Wybór opon pod katem paliwozernosci

Data: 2018-12-10 13:15:00
Autor: Janusz
Wybór opon pod katem paliwozernosci
W dniu 2018-12-09 o 12:51, Budzik pisze:
Ktos tu ostatnio pytał o oznaczenia opon w zakresie zuzycia paliwa.

Kupujac opony troche sie tym wskaznikiem sugerowałem, ale ze czesto
jezdze na chinczykach to stwierdziłem ze chinczyki pewnie i tak
sciemniaja i olałem to.

I w tym roku zimowki kupiłem ze wspolczynnikiem E.
Ale też chińczyka kupiłeś?

I musze powiedziec ze spalanie wzrosło praktycznie o litr czyli o jakies
15%.
Ale zimówki idą ciężej, pamiętam swoje to wyraznie czuć że auto wolniejsze i większe
zużycie, teraz kupiłem całoroczne Vredestein Quatrac 5 i zobaczymy jak się spiszą.

Przyznam ze sporo i ze odrobine sie zdziwiłem.
Noo :)

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-12-10 12:59:56
Autor: Budzik
Wybór opon pod katem paliwozernosci
Użytkownik Janusz janusz_kk@o2.pl ...

[...]

Tak, imperial zdaje sie.

[...]

Zawsze kojarzyłem zime z wiekszego spalania przez zimno a nie przez zimowki

Przyznam ze sporo i ze odrobine sie zdziwiłem.
Noo :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

Data: 2018-12-10 19:19:29
Autor: Janusz
W dniu 2018-12-10 o 13:59, Budzik pisze:
[...]

Ale Ty masz busa to trochę inne doświadczenia niż w zwykłym aucie,
ja kiedyś rozwaliłem dwie opony i w najbliższym warsztacie mieli tylko chińczyka,
bardzo zle wspominam te opony, strasznie śliskie były.

[...]

Bo to prawda, ale też jak się zmieni opony to czułem że się gorzej jezdzi
a że piszę spalanie i km przejechane to też to widziałem.

Przyznam ze sporo i ze odrobine sie zdziwiłem.
Noo :)
Ale w busie jest jednak większe obciążenie opon i tutaj to może mieć kluczowy wpływ na spalanie.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-12-10 21:59:55
Autor: Budzik
[...]

A nie, pod wzgledem jazdy zero problemów.

[...]

Hmm, a czemu? Bus chyba nie jest specjalnie ciezszy niz jakis nowoczesny suv a ze nic ciezkiego nie woze to w sumei nie powinno byc roznicy.

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

Data: 2018-12-11 17:13:11
Autor: Janusz
[...]

Ale suw-y mają większe średnice kól więc opory są mniejsze, poza tym właściciele suw-ów raczej
na zużycie nie zwracają uwagi.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-12-11 10:58:11
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 11 grudnia 2018 10:13:13 UTC-6 użytkownik Janusz napisał:

> Hmm, a czemu? Bus chyba nie jest specjalnie ciezszy niz jakis nowoczesny
> suv a ze nic ciezkiego nie woze to w sumei nie powinno byc roznicy.
Ale suw-y mają większe średnice kól więc opory są mniejsze, poza tym

Niprawda. Tojoda prijus ma male kola a jest robiona aby minimalizowac opory..

Data: 2018-12-11 19:01:12
Autor: kk
On 2018-12-11 17:13, Janusz wrote:

[...]

To po co tak powoli jeżdżą?

Data: 2018-12-11 19:35:00
Autor: Mateusz Bogusz
Wybór opon pod katem paliwozernosci
To po co tak powoli jeżdżą?

Bo siedząc w czołgu mało widać.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-12-12 00:22:15
Autor: kk
On 2018-12-11 19:35, Mateusz Bogusz wrote:
To po co tak powoli jeżdżą?

Bo siedząc w czołgu mało widać.

Myślałem, że to z powodu gąsienic

Wybór opon pod katem paliwozernosci