Wybór piasty - Deore czy SLX ?

Data: 2017-04-24 11:46:04
Autor: rmikke
Wybór piasty - Deore czy SLX ?
On Friday, 21 April 2017 11:12:16 UTC+2, ąćęłńóśźż  wrote:
Mam koło na piaście Deore XT, praktycznie nieużywane (zdjęte z nowego roweru po zakupie) ponieważ piasta (32 o., czarna) w tym kole ma mocowanie tarcz hamulcowych na śruby:
centrumrowerowe.pl/czesci/piasty-rowerowe/mtb-do-hamulcow-tarczowych/p,piasta-tylna-deore-xt-fh-m756-shimano,43125.html
a ja mam tarcze na centerlock (160 mm tył + 180 mm przód + nowy kpl. zapas).
Zamiast kupowania kolejnego kompletu tarcz, zastanawiam się nad przekładką koła na piastę z centerlockiem (a może się nie przejmować mocowaniem tarcz i zamiast przekładać tarcze między kołami  - wąskie na lato, szersze na zimę - kupić nowe tarcze na śruby i jeździć??).
Piasty XT są niestety drogie, ale co byście wybrali z dwóch poniższych piast  - Deore czy SLX (zalety i wady, różnice w cenie można ewentualnie przełknąć):
centrumrowerowe.pl/czesci/piasty-rowerowe/mtb-do-hamulcow-tarczowych/p,piasta-tylna-deore-fh-m615-32h-czarna-cl-shimano,178350.html
centrumrowerowe.pl/czesci/piasty-rowerowe/mtb-do-hamulcow-tarczowych/p,piasta-przednia-deore-hb-m615-cl-czarna-shimano,240042.html
centrumrowerowe.pl/czesci/piasty-rowerowe/mtb-do-hamulcow-tarczowych/p,piasta-tylna-slx-fh-m675-shimano,49462.html
centrumrowerowe.pl/czesci/piasty-rowerowe/mtb-do-hamulcow-tarczowych/p,piasta-przod-slx-hb-m675-shimano,49062.html
Na komplecie szerszych kół mam piasty Hone i jestem z nich zadowolony (m.in. uszczelnienie), ale trudno już kupić i ciężkie są.

Ja miałem z przeodu SLX i bardzo dobrze się sprawowała przy mojej sporej masie,
więc trwała jest. Z tym, ze nie miałem mocowania do tarczy.

Wybór piasty - Deore czy SLX ?