Wybór osła

Data: 2012-07-20 01:38:37
Autor: Krzysiek
Wybór osła
Cześć,

po tym jak już przy pomocy grupy ustaliłem sam ze sobą, że jednak kupię
crossa zacząłem cierpieć straszne katusze dotyczące wyboru roweru. Z braku
zrozumienia wśród rodziny i znajomych oraz narastającej frustracji
postanowiłem wylać swoje wątpilwości na grupę.

Zawężyłem grono kandydatów do trzech typów:

- Unibike Viper http://www.unibike.pl/vipergts.html - chyba najlepszy
osprzęt (mam jedynie wątpliwości co do obręczy), ciężki (ale ma
amortyzowaną sztycę), najdroższy z całej trójki

- Kellys Axell http://tnijurl.com/axell/ - chyba najsłabsza rama, choć
ładnie malowana (z drugiej strony boję się trochę tej bieli), niezły
osprzęt, po obniżce tańszy od Vipera

- Giant Roam 3 http://tnijurl.com/roam3/ - rama wygląda na najstaranniej
wykonaną, choć jest trochę bez wyrazu, osprzęt słabiutki, po obniżce
zdecydowanie najtańszy - 1500 zł

Pytania brzmią: - czy konfiguracja któregoś z tych rowerów ma jakieś ewidentnie słabe
punkty?
- czy warto rozważać taką opcję: kupuję najtańszego z nich Gianta, a za
różnicę w cenie dokupuję jakiś lepszy amor z tłumieniem olejowym?

--
Pozdrawiam,
Krzysiek

pisząc na mail dodaj k na początku adresu

Data: 2012-07-20 01:41:38
Autor: Krzysiek
Wybór osła
Zaznaczę jeszcze, że ostatnio jeżdżę niewiele, głównie po lesie, z
dzieckiem z tyłu.

Data: 2012-07-20 07:43:13
Autor: Ignac
Wybór osła
Krzysiek <illgore@wp.pl> napisał(a):
[...]

Krzyś imo masz problem z głowy bo z egzotycznych komponentów w napędzie
zrezygnowałbym od razu na nich niech jeżdzą prezesi tych firm,a Vipera w tym roku juz sobie nie kupisz bo NIE MA!i innych sensownych unibików tyż.
I mnie z powyższych powodów totalny wkórw strzelił bo środek sezonu jest.
W przyszłym roku gotuj sie na zakupy.
  Ignac

Data: 2012-07-20 11:12:43
Autor: pawlin
Wybór osła

w wawie http://www.activbike.pl jest dostepny od reki

Data: 2012-07-20 21:01:22
Autor: Krzysiek
Wybór osła
Dnia Fri, 20 Jul 2012 07:43:13 +0000 (UTC), Ignac napisał(a):

Krzyś imo masz problem z głowy bo z egzotycznych komponentów w napędzie
zrezygnowałbym od razu na nich niech jeżdzą prezesi tych firm

Ale które są egzotyczne? Bo mnie się tam wydaje wszystko do bólu sztampowe.
Chyba, że masz na myśli firmowe obręcze, czy wsporniki. Tu liczyłem, że może coś wiecie na temat tych jakości owych w Kellys, czy
Giancie.

Data: 2012-07-20 22:05:44
Autor: Ignac
Wybór osła
> [...]

Chyba, że masz na myśli firmowe obręcze, czy wsporniki. Tu liczyłem, że może coś wiecie na temat tych jakości owych w Kellys, czy

Viper ma najlepiej dobrany napęd(wszystko jest Shimano),dzisiaj bawiłem
się nim,łańcuch chodzi po zębatkach/tarczach poezyjnie i tak samo na
przekosach,ponadto mostek regulowany,sztyca z amorem,szprychy kół są pięknie
dociągnięte i cena wcale nie najdroższa
Kellys ma korby egzotyczne-suntour,sztyca bez amora ,przerzutka przednia niskich lotów i cena większa
Giant odpada w przedbiegach,jedynie idea napędu 3x8 w nim mi się podoba,
a komponenty napędu jak w Kellysie,mostek bez regulacji,sztyca bez amora

 Ignac

Data: 2012-07-21 22:22:14
Autor: Krzysiek
Wybór osła
Dnia Fri, 20 Jul 2012 22:05:44 +0000 (UTC), Ignac napisał(a):

Kellys ma korby egzotyczne-suntour,sztyca bez amora ,przerzutka przednia niskich lotów i cena większa

Ale to chyba nie jest takie jednoznaczne - nawet w modelach kellysa powyżej 3 tys też jest Suntour (coraz wyższe modele). Powiedzmy sobie szczerze, że
korba to nie jest jakaś rocket science - prosta część, żadnych ruchomych
elementów. Sztyca rzeczywiście nie jest amortyzowana, ale w Unibiku o oczko
wyżej (Zethos) też jest sztywna sztyca. Słabi mnie natomiast jak widzę te opony z Axella czy Gianta Roam -
ekstremalna tandeta.
Jeśli chodzi o cenę to Axella mogę akurat kupić 150 zł taniej niż Vipera.
Giant odpada w przedbiegach,jedynie idea napędu 3x8 w nim mi się podoba,
a komponenty napędu jak w Kellysie,mostek bez regulacji,sztyca bez amora

Co do mnożenia biegów w rowerach mam te same odczucia. Do jazdy
niezawodniczej to jest dla mnie przerost formy nad treścią. No i z tego co
zauważyłem im więcej przełożeń tym droższe komponenty - czasami nawet
znaczenie.

Natomiast w Giantach z serii Roam w ogóle nie ma amortyzowanych sztyc i
regulowanych mostków. Widzę, że oni to rezerwują dla trekkingów i rowerów
miejskich. Tym niemniej generalnie widzę to w zasadzie podobnie - Viper jest
najbardziej wypasiony, tylko:
a) z racji tego, że jest trudnodostępny nie miałem możliwości zobaczyć go na żywo
b) za 2 tys. dostaję amor tak samo słabiutki jak ten w Giancie za 1500.

Data: 2012-07-21 21:25:08
Autor: Ignac
Wybór osła
Krzysiek <illgore@wp.pl>  I słusznie zauważyłeś,że każdy ma jakieś priorytety.
Ja mam niezawodnośc/minimalną obsługowość i komfort jazdy.
A poszczególne komponenty są wymieszane,żeby dezorientacja
była większa,pojęcia nie mam czemu ma służyć taka polityka.

 Ignac

Data: 2012-07-20 09:46:19
Autor: ...::QRT::...
Wybór osła
Dnia Fri, 20 Jul 2012 01:38:37 +0200, Krzysiek napisał(a):

Pytania brzmią: - czy konfiguracja któregoś z tych rowerów ma jakieś ewidentnie słabe
punkty?

wiesz one sie troche różnią ale nie sa to jakieś drastyczne różnice. Viper
faktycznie wyglada najlepiej ale z drugiej strony różnice nie sa na tyle
duże by nie brać tego który sie bardziej podoba :) Sprawdź tylko które korby są rozbieralne (można wymieniać zębatki) to
obniża koszty serwisu przy zmianie napędu. W unibikeu korba jest
rozbieralna na pewno - czy rozbieralny jest suntour z gianta i kellysa
tego nie wiem.
- czy warto rozważać taką opcję: kupuję najtańszego z nich Gianta, a za
różnicę w cenie dokupuję jakiś lepszy amor z tłumieniem olejowym?

zasadniczo to jest bardzo dobra opcja - uważam osobiście ze dobry
amoryzator znacznie bardziej przekłada sie na komfort jazdy niż przerzutka,
korba, kasta, support czy piasty - bo tych elementów poprostu nie czuć w
odróżnieniu od amortyzatora. Owszem te z niższych grup mogą być mniej
trwałe i cięższe ale to inna sprawa.   Kłopot w zasadzie polega na tym ze za 300 zł chyba moze problem z zakupem
dobrego amortyzatora - aczkolwiek nie orientuje sie w temacie amortyzatorów
trekingowych wiec mogę sie mylić :)

Data: 2012-07-20 21:19:09
Autor: Krzysiek
Wybór osła
Dnia Fri, 20 Jul 2012 09:46:19 +0200, ...::QRT::... napisał(a):

[...]

Dzięki za radę.

[...]

Nie wiem czy jest dobry, ale Suntour z tłumieniem olejowym (NCX-DLO)
kosztuje ok 350 zł, a RST (WISH TNL) - 400 zł. BTW są między nimi jakieś
istotne różnice poza brakiem blokady na kierownicy w SR?