Wybór opon pod katem paliwozernosci

Data: 2018-12-09 11:51:09
Autor: Budzik
Wybór opon pod katem paliwozernosci
Ktos tu ostatnio pytał o oznaczenia opon w zakresie zuzycia paliwa.

Kupujac opony troche sie tym wskaznikiem sugerowałem, ale ze czesto jezdze na chinczykach to stwierdziłem ze chinczyki pewnie i tak sciemniaja i olałem to.

I w tym roku zimowki kupiłem ze wspolczynnikiem E.

I musze powiedziec ze spalanie wzrosło praktycznie o litr czyli o jakies 15%.

Przyznam ze sporo i ze odrobine sie zdziwiłem.

--
Pozdrawia... Budzik
"Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

Data: 2018-12-09 20:13:47
Autor: Tomasz Pyra
Dnia 09 Dec 2018 11:51:09 GMT, Budzik napisał(a):

[...]

Pytanie ile tu efektu placebo.

Bo żeby o 15% zwiększyć zużycie paliwa przez opory wywołane oponami, to te
kilowaty musiałyby się w nich zamienić w ciepło.
A gdyby taką moc zamieniać w nich w ciepło, to musiałyby być gorące, nawet
zimą.
A pewnie nie są.

Wg. etykiet różnica między klasą A i G powinna oznaczać około 7% różnice w
zuużyciu paliwa.
Tu jakaś reklama opon "energooszczędnych" mówi o 5%, co pewnie jest już
naciągniętą wartością porównującą skrajne wyniki w danej klasie opon.

Więc te 15% to tak pewnie 3-4x za dużo.

Data: 2018-12-09 19:59:58
Autor: Budzik
Wybór opon pod katem paliwozernosci
Użytkownik Tomasz Pyra hellfire@spam.spam.spam ...

[...]

No kurde Tomku, tez sie zdziwiłem :)))
Ale mowie jak jest. dotychczas bus palił regularnie w granicach 7,5-8 litra, obecnie regularnie 8,5-9.

Dodam ze załozyłem nowe opony jak jeszcze było w miare ciepło wiec to nie efekt nizszych temperatur.

Poza tym uzywam tzw oslon zimowych wiec roznica w spalaniu lato zima nie jest duza.

Obwód opony ten sam.
Ale moze masz racje ze np troche sie to wszystko zbiegło z czasem bo troche na nowych oponach sie lepiej jezdzi i mamy dokładnie efekt placebo czyli: troche szybciej, troche zimniej, troche wiekszy obwód (6mm bieznika wiecej) i tak wyszło...

Zobaczymy co sie stanie jak zmienie na nowe letnie :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

Data: 2018-12-11 17:28:03
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9B3D26BDDAEAbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Tak swoja droga - mozna by zmierzyc temperature pirometrem.

Ale opony sa dobrze chlodzone, tych pare kW rozprosza bez trudu.

No kurde Tomku, tez sie zdziwiłem :)))
Ale mowie jak jest. dotychczas bus palił regularnie w granicach 7,5-8
litra, obecnie regularnie 8,5-9.

I to bylo na tej twojej jednej ulubionej trasie ?

Bo moze jednak nie ten sam

J.

Data: 2018-12-11 18:59:53
Autor: Budzik
[...]

Wiesz, to jest tak: wczesniej spalanie było cały czas w tym samym przedziale, obecnie jest tez w tym samym przedziale wiec trasa nie ma az takiego znaczenia.
Przy odpowiednio wielu km to sie usrednia.

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

Data: 2018-12-11 20:05:27
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9B5C30841B52budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Chyba, ze opona ma jednak wiekszy obwod.
Wtedy srednio zawyza ... ewentualnie poprzednia zanizala :-)

J.

Data: 2019-01-05 21:59:43
Autor: Budzik
Wybór opon pod katem paliwozernosci
Użytkownik Budzik budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...

Ale mowie jak jest. dotychczas bus palił regularnie w granicach 7,5-8 litra, obecnie regularnie 8,5-9.

Nie wiem z czego to wynika ale sytuacja sie ustabilizowała.
Obecnie jezdze odrobine wiecej po mieście, zima wiec zimniej, auto pali regularnie 8,1l takze albo jakas chwilowa anomalia albo nowe oponymusiały sie ułożyc? :)
W kazdym razie od kilku kkm jest ok.

--
Pozdrawia... Budzik
Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

Data: 2018-12-10 23:36:54
Autor: przemek.jedrzejczak
Wybór opon pod katem paliwozernosci
-- Pytanie ile tu efektu placebo.

jakis litr :-) Bo żeby o 15% zwiększyć zużycie paliwa przez opory wywołane oponami, to te
kilowaty musiałyby się w nich zamienić w ciepło. Wg. etykiet różnica między klasą A i G powinna oznaczać około 7% różnice w zuużyciu paliwa.

te 15% to bajka :-)

http://vianor.pl/informacja-o-oponie/nowe-etykietowanie-opon-w-ue/efektywnosc-paliwowa/

-- Więc te 15% to tak pewnie 3-4x za dużo.

Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy najwydajniejszymi a najmniej wydajnymi oponami (A-G) jest znacząca, i wynosi ok.0,6l/100 km

ps kupilem zimowki w tych samych indeksach/normach jak letnie i spalanie ani drgnelo jak bylo 5,5l przy 130 km/h tak zostalo

Data: 2018-12-11 11:11:58
Autor: WS
On Sunday, December 9, 2018 at 8:14:26 PM UTC+1, Tomasz Pyra wrote:

Bo żeby o 15% zwiększyć zużycie paliwa przez opory wywołane oponami, to te
kilowaty musiałyby się w nich zamienić w ciepło.

U mnie tez taki efekt wystepowal, konczylem wtedy budowe chalupy na wsi i stala trase ~96km zaliczalem conajmniej raz na tydzien...

https://groups.google.com/d/msg/pl.misc.samochody/6gVgpO0RkCc/8VgVm69xgMkJ

Data: 2018-12-10 13:15:00
Autor: Janusz
W dniu 2018-12-09 o 12:51, Budzik pisze:
[...]

Ale też chińczyka kupiłeś?

I musze powiedziec ze spalanie wzrosło praktycznie o litr czyli o jakies
15%.
Ale zimówki idą ciężej, pamiętam swoje to wyraznie czuć że auto wolniejsze i większe
zużycie, teraz kupiłem całoroczne Vredestein Quatrac 5 i zobaczymy jak się spiszą.

Przyznam ze sporo i ze odrobine sie zdziwiłem.
Noo :)

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-12-10 12:59:56
Autor: Budzik
Wybór opon pod katem paliwozernosci
Użytkownik Janusz janusz_kk@o2.pl ...

[...]

Tak, imperial zdaje sie.

[...]

Zawsze kojarzyłem zime z wiekszego spalania przez zimno a nie przez zimowki

Data: 2018-12-10 19:19:29
Autor: Janusz
W dniu 2018-12-10 o 13:59, Budzik pisze:
[...]

Ale Ty masz busa to trochę inne doświadczenia niż w zwykłym aucie,
ja kiedyś rozwaliłem dwie opony i w najbliższym warsztacie mieli tylko chińczyka,
bardzo zle wspominam te opony, strasznie śliskie były.

[...]

Bo to prawda, ale też jak się zmieni opony to czułem że się gorzej jezdzi
a że piszę spalanie i km przejechane to też to widziałem.

Przyznam ze sporo i ze odrobine sie zdziwiłem.
Noo :)
Ale w busie jest jednak większe obciążenie opon i tutaj to może mieć kluczowy wpływ na spalanie.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-12-10 21:59:55
Autor: Budzik
[...]

A nie, pod wzgledem jazdy zero problemów.

[...]

Hmm, a czemu? Bus chyba nie jest specjalnie ciezszy niz jakis nowoczesny suv a ze nic ciezkiego nie woze to w sumei nie powinno byc roznicy.

Data: 2018-12-11 17:13:11
Autor: Janusz
[...]

Ale suw-y mają większe średnice kól więc opory są mniejsze, poza tym właściciele suw-ów raczej
na zużycie nie zwracają uwagi.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-12-11 10:58:11
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 11 grudnia 2018 10:13:13 UTC-6 użytkownik Janusz napisał:

> Hmm, a czemu? Bus chyba nie jest specjalnie ciezszy niz jakis nowoczesny
> suv a ze nic ciezkiego nie woze to w sumei nie powinno byc roznicy.
Ale suw-y mają większe średnice kól więc opory są mniejsze, poza tym

Niprawda. Tojoda prijus ma male kola a jest robiona aby minimalizowac opory..

Data: 2018-12-11 19:01:12
Autor: kk
On 2018-12-11 17:13, Janusz wrote:

[...]

To po co tak powoli jeżdżą?

Data: 2018-12-11 19:35:00
Autor: Mateusz Bogusz
Wybór opon pod katem paliwozernosci
To po co tak powoli jeżdżą?

Bo siedząc w czołgu mało widać.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-12-12 00:22:15
Autor: kk
On 2018-12-11 19:35, Mateusz Bogusz wrote:
To po co tak powoli jeżdżą?

Bo siedząc w czołgu mało widać.

Myślałem, że to z powodu gąsienic

Wybór opon pod katem paliwozernosci