Data: 2018-12-09 11:51:09 | |
Autor: Budzik | |
Wybór opon pod katem paliwozernosci | |
Ktos tu ostatnio pytał o oznaczenia opon w zakresie zuzycia paliwa.
Kupujac opony troche sie tym wskaznikiem sugerowałem, ale ze czesto jezdze na chinczykach to stwierdziłem ze chinczyki pewnie i tak sciemniaja i olałem to. I w tym roku zimowki kupiłem ze wspolczynnikiem E. I musze powiedziec ze spalanie wzrosło praktycznie o litr czyli o jakies 15%. Przyznam ze sporo i ze odrobine sie zdziwiłem. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny, że jego więzienna cela jest taka obszerna." Anthony de Mello SJ |
|
Data: 2018-12-09 20:13:47 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Wybór opon pod katem paliwozernosci | |
Dnia 09 Dec 2018 11:51:09 GMT, Budzik napisał(a):
Ktos tu ostatnio pytał o oznaczenia opon w zakresie zuzycia paliwa. Pytanie ile tu efektu placebo. Bo żeby o 15% zwiększyć zużycie paliwa przez opory wywołane oponami, to te kilowaty musiałyby się w nich zamienić w ciepło. A gdyby taką moc zamieniać w nich w ciepło, to musiałyby być gorące, nawet zimą. A pewnie nie są. Wg. etykiet różnica między klasą A i G powinna oznaczać około 7% różnice w zuużyciu paliwa. Tu jakaś reklama opon "energooszczędnych" mówi o 5%, co pewnie jest już naciągniętą wartością porównującą skrajne wyniki w danej klasie opon. Więc te 15% to tak pewnie 3-4x za dużo. |
|
Data: 2018-12-09 19:59:58 | |
Autor: Budzik | |
Wybór opon pod katem paliwozernosci | |
Użytkownik Tomasz Pyra hellfire@spam.spam.spam ...
No kurde Tomku, tez sie zdziwiłem :)))Ktos tu ostatnio pytał o oznaczenia opon w zakresie zuzycia paliwa. Ale mowie jak jest. dotychczas bus palił regularnie w granicach 7,5-8 litra, obecnie regularnie 8,5-9. Dodam ze załozyłem nowe opony jak jeszcze było w miare ciepło wiec to nie efekt nizszych temperatur. Poza tym uzywam tzw oslon zimowych wiec roznica w spalaniu lato zima nie jest duza. Obwód opony ten sam. Ale moze masz racje ze np troche sie to wszystko zbiegło z czasem bo troche na nowych oponach sie lepiej jezdzi i mamy dokładnie efekt placebo czyli: troche szybciej, troche zimniej, troche wiekszy obwód (6mm bieznika wiecej) i tak wyszło... Zobaczymy co sie stanie jak zmienie na nowe letnie :) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest sprawienie, by ludzie wierzyli, że już ją znają." Frank Herbert |
|
Data: 2018-12-11 17:28:03 | |
Autor: J.F. | |
Wybór opon pod katem paliwozernosci | |
Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9B3D26BDDAEAbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Użytkownik Tomasz Pyra hellfire@spam.spam.spam ... I w tym roku zimowki kupiłem ze wspolczynnikiem E. Tak swoja droga - mozna by zmierzyc temperature pirometrem. Ale opony sa dobrze chlodzone, tych pare kW rozprosza bez trudu. No kurde Tomku, tez sie zdziwiłem :))) I to bylo na tej twojej jednej ulubionej trasie ? Bo moze jednak nie ten sam Obwód opony ten sam. Ale moze masz racje ze np troche sie to wszystko zbiegło z czasem bo Zobaczymy co sie stanie jak zmienie na nowe letnie :) J. |
|
Data: 2018-12-11 18:59:53 | |
Autor: Budzik | |
Wybór opon pod katem paliwozernosci | |
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...
No kurde Tomku, tez sie zdziwiłem :))) Wiesz, to jest tak: wczesniej spalanie było cały czas w tym samym przedziale, obecnie jest tez w tym samym przedziale wiec trasa nie ma az takiego znaczenia. Przy odpowiednio wielu km to sie usrednia. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre, ale cóż - jestem w tym najlepszy." Szymon Majewski |
|
Data: 2018-12-11 20:05:27 | |
Autor: J.F. | |
Wybór opon pod katem paliwozernosci | |
Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9B5C30841B52budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ... No kurde Tomku, tez sie zdziwiłem :))) Wiesz, to jest tak: wczesniej spalanie było cały czas w tym samym Chyba, ze opona ma jednak wiekszy obwod. Wtedy srednio zawyza ... ewentualnie poprzednia zanizala :-) J. |
|
Data: 2019-01-05 21:59:43 | |
Autor: Budzik | |
Wybór opon pod katem paliwozernosci | |
Użytkownik Budzik budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...
Ale mowie jak jest. dotychczas bus palił regularnie w granicach 7,5-8 litra, obecnie regularnie 8,5-9. Nie wiem z czego to wynika ale sytuacja sie ustabilizowała. Obecnie jezdze odrobine wiecej po mieście, zima wiec zimniej, auto pali regularnie 8,1l takze albo jakas chwilowa anomalia albo nowe oponymusiały sie ułożyc? :) W kazdym razie od kilku kkm jest ok. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam na swoim domowym komputerze, a Unixa nie i nie zamierzam. |
|
Data: 2018-12-10 23:36:54 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Wybór opon pod katem paliwozernosci | |
-- Pytanie ile tu efektu placebo.
jakis litr :-) Bo żeby o 15% zwiększyć zużycie paliwa przez opory wywołane oponami, to te kilowaty musiałyby się w nich zamienić w ciepło. Wg. etykiet różnica między klasą A i G powinna oznaczać około 7% różnice w zuużyciu paliwa. te 15% to bajka :-) http://vianor.pl/informacja-o-oponie/nowe-etykietowanie-opon-w-ue/efektywnosc-paliwowa/ -- Więc te 15% to tak pewnie 3-4x za dużo. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy najwydajniejszymi a najmniej wydajnymi oponami (A-G) jest znacząca, i wynosi ok.0,6l/100 km ps kupilem zimowki w tych samych indeksach/normach jak letnie i spalanie ani drgnelo jak bylo 5,5l przy 130 km/h tak zostalo |
|
Data: 2018-12-11 11:11:58 | |
Autor: WS | |
Wybór opon pod katem paliwozernosci | |
On Sunday, December 9, 2018 at 8:14:26 PM UTC+1, Tomasz Pyra wrote:
Bo żeby o 15% zwiększyć zużycie paliwa przez opory wywołane oponami, to te U mnie tez taki efekt wystepowal, konczylem wtedy budowe chalupy na wsi i stala trase ~96km zaliczalem conajmniej raz na tydzien... https://groups.google.com/d/msg/pl.misc.samochody/6gVgpO0RkCc/8VgVm69xgMkJ |
|
Data: 2018-12-10 13:15:00 | |
Autor: Janusz | |
Wybór opon pod katem paliwozernosci | |
W dniu 2018-12-09 o 12:51, Budzik pisze:
Ktos tu ostatnio pytał o oznaczenia opon w zakresie zuzycia paliwa.Ale też chińczyka kupiłeś? Ale zimówki idą ciężej, pamiętam swoje to wyraznie czuć że auto wolniejsze i większe zużycie, teraz kupiłem całoroczne Vredestein Quatrac 5 i zobaczymy jak się spiszą. Noo :) -- Pozdr Janusz |
|
Data: 2018-12-10 12:59:56 | |
Autor: Budzik | |
Wybór opon pod katem paliwozernosci | |
Użytkownik Janusz janusz_kk@o2.pl ...
Ktos tu ostatnio pytał o oznaczenia opon w zakresie zuzycia paliwa. Ale też chińczyka kupiłeś? Tak, imperial zdaje sie.
Ale zimówki idą ciężej, pamiętam swoje to wyraznie czuć że auto wolniejsze i większeZawsze kojarzyłem zime z wiekszego spalania przez zimno a nie przez zimowki Noo :) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny, że jego więzienna cela jest taka obszerna." Anthony de Mello SJ |
|
Data: 2018-12-10 19:19:29 | |
Autor: Janusz | |
Wybór opon pod katem paliwozernosci | |
W dniu 2018-12-10 o 13:59, Budzik pisze:
Użytkownik Janusz janusz_kk@o2.pl ...Ale Ty masz busa to trochę inne doświadczenia niż w zwykłym aucie, ja kiedyś rozwaliłem dwie opony i w najbliższym warsztacie mieli tylko chińczyka, bardzo zle wspominam te opony, strasznie śliskie były. Bo to prawda, ale też jak się zmieni opony to czułem że się gorzej jezdzi a że piszę spalanie i km przejechane to też to widziałem. Ale w busie jest jednak większe obciążenie opon i tutaj to może mieć kluczowy wpływ na spalanie.Noo :) -- Pozdr Janusz |
|
Data: 2018-12-10 21:59:55 | |
Autor: Budzik | |
Wybór opon pod katem paliwozernosci | |
Użytkownik Janusz janusz_kk@o2.pl ...
Ale Ty masz busa to trochę inne doświadczenia niż w zwykłym aucie,Ktos tu ostatnio pytał o oznaczenia opon w zakresie zuzycia A nie, pod wzgledem jazdy zero problemów. Hmm, a czemu? Bus chyba nie jest specjalnie ciezszy niz jakis nowoczesny suv a ze nic ciezkiego nie woze to w sumei nie powinno byc roznicy.Bo to prawda, ale też jak się zmieni opony to czułem że się gorzej -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre, ale cóż - jestem w tym najlepszy." Szymon Majewski |
|
Data: 2018-12-11 17:13:11 | |
Autor: Janusz | |
Wybór opon pod katem paliwozernosci | |
Ale suw-y mają większe średnice kól więc opory są mniejsze, poza tym właściciele suw-ów raczejHmm, a czemu? Bus chyba nie jest specjalnie ciezszy niz jakis nowoczesnyAle w busie jest jednak większe obciążenie opon i tutaj to może miećPrzyznam ze sporo i ze odrobine sie zdziwiłem.Noo :) na zużycie nie zwracają uwagi. -- Pozdr Janusz |
|
Data: 2018-12-11 10:58:11 | |
Autor: sczygiel | |
Wybór opon pod katem paliwozernosci | |
W dniu wtorek, 11 grudnia 2018 10:13:13 UTC-6 użytkownik Janusz napisał:
>>>>> Przyznam ze sporo i ze odrobine sie zdziwiłem. Niprawda. Tojoda prijus ma male kola a jest robiona aby minimalizowac opory.. |
|
Data: 2018-12-11 19:01:12 | |
Autor: kk | |
Wybór opon pod katem paliwozernosci | |
On 2018-12-11 17:13, Janusz wrote:
To po co tak powoli jeżdżą? |
|
Data: 2018-12-11 19:35:00 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
Wybór opon pod katem paliwozernosci | |
To po co tak powoli jeżdżą? Bo siedząc w czołgu mało widać. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2018-12-12 00:22:15 | |
Autor: kk | |
Wybór opon pod katem paliwozernosci | |
On 2018-12-11 19:35, Mateusz Bogusz wrote:
To po co tak powoli jeżdżą? Myślałem, że to z powodu gąsienic |
|