Data: 2012-07-20 01:38:37 | |
Autor: Krzysiek | |
Wybór osła | |
Cześć,
po tym jak już przy pomocy grupy ustaliłem sam ze sobą, że jednak kupię crossa zacząłem cierpieć straszne katusze dotyczące wyboru roweru. Z braku zrozumienia wśród rodziny i znajomych oraz narastającej frustracji postanowiłem wylać swoje wątpilwości na grupę. Zawężyłem grono kandydatów do trzech typów: - Unibike Viper http://www.unibike.pl/vipergts.html - chyba najlepszy osprzęt (mam jedynie wątpliwości co do obręczy), ciężki (ale ma amortyzowaną sztycę), najdroższy z całej trójki - Kellys Axell http://tnijurl.com/axell/ - chyba najsłabsza rama, choć ładnie malowana (z drugiej strony boję się trochę tej bieli), niezły osprzęt, po obniżce tańszy od Vipera - Giant Roam 3 http://tnijurl.com/roam3/ - rama wygląda na najstaranniej wykonaną, choć jest trochę bez wyrazu, osprzęt słabiutki, po obniżce zdecydowanie najtańszy - 1500 zł Pytania brzmią: - czy konfiguracja któregoś z tych rowerów ma jakieś ewidentnie słabe punkty? - czy warto rozważać taką opcję: kupuję najtańszego z nich Gianta, a za różnicę w cenie dokupuję jakiś lepszy amor z tłumieniem olejowym? -- Pozdrawiam, Krzysiek pisząc na mail dodaj k na początku adresu |
|
Data: 2012-07-20 01:41:38 | |
Autor: Krzysiek | |
Wybór osła | |
Zaznaczę jeszcze, że ostatnio jeżdżę niewiele, głównie po lesie, z
dzieckiem z tyłu. |
|
Data: 2012-07-20 07:43:13 | |
Autor: Ignac | |
Wybór osła | |
Krzysiek <illgore@wp.pl> napisał(a):
Cześć, Krzyś imo masz problem z głowy bo z egzotycznych komponentów w napędzie zrezygnowałbym od razu na nich niech jeżdzą prezesi tych firm,a Vipera w tym roku juz sobie nie kupisz bo NIE MA!i innych sensownych unibików tyż. I mnie z powyższych powodów totalny wkórw strzelił bo środek sezonu jest. W przyszłym roku gotuj sie na zakupy. Ignac -- |
|
Data: 2012-07-20 11:12:43 | |
Autor: pawlin | |
Wybór osła | |
W dniu 2012-07-20 09:43, Ignac pisze:
Krzysiek <illgore@wp.pl> napisał(a):w wawie http://www.activbike.pl jest dostepny od reki |
|
Data: 2012-07-20 21:01:22 | |
Autor: Krzysiek | |
Wybór osła | |
Dnia Fri, 20 Jul 2012 07:43:13 +0000 (UTC), Ignac napisał(a):
Ale które są egzotyczne? Bo mnie się tam wydaje wszystko do bólu sztampowe. Chyba, że masz na myśli firmowe obręcze, czy wsporniki. Tu liczyłem, że może coś wiecie na temat tych jakości owych w Kellys, czy Giancie. -- Pozdrawiam, Krzysiek pisząc na mail dodaj k na początku adresu |
|
Data: 2012-07-20 22:05:44 | |
Autor: Ignac | |
Wybór osła | |
Krzysiek <illgore@wp.pl> napisał(a):
Dnia Fri, 20 Jul 2012 07:43:13 +0000 (UTC), Ignac napisał(a): Viper ma najlepiej dobrany napęd(wszystko jest Shimano),dzisiaj bawiłem się nim,łańcuch chodzi po zębatkach/tarczach poezyjnie i tak samo na przekosach,ponadto mostek regulowany,sztyca z amorem,szprychy kół są pięknie dociągnięte i cena wcale nie najdroższa Kellys ma korby egzotyczne-suntour,sztyca bez amora ,przerzutka przednia niskich lotów i cena większa Giant odpada w przedbiegach,jedynie idea napędu 3x8 w nim mi się podoba, a komponenty napędu jak w Kellysie,mostek bez regulacji,sztyca bez amora Ignac -- |
|
Data: 2012-07-21 22:22:14 | |
Autor: Krzysiek | |
Wybór osła | |
Dnia Fri, 20 Jul 2012 22:05:44 +0000 (UTC), Ignac napisał(a):
Kellys ma korby egzotyczne-suntour,sztyca bez amora ,przerzutka przednia niskich lotów i cena większa Ale to chyba nie jest takie jednoznaczne - nawet w modelach kellysa powyżej 3 tys też jest Suntour (coraz wyższe modele). Powiedzmy sobie szczerze, że korba to nie jest jakaś rocket science - prosta część, żadnych ruchomych elementów. Sztyca rzeczywiście nie jest amortyzowana, ale w Unibiku o oczko wyżej (Zethos) też jest sztywna sztyca. Słabi mnie natomiast jak widzę te opony z Axella czy Gianta Roam - ekstremalna tandeta. Jeśli chodzi o cenę to Axella mogę akurat kupić 150 zł taniej niż Vipera. Giant odpada w przedbiegach,jedynie idea napędu 3x8 w nim mi się podoba, Co do mnożenia biegów w rowerach mam te same odczucia. Do jazdy niezawodniczej to jest dla mnie przerost formy nad treścią. No i z tego co zauważyłem im więcej przełożeń tym droższe komponenty - czasami nawet znaczenie. Natomiast w Giantach z serii Roam w ogóle nie ma amortyzowanych sztyc i regulowanych mostków. Widzę, że oni to rezerwują dla trekkingów i rowerów miejskich. Tym niemniej generalnie widzę to w zasadzie podobnie - Viper jest najbardziej wypasiony, tylko: a) z racji tego, że jest trudnodostępny nie miałem możliwości zobaczyć go na żywo b) za 2 tys. dostaję amor tak samo słabiutki jak ten w Giancie za 1500. -- Pozdrawiam, Krzysiek pisząc na mail dodaj k na początku adresu |
|
Data: 2012-07-21 21:25:08 | |
Autor: Ignac | |
Wybór osła | |
Krzysiek <illgore@wp.pl> I słusznie zauważyłeś,że każdy ma jakieś priorytety.
Ja mam niezawodnośc/minimalną obsługowość i komfort jazdy. A poszczególne komponenty są wymieszane,żeby dezorientacja była większa,pojęcia nie mam czemu ma służyć taka polityka. Ignac -- |
|
Data: 2012-07-20 09:46:19 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Wybór osła | |
Dnia Fri, 20 Jul 2012 01:38:37 +0200, Krzysiek napisał(a):
Pytania brzmią: - czy konfiguracja któregoś z tych rowerów ma jakieś ewidentnie słabe wiesz one sie troche różnią ale nie sa to jakieś drastyczne różnice. Viper faktycznie wyglada najlepiej ale z drugiej strony różnice nie sa na tyle duże by nie brać tego który sie bardziej podoba :) Sprawdź tylko które korby są rozbieralne (można wymieniać zębatki) to obniża koszty serwisu przy zmianie napędu. W unibikeu korba jest rozbieralna na pewno - czy rozbieralny jest suntour z gianta i kellysa tego nie wiem. - czy warto rozważać taką opcję: kupuję najtańszego z nich Gianta, a za zasadniczo to jest bardzo dobra opcja - uważam osobiście ze dobry amoryzator znacznie bardziej przekłada sie na komfort jazdy niż przerzutka, korba, kasta, support czy piasty - bo tych elementów poprostu nie czuć w odróżnieniu od amortyzatora. Owszem te z niższych grup mogą być mniej trwałe i cięższe ale to inna sprawa. Kłopot w zasadzie polega na tym ze za 300 zł chyba moze problem z zakupem dobrego amortyzatora - aczkolwiek nie orientuje sie w temacie amortyzatorów trekingowych wiec mogę sie mylić :) |
|
Data: 2012-07-20 21:19:09 | |
Autor: Krzysiek | |
Wybór osła | |
Dnia Fri, 20 Jul 2012 09:46:19 +0200, ...::QRT::... napisał(a):
Sprawdź tylko które korby są rozbieralne (można wymieniać zębatki) to Dzięki za radę.
Nie wiem czy jest dobry, ale Suntour z tłumieniem olejowym (NCX-DLO) kosztuje ok 350 zł, a RST (WISH TNL) - 400 zł. BTW są między nimi jakieś istotne różnice poza brakiem blokady na kierownicy w SR? -- Pozdrawiam, Krzysiek pisząc na mail dodaj k na początku adresu |
|