Data: 2012-07-03 02:42:57 | |
Autor: Waldemar Pytlik | |
Wybór nowej szosówki | |
Nie chcę w żaden sposób kończyć ciekawych dyskusji, ale wracając do tematu zdecydowałem się na zakup Lapierra Audacio 200 (b'Twin i Meridę odrzuciłem ze względu na krytyczne opinie, testowałem Gianta i Lapierra, Lapierre jest najładniejszy, producent też wzbudza we mnie największe zaufanie).
Teraz muszę wybrać jeszcze wielkość ramy. Czy ktoś mógłby mi doradzić, którą ramę wybrać dla wzrostu 180 cm i długości nogi 86 cm dla geometrii ramy z poniższego linka? http://www.lapierre-bikes.co.uk/road/sport/audacio-200#onglets Wiem, że trzeba sprawdzić empirycznie, ale przejechałem się wczoraj na ramach L i M/L Gianta Defy 4 i nie zauważyłem różnicy ;) W ogóle temat dobierania ramy mógłby być chyba ciekawym rozszerzeniem wątku. |
|
Data: 2012-07-03 11:55:20 | |
Autor: bans | |
Wybór nowej szosówki | |
W dniu 2012-07-03 11:42, Waldemar Pytlik pisze:
Czy ktoś mógłby mi doradzić, którą ramę wybrać dla wzrostu 180 cm i długości nogi 86 cm dla geometrii ramy z poniższego linka? http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO Polecam dokładne patrzenie co i jak mierzyć oraz 2-3-krotne powtórzenie pomiarów. -- bans |
|
Data: 2012-07-03 05:25:10 | |
Autor: Waldemar Pytlik | |
Wybór nowej szosówki | |
Dzięki za link, ale to na dłuuższe mierzenie ;)
Znalazłem prostszy kalkulator: http://mathmed.blox.pl/2011/02/Dobranie-rozmiaru-ramy-szosowej-kalkulator.html Wg obliczeń (50, 55) wychodzi mi rama Lapierre M (52, 547), dla Gianta Defy M lub ML (na pewno nie L). |
|
Data: 2012-07-03 14:46:03 | |
Autor: bans | |
Wybór nowej szosówki | |
W dniu 2012-07-03 14:25, Waldemar Pytlik pisze:
http://mathmed.blox.pl/2011/02/Dobranie-rozmiaru-ramy-szosowej-kalkulator.html Dla moich wymiarów (wzrost 178cm, przekrok 87cm) wyniki porównywalne z tymi z mojego linku, wiec jest OK. -- bans |
|
Data: 2012-07-03 14:47:12 | |
Autor: bans | |
Wybór nowej szosówki | |
W dniu 2012-07-03 14:46, bans pisze:
Dla moich wymiarów (wzrost 178cm, przekrok 87cm) wyniki porównywalne z Dodam tylko (zniknęła mi opcja "usu post" w thunderbirdzie :/), żebyś się jednak nie upierał na tych 3 tarczach. -- bans |
|
Data: 2012-07-03 05:56:30 | |
Autor: Waldemar Pytlik | |
Wybór nowej szosówki | |
W dniu wtorek, 3 lipca 2012 14:47:12 UTC+2 użytkownik bans napisał:
W dniu 2012-07-03 14:46, bans pisze: To znaczy co proponujesz? Mam poprosić o usunięcie jednej tarczy w tym rowerze? -- wp |
|
Data: 2012-07-03 15:01:10 | |
Autor: bans | |
Wybór nowej szosówki | |
W dniu 2012-07-03 14:56, Waldemar Pytlik pisze:
To znaczy co proponujesz? Mam poprosić o usunięcie jednej tarczy w tym rowerze? To nie jest takie łatwe :) Spoko, jak ci pasuje - to bierz, nie ma to specjalnego znaczenia poza współczynnikiem -10 do lansu ;) Jeśli jeszcze nie byłeś to polecam http://forumszosowe.org - sporo tam nadętych buców debatujących o goleniu nóg i koszykach na bidony po 200zł, ale konkretnych informacji też znajdziesz sporo. -- bans |
|
Data: 2012-07-05 01:34:05 | |
Autor: Waldemar Pytlik | |
Wybór nowej szosówki | |
W dniu wtorek, 3 lipca 2012 15:01:10 UTC+2 użytkownik bans napisał:
Spoko, jak ci pasuje - to bierz, nie ma to specjalnego znaczenia poza współczynnikiem -10 do lansu ;) Sama szosówka to już +50 do lansu, gorzej że na razie będę miał pedały z noskami czyli -30 do lansu, ale i tak wyjdę na plus :)
Miejmy nadzieję, że nikt z tamtego forum nas nie czyta ;) Dzięki za link, na pewno chętnie poczytam. -- wp |
|
Data: 2012-07-05 11:16:00 | |
Autor: bans | |
Wybór nowej szosówki | |
W dniu 2012-07-05 10:34, Waldemar Pytlik pisze:
gorzej że na razie będę miał pedały z noskami czyli -30 do lansu, ale i tak wyjdę na plus :) Nie, nie, z noskami to OK, to taki retro-lans, czasem nawet +10 ;) -- bans |
|
Data: 2012-07-05 11:17:03 | |
Autor: kawoN | |
Wybór nowej szosówki | |
W dniu 12-07-05 10:34, Waldemar Pytlik pisze:
Sama szosówka to już +50 do lansu, gorzej że na razie będę miał pedały z noskami czyli -30 do lansu, ale i tak wyjdę na plus :) Ee tam zaraz -30. Myślałem że nosków już nie produkują... Podciągniesz to pod hipsteryzm i zyskujesz +30 :) A tak na poważnie - szosowiec w noskach, z butami wyposażonymi w bloki oraz zaciągniętymi paskami (co w efekcie daje przypięcie buta do pedału na stałe bez możliwości wypięcia/wyjęcia) to jak ostrokołowiec pędzący 50km/h po mieście bez hamulców :) -- kawoN - dziennik rowerowy www.bike4win.pl |