większej żywotności nie wspomnę(napęd 8x3)

Mit.

--
http://mikolaj.menke.pl mikolaj@menke.pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2012-06-29 08:51:44
Autor: Ignac
Mikołaj \Miki\ Menke <miki@menek.one.pl> napisał(a):
> [...]
> dodatkowo brałbym kasetę 8x grubsze koronki kasety=większa jej żywotność,
> grubszy łańcuch=tańszy o większej żywotności nie wspomnę(napęd 8x3)

No właśnie o to mi chodzi żeby poznać szczegóły innych punktów widzenia,
rzeczowych argumentów (może jakieś dane o przebiegach napędów 2x)

 Ignac

Data: 2012-06-28 13:24:28
Autor: bans
W dniu 2012-06-28 13:19, arturb pisze:

Dla mnie ta trzecia tarcza idealne rozwiazanie i wygoda.

I słusznie, nie ma co sie spierac, jednemu pasuje tak, innemu inaczej.

Ja dodam tylko, że szosówka z trzema tarczami wygląda glupio ;)

--
bans

Data: 2012-06-28 11:43:06
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Thu, 28 Jun 2012 13:24:28 +0200, bans napisał(a):

Ja dodam tylko, że szosówka z trzema tarczami wygląda glupio ;)
Ale jak się nie przyjrzysz dokładnie to na początku nie widać. --
piecia aka dracorp

Data: 2012-06-28 14:13:18
Autor: arturb
On 2012-06-28 13:43, piecia aka dracorp wrote:
Dnia Thu, 28 Jun 2012 13:24:28 +0200, bans napisał(a):

Ja dodam tylko, że szosówka z trzema tarczami wygląda glupio ;)
Ale jak się nie przyjrzysz dokładnie to na początku nie widać.

Nie odczuwam takiego doznania.
Może dlatego że mi jazda ma dawać satysfakcje i wygode i moje rowery się
ogolnie podobaja mi.
Jezdze dla przyjemnosci na dlugie dystanse czy rekreacyjnie/wyczynowo.
Jezdze w deszczu i przy niskich temperaturach, przez 3/4 roku gdy sobie
jezdzę nie widuje tych wszystkich zawodowców z 2 korbami co siedzą w
siłowniach ;-). Wystarczy ze powieje wiaterek i temp spadnie do 10stopni
i od razu za miastem nikogo poza lokalsami i mną na drogach nie ma.
Nie ścigam się więc mam inne potrzeby.

Data: 2012-06-28 14:32:18
Autor: bans
W dniu 2012-06-28 14:13, arturb pisze:

Nie ścigam się więc mam inne potrzeby.

Ej, no, zartowalem, co tu tak ponuro? ;)

--
bans

Data: 2012-06-28 12:43:39
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Thu, 28 Jun 2012 14:32:18 +0200, bans napisał(a):

Ej, no, zartowalem, co tu tak ponuro? ;)

Następnym razem użyj tagów <żart></żart> a nie emotek. Może cie w końcu ludzie zrozumieją :)

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-06-28 08:14:30
Autor: bans
W dniu 2012-06-27 19:42, A. Filip pisze:

A masz aĹź takie podjazdy (wiadukty/skarpy/gĂłrki itp) Ĺźeby korba
3-rzędowa była niezbędna i warta swojej wagi?

A to w ogóle istnieja takie podjazdy? ;)

No dobra, mam korbe kompaktowa, to cwaniakuje ;)

--
bans

Data: 2012-06-28 07:04:27
Autor: piecia aka dracorp
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę]
Dnia Thu, 28 Jun 2012 08:14:30 +0200, bans napisał(a):

A to w ogĂłle istnieja takie podjazdy? ;)
Okolice Istebnej, Wisły itp. Innych nie znam, nie byłem.

No dobra, mam korbe kompaktowa, to cwaniakuje ;)

Nie mam korby kompaktowej. W okolicy mam tylko jedną górkę, na którą mogę wjechać z tarczą 39z i zwykłą kasetą. Ale wolę mieć jeszcze 3 tarczę którą mógłbym sporadycznie używać na podjazdach. Zdecydowanie wolę młynkować. --
piecia aka dracorp

Data: 2012-06-28 09:12:39
Autor: bans
W dniu 2012-06-28 09:04, piecia aka dracorp pisze:

Okolice Istebnej, Wisły itp. Innych nie znam, nie byłem.

Oj, no przeciez emotka dalem, to mial byc zart :)

Na beskidzkie klasyki moje babcine 34/28 wystarcza, zeby - sapiac jak lokomotywa - wjechac. Na np. 39/25 na pewno nie dalbym rady.

Ale co do trojrzedowej korby - to nawet nie wiem ile ma zebow najmniejsza tarcza, hm. Zaraz sprawdze, chyba ze zaoszczedzisz mi czasu na szukanie i podpowiesz.

--
bans

Data: 2012-06-28 11:46:08
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Thu, 28 Jun 2012 09:12:39 +0200, bans napisał(a):

Oj, no przeciez emotka dalem, to mial byc zart :)
Oj za mało emotek na świecie żeby wszystkie nastroje opisać.

Na beskidzkie klasyki moje babcine 34/28 wystarcza, zeby - sapiac jak
lokomotywa - wjechac. Na np. 39/25 na pewno nie dalbym rady.
No ja mam zwykłą kasetę, maksymalnie chyba 23z. I jakoś na razie nie chce mi się wymieniać. Ja to po prostu jestem leniwy w tej kwestii.

Ale co do trojrzedowej korby - to nawet nie wiem ile ma zebow
najmniejsza tarcza, hm. Zaraz sprawdze, chyba ze zaoszczedzisz mi czasu
na szukanie i podpowiesz.
Nie.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-06-28 13:58:25
Autor: bans
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedna; strone;]
W dniu 2012-06-28 13:46, piecia aka dracorp pisze:

Nie.

Jestem zalamany.

--
bans

Data: 2012-06-28 13:01:54
Autor: arturb
On 2012-06-27 18:29, piecia aka dracorp wrote:
Dnia Wed, 27 Jun 2012 16:32:52 +0200, A. Filip napisał(a):

Szukaj, szukaj. Jak coś znajdziesz sensownego z korbą 3-rzędową i z mocowaniem na bagażnik to daj znać.

Mam 2011 Giant Defy 1 (PL), ma 3 rzedową korbę, i mocowanie na
baganik/błotniki, Tiagra z przodu i tylu.
widelec karbon, rama alu, sztyca karbon, hamulce sora

Data: 2012-06-28 20:06:10
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Thu, 28 Jun 2012 13:01:54 +0200, arturb napisał(a):

Mam 2011 Giant Defy 1 (PL), ma 3 rzedową korbę, i mocowanie na
baganik/błotniki, Tiagra z przodu i tylu.
widelec karbon, rama alu, sztyca karbon, hamulce sora
Ostatnio jak byłem w Wejherowie to widziałem multum szosówek 3-rzędowych. Ale one miały taką dziwną geometrię. Ten Giant całkiem ciekawy, tylko że ja sobie narzuciłem mniejszy limit cenowy na rower.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-06-28 22:57:13
Autor: arturb
On 2012-06-28 22:06, piecia aka dracorp wrote:
[...]

Na przestrzeni ostatniego roku też zauważyłem zwiekszoną ilość szosówek,
fajnie ze robi sie popularniejsza szosa w moim rejonie.

Ale one miały taką dziwną geometrię. Ten Giant całkiem ciekawy, tylko że ja sobie narzuciłem mniejszy limit cenowy na rower.

Ja kupiłem w zeszłym roku nowy za 3200 bez kół, bo i tak chciałem od
razu podmienić na ultegry (RS80).
Kasete z tyłu wstawiłem 12-25 ultegre i "fajnie jest", "sprawdza się" w
moim terenie, z tym ze jezdze wylacznie po ulicach na szosie.
Wczesniej miałem 11-23 ale przy moich nachyleniach na codzien nie
sprawdzała się, brakowało mi środkowych przełożeń i wysokich do ostrych
podjazdĂłw, a dodatkowo 11ke nie uzywalem zbytnio bo to praktycznie przy
najwiekszej z przodu wypada jej uzycie przy ok 60-65km/h

Data: 2012-06-28 21:30:13
Autor: Robert Ostrowski
[...]

Szosa robi się popularna wraz z jakością dróg i zwiększonym bezpieczeństwem.
Jednak i tak jak przyjdzie ochłodzenie a na pewno gdy spadnie śnieg szosówki
znowu znikną. Ot szosa to taka letnia zabawka.

Data: 2012-06-29 08:39:55
Autor: bans
W dniu 2012-06-28 23:30, Robert Ostrowski pisze:

 Ot szosa to taka letnia zabawka.

To kolejne twoje bzdurne uogólnienie.

--
bans

Data: 2012-06-29 08:55:04
Autor: A. Filip
bans <goc@o2.pl> pisze:
W dniu 2012-06-28 23:30, Robert Ostrowski pisze:

 Ot szosa to taka letnia zabawka.

To kolejne twoje bzdurne uogĂłlnienie.

Bzdurne? Ja by powiedział że nadmierne :-)

Data: 2012-06-29 09:01:05
Autor: bans
W dniu 2012-06-29 08:55, A. Filip pisze:

Bzdurne? Ja by powiedział że nadmierne :-)

Sugerujesz, że można uogólniać mniej lub bardziej? Przemyślę to :)

--
bans

Data: 2012-06-29 00:02:56
Autor: rmikke
On Friday, June 29, 2012 9:01:05 AM UTC+2, bans wrote:
W dniu 2012-06-29 08:55, A. Filip pisze:

> Bzdurne? Ja by powiedział że nadmierne :-)

Sugerujesz, �e mo�na uog�lnia� mniej lub bardziej? Przemy�l� to :)

Sugerujesz, że nie można? Przemyśl to :D

Data: 2012-06-29 09:36:35
Autor: bans
W dniu 2012-06-29 09:02, rmikke pisze:

Sugerujesz, że nie można? Przemyśl to :D

No przeciez napisalem, ze przemysle. Na pierwszy rzut oka wydawalo mi sie to sformulowanie bez sensu. Po przemysleniu - moze nie bez sensu, ale niezgrabne.

--
bans

Data: 2012-06-29 09:23:40
Autor: Robert Ostrowski
bans <goc@o2.pl> napisał(a):
W dniu 2012-06-28 23:30, Robert Ostrowski pisze:

>  Ot szosa to taka letnia zabawka.

To kolejne twoje bzdurne uogólnienie.

To pokaż mi szosowców doginających przy 20 stopniowym mrozie albo przy 30 cm
opadach śniegu... Ja w taką pogodę szosówką nie wyjadę a mam już 12 sezonów
zimowych na MTB.

Data: 2012-06-29 02:28:03
Autor: rmikke
On Friday, June 29, 2012 11:23:40 AM UTC+2, Robert Ostrowski wrote:
bans <goc@o2.pl> napisał(a): > W dniu 2012-06-28 23:30, Robert Ostrowski pisze:

To pokaż mi szosowców doginających przy 20 stopniowym mrozie albo przy 30 cm
opadach śniegu... Ja w taką pogodę szosówką nie wyjadę a mam już 12 sezonów
zimowych na MTB.

Spotkałem jednego pod Prażmowem. Może aż -20 nie było, ale też było zaebiście, ja tamten wypad odchorowałem.

Data: 2012-06-29 11:32:19
Autor: bans
W dniu 2012-06-29 11:23, Robert Ostrowski pisze:

  Ot szosa to taka letnia zabawka.

To kolejne twoje bzdurne uogólnienie.

To pokaż mi szosowców doginających przy 20 stopniowym mrozie albo przy 30 cm
opadach śniegu...

LOL, o, prosze, rura mieknie i juz zaczynasz doszczegolwiac. Typowe.:)))

Ja w taką pogodę szosówką nie wyjadę a mam już 12 sezonów
zimowych na MTB.

Trzeba było napisac to od razu, ze miekki jestes i szosowka tylko latem jezdzisz (ale zawsze ze srednia powyzej powyzej 30km/h, nie?), a nie wrzucac tu jakieś swoje projekcje.

--
bans

Data: 2012-06-29 11:35:14
Autor: A. Filip
"Robert Ostrowski" <robertrobert1@gazeta.SKASUJ-TO.pl> pisze:
bans <goc@o2.pl> napisał(a):
> [...]

opadach śniegu... Ja w taką pogodę szosówką nie wyjadę a mam już 12 sezonów

A w taką pogodę normalni (typowi) ludzie jeżdżą na rowerach (jeśli nie muszą)?
A ktoś kto chce kupować nowy rower za >3_000 PLN raczej nie musi :-)
Wiec moĹźe "urealnij" swoje zarzuty wobec szosĂłwek :-)

Data: 2012-06-29 21:17:33
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Fri, 29 Jun 2012 09:23:40 +0000, Robert Ostrowski napisał(a):

To pokaż mi szosowców doginających przy 20 stopniowym mrozie albo przy
30 cm opadach śniegu... Ja w taką pogodę szosówką nie wyjadę a mam już
12 sezonĂłw zimowych na MTB.

Przy -20 to i ja jeżdżę ale przy opadach śniegu już nie.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-07-02 12:22:27
Autor: Fabian
On 29.06.2012 11:23, Robert Ostrowski wrote:
bans<goc@o2.pl>  napisał(a):

[...]

Po śniegu ciężko szosówką, ale 20 stopniowy mróz to idealna pogoda do jazdy szosówką, nawet po plaży można, ulice nie są śliskie i wszędzie pusto :) Ja wtedy jeżdżę i bardzo to lubię.

Fabian.

Data: 2012-06-27 17:49:03
Autor: Robert Ostrowski
Wybór nowej szosówki
Waldemar Pytlik <waldemar.pytlik@gmail.com> napisał(a):
Witam,
uda=B3o mi si=EA sprzeda=E6 rower g=F3rski i chcia=B3em kupi=E6 sobie now=
=B1 szos=F3wk=EA na dojazdy do pracy 20 km w jedn=B1 stron=EA.

Przez rok pokonywałem taką trasę. Też wpadłem na taki pomysł i to wdrożyłem w
życie. Jednak na szosówce wcale nie byłem szybszy ale przy tym jazda stała sie
mniej komfortowa. Może dlatego, że ponad połowę trasy pokonywałem po za
asfaltem. Ja miałem oponki 1,5 cala i to wystarczyło aby te traske pokonywać w
równo 60 minut.

No ale jeśli będziesz mieć cały czas asfalt po kołami, także zimą podczas
opadów śniegu to szosówka może być dobrym wyborem.

Data: 2012-06-27 21:52:06
Autor: ...::QRT::...
Wybór nowej szosówki
Dnia Wed, 27 Jun 2012 06:06:02 -0700 (PDT), Waldemar Pytlik napisał(a):

Witam,
udało mi się sprzedać rower górski i chciałem kupić sobie nową szosówkę na dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę.

jesteś pewien ze to dobry pomysł? nie zebym jakoś chciał cie namawiać na
coś innego bo sam kiedyś dojeżdżałem szosówką. Tyle ze to było bez mała 20
lat temu. Teraz na pewno bym sie na to coś takiego nie pisał, a sam
wspomniałeś ze jesteś w średnim wieku :D

Data: 2012-06-28 08:17:49
Autor: bans
Wybór nowej szosówki
W dniu 2012-06-27 15:06, Waldemar Pytlik pisze:

udało mi się sprzedać rower górski i chciałem kupić sobie nową szosówkę na dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę.

Tylko do pracy to bez sensu. Mam nadzieje, ze poza tym bedziesz sobie tez krecil i to wiecej niz te 40km :)

1. Polecam osprzet minimum Tiagra (Sora tez ujdzie, ale od niższych trzymaj sie z daleka)

2. Dystrybutora Lapierre masz w Krakowie, sam zreszta podales linka.

--
bans

Data: 2012-06-28 11:33:01
Autor: Adam Jurzyk
Wybór nowej szosówki
On 2012-06-27 15:06, Waldemar Pytlik wrote:

A może macie jakieś inne lepsze propozycje?

Ja polecam jakąś przełajówkę. 23 mm opony to jednak trochę mało na ulice i pseudo DDR w mieście. Ja właśnie jestem w trakcie przekładania osprzętu z mojej szosówki na ramę trekingową (Accent Nordkapp), a jak mi się spodoba to kupie sobie Surly Cross Check.

Niestety, z dostępnością tego w Polsce jest znacznie gorzej niż z szosówkami (cenowo również).

Tutaj są (ale nie wiem czy faktycznie dostępne):
http://www.olsh.pl/tcx-3-rozm-m.html

Pozdrawiam,
Adam

Data: 2012-06-28 12:23:54
Autor: piecia aka dracorp
Wybór nowej szosówki
Dnia Thu, 28 Jun 2012 11:33:01 +0200, Adam Jurzyk napisał(a):

Tutaj są (ale nie wiem czy faktycznie dostępne):
http://www.olsh.pl/tcx-3-rozm-m.html
Jeszcze żyją?

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-06-28 12:54:14
Autor: Tomasz Minkiewicz
WybĂłr nowej szosĂłwki
On Thu, 28 Jun 2012 11:33:01 +0200

On 2012-06-27 15:06, Waldemar Pytlik wrote:

> [...]

Niestety, z dostępnością tego w Polsce jest znacznie gorzej niż z szosówkami (cenowo również).

Gdybyś się na tego Cross Checka decydował, to tu maja produkty Surly
w cenach – jak na Europę – całkiem rozsądnych:
http://www.bike-components.de/

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-07-03 02:42:57
Autor: Waldemar Pytlik
Wybór nowej szosówki
Nie chcę w żaden sposób kończyć ciekawych dyskusji, ale wracając do tematu zdecydowałem się na zakup Lapierra Audacio 200 (b'Twin i Meridę odrzuciłem ze względu na krytyczne opinie, testowałem Gianta i Lapierra, Lapierre jest najładniejszy, producent też wzbudza we mnie największe zaufanie).
Teraz muszę wybrać jeszcze wielkość ramy. Czy ktoś mógłby mi doradzić, którą ramę wybrać dla wzrostu 180 cm i długości nogi 86 cm dla geometrii ramy z poniższego linka?
http://www.lapierre-bikes.co.uk/road/sport/audacio-200#onglets
Wiem, że trzeba sprawdzić empirycznie, ale przejechałem się wczoraj na ramach L i M/L Gianta Defy 4 i nie zauważyłem różnicy ;)
W ogóle temat dobierania ramy mógłby być chyba ciekawym rozszerzeniem wątku.

Data: 2012-07-03 11:55:20
Autor: bans
Wybór nowej szosówki
W dniu 2012-07-03 11:42, Waldemar Pytlik pisze:

Czy ktoś mógłby mi doradzić, którą ramę wybrać dla wzrostu 180 cm i długości nogi 86 cm dla geometrii ramy z poniższego linka?

http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO

Polecam dokładne patrzenie co i jak mierzyć oraz 2-3-krotne powtórzenie pomiarów.

--
bans

Data: 2012-07-03 05:25:10
Autor: Waldemar Pytlik
Wybór nowej szosówki
Dzięki za link, ale to na dłuuższe mierzenie ;)
Znalazłem prostszy kalkulator:
http://mathmed.blox.pl/2011/02/Dobranie-rozmiaru-ramy-szosowej-kalkulator.html
Wg obliczeń (50, 55) wychodzi mi rama Lapierre M (52, 547), dla Gianta Defy M lub ML (na pewno nie L).

Data: 2012-07-03 14:46:03
Autor: bans
Wybór nowej szosówki
W dniu 2012-07-03 14:25, Waldemar Pytlik pisze:

http://mathmed.blox.pl/2011/02/Dobranie-rozmiaru-ramy-szosowej-kalkulator.html
Wg obliczeń (50, 55) wychodzi mi rama Lapierre M (52, 547), dla Gianta Defy M lub ML (na pewno nie L).

Dla moich wymiarów (wzrost 178cm, przekrok 87cm) wyniki porównywalne z tymi z mojego linku, wiec jest OK.

--
bans

Data: 2012-07-03 14:47:12
Autor: bans
Wybór nowej szosówki
W dniu 2012-07-03 14:46, bans pisze:

Dla moich wymiarów (wzrost 178cm, przekrok 87cm) wyniki porównywalne z
tymi z mojego linku, wiec jest OK.

Dodam tylko (zniknęła mi opcja "usu post" w thunderbirdzie :/), żebyś się jednak nie upierał na tych 3 tarczach.

--
bans

Data: 2012-07-03 05:56:30
Autor: Waldemar Pytlik
Wybór nowej szosówki
W dniu wtorek, 3 lipca 2012 14:47:12 UTC+2 użytkownik bans napisał:
W dniu 2012-07-03 14:46, bans pisze:

żebyś się jednak nie upierał na tych 3 tarczach.

To znaczy co proponujesz? Mam poprosić o usunięcie jednej tarczy w tym rowerze?

--
wp

Data: 2012-07-03 15:01:10
Autor: bans
Wybór nowej szosówki
W dniu 2012-07-03 14:56, Waldemar Pytlik pisze:

To znaczy co proponujesz? Mam poprosić o usunięcie jednej tarczy w tym rowerze?

To nie jest takie łatwe :)
Spoko, jak ci pasuje - to bierz, nie ma to specjalnego znaczenia poza współczynnikiem -10 do lansu ;)

Jeśli jeszcze nie byłeś to polecam http://forumszosowe.org - sporo tam nadętych buców debatujących o goleniu nóg i koszykach na bidony po 200zł, ale konkretnych informacji też znajdziesz sporo.

--
bans

Data: 2012-07-05 01:34:05
Autor: Waldemar Pytlik
Wybór nowej szosówki
W dniu wtorek, 3 lipca 2012 15:01:10 UTC+2 użytkownik bans napisał:

Spoko, jak ci pasuje - to bierz, nie ma to specjalnego znaczenia poza współczynnikiem -10 do lansu ;)

Sama szosówka to już +50 do lansu, gorzej że na razie będę miał pedały z noskami czyli -30 do lansu, ale i tak wyjdę na plus :)

Jeśli jeszcze nie byłeś to polecam http://forumszosowe.org - sporo tam nadętych buców debatujących o goleniu nóg i koszykach na bidony po 200zł, ale konkretnych informacji też znajdziesz sporo.

Miejmy nadzieję, że nikt z tamtego forum nas nie czyta ;) Dzięki za link, na pewno chętnie poczytam.

--
wp

Data: 2012-07-05 11:16:00
Autor: bans
Wybór nowej szosówki
W dniu 2012-07-05 10:34, Waldemar Pytlik pisze:

gorzej że na razie będę miał pedały z noskami czyli -30 do lansu, ale i tak wyjdę na plus :)

Nie, nie, z noskami to OK, to taki retro-lans, czasem nawet +10 ;)

--
bans

Data: 2012-07-05 11:17:03
Autor: kawoN
Wybór nowej szosówki
W dniu 12-07-05 10:34, Waldemar Pytlik pisze:

Sama szosówka to już +50 do lansu, gorzej że na razie będę miał pedały z noskami czyli -30 do lansu, ale i tak wyjdę na plus :)

Ee tam zaraz -30. Myślałem że nosków już nie produkują...
Podciągniesz to pod hipsteryzm i zyskujesz +30 :)

A tak na poważnie - szosowiec w noskach, z butami wyposażonymi
w bloki oraz zaciągniętymi paskami (co w efekcie daje przypięcie
buta do pedału na stałe bez możliwości wypięcia/wyjęcia) to jak
ostrokołowiec pędzący 50km/h po mieście bez hamulców :)

--
kawoN
-

Wybór nowej szosówki