Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Wybór opon pod katem paliwozernosci

Wybór opon pod katem paliwozernosci

Data: 2018-12-09 20:13:47
Autor: Tomasz Pyra
Wybór opon pod katem paliwozernosci
Dnia 09 Dec 2018 11:51:09 GMT, Budzik napisał(a):

Ktos tu ostatnio pytał o oznaczenia opon w zakresie zuzycia paliwa.

Kupujac opony troche sie tym wskaznikiem sugerowałem, ale ze czesto jezdze na chinczykach to stwierdziłem ze chinczyki pewnie i tak sciemniaja i olałem to.

I w tym roku zimowki kupiłem ze wspolczynnikiem E.

I musze powiedziec ze spalanie wzrosło praktycznie o litr czyli o jakies 15%.

Przyznam ze sporo i ze odrobine sie zdziwiłem.

Pytanie ile tu efektu placebo.

Bo żeby o 15% zwiększyć zużycie paliwa przez opory wywołane oponami, to te
kilowaty musiałyby się w nich zamienić w ciepło.
A gdyby taką moc zamieniać w nich w ciepło, to musiałyby być gorące, nawet
zimą.
A pewnie nie są.

Wg. etykiet różnica między klasą A i G powinna oznaczać około 7% różnice w
zuużyciu paliwa.
Tu jakaś reklama opon "energooszczędnych" mówi o 5%, co pewnie jest już
naciągniętą wartością porównującą skrajne wyniki w danej klasie opon.

Więc te 15% to tak pewnie 3-4x za dużo.

Data: 2018-12-09 19:59:58
Autor: Budzik
Wybór opon pod katem paliwozernosci
Użytkownik Tomasz Pyra hellfire@spam.spam.spam ...

Ktos tu ostatnio pytał o oznaczenia opon w zakresie zuzycia paliwa.

Kupujac opony troche sie tym wskaznikiem sugerowałem, ale ze czesto
jezdze na chinczykach to stwierdziłem ze chinczyki pewnie i tak sciemniaja i olałem to.

I w tym roku zimowki kupiłem ze wspolczynnikiem E.

I musze powiedziec ze spalanie wzrosło praktycznie o litr czyli o
jakies 15%.

Przyznam ze sporo i ze odrobine sie zdziwiłem.

Pytanie ile tu efektu placebo.

Bo żeby o 15% zwiększyć zużycie paliwa przez opory wywołane oponami,
to te kilowaty musiałyby się w nich zamienić w ciepło.
A gdyby taką moc zamieniać w nich w ciepło, to musiałyby być gorące,
nawet zimą.
A pewnie nie są.

Wg. etykiet różnica między klasą A i G powinna oznaczać około 7%
różnice w zuużyciu paliwa.
Tu jakaś reklama opon "energooszczędnych" mówi o 5%, co pewnie jest
już naciągniętą wartością porównującą skrajne wyniki w danej klasie
opon. Więc te 15% to tak pewnie 3-4x za dużo.

No kurde Tomku, tez sie zdziwiłem :)))
Ale mowie jak jest. dotychczas bus palił regularnie w granicach 7,5-8 litra, obecnie regularnie 8,5-9.

Dodam ze załozyłem nowe opony jak jeszcze było w miare ciepło wiec to nie efekt nizszych temperatur.

Poza tym uzywam tzw oslon zimowych wiec roznica w spalaniu lato zima nie jest duza.

Obwód opony ten sam.
Ale moze masz racje ze np troche sie to wszystko zbiegło z czasem bo troche na nowych oponach sie lepiej jezdzi i mamy dokładnie efekt placebo czyli: troche szybciej, troche zimniej, troche wiekszy obwód (6mm bieznika wiecej) i tak wyszło...

Zobaczymy co sie stanie jak zmienie na nowe letnie :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest
sprawienie, by ludzie wierzyli, że już ją znają."  Frank Herbert

Data: 2018-12-11 17:28:03
Autor: J.F.
Wybór opon pod katem paliwozernosci
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9B3D26BDDAEAbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Użytkownik Tomasz Pyra hellfire@spam.spam.spam ...
I w tym roku zimowki kupiłem ze wspolczynnikiem E.

I musze powiedziec ze spalanie wzrosło praktycznie o litr czyli o
jakies 15%.

Przyznam ze sporo i ze odrobine sie zdziwiłem.

Pytanie ile tu efektu placebo.
Bo żeby o 15% zwiększyć zużycie paliwa przez opory wywołane oponami,
to te kilowaty musiałyby się w nich zamienić w ciepło.
A gdyby taką moc zamieniać w nich w ciepło, to musiałyby być gorące,
nawet zimą.
A pewnie nie są.

Tak swoja droga - mozna by zmierzyc temperature pirometrem.

Ale opony sa dobrze chlodzone, tych pare kW rozprosza bez trudu.

No kurde Tomku, tez sie zdziwiłem :)))
Ale mowie jak jest. dotychczas bus palił regularnie w granicach 7,5-8
litra, obecnie regularnie 8,5-9.

I to bylo na tej twojej jednej ulubionej trasie ?

Bo moze jednak nie ten sam
Obwód opony ten sam.

Ale moze masz racje ze np troche sie to wszystko zbiegło z czasem bo
troche na nowych oponach sie lepiej jezdzi i mamy dokładnie efekt placebo
czyli: troche szybciej, troche zimniej, troche wiekszy obwód (6mm
bieznika wiecej) i tak wyszło...

Zobaczymy co sie stanie jak zmienie na nowe letnie :)

J.

Data: 2018-12-11 18:59:53
Autor: Budzik
Wybór opon pod katem paliwozernosci
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

No kurde Tomku, tez sie zdziwiłem :)))
Ale mowie jak jest. dotychczas bus palił regularnie w granicach 7,5-8
litra, obecnie regularnie 8,5-9.

I to bylo na tej twojej jednej ulubionej trasie ?

Wiesz, to jest tak: wczesniej spalanie było cały czas w tym samym przedziale, obecnie jest tez w tym samym przedziale wiec trasa nie ma az takiego znaczenia.
Przy odpowiednio wielu km to sie usrednia.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,
ale cóż - jestem w tym najlepszy."  Szymon Majewski

Data: 2018-12-11 20:05:27
Autor: J.F.
Wybór opon pod katem paliwozernosci
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9B5C30841B52budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...
No kurde Tomku, tez sie zdziwiłem :)))
Ale mowie jak jest. dotychczas bus palił regularnie w granicach 7,5-8
litra, obecnie regularnie 8,5-9.

I to bylo na tej twojej jednej ulubionej trasie ?

Wiesz, to jest tak: wczesniej spalanie było cały czas w tym samym
przedziale, obecnie jest tez w tym samym przedziale wiec trasa nie ma az
takiego znaczenia.
Przy odpowiednio wielu km to sie usrednia.

Chyba, ze opona ma jednak wiekszy obwod.
Wtedy srednio zawyza ... ewentualnie poprzednia zanizala :-)

J.

Data: 2019-01-05 21:59:43
Autor: Budzik
Wybór opon pod katem paliwozernosci
Użytkownik Budzik budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...

Ale mowie jak jest. dotychczas bus palił regularnie w granicach 7,5-8 litra, obecnie regularnie 8,5-9.

Nie wiem z czego to wynika ale sytuacja sie ustabilizowała.
Obecnie jezdze odrobine wiecej po mieście, zima wiec zimniej, auto pali regularnie 8,1l takze albo jakas chwilowa anomalia albo nowe oponymusiały sie ułożyc? :)
W kazdym razie od kilku kkm jest ok.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam
na swoim domowym komputerze, a Unixa nie i nie zamierzam.

Data: 2018-12-10 23:36:54
Autor: przemek.jedrzejczak
Wybór opon pod katem paliwozernosci
-- Pytanie ile tu efektu placebo.

jakis litr :-) Bo żeby o 15% zwiększyć zużycie paliwa przez opory wywołane oponami, to te
kilowaty musiałyby się w nich zamienić w ciepło. Wg. etykiet różnica między klasą A i G powinna oznaczać około 7% różnice w zuużyciu paliwa.

te 15% to bajka :-)

http://vianor.pl/informacja-o-oponie/nowe-etykietowanie-opon-w-ue/efektywnosc-paliwowa/

-- Więc te 15% to tak pewnie 3-4x za dużo.

Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy najwydajniejszymi a najmniej wydajnymi oponami (A-G) jest znacząca, i wynosi ok.0,6l/100 km

ps kupilem zimowki w tych samych indeksach/normach jak letnie i spalanie ani drgnelo jak bylo 5,5l przy 130 km/h tak zostalo

Data: 2018-12-11 11:11:58
Autor: WS
Wybór opon pod katem paliwozernosci
On Sunday, December 9, 2018 at 8:14:26 PM UTC+1, Tomasz Pyra wrote:

Bo żeby o 15% zwiększyć zużycie paliwa przez opory wywołane oponami, to te
kilowaty musiałyby się w nich zamienić w ciepło.

U mnie tez taki efekt wystepowal, konczylem wtedy budowe chalupy na wsi i stala trase ~96km zaliczalem conajmniej raz na tydzien...


https://groups.google.com/d/msg/pl.misc.samochody/6gVgpO0RkCc/8VgVm69xgMkJ

Wybór opon pod katem paliwozernosci

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona