Wybor okularow rowerowych

Data: 2009-08-03 21:39:34
Autor: RP
Wybor okularow rowerowych
dla mnie w okularach podstawa to filtr polaryzacyjny, bez tego nawet nie dotykam okularków, taki filtr wycina spora czesc promieni odbitych i dzieki temu obraz swiata staje sie 'lagodniejszy' kontury wyraznieja a oczy praktycznie mi sie nie mecza

w sloneczna pogode uzywam jak tylko opuszczam mury budynku, mam 3 pary: takie do samochodu, i dwie pary sportowych jedne jasniejsze drugie ciemniejsze które uzywam na rowerze i do innych outdorowych sportów,

jedyna ich wada wg mnie jest to, ze w niektórych urzadzeniach np GPS, na monitorze pojawiaja sie kolorowe tecze lub tez zaciemnia sie obraz co czasami utrudnia odczyty, ale mozna sobie i z tym poradzic

wazne zeby to nie byly jakies chynskie te okularki, tylko firmowe, kiedys tylko polaroidy stosowaly ten filtr i bbyly drogie, ale teraz sporo firm juz stosuje i mozna zakupic w rozsadnych cenach, ja uzywam SOLANO za które 3 lata temu dalem 180zl, POLAROID te juz mam chyba z 5 lat dalem cos ponad 100 ale juz zauwazam ze na oprawkach sie wyciera farba, i w tym roku kupilem w sklepie typu CAMPUS okularki FIREBIRD - wlasciwie to nie znam za bardzo tej firmy, ale sa oki  i kosztowaly niecale 90 zeta

jezeli chodzi o oprawki to zawsze wybieram dopasowane, zeby nie odstawaly przy skroniach, z wentylacja nie ma problemu zawszejest przeplyw powietrza, tym bardziej jak sie jedzie, chyba ze takie z gabka która celowo uszczelnia do jazdy w zime zeby Ci oczy nie zamarzly :) wtedy powinny miec wentylacje coby z kolei nie parowaly

pozdr

Uzytkownik "raviz" <ravizUSUNTO@vp.pl> napisal w wiadomosci news:h5406a$u80$1news.onet.pl...
Witam
Przymierzam sie do zakupu okularow, beda to moje pierwsze wiec nie do konca wiem na co zwracac uwage. Ostatnio w MR byl artykul i test kilkunastu modeli. Testowana byla m.in. wentylacja. Ciekaw jestem na ile jest to cecha zwiazana z konkretna osoba i przyleganiem do czaszki a na ile mozliwe jest ocenienie wentylacji ogolnie.
Druga sprawa - czy zauwazacie jakas szczegolna roznice miedzy "normalnymi" szklami a tymi z warstwa AntiFog?
Nastepna kwestia - dopasowanie: wiekszosc okolarow znaczaco odstaje w okolicach powiedzmy skroni, czy to normalne czy tez szukac takich ktore po zewnetrznej stronie ciasniej przylegaja?
Chcialbym wydac max 200zl ale oczywiscie wolalbym mniej - czy mozecie poleciac jakies sprawdzone modele, ktore warto wziac pod uwage?
Zalezy mi na wymiennych szklach i calkowicie przezroczystych w zestawie.
Z gory dzieki.....Rafal

Wybor okularow rowerowych