Wybór opony

Data: 2015-05-17 14:29:44
Autor: Pszemol
Wybór opony
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:mj7qbo$lqj$1dont-email.me...
A może coś ze stajni Schwalbe, jak np. Schwalbe CX Comp HS 369 Cyclocross (700 x 35):
http://www.bikesomewhere.com/Schwalbe-Comp-Cyclocross-Bicycle-Tire/dp/B006WQFY66#productReviews

Doczytałem o co im chodzi z tym Cyclocross:

Cyclo-cross (sometimes cyclocross, CX, CCX, cyclo-X or cross) is a form of bicycle racing. Races typically take place in the autumn and winter (the international or "World Cup" season is October-February), and consist of many laps of a short (2.5-3.5  km or 1.5-2  mile) course featuring pavement, wooded trails, grass, steep hills and obstacles requiring the rider to quickly dismount, carry the bike while navigating the obstruction and remount. Races for senior categories are generally between 30 minutes and an hour long, with the distance varying depending on the ground conditions. The sport is strongest in the traditional road cycling countries such as Belgium (Flanders in particular), France and the Netherlands.

Wygląda więc na to, że to opona dedykowana na ulicę (nawierzchnię twardą) lub trawę - może się lepiej nada na te moje leśne ścieżki niż oryginalna... Chyba zaryzykuję.

Data: 2015-05-17 21:59:38
Autor: 666
Wybór opony
700x35 (37x622) to za wąska opona na piasek do lasu, wiem bo mam (Bontrager Invert) i na piachu w lesie płaczę.
Polecam nieco szerszą Kendę, o której ktoś wcześniej napisał.

-- -- -
(700 x 35)

Data: 2015-05-20 11:02:17
Autor: Pszemol
Wybór opony
" 666" <6@6.6> wrote in message news:mjat2s$sva$1news.supermedia.pl...
700x35 (37x622) to za wąska opona na piasek do lasu,
wiem bo mam (Bontrager Invert) i na piachu w lesie płaczę.
Polecam nieco szerszą Kendę, o której ktoś wcześniej napisał.

A ten rozmiar 35C lub 37 to jest 37mm mierzone jak? Czy to szerokość lewo-prawo czy grubość opony od krawędzi felgi góra-dół? Bo 700C to wiem, że ochodzi o średnicę felgi.

I jeszcze jedno pytanie mam - opony widzę w dwu wersjach: ze sztywnym okręgiem drucianym i takie giętkie, do zwijania. Czy jeśli nie zależy mi na transporcie opon w sakwie ani na jej ciężarze to dobrze zgaduję że taka z drutem będzie dla mnie lepsza bo będzie trwalsza i łatwiej będzie ją zdjąć/założyć aby naprawić dętkę?

Wybór opony